Klopt, want je militair rijbewijs heeft op de openbare weg totaal geen toegevoegde waarde, vandaar dat dat met Amarok imo niet veel anders is. Maar jij zegt dat je daar nu militair B voor nodig hebt?quote:Op maandag 30 november 2015 16:15 schreef Bouke-p het volgende:
Zonder militair B werd bij elke ehd die ik ken op de weg gewoon gereden met de MB. (esses heeft hier ooit nog n heel betoog over geschreven).
Oh... nou die VIOD ellende kijk ik uit principe al niet naar...quote:Dat VGS is al n tijdje, toen ik eind 2012 voorE achter B en 10tonner in Oirschot kwam was t al verplicht. Zonder vgs geen rijbewijs, nu bij omscholing amarok idem.
Cursus staat gewoon op t intranet
Je militaire rijbewijs heeft wel waarde op de openbare weg. Het geeft aan dat je rijvaardigheid hebt voor het voertuig waarmee je rijd. Een civiel rijbewijs is dan ook niet nodig, denk maar aan 17 jarigen of mensen die bv hun 4tonner niet omgezet hebben.quote:Op maandag 30 november 2015 16:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, want je militair rijbewijs heeft op de openbare weg totaal geen toegevoegde waarde, vandaar dat dat met Amarok imo niet veel anders is. Maar jij zegt dat je daar nu militair B voor nodig hebt.
[..]
Oh... nou die VIOD ellende kijk ik uit principe al niet naar...
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor dit ook zo is voor de amarok.quote:Op maandag 30 november 2015 16:15 schreef Bouke-p het volgende:
Zonder militair B werd bij elke ehd die ik ken op de weg gewoon gereden met de MB. (esses heeft hier ooit nog n heel betoog over geschreven).
Dat is defensie regelgeving daar doet men in de burgermaatschappij weinig mee. Net zoals het C rijbewijs, als je binnen defensie viertonner hebt heb je militair C 40kN en mag je alleen op de tonner sturen... In de burgermaatschappij mag je rijden op bakken t/m 12.50 meter lang uit mijn hoofd... Of dat nou een Scania is of een Iveco of wat dan ook maakt niet uit, zo lang er maar geen aanhanger achter zit.quote:Op maandag 30 november 2015 18:29 schreef Bouke-p het volgende:
Niet, je mag de ruitenwisservloeistof niet eens bijvullen
Maar opzich is t gewoon logisch dat je een militair rijbewijs voor t ding moet hebben. Een ybz(takeldoos) is in feite dezelfde auto als een 10tonner maar je hebt gewoon voor beide een aantekening nodig ondanks dat het gewoon cat C voertuigen zijn.
Wat kreeg je bij die omscholing te horen dan?quote:En verder die Amarok... Ik heb een uurtje omscholing gehad en dat was het... Net zoals ik de omscholing van Laro naar MB gehad heb...
Hoe het knopje van de 4x4 stand werkt en dat je verder niks aan de auto mag doen behalve PON bellen.quote:Op maandag 30 november 2015 19:59 schreef roz97 het volgende:
[..]
Wat kreeg je bij die omscholing te horen dan?
Zo ongeveer ja...quote:Op maandag 30 november 2015 20:21 schreef Schild het volgende:
[..]
Hoe het knopje van de 4x4 stand werkt en dat je verder niks aan de auto mag doen behalve PON bellen.
Ja dat snap ik allemaalquote:Op maandag 30 november 2015 18:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is defensie regelgeving daar doet men in de burgermaatschappij weinig mee. Net zoals het C rijbewijs, als je binnen defensie viertonner hebt heb je militair C 40kN en mag je alleen op de tonner sturen... In de burgermaatschappij mag je rijden op bakken t/m 12.50 meter lang uit mijn hoofd... Of dat nou een Scania is of een Iveco of wat dan ook maakt niet uit, zo lang er maar geen aanhanger achter zit.
En verder die Amarok... Ik heb een uurtje omscholing gehad en dat was het... Net zoals ik de omscholing van Laro naar MB gehad heb...
Volgens PS heb ik trouwens ook Scania WLS... Ik heb er nog geen meter op gereden maar goed...![]()
Hoe heb je hem opgehaald dan? Je mag er toch nog niet op rijden?quote:Op maandag 30 november 2015 21:22 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik heb onze amarok afgelopen week opgehaald, over 2weken de omscholing. Ik ben benieuwd wat voor nieuws ik ga leren. Wss alleen hoe je t snelste bij een pon dealer komt
Dat ding wordt ook volledig gemonitord met gps en alles door PON... Als je meer dan zoveel tijd onverhard rijdt gaan ze bellen waar je in godsnaam mee bezig bent, want in het contract staat dat je maar zoveel procent van het gebruik onverhard mag rijden...quote:Op maandag 30 november 2015 21:46 schreef Bouke-p het volgende:
Ik denk dat t wel meevalt, ik gok dat ze wat strenger gaan zijn omdat t zo'n faal aanbesteding is en t hok zo idioot veel geld kost.
Het percentage was ik alweer vergeten want boeit me toch niet...quote:Op maandag 30 november 2015 23:08 schreef Bouke-p het volgende:
10%offroad....
En idd GPS, erg veilig ook allemaal dat PON precies bijhoud wat we doen en waar.
Maarvdat zal vast veilig zijn
Ik mag dan hopen dat die dingen niet voor het buitenland ingezet gaan worden?quote:Op maandag 30 november 2015 22:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat ding wordt ook volledig gemonitord met gps en alles door PON... Als je meer dan zoveel tijd onverhard rijdt gaan ze bellen waar je in godsnaam mee bezig bent, want in het contract staat dat je maar zoveel procent van het gebruik onverhard mag rijden...![]()
Reparatiedekking geld voor meerdere landen.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik mag dan hopen dat die dingen niet voor het buitenland ingezet gaan worden?
Dat soort contracten zijn toch totaal onbruikbaar voor een leger.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:36 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Reparatiedekking geld voor meerdere landen.
Ze zijn dan ook niet aangeschaft als operationeel voertuig. Maar we weten allemaal wel hoe de glijdende schaal werkt...quote:Op woensdag 2 december 2015 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik mag dan hopen dat die dingen niet voor het buitenland ingezet gaan worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |