Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | Lewis Hamilton |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | Sebastian Vettel |
11 | 23 augustus | Grand Prix van België | Spa-Francorshamps | Lewis Hamilton |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | Lewis Hamilton |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | Sebastian Vettel |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | Lewis Hamilton |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | Lewis Hamilton |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | Lewis Hamilton |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | Nico Rosberg |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | Nico Rosberg |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
# | Coureur | Team | Punten |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 363 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 297 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 266 |
4 | Valtteri Bottas | Williams | 136 |
5 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 135 |
6 | Felipe Massa | Williams | 117 |
7 | Daniil Kvyat | Red Bull | 94 |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 84 |
9 | Sergio Perez | Force India | 68 |
10 | Nico Hülkenberg | Force India | 52 |
11 | Romain Grosjean | Lotus | 49 |
12 | Max Verstappen | Toro Rosso | 49 |
13 | Felipe Nasr | Sauber | 27 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus | 26 |
15 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 18 |
16 | Jenson Button | McLaren | 16 |
17 | Fernando Alonso | McLaren | 11 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber | 9 |
19 | Roberto Merhi | Manor | 0 |
20 | Alexander Rossi | Manor | 0 |
21 | Will Stevens | Manor | 0 |
22 | Kevin Magnussen | McLaren | 0 |
# | Team | Punten |
1 | Mercedes | 660 |
2 | Ferrari | 401 |
3 | Williams | 253 |
4 | Red Bull | 178 |
5 | Force India | 120 |
6 | Lotus | 76 |
7 | Toro Rosso | 67 |
8 | Sauber | 36 |
9 | McLaren | 27 |
10 | Manor | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 27 November | |
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 28 November | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 29 November | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 27 November | |||
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - Ziggo Sport - BBC2 | |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - Ziggo Sport - BBC2 | |
Zaterdag 28 November | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - Ziggo Sport - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - Ziggo Sport - BBC1 - RTL+ | |
Zondag 27 November | |||
14:00 | Race | Sport1 - Ziggo Sport - BBC1 RTL+ |
Of gewoon weer tankstops toe staanquote:Op maandag 16 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
Wat het ook saai maakt, is dat de top 10 al start innde volgorde van snelheid. Snelste vooraan en de langzame erachter.
Vroeger maakt iemand nog weleens een superstart om van 4 op 1 terecht te komen, dat kan nu niet meer die bitepoint adjusters en die 10 engineers, die aan de hand van je proefstart, alle settings in de auto zetten. Hoe vaak zie je bijvoorbeeld iemand met wheelspin wegrijden? het is te perfect.
Daarnaast had je vroeger ook te maken met de brandstofstrategie. Iemand kon vooraan kwalificeren, maar moest dan al vroeg tanken.
Ik denk dat een natuurlijke shuffle van de startopstelling nog weleens heel leuk kan zijn om te zien. Ze gaan iets veranderen aan de koppelingen volgend jaar, hopelijk werkt het.
En misschien zorgt de ultrasoft voor wat meer spektakel.
Dan zie je ook minder actie op de baan. Zonder bijtanken gebeurt er veel meer op de baan dan met bijtanken, waarbij de meeste actie in de pits is. En dit is met getallen te staven.quote:Op maandag 16 november 2015 20:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of gewoon weer tankstops toe staan(dus geen brandstof restricties meer), hoe je het went of keert de pitsstops blijven strategisch gebruikt worden om in te halen.
Bij Massa waren de banden warmer.quote:Op maandag 16 november 2015 20:17 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, eerst volgend jaar eens zien als de radio berichten niet meer coachend mogen zijn. En was het nu ook volgend jaar dat er meer restricties kwamen op bandenwarmers?
twitter:JakeDDCreative twitterde op maandag 16-11-2015 om 18:31:38'MAX ATTACK'!! @Max33Verstappen @ToroRossoSpy @LewisHamilton @MercedesAMGF1 😉🏁#F1 #BrazilianGP #Overtakes #Cartoon https://t.co/ZKlZVocext reageer retweet
Beter dan Brazilië zo op het oog.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:34 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Is het circuit van abu dhabi wel goed voor de toro rosso's?
Ik hoop op een spannende en onvriendelijke strijd.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:44 schreef Beach het volgende:
Hopelijk vernedert Nico Lewis compleet volgend seizoen.
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik hoop op een spannende en onvriendelijke strijd.
een "Kimi-07" dusquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat.
Mercedes zal weer Hamilton steunen, daarvoor is die commercieel te interessant. Rosberg is wel iets minder, maar het is maar een heel klein beetje en het kan met vorm, druk en de rij-eigenschappen van de auto zomaar omdraaien. Vergeet niet dat Rosberg het met wat minder pech en zich niet uit de baan laten duwen de strijd om de titel naar de laatste race had kunnen tillen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:43 schreef DeeBee het volgende:
Rosberg wint alleen wanneer het er niet toe doet. De kruimels zijn weer eens voor hem en het erge is dat hij er nog in gaat geloven ook.
Terwijl het puur strategie is om hem een beetje kalm te houden en laten denken dat hij 'echt' een kans heeft volgend jaar hoor bij Mercedes...dream on.
Dat zou ik wel leuk vinden, al is het meer omdat er dan weer een ander merk de beste is.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat.
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mercedes zal weer Hamilton steunen, daarvoor is die commercieel te interessant. Rosberg is wel iets minder, maar het is maar een heel klein beetje en het kan met vorm, druk en de rij-eigenschappen van de auto zomaar omdraaien. Vergeet niet dat Rosberg het met wat minder pech en zich niet uit de baan laten duwen de strijd om de titel naar de laatste race had kunnen tillen.
Het zou mij niet verbazen als Mercedes nog een paar tienden achter de hand heeft gehad steeds, gewoon kwestie van de knop nog wat verder open draaien en met wat meer risico rijden. Ze zijn nauwelijks echt uitgedaagd de afgelopen 2 jaar.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...
Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Beter dan Brazilië zo op het oog.
Rosberg heeft al een keer demonstratief geen ruimte gegeven, en toen was het dikke crisis bij Mercedes en kreeg Rosberg de zwarte piet. Die keren dat Hamilton hem buiten de baan duwde of een verboden motorafstelling gebruikte stond het team volledig achter Mercedes.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...
Ja, maar het snelheidsverschil wordt steeds kleiner en in de winter kan er veel ingehaald worden. Zoveel meer snelheid had Vettel dit jaar nou ook weer niet nodig om tot het einde toe titelkandidaat te blijven. Vergeet niet dat Rosberg en Hamilton elkaar punten afpakken, en Raikkonen geen punten van Vettel afpakt. Dus als het snelheidsverschil nog weer een stuk kleiner wordt, Rosberg en Hamilton flink in clinch liggen, het flink regent op een paar snelle banen, dan gaat het nog spannend worden. Vergeet ook niet dat als deze Mercedescoureurs onder druk komen ze vast wat minder gaan presteren, zeker ook omdat ze aan hun stand verplicht zijn om te winnen. Ook Mercedes zal als ze meer snelheid nodig hebben risico's moeten nemen met de betrouwbaarheid. Mercedes heeft er ook niet zoveel aan dat ze veruit superieur zijn op bepaalde banen, als ze op sommige banen helemaal niet superieur zijn. Vettel maximaliseert wel, en zit lekker in de underdogpositie.quote:Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rosberg heeft al een keer demonstratief geen ruimte gegeven, en toen was het dikke crisis bij Mercedes en kreeg Rosberg de zwarte piet. Die keren dat Hamilton hem buiten de baan duwde of een verboden motorafstelling gebruikte stond het team volledig achter Mercedes.
[..]
Ja, maar het snelheidsverschil wordt steeds kleiner en in de winter kan er veel ingehaald worden. Zoveel meer snelheid had Vettel dit jaar nou ook weer niet nodig om tot het einde toe titelkandidaat te blijven. Vergeet niet dat Rosberg en Hamilton elkaar punten afpakken, en Raikkonen geen punten van Vettel afpakt. Dus als het snelheidsverschil nog weer een stuk kleiner wordt, Rosberg en Hamilton flink in clinch liggen, het flink regent op een paar snelle banen, dan gaat het nog spannend worden. Vergeet ook niet dat als deze Mercedescoureurs onder druk komen ze vast wat minder gaan presteren, zeker ook omdat ze aan hun stand verplicht zijn om te winnen. Ook Mercedes zal als ze meer snelheid nodig hebben risico's moeten nemen met de betrouwbaarheid. Mercedes heeft er ook niet zoveel aan dat ze veruit superieur zijn op bepaalde banen, als ze op sommige banen helemaal niet superieur zijn. Vettel maximaliseert wel, en zit lekker in de underdogpositie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |