http://www.nu.nl/algemeen(...)ampaign=nunl_twitterquote:De protestzanger Armand, artiestennaam van Herman George van Loenhout, is op 69-jarige leeftijd overleden.
Dat meldt zijn platenmaatschappij vrijdag.
De zanger is vooral bekend van het nummer Ben ik te min, dat 14 weken in de Top 40 heeft gestaan.
Armand staat vooral bekend als een protestzanger. Zo deed hij onder andere mee aan de demonstratie tegen de kruisraketten met het lied Liever een Rus (in de keuken dan een raket in de tuin). Ook staat hij bekend als fervent liefhebber van cannabis.
Volgens onze minister van justitie kun je aan wiet doodgaan.quote:
Als je een baal van 100 kilo op je kop krijgt kan dat zekerquote:Op vrijdag 20 november 2015 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens onze minister van justitie kun je aan wiet doodgaan.
Dope shit zelfs.quote:
Skunk, of hoe je dat ook schrijft.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:27 schreef trabant het volgende:
Wat voor henna gebruikte hij eigenlijk?
Dat is hennep. Ik bedoel de henna waar hij zijn haar zo rood mee kreeg.quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:18 schreef Papabear het volgende:
[..]
Skunk, of hoe je dat ook schrijft.
Oh, excuusquote:Op vrijdag 20 november 2015 20:47 schreef trabant het volgende:
[..]
Dat is hennep. Ik bedoel de henna waar hij zijn haar zo rood mee kreeg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Armandquote:Na geruime tijd ziek te zijn geweest overleed hij in november 2015 op 69-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Eindhoven[4] aan een longontsteking.
Ik 1.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:11 schreef cafca het volgende:
Markante man.
Toch typisch dat je hem eigenlijk meer als typetje kent, terwijl de man 50 jaar muziek heeft gemaakt waar ik maar 3 of 4 nummers van ken.
Één van hen ben ik, Ken ik ook nog, dan houdt het voor mij ook op...quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:01 schreef Cynix Ū het volgende:
Oh nee, 2. Ben ik te min & Blommenkinders.
Wow het respect druipt eraf van deze post...quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:23 schreef riazop het volgende:
Je kunt je hele leven op 1 briljant nummer teren
2.230.000 kliks
Rust in Vrede
Gelijk heeft ie wel toch?quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:44 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Wow het respect druipt eraf van deze post...man man man
1) Ik heb heel veel respect voor dat nummer. Een pareltje in de NL muziekquote:Op zaterdag 21 november 2015 19:44 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Wow het respect druipt eraf van deze post...man man man
Weet niet of ik dat laatste punt deel; ik denk dat een artiest zo goed is als het slechtste nummer.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:23 schreef riazop het volgende:
[..]
1) Ik heb heel veel respect voor dat nummer. Een pareltje in de NL muziek
2) De persoon Armand lijkt me ook een boeiende nonconformist
3) Beter 1 briljant nummer, dan 100 halfgoede nummers schrijven.
Die is leuk inderdaadquote:Op zondag 22 november 2015 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben eigenlijk nooit verder gegaan dan Ben Ik Te Min maar omdat hij nu dood is toch eens Armand & The Kik opgezet. Best leuke plaat. Fuck the blues! Kleurenblinde kutmuziek, geef mij een regenboog.
Het was meer: er gaat iemand dood en nog lijkt het aantal kliks het belangrijkste..quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:23 schreef riazop het volgende:
[..]
1) Ik heb heel veel respect voor dat nummer. Een pareltje in de NL muziek
2) De persoon Armand lijkt me ook een boeiende nonconformist
3) Beter 1 briljant nummer, dan 100 halfgoede nummers schrijven.
Dat cijfertje zegt heel veel.quote:Op zondag 22 november 2015 09:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het was meer: er gaat iemand dood en nog lijkt het aantal kliks het belangrijkste..
Een leven samenvatten tot een cijfertje, terwijl het lijk nog warm is..
quote:Fans van Armand kunnen donderdag afscheid nemen
Foto: Wikimedia Commons
Gepubliceerd: 22 november 2015 23:38
Laatste update: 22 november 2015 23:37
Familie, vrienden en fans kunnen donderdag in de Effenaar in Eindhoven afscheid nemen van Armand.
In het poppodium is van 10.30 tot 15.00 uur een afscheids- en uitvaartbijeenkomst voor de overleden zanger onder de naam Armand's laatste show.
Mensen wordt verzocht een bloem mee te nemen. In de Effenaar zijn toespraken en wordt live muziek gespeeld, onder meer door De Kik.
Zanger Armand overleden
1 / 6
Protestzanger Armand werkte de laatste jaren regelmatig samen met de Rotterdamse band. De protestzanger overleed donderdag op 69-jarige leeftijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |