quote:Heb ik zojuist iets onmogelijks gezien of nemen mijn ogen mij in de maling? Dat is de vraag die rijst na het zien van het nieuwe SBS6-programma MindMasters LIVE. Zestien getalenteerde mindmasters nemen het vanaf vrijdag 20 november wekelijks tegen elkaar op. Verdeeld in twee teams worden de deelnemers begeleid door gerenommeerde, internationale iconen uit de wereld van de mentale magie: Walter Rolfo en Uri Geller. Ook voor deze grootmeesters is het een strijd, want zij zijn elk van mening dat de winnaar van deze groots opgezette show in hun team zit. Welke deelnemer weet zich week-na-week staande te houden en mag zich aan het eind van de reeks ‘Beste mentalist van Nederland’ noemen? De presentatie is in handen van Kim-Lian van der Meij. De eerste liveshow wordt geopend door Slagerij van Kampen.
In elke liveshow krijgen zij punten van de kijker thuis en van ‘De Raad Van 10’. Deze raad bestaat uit tien wisselende BN-ers die deel kunnen uitmaken van een act. Totaal onvoorbereid nemen zij plaats in elke liveshow. Het is aan de mindmaster om er voor te zorgen dat deze raad wordt weggeblazen door de verbluffende act. Wat vinden zij ervan? Weet de act hen te beroeren? In de eerste liveshow nemen de volgende mensen plaats in de raad: Peter R. de Vries, Kay Nambiar, Boer Geert, Sabia Engzinek, Jochem van Gelder, Patricia Paay, Monique Smit en Wolter Kroes.
Aanvullende prijs
Naast de felbegeerde titel ‘MindMaster van het jaar’ mag de winnaar optreden op het Festival of Magic in Saint Vincent, Italië. Dit is ’s werelds meest toonaangevende festival waar één keer per jaar alle grootheden acte de présence geven.
Deelnemers
De deelnemers in het programma hebben zeer uiteenlopende persoonlijke achtergronden en talenten. Van een duo met een opmerkelijke mentale connectie of een deelnemer die ervaren heeft dat zijn zintuigen worden versterkt tijdens het jongleren. Ze hebben allemaal een ding gemeen: ze laten de kijker versteld staan met hun mentale acts en experimenten.
Grootmeesters
Uri en Walter trainen hun deelnemers maandenlang met één ultiem doel: het creëren van de meeste verbluffende mentale experimenten, gedurfde tests en onverklaarbare acts. Dat het programma live is, voert de druk alleen nog maar verder op; het moet op dat moment gebeuren en er kan dus van alles mis gaan.
Walter Rolfo en Uri Geller genieten wereldfaam. De Italiaan Walter Rolfo is magisch entertainer en huidig voorzitter van de International World Federation of Magic Societies (FISM), het belangrijkste wereldwijde verbond van meer dan 50.000 magiërs uit 32 landen. Daarnaast verwierf Rolfo internationale bekendheid door zijn geslaagde recordpoging (Guinness Book Of Records) om 66 glazen te vermorzelen met zijn gedachten.
Uri Geller is een van ‘s werelds meest besproken mentalisten. Al jaren verbaast hij iedereen met het buigen van lepels en het beïnvloeden van gedachten. Door velen wordt hij gezien als de vader van het mentalisme.
De expert achter David Blaine en Dynamo is betrokken bij de totstandkoming van MindMasters LIVE.
MindMasters LIVE
MindMasters LIVE vanaf 20 november wekelijks om 20.30 uur bij SBS6
Haal dit maar uit de OP..quote:Op vrijdag 20 november 2015 22:56 schreef zeurtvaak het volgende:
Heb ik zojuist iets onmogelijks gezien of nemen mijn ogen mij in de maling? Dat is de vraag die rijst na het zien van het nieuwe SBS6-programma MindMasters LIVE.
Netjes geschreven. Beter dan SBS6.quote:Op vrijdag 20 november 2015 22:59 schreef Razor21 het volgende:
Wat een slechte televisie is dit zeg.![]()
Dat was met die "Ik kan raden dat jij proeft dat dit een citroen is"quote:
of gewoon op de rode knop drukken op je afstandbedieningquote:Op vrijdag 20 november 2015 23:03 schreef Rockiejj het volgende:
Oh ja, ik had ook gewoon Humberto Tan kunnen kijken..
Ik weet niet hoeveel mensen er twitteren, en hoe groot de kans is dat er puur toevallig 2 exact dezelfde teksten geplaatst worden, maar die ene die ik las was echt copy paste werk.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:02 schreef zeurtvaak het volgende:
Wat een drama deze avond. Iemand die onze teksten twittert. een kut kip die door is en een walgelijke kut poppenkast acts..
Vanaf volgende week alles in quotes!quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel mensen er twitteren, en hoe groot de kans is dat er puur toevallig 2 exact dezelfde teksten geplaatst worden, maar die ene die ik las was echt copy paste werk.
Vraag is nu natuurlijk of het een FOK!er is, of iemand die gewoon wat meeleest hier.
Ik had er zelf eentje gepikt van Fok!quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel mensen er twitteren, en hoe groot de kans is dat er puur toevallig 2 exact dezelfde teksten geplaatst worden, maar die ene die ik las was echt copy paste werk.
Vraag is nu natuurlijk of het een FOK!er is, of iemand die gewoon wat meeleest hier.
twitter:BoulevardTv twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 22:03:47Wij haken af. Zeg ons als het leuk wordt #MindMasterLive reageer retweet
Vermoed dat ze werken bij SBS6, gewoon om trending topic te blijven op twitter. Je moet het ook zien als compliment, schijnbaar vinden ze het geinig om te lezenquote:Op vrijdag 20 november 2015 23:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar echt positief was het niet wat er hier gepost werd, volgende week nog wat extremer dan maar.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:08 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Vermoed dat ze werken bij SBS6, gewoon om trending topic te blijven op twitter. Je moet het ook zien als compliment, schijnbaar vinden ze het geinig om te lezen
twitter:DigiOverbeet twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 23:03:09Kan ik voor volgende week een storing bij ziggo bestellen? #MindMastersLIVE reageer retweet
FOK! schijnt echt door heel veel mensen uit de media te worden gevolgd. De roddelbladen/Shownieuws/Boulevard inbegrepen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar echt positief was het niet wat er hier gepost werd, volgende week nog wat extremer dan maar.
Maar wat hopen ze hier te vinden dan?quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:12 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
FOK! schijnt echt door heel veel mensen uit de media te worden gevolgd. De roddelbladen/Shownieuws/Boulevard inbegrepen.
twitter:PauperigePaul_ twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 23:12:16Sorry voor het stelen van teksten die vanuit fok forum werden gepost. #MindMastersLIVE reageer retweet
Niet alles,er posten ook regelmatig BN-ers of BN-er gerelateerde mensen op FOK.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar wat hopen ze hier te vinden dan?
Er wordt hier toch alleen wat onzin geblaat.
Wat de neuk?quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:16 schreef zeurtvaak het volgende:
Hij geeft het nog eens toetwitter:PauperigePaul_ twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 23:12:16Sorry voor het stelen van teksten die vanuit fok forum werden gepost. #MindMastersLIVE reageer retweet
Dit dustwitter:Richard_Taal twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 23:16:24#MindMastersLIVE Oké... Sabia is zwanger Yess! Moesten ze daar nu een heel programma omheen maken reageer retweet
Ow? Dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:18 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Niet alles,er posten ook regelmatig BN-ers of BN-er gerelateerde mensen op FOK.
bv Ruud (de ex van Onno Hoes)
Schijnbaar ook Patty en Albert....dan weet je wel hoever het is.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ow? Dat wist ik niet.
Tuurlijk als je een forum hebt met zoveel duizend gebruikers, zit er wel een BN'er tussen of iemand die BN'er wordt.
Maar BN'ers die bewust hier naar toe komen wist ik niet.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:24 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Schijnbaar ook Patty en Albert....dan weet je wel hoever het is.
http://www.mediacourant.n(...)or-kijkers-tv-drama/quote:Dure SBS 6-show afgeslacht door kijkers: tv-drama
achwekkend, slaapverwekkend, saai en alles behalve spectaculair: de tv-kijker is onverdeeld negatief over het nieuwe tv-programma Mindmasters Live van SBS 6. Dat blijkt uit reacties op sociale media als Twitter. Mindmasters Live is dé nieuwe dure vrijdagavondshow van SBS 6, maar de zender heeft volgens kijkers een draak van een show afgeleverd. "Erg jammer voor Kim-Lian van der Meij, maar dat 'mindblowing' is erg ver te zoeken. Irritante Uri Geller en saaie acts", zegt tv-kijker Raymond.
Door SBS 6 zelf waren de verwachtingen zéér hooggespannen: internationale sterren zouden in de rij staan om in de jury te zitten, Patty Brard had 'knikkende knieën' voor de uitzending en Jochem van Gelder hoopte dat hij het zou overleven.
De kijker was echter met stomheid geslagen: de kandidaten waren niet te verstaan, hadden onbegrijpelijke en flauwe acts, maar de jury vond het allemaal fantastisch.
Eén van de 'mentalisten' raadde de naam van de ex-geliefde van Boer Zoekt Vrouw-boer Geert Krops. Net als de miljoenen kijkers van Boer Zoekt Vrouw wist hij dat het om zijn overleden vrouw Manny ging. De namen van de exen van Kay Nambiar en Sabia Engizek wist hij niet. Het excuus: "Die liefdes waren niet vurig genoeg."
Tv-maker Remco de Vaan: "Wat is dit tenenkrommend, langdradig, en kinderachtig! Geen leuke televisie! Jammer had er echt meer van verwacht."
Gini vindt het 'tenenkrommend' en Linda vindt het zo een 'ontzettend slecht programma' dat ze zich afvraagt of de zenderleiding van SBS 6 in actie komt: "Ben benieuwd of er nog een volgende aflevering komt."
Roland lacht zich rot. "Hahaha, wat een verschrikkelijk slecht programma, ik heb gewoon een zere buik van het lachen, zooo slecht."
Inhoudelijk schiet de show enorm tekort, vindt Paul. "Dit soort trucs zaten ook in mijn goocheldoos die ik voor mijn vijfde verjaardag kreeg."
Daar denkt Ricardo hetzelfde over. "Dit is toch belachelijk. Een kip die piano speelt bij Mindmasters op SBS 6. Ik kan niet meer stoppen met lachen."
Karin vreest het ergste voor SBS 6: "Even m'n eigen mindmaster gebruiken...volgende week nog geen 100.000 kijkers."
De klanten van KPN die een tv-storing hebben missen niets, denkt een andere kijker. Sterker nog: "Ik wil ook een storing. Dat Mindmasters is écht niet te kijken."
Mindmasters Live is een productie van Stepping Stone.
Wtf, iemand is met jouw tekst beroemd aan het worden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 22:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Idd, hij scheurde die laatste enveloppen ook oo een andere manier open.
Dit soort trucs zaten ook in mijn goocheldoos die ik voor mijn 5e verjaardag kreeg.
quote:Inhoudelijk schiet de show enorm tekort, vindt Paul. "Dit soort trucs zaten ook in mijn goocheldoos die ik voor mijn vijfde verjaardag kreeg."
Godverquote:Op zaterdag 21 november 2015 04:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wtf, iemand is met jouw tekst beroemd aan het worden.
[..]
Geluk bij een ongeluk.quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:06 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ze geven de storing van kpn nu serieus de schuld van de lage cijfers?wtf
Terror Jaap in de raad van 10.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:41 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk.
Wedden dat ze nu aan en rampenscenario zitten te werken voor aflevering 2?
Ze gooien alles om, het was ook vel te saai en het gros van de juryleden zat er veel te saai bij.
Het programma trekt kijkers op vooral leedvermaak en (terror) spanning.quote:
Daarom moet je ook minstens 3 shows de kans geven. Maar ik verwacht niks anders eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:41 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk.
Wedden dat ze nu aan en rampenscenario zitten te werken voor aflevering 2?
Ze gooien alles om, het was ook vel te saai en het gros van de juryleden zat er veel te saai bij.
Hoe weet jij dat Patricia goed kan kokenquote:Op vrijdag 27 november 2015 20:53 schreef tja77 het volgende:
Mijn ideale vrouw in de raad van 10.
Die blondine in het rode jurkje die zo goed kan koken
Nee, niet die blondequote:Op vrijdag 27 november 2015 20:53 schreef Inca het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat Patricia goed kan koken
zal wel nep zijn bel ff danquote:Op vrijdag 27 november 2015 20:58 schreef Razor21 het volgende:
Arme Kees gaat het druk krijgen met het beantwoorden van zijn mobiel
[ afbeelding ]
Nee is hem echt zag een foto op Whatsappquote:
je vergeet Patty nogquote:Op vrijdag 27 november 2015 21:00 schreef hunter2011 het volgende:
Wat een verschil tussen Sabia en Patricia Paay.
De ene bijna volledig naturel en de ander helemaal volgeplamuurd en beschilderd.
Ik denk dat de kijkcijfers dramatisch zullen zijn!quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:03 schreef Razor21 het volgende:
Jammer dat het nu zo rustig is in dit topic. Vorige week echt gelachen op Fok! en Social Media.
Er komen nog zat tenenkrommende acts hoop ik.quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:03 schreef Razor21 het volgende:
Jammer dat het nu zo rustig is in dit topic. Vorige week echt gelachen op Fok! en Social Media.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:25 schreef tja77 het volgende:
Die nummers van haar trouwdata lagen op zijn kop op de plank waar hij die doosjes opzette.
Jezus wat doorzichtig.
Ik vind haar er goed uitzien, volgens mij is ze ook best wel een schatje.quote:Op vrijdag 27 november 2015 22:12 schreef Leandra het volgende:
Dat haar staat Kim-Lian trouwens wel beter, het is een beetje truttig, maar dat lange haar paste op een of andere manier gewoon niet bij haar.
owwjaquote:Op vrijdag 27 november 2015 22:37 schreef Inca het volgende:
[..]
nee joh opplakhuid je zag patty de punt op het midden van de foto zetten
En dan te bedenken dat ze door de KPN-storing van vorige week maar liefst 100.000 potentiele kijkers misten.... die ze deze week niet misten:quote:
bronquote:SBS 6 stopt na twee afleveringen met Mindmasters Live
SBS 6 heeft besloten per direct te stoppen met het programma Mindmasters Live.
Dat meldt Peter Lubbers, directeur televisie, zaterdag. Het programma trok afgelopen vrijdagavond 496.000 kijkers.
"De kijker kon Mindmasters Live onvoldoende waarderen en het werd dan ook niet goed genoeg bekeken. Natuurlijk vinden wij dat enorm jammer, maar dit kan gebeuren: niet elk programma scoort."
De directeur zag geen kans op verbetering. "Ondanks de nodige inhoudelijke verbeteringen bleef het teleurstellend en zien wij dit ook niet meer veranderen. Daarom hebben we besloten om hier niet mee door te gaan."
Uri Geller
In het programma zoekt mentalist Uri Geller samen met Walter Rolfo en een jury van tien leden naar de beste mentalist op dit moment. De winnaar mocht optreden op het Festival of Magic in Saint Vincent in Italië.
De jury, die De Raad van 10 wordt genoemd, bestond onder meer uit Peter R. de Vries, Monique Smit, Sabia Boulahrouz en boer Geert.
Dure show,hoge productie-kosten K3 zoekt K3 was een ander verhaal.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:13 schreef Physsic het volgende:
Maar 500.000 is toch niet extreem weinig?
Ja misschien vooral omdat het ook over een vrijdagavond gaat.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:16 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Dure show,hoge productie-kosten K3 zoekt K3 was een ander verhaal.
Had ook geen hoge kijkcijfers maar werd ook uitgezonden in Belgie waar het een grote tv-hit was.
Want als het alleen van Nederland afhing was het ook een flop.
Er valt niet tegen the Voice op te boksen, dat programma staat als een huis.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja misschien vooral omdat het ook over een vrijdagavond gaat.
Naar mijn mening is de allergrootste fout toch wel Uri Geller geweest. :p
quote:AD
Uri Geller vindt stoppen MindMasters LIVE vreemd
© anp.
Na slechts twee afleveringen trok SBS zaterdagmiddag de stekker uit het nieuwe live-programma MindMasters Live, vanwege tegenvallende kijkcijfers. ,,Ik ben ontzettend teleurgesteld over deze vroegtijdige beslissing", reageert een ongelukkige Uri Geller. ,,Zoiets is me nog nooit overkomen."
De eerste uitzending vorige week vrijdag trok ruim 600.000 kijkers. Deze week bleef dat aantal onder de 500.000.
Volgens Geller was de kwaliteit van het programma dankzij de deelnemers en producenten hoog. Hij had dan ook niet verwacht dat SBS de stekker eruit zou trekken. ,,Ik vind de beslissing verrassend en misschien wel te snel genomen. Het is vreemd", laat hij weten aan de journalist Bastiaan Meijer, waarmee hij zaterdagmorgen nog sprak over de tegenvallende kijkcijfers.
Redenen
,,Ik doe heel veel programma's in verschillende landen en het kan niet zijn dat je altijd succes hebt. Dat bestaat niet", zei Geller vlak voordat hij te horen kreeg dat het programma van de buis gaat. ,,Het merendeel van mijn programma's zijn wel grote successen en het kan dus wel eens zijn dat een programma dat niet is. Het zij zo. Zo is het leven."
Volgens SBS-directeur Peter Lubbers kon de kijker MindMasters LIVE onvoldoende waarderen en het werd dan ook niet goed genoeg bekeken. Volgens Geller zijn er mogelijk ook andere redenen waarom MindMasters LIVE stopt. ,,Het kan zijn dat de timing van het programma verkeerd is, vanwege alle terroristische wreedheden van de laatste tijd. Er kunnen ook andere redenen zijn, ik weet het niet precies."
Bewondering
,,Ik vind het triest voor alle iedereen die betrokken is bij het programma", sluit Geller af. ,,In het bijzonder voor alle deelnemers, die allemaal briljante mentalisten zijn. Ik bewonder het Nederlandse publiek enorm. Dat volgt mijn carrière al vele jaren maar heeft dit keer besloten naar iets anders te kijken. Ik hoop snel weer terug te keren."
Dat is dom, het wordt uitgezonden door een commerciele zender. Dat houdt in alles voor de kijkcijfers.quote:
Zo slecht waardoor het echt pure camp was.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:13 schreef tja77 het volgende:
Nee![]()
![]()
![]()
Kutzooi, mijn vrijdagavondvermaak stopt ermee.
90% van de Nederlandse tv is af te zeikenquote:Op zondag 29 november 2015 13:16 schreef Inca het volgende:
![]()
![]()
lekker dan gaat dat afzeikprogamma niet meer door
quote:dinsdag 1 december 2015, 19:44
Zenderbaas SBS6 aan de kant gezet
© Dijkstra bv
SBS zet René Oosterman, zendermanager van SBS6, aan de kant.
SBS laat na vragen van De Telegraaf weten dat Oosterman besloten heeft zijn functie van zendermanager na ruim twee jaar neer te leggen ‘vanwege de veranderde invulling van deze positie’. Ingewijden melden echter dat de zendermanager het besluit niet geheel uit eigen wil heeft genomen.
Oosterman was medeverantwoordelijk voor het floppen van Mindmasters Live, dat na twee afleveringen van de zender is getrokken wegens tegenvallende kijkcijfers. Toch moet het besluit los worden gezien van de kijkcijfers, aldus SBS. Het zou puur een inhoudelijke kwestie zijn.
Het vertrek van Oosterman komt relatief onverwacht: SBS6 zit vergeleken met vorig jaar in de lift. In de doelgroep 20-54 jaar groeide het marktaandeel van SBS6 tussen september en nu van 9,5 naar 10,5 procent ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek
Hart van Nederland en Shownieuws zijn succesvoller dan voorheen en ook in de vooravond zit groei. K3 zoekt K3 kende een ietwat grillig verloop tegenover The Voice (RTL 4), maar SBS6 was tevreden met het resultaat. Utopia is nog altijd een vaste waarde. De nieuwe woensdagavond, met De grote herkansing (Kim-Lian van der Meij) en Waarom wachten (Jochem van Gelder), scoort wel ver onder het zendergemiddelde.
De positie van algemeen programmadirecteur Peter Lubbers, die begin dit jaar de aan de kant gezette Remko van Westerloo opvolgde, staat volgens betrouwbare bronnen niet ter discussie. René Oosterman stond sinds november 2013 aan het roer van SBS6.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |