quote:Op maandag 16 november 2015 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe je wendt of keert. Netto, dus onderaan de streep, als de rook is opgeklaard en iedereen over gaat tot de orde van de dag: zullen wij Moslims de grootste slachtoffer hiervan zijn. Dat (!) baart me (ook) zorgen.
Klemtoon²
Ik snap niet hoe je een religie aan kan hangen van een moordende, pedofiele krijgsheer.quote:Op maandag 16 november 2015 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe je wendt of keert. Netto, dus onderaan de streep, als de rook is opgeklaard en iedereen over gaat tot de orde van de dag: zullen wij Moslims de grootste slachtoffer hiervan zijn. Dat (!) baart me (ook) zorgen.
Zo langzamerhand zal de emotie het winnen van de ratio. En dat is een enge gedachte. Hoe bonafide ik ook met mijn frisse kop mag zijn.
Klemtoon²
Hou alsjeblieft op zeg. Slachtofferrolquote:Op maandag 16 november 2015 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe je het wendt of keert. Netto, dus onderaan de streep, als de rook is opgeklaard en iedereen over gaat tot de orde van de dag: zullen wij Moslims de grootste slachtoffer hiervan zijn. Dat (!) baart me (ook) zorgen.
Zo langzamerhand zal de emotie het winnen van de ratio. En dat is een enge gedachte. Hoe bonafide ik ook met mijn frisse kop mag zijn.
Klemtoon²
Die terroristen begrijpen niet dat jij "vrij" kan leven en willen je hun manier van denken en leven opleggen. ik hoop niet dat jij hetzelfde doet met gelovigen.quote:Op maandag 16 november 2015 19:19 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je een religie aan kan hangen van een moordende, pedofiele krijgsheer.
Zum kotsen dit soort uitspraken.quote:Op maandag 16 november 2015 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe je het wendt of keert. Netto, dus onderaan de streep, als de rook is opgeklaard en iedereen over gaat tot de orde van de dag: zullen wij Moslims de grootste slachtoffer hiervan zijn. Dat (!) baart me (ook) zorgen.
Klemtoon²
Ik stel hier een serieuze vraag. Jij identificeert jezelf als vreedzame moslim. Hoe kun je dat verenigen met het feit dat Mohammed de belangrijkste persoon is in je religie en het feit dat hij een moordende krijgsheer was?quote:Op maandag 16 november 2015 19:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die terroristen begrijpen niet dat jij "vrij" kan leven en willen je hun manier van denken en leven opleggen. ik hoop niet dat jij hetzelfde doet met gelovigen.
Vochtig²
En het zo draaien dat jij/jullie/Moslims de grote verliezers zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 19:24 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ik stel hier een serieuze vraag. Jij identificeert jezelf als vreedzame moslim. Hoe kun je dat verenigen met het feit dat Mohammed de belangrijkste persoon is in je religie en het feit dat hij een moordende krijgsheer was?
goh, wat erg. Die 130 doden boeit niet, maar de moslims zullen slecht aangekeken worden, dat is het echte probleem.quote:Op maandag 16 november 2015 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Klemtoon²
Dat ook nog eens. Maar ik kan er eigenlijk gewoon echt niet meer bij met mijn hoofd dat je met je volle verstand de Islam aanhangt en tegelijkertijd beweert dat het in de kern een vreedzame religie is. Doordat deze kern steeds maar weer wordt gebagatelliseerd verlies ik ook mijn respect voor individuele moslims die zich als dusdanig identificeren.quote:Op maandag 16 november 2015 19:26 schreef Blue_note het volgende:
[..]
En het zo draaien dat jij/jullie/Moslims de grote verliezers zijn.
Mooi gezegd.quote:Op maandag 16 november 2015 19:26 schreef Bensel het volgende:
[..]
goh, wat erg. Die 130 doden boeit niet, maar de moslims zullen slecht aangekeken worden, dat is het echte probleem.
Nou, doe er wat aan. Zorg voor de verlichting die de islam zo hard nodig heeft.Dat kan alleen van binnenuit komen. Zolang de Koran onfeilbaar is, en de Islam dus ook, zullen deze excessen altijd goedgepraat kunnen worden. het staat immers in de Koran dat het toegestaan is, en aangezien deze onfeilbaar is...
De huidige moslimwereld mist zelfkritiek. Dat bestaat gewoonweg niet. Alles is altijd de schuld van een ander. Zolang er geen introspectie of bezinning kan plaatsvinden, zal de moslimwereld in de clinch liggen met anderen, maar ook met zichzelf.
quote:Op maandag 16 november 2015 19:26 schreef Bensel het volgende:
[..]
goh, wat erg. Die 130 doden boeit niet, maar de moslims zullen slecht aangekeken worden, dat is het echte probleem.
Nou, doe er wat aan. Zorg voor de verlichting die de islam zo hard nodig heeft.Dat kan alleen van binnenuit komen. Zolang de Koran onfeilbaar is, en de Islam dus ook, zullen deze excessen altijd goedgepraat kunnen worden. het staat immers in de Koran dat het toegestaan is, en aangezien deze onfeilbaar is...
De huidige moslimwereld mist zelfkritiek. Dat bestaat gewoonweg niet. Alles is altijd de schuld van een ander. Zolang er geen introspectie of bezinning kan plaatsvinden, zal de moslimwereld in de clinch liggen met anderen, maar ook met zichzelf.
quote:
Daar ligt de kern, er mag per definitie niet getwijfeld worden aan de (goede en voor anderen, slechte) bedoelingen van de godsdienst.quote:Op maandag 16 november 2015 19:26 schreef Bensel het volgende:
[..]
...
Nee jankbal, dat is gelul.quote:Op maandag 16 november 2015 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Klemtoon²
Precies. En wat ik net aanhaal: zodra het conflict Palestina om de hoek komt kijken staan er vele op de barricades. Bij dit soort zaken bijna niet, dan wordt gewezen; Jullie gaan ons dalijk met de nek aankijken.quote:Op maandag 16 november 2015 19:28 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Maar ik kan er eigenlijk gewoon echt niet meer bij met mijn hoofd dat je met je volle verstand de Islam aanhangt en tegelijkertijd beweert dat het in de kern een vreedzame religie is. Doordat deze kern steeds maar weer wordt gebagatelliseerd verlies ik ook mijn respect voor individuele moslims die zich als dusdanig identificeren.
Ja het Palestina verhaal is helemaal dramatisch natuurlijk. Alleen maar omdat het om Joden gaat. De Oeigoeren in China, bijv. hoor je ze nooit over.quote:Op maandag 16 november 2015 19:30 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Precies. En wat ik net aanhaal: zodra het conflict Palestina om de hoek komt kijken staan er vele op de barricades. Bij dit soort zaken bijna niet, dan wordt gewezen; Jullie gaan ons dalijk met de nek aankijken.
Nou dat laatste is nou écht niet het probleem.
Het ging om het gebouw en de symboliek. Ik verlang terug naar de jaren '60 en '70 toen progressieve mensen het slechte van religie snaptenquote:Op maandag 16 november 2015 18:23 schreef Xa1pt het volgende:
Ik vroeg om een uitleg. Dus wat bedoel je? Hoe zorgen moslims die naar de moskee gaan voor polarisatie?
Je hebt helemaal geen behoefte om mij te snappen.quote:Concreet bedoel je... wat?
En ik heb bronnen die het tegenovergestelde beweren. Diegene die de slachtpartij uitvoerden beroepen zichzelf op de religie, hoezo zou ik hierover sowieso nog een discussie moeten hebben.quote:Ik ook niet, ik liet je zien dat hoe religieuzer iemand is hoe kleiner de bereidheid is om geweld te gebruiken.
Lazer toch op, kerel. Met je onderaan de streep. Dat moet je de nabestaanden vertellen van degenen die nu zijn omgekomen.quote:Op maandag 16 november 2015 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe je het wendt of keert. Netto, dus onderaan de streep, als de rook is opgeklaard en iedereen over gaat tot de orde van de dag: zullen wij Moslims de grootste slachtoffer hiervan zijn.
Inderdaad, take your pick:quote:Op maandag 16 november 2015 19:26 schreef Bensel het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |