abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157608119
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 95% gewijzigd door kanovinnie op 16-11-2015 20:38:52 ]
pi_157608151
Ik zit op mobiel. Dat werkt niet helemaal.

Kano, kan je please de OP plaatsen en de TT veranderen in: License to Kill?

Xx gr. gr. Tommeke
  maandag 16 november 2015 @ 20:39:27 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157608210
En sokken gekocht en een windstopper. Kan ik gesoigneerd gaan koersen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_157608256
Patty loopt het al dun door de broek.

Maar moet je ook niet een medische keuring doen voor sportklasse dan?
  maandag 16 november 2015 @ 20:45:37 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157608419
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:40 schreef ratatat het volgende:
Patty loopt het al dun door de broek.
Ik kreeg al een telegram of ik wel effe rustig aan wil doen het eerste jaar omdat het ook voor hem leuk moet blijven. En dat zal ik uiteraard doen.
quote:
Maar moet je ook niet een medische keuring doen voor sportklasse dan?
Ongetwijfeld. Kom ik nog wel achter :P
pi_157608999
Ff kijken of je zorgverzekering dat denkt Kano!

En thnx for updating!
pi_157609015
En Buzz kent mij bij naam en toenaam :D
pi_157610587
Ik heb ondertussen een paar ritjes gedaan op m'n smart indoor trainer (Elite Qubo Digital Smart B+). Heb daarvoor nog nooit op een indoor trainer gezeten dus ik wist niet echt wat ik er van moest verwachten. Gezien de verhalen dat het saai zou zijn en dat het een enorme herrie zou maken waren mijn verwachtingen niet al te hoog.

Echter valt het mij al met al enorm mee. Het geluidsniveau is vrij laag, met een iets verheven stem kan je prima een conversatie hebben terwijl je erop bezig bent. En de weerstand die zich automatisch aanpast is wel echt heerlijk. Niet nadenken en gewoon trappen, dat ding regelt het vermogen wel. Enig minpuntje is dat ik het idee heb dat het geleverde vermogen wordt overschat, al kan ik dat niet verifiëren. En zolang hij er altijd op dezelfde manier naast zit is het natuurlijk ook niet echt een probleem.
  maandag 16 november 2015 @ 22:33:02 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157612102
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:39 schreef kanovinnie het volgende:
En sokken gekocht en een windstopper. Kan ik gesoigneerd gaan koersen.
Hé wah denkuh gij van mij? Naar Turkije voor een vakantie week all-in? Man daar wil ik nog niet begraven liggen, laat staan een week in een resort daar met alle Henk en Ingrids van dze wereld. Gewoon werken dus, en vrijdag weer thuis.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157616668
Die kano _O_ en idd even je zorgverzekering erop nakijken. kan makkelijk via sportzorg.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door MarcoD op 17-11-2015 07:48:31 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  dinsdag 17 november 2015 @ 07:05:47 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157616724
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik kreeg al een telegram of ik wel effe rustig aan wil doen het eerste jaar omdat het ook voor hem leuk moet blijven. En dat zal ik uiteraard doen.

[..]

Ongetwijfeld. Kom ik nog wel achter :P
HAHAHAHA TOERDER!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157616802
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 06:36 schreef MarcoD het volgende:
Die kano _O_ en idd even je zorgverzekering erop nakijken. kan makkelijk via sportzeker.nl
Ik zie daar enkel een reis/fiets verzekering. Niets over zorgverzekeringen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_157616857
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 07:35 schreef the_critic het volgende:

[..]

Ik zie daar enkel een reis/fiets verzekering. Niets over zorgverzekeringen..
excuus, www.sportzorg.nl
  dinsdag 17 november 2015 @ 07:54:04 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157616888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 06:36 schreef MarcoD het volgende:
Die kano _O_ en idd even je zorgverzekering erop nakijken. kan makkelijk via sportzorg.nl
Nee dus. (ditzo zonder aanvullende dingen). Volgend jaar maar even oversluiten naar een ander dus :P
pi_157616910
Die keuring slaat btw helemaal nergens op :')

Ze gaan in je vinger prikken om je bloedsuiker te meten. Die van mij was gigantisch hoog. Dat klopte, want ik had daarvoor een blikje cola en twee broodjes honing gegeten (dacht dat dat goed was voor een tijdrit die avond :') )

Toen ik dat vertelde was alles ok :P
  dinsdag 17 november 2015 @ 08:04:38 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157616935
quote:
Basis Sportmedisch Onderzoek
Voor sporters die minder dan 7 uur/week sporten en daarbij geen/weinig problemen hebben. Tevens geschikt voor jeugdsporters.
Inhoud:

Lengte, gewicht, vetpercentage, ogentest, kleurentest, urinetest
Algemeen intern en orthopedisch onderzoek.
Specifiek orthopedisch onderzoek gericht op de sporttak en op eventuele klachten
Advisering
Standaard rapportage.
Basisplus Sportmedisch Onderzoek
Voor personen die intensief sporten (> 7 uur/week) of dit willen gaan doen. Ook voor sporters met meerdere of steeds terugkerende problemen, ofzelf dit onderzoek willen. Tevens licentiekeuring voor de KNWU.
Inhoud:

Als het Basis Sportmedisch Onderzoek
Longfunctie
Elektrocardiogram (rust-ECG)
Bloedonderzoek met hemoglobine (Hb) en cholesterol. Op indicatie kan extra bloedonderzoek worden verricht
Groot Sportmedisch Onderzoek
Voor personen die zeer intensief sporten, en/of die ouder zijn dan 35 jaar, zeker wanneer ze na een periode van jaren inactiviteit weer met sporten willen beginnen. Conditiemeting en beoordeling van de belastbaarheid van het hart zijn de toegevoegde waarden.

Inhoud:

Als Basisplus Sportmedisch Onderzoek
Maximale inspanningstest met ECG-controle. Bij de inspanningstest wordt er een ECG (hartfilmpje) gemaakt tijdens inspanning. De sportarts kan zien hoe het hart zich bij inspanning gedraagt.
Waarom een Groot Sportmedisch Onderzoek?

Afwijkingen aan het hart komen meestal pas tot uiting bij een maximale inspanningstest.
Bepaling van uw maximale hartslag, waardoor er individuele trainingsrichtlijnen kunnen worden vast gesteld (waar moet uw hartslag liggen voor vetverbranding, conditietraining.
Blessures tot een minimum beperken.
Risico’s op hart- en vaatziekten verkleinen.
Sportkeuze laten aansluiten bij uw hun fysieke lichamelijke kwaliteiten.
Uitgebreid sportmedisch onderzoek (ook wel topsportmedisch onderzoek genoemd)
Voor personen die zeer intensief sporten en daarbij prestatiegericht bezig zijn. Een must voor wielrenners, hardlopers en triatleten.
Inhoud:

Als Groot Sportmedisch Onderzoek
Ademgasanalyse (anaerobe drempeltest)
Tijdens de maximale inspanningstest vindt er ademgasanalyse plaats. Met deze waarden kan nauwkeurig de anaerobe drempel (omslagpunt) worden bepaald, de VO2-max en de trainingszones. Tijdens de inspanningstest wordt telkens de intensiteit verhoogd onder continue ECG-controle. Vervolgens worden de trainingszones bepaald aan de hand van de anaerobe drempel, rusthartfrequentie en maximale hartfrequentie
Ik heb dan het topsport medisch onderzoek nodig? Voor mensen die zeer intensief sporten?
  dinsdag 17 november 2015 @ 08:07:09 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157616946
Vanaf 1:50 ongeveer
Tis toch niet te geloven? http://labs.strava.com/flyby/viewer/#433974358,gNfdGQ== :D
pi_157617012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 08:07 schreef kanovinnie het volgende:
Vanaf 1:50 ongeveer
Tis toch niet te geloven? http://labs.strava.com/flyby/viewer/#433974358,gNfdGQ== :D
Ik ben dat hele ritje ook aleen maar BRC'ers tegengekomen, en jou net gemist.
  dinsdag 17 november 2015 @ 08:18:13 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157617033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 08:16 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik ben dat hele ritje ook aleen maar BRC'ers tegengekomen, en jou net gemist.
Ik raad trouwens af om de komende tijd langs de provinciale weg tussen krommenie en wormerveer te fietsen.
Verf op de weg door de omleidingen vanwege de wegwerkzaamheden :r hele schoen onder :{
pi_157617059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 08:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik raad trouwens af om de komende tijd langs de provinciale weg tussen krommenie en wormerveer te fietsen.
Verf op de weg door de omleidingen vanwege de wegwerkzaamheden :r hele schoen onder :{
ok!
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:53:18 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157618143
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 07:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee dus. (ditzo zonder aanvullende dingen). Volgend jaar maar even oversluiten naar een ander dus :P
Waarom? Die medische keuring hoef je maar 1x te doen hoor, daarna kan je licentie gewoon verlengen na een jaarlijks vragenenquête ingevuld te hebben.
pi_157618156
"Algemeen intern en orthopedisch onderzoek."

Bukt u maar even voorover mijnheer Kano.
Aldus.
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:55:12 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157618161
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 08:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik raad pertinent af tussen krommenie en wormerveer te fietsen, daar wil je toch niet dood gevonden worden ofwa.
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:57:08 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157618182
Maar wel irritant, heb zo wel eens door een plas latex gefietst van iemand die bij de Gamma zijn emmertje onder de snelbinder vandaan gefloept was. Ik was ook nog op me goeie fiets. :(
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:59:53 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157618210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik raad pertinent af tussen krommenie en wormerveer te fietsen, daar wil je toch niet dood gevonden worden ofwa.
Ik dacht dat we vrienden waren :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waarom? Die medische keuring hoef je maar 1x te doen hoor, daarna kan je licentie gewoon verlengen na een jaarlijks vragenenquête ingevuld te hebben.
Oh, ik dacht elk jaar.
Sowieso heb ik nu een hele basic. 1tje die wat meer sportdingen/fysio vergoed zou wel handig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')