Is eigenlijk niet te bewijzen (of je moet werkgever hebben gefilmd terwijl hij duidelijk zei dat contract niet wordt verlengt vanwege zwangerschap, en zo dom is niemand).quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
Het ligt er helemaal aan hoeveel bewijs er is van de mondelinge toezeggingen van werkgever en de relatie met de zwangerschap.
http://www.intermediair.n(...)A%2F%2Fwww.google.nl
Is wel aan de aanzegplicht voldaan?quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:58 schreef Haaienhoofd het volgende:
Hebben jullie tips die ik aan haar kan doorgeven?
Was je er soms bij?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:13 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Is eigenlijk niet te bewijzen (of je moet werkgever hebben gefilmd terwijl hij duidelijk zei dat contract niet wordt verlengt vanwege zwangerschap, en zo dom is niemand).
De zwangerschap kan ook ongepland zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef Visserij het volgende:
Hoe dom ben je om tijdens een tijdelijk contract zwanger te raken én een huis te kopen.
Dan neem je wel heel veel risico's, en dan vervolgens huilen als de werkgever van mening is dat ie daar niet voor hoeft op te draaien.
Waarbij? Bij het niet opnemen van hetgeen de werkgever van TO's vriendin niet gezegd heeft?quote:
anno 2015? Ik weet niet wat ik dommer vind dan.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
De zwangerschap kan ook ongepland zijn natuurlijk.
Dan nog ben je niet verplicht je baas iets te vertellen. Wacht dan gewoon tot je het contract getekend hebt.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
Wat een onzin weer.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
anno 2015? Ik weet niet wat ik dommer vind dan.
Als je er niet bij bent kun je ook niet weten welke bewijzen er zijn. Ik ken genoeg werknemers die informele afspraken nog even in een mailtje terug hebben gekoppeld aan de werkgever om het zo te kunnen bewijzen. Daarnaast zijn er ook genoeg informele afspraken die blijken uit opgestelde agenda's en verslagen van vergaderingen. Een slimme werknemer kan redelijk eenvoudig bewijs verzamelen van iets dat is besproken en toegezegd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:22 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Waarbij? Bij het niet opnemen van hetgeen de werkgever van TO's vriendin niet gezegd heeft?
Maar inderdaad wespensteek: ik heb in mijn vorige post overduidelijk gelogen door te stellen dat ik er bij was. Ik was er nl. niet bij xD.
Das dat wat TO vermoedelijk het contractgesprek noemt in de OP.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Is wel aan de aanzegplicht voldaan?
Rly? Anno 2015 ongepland zwanger worden vind ik wel redelijk apart. Zwanger worden tijdens een tijdelijk contract ook. Je baas erover vertellen 2 weken voor je vast contract besprekingen nog meerquote:
Met een gesprek is niet voldaan aan de schriftelijke aanzegplicht.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:26 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Das dat wat TO vermoedelijk het contractgesprek noemt in de OP.
Ik was er niet bij maar zo af en toe een helder moment. Mocht dit niet het geval zijn (dat dat gesprek niet minstens maand voor einde contract is geweest(niet dat ik er niet bij was)) is deze bron wel handig om even aan vriendin te geven.
https://www.das.nl/over-d(...)idsovereenkomsten-2/
Nou sjoeke, dat was mijn allereerste reactie maar fijn dat jij halverwege het topic ook zo ver bent.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je er niet bij bent kun je ook niet weten welke bewijzen er zijn. Ik ken genoeg werknemers die informele afspraken nog even in een mailtje terug hebben gekoppeld aan de werkgever om het zo te kunnen bewijzen. Daarnaast zijn er ook genoeg informele afspraken die blijken uit opgestelde agenda's en verslagen van vergaderingen. Een slimme werknemer kan redelijk eenvoudig bewijs verzamelen van iets dat is besproken en toegezegd.
Kwam jouw jongste niet ook als complete verrassing?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rly? Anno 2015 ongepland zwanger worden vind ik wel redelijk apart. Zwanger worden tijdens een tijdelijk contract ook. Je baas erover vertellen 2 weken voor je vast contract besprekingen nog meer
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kwam jouw jongste niet ook als complete verrassing?
Blijkbaar weet je zelf niet wat je schreef want je begon heel stellig met:quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:27 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Nou sjoeke, dat was mijn allereerste reactie maar fijn dat jij halverwege het topic ook zo ver bent.
quote:Is eigenlijk niet te bewijzen
Meestal (verplicht) is bij een functioneringsgesprek een verslagje geschreven dat wordt ondertekend door werknemer en werkgever. Maar ik was er uiteraard niet bij mocht je het je nogmaals afvragenquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met een gesprek is niet voldaan aan de schriftelijke aanzegplicht.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar weet je zelf niet wat je schreef want je begon heel stellig met:
[..]
Mijn eerste reactie:
Maar fijne avond nog Wespensteek, ik krijg beetje jeuk van u.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:11 schreef philips.voltaire het volgende:
Wel sympathiek dat die baas (informeel) zegt wat ie van plan is maar volgende keer die intentie in contract opnemen.
