ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
"Gelukkig" is NS Reizigers niet het enige bedrijf binnen de NS-groep dat met materieelproblemen te kampen heeft. Bij Abellio Greater Anglia zijn er zoveel dieseltreinen stuk dat ze vier dagen lang alles tussen Norwich en Great Yarmouth gaan verbussen. Normaal is dat een rit van 20 minuten (ongeveer 30 kilometer), de bussen gaan er 40 minuten langer over doen.
edit: Ook Sudbury - Marks Tey (20 km) en Felixstowe - Ipswich (ook 20 km) worden geheel verbust gedurende 4 dagen.
[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 19-11-2015 19:07:16 ]
Zaterdag wil ik ff een rondje treinen. Eventueel vroeg weg/auto naar Antwerpen, laat thuis. Normaal zou ik naar Frankrijk gaan om wat van de TER daar mee te pikken. Maar is dat nu wel zo slim???
Op donderdag 19 november 2015 19:06 schreef greavy het volgende: Zaterdag wil ik ff een rondje treinen. Eventueel vroeg weg/auto naar Antwerpen, laat thuis. Normaal zou ik naar Frankrijk gaan om wat van de TER daar mee te pikken. Maar is dat nu wel zo slim???
Op donderdag 19 november 2015 19:08 schreef greavy het volgende: Hoor allemaal verhalen over grenscontroles enzo, vertraging. Althans, langs de snelwegen. Trein zal wel soepeltjes lopen?
en anders word je wel voor je flikker geknald door zo'n geinponem
Als je als controles tegenkomt zal dat in de trein zijn (of misschien op een perron), ik verwacht niet dat een trein op de grens wordt stilgezet. In de TGV's tussen Frankrijk en Spanje gebeurt het in ieder geval tijdens de rit.
James weet vast wel een route die interessant kan zijn? Hoeft niet heen/terug via Lille, als ik maar weer terug kan komen in Antwerpen. Duinkerken/Calais ken ik inmiddels wel.
Kun je dan niet beter doorrijden naar een plaats(je) in Frankrijk en vanuit daar wat gaan rondreizen? Je bent dan wel wat langer aan het autorijden, maar je hoeft dan ook weer niet achterlijk vroeg in Lille te zijn omdat je anders de trein naar Antwerpen mist.
Misschien naar Lille rijden en kijken of je vanuit daar een retourtje naar Le Havre ofzo kunt doen?
Tsja. Dat kan ook. Maar ik heb geen zin om zo'n eind met de auto te tuffen. In m'n eentje. En er zijn werkzaamheden Antwerpen-Sint Niklaas, dus wilde dan evt nog naar Sint Niklaas rijden.
Op donderdag 19 november 2015 19:26 schreef greavy het volgende: Haha, idd. Ik bedoel meer van: Het is gewoon allemaal lastig plannen als je een rondje wil maken in Nord-pas-de-Calais ofzo..
Ik heb ooit nogeens een best wel interessant rondje Lille - Lens - Arras - Douai gemaakt. Kon makkelijk in een dag vanuit Utrecht en terug
Zoiets wil ik nog steeds doen. Alleen die 2,5u overstap in Rang-du-Fliers of Boulogne-Ville zijn een beetje kut. Die bewaar ik nog wel ff voor een dag met beter weer.
Sint-Niklaas Sa, 21.11.15 ab 07:01 IC 706 Lille Flandres Sa, 21.11.15 an 08:50
Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 10:02 TER43934 Amiens Sa, 21.11.15 an 11:21
Amiens Sa, 21.11.15 ab 11:53 IC 2013 Rang-du-Fliers-Verton Sa, 21.11.15 an 12:54
Rang-du-Fliers-Verton Sa, 21.11.15 ab 15:30 TER67573 Lille Europe Sa, 21.11.15 an 17:01
Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 19:08 (of 1/2/3 uur later) Sint-Niklaas Sa, 21.11.15 an 20:58 4
Opzich is dit ook een prima route. Andersom is geen optie, want dan moet je óf 8:02 uit Lille of 12:02, omdat er natuurlijk 's ochtends amper treinen rijden tussen Amiens-Tergnier.
Lille Flandres Sa, 21.11.15 ab 10:06 TER43808 St-Quentin(Aisne) Sa, 21.11.15 an 11:57
St-Quentin(Aisne) Sa, 21.11.15 ab 12:47 TER47916 Tergnier Sa, 21.11.15 an 13:00
Tergnier Sa, 21.11.15 ab 13:57 TER48624 Amiens Sa, 21.11.15 an 15:02
Amiens Sa, 21.11.15 ab 16:38 TER43917 Lille Flandres Sa, 21.11.15 an 17:58
James/Darkwing, Deze tickets kan ik toch ook gewoon nog voor die prijs uit de automaat trekken/kopen bij het loket zaterdag? Lijken me geen "vroegboektarieven" ofzo. Dan ben ik iig nog ff vrij. Normaalgesproken wordt het morgen niet erg laat, maar je weet het in mijn werk nooit.....
Op donderdag 19 november 2015 20:08 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] James/Darkwing, Deze tickets kan ik toch ook gewoon nog voor die prijs uit de automaat trekken/kopen bij het loket zaterdag? Lijken me geen "vroegboektarieven" ofzo. Dan ben ik iig nog ff vrij. Normaalgesproken wordt het morgen niet erg laat, maar je weet het in mijn werk nooit.....
Het Billet decouverte 12-25 is gewoon te koop aan loketten en automaten. Je krijgt dan 25% korting ten opzichte van het standaardtarief.
Maar misschien is een Pass Grand'TER nog wel interessanter voor je. Voor ¤ 7 per jaar krijg je 50% korting op TER-tickets, maar je kunt die ticket dan niet omwisselen of annuleren.
edit: Grand'TER is alleen geldig in Nord-Pas de Calais, als je Picardie ingaat schiet je daar natuurlijk niks mee op
Het Billet decouverte 12-25 is gewoon te koop aan loketten en automaten. Je krijgt dan 25% korting ten opzichte van het standaardtarief.
Maar misschien is een Pass Grand'TER nog wel interessanter voor je. Voor ¤ 7 per jaar krijg je 50% korting op TER-tickets, maar je kunt die ticket dan niet omwisselen of annuleren.
edit: Grand'TER is alleen geldig in Nord-Pas de Calais, als je Picardie ingaat schiet je daar natuurlijk niks mee op
Die Pass GrandTER heb ik ja, hoewel die net 3 weken verlopen is. Pass GrandTER is alleen voor retourtjes, niet voor enkele reizen (zover ik weet). Maar als ik zo ff naar de planner kijk, zou dit zelfs goedkoop met zo'n Pass GrandTER gekund hebben, als alles binnen Nord-Pas de Calais had gelegen. Nu kom ik inderdaad in Picardie.
Als je zo'n Pass GrandTER aanvraagt als buitenlander krijg je het adres van het station daar je het gekocht heb op je pas. Omdat ze geen buitenlands woonadres kunnen invoeren.
Op donderdag 19 november 2015 20:28 schreef greavy het volgende: Als je zo'n Pass GrandTER aanvraagt als buitenlander krijg je het adres van het station daar je het gekocht heb op je pas. Omdat ze geen buitenlands woonadres kunnen invoeren.
Prima oplossing
En je hebt gelijk, die Grand'TER geldt alleen voor retourtjes. Picardie heeft dan wel weer de Pass'Évasion:
quote:
Afin de permettre un accès aux loisirs toute l’année la Région Picardie et SNCF proposent la carte PICARDIE PASS'ÉVASION permettant d’effectuer des trajets à prix réduits. Cette carte annuelle vous permet de voyager à bord des TER PICARDIE. Valable 1 an, au prix de 30 ¤ , vous pourrez ensuite faire le plein d’avantages:
VOUS POURREZ BÉNÉFICIER DE BILLETS À TARIFS RÉDUITS SUR PRÉSENTATION DE VOTRE CARTE: • 25 % de réduction du lundi au vendredi • 50% de réduction les week-ends et jours fériés • 1 CARTE = 4 BÉNÉFICIAIRES !
Le titulaire d’une carte PICARDIE PASS’ÉVASION peut voyager avec 3 accompagnateurs et les faire bénéficier des mêmes avantages !
OFFRE VALABLE SUR VOS TRAJETS: • En Picardie • De la Picardie vers Paris et de Paris vers la Picardie • De la Picardie vers la Haute Normandie.
heeft iemand al een idee hoe DDM-1 er van binnen uit gaat zien, als dat de baan op mag. de rode sprinterbanken worden er allemaal uit gehaald, voor zover ik heb gelezen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 19 november 2015 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende: heeft iemand al een idee hoe DDM-1 er van binnen uit gaat zien, als dat de baan op mag. de rode sprinterbanken worden er allemaal uit gehaald, voor zover ik heb gelezen.
Houten vloer, muur en plafond en hooibalen als stoel.
Er hangen kaarsen aan het plafond om wat licht te geven.
Je zegt dat er weer een belofte weer niet wordt ingelost. Dat klinkt voor mij heel anders.
Wat loop je nou te janken man. Is er wat nieuws onder de zon of zo? Wollige PR lulkoek aan de ene kant, realiteit aan de andere kant. Gapend gat er tussen. What else is new.
De NS heeft er juist voor gekozen om de treinsamenstelling van de Intercity Direct van ‘Getrokken rijden’ naar ‘Sandwichbedrijf’ te veranderen om de betrouwbaarheid te verbeteren. Eerst moest de locomotief aan het einde van elke rit omrijden om te keren. Dit proces levert in de praktijk regelmatig problemen op waardoor de dienstregeling wordt ontregeld.
KUNNEN JULLIE DAN HELEMAAL NIKS ALLEEN?? STELLETJE HUFTERS
Op donderdag 19 november 2015 21:45 schreef Dr_Flash het volgende: Ben benieuwd of Driek al weer waarom ook van die overbuffering de reizigers weer de schuld krijgen
Die kans op overbuffering, is dat niet met een verschil van honderd staande passagiers. Dus rijtuig met 100 staande reizigers tegen een leeg rijtuig. Of 50/150?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je zegt dat er weer een belofte weer niet wordt ingelost. Dat klinkt voor mij heel anders.
Het is toch zo?
NS had beloofd dat er vanaf december 2016 twee keer per dag een Eurostar naar Londen zou gaan rijden. Die belofte wordt niet ingelost, want dat wordt "early 2017". En dat is dermate ruim dat dat ook 30 juni 2017 kan betekenen. NS kan hier verder niet zo heel veel aan doen. Ze zijn afhankelijk van Eurostar, en Eurostar is weer afhankelijk van Siemens.
De belofte dat de Beneluxtrein vanaf december 2016 via de HSL naar Breda en België rijdt staat eveneens op losse schroeven, als ik de uitspraken van NMBS-topman Cornu en CD&V-politicus Jef van den Berge mag geloven. Ik heb er verder nog weinig over gehoord, maar het zijn geen hoopgevende berichten.
Naar het schijnt krijgt Bombardier ETCS-versie 2.3.0d niet goed aan de praat. Voor de HSL is dat geen probleem (die draait op 2.3.0c) maar verderop in België (o.a. tussen Mechelen en Brussels Airport) zit men al op 2.3.0d en daar zou de Traxx-loc dan niet kunnen rijden.
Die kans op overbuffering, is dat niet met een verschil van honderd staande passagiers. Dus rijtuig met 100 staande reizigers tegen een leeg rijtuig. Of 50/150?
dit ligt gewoon NOOIT aan reizigers. Hoeveel reizigers je ook in een rijtuig propt, meer dan een ton of 10 wegen ze niet. Een leeg rijtuig weegt makkelijk 35-40 ton. Dat dit gewoon ook weer op de reizigers geschoven wordt is echt godgeklaagd.
Blijft toch raar dat je in een 20 jaar oude tunnel wel gewoon met 3/4g kan in internetten en dat het anno 2015 opeens onmogelijk is omdat in een nieuwe tunnel mogelijk te maken
Op donderdag 19 november 2015 22:11 schreef Maegrim het volgende: gisteren in amersfoort ook een auto of 6 en 2 motoren met hoge spoed voorbij zien racen (tegen het verkeer in enzo) en ook niks van teruggevonden
Zelfs geen brokstukken? We hebben een nieuwe MH370!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 20 november 2015 07:15 schreef FredvZ het volgende: Blijft toch raar dat je in een 20 jaar oude tunnel wel gewoon met 3/4g kan in internetten en dat het anno 2015 opeens onmogelijk is omdat in een nieuwe tunnel mogelijk te maken
Anno 2015 heb je bij Maartensdijk nog niet eens 2G dekking.
De Traxx-locs die in de Beneluxdienst rijden hebben geen ingeschakelde ETCS-installatie.
Dan geef je de Traxx-en die over de HSL rijden toch geen sleutel van de ETCS-installatie op dat Belgische traject? Dan kan hij niet overschakelen en gaat ie onder het oude systeem rijden. Dat is echt géén rocket science. Als het niet lukt is het voornamelijk onwil.
Dan geef je de Traxx-en die over de HSL rijden toch geen sleutel van de ETCS-installatie op dat Belgische traject? Dan kan hij niet overschakelen en gaat ie onder het oude systeem rijden. Dat is echt géén rocket science. Als het niet lukt is het voornamelijk onwil.
Krijg je dan niet een snelremming wanneer het eerste baken wordt gepasseerd?
Of dan zul je zien dat wat jij voorstelt niet mag onder Belgische wetgeving...
Op vrijdag 20 november 2015 07:15 schreef FredvZ het volgende: Blijft toch raar dat je in een 20 jaar oude tunnel wel gewoon met 3/4g kan in internetten en dat het anno 2015 opeens onmogelijk is omdat in een nieuwe tunnel mogelijk te maken
Krijg je dan niet een snelremming wanneer het eerste baken wordt gepasseerd?
Of dan zul je zien dat wat jij voorstelt niet mag onder Belgische wetgeving...
In Nederland wordt de trein dan naar ATB-EG gestuurd. Dat zal je ook zien als je nu met een Thalys over de Hanzelijn rijdt. Al is ATB natuurlijk wel een stuk veiliger dan Memor en zit TBL1+ niet in de EVC van de TRAXX bij mijn weten. Dus wie weet mag het inderdaad niet..
[ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Klaasje op 20-11-2015 10:00:26 ]
In België wordt voor zover ik weet onder Level 0 gereden (met een heleboel haken en ogen: eigenlijk geen beveiliging, of het beveiligingssysteem kan niet in ETCS-signalen worden omgezet, zoals bij Memor het geval is). Dat betekent dat er inderdaad waarschijnlijk een snelremming plaats zal vinden als er niet onder ETCS gereden wordt, of als er niet overgeschakeld wordt naar Level 2.
Op vrijdag 20 november 2015 10:42 schreef MTL het volgende: In België wordt voor zover ik weet onder Level 0 gereden (met een heleboel haken en ogen: eigenlijk geen beveiliging, of het beveiligingssysteem kan niet in ETCS-signalen worden omgezet, zoals bij Memor het geval is). Dat betekent dat er inderdaad waarschijnlijk een snelremming plaats zal vinden als er niet onder ETCS gereden wordt, of als er niet overgeschakeld wordt naar Level 2.
Hebben ze dan echt voor zo'n knudde implementatie gezorgd?
Aujourd'hui on n'apprend plus le Francais dans l'école? Ca c'est une mauvaise évolution...
Het lezen ervan kost me ongeveer 3 keer zoveel meer moeite dan Engels. Ik kan het wel lezen maar ik heb eigenlijk weinig zin om er heel veel moeite in te stoppen
Zo'n zwak verweer is het niet. Vooralsnog leven we in een rechtsstaat en mag er geen twijfel bestaan, we hebben het wel over vrijheidsberoving en eigenlijk mag je daar geen fouten bij maken.
dit ligt gewoon NOOIT aan reizigers. Hoeveel reizigers je ook in een rijtuig propt, meer dan een ton of 10 wegen ze niet. Een leeg rijtuig weegt makkelijk 35-40 ton. Dat dit gewoon ook weer op de reizigers geschoven wordt is echt godgeklaagd.
Weet je, je kunt ook gewoon een keer je kutkop houden en aannemen dat er mensen aan werken die opereren binnen wat technisch mogelijk is. Ik ben in elk geval klaar met dat eeuwige gezeik van je. De groeten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 20 november 2015 13:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zo'n zwak verweer is het niet. Vooralsnog leven we in een rechtsstaat en mag er geen twijfel bestaan, we hebben het wel over vrijheidsberoving en eigenlijk mag je daar geen fouten bij maken.
Dit is waar, hoe onbevredigend het ook moge zijn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Okee, ik heb de papierwinkel al een poosje in mijn bezit.
Ik ben door sommigen in dit forum vierkant uitgelachen en bespot met mijn verhaal over dat overbufferen. Tijd om maar wat te openbaren.
Eea staat opgeschreven in een veiligheidsinstructie aan het personeel van NS International. De tekst daarvan hieronder.
Ik hoop dat ik voortaan gevrijwaard mag zijn van suggesties dat ik namens MVBOV maar wat verzin, uit mijn nek lul of anderszins. Want het is de NS zelf, die in dit geval aan zijn personeel dit soort flauwekul oplegt, ten nadele van de reizigers.
Zie onderstaand de veiligheidsinstructie.
Kusje.
Tijdelijke werkinstructie voor Trainmanagers (configuratie sandwich) Versie 2.0 oktober 2015 0. Kenmerken Kenmerk: 20151013 Versie: 2.0 Status: Definitief Afdeling: NS internationaal Datum: 14 oktober 2015 Invoerdatum: 15 oktober 2015 1. Inleiding De sandwich configuratie bestaat uit rijtuigen van het type ICRmh. Dit zijn gemodificeerde rijtuigen en voor deze rijtuigen zijn andere maatregelen van toepassing als één of meerdere rijtuigen leeg zijn (zie 2.1), of bij overbelading (zie 2.2). Deze maatregelen wijken af van het huidige handboek trainmanager Bijlage HSL – Zuid Hoofdstuk II paragraaf 3.2. Intrekken Dringend Veiligheidsbericht 12 oktober 2015 Met deze tijdelijke werkinstructie wordt het Dringende Veiligheidsbericht “Bijzonderheden bij het afsluiten van rijtuigen in de IC-direct AmRo (sandwichbedrijf)” van 12 oktober jl. onmiddellijk ingetrokken. Deze tijdelijke werkinstructie vervangt dit Dringende Veiligheidsbericht en is toegelicht in punt 2.1. Ter aanvulling hebben we in punt 2.2 een instructie opgenomen, welke de handelwijze schetst in geval van overbelading. 2. Instructie voor trainmanager 2.1 Ontruiming van rijtuig is noodzakelijk: Risico op overbuffering tussen twee rijtuigen: In een sandwichtrein is er een theoretisch risico dat twee rijtuigen overbufferen, indien het massa verschil tussen het ene rijtuig en het aansluitende rijtuig maximaal verschillen. Dit is het geval indien een rijtuig volledig leeg en het andere overbeladen is. Als het om wat voor reden dan ook noodzakelijk is om een rijtuig te ontruimen / ontoegankelijk te maken voor reizigers, dan dient de trein direct na de ontruiming te worden opgeheven op het station waar de trein op dat moment staat óf het eerstvolgende stopstation als de trein rijdt. U handelt als volgt: - U stelt de ontruiming van het rijtuig (indien mogelijk) uit tot het volgende stationnement; - U informeert het MBN en ProductControl; - U informeert de machinist. Let op: Van het rijtuig dat u ontruimt, mogen de binnen- of kopwanddeuren niet worden afgesloten in verband met de evacuatiescenario’s / crowdmanagement op de HSL-Zuid. Deze maatregel was al van kracht en geldt voor alle treinen over de HSL-Zuid. 2.2 Overbelading sandwich trein Een sandwichtrein, bestaande uit ICRmh rijtuigen, is overbeladen wanneer na verspreiding van reizigers over de gehele trein, in 2 of meer rijtuigen meer dan 100 reizigers noodgedwongen moeten staan vanwege onvoldoende zitplaatscapaciteit. Wanneer een sandwich trein overbeladen is, handelt u als volgt: - U meldt dit aan de Productcontrol, welke besluit dat de trein uit dienst wordt genomen; - U informeert de machinist. 3. Duur van deze maatregel Deze tijdelijke werkinstructie is geldig, totdat de instructie is opgenomen in uw Handboek. Hoofd Operations NS Internationaal Aaaaa Bbbbbb Amsterdam
Weet je, je kunt ook gewoon een keer je kutkop houden en aannemen dat er mensen aan werken die opereren binnen wat technisch mogelijk is. Ik ben in elk geval klaar met dat eeuwige gezeik van je. De groeten.
Op vrijdag 20 november 2015 13:59 schreef b2py het volgende: Hoe groot is de kans dat rijtuig X overbeladen is en rijtuig Y niet? Ik kan me alleen 1e en 2e klas bedenken..
Ik betwijfel ten zeerst of je 100 man kan laten staan in 1 rijtuig.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Okee, ik heb de papierwinkel al een poosje in mijn bezit.
Ik ben door sommigen in dit forum vierkant uitgelachen en bespot met mijn verhaal over dat overbufferen. Tijd om maar wat te openbaren.
Prachtig dat dat op papier staat. Maar zeer waarschijnlijk is dit eerder het gevolg van de manier waarop met veiligheid in de sector meer en meer wordt omgegaan dan doordat die rijtuigen zo onveilig zouden zijn. Overbufferen is iets wat in de praktijk nooit voor zal komen maar omdat iemand ergens iets heeft opgeschreven wil ILT daar maatregelen voor op papier hebben staan. Volledig overtrokken en geen realistisch veiligheidsrisico, en als dat risico er al is, dan voornamelijk in krappe wisselstraten waar er vrijwel geen gevolgen zullen zijn. Dit is eerder een blijk van onzettend verkeerde focus van die hele winkel rondom het spoorvervoer heen... Alles voor het papierwerk, niets voor de reiziger.
En het ergste is nog.. Een partij die zegt voor de reizigers op te komen maakt het alleen nog maar erger. Echt, MVBOV kan beter gister dan vandaag verdwenen zijn. Kutclub.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mr_Klaasje op 20-11-2015 14:18:56 ]
Ook dat. Je zou zelfs de 1e klas kunnen vrijgeven om het te vereffenen.
Ik bedoel meer even los van de mogelijke oplossingen, los van de vraag of theoretisch is of niet, of het uberhaupt mogelijk is om 100 man te laten staan in 1 rijtuig, dat us volgens mij praktisch onmogelijk
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik hoop dat ik voortaan gevrijwaard mag zijn van suggesties dat ik namens MVBOV maar wat verzin, uit mijn nek lul of anderszins.
Zo lang je dit soort berichten op de voor jou kenmerkende wijze selectief leest, uit hun verband rukt en opblaast, hoef je daar wat mij betreft niet op te rekenen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Even serieus, hoeveel goederentreinen blijven er in nederland? Nul waarschijnlijk, dan is materiaal wat alleen 1.5 kv lust toch onnodig belastend, en lastig.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op vrijdag 20 november 2015 16:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat iets oud is betekent niet dat het niet betrouwbaar is. Zou mooi worden met al die stoomgemalen die er nog zijn.
Hou toch op zeg, een ouderwetse loc, die alleen 1,5 kv lust, dienog ouderwets bediend moet worden, die geen moderne techniek heeft(die het werk minder zwaar maakt) die kan toch niet concurreren met een traxx of een vectron.
musseumorganisatie hebben de grootste moeite om de juiste onderdelen te vinden....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Hou toch op zeg, een ouderwetse loc, die alleen 1,5 kv lust, dienog ouderwets bediend moet worden, die geen moderne techniek heeft(die het werk minder zwaar maakt) die kan toch niet concurreren met een traxx of een vectron.
musseumorganisatie hebben de grootste moeite om de juiste onderdelen te vinden....
Als dat ding niet zou kunnen concurreren zou hij niet aangeschaft worden. Het zijn geen subsidiesponsjes deze bedrijven. Ze zijn goedkoop, makkelijk te onderhouden, hebben geen geheimen en de oorspronkelijke tekeningen zijn er nog waardoor onderdelen relatief makkelijk te krijgen zijn. Je opmerking over museumorganisaties slaat nergens op want dat gaat over stoommaterieel en ook daar is geen gebrek aan onderdelen voor het meeste materieel. Doe toch niet zo dom jongen.
Als dat ding niet zou kunnen concurreren zou hij niet aangeschaft worden. Het zijn geen subsidiesponsjes deze bedrijven. Ze zijn goedkoop, makkelijk te onderhouden, hebben geen geheimen en de oorspronkelijke tekeningen zijn er nog waardoor onderdelen relatief makkelijk te krijgen zijn. Je opmerking over museumorganisaties slaat nergens op want dat gaat over stoommaterieel en ook daar is geen gebrek aan onderdelen voor het meeste materieel. Doe toch niet zo dom jongen.
Jij wilt dus beweren dat de stichting klassieke locomotieven geen musseumorganisatie is?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Zo lang je dit soort berichten op de voor jou kenmerkende wijze selectief leest, uit hun verband rukt en opblaast, hoef je daar wat mij betreft niet op te rekenen.
Sowieso volslagen achterlijk om historische verenigingen erbij te halen. Die hebben natuurlijk nul geld, HSL bestelt gewoon een nieuw onderdeel en geeft de bouwtekening mee, draaibank much.
Op vrijdag 20 november 2015 16:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Sowieso volslagen achterlijk om historische verenigingen erbij te halen. Die hebben natuurlijk nul geld, HSL bestelt gewoon een nieuw onderdeel en geeft de bouwtekening mee, draaibank much.
Mooi je erkend dus dat er geen reserve onderdelen aanwezig zijn ?
Daarnaast hsl huurt gewoon van de stichting, het is vrij normaal dat de verhuurder moet zorgen dat het gehuurd object op orde is.
Het is idioot om te investeren in iets wat je huurt
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Stam+t. Maar nee dat erken ik niet. Net als bij de ACTS 1200'en denk ik dat er voldoende aanwezig is of goedkoop gemaakt kan worden.
[..]
Het is niet idioot om te investeren in iets wat je huurt, het gaat om de ROI jochie.
Der is niks aanwezig, zoals je net al braaf zei moet alles gemaakt worden.
Er is geen grote fabriek die opbestelling het juist onderdeel per koerier opstuurd, er is geen groot magazijn waar de meest voorkomende onderdelen op voorraad zijn
Als de 1315 stuk gaat dan staat hij voor weken aan de kant, dus is hij gewoon bedrijfs onbetrouwbaar punt.
Dat snapt iedereen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Der is niks aanwezig, zoals je net al braaf zei moet alles gemaakt worden.
Er is geen grote fabriek die opbestelling het juist onderdeel per koerier opstuurd, er is geen groot magazijn waar de meest voorkomende onderdelen op voorraad zijn
Als de 1315 stuk gaat dan staat hij voor weken aan de kant, dus is hij gewoon bedrijfs onbetrouwbaar punt.
Geen argumenten meer? Jij weet heel goed dat de serie 1300 het op alle punten aflegt tegen moderne locs.
Afrangeren richting de mailiebaan is volgens mij het enige nuttige wat ze nog kunnen doen.
Als een van de ns traxx locs(i know geen goederenvervoer) in panne valt dan kunnen ze op de watergraafsmeer putten uit een enorm magazijn, en als het onderdeel er niet is dan word het VANNACHT nog op transport gezet, dat is heel iets anders dan we moeten het onderdeel nog draaien!!
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Geen argumenten meer? Jij weet heel goed dat de serie 1300 het op alle punten aflegt tegen moderne locs.
En daarom maar een miljoen of wat uitgeven in plaats van een zachte huurprijs waarbij de loc eindelijk eens aan zijn conditiekilometers komt? Right.
quote:
Afrangeren richting de mailiebaan is volgens mij het enige nuttige wat ze nog kunnen doen.
De Belgische oplossen: Laat maar verroesten, in Frankrijk is er vast nog wel eentje over.
quote:
Als een van de ns traxx locs(i know geen goederenvervoer) in panne valt dan kunnen ze op de watergraafsmeer putten uit een enorm magazijn, en als het onderdeel er niet is dan word het VANNACHT nog op transport gezet, dat is heel iets anders dan we moeten het onderdeel nog draaien!!
Geen enkel idee van automatisering en logistiek jij.
Op vrijdag 20 november 2015 17:25 schreef James1988 het volgende: Maar als het waar is wat jij zegt zit de top van HSL dus vol idioten die geen flauw idee hebben van wat ze aan het doen zijn? Dat lijkt me niet.
Dat is wat overdreven, maar ik heb sterk de indruk dat de top weing nadenkt over de toekomst, vandaag is vandaag en morgen is morgen, figuurlijk gezien.
Het is gewoon een feit, dat modern materiaal het op alle punten wint inclusief de support die jij krijgt,
Bij hsl vraag ik mij sterk af of hobby niet teveel gecombineerd met het commerciele bedrijf, een andere optie zou zijn dat het hele bedrijf dusdanig aan de grond zit dat dit het hoogst haalbard is, maar dat lijkt me niet gezien de uitbreidingen.
Kun jij je het voorstellen dat grote transportondernemingen met vrachtwagens gaan rijden uit de jaren 50? Waarschijnlijk is jouw antwoord nee, waarom dan wel op het spoor?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat hangt er maar van af hoe bedrijfszeker die 1300-locs zijn. Dat ze oud zijn zegt niks: als ze 8 weken kunnen rijden (en dan een keer stuk gaan) zijn ze alsnog beter dan een Traxx die bijvoorbeeld elke week onderhoud nodig hebben.
Modern zegt niets over bedrijfszeker, de V250 was heel modern.
Met oude beproefde techniek is niets mis. De kinderziektes zijn eruit, de zwakke plekken bekend bij de monteurs en onderhoudsdiensten. En zeker met die ouwe techniek zit het met relatief eenvoudige onderdelen in elkaar, in plaats van moeilijke printplaatjes waar het maar zoeken is naar de bug of foute regel programmacode. Als de tekeningen er nog zijn, is het bestellen van een onderdeel bij een machinefabriek ook te doen.
Ik snap dan ook de rellen rond Air France (draaien nog met Windows 3.1) en Tweede Kamer (klimaatbeheersing wordt geregeld door een PC uit '92) dan ook niet. Ja, je moet dergelijke systemen updaten. Maar beproefd en stabiel is vaak belangrijker dan nieuw en hip, juist in situaties waar bedrijfszekerheid belangrijk is.
Waarbij het bij jouw laatste twee voorbeelden omslaat richting onhandig lange reparatieduur als er iets aan stuk gaat: reserveronderdelen zijn schaars en ook niet eenvoudig zelf te (laten) maken. Maar van een wat oudere locomotief kan je inderdaad wel vrij eenvoudig onderdelen laten bijmaken.
Op vrijdag 20 november 2015 19:38 schreef dcm360 het volgende: Waarbij het bij jouw laatste twee voorbeelden omslaat richting onhandig lange reparatieduur als er iets aan stuk gaat: reserveronderdelen zijn schaars en ook niet eenvoudig zelf te (laten) maken. Maar van een wat oudere locomotief kan je inderdaad wel vrij eenvoudig onderdelen laten bijmaken.
Bijmaken duurt altijd langer dan op voorraad hebben of kunen bestellen bij de fabriek.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op vrijdag 20 november 2015 20:58 schreef Dr_Flash het volgende: Zo, dat was een probleemloos slagje Deventer - Delft Zuid vandaag. Alles reed prima op tijd en zo
De storingen bij KPN werden niet aangegrepen door ProRail/NS om eerder naar de vrijmibo te kunnen?
Bijmaken duurt altijd langer dan op voorraad hebben of kunen bestellen bij de fabriek.
Zo stellig zou ik het niet durven stellen. Het is leuk als een onderdeel op voorraad is, maar sommige reparaties aan modern materieel zijn zodanig complex dat reparatie lange tijd kan duren.
De 1300 is beproefde techniek en met het juiste onderhoud kunnen heel wat meters zonder problemen afgelegd worden. Het is niet voor niets dat vroeger bij de NS de 1200 vaak stuk ging en bij bijvoorbeeld ACTS het een betrouwbare loc bleek. Kwestie van goed onderhoud was dat.
Zo stellig zou ik het niet durven stellen. Het is leuk als een onderdeel op voorraad is, maar sommige reparaties aan modern materieel zijn zodanig complex dat reparatie lange tijd kan duren.
De 1300 is beproefde techniek en met het juiste onderhoud kunnen heel wat meters zonder problemen afgelegd worden. Het is niet voor niets dat vroeger bij de NS de 1200 vaak stuk ging en bij bijvoorbeeld ACTS het een betrouwbare loc bleek. Kwestie van goed onderhoud was dat.
Daarnaast schijnt het hebben van voorraad tegenwoordig ook niet meer cool te zijn. Dus moet het sowieso besteld worden.
Hoe comfortabel zitten de machinisten in de 12 en 1300's?
Het is voroorlogse techniek totaal verouderd, waarom investeerd hsl niet in een multicourante traxx?
geef jij het geld? die dingen kosten zo'n 50k per maand in de lease
quote:
Op vrijdag 20 november 2015 16:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Sowieso volslagen achterlijk om historische verenigingen erbij te halen. Die hebben natuurlijk nul geld, HSL bestelt gewoon een nieuw refurbished onderdeel en geeft de bouwtekening mee, draaibank much.
HSL nederland is een stuk kleiner dan hier gedacht wordt...
[ Bericht 19% gewijzigd door Maegrim op 20-11-2015 21:55:40 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar HSL rijdt nu ook met de 1254 en laatst waren ze ook aan het slepen met dr 1251. De 1252 wordt ingezet voor zon rail restaurant. Dan staat alleen de 1255 stil of niet? Had die ook niet hele dunne wielen?
Op vrijdag 20 november 2015 23:48 schreef derLudolf het volgende: Maar HSL rijdt nu ook met de 1254 en laatst waren ze ook aan het slepen met dr 1251. De 1252 wordt ingezet voor zon rail restaurant. Dan staat alleen de 1255 stil of niet? Had die ook niet hele dunne wielen?
Is er geen 1253 trouwens?
Die was er wel, maar defect geraakt in 2003 en daarna in 2005 overgedragen aan Stichting Klassieke Locomotieven als loc 1218. Ze hebben ook de 1255 die nu weer het nummer 1221 heeft
Nou met al die serienummers kan ik helaas niet meelullen, maar dat het treinwezen efficient is ingericht qua onderhoud, vervanging of modernisering. Uguguguh, nee en faalt/loopt daarmee jaren achter ten aanzien van andere sectoren.
Op zaterdag 21 november 2015 02:45 schreef Adrie072 het volgende: Nou met al die serienummers kan ik helaas niet meelullen, maar dat het treinwezen efficient is ingericht qua onderhoud, vervanging of modernisering. Uguguguh, nee en faalt/loopt daarmee jaren achter ten aanzien van andere sectoren.
Moderne locomotieven/treinstellen zitten wel tjokvol diagnosesoftware en fabrikanten bieden tegenwoordig ook steeds vaker een 24/7-service aan. Alstom noemt het TrainTracer (diagnose) en TrainCare (onderhoud), Siemens heeft RailCover en Bombardier heeft ook zoiets.
Daarmee kan de downtime van een voertuig wel een stuk omlaag omdat tijdens de rit al kan worden vastgesteld dat een bepaald onderdeel onderhouden/vervangen moet worden.
Het is een mogelijk probleem, maar alleen in specifieke omstandigheden die in de praktijk waarschijnlijk niet snel gehaald worden: een zwaarbeladen rijtuig met ernaast een leeg rijtuig. Reizigers verspreiden zich dan meestal toch wel iets beter (lees: een deel gaat 1e klas staan/zitten).
+25 voor de intercity naar Zwolle. Dat is niet erg (springer) maar je moet daar niet mee aankomen een minuut voor vertrek. Dat weet je al langer. Dan maar de sprinter.
Januari is weer een maand vol met omleidingen voor de ICE's. 9+10 januari: Amsterdam-Amersfoort-Arnhem ev/vv 30+31 januari: Omleiding via Hilversum, omleiding via Venlo Er blijven dus nog wel weekenden over dat ze "normaal" rijden
Tip: als je weet dat je in Amsterdam lang moet wachten, ga dan (afgezien van 1e Klas, Starbucks etc.) naar de nieuwe (chipkaartvrije) tunnel. Daar kun je redelijk comfortabel zitten op prettige banken, en ook qua temperatuur is dat wel aardig te doen.
Maar ik zal onze Utrechtse spoorvrienden wel eens een mailtje sturen met het verzoek om ook op stations met een grote overkapping op perrons verwarmde wachtruimtes te organiseren. Al zal dat wegens oude-en-dus-smalle perrons qua inpasbaarheid nog wel even lastig zijn.
Op zaterdag 21 november 2015 11:38 schreef HetBrabandertje het volgende: Alle sporen zonder perron zouden toch gaan verdwijnen, zodat de perrons breder kunnen worden? Dan is er voor een verwarmde wachtruimte ook ruimte.
ik denk dat het makkelijker is een aantal sporen langs het perron weg te saneren dan
Op heel veel plaatsen zijn de perrons gewoon veel te smal geworden. Ede-Wageningen, Almelo, dat soort dingen. Maar je ziet wel dat als er een station flink op de schop gaat dat er wel brede perrons komen (Arnhem, Delft, Rotterdam Centraal) Ben wel benieuwd hoe dat in bijvoorbeeld Utrecht Centraal of Amsterdam Centraal gaat uitpakken.
Op zaterdag 21 november 2015 10:10 schreef greavy het volgende: Januari is weer een maand vol met omleidingen voor de ICE's. 9+10 januari: Amsterdam-Amersfoort-Arnhem ev/vv 30+31 januari: Omleiding via Hilversum, omleiding via Venlo Er blijven dus nog wel weekenden over dat ze "normaal" rijden
Weekend van 9+10 via de Valleilijn? Dat past toch niet met Connexxion, schrapt die een aantal treinen?
Op zaterdag 21 november 2015 11:53 schreef Dr_Flash het volgende: Op heel veel plaatsen zijn de perrons gewoon veel te smal geworden. Ede-Wageningen, Almelo, dat soort dingen. Maar je ziet wel dat als er een station flink op de schop gaat dat er wel brede perrons komen (Arnhem, Delft, Rotterdam Centraal) Ben wel benieuwd hoe dat in bijvoorbeeld Utrecht Centraal of Amsterdam Centraal gaat uitpakken.
Zie iets boven je, alle perronloze sporen worden gesaneerd. Je ziet het nu al op 14/15 te Utrecht. Die is ook bijna drie meter breder geworden
Op zaterdag 21 november 2015 11:53 schreef Dr_Flash het volgende: Op heel veel plaatsen zijn de perrons gewoon veel te smal geworden. Ede-Wageningen, Almelo, dat soort dingen. Maar je ziet wel dat als er een station flink op de schop gaat dat er wel brede perrons komen (Arnhem, Delft, Rotterdam Centraal) Ben wel benieuwd hoe dat in bijvoorbeeld Utrecht Centraal of Amsterdam Centraal gaat uitpakken.
In Rotterdam zijn de perrons eigenlijk alleen maar breder geworden doordat zo'n beetje alle bouwsels eraf zijn gesloopt.
Op zaterdag 21 november 2015 11:53 schreef Dr_Flash het volgende: Op heel veel plaatsen zijn de perrons gewoon veel te smal geworden. Ede-Wageningen, Almelo, dat soort dingen. Maar je ziet wel dat als er een station flink op de schop gaat dat er wel brede perrons komen (Arnhem, Delft, Rotterdam Centraal) Ben wel benieuwd hoe dat in bijvoorbeeld Utrecht Centraal of Amsterdam Centraal gaat uitpakken.
In Zwolle is het dringen als je de trein uitkomt en je wil naar de trap. Daar had best een meter bij gemogen...
Op zaterdag 21 november 2015 09:02 schreef b2py het volgende: Je had moeten wachten op de IC. Nu werd je in Weeps ingehaald door IC naar Groningen/Leeuwarden
Nee dus, want die had +25, de sprinter had +0 bij aankomst in Zwolle.
je moet je afvragen of het wenselijk is om een goederentrein door asd te sturen......
Je moet je afvragen waar je ze dan langs moet sturen... Een trein die van Emmerich naar Beverwijk moet, zou volgens jou dus maar via Rotterdam-Den Haag-Leiden-Haarlem moeten rijden? En een trein Bentheim-Westhavens eerst via Bijlmer Arena naar Gouda en dan via die route hierboven weer naar Amsterdam?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je moet je afvragen waar je ze dan langs moet sturen... Een trein die van Emmerich naar Beverwijk moet, zou volgens jou dus maar via Rotterdam-Den Haag-Leiden-Haarlem moeten rijden? En een trein Bentheim-Westhavens eerst via Bijlmer Arena naar Gouda en dan via die route hierboven weer naar Amsterdam?
Het is niet wenselijk om (gevaarlijk) goedervervoer door zo druk station te sturen, niet om logistieke redenen en al zeker niet om veiligheidsredenen
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Wat denk jij dat ze met die treinen vervoeren, nitroglicerine?
Badslippers. Voornamelijk polyurethaanschuim dus Maar wee je gebeente als er een wagon leeg is en eentje maximaal beladen. Wat er DAN wel allemaal kan gebeuren..
A 12-year contract awarded to DB by the transport authorities for Westfalen-Lippe, Rhein-Ruhr and northern Hesse covers operation of the Dortmund – Dorsten route from December 2015, succeeding NordWestBahn. This will be followed by Hagen – Kassel-Wilhelmshöhe, Unna – Neuenrade and the routes from Dortmund to Winterberg/Brilon Stadt, Lüdenscheid and Iserlohn in December 2016, representing a total of 5⋅6 million train-km a year.
Op zaterdag 21 november 2015 02:45 schreef Adrie072 het volgende: Nou met al die serienummers kan ik helaas niet meelullen, maar dat het treinwezen efficient is ingericht qua onderhoud, vervanging of modernisering. Uguguguh, nee en faalt/loopt daarmee jaren achter ten aanzien van andere sectoren.
En dit kun je natuurlijk ook onderbouwen! Ga je gang, het topic is nog niet vol!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Overigens zijn goederentreinen door grote stations niet zo'n probleem hoor. Als ze maar door kunnen blijven rijden, zijn ze zo weer weg. Kwestie van planning.
En er zijn maar bijzonder weinig routes in Nederland die níet door bebouwde gebieden voeren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Weekend van 9+10 via de Valleilijn? Dat past toch niet met Connexxion, schrapt die een aantal treinen?
Nee, men gaat via Deventer. Ze gingen een keer eerder bij zo'n omleiding ter proef via de Valleilijn. De gehele dag tussen de 10 en 20 minuten vertraging voor CXX, want de ICE kon en vanwege de overwegen enz niet vrij houden, dus moest CXX wachten en de ICE overal doortuffen.
Ter voorbeeld ICE 123 van Amsterdam ri. Oberhausen ev: Amsterdam Centraal vertrek 09:34 Amersfoort 10:08/10:09 Arnhem 11:24/11:37 Oberhausen Hbf 12:24/12:26
Op zaterdag 21 november 2015 15:14 schreef bork het volgende: Ik weet niet wat voor vis dit moet voorstellen maar toch wel een beetje visachtig, met blub
Op zaterdag 21 november 2015 15:13 schreef Igen het volgende: Misschien kun je de milieugevaarlijke badslippers dus, als compromis, het beste transporteren per boot.
Hebben de Thalys, Eurostar oid nog veel last van het verhoogde niveau van terreurdreiging in Brussel? Metroverkeer ligt wel geheel plat. Ik zie op Twitter foto's voorbij komen dat er militairen met automatische wapens rondlopen, maar ook pantservoertuigen van defensie door de stad rijden en opgesteld staan.
Edit: het lijkt erop dat alleen Brussel-Schuman gesloten is, en de andere stations normaal bediend worden.
Is er ook een methode waarin ik mijn OVC kan opladen waar ik NIET dat kloteding langs een automaat hoef te halen? Ik mag al niet zelf bepalen hoeveel geld ik er op mag zetten, en word ook nog eens verplicht extra te reizen zodat ik kan betalen voor de reis die ik in eerste instantie wilde gaan maken.. Mooi.
Op zaterdag 21 november 2015 16:20 schreef greavy het volgende: Hebben de Thalys, Eurostar oid nog veel last van het verhoogde niveau van terreurdreiging in Brussel? Metroverkeer ligt wel geheel plat. Ik zie op Twitter foto's voorbij komen dat er militairen met automatische wapens rondlopen, maar ook pantservoertuigen van defensie door de stad rijden en opgesteld staan.
Edit: het lijkt erop dat alleen Brussel-Schuman gesloten is, en de andere stations normaal bediend worden.
Ja, Thalys roept op 30 minuten eerder dan gebruikelijk op het station te zijn in verband met controle. Of dat alleen in Brussel was werd me niet duidelijk.
En dan nog verbieden veel buschauffeurs je om je product op te halen in de bus en dan in te checken. "Want je mag pas de bus in als je ingecheckt bent" en het is hun zorg dan niet dat je in de rimboe woont en EERST met de bus moet om een product op te halen en dat gezeik.
Op zaterdag 21 november 2015 17:29 schreef greavy het volgende: En dan nog verbieden veel buschauffeurs je om je product op te halen in de bus en dan in te checken. "Want je mag pas de bus in als je ingecheckt bent" en het is hun zorg dan niet dat je in de rimboe woont en EERST met de bus moet om een product op te halen en dat gezeik.
Hoe moeilijk die mensjes het leven maken voor zichzelf EN voor anderen
Reiziger is verantwoordelijk voor een vervoerbewijs (dus niet een busbetreedbewijs) en pas als er een controle komt en je hebt DAN geen geldig vervoerbewijs is er pas een probleem. Het probleem van de reiziger ook nog. Waar maakt zo'n figuur zich druk om zeg jezus
Hoe moeilijk die mensjes het leven maken voor zichzelf EN voor anderen
Reiziger is verantwoordelijk voor een vervoerbewijs (dus niet een busbetreedbewijs) en pas als er een controle komt en je hebt DAN geen geldig vervoerbewijs is er pas een probleem. Het probleem van de reiziger ook nog. Waar maakt zo'n figuur zich druk om zeg jezus
Ach ja, dat is het probleem vaak met mensen die verder niet zoveel kunnen, die teveel 'macht' krijgen
We hebben op de uni ook zo'n gebouwbeheerdster. Die mag het ons ook graag lastig maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 21 november 2015 17:50 schreef derLudolf het volgende: Ach ja, dat is het probleem vaak met mensen die verder niet zoveel kunnen, die teveel 'macht' krijgen
Dat is precies het probleem ja. Wat zo'n grijs pakje al niet met van die "stadswachten" doet....
Op zaterdag 21 november 2015 17:29 schreef greavy het volgende: En dan nog verbieden veel buschauffeurs je om je product op te halen in de bus en dan in te checken. "Want je mag pas de bus in als je ingecheckt bent" en het is hun zorg dan niet dat je in de rimboe woont en EERST met de bus moet om een product op te halen en dat gezeik.
Bij mij mag het gewoon, maar de ophaal automaten verdwijnen binnenkort uit de bussen bij ons.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Bijgenaamd "Donald Duck". Biologie en spoor is niet zo'n lekkere combinatie
Kende deze trein niet, gisteren op FB, best interessant om te lezen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 21-11-2015 19:42:07 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Worden maar heel weinig gebruikt en ze gaan vaak defect (waardoor ze dus die weinige keren dat iemand hem wil gebruiken dat ie dan de helft van de keren ook nog niet eens werkt)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Worden maar heel weinig gebruikt en ze gaan vaak defect (waardoor ze dus die weinige keren dat iemand hem wil gebruiken dat ie dan de helft van de keren ook nog niet eens werkt)
Dat is weer een paar weggesmeten miljoenen dan. En gekozen voor nul onderhoud. Chapeau
Hoe moeilijk die mensjes het leven maken voor zichzelf EN voor anderen
Reiziger is verantwoordelijk voor een vervoerbewijs (dus niet een busbetreedbewijs) en pas als er een controle komt en je hebt DAN geen geldig vervoerbewijs is er pas een probleem. Het probleem van de reiziger ook nog. Waar maakt zo'n figuur zich druk om zeg jezus
echt he. En dan vragen ze zich af waarom ze af en toe eens last hebben van boze klanten.
Waarom eigenlijk moeilijk doen met honderdduizend "producten" die je op moet halen? Bij de systemen waar NS de chipkaart van heeft afgekeken, zoals de Octopuskaart en de Oyster Card, werkt het ook niet zo. Gewoon een aantrekkelijk tarief per kilometer dat voor iedereen hetzelfde is. En dan evt. met een prijslimiet per dag/week/maand.
Hoe moeilijk die mensjes het leven maken voor zichzelf EN voor anderen
Reiziger is verantwoordelijk voor een vervoerbewijs (dus niet een busbetreedbewijs) en pas als er een controle komt en je hebt DAN geen geldig vervoerbewijs is er pas een probleem. Het probleem van de reiziger ook nog. Waar maakt zo'n figuur zich druk om zeg jezus
Bij veel vervoerders is de chauff wel verantwoordelijk.
Bij veolia bijvoorbeeld noteren de stewards hoeveel mensen geen of een niet juist kaartje hadden, en dat word dan gekoppeld aan de chauffeur.
Als er teveel mensen op jouw geen kaartje hebben of als het te vaak gebeurt mag je op het matje komen.
Nu moet ik wel zeggen dat veolia het aantal busstewards heeft gehalveerd tijdens hun financiele crisis, dus de kans op controle is 1 op 1000000000000000000
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Bij veel vervoerders is de chauff wel verantwoordelijk.
Bij veolia bijvoorbeeld noteren de stewards hoeveel mensen geen of een niet juist kaartje hadden, en dat word dan gekoppeld aan de chauffeur.
Als er teveel mensen op jouw geen kaartje hebben of als het te vaak gebeurt mag je op het matje komen.
Zo werkt het gewoon niet.
En dan nog: We hadden het hier over mensen die bij het apparaat in de bus hun gekochte, betaalde, klaarstaande product wilden ophalen en vervolgens daarmee wilden inchecken. Zelfs al zou je gelijk hebben dan was het gewoon niet relevant.
En dan nog: We hadden het hier over mensen die bij het apparaat in de bus hun gekochte, betaalde, klaarstaande product wilden ophalen en vervolgens daarmee wilden inchecken. Zelfs al zou je gelijk hebben dan was het gewoon niet relevant.
Veolia limburg werkt dus wel zo, wij hebben immers en personeelssyteem gelevert waarin dit nadrukkelijk werd geeist.
Jawel dat is heel relevant want de chauff kan onmogelijk zien wat jij op zo geel apparaat uitvoert, als jij instapt iets op het apparaat klooit, en zonder inchecken gaat zitten zal hem dat waarschijnlijk niet opvallen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik kan er gewoon niet bij dat er voor reizigers in Limburg, behoudens hun wettelijke plichten, kennelijk nog meer regels gelden waarmee ze in "overtreding" kunnen zijn zonder dat ze hadden kunnen weten iets verkeerd te doen. Maar okee.
Op zaterdag 21 november 2015 21:50 schreef Dr_Flash het volgende: Ik kan er gewoon niet bij dat er voor reizigers in Limburg, behoudens hun wettelijke plichten, kennelijk nog meer regels gelden waarmee ze in "overtreding" kunnen zijn zonder dat ze hadden kunnen weten iets verkeerd te doen. Maar okee.
Of ze in overtreding is een leuk juridisch steekspel, in principe is het zo dat als je laat vervoeren dan moet een vervoersbewijs hebben vanaf het moment dat de bus rijd, als je een beetje langzaam bent kun je heel wat haltes te laat inchecken.
Ik zei dat de vliegende stewards digitaal noteren hoeveel mensen geen geldig vervoersbewijs kunnen laten zien, en dat dit dankzij geweldige software per chauffeur uit tr lezen is.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik vind het compleet nergens op slaan om dat te willen linken aan een individuele chauffeur. Dan ben je als werkgever gewoon op zoek naar een verziekte werkrelatie. Dan ben je volledig onnodig problemen aan het creëren. En als je liever daar je energie in steekt dan in het leveren van een dienst, dan moet je er meteen mee stoppen.
Op zaterdag 21 november 2015 22:12 schreef Dr_Flash het volgende: Ik vind het compleet nergens op slaan om dat te willen linken aan een individuele chauffeur. Dan ben je als werkgever gewoon op zoek naar een verziekte werkrelatie. Dan ben je volledig onnodig problemen aan het creëren. En als je liever daar je energie in steekt dan in het leveren van een dienst, dan moet je er meteen mee stoppen.
Dan heb ik goed nieuws voor je..... Ze stoppen ermee.
Het systeem is bedacht enerzijds omdat de provincie limburg niet wilde bijspringen, anderzijds omdat het bekend was dat sommige chauffeurs van een bepaalde afkomst gedoogde dat hun medemensen en familie gratis reisde. Ik vraag me trouwens af of dit systeem niet ook bij andere vervoerders in gebruik is, ebs, arriva, cxx.
De stewards worden trouwens ook gecontroleerd, twee keer per jaar worden het aantal boets wat zo steward heeft uitgeschreven in de bus vergeleken met het opgegeven aantal.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Of ze in overtreding is een leuk juridisch steekspel, in principe is het zo dat als je laat vervoeren dan moet een vervoersbewijs hebben vanaf het moment dat de bus rijd, als je een beetje langzaam bent kun je heel wat haltes te laat inchecken.
Ik zei dat de vliegende stewards digitaal noteren hoeveel mensen geen geldig vervoersbewijs kunnen laten zien, en dat dit dankzij geweldige software per chauffeur uit tr lezen is.
Hieruit concludeer ik dat de oplossing heel simpel is: de chauffeur vertrekt gewoon niet voordat de klant gelegenheid heeft gehad een kaartje te kopen of een reeds gekocht reisproduct te valideren.
En anders, als dat teveel tijd kost, zet het vervoersbedrijf maar een oplaadautomaat bij elke bushalte neer.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 22:21:15 ]
Op zaterdag 21 november 2015 22:12 schreef Dr_Flash het volgende: Ik vind het compleet nergens op slaan om dat te willen linken aan een individuele chauffeur. Dan ben je als werkgever gewoon op zoek naar een verziekte werkrelatie. Dan ben je volledig onnodig problemen aan het creëren. En als je liever daar je energie in steekt dan in het leveren van een dienst, dan moet je er meteen mee stoppen.
volgens mij het controleren van 'incheck' van reizigers onderdeel van het werk van een buschauffeur, net als stoppen bij haltes en zoveel mogelijk op tijd rijden. Vroeger waren ze toch ook strippenkaarten aan het stempelen?
Hieruit concludeer ik dat de oplossing heel simpel is: de chauffeur vertrekt gewoon niet voordat de klant gelegenheid heeft gehad een kaartje te kopen of een reeds gekocht reisproduct te valideren.
En anders, als dat teveel tijd kost, zet het vervoersbedrijf maar een oplaadautomaat bij elke bushalte neer.
Tja als je niet op tijd vertrekt dan krijg je en bus vol met boze reizigers, niet gehaalde overstappen, je manager en uiteindelijk de provincie over je heen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op zaterdag 21 november 2015 22:24 schreef Merode32 het volgende: Kunnen jullie je het voorstellen dat ns rustig even wacht totdat iedereen zijn ovkaart heeft gevalideerd en ingecheckt is?
NS heeft min of meer realistische en werkende stappenplannen voor dingen die een klant zou kunnen willen doen. Bijvoorbeeld:
Opgave: Klant wil op internet een reisproduct kopen en daarmee reizen.
Stappenplan voor klant: 1. Koop op internet een reisproduct 2. Ga naar het station en zoek de kaartjesautomaat 3. Zet via de kaartjesautomaat het product op je chipkaart 4. Check in 5. Stap in de trein.
(Ik weet niet of NS intern écht zo'n stappenplan heeft, maar er lijkt i.i.g. over na te zijn gedacht.)
Wat is het stappenplan bij de bus?
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 22:27:27 ]
volgens mij het controleren van 'incheck' van reizigers onderdeel van het werk van een buschauffeur, net als stoppen bij haltes en zoveel mogelijk op tijd rijden. Vroeger waren ze toch ook strippenkaarten aan het stempelen?
Ja klopt, maar als je iemand toestaat zijn product op te halen/saldo te verhogen en je moet op tijd rijden, dan is het onmogelijk om tijdens het rijden op te letten wat die pipo doet en tr luisteren naar een piepje.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
NS heeft min of meer realistische en werkende stappenplannen voor dingen die een klant zou kunnen willen doen. Bijvoorbeeld:
Opgave: Klant wil op internet een reisproduct kopen en daarmee reizen.
Stappenplan voor klant: 1. Koop op internet een reisproduct 2. Ga naar het station en zoek de kaartjesautomaat 3. Zet via de kaartjesautomaat het product op je chipkaart 4. Check in 5. Stap in de trein.
(Ik weet niet of NS intern écht zo'n stappenplan heeft, maar er lijkt i.i.g. over na te zijn gedacht.)
Wat is het stappenplan bij de bus?
Begeef u naar het station danwel naar de lokale appie haal daar uw reisproduct op en stap daarna pas met uw chipkaart op de bus.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op zaterdag 21 november 2015 22:29 schreef dennistd het volgende: Die piepjes hoor je onbewust wel tijdens het rijden, al meerdere keren mensen erop aangesproken die te vroeg uit checkten
Hoe zit dat in een drukke roemoerige bus?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het idee dat je eerst tegen voltarief een kaartje moet kopen om naar een plek te kunnen komen waar je een reeds aangeschaft kortingsproduct in gebruik kan nemen is niet erg klantvriendelijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 22:40:13 ]
Dan heb ik goed nieuws voor je..... Ze stoppen ermee.
Het systeem is bedacht enerzijds omdat de provincie limburg niet wilde bijspringen, anderzijds omdat het bekend was dat sommige chauffeurs van een bepaalde afkomst gedoogde dat hun medemensen en familie gratis reisde. Ik vraag me trouwens af of dit systeem niet ook bij andere vervoerders in gebruik is, ebs, arriva, cxx.
De stewards worden trouwens ook gecontroleerd, twee keer per jaar worden het aantal boets wat zo steward heeft uitgeschreven in de bus vergeleken met het opgegeven aantal.
de chauffeur controleert de reiziger, de steward controleert de chauffeur, de controleur controleert de steward, en weer iemand anders controleert de controleur. Kafka ligt zijn kist helemaal vol te kwakken. Is er ook nog iemand iets anders aan het doen dan controleren? Ik denk het niet.
Waarom heb je dan in godsnaam van die automaten in de bus als je er geen gebruik van zou mogen maken? Als je tijdens de rit bij die automaat je saldo staat op te laden en er komt een steward aan dan blijft die je echt wel in de gaten houden of je daarna alsnog incheckt.
Het idee dat je eerst tegen voltarief een kaartje moet kopen om naar een plek te kunnen komen waar je een reeds aangeschaft kortingsproduct in gebruik kan nemen is niet erg klantvriendelijk.
Ach zover ik weet zijn de gele automaten in de limburgse bussen al heel lang geleden verwijderd, dus tja...
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ach zover ik weet zijn de gele automaten in de limburgse bussen al heel lang geleden verwijderd, dus tja...
Ik neem een buschauffeur niks kwalijk maar degenen die de OV-chipkaart voor het busvervoer hebben bedacht, hebben blijkbaar alleen maar naar het belang van Het Systeem gekeken en totaal niet nagedacht over wat nou handig voor de reiziger is.
Op zaterdag 21 november 2015 22:41 schreef Prins_Pils het volgende: Waarom heb je dan in godsnaam van die automaten in de bus als je er geen gebruik van zou mogen maken? Als je tijdens de rit bij die automaat je saldo staat op te laden en er komt een steward aan dan blijft die je echt wel in de gaten houden of je daarna alsnog incheckt.
Het gaat niet zozeer om de steward, meer wat er gebeurt als er geen steward(in 95%) is, de chauffeur kan niet alles tegelijk en is niet betrouwbaar.
Daarnaast de tijd dat je saldo oplaad, ben je niet ingecheckt en heb je dus voordeel en de vervoerder schade.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik neem een buschauffeur niks kwalijk maar degenen die de OV-chipkaart voor het busvervoer hebben bedacht, hebben blijkbaar alleen maar naar het belang van Het Systeem gekeken en totaal niet nagedacht over wat nou handig voor de reiziger is.
Het systeem is ooit eens bedacht met de gedacht dat er eerlijk afgerekend moest worden en daarna eerlijk verdeeld onder de juiste vervoerder.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ja, maar de Reiziger is even vergeten, want het is "te duur" om bij elke bushalte een oplaadpaal te plaatsen, en dus moet jij als Reiziger boeten voor het incompetente systeem die je door de strot gedouwd wordt? "Ja, sorry, je hebt geen saldo dus kan niet mee" "Maar dat heb ik wel, maar moet het alleen nog ophalen" "Ja, sorry, mag niet in de bus, dus ga maar lekker lopen"
Op zaterdag 21 november 2015 22:45 schreef Prins_Pils het volgende: Dat beantwoordt nog steeds niet mijn vraag waarom je dan überhaupt zo'n automaat in de bus hebt.
Volgens mij zijn die in de begintijd geinstalleerd om het mensen gemakkelijk te maken de chipkaart in gebruik te nemen en het te accepteren, toen werd dat nog toegestaan, dat is ook de redenen dat ze op hoogtempo verdwijnen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op zaterdag 21 november 2015 22:47 schreef greavy het volgende: Ja, maar de Reiziger is even vergeten, want het is "te duur" om bij elke bushalte een oplaadpaal te plaatsen, en dus moet jij als Reiziger boeten voor het incompetente systeem die je door de strot gedouwd wordt? "Ja, sorry, je hebt geen saldo dus kan niet mee" "Maar dat heb ik wel, maar moet het alleen nog ophalen" "Ja, sorry, mag niet in de bus, dus ga maar lekker lopen"
Je kunt een papierenkaartje kopen
Mijn posts zijn trouwens allemaal gebasseerd op de praktijk, en wat vervoerders zeggen. Het is nadrukkelijk NIET mijn mening.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het systeem is ooit eens bedacht met de gedacht dat er eerlijk afgerekend moest worden en daarna eerlijk verdeeld onder de juiste vervoerder.
Het is dus een product wat verantwoordelijkheid, moeite en kosten bij de klant neerlegt om de administratie van de vervoerders makkelijker te maken. Dat is niet erg klantvriendelijk.
Het is dus een product wat verantwoordelijkheid, moeite en kosten bij de klant neerlegt om de Fraude van de ns/de slechte berekening van de strippenkaart, in de kiem te smoren, Dat is niet erg klantvriendelijk.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op zaterdag 21 november 2015 22:50 schreef greavy het volgende: "Een papieren kaartje kopen". Denk je nou serieus dat iedereen nog contant geld heeft in de tijd van PINNEN?
Hopelijk maakt men vaart met het betalen per rfid-pinpas. Liefst gelijk met een koppeling van abonnementsgegevens aan het pasnummer. Dan heb je al dat gedoe niet meer nodig.