ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.
Dan de sneer over subsidie, ns betaald jaarlijks 209 miljoen dus hoezo subsidie? Alsof arriva op noordelijke nevenlijnen zijn eigen broek kan ophoude, dat is pas een subsidiespons.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 17 november 2015 08:45 schreef FredvZ het volgende: Kan iemand prorail overhalen om een een fly-over te bouwen van spoor 13 naar 15-16 bij Rotterdam?
Of NS overhalen de dienstregeling tussen Gouda en Rotterdam zo aan te passen de een aankomende sprinter niet tegelijk met een vertrekkende intercity aankomt...
Je zou een van die sprinters bijvoorbeeld ook op spoor 4 aan kunnen laten komen door de spoorboog bij de Westelijke splitsing te gebruiken
Op dinsdag 17 november 2015 16:16 schreef Merode32 het volgende: Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.
Dan de sneer over subsidie, ns betaald jaarlijks 209 miljoen dus hoezo subsidie? Alsof arriva op noordelijke nevenlijnen zijn eigen broek kan ophoude, dat is pas een subsidiespons.
Naast dat er nog dividend naar het Ministerie van Financiën gaat.
Morgen trouwens een ROD in Noordwest Nederland. Een regionaal uitgedunde dienst ivm de storm die zou komen. Boven Zaandam minder treinen.
Fles schreef:
quote:
Ic naar Roosendaal maakte vandaag een extra stop op Presikhaaf in verband met het aanbod van scholieren. Het regent dus kunnen alle suikerlammetjes niet meer fietsen. Of zo. Of is er iets bijzonders te doen daar vandaag?
Als de sprinter minder dan 4 bakken sgm heeft in de ochtendspits moet de IC er stoppen omdat anders de sprinter te vol zit.
Op dinsdag 17 november 2015 16:45 schreef TemulMelvin het volgende: Als de sprinter minder dan 4 bakken sgm heeft in de ochtendspits moet de IC er stoppen omdat anders de sprinter te vol zit.
Morgen minder treinen tussen Den Helder en Zaandam
Vanavond en in de komende nacht wordt er zware storm met windstoten verwacht.
Op basis van de laatste weersverwachtingen voor Noord-Holland en uit voorzorg rijden woensdag 18 november (in elk geval in de ochtend) minder Intercity’s op het traject Zaandam – Den Helder. Reizigers moeten rekening houden met een extra overstap op station Alkmaar. Door deze kleine aanpassing hebben storingen minder snel effect op de rest van het land. Het kan op het traject Zaandam – Den Helder morgen drukker zijn. Plan voor een zo actueel mogelijk advies uw reis kort voor vertrek.
Voor de veiligheid van onze reizigers en medewerkers rijden morgenvroeg op enkele trajecten mogelijk de eerste treinen zonder reizigers om te kijken of er geen schade is ontstaan aan het spoor. Kijkt u daarom vlak voor vertrek in de Reisplanner hoe de situatie voor u is.
Storm kan net als op de weg of in de lucht impact hebben op het spoor, bijvoorbeeld door bomen op het spoor of schade aan de bovenleiding. Meer weten? Zie: http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/dossier-seizoenen.
Are you kidding me?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Hetzelfde speelt de andere kant op. Dan roepen ze in Arnhem zelfs om dat je de trein moet laten schieten vanwege de drukte, de achteropkomende IC maakt dan een extra stop.
Tsja, ik denk dat je beter even kan kijken of de bovenleiding niet naar de klote is gewaaid dan vervolgens met 140 kilometers bovenleiding naar beneden trekken.
Ik heb geen idee wanneer de piek van de storm is. Als de piek rond vijf is red je het al niet met inspecteren. Je kan ook niet je monteurs vanwege de veiligheid de storm in sturen.
Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef Prins_Pils het volgende: Volgens buienradar heeft Noord-Holland net de volle laag gehad en is het nu in afgezwakte vorm aan het doorgaan richting het oosten.
Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
VST meet geen bovenleiding. We hebben geen bovenleidinginspectietrein.
Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Ja, als er een boom op valt zeker, en de rest kan je met visuele inspecties. Gewoon ieder uur met 40km/u heen en weer rijden, hoe moeilijk kan het zijn.
Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
En in Nijmegen wordt die vertraging wel weer ingelopen vanwege het drie uur stilstaan dus (y)
Mijn God is het rocket science of zo? Er zal toch wel ergens een stroomkringetje onderbroken raken als er bovenleiding kapot gaat? Er kan toch wel iemand op een ledje kijken of het brandt?
Losse hangdraden zijn minstens zo schadelijk voor de bovenleiding ..
denk dat die ook wel kunnen detecteren of er sowieso nog iets hangt En "al die" sporen in NH kun je met 1 zo'n trein elk uur in de gaten houden want het merendeel is toch enkelspoor.
haha, schattig. Tuurlijk kan inspecteren maar er zijn wel 1000 factoren. De VST kan je ook niet zomaar onttrekken..
En die 1000 factoren kan je dankzij de uitgedunde dienstregeling wél effectief bestuderen? Guess again. Het is nonsens, opfokkerij en bullshit en het is iets van de laatste jaren dat dit gedaan wordt.
En die 1000 factoren kan je dankzij de uitgedunde dienstregeling wél effectief bestuderen? Guess again. Het is nonsens, opfokkerij en bullshit en het is iets van de laatste jaren dat dit gedaan wordt.
Volgens mij zijn sowieso de eerste treinen in de ochtend opgeheven. En ja, je kan niet inspecteren vanuit de trein en met mensen langs de baan wandelen kost uren en die kan je niet in het hart van de storm sturen.
Volgens mij zijn sowieso de eerste treinen in de ochtend opgeheven. En ja, je kan niet inspecteren vanuit de trein en met mensen langs de baan wandelen kost uren en die kan je niet in het hart van de storm sturen.
Hoezo zou dat niet kunnen? Wat doen mensen die op schepen werken dan? "Oeh het waait laat ik maar in mijn hut blijven liggen!"?
Vroegâh (heul vroegâh) liep de baanwachter twee keer per dag, weer of geen weer, het stuk spoor dat onder zijn verantwoording viel op en neer om de spoorstaven te inspecteren [/opa vertelt]
Op dinsdag 17 november 2015 17:41 schreef Prins_Pils het volgende: Vroegâh (heul vroegâh) liep de baanwachter twee keer per dag, weer of geen weer, het stuk spoor dat onder zijn verantwoording viel op en neer om de spoorstaven te inspecteren [/opa vertelt]
Ja! En kantoorklerken van 'Tspoor kregen een tientje als ze op weg naar hun werk de sneeuw van de perrons veegden bij hun opstapstation
Maar dat kan allemaal niet meer natuurlijk Er moeten ook sudokuboekjes verkocht worden
Vroeger, toen de mannen nog van staal waren en een rammeltje repareerden door een schop tegen de loc te geven en de vrouwen nog beroepen hadden als overwegwachteres..
Op dinsdag 17 november 2015 17:55 schreef Prins_Pils het volgende: En de opprikkalateur niet te vergeten! Dit filmpje van koffieverkoop in Driebergen vind ik briljant
Op dinsdag 17 november 2015 16:16 schreef Merode32 het volgende: Ik vraagme af waar arriva hst vandaan gaat toveren in 3,5 jaar? Db heeft ze niet op voorraad, siemens zit aardig vol qua capaciteit.
Stadler, Alstom... Hebben beide ca. 2 jaar terug snelle treinen aangeboden (200 of 250km/h), die hadden hier nu al kunnen rijden.
Op dinsdag 17 november 2015 19:39 schreef James1988 het volgende: En die fantastische Intercity Direct is weer eens defect gegaan. Op 500 meter van station Breda, ik kan het nota bene zien.
Kutproduct. Om je voor te schamen.
Was er niet ooit een lading TRAXX'en aangeschaft om dit te voorkomen?
Ooit. Die het in het BEGIN ook beter leken te doen. Maar tegenwoordig vallen die Traxx'en ook met bosjes uit. Je zou haast denken dat NedTrain maar wat loopt te kutten, want het probleem lijkt niet te verbeteren, maar juist te verslechteren...
Al schaf je er nog duizend aan, ze zijn nooit ontwikkeld voor de diensten die NS ermee rijdt en dat merk je aan alles.
Nou, ja. Ze hebben Traxx'en die destijds voor het goederenverkeer ontwikkeld waren, besteld. En niet de P-versie, die ook nog eens 200km/h zou kunnen. Maar de mate van uitval die men hier heeft, is dusdanig overdreven dat volgens mij NedTrain gewoon alles loopt te verkloten.
Nou, ja. Ze hebben Traxx'en die destijds voor het goederenverkeer ontwikkeld waren, besteld. En niet de P-versie, die ook nog eens 200km/h zou kunnen. Maar de mate van uitval die men hier heeft, is dusdanig overdreven dat volgens mij NedTrain gewoon alles loopt te verkloten.
Het zo vaak wisselen tussen 1500V DC en 25kV AC schijnt een van de problemen te zijn.
De minister van Transport heeft SNCF gevraagd om in de nabije toekomst op ieder station poortjes te plaatsen vanwege de veiligheid van reizigers. Bereid je maar vast voor
Op dinsdag 17 november 2015 19:49 schreef b2py het volgende: De minister van Transport heeft SNCF gevraagd om in de nabije toekomst op ieder station poortjes te plaatsen vanwege de veiligheid van reizigers. Bereid je maar vast voor
In België is zoiets ook gevraagd, na die gek met een kalasjnikov in een Thalys.
Op dinsdag 17 november 2015 19:39 schreef James1988 het volgende: En die fantastische Intercity Direct is weer eens defect gegaan. Op 500 meter van station Breda, ik kan het nota bene zien.
Kutproduct. Om je voor te schamen.
geen zorgen, over twee uur komt het bericht dat je teruggesleept wordt naar Rotterdam
Het zo vaak wisselen tussen 1500V DC en 25kV AC schijnt een van de problemen te zijn.
Dat wordt er maar geroepen om "van het gezeik af te zijn", maar volgens een kennis die mcn is op de ICd is dat echt niet met enkel dat probleem oplossen, opgelost. En JA, hij heeft ook al meerdere keren gestrand gestaan met de ICd.
Qua ervaring met HST zou je Stadler wel kunnen vergelijken met AnsaldoTilburg, maar qua engineering liggen de Zwitsers mijlen ver voor
Uiteraard,stadler is zeer ervaren op treinbouw gebied.
Maar weer investeren in een fabriek die weinig van hst afweet ga recht in tegen de conclusies van de comissie.
Engineering is leuk, maar hst hebben zo hun eigen eisen in vergelijking met een gewone trein en het is de vraag of stadler dat goed genoeg onder de knie heeft.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Schaf ff wat BR245'en (Dieseltraxx voor reizigersverkeer) aan, en met 160km/h over de HSL met dieseltractie. Als je het op NS hun manier doet doe je BR285 (Dieseltraxx voor goederenverkeer), mogen 140, maar moeten dan weer voor 160 worden aangepast.
Maar weer investeren in een fabriek die weinig van hst afweet ga recht in tegen de conclusies van de comissie.
Engineering is leuk, maar hst hebben zo hun eigen eisen in vergelijking met een gewone trein en het is de vraag of stadler dat goed genoeg onder de knie heeft.
Misschien kun je beginnen met opnieuw lezen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 17 november 2015 20:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had natuurlijk moeten zeggen VANAF DE HAVENSPOORLIJN VIA DE BETUWEROUTE NAAR HET DUITSCHE ACHTERLAND.
Het zo vaak wisselen tussen 1500V DC en 25kV AC schijnt een van de problemen te zijn.
Ik denk nog eerder de combinatie met de wisselingen van ETCS-ATB systemen. BR186 heeft daar over het algemeen vaker last van, 189 eerder van de mechanische installaties. (koelsystemen, transformatoren)
Op dinsdag 17 november 2015 16:15 schreef Darkwing_Duck het volgende: Serieus, als je tussen Leidschenveen - Laan van NOI op de Randstadrail reist is er gewoon een tarief verschil per vervoeder
Het tarief op de RET-site waar je naar linkt is het tarief voor de Stadsregio Rotterdam, op je link naar de HTM-site staat onderaan ook het kilometertarief voor metro E, en die is gelijk aan bv Randstadrail 3&4.
Ik denk nog eerder de combinatie met de wisselingen van ETCS-ATB systemen. BR186 heeft daar over het algemeen vaker last van, 189 eerder van de mechanische installaties. (koelsystemen, transformatoren)
Nog altijd afkloppen, maar ik heb nog altijd niet weggesleept hoeven worden met de ICd Wisseling ATB - ERTMS levert volgens mij weinig problemen op. Meer het wegvallen en daarna niet meer terug willen komen van de Level 2 dataverbinding schijnt (van horen zeggen) meer tot de problemen te horen. Dat heeft een snelremming tot gevolg en je komt niet meer weg. Hele loc mag dan weer gereset worden, dus daar ben je wel weer een minuut of 10 zoet mee. Zelf overigens nog niet meegemaakt. Problemen in de machineruimte heb ik tot nu toe 1x gehad. De treinverwarmingsleiding richting de rijtuigen gaf een terugkoppelingsfout, waardoor de snelschakelaar niet meer in wilde komen. Trein stilgezet op de HSL, het spul even gereset en was met 10 minuten weer weg. Alle overige ritten heb ik eigenlijk probleemloos gereden, en dat zijn er inmiddels toch alweer behoorlijk wat
In de Midlands in VK is inmiddels een deel van het treinverkeer gestaakt n.a.v. de storm die over het land trekt en de bovenleiding kapot heeft getrokken.
Op dinsdag 17 november 2015 21:28 schreef b2py het volgende: In de Midlands in VK is inmiddels een deel van het treinverkeer gestaakt n.a.v. de storm die over het land trekt en de bovenleiding kapot heeft getrokken.
Was het niet een trein? Wind blaast bijna nooit bovenleiding kapot.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 17 november 2015 21:28 schreef b2py het volgende: In de Midlands in VK is inmiddels een deel van het treinverkeer gestaakt n.a.v. de storm die over het land trekt en de bovenleiding kapot heeft getrokken.
Signal power supply failure lees ik, niets over kapotte bovenleidingen.
Kan het dan nooit positief zijn? Het is toch bijzonder klantvriendelijk om een extra trein te laten stoppen om de mensen alsnog mee te nemen? Dat wil de mvbov toch zo graag? Creatieve klantvriendelijke oplossingen.
Ik ben MVBOV niet he....
Maar ik snap de hele materieelproblematiek niet zo. Waarom plan V eruit schoppen... Dat spul zit al jaren in de blessuretijd, waarom dan die paar maanden er nietbij. Das gewoon reiziger pesten
Maar ik snap de hele materieelproblematiek niet zo. Waarom plan V eruit schoppen... Dat spul zit al jaren in de blessuretijd, waarom dan die paar maanden er nietbij. Das gewoon reiziger pesten
De kamer(die nu ontkennen ) hebben massaal tijdens diverse debatten gezegd dat de "vooroorlogse" rommel zo snel mogelijk van het spoor afmoeten omdat ze ouderwets zijn en een belediging van de reiziger, ns geeft daar gehoor aan en nu staat diezelfde kamer weer te steigeren.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Maar ik snap de hele materieelproblematiek niet zo. Waarom plan V eruit schoppen... Dat spul zit al jaren in de blessuretijd, waarom dan die paar maanden er nietbij. Das gewoon reiziger pesten
Het is een besluit van het management van de NS om Plan V aan de kant te zetten per half december. Wel zonde, want dat had beter naar de winter gekund. Nu ga je zonder reserve de winter in en dat wreekt zich nu al regelmatig.
Het is een besluit van het management van de NS om Plan V aan de kant te zetten per half december. Wel zonde, want dat had beter naar de winter gekund. Nu ga je zonder reserve de winter in en dat wreekt zich nu al regelmatig.
Politiek, die limburger van het cda(met zijn irri stem) heeft de voortrap gegeven, en van pvv tot pvda kreeg hij steun.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op dinsdag 17 november 2015 14:28 schreef Darkwing_Duck het volgende: Nu is er iets aan de hand Tussen Zwolle en Leeuwarden, en dus puur vanwege het feit Arriva tussen Groningen en Leeuwarden vervoert EN de chipkaart kan de NS niet zeggen 'Rij maar om via Groningen'
Klopt dat?
Als er nog kaartjes waren geweest had dat nog wel gekund?
ha ha ja natuurlijk klopt dat. De lijn tussen groningen en leeuwarden gaat via Meppel bij NS. Iets anders bestaat simpelweg niet Trek maar eens een enkeltje uit de kaartautomaat
Nee, dat klopt niet. Er kan gewoon een omreisadvies worden gegeven, maar de ontvangende vervoerder, in dit geval Arriva, moet daar wel mee akkoord gaan. Het zou zomaar kunnen dat dat in dit geval niet verstandig werd geacht in verband met het reizigersaanbod. Meestal wordt ook wel gekeken naar de prognose van de verstoring en de omreistijd. Als de verstoring over een uur is opgelost en omreizers komen pas over anderhalf uur in Groningen aan, dan creëer je onnodig problemen op de omreisroute.
Ik meen dat omreizen met Veolia regelmatig wordt geadviseerd, als er weer iets op Eindhoven-Weert aan de hand is.
VST meet geen bovenleiding. We hebben geen bovenleidinginspectietrein.
Jawel hoor. De VST filmt in elk geval wel standaard de bovenleiding. Of ze ook meten, weet ik niet. Die video's kan ik via het intrant bekijken, en dan zie je op Groningen-Leeuwarden doodleuk een uur lang blauwe lucht en wat boomtoppen.
Losse hangdraden zijn minstens zo schadelijk voor de bovenleiding ..
Eentje die aan de bovenkant is losgeraakt, komt onder de rijdraad uit en kan dus al door je voorruit rammen, zeker met een ICM. Zit je niet op te wachten.
Uiteraard,stadler is zeer ervaren op treinbouw gebied.
Mja. Het spul houdt er wel gelijk mee op zodra de temperatuur onder de vier graden komt. Altijd leuk in de winter, altijd defecte treinen op Groningen en Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op dinsdag 17 november 2015 23:06 schreef b2py het volgende: Tsja, ik was wellicht wat optimistisch met de afkortingen.. Ik had verwacht dat mensen wel wisten dat alarmen per provincie gaan
ziggy is niet dom hoor, die trollt je gewoon totaal. En jij laat het gebeuren.
Nee, dat klopt niet. Er kan gewoon een omreisadvies worden gegeven, maar de ontvangende vervoerder, in dit geval Arriva, moet daar wel mee akkoord gaan. Het zou zomaar kunnen dat dat in dit geval niet verstandig werd geacht in verband met het reizigersaanbod. Meestal wordt ook wel gekeken naar de prognose van de verstoring en de omreistijd. Als de verstoring over een uur is opgelost en omreizers komen pas over anderhalf uur in Groningen aan, dan creëer je onnodig problemen op de omreisroute.
Ik meen dat omreizen met Veolia regelmatig wordt geadviseerd, als er weer iets op Eindhoven-Weert aan de hand is.
[..]
Jawel hoor. De VST filmt in elk geval wel standaard de bovenleiding. Of ze ook meten, weet ik niet. Die video's kan ik via het intrant bekijken, en dan zie je op Groningen-Leeuwarden doodleuk een uur lang blauwe lucht en wat boomtoppen.
[..]
Eentje die aan de bovenkant is losgeraakt, komt onder de rijdraad uit en kan dus al door je voorruit rammen, zeker met een ICM. Zit je niet op te wachten.
[..]
Mja. Het spul houdt er wel gelijk mee op zodra de temperatuur onder de vier graden komt. Altijd leuk in de winter, altijd defecte treinen op Groningen en Leeuwarden.
Stadler heeft in diverse winterlanden, een extra winteroptie beschikbaar gesteld.
185 punten die worden dan aangepast of gemonteerd om 99% winterzekerheid te kunnen garanderen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....