Helaas hebben waarnemers al eerder gezien dat IS strijders zich teruggetrokken hebben uit Raqqa. Dit was namelijk te verwachten. En die gaan daar echt niet op zitten wachten.quote:Op dinsdag 17 november 2015 07:18 schreef Szura het volgende:
@Conflicts: OVERNIGHT: #France bombs #ISIS stronghold of #Raqqa for a second time in 3 days. @Raqqa_SL reported at least 7 strikes on south of city.
Waarom? Ze zijn nog minder dan shit en als zodanig moeten ze ook behandeld en aangesproken worden.quote:Op maandag 16 november 2015 23:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Stop met het kleineren van die gasten.
Het SDF gaat niet tegen SAA vechten.quote:Op dinsdag 17 november 2015 08:40 schreef firefly3 het volgende:
De SDF is opgericht, zij gaan ook tegen assad en isis vechten in Aleppo en Idlib.
In elk geval zeker niet per definitie een teken van een laag IQ.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja neem het ff op voor ze. Jezelf opblazen is een teken van een hoog IQ
Dat idee dat ze eerst naar turkije gaan vluchten en daarna naar europa is iets wat meer mensen denken. Ik ben daar ook bang voor. Hopelijk steekt erdogan daar een stokje voor (hij zou het kunnen) maar hem kennende en zijn band met isis, waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:50 schreef Gulmez het volgende:
stel je voor isis gebied word heroverd steeds meer, ze krijgen steeds kleinere gebieden en de kans dat ze worden gepakt steeds groter, denken jullie dan niet dat die 60.000 isis leden via turkije europa in zullen trekken omdat de mensenrechten hier beter zijn?
syrie ligt te dicht bij turkije en europa als ze zich verplaatsen hebben wij straks de zelfde problemen als wat nu daar gebeurd (maar ik ben geen expert misschien vluchten ze niet naar europa als ze verliezen)
Rebellen werkten dacht ik eerst inderdaad samen met IS in en om Raqqa. Totdat ze er zelf werden uitgekickt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:53 schreef Koskesh het volgende:
Ik volg dit conflict niet helemaal goed vanaf het begin, maar klopt het dat er eerst al qaeda in raqqa zat en toen isis is uitgenodigd? Of hebben ze de stad met geweld veroverd? Wat was/is de support onder de lokale bevolking in raqqa voor IS?
IS is niet uitgenodigd: ze hebben het overgenomen van de FSA en Al Qaeda. De support is redelijk hoog: het is een Soennitische regio.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:53 schreef Koskesh het volgende:
Ik volg dit conflict niet helemaal goed vanaf het begin, maar klopt het dat er eerst al qaeda in raqqa zat en toen isis is uitgenodigd? Of hebben ze de stad met geweld veroverd? Wat was/is de support onder de lokale bevolking in raqqa voor IS?
Ik vind het sowieso vreemd dat de VS het toelaat dat er ISIS gebied aan Turkije grenst. Het is een overduidelijke grensovergang voor wapens, jihadisten, geld- en goederentransport. Gooi het plat, laat de Koerden het schoonvegen en laat Erdogan in z'n sop gaarkoken.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:58 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Dat idee dat ze eerst naar turkije gaan vluchten en daarna naar europa is iets wat meer mensen denken. Ik ben daar ook bang voor. Hopelijk steekt erdogan daar een stokje voor (hij zou het kunnen) maar hem kennende en zijn band met isis, waarschijnlijk niet.
IS kwam binnen, veroverde Raqqa en daarna de laatste bases van de SAA in het gebied als ik het niet verkeerd heb.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:00 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Rebellen werkten dacht ik eerst inderdaad samen met IS in en om Raqqa. Totdat ze er zelf werden uitgekickt.
Een mini tsar-bomba op Raqqa?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:39 schreef IPA35 het volgende:
ISIS gaat nu hard genomen worden door Poetin.
zo werkt het nietquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:56 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een mini tsar-bomba op Raqqa?
En door Soleimani:quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:39 schreef IPA35 het volgende:
ISIS gaat nu hard genomen worden door Poetin.
Hangt er vanaf op welk land je de bom gooit en wie het doet.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
zo werkt het niet
Ieder land dat een bom gooit , en er gaan burgerslachtoffers dood, krijgt het land dat de bom gegooid heeft gewoon burgerslachtoffers terug.
Wanneer stopt deze hoax een keertje?quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:58 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Dat idee dat ze eerst naar turkije gaan vluchten en daarna naar europa is iets wat meer mensen denken. Ik ben daar ook bang voor. Hopelijk steekt erdogan daar een stokje voor (hij zou het kunnen) maar hem kennende en zijn band met isis, waarschijnlijk niet.
Best generaliserend voor de vele miljoenen soennistische moslims vind je niet?quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
IS is niet uitgenodigd: ze hebben het overgenomen van de FSA en Al Qaeda. De support is redelijk hoog: het is een Soennitische regio.
Fixed for truth.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:56 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een mini precisie tsar-bomba op Raqqa?
Filmpje in link.twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 17-11-2015 om 12:37:22VIDEO: Russian cruise missile filmed flying over #Aleppo #Syria today. - @yasseralhaji1https://t.co/Ix3jNCkOma reageer retweet
Het is die precisie tsaar bom.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:40 schreef Intellectueel het volgende:
Waarschijnlijk een Kh-55. Had ik het gisteren nog over met Djbril. Mocht het inderdaad een Kh-55 zijn dan is hij waarschijnlijk gelanceerd vanaf een Russische bomber. Dat betekent dat Russische langeafstandsbommenwerpers naar de regio zijn gestuurd. Wellicht nu gestationeerd in Iran, of zelfs Irak.
Kan een voorbode zijn voor enorme bombardementen op Raqqa en ander IS-gebied.
Precisie tsar bom, precisie witte phosphor. De rebellen zijn fucked. Beter snel aan de onderhandelingstafel als ik hen was.quote:
"Het is de ideologie die ze hebben en hun bereidheid om te sterven."quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja neem het ff op voor ze. Jezelf opblazen is een teken van een hoog IQ
Die vliegen gewoon vanaf Engels-2...quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:40 schreef Intellectueel het volgende:
Waarschijnlijk een Kh-55. Had ik het gisteren nog over met Djbril. Mocht het inderdaad een Kh-55 zijn dan is hij waarschijnlijk gelanceerd vanaf een Russische bomber. Dat betekent dat Russische langeafstandsbommenwerpers naar de regio zijn gestuurd. Wellicht nu gestationeerd in Iran, of zelfs Irak.
Kan een voorbode zijn voor enorme bombardementen op Raqqa en ander IS-gebied.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |