ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.
Dan de sneer over subsidie, ns betaald jaarlijks 209 miljoen dus hoezo subsidie? Alsof arriva op noordelijke nevenlijnen zijn eigen broek kan ophoude, dat is pas een subsidiespons.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 17 november 2015 08:45 schreef FredvZ het volgende: Kan iemand prorail overhalen om een een fly-over te bouwen van spoor 13 naar 15-16 bij Rotterdam?
Of NS overhalen de dienstregeling tussen Gouda en Rotterdam zo aan te passen de een aankomende sprinter niet tegelijk met een vertrekkende intercity aankomt...
Je zou een van die sprinters bijvoorbeeld ook op spoor 4 aan kunnen laten komen door de spoorboog bij de Westelijke splitsing te gebruiken
Op dinsdag 17 november 2015 16:16 schreef Merode32 het volgende: Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.
Dan de sneer over subsidie, ns betaald jaarlijks 209 miljoen dus hoezo subsidie? Alsof arriva op noordelijke nevenlijnen zijn eigen broek kan ophoude, dat is pas een subsidiespons.
Naast dat er nog dividend naar het Ministerie van Financiën gaat.
Morgen trouwens een ROD in Noordwest Nederland. Een regionaal uitgedunde dienst ivm de storm die zou komen. Boven Zaandam minder treinen.
Fles schreef:
quote:
Ic naar Roosendaal maakte vandaag een extra stop op Presikhaaf in verband met het aanbod van scholieren. Het regent dus kunnen alle suikerlammetjes niet meer fietsen. Of zo. Of is er iets bijzonders te doen daar vandaag?
Als de sprinter minder dan 4 bakken sgm heeft in de ochtendspits moet de IC er stoppen omdat anders de sprinter te vol zit.
Op dinsdag 17 november 2015 16:45 schreef TemulMelvin het volgende: Als de sprinter minder dan 4 bakken sgm heeft in de ochtendspits moet de IC er stoppen omdat anders de sprinter te vol zit.
Morgen minder treinen tussen Den Helder en Zaandam
Vanavond en in de komende nacht wordt er zware storm met windstoten verwacht.
Op basis van de laatste weersverwachtingen voor Noord-Holland en uit voorzorg rijden woensdag 18 november (in elk geval in de ochtend) minder Intercity’s op het traject Zaandam – Den Helder. Reizigers moeten rekening houden met een extra overstap op station Alkmaar. Door deze kleine aanpassing hebben storingen minder snel effect op de rest van het land. Het kan op het traject Zaandam – Den Helder morgen drukker zijn. Plan voor een zo actueel mogelijk advies uw reis kort voor vertrek.
Voor de veiligheid van onze reizigers en medewerkers rijden morgenvroeg op enkele trajecten mogelijk de eerste treinen zonder reizigers om te kijken of er geen schade is ontstaan aan het spoor. Kijkt u daarom vlak voor vertrek in de Reisplanner hoe de situatie voor u is.
Storm kan net als op de weg of in de lucht impact hebben op het spoor, bijvoorbeeld door bomen op het spoor of schade aan de bovenleiding. Meer weten? Zie: http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/dossier-seizoenen.
Are you kidding me?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Hetzelfde speelt de andere kant op. Dan roepen ze in Arnhem zelfs om dat je de trein moet laten schieten vanwege de drukte, de achteropkomende IC maakt dan een extra stop.
Tsja, ik denk dat je beter even kan kijken of de bovenleiding niet naar de klote is gewaaid dan vervolgens met 140 kilometers bovenleiding naar beneden trekken.
Ik heb geen idee wanneer de piek van de storm is. Als de piek rond vijf is red je het al niet met inspecteren. Je kan ook niet je monteurs vanwege de veiligheid de storm in sturen.
Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef Prins_Pils het volgende: Volgens buienradar heeft Noord-Holland net de volle laag gehad en is het nu in afgezwakte vorm aan het doorgaan richting het oosten.
Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
VST meet geen bovenleiding. We hebben geen bovenleidinginspectietrein.
Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Ja, als er een boom op valt zeker, en de rest kan je met visuele inspecties. Gewoon ieder uur met 40km/u heen en weer rijden, hoe moeilijk kan het zijn.
Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
En in Nijmegen wordt die vertraging wel weer ingelopen vanwege het drie uur stilstaan dus (y)
Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Losse hangdraden zijn minstens zo schadelijk voor de bovenleiding ..
denk dat die ook wel kunnen detecteren of er sowieso nog iets hangt En "al die" sporen in NH kun je met 1 zo'n trein elk uur in de gaten houden want het merendeel is toch enkelspoor.
haha, schattig. Tuurlijk kan inspecteren maar er zijn wel 1000 factoren. De VST kan je ook niet zomaar onttrekken..
En die 1000 factoren kan je dankzij de uitgedunde dienstregeling wél effectief bestuderen? Guess again. Het is nonsens, opfokkerij en bullshit en het is iets van de laatste jaren dat dit gedaan wordt.
En die 1000 factoren kan je dankzij de uitgedunde dienstregeling wél effectief bestuderen? Guess again. Het is nonsens, opfokkerij en bullshit en het is iets van de laatste jaren dat dit gedaan wordt.
Volgens mij zijn sowieso de eerste treinen in de ochtend opgeheven. En ja, je kan niet inspecteren vanuit de trein en met mensen langs de baan wandelen kost uren en die kan je niet in het hart van de storm sturen.
Volgens mij zijn sowieso de eerste treinen in de ochtend opgeheven. En ja, je kan niet inspecteren vanuit de trein en met mensen langs de baan wandelen kost uren en die kan je niet in het hart van de storm sturen.
Hoezo zou dat niet kunnen? Wat doen mensen die op schepen werken dan? "Oeh het waait laat ik maar in mijn hut blijven liggen!"?
Vroegâh (heul vroegâh) liep de baanwachter twee keer per dag, weer of geen weer, het stuk spoor dat onder zijn verantwoording viel op en neer om de spoorstaven te inspecteren [/opa vertelt]
Op dinsdag 17 november 2015 17:41 schreef Prins_Pils het volgende: Vroegâh (heul vroegâh) liep de baanwachter twee keer per dag, weer of geen weer, het stuk spoor dat onder zijn verantwoording viel op en neer om de spoorstaven te inspecteren [/opa vertelt]
Ja! En kantoorklerken van 'Tspoor kregen een tientje als ze op weg naar hun werk de sneeuw van de perrons veegden bij hun opstapstation
Maar dat kan allemaal niet meer natuurlijk Er moeten ook sudokuboekjes verkocht worden
Vroeger, toen de mannen nog van staal waren en een rammeltje repareerden door een schop tegen de loc te geven en de vrouwen nog beroepen hadden als overwegwachteres..
Op dinsdag 17 november 2015 17:55 schreef Prins_Pils het volgende: En de opprikkalateur niet te vergeten! Dit filmpje van koffieverkoop in Driebergen vind ik briljant
Op dinsdag 17 november 2015 16:16 schreef Merode32 het volgende: Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.
Stadler, Alstom... Hebben beide ca. 2 jaar terug snelle treinen aangeboden (200 of 250km/h), die hadden hier nu al kunnen rijden.
Op dinsdag 17 november 2015 19:39 schreef James1988 het volgende: En die fantastische Intercity Direct is weer eens defect gegaan. Op 500 meter van station Breda, ik kan het nota bene zien.
Kutproduct. Om je voor te schamen.
Was er niet ooit een lading TRAXX'en aangeschaft om dit te voorkomen?
Ooit. Die het in het BEGIN ook beter leken te doen. Maar tegenwoordig vallen die Traxx'en ook met bosjes uit. Je zou haast denken dat NedTrain maar wat loopt te kutten, want het probleem lijkt niet te verbeteren, maar juist te verslechteren...
Al schaf je er nog duizend aan, ze zijn nooit ontwikkeld voor de diensten die NS ermee rijdt en dat merk je aan alles.
Nou, ja. Ze hebben Traxx'en die destijds voor het goederenverkeer ontwikkeld waren, besteld. En niet de P-versie, die ook nog eens 200km/h zou kunnen. Maar de mate van uitval die men hier heeft, is dusdanig overdreven dat volgens mij NedTrain gewoon alles loopt te verkloten.
Nou, ja. Ze hebben Traxx'en die destijds voor het goederenverkeer ontwikkeld waren, besteld. En niet de P-versie, die ook nog eens 200km/h zou kunnen. Maar de mate van uitval die men hier heeft, is dusdanig overdreven dat volgens mij NedTrain gewoon alles loopt te verkloten.
Het zo vaak wisselen tussen 1500V DC en 25kV AC schijnt een van de problemen te zijn.
De minister van Transport heeft SNCF gevraagd om in de nabije toekomst op ieder station poortjes te plaatsen vanwege de veiligheid van reizigers. Bereid je maar vast voor
Op dinsdag 17 november 2015 19:49 schreef b2py het volgende: De minister van Transport heeft SNCF gevraagd om in de nabije toekomst op ieder station poortjes te plaatsen vanwege de veiligheid van reizigers. Bereid je maar vast voor
In België is zoiets ook gevraagd, na die gek met een kalasjnikov in een Thalys.
Op dinsdag 17 november 2015 19:39 schreef James1988 het volgende: En die fantastische Intercity Direct is weer eens defect gegaan. Op 500 meter van station Breda, ik kan het nota bene zien.
Kutproduct. Om je voor te schamen.
geen zorgen, over twee uur komt het bericht dat je teruggesleept wordt naar Rotterdam
Het zo vaak wisselen tussen 1500V DC en 25kV AC schijnt een van de problemen te zijn.
Dat wordt er maar geroepen om "van het gezeik af te zijn", maar volgens een kennis die mcn is op de ICd is dat echt niet met enkel dat probleem oplossen, opgelost. En JA, hij heeft ook al meerdere keren gestrand gestaan met de ICd.
Qua ervaring met HST zou je Stadler wel kunnen vergelijken met AnsaldoTilburg, maar qua engineering liggen de Zwitsers mijlen ver voor
Uiteraard,stadler is zeer ervaren op treinbouw gebied.
Maar weer investeren in een fabriek die weinig van hst afweet ga recht in tegen de conclusies van de comissie.
Engineering is leuk, maar hst hebben zo hun eigen eisen in vergelijking met een gewone trein en het is de vraag of stadler dat goed genoeg onder de knie heeft.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Schaf ff wat BR245'en (Dieseltraxx voor reizigersverkeer) aan, en met 160km/h over de HSL met dieseltractie. Als je het op NS hun manier doet doe je BR285 (Dieseltraxx voor goederenverkeer), mogen 140, maar moeten dan weer voor 160 worden aangepast.
Maar weer investeren in een fabriek die weinig van hst afweet ga recht in tegen de conclusies van de comissie.
Engineering is leuk, maar hst hebben zo hun eigen eisen in vergelijking met een gewone trein en het is de vraag of stadler dat goed genoeg onder de knie heeft.
Misschien kun je beginnen met opnieuw lezen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 17 november 2015 20:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had natuurlijk moeten zeggen VANAF DE HAVENSPOORLIJN VIA DE BETUWEROUTE NAAR HET DUITSCHE ACHTERLAND.
Het zo vaak wisselen tussen 1500V DC en 25kV AC schijnt een van de problemen te zijn.
Ik denk nog eerder de combinatie met de wisselingen van ETCS-ATB systemen. BR186 heeft daar over het algemeen vaker last van, 189 eerder van de mechanische installaties. (koelsystemen, transformatoren)
Op dinsdag 17 november 2015 16:15 schreef Darkwing_Duck het volgende: Serieus, als je tussen Leidschenveen - Laan van NOI op de Randstadrail reist is er gewoon een tarief verschil per vervoeder
Het tarief op de RET-site waar je naar linkt is het tarief voor de Stadsregio Rotterdam, op je link naar de HTM-site staat onderaan ook het kilometertarief voor metro E, en die is gelijk aan bv Randstadrail 3&4.
Ik denk nog eerder de combinatie met de wisselingen van ETCS-ATB systemen. BR186 heeft daar over het algemeen vaker last van, 189 eerder van de mechanische installaties. (koelsystemen, transformatoren)
Nog altijd afkloppen, maar ik heb nog altijd niet weggesleept hoeven worden met de ICd Wisseling ATB - ERTMS levert volgens mij weinig problemen op. Meer het wegvallen en daarna niet meer terug willen komen van de Level 2 dataverbinding schijnt (van horen zeggen) meer tot de problemen te horen. Dat heeft een snelremming tot gevolg en je komt niet meer weg. Hele loc mag dan weer gereset worden, dus daar ben je wel weer een minuut of 10 zoet mee. Zelf overigens nog niet meegemaakt. Problemen in de machineruimte heb ik tot nu toe 1x gehad. De treinverwarmingsleiding richting de rijtuigen gaf een terugkoppelingsfout, waardoor de snelschakelaar niet meer in wilde komen. Trein stilgezet op de HSL, het spul even gereset en was met 10 minuten weer weg. Alle overige ritten heb ik eigenlijk probleemloos gereden, en dat zijn er inmiddels toch alweer behoorlijk wat
In de Midlands in VK is inmiddels een deel van het treinverkeer gestaakt n.a.v. de storm die over het land trekt en de bovenleiding kapot heeft getrokken.
Op dinsdag 17 november 2015 21:28 schreef b2py het volgende: In de Midlands in VK is inmiddels een deel van het treinverkeer gestaakt n.a.v. de storm die over het land trekt en de bovenleiding kapot heeft getrokken.
Was het niet een trein? Wind blaast bijna nooit bovenleiding kapot.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 17 november 2015 21:28 schreef b2py het volgende: In de Midlands in VK is inmiddels een deel van het treinverkeer gestaakt n.a.v. de storm die over het land trekt en de bovenleiding kapot heeft getrokken.
Signal power supply failure lees ik, niets over kapotte bovenleidingen.
Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
Ik ben MVBOV niet he....
Maar ik snap de hele materieelproblematiek niet zo. Waarom plan V eruit schoppen... Dat spul zit al jaren in de blessuretijd, waarom dan die paar maanden er nietbij. Das gewoon reiziger pesten
Maar ik snap de hele materieelproblematiek niet zo. Waarom plan V eruit schoppen... Dat spul zit al jaren in de blessuretijd, waarom dan die paar maanden er nietbij. Das gewoon reiziger pesten
De kamer(die nu ontkennen ) hebben massaal tijdens diverse debatten gezegd dat de "vooroorlogse" rommel zo snel mogelijk van het spoor afmoeten omdat ze ouderwets zijn en een belediging van de reiziger, ns geeft daar gehoor aan en nu staat diezelfde kamer weer te steigeren.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Maar ik snap de hele materieelproblematiek niet zo. Waarom plan V eruit schoppen... Dat spul zit al jaren in de blessuretijd, waarom dan die paar maanden er nietbij. Das gewoon reiziger pesten
Het is een besluit van het management van de NS om Plan V aan de kant te zetten per half december. Wel zonde, want dat had beter naar de winter gekund. Nu ga je zonder reserve de winter in en dat wreekt zich nu al regelmatig.
Het is een besluit van het management van de NS om Plan V aan de kant te zetten per half december. Wel zonde, want dat had beter naar de winter gekund. Nu ga je zonder reserve de winter in en dat wreekt zich nu al regelmatig.
Politiek, die limburger van het cda(met zijn irri stem) heeft de voortrap gegeven, en van pvv tot pvda kreeg hij steun.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 17 november 2015 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende: Nu is er iets aan de hand Tussen Zwolle en Leeuwarden, en dus puur vanwege het feit Arriva tussen Groningen en Leeuwarden vervoert EN de chipkaart kan de NS niet zeggen 'Rij maar om via Groningen'
Klopt dat?
Als er nog kaartjes waren geweest had dat nog wel gekund?
ha ha ja natuurlijk klopt dat. De lijn tussen groningen en leeuwarden gaat via Meppel bij NS. Iets anders bestaat simpelweg niet Trek maar eens een enkeltje uit de kaartautomaat
Nee, dat klopt niet. Er kan gewoon een omreisadvies worden gegeven, maar de ontvangende vervoerder, in dit geval Arriva, moet daar wel mee akkoord gaan. Het zou zomaar kunnen dat dat in dit geval niet verstandig werd geacht in verband met het reizigersaanbod. Meestal wordt ook wel gekeken naar de prognose van de verstoring en de omreistijd. Als de verstoring over een uur is opgelost en omreizers komen pas over anderhalf uur in Groningen aan, dan creëer je onnodig problemen op de omreisroute.
Ik meen dat omreizen met Veolia regelmatig wordt geadviseerd, als er weer iets op Eindhoven-Weert aan de hand is.
VST meet geen bovenleiding. We hebben geen bovenleidinginspectietrein.
Jawel hoor. De VST filmt in elk geval wel standaard de bovenleiding. Of ze ook meten, weet ik niet. Die video's kan ik via het intrant bekijken, en dan zie je op Groningen-Leeuwarden doodleuk een uur lang blauwe lucht en wat boomtoppen.
Losse hangdraden zijn minstens zo schadelijk voor de bovenleiding ..
Eentje die aan de bovenkant is losgeraakt, komt onder de rijdraad uit en kan dus al door je voorruit rammen, zeker met een ICM. Zit je niet op te wachten.
Uiteraard,stadler is zeer ervaren op treinbouw gebied.
Mja. Het spul houdt er wel gelijk mee op zodra de temperatuur onder de vier graden komt. Altijd leuk in de winter, altijd defecte treinen op Groningen en Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op dinsdag 17 november 2015 23:06 schreef b2py het volgende: Tsja, ik was wellicht wat optimistisch met de afkortingen.. Ik had verwacht dat mensen wel wisten dat alarmen per provincie gaan
ziggy is niet dom hoor, die trollt je gewoon totaal. En jij laat het gebeuren.
Nee, dat klopt niet. Er kan gewoon een omreisadvies worden gegeven, maar de ontvangende vervoerder, in dit geval Arriva, moet daar wel mee akkoord gaan. Het zou zomaar kunnen dat dat in dit geval niet verstandig werd geacht in verband met het reizigersaanbod. Meestal wordt ook wel gekeken naar de prognose van de verstoring en de omreistijd. Als de verstoring over een uur is opgelost en omreizers komen pas over anderhalf uur in Groningen aan, dan creëer je onnodig problemen op de omreisroute.
Ik meen dat omreizen met Veolia regelmatig wordt geadviseerd, als er weer iets op Eindhoven-Weert aan de hand is.
[..]
Jawel hoor. De VST filmt in elk geval wel standaard de bovenleiding. Of ze ook meten, weet ik niet. Die video's kan ik via het intrant bekijken, en dan zie je op Groningen-Leeuwarden doodleuk een uur lang blauwe lucht en wat boomtoppen.
[..]
Eentje die aan de bovenkant is losgeraakt, komt onder de rijdraad uit en kan dus al door je voorruit rammen, zeker met een ICM. Zit je niet op te wachten.
[..]
Mja. Het spul houdt er wel gelijk mee op zodra de temperatuur onder de vier graden komt. Altijd leuk in de winter, altijd defecte treinen op Groningen en Leeuwarden.
Stadler heeft in diverse winterlanden, een extra winteroptie beschikbaar gesteld.
185 punten die worden dan aangepast of gemonteerd om 99% winterzekerheid te kunnen garanderen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ohnoes, rijdt er nog V4 in actieve dienst? Ik dacht dat alleen V12 en V13 nog over waren. Verkeerd gedacht dus schijnbaar.
Van V12 rijdt niets meer, van V13 nog een paar. Het zijn juist V4-V6 die het (441-483) die het langst mee kunnen: die hebben in 2007 nog een revisie gehad.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Van V12 rijdt niets meer, van V13 nog een paar. Het zijn juist V4-V6 die het (441-483) die het langst mee kunnen: die hebben in 2007 nog een revisie gehad.
Zijn dat nederlandse of duitse?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 17 november 2015 21:28 schreef b2py het volgende: In de Midlands in VK is inmiddels een deel van het treinverkeer gestaakt n.a.v. de storm die over het land trekt en de bovenleiding kapot heeft getrokken.
Was relatief snel gegaan, eigenlijk. Ik zat in de trein richting Schiphol, reed na afronding van het onderzoek door tot Utrecht. Uiteindelijk met die extra overstap met twee uur vertraging aangekomen.
In de trein werden we overigens bedankt voor ons begrip en het rustig blijven, daarnaast werd een nummer van slachtofferhulp omgeroepen. Ik zat zelf achteraan dus weinig gemerkt, maar ik vermoed dat de mensen in het eerste rijtuig wel wat gezien hebben. Veel sterkte voor hen, de machinist en de nabestaanden. Altijd erg naar zoiets.
Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
Huh? Waarom wordt MVBOV hier met de nekharen bijgesleept?
Maar goed: ik laat mij graag uit de tent lokken, dus laat ik hier dan maar eens wat van vinden.
Door ernstig materieeltekort (ten gevolge van allerlei beleid van NS, zoals dik 100 bakken uit de binnenlandse dienst om hun Fyra-blunder weg te moffelen) is een Sprinter belachelijk kort. Dus wordt reizigers op een station verzocht om niet in te stappen, en te wachten op een IC die een extra stop maakt. (Waarbij het de vraag is, of de passagiers in die IC op het volgende knooppuntstation hun aansluiting al dan niet zullen missen). Maar goed: dat heet dan een klantvriendelijke, creatieve oplossing, waar je niet tegen mag zijn. Want we moeten met z’n allen positief blijven.
Sorry. Ik moest lachen.
Ik vergelijk het OV graag met een supermarkt. Nu dus ook.
Bij de kassa hangt een briefje. De verkochte kipfilets zijn ernstig bedorven. Daarom kunnen de klanten bij de servicebalie een gratis doosje Norit halen om de schijterij nog enigszins in te dammen.
Ik weet heel zeker dat niemand dit een creatieve, klantvriendelijk oplossing zal noemen. Dus.
tussen Uitgeest en Alkmaar gaan het momenteel treinverkeer stapvoets. overgangen worden na gebruik van de tyfoon gepasseerd. zou dit met de weersomstandigheden te maken hebben? er is verder nog geen info bekend
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 18 november 2015 16:41 schreef spectrumanalyser het volgende: tussen Uitgeest en Alkmaar gaan het momenteel treinverkeer stapvoets. overgangen worden na gebruik van de tyfoon gepasseerd. zou dit met de weersomstandigheden te maken hebben? er is verder nog geen info bekend
Op Amsterdam Amstel werd vanmorgen een nieuwe kaartautomaat geplaatst in het gebied tussen de poortjes. Dan zullen binnenkort die poortjes dus wel dicht gaan.
Op woensdag 18 november 2015 17:06 schreef ReisT het volgende: Op Amsterdam Amstel werd vanmorgen een nieuwe kaartautomaat geplaatst in het gebied tussen de poortjes. Dan zullen binnenkort die poortjes dus wel dicht gaan.
Zo'n zuil? Die zijn alleen voor opladen en misschien komt er later ook nog product ophalen bij. Sprak afgelopen zondag een vrij knap vrouwmens die teamleider support is voor het bedrijf dat ze ontwikkeld heeft in opdracht van NS.
[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 18-11-2015 18:03:20 ]
Op Den Haag HS zijn ze buiten de spits allemaal dicht.
Zinvol tegen zwartrijders is het niet, want aan de andere kant is er gewoon een open tunnel
Sinds vandaag kennelijk ook tijdens de spits. En omdat er 8 man S&V omheen stond heb ik maar netjes ingecheckt... uitchecken en opnieuw inchecken doe ik wel op het perron (zolang dat nog kan).
Het zijn ongelooflijk trage kutdingen. Dat hebben ze bij bijvoorbeeld de metro van Lyon toch een stuk beter aangepakt.
Zo'n zuil? Die zijn alleen voor opladen en misschien komt er later ook nog product ophalen bij. Sprak afgelopen zondag een vrij knap vrouwmens die teamleider support is voor het bedrijf dat ze ontwikkeld heeft in opdracht van NS.
Nee, niet zo'n zuil. Een gewone automaat, de platte variant.
Meest opvallende in winterprogramma van dit jaar naast ijzel. De treinserie Den Helder - Nijmegen wordt in Alkmaar geknipt om met langere treinen te kunnen rijden tussen Alkmaar en Nijmegen (12 bakken) terwijl boven Alkmaar max 10 mogelijk is.
Op woensdag 18 november 2015 20:28 schreef b2py het volgende: Meest opvallende in winterprogramma van dit jaar naast ijzel. De treinserie Den Helder - Nijmegen wordt in Alkmaar geknipt om met langere treinen te kunnen rijden tussen Alkmaar en Nijmegen (12 bakken) terwijl boven Alkmaar max 10 mogelijk is.
Speaking of which, ik kreeg gisteren van het NS Panel een vragenlijst over het winterprogramma. Eerst kreeg ik een hele lijst vragen over hoe NS reizigers informeert en wat ik daarvan vind ("Wist u dat u een sms kunt krijgen bij een aangepaste dienstregeling?") en daarna kreeg ik nog een paar vragen/stellingen over die aangepaste dienstregeling.
"Ik begrijp dat NS bij extreme weersomstandigheden de dienstregeling soms aanpast om zo lucht te creëren op het spoor om zodoende sneller in te kunnen grijpen bij verstoringen." - Helemaal mee eens - Mee eens - Niet mee eens, niet mee oneens - Mee oneens - Helemaal mee oneens - Geen mening
Tsja... zo'n vraag kun je interpreteren als "Ik ben het eens met de wintermaatregelen" maar de bedoeling zal wel zijn "Wordt er genoeg uitgelegd waarom we de boel uitdunnen?".
Speaking of which, ik kreeg gisteren van het NS Panel een vragenlijst over het winterprogramma. Eerst kreeg ik een hele lijst vragen over hoe NS reizigers informeert en wat ik daarvan vind ("Wist u dat u een sms kunt krijgen bij een aangepaste dienstregeling?") en daarna kreeg ik nog een paar vragen/stellingen over die aangepaste dienstregeling.
"Ik begrijp dat NS bij extreme weersomstandigheden de dienstregeling soms aanpast om zo lucht te creëren op het spoor om zodoende sneller in te kunnen grijpen bij verstoringen." - Helemaal mee eens - Mee eens - Niet mee eens, niet mee oneens - Mee oneens - Helemaal mee oneens - Geen mening
Tsja... zo'n vraag kun je interpreteren als "Ik ben het eens met de wintermaatregelen" maar de bedoeling zal wel zijn "Wordt er genoeg uitgelegd waarom we de boel uitdunnen?".
Op woensdag 18 november 2015 20:28 schreef b2py het volgende: Meest opvallende in winterprogramma van dit jaar naast ijzel. De treinserie Den Helder - Nijmegen wordt in Alkmaar geknipt om met langere treinen te kunnen rijden tussen Alkmaar en Nijmegen (12 bakken) terwijl boven Alkmaar max 10 mogelijk is.
En als ze uitdunnen moeten ze natuurlijk wel op Heiloo stoppen in plaats van over te slaan zoals vandaag
Als iemand die het had gezien even een tweetje had gestuurd was het vast wel opgelost. Het is knullig natuurlijk maar er zal geen B100 zitten die zegt 'Ha, vandaag gaan we de hele ochtend lekker niet stoppen te Heiloo gnagna'...
Op woensdag 18 november 2015 21:43 schreef b2py het volgende: Als iemand die het had gezien even een tweetje had gestuurd was het vast wel opgelost. Het is knullig natuurlijk maar er zal geen B100 zitten die zegt 'Ha, vandaag gaan we de hele ochtend lekker niet stoppen te Heiloo gnagna'...
Ik was ooit eens in Alkmaar ingekwartierd, toen ik in Heerghettobijlmer tewerkgesteld was. Keertje in de verkeerde trein gestapt Dan sta je in HEIL nulnul.
Een collega was vandaag aan het klagen over files, terwijl ze in hartje Rotterdam woont. Ik: "Waarom pak je dan niet de trein of de metro? Lijn E stopt naast je deur." Zij: "Ja maar ik neem altijd zoveel dingen mee, dat is niet handig met het OV" Ik: "Neem dan minder spullen mee?" Zij: "..."
Ik vind het trouwens wel tekenend voor de klagende gemeenschap op NS. Ik neem James even als voorbeeld. Vrij vaak gaat de mopperknop van James weer aan over de ICDirect, alles is kut en hij valt te vaak uit. De ironie van het verhaal dat James ondanks alles toch iedere dag weer in diezelfde trein stapt en probeert naar de hofstad te komen. Conclusie van het verhaal: we klagen ons een ongeluk maar stappen nemen om weg te gaan bij het OV doen we eigenlijk ook niet.
Voor mij zijn er twee redenen om toch met het OV naar m'n werk te gaan: 1) Het is net zo snel als autorijden, en afhankelijk van het weer zelfs sneller. Ik zat gisterochtend om 10 uur in de trein en er stond nog altijd file op de A16. 2) Ik verspil minder tijd. Autorijden zie ik gewoon als tijdverspilling, in de trein kan ik tenminste nog een beetje werken. Of rondhangen op FOK!.
Toen ik bij een klant in Veenendaal zat ging ik daar wel met de auto heen, OV zou een uur toevoegen aan een enkele reis
Overigens neem ik de laatste tijd ook vrij vaak de gewone intercity.
Op woensdag 18 november 2015 20:58 schreef Prins_Pils het volgende: Lekker gekleurde vraag ook, door het in de vraag al uit te leggen begrijpen al veel meer mensen het
ik denk dat er tien keer zo veel energie gestoken is in het kleuren van de vraag dan in welke poging tot reizigers vervoeren dan ook.
Op woensdag 18 november 2015 22:41 schreef b2py het volgende: De verstedelijking speelt alleen maar in de kaart van NS doordat in de stad zijn met de auto steeds duurder wordt.
De klant waar ik zit heeft niet genoeg parkeerplaatsen voor iedereen, dus consultants moeten hun auto op straat parkeren. De dichtstbijzijnde beschikbare plaatsen zijn op 10 minuten lopen van het kantoor, en zijn betaald. En je moet iedere 2 uur de meter resetten geloof ik - al kan betalen ook met Parkline/Yellowbrick.
Op woensdag 18 november 2015 22:41 schreef b2py het volgende: De verstedelijking speelt alleen maar in de kaart van NS doordat in de stad zijn met de auto steeds duurder wordt.
Tot de zelfrijdende auto helemaal doorbreekt en het niet langer autobezit is, maar autogebruik. Dan gaat alles behoorlijk veranderen.
Op woensdag 18 november 2015 22:48 schreef James1988 het volgende: Deze is nieuw: ik had bezwaar gemaakt tegen een afgewezen GtbV-claim voor IC Direct, deze is zojuist opnieuw afgewezen.
En via domme koe Eva heb ik opnieuw bezwaar gemaakt.
Als het nu weer niet lukt stap ik wel naar ILT. Dit gaat nu niet om die ¤ 2,75, dit gaat om het principe.
Iets zegt me dat dat niet het meest optimale kanaal is.
Een textarea is al een stuk nuttiger dan de 140 tekens die je per keer aan NS kunt richten via Twitter.
Ik heb al eens eerder via Eva contact opgenomen met de klantenservice en dat werd erg snel opgepakt en uitgekeerd, terwijl zo'n Twitteraar toen had gezegd "Nee, je krijgt geen geld terug als je de metro hebt gebruikt". Dus wel gehad
Een textarea is al een stuk nuttiger dan de 140 tekens die je per keer aan NS kunt richten via Twitter.
Ik heb al eens eerder via Eva contact opgenomen met de klantenservice en dat werd erg snel opgepakt en uitgekeerd, terwijl zo'n Twitteraar toen had gezegd "Nee, je krijgt geen geld terug als je de metro hebt gebruikt". Dus wel gehad
oh dus ik kan ook GtbVen voor die keer van de week dat ik bus 81 moest nemen? oh nee bedragen onde rde 2,20 worden sowieso niet uitbetaald want dan vind NS dat je niet genoeg geleden hebt.
oh dus ik kan ook GtbVen voor die keer van de week dat ik bus 81 moest nemen? oh nee bedragen onde rde 2,20 worden sowieso niet uitbetaald want dan vind NS dat je niet genoeg geleden hebt.
Je kunt het proberen.
Uit de GtbV-FAQ:
quote:
Vanwege een verstoring op het NS-traject ben ik omgereisd met een andere vervoerder en heb ik tussentijds uit- en ingecheckt. Ik heb online een claim ingediend vanuit één van de reistransacties bij NS, maar de claim is afgewezen. Hoe kan dit? In een dergelijke situatie is het niet mogelijk online een claim in te dienen. Wij raden u aan gebruik te maken van een papieren formulier ‘Geld terug bij vertraging’ en hier het NS-vertrekstation en het NS-bestemmingsstation in te vullen.
Een bus is ook een andere vervoerder.
Ook een leuke trouwens:
quote:
Mijn claim is afgewezen o.b.v. een onvolledige check-in/check-uit, maar ik heb wel degelijk in- en uitgecheckt, anders had ik ook niet online kunnen claimen. Een mogelijke oorzaak kan liggen in het feit dat u bij het uitchecken de OV-chipkaart te snel heeft weggehaald. Dit wordt uiteindelijk wel als een volledige reis geregistreerd zodat u online kan claimen. Ons systeem ziet dit echter toch als een onvolledige reis, zodat de claim wordt afgewezen. Is hier sprake van, neem dan contact op met NS Klantenservice, telefoonnummer +31(0)30 751 51 55
Wat is dit voor onzin? Een volledige reis die als onvolledige reis wordt gezien?
Ja, mits er contact is geweest met de treindienstleider en die daar goedkeuring voor heeft gegeven (aanwijzing stoptonend sein). Dat mag met hooguit 40 km/h. Een reeks P-seinen mag in het geheel voorbij worden gereden tot het eerstvolgende bediende sein.
Aanvullend nog even: een reeks P-seinen mag geheel voorbij worden gereden, maar ook dat pas na goedkeuring van de treindienstleider (trdl). Het mag echter ķķk als de machinist geen contact met de trdl heeft kunnen krijgen. In beide gevallen mag dit ook weer met hooguit 40 km/h en de machinist moet er rekening mee houden dat overwegen niet werken, en moet dus op elk moment tijdig kunnen stoppen.
Geen hond die het doet, maar als je met de trein van Utrecht naar Schiphol reist en daar de Thalys pakt dan moet je naar boven om uit te checken en weer naar beneden om de Thalys in te springen die er al staat op het zelfde perron waar je net aan was gekomen . Terug hetzelfde verhaal, kan dat wat klantvriendelijker?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik zat gisterochtend om 10 uur in de trein en er stond nog altijd file op de A16.
Eerder uit je nest komen. Ik rij er altijd probleemloos 140, net als de trein .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
De klant waar ik zit heeft niet genoeg parkeerplaatsen voor iedereen, dus consultants moeten hun auto op straat parkeren. De dichtstbijzijnde beschikbare plaatsen zijn op 10 minuten lopen van het kantoor, en zijn betaald. En je moet iedere 2 uur de meter resetten geloof ik - al kan betalen ook met Parkline/Yellowbrick.
Is dat moet te declareren bij het bedrijf? Zij moeten toch zorgen dat er voldoende parkeerplaatsen zijn?
Intercity Arnhem-Schiphol zojuist tien minuten stil gestaan in Driebergen en nu opgeheven te Utrecht. Volgende trein naar Schiphol uiteraard bomvol. Uitleggen waarom? Waarom zouden we, zoek het lekker zelf uit allemaal.
Op donderdag 19 november 2015 08:15 schreef De_Hertog het volgende: Intercity Arnhem-Schiphol zojuist tien minuten stil gestaan in Driebergen en nu opgeheven te Utrecht. Volgende trein naar Schiphol uiteraard bomvol. Uitleggen waarom? Waarom zouden we, zoek het lekker zelf uit allemaal.
Op donderdag 19 november 2015 03:04 schreef dennistd het volgende: Dat probleem heb je ook in Amsterdam. In Rotterdam en Roosendaal staan wel paaltjes op het perron om uit te checken.
Beter geregeld daar dus
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De conducteurs niet nee (en die neem ik ook niets kwalijk, lijkt me geen fijn beroep, zeker niet in de spits) maar ergens bij NS moet iemand dat weten. Toch?
Overigens staat de reis van vanochtend als 'gemiste uitcheck' op mijn reishistorie. Terwijl ik nota bene door een poortje gegaan ben op m'n eindstation. Blijft mooie techniek, die OV-chipkaart .
Op donderdag 19 november 2015 09:59 schreef Piles het volgende: Gisteren na afloop van een concert in Ziggodome komt NS met 3 stammen ICM aankakken als Intercity naar Utrecht Het was lekker knus zeg maar.
Ach joh, daar zijn ze niet mee bezig, Guus Meeuwis was afgelopen zomer in Philips stadion, denk je dat ze daar rekening mee houden als je (not me) na dat concert naar Utrecht of verder wilt ?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ons kenmerk: 0xDEADBEEF Graag reageer ik op uw verzoek om herziening van de afhandeling van uw claim met nummer 5318008. Ik vind het jammer om te lezen dat u hier niet tevreden over bent.
U vraagt ons om de afhandeling van uw claim te herzien. Wij hebben uw claim opnieuw bekeken en zien geen aanleiding onze afhandeling te wijzigen. Het door u opgegeven traject is toeslagvrij en dus geldt de reguliere regeling 'Geld terug bij vertraging' waarbij u minimaal 30 minuten vertraging moet hebben gehad. Uw verzoek hebben wij afgehandeld volgens de Algemene Voorwaarden. Deze zijn verkrijgbaar bij de NS-servicepunten, of kijk op www.ns.nl. Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met onze medewerkers van Klantenservice via telefoonnummer 030-751 51 55 of Twitter @NS_online. Wij staan dag en nacht voor u klaar. Met vriendelijke groet,
Willem van Olst Operationeel Manager Klantenservice
Ok, op naar IL&T. Want dit is níet hoe het op de ICd-GtbV-pagina staat en is ook niet conform de afspraken met de overheid.
Ach joh, daar zijn ze niet mee bezig, Guus Meeuwis was afgelopen zomer in Philips stadion, denk je dat ze daar rekening mee houden als je (not me) na dat concert naar Utrecht of verder wilt ?
Nee en dat lijkt me ook nogal ver gaan. Dat mogen de concertorganisaties mooi zelf regelen en er ligt bij de bezoekers zelf ook een verantwoordelijkheid om te kijken hoe laat je nog naar huis kan, kom op zeg.
Bij de ArenA/Ziggo Dome/HMH regelen ze het ook altijd, lijkt me geen moeite. Wel nodig is dat de organisatie uiteraard contact zoekt. En Groots met een zachte G is wel zo bekend dat NS dat misschien zelf wel regelt..
Nee en dat lijkt me ook nogal ver gaan. Dat mogen de concertorganisaties mooi zelf regelen en er ligt bij de bezoekers zelf ook een verantwoordelijkheid om te kijken hoe laat je nog naar huis kan, kom op zeg.
Ik vind het eigenlijk wel logisch dat de NS rekening houdt met verwachtte vervoersstromen en daar de materieelinzet enigszins op aanpast. Doen ze met Koninginnedag, voetbalwedstrijden en dergelijke toch ook?
Op donderdag 19 november 2015 12:16 schreef b2py het volgende: Bij de ArenA/Ziggo Dome/HMH regelen ze het ook altijd, lijkt me geen moeite. Wel nodig is dat de organisatie uiteraard contact zoekt. En Groots met een zachte G is wel zo bekend dat NS dat misschien zelf wel regelt..
2 of 3 jaar terug oid was broes springsteen in nijmegen en toen reden er extra treinen naar utrecht en vanaf daar richting amsterdam den haag en rotterdam. binnen notime was iedereen weg.
als jij als concertorganisator contact opneemt met verzoek om extra treinen krijg je gewoon een offerte met begeleidende brief het kost zoveel om extra treinen te laten rijden.
poos terug trad Rihanna op in ziggodome en toen heeft het zelfs in de krant gestaan om goed op te letten hoelaat de laatste trein vertrok omdat Rihanna er nog wel eens een handje van heeft om te laat te komen waardoor het ook later afgelopen zou zijn en de laatste treinen al weg zouden zijn
en soms is de planning ook gewoon kut. was er interlandvoetbal in de arena, concert in ziggo dome en concert in de HMH en alle3 was tegelijk afgelopen.... nou het perron en de hal beneden stonden helemaal vol.... daar kun je niet eens op plannen
Vreemd dat die machinist dan verklaard 176km/h gereden te hebben... Een technisch probleem met de snelheidsmeter
Ik denk dat je die verklaring niet helemaal voor waarheid moet aannemen. Het kan zijn dat de machinist was afgeleid (door de eerder genoemde kinderen), of in een microslaap verkeerde ("hč, ben ik al hier?").
2 of 3 jaar terug oid was broes springsteen in nijmegen en toen reden er extra treinen naar utrecht en vanaf daar richting amsterdam den haag en rotterdam. binnen notime was iedereen weg.
als jij als concertorganisator contact opneemt met verzoek om extra treinen krijg je gewoon een offerte met begeleidende brief het kost zoveel om extra treinen te laten rijden.
poos terug trad Rihanna op in ziggodome en toen heeft het zelfs in de krant gestaan om goed op te letten hoelaat de laatste trein vertrok omdat Rihanna er nog wel eens een handje van heeft om te laat te komen waardoor het ook later afgelopen zou zijn en de laatste treinen al weg zouden zijn
en soms is de planning ook gewoon kut. was er interlandvoetbal in de arena, concert in ziggo dome en concert in de HMH en alle3 was tegelijk afgelopen.... nou het perron en de hal beneden stonden helemaal vol.... daar kun je niet eens op plannen
Tijdje terug had ik zo'n situatie. Was naar een concert in de ZiggoDome geweest van volgens mij Lionel Richie, Ajax had gespeeld en er Train was in de HMH. De Ajax-bende was al opgeruimd, en om half 12 liepen ZiggoDome en HMH tegelijk leeg. Perrons overvol. Sprinter Rotterdam: SGM2. IC Schiphol: ICM3. IC Amsterdam: VIRM4. IC Utrecht (ev) VIRM6. Overbevolkte bende. En ik geloof niet dat ZiggoDome en HMH dit niet hebben gecommuniceerd met NS. ZiggoDome en HMH stonden beide rond eindtijd 23:30 gepland.
Op donderdag 19 november 2015 13:55 schreef b2py het volgende: Vind je? Ik herinner me nog wel een DDAR die 80 km/h te hard reed door een 40 wissel en ook rechtop bleef..
Dit is 27km/u groter verschil en dat is al 16km meer dan waar het voor bedoeld is.
Tijdje terug had ik zo'n situatie. Was naar een concert in de ZiggoDome geweest van volgens mij Lionel Richie, Ajax had gespeeld en er Train was in de HMH. De Ajax-bende was al opgeruimd, en om half 12 liepen ZiggoDome en HMH tegelijk leeg. Perrons overvol. Sprinter Rotterdam: SGM2. IC Schiphol: ICM3. IC Amsterdam: VIRM4. IC Utrecht (ev) VIRM6. Overbevolkte bende. En ik geloof niet dat ZiggoDome en HMH dit niet hebben gecommuniceerd met NS. ZiggoDome en HMH stonden beide rond eindtijd 23:30 gepland.
Ik heb daar een noodplan voor achter de hand: metro pakken naar Amstel en daar op een IC naar Utrecht stappen. Bij voorkeur eentje die niet op Bijlmer stopt.
de berichtgeving is bijna humor. de Mat '64 gaat uit dienst omdat er geen reserveonderdelen meer te krijgen zijn. die treinen zijn dus 50 jaar oud en ineens ... begin 2016... zijn er geen reserveonderdelen meer te krijgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De provincie Overijssel wil Twente beter verbinden met Hardenberg en Zuidoost Drenthe door de treinverbinding Almelo-Mariënberg door te trekken naar Hardenberg. Voor de reiziger betekent deze rechtstreekse reismogelijkheid een aanzienlijke verbetering: een overstaploze verbinding, minder reistijd en betere aansluitingen op andere openbaar vervoerverbindingen. Om dit mogelijk te maken moet het spoor tussen Almelo en Hardenberg worden aangepast. De werkzaamheden zijn op donderdag 19 november gegund aan aannemer Strukton Rail. De uitvoering start eind april en is in juni 2016 gereed.
Rest van het nieuwsbericht in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.via overijssel
'nu.nl: De NS gaat alles uit de kast te halen om te voorkomen dat er volgend jaar te weinig treinen rijden. Het spoorbedrijf heeft toegezegd te kijken of dat mogelijk is.'
Vanaf 13 december is het over voor SGMm in de 7000 SPR Enschede-Apeldoorn vv. Dan zal 1700+DD-AR de scepter gaan zwaaien in de stoptrein van Enschede naar Apeldoorn.
Op donderdag 19 november 2015 15:45 schreef greavy het volgende: Vanaf 13 december is het over voor SGMm in de 7000 SPR Enschede-Apeldoorn vv. Dan zal 1700+DD-AR de scepter gaan zwaaien in de stoptrein van Enschede naar Apeldoorn.
Ik zag er net nog toevallig twee gekoppelde matjes op rijden
Op donderdag 19 november 2015 15:45 schreef greavy het volgende: Vanaf 13 december is het over voor SGMm in de 7000 SPR Enschede-Apeldoorn vv. Dan zal 1700+DD-AR de scepter gaan zwaaien in de stoptrein van Enschede naar Apeldoorn.
Ach, van de geplande 8 omlopen (twee composities met 5 bakken, 4 composities met een losse 3), rijden er de afgelopen weken elke dag wel iets anders. De ene keer een SLT, dan DDAR, dan weer ICM en dan weer eens MAT64. Deze week is een DDAR al druk aan het oefenen
Ach, van de geplande 8 omlopen (twee composities met 5 bakken, 4 composities met een losse 3), rijden er de afgelopen weken elke dag wel iets anders. De ene keer een SLT, dan DDAR, dan weer ICM en dan weer eens MAT64. Deze week is een DDAR al druk aan het oefenen
Op donderdag 19 november 2015 12:52 schreef Salatrel het volgende: Danny heeft weer een nieuwe manier gevonden om geld te verdienen geloof ik automagisch links achter het woord ziggo
Op donderdag 19 november 2015 15:06 schreef spectrumanalyser het volgende: de berichtgeving is bijna humor. de Mat '64 gaat uit dienst omdat er geen reserveonderdelen meer te krijgen zijn. die treinen zijn dus 50 jaar oud en ineens ... begin 2016... zijn er geen reserveonderdelen meer te krijgen.
Bijna de hele vloot is al naar de sloop gegaan, daar zullen ze vast nog wel wat reserveonderdelen hebben liggen
Hee vrienden, overbufferen is wel degelijk een probleem. En weet je wie z'n schuld het is?
quote:
Door hoogteverschillen tussen de rijtuigen van de Intercity Direct, die ontstaat door de ongelijke bezetting van reizigers, kunnen de buffers van deze rijtuigen in elkaar haken. Omdat dit veiligheidsrisico’s met zich meebrengt, heeft NS het rijdend personeel een extra veiligheidsinstructie
Ik ben nog eens in de concessie gedoken, het afwijzen van mijn GtbV-claims is niet alleen strijdig met wat NS op de website heeft staan, het is ook nog eens een regelrechte schending van artikel 56 van de concessie.
In de concessie staat: "NS en de concessieverlener zijn overeengekomen dat NS tot en met 2016 op de binnenlandse verbinding op de HSL-Zuid tussen Amsterdam en Breda (de IC Direct) de specifieke compensatieregeling hanteert zoals zij deze hiervoor in 2014 hanteerde. Dat wil zeggen dat bij een vertraging van 15 tot 30 minuten op deze diensten de helft van het bedrag van het treinkaartje (inclusief toeslag) teruggevraagd kan worden en vanaf 30 minuten het gehele bedrag."
Maar goed: NS en afspraken uit de concessie niet nakomen, die hebben we eerder gezien.