Voor de aanslagen in Londen en Madrid hielden we ook geen minuut stilte, van 9/11 kan ik het me evenmin herinneren. Utoya ook niet. Ik dacht zelfs dat de Bijlmerramp als nationale ramp geen verplichte minuut stilte had.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:32 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Lohoool. Logica is je vreemd? Ik zeg toch nergens dat die mensen minder waard zijn? Ik verklaar je waarom er hier(!) minder aandacht uitgaat naar gebieden die verder weg liggen.
Nogmaals: je buurman is je nader dan de mensen aan de andere kant van de wijk. Dat geldt ook voor de mensen aan de andere kant van de wijk. Niets vreemds aan.
Waarom zou je over de rooie moeten gaan als je gelooft dat wie sneuvelt naar het paradijs gaat met die 72 maagden? Of een andere vorm van fijn hiernamaals?quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, dat is niet raar. Wat raar is , dat na zo'n aanslag in het midden-oosten niet compleet het hele midden-oosten over de rooie is. En daar zit nu net het verschil. Als men in het midden-oosten zich nu ook eens met z'n allen druk maakte over elke dode die daar viel dan was het snel vrede.
(Let wel, ik bedoel het complete midden-oosten ala Europa over parijs, niet die enkeling)
Het gaat toch ook niet sec om Parijs. Dit is de zoveelste keer in het algemeen, en de zoveelste keer in Frankrijk. Nieuwe 'vijand', etc. Een samenleving heeft rituelen nodig om verdriet, angst en agressie te kanaliseren. Die rituelen worden meer nodig naarmate de spanning toeneemt. Mensen moeten die emoties kwijt. Een minuut stilte hoort daar dan kennelijk bij voor sommigen.quote:Op zondag 22 november 2015 04:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Voor de aanslagen in Londen en Madrid hielden we ook geen minuut stilte, van 9/11 kan ik het me evenmin herinneren. Utoya ook niet. Ik dacht zelfs dat de Bijlmerramp als nationale ramp geen verplichte minuut stilte had.
Voor de doden bij dat Duitse dancefeest was er ook geen stilte. Dat busongeval met talloze dode kinderen? Niks.
Waarom Parijs dan wel?
Het gaat al lang niet meer om meeleven en rouw, het is pure provocatie, in dit geval van daesh, "kijk ons eens saamhorig zijn, nenene". Je merkt gewoon hoe veel mensen zwelgen in zelfgenoegzaamheid met een "ferm statement" door helemaal niks te doen.
Afschaffen, dat nepsentiment.
zelfs nepsentiment kan troost brengen. Je bent eikel als je mensen die troost niet gunt.quote:
Niet dus.quote:Op zondag 22 november 2015 00:14 schreef riazop het volgende:
[..]
want Libanezen zijn net zo hypocriet als dat jankende smaldeel van de Hollanders? Dacht het niet
Al wala wal bara is het niet? Zoals de waard is...quote:Op zondag 22 november 2015 00:14 schreef riazop het volgende:
[..]
want Libanezen zijn net zo hypocriet als dat jankende smaldeel van de Hollanders? Dacht het niet
Er zijn zat volwassen moslims in Nederland die geloven dat IS-strijders undercover CIA-agenten of zionisten zijn. Nederland stikt van dit soort enge mensen .....quote:Op donderdag 19 november 2015 14:43 schreef YazooW het volgende:
Vraag eens voor de lol aan de gemiddelde VMBO'er of ze iets kunnen vertellen over 9/11. Dan krijg je ook hele leuke antwoorden.
Ik vind het prima om "gelegenheid te geven tot rouw", graag zelfs en meer van dat.quote:Op zondag 22 november 2015 10:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
zelfs nepsentiment kan troost brengen. Je bent eikel als je mensen die troost niet gunt.
Dan zij die mensen die recalcitrant willen zijn nog steeds eikels, dit was nu niet een onbenullige reden.quote:Op zondag 22 november 2015 14:31 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik vind het prima om "gelegenheid te geven tot rouw", graag zelfs en meer van dat.
Maar het moet niet opgedrongen worden zoals nu het geval is. Daar worden mensen recalcitrant van, ook omdat het steeda vaker voorkomt en om steeds onbenulliger redenen.
Zijn die slachtoffers soms minder dood dan de slachtoffers van de aanslagen? Zijn de nabestaanden minder bedroefd?quote:Op zondag 22 november 2015 08:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
NB: Een busongeluk en een ongeluk op een dancefeest. Kom op man, dat zijn geen vergelijkingen.
Als jij naar de uitvaart van jouw ouders gaat vind ik jou ook hypocriet want naar al die andere uitvaarten ga je niet. Zijn die mensen minder waard dan jouw ouders?quote:Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus mensen in Parijs zijn MEER waard dan mensen in Beiroet?
Goh.
Dus je ziet de Fransen als je ouders?quote:Op zondag 22 november 2015 14:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als jij naar de uitvaart van jouw ouders gaat vind ik jou ook hypocriet want naar al die andere uitvaarten ga je niet. Zijn die mensen minder waard dan jouw ouders?
Als je de vergelijking niet begrijpt waarom reageer je er dan op?quote:Op zondag 22 november 2015 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus je ziet de Fransen als je ouders?²
Voor hem wellicht wel. Dus ?quote:Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus mensen in Parijs zijn MEER waard dan mensen in Beiroet?
Goh.
quote:Op donderdag 19 november 2015 17:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik heb in deze draad al gezegd dat het respectloos is, maar het is kennelijk nodig om op provocerende manier duidelijk te maken dat nieuwe en/of jonge Nederlanders geen hersenloze dociele schapen zijn.
Wat zijn het nu? Nederlanders of moslims? Of gaat het om de kleur van de huid?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:58 schreef riazop het volgende:
[..]
MOOI
DUS je kunt je voorstellen dat islamitische nederlanders MEER voelen bij de IS aanslagen in Beiroet en Istanboel, terwijl witte Nederlanders zoals jij MEER voelen bij Franse slachtoffers? Ik volg jouw theorie hier even okee..
Maar waarom dan alleen een 1 minuut stilte "feestje" organiseren voor blanken?
Uitstekende vraag eigenlijk. Waarom hebben de niet-blanken geen "feestje" georganiseerd ?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:58 schreef riazop het volgende:
[..]
MOOI
DUS je kunt je voorstellen dat islamitische nederlanders MEER voelen bij de IS aanslagen in Beiroet en Istanboel, terwijl witte Nederlanders zoals jij MEER voelen bij Franse slachtoffers? Ik volg jouw theorie hier even okee..
Maar waarom dan alleen een 1 minuut stilte "feestje" organiseren voor blanken?
Beetje een geval van "de splinter in andermans oog wel zien, maar niet de balk in het eigen"quote:Op zondag 22 november 2015 15:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn het nu? Nederlanders of moslims? Of gaat het om de kleur van de huid?
En dan huilen over discriminatie?
Ik sluit niet uit dat een deel van de allahakbarroepers hypocriet zijn. Wat we zeker weten is dat de fransevlaggetjes actie en 1 minuut stilte actie dat iig WEL waren.quote:Op zondag 22 november 2015 12:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar anderen die die minuut verstoren door onder andere ''ALLAH IS GROOT'' te roepen onder het mum van ''Ja maar een minuut stilte voor de slachtoffers in Beiroet is er niet dus fuck jullie'' zijn niet hypocriet volgens jou?....
PROVOCATIE is gewoon een instrument om dingen op de agenda te krijgen. Dat lijkt aardig gelukt trouwens.quote:Op zondag 22 november 2015 12:02 schreef SpaceOddity het volgende:
... Niet alleen kids in een klas, maar ook een stadion vol turkse volwassen supporters, kinderachtig en misselijkmakend aanstellen, om hun ontevredenheid te uiten. ...
quote:Op zondag 22 november 2015 15:10 schreef riazop het volgende:
[..]
PROVOCATIE is gewoon een instrument om dingen op de agenda te krijgen. Dat lijkt aardig gelukt trouwens.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik denk dat het 'geslaagd' nog wel eens in andere vormen kan slagen dan wat je zou willen.
Het is nog een beter instrument om weerzin of zelfs haat op te wekken. Dat lijkt aardig aan het lukken trouwens.quote:Op zondag 22 november 2015 15:10 schreef riazop het volgende:
[..]
PROVOCATIE is gewoon een instrument om dingen op de agenda te krijgen. Dat lijkt aardig gelukt trouwens.
Zelfs de Telegraaf stelde zich twee dagen nadien vragen.quote:Op zondag 22 november 2015 15:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is nog een beter instrument om weerzin of zelfs haat op te wekken. Dat lijkt aardig aan het lukken trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |