abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:31:42 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157782900
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:24 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mijn schoonmoeder zwemt met hem en dat vind ik echt zo fijn van dr. Geeft mijn vriend even een paar uurtjes 'vrij' en Stip vindt het helemaal geweldig. Ik zie het mezelf namelijk echt niet wekelijks doen :X
Ik heb het heel lang gedaan, maar heb zelf echt een bloedhekel aan zwemmen... Ja, in het warme water rondhangen, spelen, dobberen, frietje eten, van de glijbaan, even in het bubbelbad, dat soort zwemmen vind ik heerlijk, maar baantjes zwemmen of zwemles... verschrikkelijk :X. Dus ben erg blij dat mijn man het nu overneemt :Y.
KuikenGuppy
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:34:44 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157782971
SQ dat lijkt me ook niet leuk... Ik ben ook wel benieuwd wat dat "apart zetten" dan inhoudt? Ik krijg daar een heel naar beeld bij, van een hongerige Mauw die in haar eentje boos op de deur staat te bonken terwijl alle andere kindertjes vrolijk en gezellig aan tafel gaan.
Kan ze niet direct bij het in de stoel zetten iets heel snel/simpels zoals een crackertje of een beker drinken oid krijgen, zodat ze niet zo gefrustreerd raakt? Wachten is ook erg lastig, zeker op deze leeftijd. Maar ik geloof niet dat ergens anders gefrustreerd moeten doen veel gaat oplossen...
KuikenGuppy
pi_157783101
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb het heel lang gedaan, maar heb zelf echt een bloedhekel aan zwemmen... Ja, in het warme water rondhangen, spelen, dobberen, frietje eten, van de glijbaan, even in het bubbelbad, dat soort zwemmen vind ik heerlijk, maar baantjes zwemmen of zwemles... verschrikkelijk :X. Dus ben erg blij dat mijn man het nu overneemt :Y.
Ik vind de activiteit erg leuk, maar ik heb een hekel aan nat haar en zwembaddouches :')

SQ, dat is ook gewoon niet tof :{ Ik vraag me ook af wat ze ermee willen door jou er zo mee op te zadelen. Ik krijg ook nog elke week 'commentaar' op zijn gedrag, maar het is gewoon een heel enthousiast jongetje dat idd soms wat lomp kan doen. Eigenlijk vind ik dat wel bij zijn leeftijd en karakter passen, maar het komt altijd over alsof ik een abnormaal kind heb en dat gevoel blijft gewoon als iemand zo over je kind praat. Ik vind dus ook niet dat je je aanstelt (sowieso stellen volwassenen zich vrijwel nooit aan en vind ik 'ik/je stel(t) me/je aan' echt de meest erge opmerking na 'ontaarde moeder') en dat het gewoon kut is dat mensen zo denken over je kind, maar dat het lekker jouw ontzettend toffe en gave kind is *; En dan bedenk ik me stiekem ook dat ik liever een kereltje heb dat van zich af bijt dan zo'n ziemel die gaat piepen en janken bij alles wat er gebeurt :@
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:45:46 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157783199
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:41 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik vind de activiteit erg leuk, maar ik heb een hekel aan nat haar en zwembaddouches :')
Afdrogen in een koud, vies hokje, waarbij je nooit echt goed droog wordt en je kleren plakkerig aan je lijf blijven hangen. Brrrrr.
KuikenGuppy
pi_157783246
Ik kom hier even binnenvallen met een vraag :@
Mijn zoontje heeft rode bultjes en blaasjes met vocht op zijn handen. Ook in t luier gebied en op zijn voetjes zijn al een paar rode bultjes zichtbaar. Hij lijkt er geen jeuk of pijn van te hebben.
Wat zou dat kunnen zijn? En hebben jullie tips om het sneller/beter te laten genezen?
Ik zat zelf aan waterpokken of hand/mond/voet ziekte te denken. Maar waterpokken begint vaak op de romp toch?
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:48:31 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157783257
En dan met nat haar door de miezerregen naar de auto en bij thuiskomst alle doorweekte zwemkleding en handdoeken uit je tas vissen :r.
Had ik al gezegd dat ik een hekel heb aan zwemmen? :').
KuikenGuppy
pi_157783324
En de hele dag die chloorlucht :r

Sq misschien een tip voor het KDV dat ze Mauw als laatste aan tafel zetten? Als ik F aan tafel zet en schort aan doe en vervolgens nog 5 minuten wat aanpiel met het eten moppert hij ook (ik noem het mopperen maar je snapt vast wel hoe hij dan is)
Je stelt je niet aan hoor! :*
pi_157783335
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Afdrogen in een koud, vies hokje, waarbij je nooit echt goed droog wordt en je kleren plakkerig aan je lijf blijven hangen. Brrrrr.
Terwijl je kind bedenkt dat de deur open moet net op het moment dat jij je natte troep hebt uitgetrokken en er vervolgens vandoor gaat. Ik snap ook niet hoe mn schoonmoeder het doet, want de aankleedkussens liggen in de zwemruimte en dan moet je vervolgens jezelf nog gaan afdrogen en aankleden :?

Ikke, dat klinkt vervelend :{ Thuisarts.nl zegt dit over handvoetmond: https://www.thuisarts.nl/(...)d-voet-en-mondziekte (dit is de website van de NLse huisartsen, dus die vertrouw ik alleen bij dit soort dingen :)). Daar hoort dus officieel koorts en last bij.
pi_157783419
Ikke klinkt idd als HMVziekte.
Hier hadde we alleen geen uitslag in het luiergebied erbij.
Wel hoge koorts en zeer verdrietig ongemakkelijk jongetje met zijn mondje ook vol blaasjes.
Hoop voor je dat het de waterpokken zijn om eerlijk te zijn :@
Hoer was de HMV namelijk veel naarder en ook veel vervelendere blazen die kapot gingen.
pi_157783421
SQ, dat vind ik ook naar hoor wat je schrijft. Apart zetten klinkt niet fijn. Goed inderdaad om door te vragen.

Wij krijgen amper wat terug van het KDV over B, maar dat stoort ons juist. Geen idee wat hij uitvoert op zo'n dag. Nog een paar maanden en dan gaat ie als het goed is naar een ander KDV.
pi_157783656
Bedankt voor de snelle reactie.
Koorts heeft hij niet en ook in zijn mond niks gezien aan bultjes.
Misschien toch maar even de ha bellen voor advies want we zijn afgelopen vrijdag op kraamvisite geweest dus maak me daar wel zorgen om nou.

Nog adviezen voor als het wel waterpokken zijn? Wat helpt het beste mocht het gaan jeuken?
pi_157783831
Havermoutbadjes! En een of andere schuim waar ik de naam kwijt van ben :@
  dinsdag 24 november 2015 @ 13:17:25 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157783857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:52 schreef Dot. het volgende:

[..]

Terwijl je kind bedenkt dat de deur open moet net op het moment dat jij je natte troep hebt uitgetrokken en er vervolgens vandoor gaat. Ik snap ook niet hoe mn schoonmoeder het doet, want de aankleedkussens liggen in de zwemruimte en dan moet je vervolgens jezelf nog gaan afdrogen en aankleden :?

Ikke, dat klinkt vervelend :{ Thuisarts.nl zegt dit over handvoetmond: https://www.thuisarts.nl/(...)d-voet-en-mondziekte (dit is de website van de NLse huisartsen, dus die vertrouw ik alleen bij dit soort dingen :)). Daar hoort dus officieel koorts en last bij.
Op het bankje gaan zitten zodat de deur niet open kan, kuiken een mandarijn, drinken of een koekje geven, en zo snel mogelijk doorwerken om aan te kleden. Ik gebruik al heel lang geen aankleedkussen meer, we gaan samen in een hokje. Eerder gingen we in zo'n grote gemeenschappelijke kleedkamer, maar dan ging kuiken steeds met zijn sokken in het natte putje staan, of heel trots "kijk eens wat ik kan" op de grond plassen :').
Je krijgt er wel handigheid in hoor. Overigens ga ik wel altijd met heel veel plezier 'vrij zwemmen' met z'n drietjes, dan nemen we daarna de 'gezinskleedruimte', een achterlijk groot kleedhok met privé douche, toilet, bankjes, aankleedtafels en een box. Dat zijn de enige keren dat ik blij thuis kom uit het zwembad.
KuikenGuppy
pi_157783896
Mijn dreumes heeft ook net de hand-voet-mondziekte gehad met blaasjes op de handen en rond de mond en wat uitslag op haar armen en benen. Ze had er verder geen last van. Nu hangen de vellen op haar tenen erbij, dat schijnt erbij te horen. En ik hoorde vorige week van een vriendin dat ook de nagels spontaan kunnen loskomen :o

Waterpokken vond ik vervelender. Ze was er niet echt ziek van, maar die jeuk ;( Havermout in huis halen. Stop een handje in een washand, doe een elastiek erom en gooi het pakketje in het bad erbij. Als je dan in de washand knijpt, komt dat slijm eruit en dat helpt enorm tegen de jeuk. Erna niet afspoelen.
pi_157783932
Ik gebruik in het zwembad ook de gemeenschappelijke kleedruimtes, gaat eigenlijk altijd goed. :) Maar dit is dan ook een klein dorps zwembad. Afgezien van wat oude dames die baantjes zwemmen zijn er weinig anderen op het tijdstip dat wij ons daar omkleden.

Ikke, beterschap! Geen herkenning hier, mijn kind heeft beide nog niet onder de leden gehad...
pi_157783977
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik gebruik in het zwembad ook de gemeenschappelijke kleedruimtes, gaat eigenlijk altijd goed. :) Maar dit is dan ook een klein dorps zwembad. Afgezien van wat oude dames die baantjes zwemmen zijn er weinig anderen op het tijdstip dat wij ons daar omkleden.

Ikke, beterschap! Geen herkenning hier, mijn kind heeft beide nog niet onder de leden gehad...
Ja, die hebben wij ook, maar daar kan hij bij de klink :')
  dinsdag 24 november 2015 @ 13:26:46 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_157784050
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:19 schreef WupWup het volgende:
Mijn dreumes heeft ook net de hand-voet-mondziekte gehad met blaasjes op de handen en rond de mond en wat uitslag op haar armen en benen. Ze had er verder geen last van. Nu hangen de vellen op haar tenen erbij, dat schijnt erbij te horen. En ik hoorde vorige week van een vriendin dat ook de nagels spontaan kunnen loskomen :o

Waterpokken vond ik vervelender. Ze was er niet echt ziek van, maar die jeuk ;( Havermout in huis halen. Stop een handje in een washand, doe een elastiek erom en gooi het pakketje in het bad erbij. Als je dan in de washand knijpt, komt dat slijm eruit en dat helpt enorm tegen de jeuk. Erna niet afspoelen.
het duurde even voordat ik doorhad dat je "een handje havermout" bedoelde, en niet "een handje". Ik had dus hele gekke visuals :')

En bedankt voor de reacties en Dot, fijn dat er herkenning is en ik dus niet de enige ben :@ Je laatste zin klopt wel, ik vind het ook wel prettig dat ze zichzelf gewoon laat horen. En ze is zo klein, we hebben nog tijd genoeg om dat een beetje te gaan doseren. Niemand kan het in 1 keer goed, tenslotte ;)

Beterschap voor je wurm, ikke :*
disclaimer
pi_157784234
Denk toch hmvz. Heb net t kdv gebeld of hij donderdag wel of niet mag komen en toen zei ze dat er meer kindjes zijn met hmvz.

Maar voor de zekerheid ga ik toch maar havermout in huis halen ^O^
Bedankt voor de tips
  dinsdag 24 november 2015 @ 13:38:12 #269
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_157784307
Haha SQ wat een toffe lounge-hoek! Ze ligt er ook zeer chill bij O+
(en ik denk dat het kdv zich niet zo aan moet stellen.. elk kind is weer anders.. wat voor het ene kindje werkt hoeft niet voor het andere kindje te werken toch.. Wel begrijpelijk hoor dat je je 'meh' voelt door zo'n opmerking.. maar jij kan er met haar prima mee omgaan.. dan moeten ze daar dat ook maar leren toch en liefst zonder 'apart zetten' :{ En inderdaad.. het zijn maar kleine kindjes hoor.. die gaan niet met hun armen over elkaar netjes op het eten wachten toch? :P :*
Franny hoe schattig met die muts op! Het is zo leuk om die oude boekjes van vroeger weer eens terug te zien en te lezen. Gisteren zat V ook oud boekje van ons vroeger te bekijken bij mijn moeder :)
Exode wat tofffff en spannenndddd *O*
BF wat leuk van klap eens in je handjes! Echt zo gezellig om zoiets samen te doen (heb ik ook met babyzwemmen).
DaD wat fijn om te lezen van die goede nacht! *O*
Haha Burdie zo herkenbaar van het vies-hokje-natte-plak-kleding-natte-haren-bleugh-na-zwemmen-gebeuren! Dat vind ik ook he-le-maal niks! Maar het zwemmen zelf en de blijheid van V (en de leuke andere mama's en kindjes) maken het allemaal waard ;) Goed dat je man nu gaat.. hopelijk vindt hij die natheid minder erg :P
Oei Ikke veel beterschap voor hem.. en anders even langs de HA hé :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 24 november 2015 @ 13:48:37 #270
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_157784610
V zit nu ook weer in zijn ik-kan-keihard-schel-en-hoog-gillen-modus -O-
Hij doet het gewoon zonder reden.. uit het niets eigenlijk.
Ik gok dat het een ik-wil-aandacht-nu-dingetje is of een hoor-eens-hoe-hard-en-hoog-ik-kan-gillen-gil is.. want hij zit er altijd bij te lachen :P

We proberen het gegil nu te negeren of rustig en zachtjes tegen hem te zeggen dat hij niet hoeft te gillen, dat we hem ook wel verstaand als hij zachtjes 'praat'.

Maar elke keer voel ik weer wat geluid-receptoren dood gaan in mijn oren ;(

een tijdje terug deed hij het ook.. maar dat was binnen een week weer klaar.. hopelijk is dat nu ook het geval ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_157784907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het duurde even voordat ik doorhad dat je "een handje havermout" bedoelde, en niet "een handje". Ik had dus hele gekke visuals :')

:D Goed strak aantrekken dat elastiek :')
pi_157785135
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:02 schreef WupWup het volgende:

[..]

:D Goed strak aantrekken dat elastiek :')
En dan uitknijpen :D
pi_157785216
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:25 schreef Stormqueen het volgende:
en het kdv heeft mij ook sip gekregen :')
Ik hoor al wekenlang elke dag bij het ophalen steeds maar dat Mauw zo boos wordt als ze niet haar eten snel genoeg krijgt en dat ze zo luidruchtig is etc. En in het boekje staat dat ook altijd. En toen ze gisteren zeiden dat ze haar dan even apart zetten omdat ze te luidruchtig is brak ik dus een beetje en nu heb ik sindsdien echt de p in :(
Waarschijnlijk stel ik me gewoon hartstikke aan en moet ik gewoon nog leren om met kritiek om te gaan ofzo (en nee, het is niet bedoeld als kritiek, dat weet ik) maar het voelt toch alsof mijn kind niet leuk is. Ik wil toch wel even verder vragen wat ze bedoelen met dat apart zetten want ze is ook pas 13 maanden en natuurlijk moet je haar nu niet al aanleren dat ze haar zin krijgt als ze krijst, maar muh.

Ik weet ook wel dat ze niet zo aimabel is als die blozende jongetjes die altijd braaf rustig lachend in een hoekje zitten te spelen, maar ja, zo is ze gewoon. En als ze thuis zo doet dan negeer ik dat altijd een paar minuten maar uiteindelijk zal ik haar dan vast wel te snel haar zin geven ofzo.

En ik vind het heel stom van mezelf dat ik daar nu zo mee zit, want ik ben altijd zo zeker van mezelf en van haar, maar ik merk toch ook dat ik het erg belangrijk vind dat andere mensen haar ook leuk vinden (en ja, ik weet dat dat een illusie is.)
Nou ja, ik weet even niet zo goed wat ik met deze gevoelens moet. Gewoon even laten bekoelen denk ik en me niet zo aanstellen :')
Nou, SQ, ik kan me je gevoel héél goed voorstellen. Ik ik vind het persoonlijk niet kunnen dat ze een kind van freaking 13 maanden in een strafhoekje zetten (want zo komt het op mij over) omdat ze geluid maakt omdat de leidsters geen pedagogischinzicht hebben. De pedagoog in mij gaat hier van steigeren hoor. Je kunt geen kdv runnen en verwachten dat alle kinderen binnen de routines passen. Bepaald gedrag kun je ze aanleren, maar een hongerig kind laten wachten op eten, dat kun je gewoon niet verwachten. Ze hebben toch niet maar 1 leidster? Kan er niet een alvast gaan eten met de hongerige kindjes? Of kunnen ze haar een extra tussendoortje geven?

Wat bedoelen ze met luidruchtig? Gillen tijdens het spelen, of als ze iets wil, of juist niet wil?

O is altijd erg hongerig, meer dan de rest. En als ze dan buiten gaan spelen en O heeft honger, dan heeft ze het zacht gezegd Niet leuk. Dus als de rest fruit eet, krijgt O fruit én een boterham, omdat ze die dus nodig heeft. Het is heus niet moeilijk om kleine aanpassingen te doen per kind.
En ik heb ook een kind op de groep dat veel gilt, doorgaans van blijdschap. Doet ze thuis ook. In overleg met thuis hebben we samen een methode afgesproken om het kind alternatief gedrag aan te leren. 't Arme kind gilt nu en doet daarna haar handje op haar mond en zegt "sst!".

Anyhoe, ik vind het onprofessioneel om het balletje naar jullie te gooien, terwijl de oplossing bij hun ligt.

:*
pi_157785559
Helemaal mee eens, Roomsnoes.

Kinderen komen in alle soorten en maten (goh, net mensen), en zij zijn als professionals degenen die daarmee om moeten kunnen gaan. Een kind apart zetten, lijkt me niet de beste methode, en als zij daar dus niet uitkomen dan zouden ze eventueel kunnen vragen of je met ze mee kunt denken, over wat thuis bijvoorbeeld voor jullie werkt. Maar een waardeoordeel als 'luidruchtig'(want ja, dat heeft toch echt een negatieve betekenis als je het zo brengt) als een soort feit brengen, is niet netjes.

Daarnaast: in die overdrachtgesprekjes zou het toch vooral moeten gaan over hoe het met je kind gaat, niet over hoe de leidsters eea ervaren. Zij staan niet centraal, maar jouw kind.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een heel naar gevoel geeft. Dat zou ik ook hebben. Positieve feedback hoor je te krijgen, niet zulke opmerkingen waar jij als ouder niets mee kunt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157785820
Op ons kdv doen ze dat wel goed, vind ik. Ze zeggen dan bijvoorbeeld "I is best een beetje ondeugend de laatste tijd." (Met andere woorden: ze luistert voor geen meter :') .).
"Ze was op bed aan het keten, toen hebben we haar er maar uitgehaald" (met andere woorden: ze brak de tent af en hield andere kindjes uit hun slaap). :+ .

Of vorige week dat ze andere en kleinere dreumesjes nu regelmatig duwt, of iets afpakt. Maar dan zeggen ze er ook meteen bij: 'maar ze ziet dat de oudere kinderen dat ook doen, ook bij haar, dus ze doet het na.' Het is gewoon zo belangrijk hoe ze het brengen, en dat ze dus laten blijken dat ze het gedrag van jouw kind in de context plaatsen en je kind ook niet beoordelen in de zin van lastig, vervelend, moeilijk, etc. En ook benoemen wat goed is en leuk gaat etc. (Bijvoorbeeld: 'ze heeft vandaag zo leuk zitten kleuren' etc)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')