abonnement Unibet Coolblue
pi_157636389
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Volgens mij staat daar een vrouw op de foto met lang blond krullend haar in een staart?
Als dat Iwanius is dan moet ik mijn beeld van hem wel heel erg bijstellen gaan. ;)
ik dacht ook een vrouw te zien, maar volgens eigen bijschrift staat hij daar te kijken
pi_157636504
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

en slank?
Blank past wel in mijn beeld. Slank stukken minder.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 17 november 2015 @ 22:31:40 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157636564
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:27 schreef computergirl het volgende:

ik dacht ook een vrouw te zien, maar volgens eigen bijschrift staat hij daar te kijken
Misschien was dat de dame die hem de rondleiding gaf?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_157636621
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Misschien was dat de dame die hem de rondleiding gaf?
ja kan ook, of zijn vrouw/vriendin
pi_157639088
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Blank past wel in mijn beeld. Slank stukken minder.
O nee ik zie hem altijd voor me als een bolle pretneger. Sterker nog, in mijn hoofd is hij de tweelingbroer van de enige andere sigaarroker die ik in Rotterdam ken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 18 november 2015 @ 00:42:03 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_157639907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

O nee ik zie hem altijd voor me als een bolle pretneger. Sterker nog, in mijn hoofd is hij de tweelingbroer van de enige andere sigaarroker die ik in Rotterdam ken.
Herman den Blijker, de grote vriend van Iwanius, is niet echt een pretneger. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_157650389
Mooie OP Iwa _O_ ben benieuwd naar je Londen verslag. Heb je trouwens ook een liefde voor mooie klokjes? :7
pi_157650861
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O nee ik zie hem altijd voor me als een bolle pretneger. Sterker nog, in mijn hoofd is hij de tweelingbroer van de enige andere sigaarroker die ik in Rotterdam ken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder vooral zo doorgaan met je geweldige recensies en het mysterie Iwanius in stand houden. :D
pi_157663289


Waar?








Restaurant Amarone.
Meent 72-A, 3011 JN Rotterdam.

Wat at / dronk je?


Geen champagne dit keer maar gewoon deze overheerlijke Amarone wijn
Een mooie helderrode wijn met een prachtig bouquet van o.a.kersen en aalbes?
Volle smaak in de mond die ook zachte tannines heeft. Lekker!





Het gevulde glas i.c.m.de Amarone 'knabbels' en wat zuurdesem brood en een glaasje plat



Amarone amuse.Prima als starter.



Amarone "Steak Tartaar” met krokant spek, eidooiercrème, zilveruitjes, augurk, piccalilly, bitterbal van kalfszwezerik en Dijonmosterd-ijs. Lekker!



Ossenhaas “Rossini”, gebakken ganzenlever, gyoza gevuld met paddenstoelen en witte kool met eigen braadjus.
Lekker..alleen qua portionering vond ik het allemaal wel wat aan de magere kant.



Dessert bestaande uit o.a.kokos panna cotta, passievrucht schuim, pistache crunch en sorbetijs van mango.
Lekker,lekker,lekker.



Tja...het einde met een bakie 'pleur' en wat zoet. Eigenlijk vind ik dit voor een sterren-toko erg aan de zunige kant.Dit moet en kan beter
Amarone.


Impressies / Op of aanmerkingen

Restaurant Amarone is sedert het vertrek van Harrie Baas qua bezetting niet veel veranderd en dat houdt in dat er
in de bediening alleen wat meer jongere vrouwelijke(meisjes met paardenstaart) bediendes in pak rondlopen die
helaas in de praktijk weinig tot niets van de bereide gerechten afweten wanneer je dat vraagt. Ze kunnen dus alleen
maar opdreunen wat ze in de keuken is vertelt bij het uitserveren.

Ja leuk, deze huishoudelijke mededelingen: Hoe was het eten en dan de prijs-kwaliteit verhouding?

Die was prima in orde en vooral de wijnkaart met de diverse champagnes verbaasde mij erg. Voorbeeld: Een fles Louis Roederer Cristal 2002 kost in de winkel +/- 200? euro. Bij restaurant Amarone op de kaart 255,- euro. Dat is voor een
sterren-toko als Amarone heel erg schappelijk!

Cijfer
7,5
/ 10

Na het eten ergens anders mijzelf even verwennen met wat cocktailtjes en een goede paffert.
Het was tenslotte woensdagavond. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2015 00:59:33 ]
pi_157667491
Iwanius, zou het een leuk idee zijn om jou en Miep een keer in de zoveel tijd 'op reportage' te mogen sturen? Een review op verzoek van de lezers, zeg maar? Kan via een lijstje waar men op kan stemmen, of je plukt uit een lijst met suggesties, etc. Ik zou bijvoorbeeld dolgraag een Iwanius review zien van het Wereldmuseum of Las Palmas :) Of als complete tegenhanger een tochtje met de Berenboot of Pannenkoekenboot :+
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  donderdag 19 november 2015 @ 12:54:11 #36
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_157667827


[ Bericht 100% gewijzigd door Isabeau op 20-11-2015 08:52:29 (Nu weten we het wel, offtopic, niet doen.) ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_157668539


[ Bericht 100% gewijzigd door Isabeau op 20-11-2015 08:52:43 (reactie op verwijderde post) ]
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_157669508
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 00:59 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Waar?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Restaurant Amarone.
Meent 72-A, 3011 JN Rotterdam.

Wat at / dronk je?

[ afbeelding ]
Geen champagne dit keer maar gewoon deze overheerlijke Amarone wijn
Een mooie helderrode wijn met een prachtig bouquet van o.a.kersen en aalbes?
Volle smaak in de mond die ook zachte tannines heeft. Lekker!


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het gevulde glas i.c.m.de Amarone 'knabbels' en wat zuurdesem brood en een glaasje plat


[ afbeelding ]
Amarone amuse.Prima als starter.


[ afbeelding ]
Amarone "Steak Tartaar” met krokant spek, eidooiercrème, zilveruitjes, augurk, piccalilly, bitterbal van kalfszwezerik en Dijonmosterd-ijs. Lekker!


[ afbeelding ]
Ossenhaas “Rossini”, gebakken ganzenlever, gyoza gevuld met paddenstoelen en witte kool met eigen braadjus.
Lekker..alleen qua portionering vond ik het allemaal wel wat aan de magere kant.


[ afbeelding ]
Dessert bestaande uit o.a.kokos panna cotta, passievrucht schuim, pistache crunch en sorbetijs van mango.
Lekker,lekker,lekker.


[ afbeelding ]
Tja...het einde met een bakie 'pleur' en wat zoet. Eigenlijk vind ik dit voor een sterren-toko erg aan de zunige kant.Dit moet en kan beter
Amarone.


Impressies / Op of aanmerkingen

Restaurant Amarone is sedert het vertrek van Harrie Baas qua bezetting niet veel veranderd en dat houdt in dat er
in de bediening alleen wat meer jongere vrouwelijke(meisjes met paardenstaart) bediendes in pak rondlopen die
helaas in de praktijk weinig tot niets van de bereide gerechten afweten wanneer je dat vraagt. Ze kunnen dus alleen
maar opdreunen wat ze in de keuken is vertelt bij het uitserveren.

Ja leuk, deze huishoudelijke mededelingen: Hoe was het eten en dan de prijs-kwaliteit verhouding?

Die was prima in orde en vooral de wijnkaart met de diverse champagnes verbaasde mij erg. Voorbeeld: Een fles Louis Roederer Cristal 2002 kost in de winkel +/- 200? euro. Bij restaurant Amarone op de kaart 255,- euro. Dat is voor een
sterren-toko als Amarone heel erg schappelijk!

Cijfer
7,5
/ 10

Na het eten ergens anders mijzelf even verwennen met wat cocktailtjes en een goede paffert.
Het was tenslotte woensdagavond. :7
Ziet er goed uit, maar lijkt me wat weinig voor jou Iwanius, vind zelf een goede koffie na prima. Alleen hoort daar natuurlijk wel een likeurtje bij.
pi_157674951
Leuk verslag Iwanius, niet bij Perse geweest? Vond dat zelf wel een topper in NYC.... Norma's vond ik ook erg lekker net als die burgerbar in hetzelfde hotel
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_157675081
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:13 schreef Prego het volgende:
Leuk om zien dat sommige champagnes peperduur zijn in NY en hier in Frankrijk koop je dezelfde voor 18¤ omdat het bocht is :')
Daarom heb ik ook een hoop flessen niet genomen omdat

• Ik ze al kende (geproefd/thuis in eigen voorraad)
• De prijs-kwaliteit helemaal zoek was
• en dus gewoon geen zin om zoveel geld neer te tellen voor een fles
alleen maar omdat je in een ander contingent zit.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:51 schreef gargamelnl het volgende:
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

@Iwanius:
Als je echt dure flessen drank bestelt, willen ze daar dan ook van te voren een reservation maken op je cc, zodat ze zeker weten dat je de totaal rekening van duizenden dollars ook kan betalen?
In de sterrenzaken wordt er wel een cc gevraagd bij reservering. Als je daar bent gaat men er vanuit dat je goed bent voor je geld en dan hoef je niet nog eens een 'garantie' te overleggen als je een dure fles wijn bestelt. Dat is toch wel iets wat typisch Amerikaans is. En nu we het wij het er toch over hebben:

In Nederland zijn wij erg van "de regels bepalen alles, en hoe het bij een gast overkomt is van secundair belang,jammer dan, want het systeem/structuur/regels zijn er nu eenmaal om ons te beschermen en niet de gast. " In de Verenigde Staten is het v.w.b. klantgerichtheid of gewoonweg service! heel erg gericht op het zorgen dat de gast het naar zijn zin heeft. Men gaat daar er heel ver in i.t.t Nederland. Bijvoorbeeld. In Nederland zou men indien jij een hele dure fles bestelt wel een vorm van garantie (cc) vragen als je er bij wijze van een beetje groezelig uitziet. (ongeschoren,baard,gympen aan)

In de Verenigde Staten zou men dat niet doen gewoon omdat het een heilige fatsoensregel is dat je geen enkele aanleiding ( ja ook als het je eventueel zou kunnen schaden = wat geld kunnen kosten) mag geven om een gast ontstemd te laten worden. Men redeneert dat als je dan fout zit, je een gouden horeca-regel hebt overtreden waarmee je in Nederland misschien weg kan komen met een excuus (of ander lulverhaal) maar in de Verenigde Staten kan dat al een reden zijn om je als personeel te ontslaan omdat je ervoor gezorgd hebt dat je een gast als het ware hebt 'beledigd' (zijn financiële integriteit in twijfel hebt getrokken) alleen maar op uiterlijke en dus twijfelachtige gronden. Het feit dat hij al binnen is als gast, e.e.a.al heeft genuttigd, maakt dat er al voldoende aannemelijkheid is dat hij verder goed voor zijn geld is. Is dat niet zo dan had je als personeel al bij de aanname van de reservering al meer zekerheden kunnen inbouwen middels het vragen van een cc vooraf.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:54 schreef derLudolf het volgende:
Ligt die blueberry dessert nou op een bord van piepschuim? :?

Waar is je sigaar trouwens? :+
Als jij je een beetje had ingelezen dan weet je dat de hele anti-rook lobby ooit begonnen is in de Verenigde Staten en je daar nergens kan roken. (nee,ook niet op een algemeen terras en mocht je het wagen dan kijkt men je al verwijtend aan). Ik had dan ook alleen maar voor de sier elke keer een dikke paffert in mijn borstzak. Zelfs het op tafel leggen van een sigaar wordt daar als aanstootgevend gezien en 'not done'. Dus heb ik niet gerookt gedurende het verblijf aldaar.

V.w.b. dat dessert denk ik dat je teveel op hebt want het bord is hetzelfde als de andere borden op de andere foto's.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 03:36 schreef Tim86 het volgende:
Heerlijk leesvoer :)

En we weten weer wat meer over de mysterieuze Miep..Ze spreekt Russisch _O_
naast het Nederlands. Daarnaast spreekt ze ook vloeiend Engels,Duits en Frans.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:12 schreef robdriessen het volgende:
Wat een repo! _O_

Maarreh...
- Naar een NYC deli geweest en geen lox of pastrami genomen? Iwanius toch! ;)
- De mysterieuze Cronut nog ergens gevonden?
- Waar heb je je keuzes qua restaurants op gebaseerd? Kreeg je Norma's en Robert aangeraden? Gevonden in de Zagat? :+
- Hoe lang hebben jij en Miep gedaan over de fles madeira in Aureole? :o
- Die vodka kaart van de Russian Tea room, wat een allegaartje! 22 dollar voor een Russian Standard durven vragen :') Ketel One uit "Holland" ;( En dan vrolijk Absolut en Ciroc (P. Diddy :r ) op de kaart, maar geen juweeltje als Snow Leopard. :|W Mooie thee- en dessertkaart, dat dan weer wel.
- Le Bernardin! Jammer dat ie niet aan de verwachtingen voldeed. In ieder geval weer een ervaring rijker. En de volgende keer dat je Jonnie B. of Erik van L. tegenkomt kun je ze zeggen dat ze beter koken dan Eric R. :+

Ik kijk nu al uit naar je London review. Gokje: The Fat Duck? ;)
• Wel gedaan maar geen foto van geschoten. Wel een klauw vol als je een broodje in zo een Joodse Deli bestelt.
Meer vlees dan brood :D

• Stond in de agenda te samen met Trump Tower en nog wat andere zaken maar liep even anders.

• Mijn keuzes qua restaurant was gewoon een lukrake en de afweging vooraf gedegen en wel omdat er in de Verenigde Staten als het om het uiteten gaan in bijvoorbeeld sterren-toko's (of voor mij part nette restaurants aan allerlei ongeschreven regeltjes is gebonden. Kort gezegd voor de gemiddelde Amerikaan is uiteten in dit soort zaken je nette pak aan,de dames in hun nette jurk en als het kan ook nog met de nodige sieraden. M.a.w. een echt avondje uit en shinen.Wij Europeanen of voor mij part Nederlanders zijn daar toch meer casual in.

• Dat weet ik niet meer maar de fles was wel na afloop leeg.d.w.z. ik liet een bodempje over voor de maître
(zoals het heurt *)

• Daarom nam ik ook die wodka's die ik opsomde want was ook wel verbaast over e.e.a.

• Nee, ben ik al ooit geweest. Nee,deze chef-kok doet eer aan het aloude Elvis nummer: "Devil in disguise" })

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:27 schreef computergirl het volgende:

ik dacht ook een vrouw te zien, maar volgens eigen bijschrift staat hij daar te kijken
Waar heb jij het in hemelsnaam over. Gaat dit over het eten of weer over onzinnige randverschijnselen want je valt weer in herhaling dat je het weer over andere zaken hebt dan het eten waar je weer niks over te melden hebt. }:| Is het 'stook'uurtje weer begonnen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

O nee ik zie hem altijd voor me als een bolle pretneger. Sterker nog, in mijn hoofd is hij de tweelingbroer van de enige andere sigaarroker die ik in Rotterdam ken.
Ik ken zat mensen die tegenwoordig allemaal aan de sigaar zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:30 schreef Accursius het volgende:
Mooie OP Iwa _O_ ben benieuwd naar je Londen verslag. Heb je trouwens ook een liefde voor mooie klokjes? :7
Meer kunst (schilderijen) maar eten(en drinken) is echt mijn ding. De rest vind ik niet meer belangrijk dus om concreet
te zijn: Heb ik zo een tig duizend kostende met briljantjes affgezette 'voetballers'' horloge? :N
En ik geef er ook geen snars om eerlijkheidshalve. Een klokkie is een klokkie en een auto
is een auto. Ik ben met die zaken vrij nuchter.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:32 schreef robdriessen het volgende:
Iwanius, zou het een leuk idee zijn om jou en Miep een keer in de zoveel tijd 'op reportage' te mogen sturen? Een review op verzoek van de lezers, zeg maar? Kan via een lijstje waar men op kan stemmen, of je plukt uit een lijst met suggesties, etc. Ik zou bijvoorbeeld dolgraag een Iwanius review zien van het Wereldmuseum of Las Palmas :) Of als complete tegenhanger een tochtje met de Berenboot of Pannenkoekenboot :+
Als ik heel eerlijk ben is het idee leuk, maar ik ben altijd gewend om zelf de toko's uit te kiezen waar ik wil gaan eten gewoon omdat ik de meeste toko's wel geloof in wat ze allemaal beweren en na zoveel jaren geen zin meer heb om daar mijn zuurverdiende centjes aan uit te geven omdat ik al meestal weet wat ik kan verwachten. Dus om teleurstellingen tegen te gaan blijf ik er liever weg.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 04:51:30 ]
pi_157675189
Wat vind je trouwens van de fooi in de US vergeleken met Nederland? de service gerichtheid komt natuurlijk ook door de fooi, maar in de wat goedkopere toko's vond ik de service gerichtheid erg nep en oppervlakkig. Een beetje aardig doen en dan 20% verwachten.
  donderdag 19 november 2015 @ 19:45:06 #42
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_157675981
Mooie review en culinaire reis weer Iwanius, met plezier gelezen :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  donderdag 19 november 2015 @ 20:01:40 #43
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_157676384


[ Bericht 11% gewijzigd door Isabeau op 20-11-2015 08:54:32 (gebash - weg) ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_157676794
Leuk om te lezen Iwanius!

Oh je reactie op DancingPhoebe is wel wat fel hoor. Ik dacht door het onderschrift ook dat jij het was :)
Ik had me jou alleen niet als een vadsige neger voorgesteld :P ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_157685750
Keep it going! geweldig avontuur weer!
Keep on Tripp'n
pi_157686070
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:19 schreef mascara-klodder het volgende:
Leuk om te lezen Iwanius!

Oh je reactie op DancingPhoebe is wel wat fel hoor. Ik dacht door het onderschrift ook dat jij het was :)
Ik had me jou alleen niet als een vadsige neger voorgesteld :P ;)
:D Dankjewel MK. Pas je een beetje op jezelf? En neem de adviezen van de mensen op FOK! die echt het beste met je voorhebben ter harte. Ik bedoel daarmee met name mensen als Golfer,Isefrim en LHO!

V.w.b.mijn reactie op DancingPhoebe was deze zeker niet hatelijk of verwijtend bedoelt hoor. In tegendeel. Ik dacht dat het een neutraal antwoord was gezien zijn opmerking.

Ben wel klaar met lieden die alleen maar langskomen om over onzin te zeiken i.p.v. het eten. }:| Dus weg met die reacties!

On topic:



Ondanks het erg frisse en sombere hersftweer was het uitzicht weer prima. :@

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 04:54:36 ]
pi_157686085
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2015 04:49 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:D Dankjewel MK. Pas je een beetje op jezelf? En neem de adviezen van de mensen op FOK! die echt het beste met je voorhebben ter harte. Ik bedoel daarmee met name mensen als Golfer,Isefrim en LHO!

V.w.b.mijn reactie op DancingPhoebe was deze zeker niet hatelijk of verwijtend bedoelt hoor. In tegendeel. Ik dacht dat het een neutraal antwoord was gezien zijn opmerking.

Ben wel klaar met lieden die alleen maar langskomen om over onzin te zeiken i.p.v. het eten. }:| Dus weg met die reacties!

On topic:

[ afbeelding ]

Ondanks het erg frisse en sombere hersftweer was het uitzicht weer prima. :@
Ik red het wel hoor maar vind het gewoon jammer dat je zo overtrokken reageerde wat nieteens kwaad bedoeld was :)
Ook op Mr.J.lo oid.

Dan doe je je eigen topic gewoon te kort.

Vind het echt leuk om vooral je buitenlandse eetavonturen te lezen.
Zal voor mij hoogstwaarschijnlijk niet haalbaar zijn. En dat hoeft ook niet.

Heb nu wel mijn zinnen gezet op Amarone :@

Leuk om voor te sparen :Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_157686086
Ik las er niets verkeerds in hoor :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157714889
Ah, nu pas ontdekt dat dit topic weer loopt! Wat een heerlijke verslagen weer!
pi_157744816
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:11 schreef mytec het volgende:
Wat vind je trouwens van de fooi in de US vergeleken met Nederland? de service gerichtheid komt natuurlijk ook door de fooi, maar in de wat goedkopere toko's vond ik de service gerichtheid erg nep en oppervlakkig. Een beetje aardig doen en dan 20% verwachten.
Tja ik vind het Amerikaans systeem iets typisch Amerikaans. Heeft zijn voordelen maar ook nadelen en dat laatste noemde je al op nl. fake smile en alleen vanwege de mogelijke fooi extra aardig en welwillend doen. Als ik moet kiezen tussen personeel dat misschien nuchterder en eerlijker is maar er bijloopt alsof het hun niet kan schelen m.a.w jij bent overgeleverd aan de grillen en grollen van de bediening dan heb ik voor het moment dat ik er ben maar die 'fakeness'

V.w.b. die 20% moet je weten dat men in de Verenigde Staten wel erg aan moderne slavernij parktijken doet als ik het zo mag noemen. De lonen daar zijn echt belachelijk laag en i.v.g met Nederland is er geen algemene landelijke horeca CAO zoals wij dat kennen en waar een hoop voor je als werknemer is geregeld. (en nu met Rutte ook weer is uitgekleed) Dat heeft deels te maken met het Amerikaans systeem waar met name de werkgever het belangrijkste is en dan vooral zijn maximale winstmarge ook als dat ten koste van het personeel gaat. Dus zie je ook vaak dat de werkgevers daar de complete vrije hand hebben om te bepalen wat zij goed achten als salaris voor hun werknemers en wat ze dan ook massaal doen. En ga je klagen en protesteren dan is de kans dat jij je gelijk krijgt marginaal gewoon omdat er geen landelijke bepalende wetgeving voor is met gevolgen voor de werkgever op dat gebied.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 05:03 schreef mascara-klodder het volgende:

Ik red het wel hoor maar vind het gewoon jammer dat je zo overtrokken reageerde wat nieteens kwaad bedoeld was :)Ook op Mr.J.lo oid.

Dan doe je je eigen topic gewoon te kort.

Nou, die overtrokkenheid zoals jij dat noemt is een gevolg van gezeik,gewroet en doelbewuste sfeer verziekende reacties die niet van de ene op de andere dag begonnen zijn en nu al jaren bezig zijn aangevoerd door een welbekende mod en zijn kleine clubje van volgelingen (achter en voor de schermen) die ik sowieso allemaal ken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Vind het echt leuk om vooral je buitenlandse eetavonturen te lezen.
Zal voor mij hoogstwaarschijnlijk niet haalbaar zijn. En dat hoeft ook niet.
Soms kan hoe raar het ook klinkt de rust en het bijbehorende genot soms ook in eigen land plaatsvinden zoals bijvoorbeeld een wandeling door een bos met al zijn geuren en geluiden. Kan erg rustgevend zijn om daarna na afloop ergens iets lekkers bij een haard te gaan drinken of eten.

quote:
Heb nu wel mijn zinnen gezet op Amarone :@

Leuk om voor te sparen :Y
Amarone zijn lunches zijn leuk geprijsd vind ik voor een 1 sterren-toko. Voor pak'm beet ben je al met +/- 40 euro max. p.p.klaar als het een lunch is. ( Voor 3 gerechten + amuse 'gratis'.)


Waar?




© FG restaurant



FG restaurant
Lloydstraat 204
3024 EA Rotterdam

Wat at / dronk je?


Moi is binnen dus "het feest kan beginnen" 8} en de patron himself komt de
gekozen bubbelfles maar even openmaken want...het wordt weer zo een avond.



Deze fles is bekend van een eerder bezoek en goed bevallen dus....opnieuw nemen.



FG's nieuwe amuse bestaat uit een mousseline van o.a. aardappel i.c.m.tonijn, een krokantje en FG's Imperial Heritage kaviaar
die beter is in kwaliteit en smaak dan de Sevruga en de Ocietra kaviaar. Voortreffelijk en mooie presentatie!



Jeu...daar zijn ze weer de Canelé's met een eendenlevermousse. Dat i.c.m.
de zojuist ingeschonken champagne maakt dat de stemming er al goed in zit bij mij.



Twee mooie Château Mouton Rothschild en wel links 1975 en rechts 1985!
die gereed staan voor de avond!



En de chef himself komt ze ook even persoonlijk vasthouden en brengen.



Een 'chiladou' :? oester,parelgort die zwart gemaakt is i.c.m.inkt van de inktvis,Hollandaisesaus en wederom een lepeltje
FG's Imperial Heritage kaviaar. Dat i.c.m. de ingeschonken Château Mouton Rothschild 1985 maakt dat het een "to die for"
drank en spijzen combinatie is. Zuurdesem ernaast is om af en toe de smaak in de mond te neutraliseren want er is ook nog
champagne.(links)



Zaaalig deze coquilles i.c.m.een witte chocolade emulsion van knolselderij en o.a.geschaafde wintertruffel.



Chivitje? garing van kabeljauw i.c.m. Peruaanse kruiden,paksoi en kreeft.Heerlijk!



Heel bekend voor mij en iets compacter dan normaal: Mijn lievelingsgerecht de kreeft met o.a.een witte chocolade
emulsion van knolselderij, een jus van gerookt boter, bieslook,verjus, en afgemaakt met ditmaal FG's Imperial
Heritage kaviaar! Oh..."to die for"



Tja..het wordt bijna afgezaagd maar een avond is niet compleet zonder dat andere lievelingsgerecht en wel Wagyu A5 Beef!
(met daarachter een lang schaaltje met o.a. die witte chocolade emulsion van knolselderij i.c.m.o.a.geschaafde wintertruffel.
Tja..ook gewoon weer top in smaak!



Zo! even iets anders en wel dit simpele bord met o.a.stukjes appel,meloen,sinaasappel,peer overgoten in een lichte dessertwijn dressing.



Moi gaat naar buiten om even te paffen en of moi trek heeft in bovenstaande cognac?
"Uiteraard Harry,schenk maar in want geld moet rollen...wat zeg ik: "over de balk ermee" })
zoals een enkeling verafschuwt."


En toen begon zoals bij het laatste bezoek opnieuw de ellende. })


De chef vond dat het nog gezelliger moest worden en er werd dus een nieuw blik
FG's Imperial Heritage kaviaar voor mij neergezet i.c.m. twee nieuwe glazen met
champagne waarvan de 1 een Dom Ruinart Vintage Blanc uit 2004 bevatte en de
ander een Bollinger Spectre 007! Oh jee....pffff :+



FG's Imperial Heritage kaviaar! In smaak die tegen het boterachtige-romige aanzit
en vele malen beter is dan eerder genoemde Sevruga en de Ocietra kaviaar. Ook kun je
goed zien dat de kleur mooi licht is wat op een topkwaliteit duidt.



Jeu...gezellig zo met nog maar een blikje kaviaar want zoals in die chocoladekoekje reclame met wijlen
Bart de Graaf: "Zeg maar nee, dan krijg je er twee" :')



Jeu...en weer zijn champagne glazen bijgevuld (welke was nou wat?.ach who cares...just bubbels) en....nog maar
een blikje van dat 'zwarte goud. *)


Impressies / Op of aanmerkingen

Tja, de teksten onder de geplaatste foto's zeggen al genoeg en er is verder weinig aan toe te voegen
en wel dat het weer zo een avondje was die bol stond van culinair genot,verwennerij en gezelligheid.

Oh ja..en de rekening na afloop maar dat was wel het minste om je druk over te maken i.m.o.

Cijfer
9,5
/ 10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2015 17:05:43 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')