Maar we kregen er toch geld bij...quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:07 schreef nkerkhof het volgende:
Dit stond op facebook...
Urenbeperking 2016
10 NATRESBATALJON·DINSDAG 15 DECEMBER 2015
Bericht van de commandant van 10 Natresbataljon, luitenant-kolonel Wanno Vink.
Het afgelopen jaar hebben we te maken gehad met een grote bezuiniging. Helaas hebben we ook in 2016 nog steeds te maken met een beperking van onze uren. Vanuit het Commando Landstrijdkrachten is er naar aanleiding van het reservistenbudget een urenverdeling gemaakt voor 2016. De urenbeperking geldt voor alle Natresbataljons echter zullen de bataljons in overleg met hun ondercommandanten hun eigen koers bepalen. Dit kan dus betekenen dat er tussen de bataljons verschillen ontstaan in de keuzes hoe de uren worden ingevuld. Hoe alles er exact uit gaat zien voor het komende jaar, weten we nu nog niet, maar iedereen is druk bezig om er uit te halen wat er in zit.
Gisteravond zijn de compagniescommandanten en hun compagnies sergeant-majoors op de hoogte gebracht. Ook de medezeggenschapscommissie is op hetzelfde moment geïnformeerd. Samen hebben we overlegd hoe we het volgende jaar gaan aanpakken. Sowieso zal er behoorlijk gepuzzeld moeten worden met de uren. Dit betekent dat het huidige jaarplan voor 2016 moet worden aangepast. De compagniesstaven zijn nu aan de slag met de mogelijke uren om tot een zo goed mogelijk jaarplan te komen. Dit betekent dus maatwerk per compagnie. Ook de medezeggenschapscommissie zal zich over het gezamenlijke jaarplan buigen.
Januari is de ontwikkelmaand, dan moeten we met de beschikbare uren tot een nieuw jaarplan komen. Hierbij blijft de operationele inzetbaarheid van 10 Natresbataljon onze hoogste prioriteit zodat we nog steeds onze hoofdtaak, het bewaken en beveiligen van Nederlands grondgebied, kunnen uitvoeren!
Ik weet dat velen van u, teleurgesteld zullen zijn. Maar dit is ook het moment om als 10 Natresbataljon onze professionaliteit en veerkracht te tonen en onze schouders eronder te zetten. Uw stafdetachement en uw compagnie werken er hard aan. Zodra er meer bekend is over de inhoud en uitvoering zullen we u op de hoogte brengen.
quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:07 schreef nkerkhof het volgende:
Dit stond op facebook...
Urenbeperking 2016
10 NATRESBATALJON·DINSDAG 15 DECEMBER 2015
Bericht van de commandant van 10 Natresbataljon, luitenant-kolonel Wanno Vink.
Het afgelopen jaar hebben we te maken gehad met een grote bezuiniging. Helaas hebben we ook in 2016 nog steeds te maken met een beperking van onze uren. Vanuit het Commando Landstrijdkrachten is er naar aanleiding van het reservistenbudget een urenverdeling gemaakt voor 2016. De urenbeperking geldt voor alle Natresbataljons echter zullen de bataljons in overleg met hun ondercommandanten hun eigen koers bepalen. Dit kan dus betekenen dat er tussen de bataljons verschillen ontstaan in de keuzes hoe de uren worden ingevuld. Hoe alles er exact uit gaat zien voor het komende jaar, weten we nu nog niet, maar iedereen is druk bezig om er uit te halen wat er in zit.
Gisteravond zijn de compagniescommandanten en hun compagnies sergeant-majoors op de hoogte gebracht. Ook de medezeggenschapscommissie is op hetzelfde moment geïnformeerd. Samen hebben we overlegd hoe we het volgende jaar gaan aanpakken. Sowieso zal er behoorlijk gepuzzeld moeten worden met de uren. Dit betekent dat het huidige jaarplan voor 2016 moet worden aangepast. De compagniesstaven zijn nu aan de slag met de mogelijke uren om tot een zo goed mogelijk jaarplan te komen. Dit betekent dus maatwerk per compagnie. Ook de medezeggenschapscommissie zal zich over het gezamenlijke jaarplan buigen.
Januari is de ontwikkelmaand, dan moeten we met de beschikbare uren tot een nieuw jaarplan komen. Hierbij blijft de operationele inzetbaarheid van 10 Natresbataljon onze hoogste prioriteit zodat we nog steeds onze hoofdtaak, het bewaken en beveiligen van Nederlands grondgebied, kunnen uitvoeren!
Ik weet dat velen van u, teleurgesteld zullen zijn. Maar dit is ook het moment om als 10 Natresbataljon onze professionaliteit en veerkracht te tonen en onze schouders eronder te zetten. Uw stafdetachement en uw compagnie werken er hard aan. Zodra er meer bekend is over de inhoud en uitvoering zullen we u op de hoogte brengen.
Goh, vervelend he nu de natres t ook voelt....quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]![]()
Als je baas zelf niet professioneel is noch je de middelen geeft omdat te zijn, dan kun je er toch beter mee stoppen. Dat is toch compleet doelloos en holle praat. Wie trapt daar nu in nog in.
Oh ik zit niet bij Natres ben zo wijs geweest om er niet aan te beginnen.quote:Op woensdag 16 december 2015 07:26 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Goh, vervelend he nu de natres t ook voelt....
Dit is waar de rest van defensie al een tijdje mee bezig is.
Dit.quote:Op woensdag 16 december 2015 07:26 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Goh, vervelend he nu de natres t ook voelt....
Dit is waar de rest van defensie al een tijdje mee bezig is.
Vooruitziende blikquote:Op woensdag 16 december 2015 15:07 schreef Awsom het volgende:
Hennis wil meer reservisten bij operationele eenheden
Defensie gaat volgend jaar meer reservisten inzetten bij operationele eenheden. Minister Hennis schrijft aan de Tweede Kamer dat zo ook bij deze eenheden beroepsmilitairen de toegevoegde waarde van deze groep kunnen ervaren.
Ze noemt als voorbeeld de aanstelling van drie reservisten die waren opgeleid als piloot voor Chinook- en Apache-helikopters. Zij gaan helpen bij trainingen met een vliegsimulator.
Ondersteunende eenheden
Hennis kondigde vorig jaar aan dat ze meer gebruik wil maken van reservisten en de afgelopen tijd is daarmee vooral geëxperimenteerd bij ondersteunende eenheden.
De minister schrijft dat werven, opleiden en screenen van grote aantallen reservisten meer tijd kost dan verwacht. Dit wordt voor een deel beperkt door te werven onder vertrekkende militairen. Hennis benadrukt dat zij als militair zijn opgeleid en dat zo hun ervaring behouden blijft.
De minister is niet van plan om op dit moment een 'reservistengeneraal' aan te stellen.
http://nos.nl/artikel/207(...)ionele-eenheden.html
Oh ja, want er zijn geen overtollige beroepsmilitairen...quote:Op woensdag 16 december 2015 15:07 schreef Awsom het volgende:
Hennis wil meer reservisten bij operationele eenheden
Defensie gaat volgend jaar meer reservisten inzetten bij operationele eenheden. Minister Hennis schrijft aan de Tweede Kamer dat zo ook bij deze eenheden beroepsmilitairen de toegevoegde waarde van deze groep kunnen ervaren.
Ze noemt als voorbeeld de aanstelling van drie reservisten die waren opgeleid als piloot voor Chinook- en Apache-helikopters. Zij gaan helpen bij trainingen met een vliegsimulator.
Ondersteunende eenheden
Hennis kondigde vorig jaar aan dat ze meer gebruik wil maken van reservisten en de afgelopen tijd is daarmee vooral geëxperimenteerd bij ondersteunende eenheden.
De minister schrijft dat werven, opleiden en screenen van grote aantallen reservisten meer tijd kost dan verwacht. Dit wordt voor een deel beperkt door te werven onder vertrekkende militairen. Hennis benadrukt dat zij als militair zijn opgeleid en dat zo hun ervaring behouden blijft.
De minister is niet van plan om op dit moment een 'reservistengeneraal' aan te stellen.
http://nos.nl/artikel/207(...)ionele-eenheden.html
Militair van de toekomst Achja.quote:Op woensdag 16 december 2015 16:15 schreef AchJa het volgende:
Het erge is dat ik er niet eens raar van op zou kijken...
Kader- militieleger... Waar ken ik dat ook alweer van?quote:Op woensdag 16 december 2015 16:25 schreef detaris het volgende:
[..]
Militair van de toekomst Achja.
Kleine kern beroepsmilitairen en flexibele schillen bestaande uit reservisten.
Jij bent toch niet tegen vooruitgang?
De scherpschutter is het slagwapen van de landmacht, natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2015 16:11 schreef Bouke-p het volgende:
Die kunnen hun oude functie gaan vervullen als reservist.
Win-win!
Binnenkort; 42blj(r) als eerste reserve infanteriebataljon aan de slag!
Na het inleveren van alle cv90's en het wachten op de boxer en buma's was het bataljon al druk aan het oefenen met optreden te voet.
Aangevuld met amarok's☆ word dit het infanterie bataljon van de toekomst.
☆in afwachting van de levering van de amaroks zit het gehele bataljon thuis en is het personeel werkzaam voor Neerlands grootste werkgever; het uwv.
Misschien kunnen we ook weer Zwitsers inhuren?quote:Op woensdag 16 december 2015 16:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kader- militieleger... Waar ken ik dat ook alweer van?
Ik stel me zo voor dat je in Breda blijft als dat handiger is voor opkomsten, is het handiger om bij je ouders te zitten dan doe je dat?quote:Op maandag 21 december 2015 15:31 schreef mtchel112 het volgende:
Hoe moet ik dit dan regelen? Ik kan natuurlijk in het weekend in Breda blijven als er een oefening is, dat is geen probleem. Meer mensen die in deze situatie zitten?
Ik denk dat ik dan toch voor mijn ouders ga, opkomst in het weekend is dan altijd mogelijk en tijdens vakanties ook door de weeks elke dag.quote:Op zaterdag 26 december 2015 10:04 schreef Philipp11 het volgende:
[..]
Ik stel me zo voor dat je in Breda blijft als dat handiger is voor opkomsten, is het handiger om bij je ouders te zitten dan doe je dat?
Oefenavonden zijn doordeweeks hé.quote:Op maandag 28 december 2015 14:40 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan toch voor mijn ouders ga, opkomst in het weekend is dan altijd mogelijk en tijdens vakanties ook door de weeks elke dag.
Ik hoef nog maar 1,5 jaar te studeren, daarna zal ik ook gaan werken in de stad waar mijn ouders wonen dus op lange termijn alleen maar beter.
Ik lees dat je rond de 120 uur per jaar moet besteden aan de natres, dan lijkt het mij dat wanneer ik elk weekend en in vakanties elke dag beschikbaar ben dat ik daar dan wel aan kan komen?
Bedankt voor je reactie
Oke, maar toch niet iedere week? Moet prima te doen zijn dan.quote:Op donderdag 31 december 2015 10:12 schreef Awsom het volgende:
[..]
Oefenavonden zijn doordeweeks hé.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |