abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157923497
Zonder militair B werd bij elke ehd die ik ken op de weg gewoon gereden met de MB. (esses heeft hier ooit nog n heel betoog over geschreven).

Dat VGS is al n tijdje, toen ik eind 2012 voorE achter B en 10tonner in Oirschot kwam was t al verplicht. Zonder vgs geen rijbewijs, nu bij omscholing amarok idem.

Cursus staat gewoon op t intranet :P
pi_157923926
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:15 schreef Bouke-p het volgende:
Zonder militair B werd bij elke ehd die ik ken op de weg gewoon gereden met de MB. (esses heeft hier ooit nog n heel betoog over geschreven).
Klopt, want je militair rijbewijs heeft op de openbare weg totaal geen toegevoegde waarde, vandaar dat dat met Amarok imo niet veel anders is. Maar jij zegt dat je daar nu militair B voor nodig hebt?

quote:
Dat VGS is al n tijdje, toen ik eind 2012 voorE achter B en 10tonner in Oirschot kwam was t al verplicht. Zonder vgs geen rijbewijs, nu bij omscholing amarok idem.

Cursus staat gewoon op t intranet :P
Oh... nou die VIOD ellende kijk ik uit principe al niet naar... :')
pi_157924030
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, want je militair rijbewijs heeft op de openbare weg totaal geen toegevoegde waarde, vandaar dat dat met Amarok imo niet veel anders is. Maar jij zegt dat je daar nu militair B voor nodig hebt.

[..]

Oh... nou die VIOD ellende kijk ik uit principe al niet naar... :')
Je militaire rijbewijs heeft wel waarde op de openbare weg. Het geeft aan dat je rijvaardigheid hebt voor het voertuig waarmee je rijd. Een civiel rijbewijs is dan ook niet nodig, denk maar aan 17 jarigen of mensen die bv hun 4tonner niet omgezet hebben.

Als een burger stempel voldoende zou zijn dan zou je met een C stempel ook op een 10tonner of scania mogen rijden en dat mag toch echt niet zonder aantekening op je militaire rijbewijs.

En nu heb je dus gewoon de amarok aantekening nodig voordat je amarok mag rijden.
pi_157924684
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:15 schreef Bouke-p het volgende:
Zonder militair B werd bij elke ehd die ik ken op de weg gewoon gereden met de MB. (esses heeft hier ooit nog n heel betoog over geschreven).

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor dit ook zo is voor de amarok.
pi_157926073
Niet, je mag de ruitenwisservloeistof niet eens bijvullen :P

Maar opzich is t gewoon logisch dat je een militair rijbewijs voor t ding moet hebben. Een ybz(takeldoos) is in feite dezelfde auto als een 10tonner maar je hebt gewoon voor beide een aantekening nodig ondanks dat het gewoon cat C voertuigen zijn.
pi_157926536
Dat is helemaal niet logisch. Zolang jij er geen militaire dingen mee doet (= over de verharde weg rijden), zie ik niet in waarom iemand met een 'militair amarok rijbewijs' dat beter zou kunnen dan iemand met een civiel b rijbewijs.
pi_157926765
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 18:29 schreef Bouke-p het volgende:
Niet, je mag de ruitenwisservloeistof niet eens bijvullen :P

Maar opzich is t gewoon logisch dat je een militair rijbewijs voor t ding moet hebben. Een ybz(takeldoos) is in feite dezelfde auto als een 10tonner maar je hebt gewoon voor beide een aantekening nodig ondanks dat het gewoon cat C voertuigen zijn.
Dat is defensie regelgeving daar doet men in de burgermaatschappij weinig mee. Net zoals het C rijbewijs, als je binnen defensie viertonner hebt heb je militair C 40kN en mag je alleen op de tonner sturen... In de burgermaatschappij mag je rijden op bakken t/m 12.50 meter lang uit mijn hoofd... Of dat nou een Scania is of een Iveco of wat dan ook maakt niet uit, zo lang er maar geen aanhanger achter zit.

En verder die Amarok... Ik heb een uurtje omscholing gehad en dat was het... Net zoals ik de omscholing van Laro naar MB gehad heb... :')

Volgens PS heb ik trouwens ook Scania WLS... Ik heb er nog geen meter op gereden maar goed... :')
pi_157928586
quote:
En verder die Amarok... Ik heb een uurtje omscholing gehad en dat was het... Net zoals ik de omscholing van Laro naar MB gehad heb... :')
Wat kreeg je bij die omscholing te horen dan?
  maandag 30 november 2015 @ 20:21:41 #35
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_157929090
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:59 schreef roz97 het volgende:

[..]

Wat kreeg je bij die omscholing te horen dan?
Hoe het knopje van de 4x4 stand werkt en dat je verder niks aan de auto mag doen behalve PON bellen. :D
pi_157931354
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is defensie regelgeving daar doet men in de burgermaatschappij weinig mee. Net zoals het C rijbewijs, als je binnen defensie viertonner hebt heb je militair C 40kN en mag je alleen op de tonner sturen... In de burgermaatschappij mag je rijden op bakken t/m 12.50 meter lang uit mijn hoofd... Of dat nou een Scania is of een Iveco of wat dan ook maakt niet uit, zo lang er maar geen aanhanger achter zit.

En verder die Amarok... Ik heb een uurtje omscholing gehad en dat was het... Net zoals ik de omscholing van Laro naar MB gehad heb... :')

Volgens PS heb ik trouwens ook Scania WLS... Ik heb er nog geen meter op gereden maar goed... :')
Ja dat snap ik allemaal :P maar onder diezelfde regelgeving mag je dus ook enkel MB/amarok rijden met militair rijbewijs :P

Ik heb onze amarok afgelopen week opgehaald, over 2weken de omscholing. Ik ben benieuwd wat voor nieuws ik ga leren. Wss alleen hoe je t snelste bij een pon dealer komt :P

Ik heb trouwens ook scania volgens mn staat van dienst. Ik dacht dus slim te zijn en mn rijbewijs "kwijt te raken" en een nieuwe aan te vragen met daarop de scania aantekening.
Dat werkt dus niet :P
pi_157931657
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 21:22 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ik heb onze amarok afgelopen week opgehaald, over 2weken de omscholing. Ik ben benieuwd wat voor nieuws ik ga leren. Wss alleen hoe je t snelste bij een pon dealer komt :P

Hoe heb je hem opgehaald dan? Je mag er toch nog niet op rijden? :P
pi_157931882
Dr mag wel meer niet :P net als rijden met voertuigen met een rijverbod :P of paxen een rondje 4tonner laten rijden voordat ze naar otcrij gaan.

Zolang je maar op de kazerne blijft kan t allemaal.

Ow en die amarok was n dienstopdracht van mn luit. Eerst uitvoeren dan in beklag :P
pi_157932079
Dit bedoel ik dus. Over een jaar rijdt iedereen in dat ding. :P
pi_157932201
Ik denk dat t wel meevalt, ik gok dat ze wat strenger gaan zijn omdat t zo'n faal aanbesteding is en t hok zo idioot veel geld kost.

En we hebben die amarok danwel opgehaald maar totaan de omscholing staat ie bij ons iig stil.
pi_157933280
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:46 schreef Bouke-p het volgende:
Ik denk dat t wel meevalt, ik gok dat ze wat strenger gaan zijn omdat t zo'n faal aanbesteding is en t hok zo idioot veel geld kost.
Dat ding wordt ook volledig gemonitord met gps en alles door PON... Als je meer dan zoveel tijd onverhard rijdt gaan ze bellen waar je in godsnaam mee bezig bent, want in het contract staat dat je maar zoveel procent van het gebruik onverhard mag rijden... :') :')
pi_157935073
10% :') offroad....

En idd GPS, erg veilig ook allemaal dat PON precies bijhoud wat we doen en waar.
Maarvdat zal vast veilig zijn :')
pi_157935206
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:08 schreef Bouke-p het volgende:
10% :') offroad....

En idd GPS, erg veilig ook allemaal dat PON precies bijhoud wat we doen en waar.
Maarvdat zal vast veilig zijn :')
Het percentage was ik alweer vergeten want boeit me toch niet... :')

En idd, prima die militairen monitoren!
pi_157947503
Goedemiddag, ik heb een wervingscoördinator gemaild met de vraag of ik bij een bataljon in een andere regio geplaatst kon worden. Mijn inschrijving op een voorlichting werd daar namelijk geannuleerd op basis van postcode. Het is echter zo dat ik dichter bij Amersfoort woon dan bij Arnhem, maar ik woon in Gelderland. De coördinator zou het voor mij uit gaan zoeken, maar ik heb nog steeds geen antwoord gehad.. kan iemand van jullie mij vertellen of dit mogelijk is?
pi_157964839
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat ding wordt ook volledig gemonitord met gps en alles door PON... Als je meer dan zoveel tijd onverhard rijdt gaan ze bellen waar je in godsnaam mee bezig bent, want in het contract staat dat je maar zoveel procent van het gebruik onverhard mag rijden... :') :')
Ik mag dan hopen dat die dingen niet voor het buitenland ingezet gaan worden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_157970861
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik mag dan hopen dat die dingen niet voor het buitenland ingezet gaan worden?
Reparatiedekking geld voor meerdere landen.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_157979401
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:36 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Reparatiedekking geld voor meerdere landen.
Dat soort contracten zijn toch totaal onbruikbaar voor een leger.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158266412
Dit stond op facebook...

Urenbeperking 2016
10 NATRESBATALJON·DINSDAG 15 DECEMBER 2015

Bericht van de commandant van 10 Natresbataljon, luitenant-kolonel Wanno Vink.
Het afgelopen jaar hebben we te maken gehad met een grote bezuiniging. Helaas hebben we ook in 2016 nog steeds te maken met een beperking van onze uren. Vanuit het Commando Landstrijdkrachten is er naar aanleiding van het reservistenbudget een urenverdeling gemaakt voor 2016. De urenbeperking geldt voor alle Natresbataljons echter zullen de bataljons in overleg met hun ondercommandanten hun eigen koers bepalen. Dit kan dus betekenen dat er tussen de bataljons verschillen ontstaan in de keuzes hoe de uren worden ingevuld. Hoe alles er exact uit gaat zien voor het komende jaar, weten we nu nog niet, maar iedereen is druk bezig om er uit te halen wat er in zit.
Gisteravond zijn de compagniescommandanten en hun compagnies sergeant-majoors op de hoogte gebracht. Ook de medezeggenschapscommissie is op hetzelfde moment geïnformeerd. Samen hebben we overlegd hoe we het volgende jaar gaan aanpakken. Sowieso zal er behoorlijk gepuzzeld moeten worden met de uren. Dit betekent dat het huidige jaarplan voor 2016 moet worden aangepast. De compagniesstaven zijn nu aan de slag met de mogelijke uren om tot een zo goed mogelijk jaarplan te komen. Dit betekent dus maatwerk per compagnie. Ook de medezeggenschapscommissie zal zich over het gezamenlijke jaarplan buigen.
Januari is de ontwikkelmaand, dan moeten we met de beschikbare uren tot een nieuw jaarplan komen. Hierbij blijft de operationele inzetbaarheid van 10 Natresbataljon onze hoogste prioriteit zodat we nog steeds onze hoofdtaak, het bewaken en beveiligen van Nederlands grondgebied, kunnen uitvoeren!
Ik weet dat velen van u, teleurgesteld zullen zijn. Maar dit is ook het moment om als 10 Natresbataljon onze professionaliteit en veerkracht te tonen en onze schouders eronder te zetten. Uw stafdetachement en uw compagnie werken er hard aan. Zodra er meer bekend is over de inhoud en uitvoering zullen we u op de hoogte brengen.
pi_158266823
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik mag dan hopen dat die dingen niet voor het buitenland ingezet gaan worden?
Ze zijn dan ook niet aangeschaft als operationeel voertuig. Maar we weten allemaal wel hoe de glijdende schaal werkt... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')