abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 november 2015 @ 04:56:23 #126
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157733611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:32 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Lohoool. Logica is je vreemd? Ik zeg toch nergens dat die mensen minder waard zijn? Ik verklaar je waarom er hier(!) minder aandacht uitgaat naar gebieden die verder weg liggen.

Nogmaals: je buurman is je nader dan de mensen aan de andere kant van de wijk. Dat geldt ook voor de mensen aan de andere kant van de wijk. Niets vreemds aan.
Voor de aanslagen in Londen en Madrid hielden we ook geen minuut stilte, van 9/11 kan ik het me evenmin herinneren. Utoya ook niet. Ik dacht zelfs dat de Bijlmerramp als nationale ramp geen verplichte minuut stilte had.
Voor de doden bij dat Duitse dancefeest was er ook geen stilte. Dat busongeval met talloze dode kinderen? Niks.
Waarom Parijs dan wel?
Het gaat al lang niet meer om meeleven en rouw, het is pure provocatie, in dit geval van daesh, "kijk ons eens saamhorig zijn, nenene". Je merkt gewoon hoe veel mensen zwelgen in zelfgenoegzaamheid met een "ferm statement" door helemaal niks te doen.
Afschaffen, dat nepsentiment.
  zondag 22 november 2015 @ 05:08:04 #127
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157733622
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 18:33 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, dat is niet raar. Wat raar is , dat na zo'n aanslag in het midden-oosten niet compleet het hele midden-oosten over de rooie is. En daar zit nu net het verschil. Als men in het midden-oosten zich nu ook eens met z'n allen druk maakte over elke dode die daar viel dan was het snel vrede.
(Let wel, ik bedoel het complete midden-oosten ala Europa over parijs, niet die enkeling)
Waarom zou je over de rooie moeten gaan als je gelooft dat wie sneuvelt naar het paradijs gaat met die 72 maagden? Of een andere vorm van fijn hiernamaals?
Ze zijn daar, en in veel andere delen, minder sentimenteel en hypocriet als het om de dood gaat. Vermoedelijk omdat de dood daar nog een deel is van het dagelijks leven, terwijl in de westerse "beschaving" de dood en de sterfelijkheid zoveel mogelijk wordt weggehouden, genegeerd of verdoezeld. En hier de opvatting heerst dat iedereen recht op leven heeft- nogal dom en arrogant omdat iedereen uiteindelijk sterven moet.
  zondag 22 november 2015 @ 08:18:57 #128
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157733882
quote:
8s.gif Op zondag 22 november 2015 04:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Voor de aanslagen in Londen en Madrid hielden we ook geen minuut stilte, van 9/11 kan ik het me evenmin herinneren. Utoya ook niet. Ik dacht zelfs dat de Bijlmerramp als nationale ramp geen verplichte minuut stilte had.
Voor de doden bij dat Duitse dancefeest was er ook geen stilte. Dat busongeval met talloze dode kinderen? Niks.
Waarom Parijs dan wel?
Het gaat al lang niet meer om meeleven en rouw, het is pure provocatie, in dit geval van daesh, "kijk ons eens saamhorig zijn, nenene". Je merkt gewoon hoe veel mensen zwelgen in zelfgenoegzaamheid met een "ferm statement" door helemaal niks te doen.
Het gaat toch ook niet sec om Parijs. Dit is de zoveelste keer in het algemeen, en de zoveelste keer in Frankrijk. Nieuwe 'vijand', etc. Een samenleving heeft rituelen nodig om verdriet, angst en agressie te kanaliseren. Die rituelen worden meer nodig naarmate de spanning toeneemt. Mensen moeten die emoties kwijt. Een minuut stilte hoort daar dan kennelijk bij voor sommigen.

Ik plaats van de te mekkeren over een minuut (één minuut!) kun je je dat misschien realiseren en bedenken "zo ver zijn we dus al". En in plaats van te zeiken geef je de mensen die dat willen die minuut. Het gaat om terreur; het doel is angst zaaien en groepen tegen elkaar op te zetten. Dat lukt aardig met al die figuren die over een minuut stilte al uit hun plaat gaan.

NB: Een busongeluk en een ongeluk op een dancefeest. Kom op man, dat zijn geen vergelijkingen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_157734723
quote:
8s.gif Op zondag 22 november 2015 04:56 schreef Lunatiek het volgende:.
zelfs nepsentiment kan troost brengen. Je bent eikel als je mensen die troost niet gunt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157735829
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 00:14 schreef riazop het volgende:

[..]

want Libanezen zijn net zo hypocriet als dat jankende smaldeel van de Hollanders? Dacht het niet
Niet dus.

Maar anderen die die minuut verstoren door onder andere ''ALLAH IS GROOT'' te roepen onder het mum van ''Ja maar een minuut stilte voor de slachtoffers in Beiroet is er niet dus fuck jullie'' zijn niet hypocriet volgens jou?

Kijk; hier in deze Nederlandse samenleving zijn diegene, die een ''normale correcte'' opvoeding hebben gehad, zoals ik, begaan met de medemens. De bomaanslag in Beiroet was afschuwelijk, de 43 slachtoffers zijn heel erg betreurlijk (net zoals alle andere slachtoffers van gestoorde debielen van over de hele wereld -oei, laat dat ik er nog snel even bij vermelden natuurlijk!) en Adel Termos was/is een absolute held met zoveel moed en heldhaftigheid in zn donder dat ik in zijn vergelijking een klein en onzeker jochie ben.

Iedereen hier die een ''normale en correcte'' opvoeding naar gelang deze samenleving hier heeft gehad zal het bovenstaande beamen (dat dit vandaag de dag uberhaubt nog duidelijk benoemd moet worden stemt al triest en weinig hoopgevend).

Dat ego centrische gejank en slachtoffer rol gedoe, klakkeloos overgenomen van bepaalde rolmodelllen... Niet alleen kids in een klas, maar ook een stadion vol turkse volwassen supporters, kinderachtig en misselijkmakend aanstellen, om hun ontevredenheid te uiten. Blèren als makke volgzame schapen, klagen en vragen waarom niet dit en dat.
Nogmaals letterlijk, het gedrag van een collectief klein onwetend kind, krampachtig vastklampend aan een geidoliseerd vader figuur.

Waarom klagen en vragen, en als je zelf ook gewoon aan kunt geven; ik heb behoefte aan een moment van stilte om stil te staan voor de slachtoffers in Beiroet? En dat dan doen.
Één ieder die naar mij toe komt, zei het moslim of niet, die dat voorstelt, zal ik gewoon respecteren, en uit respect voor die persoon, zijn betreurlijkheden en de slachtoffers zal ik stil zijn.
En ik zal zeker niet ''ALLA BESTAAT NIET'' gaan schreeuwen. Ben geen klein rotblaag.

Diegene die dat wel doen, of het tegenovergestelde gaan schreeuwen, hebben nog veel te leren als het gaat om leven in een samenleving waar het wemelt van de culturen.

Iets wat echter nooit gaat gebeuren, want inmiddels in het uitgegroeid tot een haatzaaiend en kwaadaardig kanker, uitgezaaid door en in alle organen in de mensheid. En de terminale fase nadert onvermijdelijk.
pi_157737630
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 00:14 schreef riazop het volgende:

[..]

want Libanezen zijn net zo hypocriet als dat jankende smaldeel van de Hollanders? Dacht het niet
Al wala wal bara is het niet? Zoals de waard is...
  zondag 22 november 2015 @ 13:59:38 #132
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_157737864
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:43 schreef YazooW het volgende:
Vraag eens voor de lol aan de gemiddelde VMBO'er of ze iets kunnen vertellen over 9/11. Dan krijg je ook hele leuke antwoorden.

:P
Er zijn zat volwassen moslims in Nederland die geloven dat IS-strijders undercover CIA-agenten of zionisten zijn. Nederland stikt van dit soort enge mensen .....
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 22 november 2015 @ 14:31:29 #133
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157738439
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 10:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

zelfs nepsentiment kan troost brengen. Je bent eikel als je mensen die troost niet gunt.
Ik vind het prima om "gelegenheid te geven tot rouw", graag zelfs en meer van dat.
Maar het moet niet opgedrongen worden zoals nu het geval is. Daar worden mensen recalcitrant van, ook omdat het steeda vaker voorkomt en om steeds onbenulliger redenen.
pi_157738503
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 14:31 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vind het prima om "gelegenheid te geven tot rouw", graag zelfs en meer van dat.
Maar het moet niet opgedrongen worden zoals nu het geval is. Daar worden mensen recalcitrant van, ook omdat het steeda vaker voorkomt en om steeds onbenulliger redenen.
Dan zij die mensen die recalcitrant willen zijn nog steeds eikels, dit was nu niet een onbenullige reden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 22 november 2015 @ 14:43:09 #135
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157738691
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 08:18 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
NB: Een busongeluk en een ongeluk op een dancefeest. Kom op man, dat zijn geen vergelijkingen.
Zijn die slachtoffers soms minder dood dan de slachtoffers van de aanslagen? Zijn de nabestaanden minder bedroefd?
Dat is wat ik bedoel met nepsentiment. Laten we ophouden met het afreageren van spanningen te rubriceren onder "minuut stilte voor de slachtoffers". Empathie met anonieme slachtoffers of even onbekende nabestaanden is niet waar het om draait voor de meeste mensen. Noem het dan "minuut stilte om kwaad te zijn op Daesh", "minuut stilte om aan je eigen toekomst binnen een geweldadige wereld te denken" of iets dergelijks. Je kunt die minuut aandacht ook anders vormgeven: meditatie, gebed, discussie, beweging, etc.
pi_157738822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus mensen in Parijs zijn MEER waard dan mensen in Beiroet?

Goh.

Als jij naar de uitvaart van jouw ouders gaat vind ik jou ook hypocriet want naar al die andere uitvaarten ga je niet. Zijn die mensen minder waard dan jouw ouders?
  zondag 22 november 2015 @ 14:55:05 #137
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157738876
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 14:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als jij naar de uitvaart van jouw ouders gaat vind ik jou ook hypocriet want naar al die andere uitvaarten ga je niet. Zijn die mensen minder waard dan jouw ouders?
Dus je ziet de Fransen als je ouders? :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_157738910
quote:
15s.gif Op zondag 22 november 2015 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus je ziet de Fransen als je ouders? :')

:{²
Als je de vergelijking niet begrijpt waarom reageer je er dan op?
pi_157738914
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus mensen in Parijs zijn MEER waard dan mensen in Beiroet?

Goh.

Voor hem wellicht wel. Dus ?
Als jij een minuut stilte wil voor Beiroet dan kan dat ook. Gaat hij er vast ook niet doorheen gillen als een kleuter.
pi_157739079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik heb in deze draad al gezegd dat het respectloos is, maar het is kennelijk nodig om op provocerende manier duidelijk te maken dat nieuwe en/of jonge Nederlanders geen hersenloze dociele schapen zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:58 schreef riazop het volgende:

[..]

MOOI

DUS je kunt je voorstellen dat islamitische nederlanders MEER voelen bij de IS aanslagen in Beiroet en Istanboel, terwijl witte Nederlanders zoals jij MEER voelen bij Franse slachtoffers? Ik volg jouw theorie hier even okee..

Maar waarom dan alleen een 1 minuut stilte "feestje" organiseren voor blanken?
Wat zijn het nu? Nederlanders of moslims? Of gaat het om de kleur van de huid?
En dan huilen over discriminatie?
pi_157739128
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:58 schreef riazop het volgende:

[..]

MOOI

DUS je kunt je voorstellen dat islamitische nederlanders MEER voelen bij de IS aanslagen in Beiroet en Istanboel, terwijl witte Nederlanders zoals jij MEER voelen bij Franse slachtoffers? Ik volg jouw theorie hier even okee..

Maar waarom dan alleen een 1 minuut stilte "feestje" organiseren voor blanken?
Uitstekende vraag eigenlijk. Waarom hebben de niet-blanken geen "feestje" georganiseerd ?
pi_157739134
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Wat zijn het nu? Nederlanders of moslims? Of gaat het om de kleur van de huid?
En dan huilen over discriminatie?
Beetje een geval van "de splinter in andermans oog wel zien, maar niet de balk in het eigen"
pi_157739158
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Maar anderen die die minuut verstoren door onder andere ''ALLAH IS GROOT'' te roepen onder het mum van ''Ja maar een minuut stilte voor de slachtoffers in Beiroet is er niet dus fuck jullie'' zijn niet hypocriet volgens jou?....
Ik sluit niet uit dat een deel van de allahakbarroepers hypocriet zijn. Wat we zeker weten is dat de fransevlaggetjes actie en 1 minuut stilte actie dat iig WEL waren.
pi_157739184
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:02 schreef SpaceOddity het volgende:

... Niet alleen kids in een klas, maar ook een stadion vol turkse volwassen supporters, kinderachtig en misselijkmakend aanstellen, om hun ontevredenheid te uiten. ...
PROVOCATIE is gewoon een instrument om dingen op de agenda te krijgen. Dat lijkt aardig gelukt trouwens.
pi_157739205
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:10 schreef riazop het volgende:

[..]

PROVOCATIE is gewoon een instrument om dingen op de agenda te krijgen. Dat lijkt aardig gelukt trouwens.

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen provoceren of gewoon een onopgevoede Neanderthaler zijn.
pi_157739241
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik denk dat het 'geslaagd' nog wel eens in andere vormen kan slagen dan wat je zou willen.
Dat denk ik ook.
Respect eisen door disrespectvol gedrag
Tolerantie eisen voor intolerant gedrag
Vrede eisen door aanslagen

Ga zo door. Het enige wat je bereikt is het tegengestelde van wat je wilt bereiken.
Het moment dat de maat vol is komt steeds dichterbij.
  zondag 22 november 2015 @ 15:20:31 #147
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157739433
In een bewapend land zou zoiets nooit gebeuren! Dan schiet je die Allahu Akbar roepers gewoon per direct door het hoofd, waarna je lachend roept: 'haha, wat ben jij lelijk als je dood bent'.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157739571
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:10 schreef riazop het volgende:

[..]

Het is nog een beter instrument om weerzin of zelfs haat op te wekken. Dat lijkt aardig aan het lukken trouwens.
pi_157739664
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is nog een beter instrument om weerzin of zelfs haat op te wekken. Dat lijkt aardig aan het lukken trouwens.
Zelfs de Telegraaf stelde zich twee dagen nadien vragen.
pi_157739764
Generaal Hollande is door het dolle heen. Hij stijgt sterk in de peilingen.

Nu doorpakken, dus de Grote Franse Leider gaat een aantal steden in as leggen

Benieuwd hoeveel minuutstilzijners we voor de komende duizenden burgerdoden hier gaan zien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')