Dan nog is dus de vraag gewoon of is voldaan aan de aanzegplicht en moet jij niet de suggestie wekken dat met het gesprek aan die plicht zou zijn voldaan. Jouw reactie "Das dat wat TO vermoedelijk het contractgesprek noemt in de OP." is dus gewoon fout.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:32 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Meestal (verplicht) is bij een functioneringsgesprek een verslagje geschreven dat wordt ondertekend door werknemer en werkgever. Maar ik was er uiteraard niet bij mocht je het je nogmaals afvragen.
Ik hoop van wel. Leert ze het wel af om zo dom te zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:43 schreef philips.voltaire het volgende:
Hopelijk komt ze niet in de financiële problemen door de situatie
Het is een tijdelijk contract. Dat eindigt per definitie en daar heeft de rechter niks over te zeggen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:43 schreef philips.voltaire het volgende:
Misschien kan je iets met tijdsbestek tussen afgeven intentieverklaring en het uiteindelijk aanzeggen van de beëindiging van het contract.
Als afgeven intentieverklaring - vertellen zwangerschap - beëindiging arbeidscontract binnen bepaald tijdsbestek is (3 week?) kan ik mij voorstellen dat een rechter niet akkoord gaat met de beëindiging van het contract
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:07 schreef brulaap112 het volgende:
Wachten tot je t vast contract hebt volgende keer
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:43 schreef philips.voltaire het volgende:
kan ik mij voorstellen dat een rechter niet akkoord gaat met de beëindiging van het contract
Hoe kan een rechter niet akkoord gaan met iets wat van rechtswege eindigt?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:43 schreef philips.voltaire het volgende:
kan ik mij voorstellen dat een rechter niet akkoord gaat met de beëindiging van het contract
Dan zullen er beduidend minder kinderen geboren gaan worden in NL.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:10 schreef janspj het volgende:
Ook niet echt slim om zwanger te raken met een tijdelijk contract.
Goeie bijdragequote:
Ik kan mij voorstellen dat als vriendin van TO naar de rechter gaat (wel een investering die het vermoedelijk niet waard gaat zijn), deze als dusdanig kort tijdsbestek is tussen de gebeurtenissen, de werkgever moet bewijzen dat in het relatief korte tijdsbestek iets veranderd is.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:07 schreef Platina het volgende:
[..]
Het is een tijdelijk contract. Dat eindigt per definitie en daar heeft de rechter niks over te zeggen.
Dat zou wel een positieve ontwikkeling zijn!quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan zullen er beduidend minder kinderen geboren gaan worden in NL.
Goeie bijdragequote:Op vrijdag 20 november 2015 18:03 schreef philips.voltaire het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat als vriendin van TO naar de rechter gaat (wel een investering die het vermoedelijk niet waard gaat zijn), deze als dusdanig kort tijdsbestek is tussen de gebeurtenissen, de werkgever moet bewijzen dat in het relatief korte tijdsbestek iets veranderd is.
Uiteraard is die kans wel klein want blijft intentieverklaring. Een werknemer kan er dus geen directe rechten aan ontlenen. Maar als de werkgever niet iets aanwijsbaars kan voorleggen dat daadwerkelijk in het korte tijdsbestek iets veranderd is in de bedrijfssituatie dan zegt ie eigenlijk dat ie een valse intentieverklaring heeft afgegeven. Dat kan consequenties hebben. (wellicht zal dat slechts resulteren in een klein bedrag dat aan vriendin wordt meegegeven.)
Of werkgever moet toegeven dat het door de zwangerschap komt dat hij geen nieuw contract aanbied. (Lijkt mij wel een mogelijkheid die uitgesloten kan worden.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
huh? je kan toch gewoon niet n**ken?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
Wacht maar tot je de aow-gerechtigde leeftijd bereikt of met geriatrische klachten aangewezen bent op zorg.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:04 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Dat zou wel een positieve ontwikkeling zijn!
Ik wil graag een klinker kopen, de 'o' ...quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:13 schreef Coritchando het volgende:
[..]
huh? je kan toch gewoon niet n**ken?
Ik ben 20. Ik ga er niet van uit dat tegen dan nog zoiets bestaat als AOW. En zowel zal dat nog een minder substantieel deel van het pensioen uitmaken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Wacht maar tot je de aow-gerechtigde leeftijd bereikt of met geriatrische klachten aangewezen bent op zorg.
Positief toekomstbeeld heb jequote:Op vrijdag 20 november 2015 18:23 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Ik ben 20. Ik ga er niet van uit dat tegen dan nog zoiets bestaat als AOW. En zowel zal dat nog een minder substantieel deel van het pensioen uitmaken.
Neuh, ik vertrouw nog wel op ons sociaal zekersheidsstelsel.quote:Als ik jouw was zou ik ook maar beetje gaan sparen.
Maar wie gaat dan wel je kont afvegen als je het zelf niet meer kunt?quote:Ik vind dat geriatrische zorg niet iets is om in te investeren. Ik vind dat lijden uiteraard verlicht moet worden maar zoals in Nederland met leven en zorg wordt omgegaan heeft niet mijn voorkeur.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik wil graag een klinker kopen, de 'o' ...
AOW stelt nu al bijna niks voor en dat gaat niet verbeteren. (de ouderen die enkel rondkomen van AOW hebben het niet een beetje kut maar gewoon zwaar)quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Positief toekomstbeeld heb je
[..]
Neuh, ik vertrouw nog wel op ons sociaal zekersheidsstelsel.
[..]
Maar wie gaat dan wel je kont afvegen als je het zelf niet meer kunt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |