abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 november 2015 @ 20:38:55 #101
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_157677232
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:33 schreef riazop het volgende:

[..]

De telegraaflezer zal pas sympathie krijgen voor een Marokkaan tegen de tijd dat zijn kont wordt gewassen in het bejaardenhuis door een mocro.

Dus wachten op sympathie zou ik niet doen. Wel gewoon de discussie over die dubbele moraal opwerpen. Dat is geslaagd.
Je vindt een minuut stilte moedwillig verstoren de juiste manier om een discussie aan te wakkeren? Die discussie was immers al aan de gang op sociale media, waar men al schreef dat het behoorlijk krom was dat niemand stilstond bij de aanslag in Beiroet (en het Russische vliegtuig in de Sinaï).
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 19 november 2015 @ 20:40:10 #102
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157677271
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:31 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af. De overheid gilt midels haar onderijw dat elk mens evenveel waard is.
Misschien zijn er gewoon mensen die zeggen dat ze islamieten, negers, of blanken juist MEER waard vinden dan anderen.
In dat geval is het NIET hypocriet.
Dat hangt er niet vanaf. Als je de waarde "iedereen is gelijkwaardig" inderdaad geldig vindt, dan moet je die universeel toepassen. Doe je dat niet dan ben je hypocriet. Als jij islamitische doden minder erg vindt dan andere doden, kun je anderen niet legitiem verwijten dat ze hypocriet zijn als zij dat met andere groepen ook doen.

Tenzij je inderdaad de ene groep beter vindt dan de ander. Maar ook dan kun je moeilijk gaan lopen klagen als anderen daar een andere kijk op hebben.

Je hebt het de hele tijd maar over dubbele moraal, terwijl de enige die die dubbele moraal lijkt toe te passen jij zelf bent.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_157677304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:38 schreef Voszje het volgende:

[..]

Je vindt een minuut stilte moedwillig verstoren de juiste manier om een discussie aan te wakkeren? Die discussie was immers al aan de gang op sociale media, waar men al schreef dat het behoorlijk krom was dat niemand stilstond bij de aanslag in Beiroet (en het Russische vliegtuig in de Sinaï).
In soc med worden de discussies wel gevoerd ja. En vele anderen. Maar met de verstorigen van de staatshypocrisie worden kranten en tv gehaald.

GESLAAGD dus...
  donderdag 19 november 2015 @ 20:41:40 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157677322
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Je hebt het de hele tijd maar over dubbele moraal, terwijl de enige die die dubbele moraal lijkt toe te passen jij zelf bent.
Dat viel mij ook al op.. Splinter, balk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157677344
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Als je de waarde "iedereen is gelijkwaardig" inderdaad geldig vindt,
Dat roept de overheid. Ik niet
pi_157677386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:41 schreef riazop het volgende:

[..]

In soc med worden de discussies wel gevoerd ja. En vele anderen. Maar met de verstorigen van de staatshypocrisie worden kranten en tv gehaald.

GESLAAGD dus...
Ik denk dat het 'geslaagd' nog wel eens in andere vormen kan slagen dan wat je zou willen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 19 november 2015 @ 20:45:23 #107
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157677433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:36 schreef riazop het volgende:
Stichting School en Veiligheid

Wel zegt de stichting dat de meldingen "niet alleen uit de Randstad en niet alleen van moslimscholen'' kwamen. Andere leerlingen vroegen zich af waarom er wel een minuut stilte was voor de slachtoffers in Parijs en waarom die er niet was bij andere bloedbaden.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-Allahu-akbar.dhtml
Wat een gezwets weer. Kunnen ze ook wel stellen waarom je wel rouwt om je eigen familie maar niet om die duizenden mensen die dagelijks sterven door honger in Afrika.
Fade to Black
  donderdag 19 november 2015 @ 21:30:45 #108
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157678784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:42 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat roept de overheid. Ik niet
Ah. Maar wat zeur je dan?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_157691274
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik. Overigens niet omdat ze islamitisch zijn, maar omdat ze mogelijk familie oid in de buurt hebben. Ik zou het wel raar vinden als ze per definitie Islamitische doden meer zouden betreuren dan andere doden. Dat zou dezelfde hypocrisie zijn die jij nu de blanke westerling verwijt.

[..]

Racist much? Dit heeft niets met blanken te maken.
Zat zwarte slachtoffers in Parijs, bijvoorbeeld.

Maar kun je je voorstellen omdat het letterlijk en figuurlijk dichtbij is voor een groot, zo niet het grootste deel van de mensen, dat daarom die één minuut stilte wordt gehouden? En al beleef je dat dan minder relevant (als moslim kennelijk, wat ik om sec die reden vreemd vindt, maar soit) dan kun je nog het respect opbrengen voor je landgenoten/klasgenoten en gewoon je klep houden. Niet met oog op de slachtoffers als je dat persé niet wilt, maar wel voor de mensen die wèl behoefte hebben aan die minuut.

En dat dat besef er niet is, niet bij jou, en bij veel anderen; dat het bovenal ook een kwestie van fatsoen is, en niet per se iets politieks; dat is in en in treurig.
In een notedop. Bij een steeds groter wordend deel van onze bevolking (ja, óók volwassenen) draait de loyaliteit alleen maar om geloofsgenoten (lees: moslims). Al het andere is ruk en moeten ze niets van hebben. Een boerkaslet is geen asociale racist, die niets van de Nederlandse samenleving wil weten en de boel moedwillig loopt te provoceren, maar een "vrome en deugdzame vrouw" right!

Heel mooi en eufemistisch noemen ze dat dan "met de rug naar de samenleving staan".
Leuk hè? En daar betalen wij met z'n allen dan weer belasting voor, zodat er weer allerlei sociaal-maatschappelijk werkers en soortelijke geitewollensokkendragers met hen gaan praten in de hoop dat er ergens iemand ooit hen énigszins serieus gaat nemen. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee met dat gezeik. Ja, discriminatie bestaat, maar nee, omdat jij toevallig een marokkaanse jongen bent, maakt dat nog niet dat jij speciaal bent. Pleur een tiefusend op!
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:36:35 #110
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_157691324
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus mensen in Parijs zijn MEER waard dan mensen in Beiroet?

Goh.

Nee die minuut stilte is 0 waard dus mensen in Parijs en in Beiroet zijn evenveel waard :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_157691756
quote:
"Probeer hun wereldbeeld te verbreden. Vraag ze welke bronnen ze hebben gebruikt."
:')
Conscience do cost.
pi_157695670
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:43 schreef YazooW het volgende:
Vraag eens voor de lol aan de gemiddelde VMBO'er of ze iets kunnen vertellen over 9/11. Dan krijg je ook hele leuke antwoorden.

:P
Dezelfde soort antwoorden als dat een gemiddelde pvv'er geeft waarschijnlijk. O wacht dat is dezelfde groep...
pi_157702454
-Nee-

[ Bericht 95% gewijzigd door Specularium op 20-11-2015 21:18:00 ]
pi_157708405
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:37 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik houd NERGENS een minuut stilte voor.

Maar ik geniet met volle teugen van de Hollandse hypocrisie en de Dubbele moraal hoor. En vooral van het Hollandse onvermogen om met kritiek om te gaan. Dan raken ze in paniek...
Even een oprechte vraag. Hebben ze in Beirut ook een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers in Parijs?
pi_157712099
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus mensen in Parijs zijn MEER waard dan mensen in Beiroet?

Goh.

Absoluut. Zo werkt het nu eenmaal. Hoe dichterbij, hoe sterker het verbondenheidsgevoel. Daar hoeft ook niemand zich voor te schamen.
pi_157712153
Dan krijg je dus dit soort verhalen. Ik vind dit nogal vrij schokkend. Vooral als je tussen de regels door leest.

http://www.gelderlander.n(...)non-waarom-1.5464153
pi_157712191
Wanneer wordt die minuut stilte eens vervangen door een alternatief, een minuut lang schreeuwen bijvoorbeeld. Dan heb je tenmindste geen kans dat hersenlozen of kleuters de boel verstoren.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_157712205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:52 schreef danos het volgende:
Wanneer wordt die minuut stilte eens vervangen door een alternatief, een minuut lang schreeuwen bijvoorbeeld. Dan heb je tenmindste geen kans dat hersenlozen of kleuters de boel verstoren.
Goed idee, ons aanpassen aan een stel barbaren. :@
pi_157715893
Toch wat hier eerder in het topic genoemd word zit wel een kern van waarheid in... voor aanslagen in het midden-oosten of waar dan ook in de wereld houden we geen minuten stilte, wat eigenlijk raar. Naturlijk wel logisch, Parijs is dichtbij, raakt de mensen meer.
facebook
pi_157716828
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:48 schreef ChrisCarter het volgende:
Dan krijg je dus dit soort verhalen. Ik vind dit nogal vrij schokkend. Vooral als je tussen de regels door leest.

Dat hele stuk toont onomwonden aan wat er nu precies mis is en dat de jihad terreur wel direct op (niet alle) gewone moslims is terug te voeren.

Het voorop stellen van geloofsgenoten en de maatschappij rondom hun die daarin niet meegaat verwerpen. Dat is het probleem van moslims.

In dit geval begint het met een vrome moslim die zich afvraagt waarom we Parijs wel herdenken (misschien omdat we nauw verbonden zijn met de Fransen meneer de moslim?) en Beirut niet (misschien omdat we daar niet nauw verbonden mee zijn en we niet elke dag, elke aanslag over heel de wereld kunnen herdenken?). Het staat iedereen overigens in ons land vrij de slachtoffers in Beirut te herdenken, er zullen vast ook witneuzen mee willen doen.

Wat jongeren horen dit, tonen een totaal disrespect door niet stil te zijn en Allah is groot te roepen. Disrespect niet alleen voor de (ook moslim) slachtoffers, maar zeker ook voor de maatschappij om hun heen, maar ze eisen wél respect voor alles wat moslim is.

De echt normale moslim zoals mijn buren heb ik echt nog wel respect voor, maar al die roepers moeten eerst maar eens naar zichzelf gaan kijken. Zoals die Riazop die ons wil doen geloven dat het verstoren van de stilte een weldoordachte actie van die randdebielen is. Kom op zeg. Ze doen precies hetzelfde als die oude vent, ze zetten zichzelf centraal en minachten alles om zich heen.
Een hond waarvoor je niet hoeft te bukken krijgt meer aaitjes.
pi_157717202
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:48 schreef ChrisCarter het volgende:

quote:
Volgens Taheri werkt maar één ding: jongeren door 'deskundigen in de Koran' onderwijzen 'in de juiste leer'.
Gadverdamme zeg, houd toch op met die religieuze onzin. Het is echt indoctrinatie eerste klas. Het is bijna 2016, en we praten hier over het juist interpreteren van een sprookjesboek. Wat een zieke wereld is dit toch ook, waarom ben ik tweehonderd jaar te vroeg geboren? :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157720808
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:56 schreef annaliza892 het volgende:
Toch wat hier eerder in het topic genoemd word zit ,el een kern van waarheid in... voor aanslagen in het midden-oosten of waar dan ook in de wereld houden we geen minuten stilte, wat eigenlijk raar. Naturlijk wel logisch, Parijs is dichtbij, raakt de mensen meer.
Nee, dat is niet raar. Wat raar is , dat na zo'n aanslag in het midden-oosten niet compleet het hele midden-oosten over de rooie is. En daar zit nu net het verschil. Als men in het midden-oosten zich nu ook eens met z'n allen druk maakte over elke dode die daar viel dan was het snel vrede.
(Let wel, ik bedoel het complete midden-oosten ala Europa over parijs, niet die enkeling)
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157726821
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Even een oprechte vraag. Hebben ze in Beirut ook een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers in Parijs?
En toen bleef het stil.
pi_157731406
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:55 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

En toen bleef het stil.
want Libanezen zijn net zo hypocriet als dat jankende smaldeel van de Hollanders? Dacht het niet
  zondag 22 november 2015 @ 04:39:38 #125
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157733593
Een klas pubers iets verplichten zonder degelijke onderbouwing - hoe dom kun je zijn. Waarom leerlingen die behoefte hebben aan die minuut stilte de gelegenheid geven en de rest hun dagelijkse gang laten gaan?

Ik snap toch al niet waarom een heel persoonlijke emotie (rouw) min of meer van bovenaf wordt opgelegd en als een of ander statement "kijk ons eens meelevend zijn" wordt misbruikt. Terwijl er voor persoonlijke rouw steeds minder ruimte is in de samenleving.
Twee minuten stilte op 4 mei voor alle doden is voldoende.
De vraag die je nu krijgt is discriminerend: de ene (groep) doden wel herdenken met stilte, de andere niet, en dat alleen gebaseerd is op onderbuik gevoelens van de media.

Het ergste is dat na die minuut stilte iedereen Parijs is vergeten en gewoon zijn gang gaat alsof er niets is gebeurt. Dat is pas hypocrisie, maar logisch als het wordt opgelegd.
Daar moet je niet aan mee willen doen. Laten we alsjeblieft kappen met die wanvertoning met krokodillentranen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')