Ik heb het heel lang gedaan, maar heb zelf echt een bloedhekel aan zwemmen... Ja, in het warme water rondhangen, spelen, dobberen, frietje eten, van de glijbaan, even in het bubbelbad, dat soort zwemmen vind ik heerlijk, maar baantjes zwemmen of zwemles... verschrikkelijkquote:Op dinsdag 24 november 2015 12:24 schreef Dot. het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder zwemt met hem en dat vind ik echt zo fijn van dr. Geeft mijn vriend even een paar uurtjes 'vrij' en Stip vindt het helemaal geweldig. Ik zie het mezelf namelijk echt niet wekelijks doen
Ik vind de activiteit erg leuk, maar ik heb een hekel aan nat haar en zwembaddouchesquote:Op dinsdag 24 november 2015 12:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb het heel lang gedaan, maar heb zelf echt een bloedhekel aan zwemmen... Ja, in het warme water rondhangen, spelen, dobberen, frietje eten, van de glijbaan, even in het bubbelbad, dat soort zwemmen vind ik heerlijk, maar baantjes zwemmen of zwemles... verschrikkelijk. Dus ben erg blij dat mijn man het nu overneemt
.
Afdrogen in een koud, vies hokje, waarbij je nooit echt goed droog wordt en je kleren plakkerig aan je lijf blijven hangen. Brrrrr.quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:41 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik vind de activiteit erg leuk, maar ik heb een hekel aan nat haar en zwembaddouches![]()
Terwijl je kind bedenkt dat de deur open moet net op het moment dat jij je natte troep hebt uitgetrokken en er vervolgens vandoor gaat. Ik snap ook niet hoe mn schoonmoeder het doet, want de aankleedkussens liggen in de zwemruimte en dan moet je vervolgens jezelf nog gaan afdrogen en aankledenquote:Op dinsdag 24 november 2015 12:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Afdrogen in een koud, vies hokje, waarbij je nooit echt goed droog wordt en je kleren plakkerig aan je lijf blijven hangen. Brrrrr.
Op het bankje gaan zitten zodat de deur niet open kan, kuiken een mandarijn, drinken of een koekje geven, en zo snel mogelijk doorwerken om aan te kleden. Ik gebruik al heel lang geen aankleedkussen meer, we gaan samen in een hokje. Eerder gingen we in zo'n grote gemeenschappelijke kleedkamer, maar dan ging kuiken steeds met zijn sokken in het natte putje staan, of heel trots "kijk eens wat ik kan" op de grond plassenquote:Op dinsdag 24 november 2015 12:52 schreef Dot. het volgende:
[..]
Terwijl je kind bedenkt dat de deur open moet net op het moment dat jij je natte troep hebt uitgetrokken en er vervolgens vandoor gaat. Ik snap ook niet hoe mn schoonmoeder het doet, want de aankleedkussens liggen in de zwemruimte en dan moet je vervolgens jezelf nog gaan afdrogen en aankleden![]()
Ikke, dat klinkt vervelendThuisarts.nl zegt dit over handvoetmond: https://www.thuisarts.nl/(...)d-voet-en-mondziekte (dit is de website van de NLse huisartsen, dus die vertrouw ik alleen bij dit soort dingen
). Daar hoort dus officieel koorts en last bij.
Ja, die hebben wij ook, maar daar kan hij bij de klinkquote:Op dinsdag 24 november 2015 13:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik gebruik in het zwembad ook de gemeenschappelijke kleedruimtes, gaat eigenlijk altijd goed.Maar dit is dan ook een klein dorps zwembad. Afgezien van wat oude dames die baantjes zwemmen zijn er weinig anderen op het tijdstip dat wij ons daar omkleden.
Ikke, beterschap! Geen herkenning hier, mijn kind heeft beide nog niet onder de leden gehad...
het duurde even voordat ik doorhad dat je "een handje havermout" bedoelde, en niet "een handje". Ik had dus hele gekke visualsquote:Op dinsdag 24 november 2015 13:19 schreef WupWup het volgende:
Mijn dreumes heeft ook net de hand-voet-mondziekte gehad met blaasjes op de handen en rond de mond en wat uitslag op haar armen en benen. Ze had er verder geen last van. Nu hangen de vellen op haar tenen erbij, dat schijnt erbij te horen. En ik hoorde vorige week van een vriendin dat ook de nagels spontaan kunnen loskomen![]()
Waterpokken vond ik vervelender. Ze was er niet echt ziek van, maar die jeukHavermout in huis halen. Stop een handje in een washand, doe een elastiek erom en gooi het pakketje in het bad erbij. Als je dan in de washand knijpt, komt dat slijm eruit en dat helpt enorm tegen de jeuk. Erna niet afspoelen.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 13:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het duurde even voordat ik doorhad dat je "een handje havermout" bedoelde, en niet "een handje". Ik had dus hele gekke visuals
En dan uitknijpenquote:Op dinsdag 24 november 2015 14:02 schreef WupWup het volgende:
[..]Goed strak aantrekken dat elastiek
Nou, SQ, ik kan me je gevoel héél goed voorstellen. Ik ik vind het persoonlijk niet kunnen dat ze een kind van freaking 13 maanden in een strafhoekje zetten (want zo komt het op mij over) omdat ze geluid maakt omdat de leidsters geen pedagogischinzicht hebben. De pedagoog in mij gaat hier van steigeren hoor. Je kunt geen kdv runnen en verwachten dat alle kinderen binnen de routines passen. Bepaald gedrag kun je ze aanleren, maar een hongerig kind laten wachten op eten, dat kun je gewoon niet verwachten. Ze hebben toch niet maar 1 leidster? Kan er niet een alvast gaan eten met de hongerige kindjes? Of kunnen ze haar een extra tussendoortje geven?quote:Op dinsdag 24 november 2015 12:25 schreef Stormqueen het volgende:
en het kdv heeft mij ook sip gekregen
Ik hoor al wekenlang elke dag bij het ophalen steeds maar dat Mauw zo boos wordt als ze niet haar eten snel genoeg krijgt en dat ze zo luidruchtig is etc. En in het boekje staat dat ook altijd. En toen ze gisteren zeiden dat ze haar dan even apart zetten omdat ze te luidruchtig is brak ik dus een beetje en nu heb ik sindsdien echt de p in
Waarschijnlijk stel ik me gewoon hartstikke aan en moet ik gewoon nog leren om met kritiek om te gaan ofzo (en nee, het is niet bedoeld als kritiek, dat weet ik) maar het voelt toch alsof mijn kind niet leuk is. Ik wil toch wel even verder vragen wat ze bedoelen met dat apart zetten want ze is ook pas 13 maanden en natuurlijk moet je haar nu niet al aanleren dat ze haar zin krijgt als ze krijst, maar muh.
Ik weet ook wel dat ze niet zo aimabel is als die blozende jongetjes die altijd braaf rustig lachend in een hoekje zitten te spelen, maar ja, zo is ze gewoon. En als ze thuis zo doet dan negeer ik dat altijd een paar minuten maar uiteindelijk zal ik haar dan vast wel te snel haar zin geven ofzo.
En ik vind het heel stom van mezelf dat ik daar nu zo mee zit, want ik ben altijd zo zeker van mezelf en van haar, maar ik merk toch ook dat ik het erg belangrijk vind dat andere mensen haar ook leuk vinden (en ja, ik weet dat dat een illusie is.)
Nou ja, ik weet even niet zo goed wat ik met deze gevoelens moet. Gewoon even laten bekoelen denk ik en me niet zo aanstellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |