Niet zo serieus nemen!quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:38 schreef Dingest het volgende:
[..]
Niet echt, aangezien hier op deze manier mee omgaan de standaard is in de markt.
Andersom zou het in theorie wel werken; als je aan kunt tonen dat ze na 10 jaar vervangen zijn meer voor de auto vragen. In de praktijk verwacht ik van niet, want bijna geen enkele autokoper kent die termijn of zal zich er druk over maken en dan meer willen neerleggen voor die auto. De meeste kopers zullen het zelfs wantrouwen ('dan heeft hij vast een aanrijding gehad').
Alleen bij top-onderhouden exoten - categorie supercars en zo - zie ik er een potentiële meerwaarde van in
De oudere stokbroden hadden stickers op de onderdelen, dat ze op xx/xx/xx vervangen moesten worden. Staat ook gewoon bij ons in het werkplaatshandboek.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Draai een flinke tijd mee in de autobranche, maar deze vraag heb ik nog nooit gekregen van een client.
Noch van gehoord in onderhoud schema of feedback van meerdere fabrikanten.
Vele malen te kostbaar om uit te voeren en derhalve als fabrikant niet te verkopen aan een cliënt.
Met dat ding duurt het alleen al een week voordat je bij de Kanaaltunnel bentquote:Op dinsdag 17 november 2015 21:41 schreef vaduz het volgende:
Kan de TS eigenlijk niet beter een renault twizzy cargo gaan leasen? Lijkt mij eigenlijk wel ideaal voor de TS, is waarschijnlijk een stuk goedkoper, het is welliswaar een 3 deurs, maar het is de cargo uitvoering waar je dus toch nog best wel wat kunt meenemen. Er kan weinig aan kapot gaan. Ze hebben nieuw geen deuken/krassen/butsen. Je hoeft niet te schakelen. Je kan ermee door de kanaaltunnel.
Valt wel mee, verder is de TS niet bepaald een snelheidsduivel en geniet ze ervan over achterafweggetjes door een rustiek landschap te rijden,quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:54 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Met dat ding duurt het alleen al een week voordat je bij de Kanaaltunnel bent
Zit het stuur tenminste wel aan de juiste kant.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:01 schreef dopfles1 het volgende:
Lekker door Engeland crossen met de twizy![]()
Zou nog niet eens 5km naar me werk durven met dat ding.
Ja maar als je dan per ongeluk wel aan de verkeerde kant rijd en een ongeluk maakt ben je wel meteen doodquote:Op dinsdag 17 november 2015 22:03 schreef vaduz het volgende:
[..]
Zit het stuur tenminste wel aan de juiste kant.
Mja,alleen is niet vast te stellen of ze allicht ooit eens zijn vervangen, maar dat stickertje is vergeten. Met de APK mag officieel ook niets worden los gehaald gedurende de keuring.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De oudere stokbroden hadden stickers op de onderdelen, dat ze op xx/xx/xx vervangen moesten worden. Staat ook gewoon bij ons in het werkplaatshandboek.
quote:Edmunds contacted Ford, General Motors, Honda, Mercedes-Benz and Volvo for this article and all confirmed that their current airbags will last the life of the vehicle. Replacement labels and recommended dealer inspections are largely a thing of the past, carmakers say.
Kun je panelen voor kopen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:27 schreef Maegrim het volgende:
wel een regenjas aan in de twizy, het regent zo naar binnen
Ben ik met je eens, maar weet je wel hoe gevaarlijk het is om tegen de wensen van een vrouw in te gaan?quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt maar enig realisme is wel op zijn plaats.
¤ 2338,- uitgeven omdat je misschien wel eens ooit met de auto door de kanaaltunnel zou moeten kunnen.
Dat laatste gaat op zolang er geen incidenten zijn voorgevallen. Het is dus wachten op de eerste airbag dat aantoonbaar door ouderdom afwijkend werkt of gewoon weigert. En dan zijn de rapen gaar...quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mja,alleen is niet vast te stellen of ze allicht ooit eens zijn vervangen, maar dat stickertje is vergeten. Met de APK mag officieel ook niets worden los gehaald gedurende de keuring.
Mijn auto heeft 6 of 8 airbags, en die ga ik ook niet vervangen als ie 10 jaar is (over 3 jaar). Veel te duur.. Overigens schijnen er fabrikanten te zijn die de leeftijd van airbags opgerekt hebben naar 15 jaar??
//edit Volvo noemt 15 jaar.. Dan zit ik voorlopig nog wel gebakken.
//edit2 http://www.edmunds.com/car-safety/do-car-airbags-expire.html
[..]
Helaas welquote:Op woensdag 18 november 2015 02:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar weet je wel hoe gevaarlijk het is om tegen de wensen van een vrouw in te gaan?
Realisme is toch ook zien dat er binnen haar budget geen degelijke auto's op LPG te vinden zijn?quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt maar enig realisme is wel op zijn plaats.
¤ 2338,- uitgeven omdat je misschien wel eens ooit met de auto door de kanaaltunnel zou moeten kunnen.
Ja want een Renault.... Megane... Uit de troubled years is een goede koop. Die vorige was ook super gaar. Gaat ze nu weer voor eentje die bij voorbaat al niet goed is. Wie weet wat er nog meer tevoorschijn komt.quote:Op woensdag 18 november 2015 07:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Realisme is toch ook zien dat er binnen haar budget geen degelijke auto's op LPG te vinden zijn?
Ik snap wel dat ze dan voor benzine gaat. Dan is het aanbod groter, en de kans dat ze een goede auto vindt ook groter.
Hoe maak jij op dat dit er een uit de troubled years is? Ik lees dat dit er een is die nog wel tot de betrouwbare modellen behoort.quote:Op woensdag 18 november 2015 07:45 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ja want een Renault.... Megane... Uit de troubled years is een goede koop. Die vorige was ook super gaar. Gaat ze nu weer voor eentje die bij voorbaat al niet goed is. Wie weet wat er nog meer tevoorschijn komt.
je zou ook kunnen zeggen dat zodra ze op gas rijdt ze 2000 euro extra aan onderhoud kan uitgeven elk jaar.quote:Op woensdag 18 november 2015 07:54 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Hoe maak jij op dat dit er een uit de troubled years is? Ik lees dat dit er een is die nog wel tot de betrouwbare modellen behoort.
Daarnaast was de vorige niet super gaar. Er was weleens iets mee, maar dat is met alle auto's van die leeftijd.
En ga eens in op mijn vraag? Waarom zo doordrammen met LPG als je weet dat dat niet binnen haar budget past? De wagens op LPG in haar prijsklasse zijn vrijwel allemaal op gereden en staat groot (en duur) onderhoud te wachten. Daarnaast voegt een achteraf ingebouwde LPG installatie niets toe aan de betrouwbaarheid van een auto. Het maakt de auto eerder minder betrouwbaar, zeker een van de leeftijd die binnen haar budget valt. Als we het dan toch over onbetrouwbare auto's Hebben...
Met alle auto's in haar prijsklasse is wel iets aan de hand. Dan zou ik liever een als betrouwbaar bekend model hebben op LPG, maar met veel kms dan een onbetrouwbaardere benzine-uitvoering. Een oudere Volvo op LPG met 4 ton op de klok kan nog prima lopen. Door op LPG te tonen heeft ze verder bovendien ¤2300 per jaar extra budget voor reparatiesquote:Op woensdag 18 november 2015 07:54 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Hoe maak jij op dat dit er een uit de troubled years is? Ik lees dat dit er een is die nog wel tot de betrouwbare modellen behoort.
Daarnaast was de vorige niet super gaar. Er was weleens iets mee, maar dat is met alle auto's van die leeftijd.
En ga eens in op mijn vraag? Waarom zo doordrammen met LPG als je weet dat dat niet binnen haar budget past? De wagens op LPG in haar prijsklasse zijn vrijwel allemaal op gereden en staat groot (en duur) onderhoud te wachten. Daarnaast voegt een achteraf ingebouwde LPG installatie niets toe aan de betrouwbaarheid van een auto. Het maakt de auto eerder minder betrouwbaar, zeker een van de leeftijd die binnen haar budget valt. Als we het dan toch over onbetrouwbare auto's hebben...
Was al eens een filmpje van een Mercedes S-klasse met de 1e generatie airbag die speciaal aangeschaft was om de werking van de airbag te testen. Werkte nog uitstekend en de S was dacht ik 20 jaar oud (niet zeker).quote:Op woensdag 18 november 2015 06:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat laatste gaat op zolang er geen incidenten zijn voorgevallen. Het is dus wachten op de eerste airbag dat aantoonbaar door ouderdom afwijkend werkt of gewoon weigert. En dan zijn de rapen gaar...
Ik begrijp even niet waar je nu de aanname vandaan haalt dat een auto op benzine minder betrouwbaar zou zijn dan een auto op LPG.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Met alle auto's in haar prijsklasse is wel iets aan de hand. Dan zou ik liever een als betrouwbaar bekend model hebben op LPG, maar met veel kms dan een onbetrouwbaardere benzine-uitvoering. Een oudere Volvo op LPG met 4 ton op de klok kan nog prima lopen. Door op LPG te tonen heeft ze verder bovendien ¤2300 per jaar extra budget voor reparaties. Voordat dat eruit is ben je een eind verder.
Met haar geld is het gewoon zo:
Je hebt veel pech met een benzineauto en geeft nogmaals 1700¤ per jaar uit aan onderhoud (echt ziek veel betreffend die Megane)
Je hebt geluk met de benzineauto en de kosten blijven binnen de perken.
Je hebt pech met de LPG auto, maar om quitte te staan met benzine heb je sowieso ¤2300 'extra' om uit te geven..
Je hebt geluk met de LPG auto en rijdt spotgoedkoop.
Volvo's zijn bij 3 ton net ingereden, verder zouden mensen eens niet zo bang moeten worden van hoge km standen..
Juist benzine uitvoeringen zijn met haar eisen duurder in aanschaf. LPG auto's zijn goedkoop omdat iedereen bang is voor de hoge km stand, waardoor je erg goedkoop een vrij probleemloze auto kunt hebben.
Serieus... Hoe moeilijk is het om iets te begrijpen..quote:Op woensdag 18 november 2015 09:07 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik begrijp even niet waar je nu de aanname vandaan haalt dat een auto op benzine minder betrouwbaar zou zijn dan een auto op LPG.
Daarnaast is LPG in mijn ogen niet iets magisch waardoor een auto opeens veel meer kilometers kan maken.
Wat betreft het Volvo voorbeeld dat je aandraagt: ik heb inderdaad veel oudere Volvo's gezien met een hoge kilometerstand. Maar dat betekent toch niet automatisch dat iedere auto op LPG met een hoge kilometerstand een goede koop is? Onze vorige auto konden we wegbrengen bij 250K, al was dat er een op benzine.
Daarbij komt ook nog dat de meeste Volvo's niet in dezelfde MRB klasse vallen als waarin de TS nu een auto zoekt.
Kun je misschien een voorbeeld aandragen dat past binnen de eisen van de TS?
Het probleem is dus day je er niet mee door de kanaaltunnel komt en de TS wilt persee met haar eigen waggie door de kanaaltunnel. Het is dus zinloos de TS aan te blijven bieden.quote:Op woensdag 18 november 2015 09:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Serieus... Hoe moeilijk is het om iets te begrijpen..
Een onbetrouwbaar benzinemodel is bv een oude Renault. Een betrouwbare gasauto is bv een Volvo V70.
Auto's op LPG zijn vaak gereden op de snelweg, is beter voor de motor. Daarnaast zijn LPG auto's vaak luxer omdat de bestuurder ervan vaak lang in de auto moest zitten, dus wat comfort wilde. Dus meer kans op leuke opties.
Ja, niet elke auto kan goed tegen LPG, maar dat is allemaal op internet wel te vinden..
Als je een auto na 250k kunt wegbrengen heb je er imo niet goed voor gezorgd. Dat kan tegenwoordig veel langer. Tenzij het een Mazda RX7 of 8 is, of een Smart..
Als laatste, wat boeit ¤50-80 extra mrb per maand als je ¤250 aan brandstof bespaart?!.
Ik heb al LPG auto's aangedragen hier en in het vorige deel. Geen zin om er nog meer te zoeken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |