abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2015 @ 19:17:46 #51
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157605858
Hoe je het wendt of keert. Netto, dus onderaan de streep, als de rook is opgeklaard en iedereen over gaat tot de orde van de dag: zullen wij Moslims de grootste slachtoffer hiervan zijn. Dat (!) baart me (ook) zorgen.

Zo langzamerhand zal de emotie het winnen van de ratio. En dat is een enge gedachte. Hoe bonafide ik ook met mijn frisse kop mag zijn. :{

Klemtoon

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_157605878
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2015 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe je wendt of keert. Netto, dus onderaan de streep, als de rook is opgeklaard en iedereen over gaat tot de orde van de dag: zullen wij Moslims de grootste slachtoffer hiervan zijn. Dat (!) baart me (ook) zorgen.

Klemtoon

:')
pi_157605920
quote:
Hoe je wendt of keert. Netto, dus onderaan de streep, als de rook is opgeklaard en iedereen over gaat tot de orde van de dag: zullen wij Moslims de grootste slachtoffer hiervan zijn. Dat (!) baart me (ook) zorgen.

Zo langzamerhand zal de emotie het winnen van de ratio. En dat is een enge gedachte. Hoe bonafide ik ook met mijn frisse kop mag zijn. :{

Klemtoon

Ik snap niet hoe je een religie aan kan hangen van een moordende, pedofiele krijgsheer.
pi_157605956
quote:
Hoe je het wendt of keert. Netto, dus onderaan de streep, als de rook is opgeklaard en iedereen over gaat tot de orde van de dag: zullen wij Moslims de grootste slachtoffer hiervan zijn. Dat (!) baart me (ook) zorgen.

Klemtoon

Hou alsjeblieft op zeg. Slachtofferrol :r
  maandag 16 november 2015 @ 19:22:32 #55
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157605990
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:19 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je een religie aan kan hangen van een moordende, pedofiele krijgsheer.
Die terroristen begrijpen niet dat jij "vrij" kan leven en willen je hun manier van denken en leven opleggen. ik hoop niet dat jij hetzelfde doet met gelovigen. :{

Vochtig

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_157606031
pi_157606040
quote:

Klemtoon

Zum kotsen dit soort uitspraken.
pi_157606057
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2015 19:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die terroristen begrijpen niet dat jij "vrij" kan leven en willen je hun manier van denken en leven opleggen. ik hoop niet dat jij hetzelfde doet met gelovigen. :{

Vochtig

Ik stel hier een serieuze vraag. Jij identificeert jezelf als vreedzame moslim. Hoe kun je dat verenigen met het feit dat Mohammed de belangrijkste persoon is in je religie en het feit dat hij een moordende krijgsheer was?
pi_157606107
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:24 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Ik stel hier een serieuze vraag. Jij identificeert jezelf als vreedzame moslim. Hoe kun je dat verenigen met het feit dat Mohammed de belangrijkste persoon is in je religie en het feit dat hij een moordende krijgsheer was?
En het zo draaien dat jij/jullie/Moslims de grote verliezers zijn.

Mijn inziens is DAT overigens ook het grote probleem. Veel moslims nemen nul stand in dit conflict. Zodra Palestina (en nee ik ben ook niet pro-Israël) ter sprake komt stromen de straten vol met demonstranten.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2015 19:28:22 ]
pi_157606121
quote:

Klemtoon

goh, wat erg. Die 130 doden boeit niet, maar de moslims zullen slecht aangekeken worden, dat is het echte probleem.

Nou, doe er wat aan. Zorg voor de verlichting die de islam zo hard nodig heeft.Dat kan alleen van binnenuit komen. Zolang de Koran onfeilbaar is, en de Islam dus ook, zullen deze excessen altijd goedgepraat kunnen worden. het staat immers in de Koran dat het toegestaan is, en aangezien deze onfeilbaar is...

De huidige moslimwereld mist zelfkritiek. Dat bestaat gewoonweg niet. Alles is altijd de schuld van een ander. Zolang er geen introspectie of bezinning kan plaatsvinden, zal de moslimwereld in de clinch liggen met anderen, maar ook met zichzelf.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_157606160
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:26 schreef Blue_note het volgende:

[..]

En het zo draaien dat jij/jullie/Moslims de grote verliezers zijn.
Dat ook nog eens. Maar ik kan er eigenlijk gewoon echt niet meer bij met mijn hoofd dat je met je volle verstand de Islam aanhangt en tegelijkertijd beweert dat het in de kern een vreedzame religie is. Doordat deze kern steeds maar weer wordt gebagatelliseerd verlies ik ook mijn respect voor individuele moslims die zich als dusdanig identificeren.
  maandag 16 november 2015 @ 19:28:30 #62
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157606169
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:26 schreef Bensel het volgende:

[..]

goh, wat erg. Die 130 doden boeit niet, maar de moslims zullen slecht aangekeken worden, dat is het echte probleem.

Nou, doe er wat aan. Zorg voor de verlichting die de islam zo hard nodig heeft.Dat kan alleen van binnenuit komen. Zolang de Koran onfeilbaar is, en de Islam dus ook, zullen deze excessen altijd goedgepraat kunnen worden. het staat immers in de Koran dat het toegestaan is, en aangezien deze onfeilbaar is...

De huidige moslimwereld mist zelfkritiek. Dat bestaat gewoonweg niet. Alles is altijd de schuld van een ander. Zolang er geen introspectie of bezinning kan plaatsvinden, zal de moslimwereld in de clinch liggen met anderen, maar ook met zichzelf.
Mooi gezegd.
Fade to Black
pi_157606194
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:28 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Mooi gezegd.
  maandag 16 november 2015 @ 19:29:30 #64
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_157606202
quote:

[..]
...

Daar ligt de kern, er mag per definitie niet getwijfeld worden aan de (goede en voor anderen, slechte) bedoelingen van de godsdienst.

Het is ook moeilijk, I know, om datgene waar je vurig in geloofde af te moeten wijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 16-11-2015 19:39:49 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_157606238
quote:

Klemtoon

Nee jankbal, dat is gelul.

En anders keer je je eens af van die fictieve haatpedofiel van je.
PWBF
pi_157606253
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:28 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Dat ook nog eens. Maar ik kan er eigenlijk gewoon echt niet meer bij met mijn hoofd dat je met je volle verstand de Islam aanhangt en tegelijkertijd beweert dat het in de kern een vreedzame religie is. Doordat deze kern steeds maar weer wordt gebagatelliseerd verlies ik ook mijn respect voor individuele moslims die zich als dusdanig identificeren.
Precies. En wat ik net aanhaal: zodra het conflict Palestina om de hoek komt kijken staan er vele op de barricades. Bij dit soort zaken bijna niet, dan wordt gewezen; Jullie gaan ons dalijk met de nek aankijken.

Nou dat laatste is nou écht niet het probleem.
pi_157606306
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:30 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Precies. En wat ik net aanhaal: zodra het conflict Palestina om de hoek komt kijken staan er vele op de barricades. Bij dit soort zaken bijna niet, dan wordt gewezen; Jullie gaan ons dalijk met de nek aankijken.

Nou dat laatste is nou écht niet het probleem.
Ja het Palestina verhaal is helemaal dramatisch natuurlijk. Alleen maar omdat het om Joden gaat. De Oeigoeren in China, bijv. hoor je ze nooit over.
pi_157606373
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 18:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je opmerking sloeg dus nergens op.
Ok
pi_157606436
Zit even dwdd te kijken, hier een muzikaal intermezzo van mij:

I´m back.
pi_157606446
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 18:23 schreef Xa1pt het volgende:
Ik vroeg om een uitleg. Dus wat bedoel je? Hoe zorgen moslims die naar de moskee gaan voor polarisatie?
Het ging om het gebouw en de symboliek. Ik verlang terug naar de jaren '60 en '70 toen progressieve mensen het slechte van religie snapten
quote:
Concreet bedoel je... wat?
Je hebt helemaal geen behoefte om mij te snappen.
quote:
Ik ook niet, ik liet je zien dat hoe religieuzer iemand is hoe kleiner de bereidheid is om geweld te gebruiken.
En ik heb bronnen die het tegenovergestelde beweren. Diegene die de slachtpartij uitvoerden beroepen zichzelf op de religie, hoezo zou ik hierover sowieso nog een discussie moeten hebben.

Maar ik merk dat ik weer boos en gefrustreerd begin te raken. Ik krijg weer beelden door m'n hoofd over een man die met z'n dode vriendin in zijn armen staat te schreeuwen. En dan weer alleen maar krijg te horen dat we vooral niet naar de islam moeten kijken. Nee die gruwelijkheden moeten we gewoon negeren.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 16 november 2015 @ 19:37:38 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_157606453
quote:
Hoe je het wendt of keert. Netto, dus onderaan de streep, als de rook is opgeklaard en iedereen over gaat tot de orde van de dag: zullen wij Moslims de grootste slachtoffer hiervan zijn.
Lazer toch op, kerel. Met je onderaan de streep. Dat moet je de nabestaanden vertellen van degenen die nu zijn omgekomen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_157606521
quote:

[..]

Inderdaad, take your pick:

A) De wil van Allah
B) Complot van Israël
C) Eigen schuld
D) Ja maar Palestina

Een andere optie is er voor vele moslims niet. Zelfs optie B heb ik al horen langskomen na vrijdag.
PWBF
pi_157606556
Men focust nu vooral op het punt dat opgroeien/leven in een achterstandswijk radicalisering in de hand werkt.
Dat klopt natuurlijk deels. Echter zijn er ook genoeg hoog opgeleide en rijke geradicaliseerde Moslims.

Ik heb geen harde cijfers paraat, maar wel veel boeken/artikelen over de radicalisering en de Taliban gelezen en durf te stellen dat deze verhouding maximaal 50/50 is.
pi_157606580
Jongens allemaal even meeleven met BansheeBoy he... want onderaan de streep...
PWBF
pi_157606808
de daders

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')