abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157624572


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.

  Moderator dinsdag 17 november 2015 @ 15:56:34 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157624961
Mooie foto in de OP
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 17 november 2015 @ 16:09:20 #3
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157625292
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 15:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

En capaciteit, die GTW's kunnen niet ineens de inhoud van 6 bakken VIRM erbij verwerken.

Metrolijn E zit ook altijd stampvol als er iets aan de hand is tussen Den Haag en Rotterdam.
Maar in Wadlopers destijds ook niet...
  dinsdag 17 november 2015 @ 16:15:01 #4
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157625424
Serieus, als je tussen Leidschenveen - Laan van NOI op de Randstadrail reist is er gewoon een tarief verschil per vervoeder 8)7

http://haaglanden.nl/tarieven

http://www.ret.nl/service/reisproducten-en-tarieven.html
pi_157625453
Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.

Dan de sneer over subsidie, ns betaald jaarlijks 209 miljoen dus hoezo subsidie? Alsof arriva op noordelijke nevenlijnen zijn eigen broek kan ophoude, dat is pas een subsidiespons.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 16:20:31 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157625539
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 08:45 schreef FredvZ het volgende:
Kan iemand prorail overhalen om een een fly-over te bouwen van spoor 13 naar 15-16 bij Rotterdam?

Of NS overhalen de dienstregeling tussen Gouda en Rotterdam zo aan te passen de een aankomende sprinter niet tegelijk met een vertrekkende intercity aankomt...
Je zou een van die sprinters bijvoorbeeld ook op spoor 4 aan kunnen laten komen door de spoorboog bij de Westelijke splitsing te gebruiken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157625716
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:16 schreef Merode32 het volgende:
Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.

Dan de sneer over subsidie, ns betaald jaarlijks 209 miljoen dus hoezo subsidie? Alsof arriva op noordelijke nevenlijnen zijn eigen broek kan ophoude, dat is pas een subsidiespons.
Naast dat er nog dividend naar het Ministerie van Financiën gaat.
pi_157626075
Morgen trouwens een ROD in Noordwest Nederland. Een regionaal uitgedunde dienst ivm de storm die zou komen. Boven Zaandam minder treinen.

Fles schreef:
quote:
Ic naar Roosendaal maakte vandaag een extra stop op Presikhaaf in verband met het aanbod van scholieren. Het regent dus kunnen alle suikerlammetjes niet meer fietsen. Of zo. Of is er iets bijzonders te doen daar vandaag?
Als de sprinter minder dan 4 bakken sgm heeft in de ochtendspits moet de IC er stoppen omdat anders de sprinter te vol zit.
  dinsdag 17 november 2015 @ 16:58:40 #9
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_157626353
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:45 schreef TemulMelvin het volgende:
Als de sprinter minder dan 4 bakken sgm heeft in de ochtendspits moet de IC er stoppen omdat anders de sprinter te vol zit.
8)7

Echt Serieus, wat een amateurs :{
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:00:47 #10
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_157626388
quote:
Morgen minder treinen tussen Den Helder en Zaandam

Vanavond en in de komende nacht wordt er zware storm met windstoten verwacht.

Op basis van de laatste weersverwachtingen voor Noord-Holland en uit voorzorg rijden woensdag 18 november (in elk geval in de ochtend) minder Intercity’s op het traject Zaandam – Den Helder. Reizigers moeten rekening houden met een extra overstap op station Alkmaar. Door deze kleine aanpassing hebben storingen minder snel effect op de rest van het land. Het kan op het traject Zaandam – Den Helder morgen drukker zijn. Plan voor een zo actueel mogelijk advies uw reis kort voor vertrek.

Voor de veiligheid van onze reizigers en medewerkers rijden morgenvroeg op enkele trajecten mogelijk de eerste treinen zonder reizigers om te kijken of er geen schade is ontstaan aan het spoor. Kijkt u daarom vlak voor vertrek in de Reisplanner hoe de situatie voor u is.

Storm kan net als op de weg of in de lucht impact hebben op het spoor, bijvoorbeeld door bomen op het spoor of schade aan de bovenleiding. Meer weten? Zie: http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/dossier-seizoenen.
Are you kidding me? :')
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_157626423
Hetzelfde speelt de andere kant op. Dan roepen ze in Arnhem zelfs om dat je de trein moet laten schieten vanwege de drukte, de achteropkomende IC maakt dan een extra stop.
pi_157626495
Tsja, ik denk dat je beter even kan kijken of de bovenleiding niet naar de klote is gewaaid dan vervolgens met 140 kilometers bovenleiding naar beneden trekken.
pi_157626584
Dat kan prima vannacht en 's ochtends vroeg al gebeuren.
Bier.
pi_157626609
Of misschien heb je een voorbeeld waarin dat in het verleden stelselmatig aan de hand is geweest?
Bier.
pi_157626700
Ik heb geen idee wanneer de piek van de storm is. Als de piek rond vijf is red je het al niet met inspecteren. Je kan ook niet je monteurs vanwege de veiligheid de storm in sturen.

En nee, ik heb geen concreet voorbeeld.
pi_157626757
Het is gewoon gezever. Zo'n inspectie is zo gedaan. VST erdoor jassen, klaar.
Bier.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:22:54 #17
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157626768
Volgens buienradar heeft Noord-Holland net de volle laag gehad en is het nu in afgezwakte vorm aan het doorgaan richting het oosten.
doei
pi_157626780
Mja het zou slim geweest zijn om iets eerder boodschappen te gaan doen.
Bier.
pi_157626788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is gewoon gezever. Zo'n inspectie is zo gedaan. VST erdoor jassen, klaar.
VST meet geen bovenleiding. We hebben geen bovenleidinginspectietrein.
pi_157626799
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef Prins_Pils het volgende:
Volgens buienradar heeft Noord-Holland net de volle laag gehad en is het nu in afgezwakte vorm aan het doorgaan richting het oosten.
De regen ja, de wind komt op rond middernacht
pi_157626825
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:24 schreef b2py het volgende:

[..]

VST meet geen bovenleiding. We hebben geen bovenleidinginspectietrein.
Als je zo dom redeneert ben je onderdeel van het probleem. Kom op, denk eens na.
Bier.
pi_157626842
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

8)7

Echt Serieus, wat een amateurs :{
Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_157626864
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:24 schreef b2py het volgende:

[..]

VST meet geen bovenleiding. We hebben geen bovenleidinginspectietrein.
Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157626890
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Ja, als er een boom op valt zeker, en de rest kan je met visuele inspecties. Gewoon ieder uur met 40km/u heen en weer rijden, hoe moeilijk kan het zijn.
Bier.
pi_157626932
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:26 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
En in Nijmegen wordt die vertraging wel weer ingelopen vanwege het drie uur stilstaan dus (y)
Bier.
pi_157626944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als je zo dom redeneert ben je onderdeel van het probleem. Kom op, denk eens na.
haha, schattig. Tuurlijk kan inspecteren maar er zijn wel 1000 factoren. De VST kan je ook niet zomaar onttrekken..
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 17:31:44 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157626961
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:24 schreef b2py het volgende:

[..]

VST meet geen bovenleiding. We hebben geen bovenleidinginspectietrein.
Dat meetrijruig dat tegenwoordig bij de SHD is toch wel?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_157626968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Losse hangdraden zijn minstens zo schadelijk voor de bovenleiding ..
pi_157626977
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:24 schreef b2py het volgende:
We hebben geen bovenleidinginspectietrein.
Die hebben we trouwens wel. Die meten met een lampje de reflectie en bepalen aan de hand daarvan hoe ver een rijdraad doorgesleten is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157626993
denk dat die ook wel kunnen detecteren of er sowieso nog iets hangt :') En "al die" sporen in NH kun je met 1 zo'n trein elk uur in de gaten houden want het merendeel is toch enkelspoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157626996
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:31 schreef b2py het volgende:

[..]

haha, schattig. Tuurlijk kan inspecteren maar er zijn wel 1000 factoren. De VST kan je ook niet zomaar onttrekken..
En die 1000 factoren kan je dankzij de uitgedunde dienstregeling wél effectief bestuderen? Guess again. Het is nonsens, opfokkerij en bullshit en het is iets van de laatste jaren dat dit gedaan wordt.
Bier.
pi_157627006
"Kijk hoe goed we bezig zijn! VEILIGHEID JONGONS!"
Bier.
pi_157627047
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die hebben we trouwens wel. Die meten met een lampje de reflectie en bepalen aan de hand daarvan hoe ver een rijdraad doorgesleten is.
Dat is nog steeds niet operationeel helaas..
pi_157627062
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En die 1000 factoren kan je dankzij de uitgedunde dienstregeling wél effectief bestuderen? Guess again. Het is nonsens, opfokkerij en bullshit en het is iets van de laatste jaren dat dit gedaan wordt.
Volgens mij zijn sowieso de eerste treinen in de ochtend opgeheven. En ja, je kan niet inspecteren vanuit de trein en met mensen langs de baan wandelen kost uren en die kan je niet in het hart van de storm sturen.
pi_157627083
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Volgens mij zijn sowieso de eerste treinen in de ochtend opgeheven. En ja, je kan niet inspecteren vanuit de trein en met mensen langs de baan wandelen kost uren en die kan je niet in het hart van de storm sturen.
Hoezo zou dat niet kunnen? Wat doen mensen die op schepen werken dan? "Oeh het waait laat ik maar in mijn hut blijven liggen!"?
Bier.
pi_157627091
Het moet echt niet gekker worden. Zuidwester aan en gewoon aan de bak.
Bier.
pi_157627098
Goede vraag, ik zou iig niet als werknemer met windkracht 10 langs de baan gaan wandelen.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:39:56 #38
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157627109
Pussy.
doei
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:41:37 #39
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157627148
Vroegâh (heul vroegâh) liep de baanwachter twee keer per dag, weer of geen weer, het stuk spoor dat onder zijn verantwoording viel op en neer om de spoorstaven te inspecteren ^O^ [/opa vertelt]
doei
pi_157627167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is nog steeds niet operationeel helaas..
Oh ik ken het verhaal uit de KIJK van een jaar of 30 geleden, dus dat lijkt me toch vrij stug dan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157627197
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:41 schreef Prins_Pils het volgende:
Vroegâh (heul vroegâh) liep de baanwachter twee keer per dag, weer of geen weer, het stuk spoor dat onder zijn verantwoording viel op en neer om de spoorstaven te inspecteren ^O^ [/opa vertelt]
Ja! En kantoorklerken van 'Tspoor kregen een tientje als ze op weg naar hun werk de sneeuw van de perrons veegden bij hun opstapstation :Y

Maar dat kan allemaal niet meer natuurlijk :N Er moeten ook sudokuboekjes verkocht worden :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157627330
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja! En kantoorklerken van 'Tspoor kregen een tientje als ze op weg naar hun werk de sneeuw van de perrons veegden bij hun opstapstation :Y

Maar dat kan allemaal niet meer natuurlijk :N Er moeten ook sudokuboekjes verkocht worden :P
De vrouwen kwamen mee en hielpen ook gewoon mee.
Bier.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:51:36 #43
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157627374
Vroeger, toen de mannen nog van staal waren en een rammeltje repareerden door een schop tegen de loc te geven en de vrouwen nog beroepen hadden als overwegwachteres..
doei
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:55:07 #44
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157627462
En de opprikkalateur niet te vergeten! Dit filmpje van koffieverkoop in Driebergen vind ik briljant :)
doei
pi_157627523
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:55 schreef Prins_Pils het volgende:
En de opprikkalateur niet te vergeten! Dit filmpje van koffieverkoop in Driebergen vind ik briljant :)
_O- O+

Vroegah was het echt veel beter. Maar ja toen reed misschien overal elk uur een trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157627548
Esther vertelt over haar werk als materieelplanner bij evenementen: https://www.facebook.com/(...)sts/1187311117965719
pi_157627569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:58 schreef b2py het volgende:
Esther vertelt over haar werk als materieelplanner bij evenementen: https://www.facebook.com/(...)sts/1187311117965719
Is ze lekker?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 17 november 2015 @ 18:00:28 #48
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157627586
Nee
doei
pi_157627624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:59 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Is ze lekker?
Hangt van je smaak af
pi_157627630
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:00 schreef Prins_Pils het volgende:
Nee
Dat. Vast de moeder van Eva.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157627664
Tattoo's, piercing en een nest vogelspinnen op haar hoofd. Representatief uiterlijk is daar niet zo van belang blijkbaar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157627720
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Hangt van je smaak af
Iew, daar word hij niet hard van.

Een soort mansveld maar dan met gevlecht haar
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 17 november 2015 @ 18:08:15 #53
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157627794
Bedankt voor de TT trouwens b2, dat liedje gonst nu al een uur in mijn hoofd.
doei
pi_157627892
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:08 schreef Prins_Pils het volgende:
Bedankt voor de TT trouwens b2, dat liedje gonst nu al een uur in mijn hoofd.
Welk liedje? Zegt mij niks.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157627912
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welk liedje? Zegt mij niks.
Let it snow. Kerstmeuk.
Bier.
pi_157627978
oh kerstmeuk. Bah.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 november 2015 @ 18:16:02 #57
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_157627995
Precies
doei
pi_157628053
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 18:19:58 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157628095
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 18:22:51 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157628150
Maar met het weer van morgen lijk het meer hier op:
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157628224
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157628293
Wel dat eskaleerde kwiekelijk :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 november 2015 @ 18:34:24 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157628387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:39 schreef b2py het volgende:
Goede vraag, ik zou iig niet als werknemer met windkracht 10 langs de baan gaan wandelen.
Watje. :P
pi_157629059
Bij NS laten we mensen graag zijn wie ze zijn. ^MO
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_157629090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:58 schreef Merode32 het volgende:
Bij NS laten we mensen graag zijn wie ze zijn. ^MO
Straks houdt NS zich ook bezig met het voortschrijden van de tijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 19:00:54 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157629138
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Straks houdt NS zich ook bezig met het voortschrijden van de tijd.
Zo kun je de treinen altijd op tijd laten rijden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157629167
Ugh. Zwolle Assen. Waarom hebben we nog geen hispeed-teleportatietrein?
pi_157629316
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:01 schreef Yreal het volgende:
Ugh. Zwolle Assen. Waarom hebben we nog geen hispeed-teleportatietrein?
Het is gewoon één grote omweg ter ere van Koning Mastwijk :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157629388
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is gewoon één grote omweg ter ere van Koning Mastwijk :'(
Gewoon dat hispeed lijntje over de afsluitdijk leggen via leeuwarden. Alle andere steden van het noorden zijn toch kut.
pi_157629410
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon dat hispeed lijntje over de afsluitdijk leggen via leeuwarden. Alle andere steden van het noorden zijn toch kut.
ja Zwolle kan ook wel een bom op. Aan één Peperbus hebben we wel genoeg :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_157629420
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:08 schreef Prins_Pils het volgende:
Bedankt voor de TT trouwens b2, dat liedje gonst nu al een uur in mijn hoofd.
Ik hoorde hem vanochtend bij een chauffeur in de bus :')
pi_157629424
Haha, conducteurs die er 's avonds nog zin in hebben _O_ Springt van de trap af, zwaait de coupe in en roept heel hard HOIII _O_
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:17:29 #73
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_157629601
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:16 schreef Merode32 het volgende:
Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.
Stadler, Alstom... Hebben beide ca. 2 jaar terug snelle treinen aangeboden (200 of 250km/h), die hadden hier nu al kunnen rijden.
pi_157630237
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:17 schreef ReisT het volgende:

[..]

Stadler, Alstom... Hebben beide ca. 2 jaar terug snelle treinen aangeboden (200 of 250km/h), die hadden hier nu al kunnen rijden.
Alstom boden toch opgevoerde dubbeldekker trek duuw treinen aan?

Stadler hebben die al een hst rondrijden? Voor mij is stadler hetzelfde als AB wat betreft hst.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_157630249
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:17 schreef ReisT het volgende:

[..]

Stadler, Alstom... Hebben beide ca. 2 jaar terug snelle treinen aangeboden (200 of 250km/h), die hadden hier nu al kunnen rijden.
Ja. Vast.
Bier.
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:39:08 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157630372
En die fantastische Intercity Direct is weer eens defect gegaan. Op 500 meter van station Breda, ik kan het nota bene zien.

Kutproduct. Om je voor te schamen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 19:41:37 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157630460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:39 schreef James1988 het volgende:
En die fantastische Intercity Direct is weer eens defect gegaan. Op 500 meter van station Breda, ik kan het nota bene zien.

Kutproduct. Om je voor te schamen.
Was er niet ooit een lading TRAXX'en aangeschaft om dit te voorkomen? :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:42:36 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157630493
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Was er niet ooit een lading TRAXX'en aangeschaft om dit te voorkomen? :')
Al schaf je er nog duizend aan, ze zijn nooit ontwikkeld voor de diensten die NS ermee rijdt en dat merk je aan alles.
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:43:51 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_157630531
Ooit. Die het in het BEGIN ook beter leken te doen. Maar tegenwoordig vallen die Traxx'en ook met bosjes uit. Je zou haast denken dat NedTrain maar wat loopt te kutten, want het probleem lijkt niet te verbeteren, maar juist te verslechteren...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 19:44:00 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157630534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:35 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Alstom boden toch opgevoerde dubbeldekker trek duuw treinen aan?

Stadler hebben die al een hst rondrijden? Voor mij is stadler hetzelfde als AB wat betreft hst.
Qua ervaring met HST zou je Stadler wel kunnen vergelijken met AnsaldoTilburg, maar qua engineering liggen de Zwitsers mijlen ver voor
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:45:26 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_157630592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Al schaf je er nog duizend aan, ze zijn nooit ontwikkeld voor de diensten die NS ermee rijdt en dat merk je aan alles.
Nou, ja. Ze hebben Traxx'en die destijds voor het goederenverkeer ontwikkeld waren, besteld. En niet de P-versie, die ook nog eens 200km/h zou kunnen. Maar de mate van uitval die men hier heeft, is dusdanig overdreven dat volgens mij NedTrain gewoon alles loopt te verkloten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 19:48:37 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157630705
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Nou, ja. Ze hebben Traxx'en die destijds voor het goederenverkeer ontwikkeld waren, besteld. En niet de P-versie, die ook nog eens 200km/h zou kunnen. Maar de mate van uitval die men hier heeft, is dusdanig overdreven dat volgens mij NedTrain gewoon alles loopt te verkloten.
Het zo vaak wisselen tussen 1500V DC en 25kV AC schijnt een van de problemen te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157630761
De minister van Transport heeft SNCF gevraagd om in de nabije toekomst op ieder station poortjes te plaatsen vanwege de veiligheid van reizigers. Bereid je maar vast voor
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:52:39 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_157630867
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:49 schreef b2py het volgende:
De minister van Transport heeft SNCF gevraagd om in de nabije toekomst op ieder station poortjes te plaatsen vanwege de veiligheid van reizigers. Bereid je maar vast voor
In België is zoiets ook gevraagd, na die gek met een kalasjnikov in een Thalys.

Want dat helpt.

De locomotief resetten hielp trouwens wel.
pi_157630870
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:39 schreef James1988 het volgende:
En die fantastische Intercity Direct is weer eens defect gegaan. Op 500 meter van station Breda, ik kan het nota bene zien.

Kutproduct. Om je voor te schamen.
geen zorgen, over twee uur komt het bericht dat je teruggesleept wordt naar Rotterdam :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:56:32 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_157631011
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het zo vaak wisselen tussen 1500V DC en 25kV AC schijnt een van de problemen te zijn.
Dat wordt er maar geroepen om "van het gezeik af te zijn", maar volgens een kennis die mcn is op de ICd is dat echt niet met enkel dat probleem oplossen, opgelost. En JA, hij heeft ook al meerdere keren gestrand gestaan met de ICd.
pi_157631061
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het zo vaak wisselen tussen 1500V DC en 25kV AC schijnt een van de problemen te zijn.
En de TRAXX'en die aan de lopende band moeten wisselen op de havenspoorlijn dan?

Gaat er bij mij gewoon niet in.
Bier.
pi_157631138
Havenspoorlijn is toch volledig 25kV? (Wiki zegt het iig)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 20:00:56 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157631153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En de TRAXX'en die aan de lopende band moeten wisselen op de havenspoorlijn dan?

Gaat er bij mij gewoon niet in.
Dat zijn geen TRAXX'en. Dat is BR189 van Siemens, terwijl de TRAXX (BR186) van Bombardier is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:02:11 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_157631184
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zijn geen TRAXX'en. Dat is BR189 van Siemens, terwijl de TRAXX (BR186) van Bombardier is.
Kom jij dan een keer naar Zwijndrecht, rijden wij even naar de Havenspoorlijn. Kan je zien hoeveel Traxx'en daar rijden.
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:02:40 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_157631194
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En de TRAXX'en die aan de lopende band moeten wisselen op de havenspoorlijn dan?

Gaat er bij mij gewoon niet in.
Havenspoorlijn is volledig 25kV. Spanningswissel ligt tussen Barendrecht Vork en Waalhaven Aansluiting Zuid.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 20:03:29 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157631226
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Kom jij dan een keer naar Zwijndrecht, rijden wij even naar de Havenspoorlijn. Kan je zien hoeveel Traxx'en daar rijden.
En ik maar denken dat er voornamelijk BR189 reed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157631245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:00 schreef b2py het volgende:
Havenspoorlijn is toch volledig 25kV? (Wiki zegt het iig)
Ja klopt! Maar dan krijg je nog een stukje 1,5KV bij de Kijf en dan weer 25KV en dan 1,5KV en dan 15KV.
Bier.
pi_157631270
Ik had natuurlijk moeten zeggen VANAF DE HAVENSPOORLIJN VIA DE BETUWEROUTE NAAR HET DUITSCHE ACHTERLAND.

Stelletje autisten.
Bier.
pi_157631297
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Qua ervaring met HST zou je Stadler wel kunnen vergelijken met AnsaldoTilburg, maar qua engineering liggen de Zwitsers mijlen ver voor
Uiteraard,stadler is zeer ervaren op treinbouw gebied.

Maar weer investeren in een fabriek die weinig van hst afweet ga recht in tegen de conclusies van de comissie.

Engineering is leuk, maar hst hebben zo hun eigen eisen in vergelijking met een gewone trein en het is de vraag of stadler dat goed genoeg onder de knie heeft.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:05:43 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_157631310
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En ik maar denken dat er voornamelijk BR189 reed
DB Schenker: 189
LTE: 4x 186, 2x 189
ERS: 186(iov BLS, zijn er altijd 4-5 in omloop Melzo Rotterdam), 189
RTB: stuk of 5-6 186'ers, 2 189'ers
TXL: 189
KRE: 189
  Moderator dinsdag 17 november 2015 @ 20:05:51 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157631316
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het zo vaak wisselen tussen 1500V DC en 25kV AC schijnt een van de problemen te zijn.
Dieseltractie op de HSL, hoe lang duurt dat nog :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157631377
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:05 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Uiteraard,stadler is zeer ervaren op treinbouw gebied.
Ja, en ervaring zegt dus juist geen kut want AnsaldoBreda maakt ongeveer 34 jaar langer treinen dan dat Stadler bestaat.
Bier.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 20:08:07 #99
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157631403
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dieseltractie op de HSL, hoe lang duurt dat nog :+
Niks mis mee. Liever dan de troep die er nu op rijdt :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157631409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja klopt! Maar dan krijg je nog een stukje 1,5KV bij de Kijf en dan weer 25KV en dan 1,5KV en dan 15KV.
Dat stuk 1,5 kv bij zevenaar is er toch uit gehaald? Dat is tegenwoordig toch volledig 25 kv
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')