Je vindt een minuut stilte moedwillig verstoren de juiste manier om een discussie aan te wakkeren? Die discussie was immers al aan de gang op sociale media, waar men al schreef dat het behoorlijk krom was dat niemand stilstond bij de aanslag in Beiroet (en het Russische vliegtuig in de Sinaï).quote:Op donderdag 19 november 2015 20:33 schreef riazop het volgende:
[..]
De telegraaflezer zal pas sympathie krijgen voor een Marokkaan tegen de tijd dat zijn kont wordt gewassen in het bejaardenhuis door een mocro.
Dus wachten op sympathie zou ik niet doen. Wel gewoon de discussie over die dubbele moraal opwerpen. Dat is geslaagd.
Dat hangt er niet vanaf. Als je de waarde "iedereen is gelijkwaardig" inderdaad geldig vindt, dan moet je die universeel toepassen. Doe je dat niet dan ben je hypocriet. Als jij islamitische doden minder erg vindt dan andere doden, kun je anderen niet legitiem verwijten dat ze hypocriet zijn als zij dat met andere groepen ook doen.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af. De overheid gilt midels haar onderijw dat elk mens evenveel waard is.
Misschien zijn er gewoon mensen die zeggen dat ze islamieten, negers, of blanken juist MEER waard vinden dan anderen.
In dat geval is het NIET hypocriet.
In soc med worden de discussies wel gevoerd ja. En vele anderen. Maar met de verstorigen van de staatshypocrisie worden kranten en tv gehaald.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:38 schreef Voszje het volgende:
[..]
Je vindt een minuut stilte moedwillig verstoren de juiste manier om een discussie aan te wakkeren? Die discussie was immers al aan de gang op sociale media, waar men al schreef dat het behoorlijk krom was dat niemand stilstond bij de aanslag in Beiroet (en het Russische vliegtuig in de Sinaï).
Dat viel mij ook al op.. Splinter, balk.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je hebt het de hele tijd maar over dubbele moraal, terwijl de enige die die dubbele moraal lijkt toe te passen jij zelf bent.
Dat roept de overheid. Ik nietquote:Op donderdag 19 november 2015 20:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je de waarde "iedereen is gelijkwaardig" inderdaad geldig vindt,
Ik denk dat het 'geslaagd' nog wel eens in andere vormen kan slagen dan wat je zou willen.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:41 schreef riazop het volgende:
[..]
In soc med worden de discussies wel gevoerd ja. En vele anderen. Maar met de verstorigen van de staatshypocrisie worden kranten en tv gehaald.
GESLAAGD dus...
Wat een gezwets weer. Kunnen ze ook wel stellen waarom je wel rouwt om je eigen familie maar niet om die duizenden mensen die dagelijks sterven door honger in Afrika.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:36 schreef riazop het volgende:
Stichting School en Veiligheid
Wel zegt de stichting dat de meldingen "niet alleen uit de Randstad en niet alleen van moslimscholen'' kwamen. Andere leerlingen vroegen zich af waarom er wel een minuut stilte was voor de slachtoffers in Parijs en waarom die er niet was bij andere bloedbaden.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-Allahu-akbar.dhtml
Ah. Maar wat zeur je dan?quote:
In een notedop. Bij een steeds groter wordend deel van onze bevolking (ja, óók volwassenen) draait de loyaliteit alleen maar om geloofsgenoten (lees: moslims). Al het andere is ruk en moeten ze niets van hebben. Een boerkaslet is geen asociale racist, die niets van de Nederlandse samenleving wil weten en de boel moedwillig loopt te provoceren, maar een "vrome en deugdzame vrouw" right!quote:Op donderdag 19 november 2015 20:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik. Overigens niet omdat ze islamitisch zijn, maar omdat ze mogelijk familie oid in de buurt hebben. Ik zou het wel raar vinden als ze per definitie Islamitische doden meer zouden betreuren dan andere doden. Dat zou dezelfde hypocrisie zijn die jij nu de blanke westerling verwijt.
[..]
Racist much? Dit heeft niets met blanken te maken. Zat zwarte slachtoffers in Parijs, bijvoorbeeld.
Maar kun je je voorstellen omdat het letterlijk en figuurlijk dichtbij is voor een groot, zo niet het grootste deel van de mensen, dat daarom die één minuut stilte wordt gehouden? En al beleef je dat dan minder relevant (als moslim kennelijk, wat ik om sec die reden vreemd vindt, maar soit) dan kun je nog het respect opbrengen voor je landgenoten/klasgenoten en gewoon je klep houden. Niet met oog op de slachtoffers als je dat persé niet wilt, maar wel voor de mensen die wèl behoefte hebben aan die minuut.
En dat dat besef er niet is, niet bij jou, en bij veel anderen; dat het bovenal ook een kwestie van fatsoen is, en niet per se iets politieks; dat is in en in treurig.
Nee die minuut stilte is 0 waard dus mensen in Parijs en in Beiroet zijn evenveel waardquote:Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus mensen in Parijs zijn MEER waard dan mensen in Beiroet?
Goh.
quote:"Probeer hun wereldbeeld te verbreden. Vraag ze welke bronnen ze hebben gebruikt."
Dezelfde soort antwoorden als dat een gemiddelde pvv'er geeft waarschijnlijk. O wacht dat is dezelfde groep...quote:Op donderdag 19 november 2015 14:43 schreef YazooW het volgende:
Vraag eens voor de lol aan de gemiddelde VMBO'er of ze iets kunnen vertellen over 9/11. Dan krijg je ook hele leuke antwoorden.
Even een oprechte vraag. Hebben ze in Beirut ook een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers in Parijs?quote:Op donderdag 19 november 2015 15:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik houd NERGENS een minuut stilte voor.
Maar ik geniet met volle teugen van de Hollandse hypocrisie en de Dubbele moraal hoor. En vooral van het Hollandse onvermogen om met kritiek om te gaan. Dan raken ze in paniek...
Absoluut. Zo werkt het nu eenmaal. Hoe dichterbij, hoe sterker het verbondenheidsgevoel. Daar hoeft ook niemand zich voor te schamen.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Dus mensen in Parijs zijn MEER waard dan mensen in Beiroet?
Goh.
Goed idee, ons aanpassen aan een stel barbaren.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:52 schreef danos het volgende:
Wanneer wordt die minuut stilte eens vervangen door een alternatief, een minuut lang schreeuwen bijvoorbeeld. Dan heb je tenmindste geen kans dat hersenlozen of kleuters de boel verstoren.
Dat hele stuk toont onomwonden aan wat er nu precies mis is en dat de jihad terreur wel direct op (niet alle) gewone moslims is terug te voeren.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:48 schreef ChrisCarter het volgende:
Dan krijg je dus dit soort verhalen. Ik vind dit nogal vrij schokkend. Vooral als je tussen de regels door leest.
http://www.gelderlander.n(...)non-waarom-1.5464153
quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:48 schreef ChrisCarter het volgende:
Dan krijg je dus dit soort verhalen. Ik vind dit nogal vrij schokkend. Vooral als je tussen de regels door leest.
http://www.gelderlander.n(...)non-waarom-1.5464153
Gadverdamme zeg, houd toch op met die religieuze onzin. Het is echt indoctrinatie eerste klas. Het is bijna 2016, en we praten hier over het juist interpreteren van een sprookjesboek. Wat een zieke wereld is dit toch ook, waarom ben ik tweehonderd jaar te vroeg geboren?quote:Volgens Taheri werkt maar één ding: jongeren door 'deskundigen in de Koran' onderwijzen 'in de juiste leer'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, dat is niet raar. Wat raar is , dat na zo'n aanslag in het midden-oosten niet compleet het hele midden-oosten over de rooie is. En daar zit nu net het verschil. Als men in het midden-oosten zich nu ook eens met z'n allen druk maakte over elke dode die daar viel dan was het snel vrede.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:56 schreef annaliza892 het volgende:
Toch wat hier eerder in het topic genoemd word zit ,el een kern van waarheid in... voor aanslagen in het midden-oosten of waar dan ook in de wereld houden we geen minuten stilte, wat eigenlijk raar. Naturlijk wel logisch, Parijs is dichtbij, raakt de mensen meer.
En toen bleef het stil.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:01 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Even een oprechte vraag. Hebben ze in Beirut ook een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers in Parijs?
want Libanezen zijn net zo hypocriet als dat jankende smaldeel van de Hollanders? Dacht het nietquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |