Heeft meer met motorbendes te maken denk ik.quote:Op maandag 16 november 2015 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
Een schuur in Susteren.
Belangrijk strategisch doelwit voor terroristen.
Frontpage wel:quote:Op maandag 16 november 2015 14:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die hebben het bericht een heel andere titel gegeven hoor.
ja, inderdaad je verwacht een "grote" aanslag in een schuurtje in susteren veeeeeeeel eerder dan laten we zeggen utrecht centraal, amsterdam centraal of schiphol. nee een schuurtje in susterenquote:Op maandag 16 november 2015 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
Een schuur in Susteren.
quote:Op maandag 16 november 2015 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
Een schuur in Susteren.
Ik zie duidelijk verschil in lettertype.quote:Op maandag 16 november 2015 14:38 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Frontpage wel:
[ afbeelding ]
nope dat was het denk ik niet..quote:Op maandag 16 november 2015 14:45 schreef Hathor het volgende:
Illegaal voorraadje vuurwerk dat vroegtijdig de lucht in is gegaan?
quote:Op maandag 16 november 2015 14:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die hebben het bericht een heel andere titel gegeven hoor.
quote:Op maandag 16 november 2015 14:38 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Frontpage wel:
[ afbeelding ]
Pillenfabriekje denk ik eerderquote:Op maandag 16 november 2015 14:45 schreef Hathor het volgende:
Illegaal voorraadje vuurwerk dat vroegtijdig de lucht in is gegaan?
Cobra6 en dergelijke is dan ook niet zomaar wat vuurwerk. Maar goed, ik gis maar wat.quote:Op maandag 16 november 2015 14:48 schreef danilel het volgende:
[..]
nope dat was het denk ik niet..
Was behoorlijk veel helicopter verkeer, veel brandweer en EOD stond klaar. Dat gebeurt niet zo maar bij wat vuurwerk..
Volgens het bijgewerkte artikel in de televaag heeft het OM gezegd dat het ging om een 'ernstig incident dat direct ingrijpen vereiste', lijkt me idd meer dan de eerste de beste kwekerij, laboratorium of voorraad Belgisch vuurwerk...quote:Op maandag 16 november 2015 14:48 schreef danilel het volgende:
[..]
nope dat was het denk ik niet..
Was behoorlijk veel helicopter verkeer, veel brandweer en EOD stond klaar. Dat gebeurt niet zo maar bij wat vuurwerk..
jup, ik vermoed dat ze dachten dat het om de voortvluchtige ontsnapte terrorist van Molenbeek zou kunnen gaan.quote:Op maandag 16 november 2015 14:51 schreef YazooW het volgende:
Zegt denk ik genoeg dat hij zijn kleren moest uitdoen voordat hij werd gearresteerd.
Auto met Belgische kentekenplatentwitter:stefandevries twitterde op maandag 16-11-2015 om 14:56:41Pays-Bas : une voiture avec plaque belge en arrêt sur l'autoroute A2; incendie dans une ferme à côté; deux personnes interpellées reageer retweet
Voor dat die boer zijn mais afdeed perfect: uit het zicht, makkelijk bereikbaar :pquote:Op maandag 16 november 2015 14:58 schreef ioko het volgende:
Dat huisje ligt echt vol in het zicht vanaf de snelweg. Niet zo'n handige plek om je te verstoppen, lijkt me?
Wanneer is die mais geoogst?quote:Op maandag 16 november 2015 14:59 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Voor dat die boer zijn mais afdeed perfect: uit het zicht, makkelijk bereikbaar :p
Erg opvallend inderdaad. Benieuwd of hier meer achter zit...quote:Op maandag 16 november 2015 14:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Auto met Belgische kentekenplatentwitter:stefandevries twitterde op maandag 16-11-2015 om 14:56:41Pays-Bas : une voiture avec plaque belge en arrêt sur l'autoroute A2; incendie dans une ferme à côté; deux personnes interpellées reageer retweet
Dat hou ik niet per se op mijn kalender bijquote:
twitter:stefandevries twitterde op maandag 16-11-2015 om 15:07:09Correction on previous tweet: Dutch licence plate. https://t.co/qRy2w9W6Bh reageer retweet
Waarom moet dat er dan bij vermeld worden vraag ik me af? Een Nederlands kenteken is toch normaal in Nederland?quote:Op maandag 16 november 2015 15:08 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op maandag 16-11-2015 om 15:07:09Correction on previous tweet: Dutch licence plate. https://t.co/qRy2w9W6Bh reageer retweet
Omdat hij eerder stuurde dat het een Belgisch kenteken was?quote:Op maandag 16 november 2015 15:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarom moet dat er dan bij vermeld worden vraag ik me af? Een Nederlands kenteken is toch normaal in Nederland?
Omdat hij eerst zei dat het Belgische platen en verbeterd zich nuquote:Op maandag 16 november 2015 15:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Waarom moet dat er dan bij vermeld worden vraag ik me af? Een Nederlands kenteken is toch normaal in Nederland?
En omdat dat een link met Parijs minder aannemelijk maakt, en hij die link in ieder geval impliceerde met zijn tweet...quote:Op maandag 16 november 2015 15:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Omdat hij eerst zei dat het Belgische platen en verbeterd zich nu
quote:Op maandag 16 november 2015 15:11 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Omdat hij eerder stuurde dat het een Belgisch kenteken was?
Ik ging er vanuit dat dat een typfout was, niet dat hij daadwerkelijk dacht dat het Belgische kentekenplaten waren. Maar ok...quote:Op maandag 16 november 2015 15:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Omdat hij eerst zei dat het Belgische platen en verbeterd zich nu
twitter:fonslambie twitterde op maandag 16-11-2015 om 15:22:49Volgens #NCTV is er geen verband tussen politie-actie #A2 #Susteren en de aanslagen in #Parijs. reageer retweet
Eerder de media. Als iemand van het OM zegt "Er is niets duidelijk over een eventueel verband met Parijs", dan wordt dat door de media gelijk gezien als "Er is een mogelijk verband met Parijs".quote:
Inderdaad, als je al een aanslag wil plegen dan zoek je wel een wat beter doelwit uit.quote:Op maandag 16 november 2015 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
Een schuur in Susteren.
Zonder afbreuk te doen aan het gegeven dat de fout bij de media ligt, in dit hypothetische geval, de justitiepikkies zouden toch wel moeten weten hoe de media werken.quote:Op maandag 16 november 2015 15:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Eerder de media. Als iemand van het OM zegt "Er is niets duidelijk over een eventueel verband met Parijs", dan wordt dat door de media gelijk gezien als "Er is een mogelijk verband met Parijs".
Terwijl het best een ideaal plekje zou zijn voor het fabriceren van die dingen.quote:Op maandag 16 november 2015 15:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, als je al een aanslag wil plegen dan zoek je wel een wat beter doelwit uit.
Het getuigt van naïviteit om te denken dat wij er immuun voor zouden zijn. Ook in NL zijn doelwitten genoeg. Ik zeg niet dat het waarschijnlijk is, maar uitsluiten kun je het zeker niet.quote:Op maandag 16 november 2015 15:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Denken we nog steeds dat we Nederland belangrijk genoeg zijn voor een terroristische aanslag?
Het is natuurlujk ook helemaal niet zo dat er een levensgroot chemie-industrieterrein op een steenworp afstand ligt...quote:Op maandag 16 november 2015 15:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, als je al een aanslag wil plegen dan zoek je wel een wat beter doelwit uit.
Ik erken dat het zou kunnen gebeuren. Ik vind echter dat de EOD er de laatste 12-14 jaar er wel heel erg snel bij wordt gehaald. Bovendien, als ze een aanslag willen plegen hoe groot is dan de kans dat we de kans krijgen om het te voorkomen? Zo moeilijk is het toch niet om een bom te planten zonder dat iemand het op tijd opmerkt? Je moet even zoeken naar een goed en gemakkelijk doelwit maar dat lukt hen vast wel. Het heeft allemaal een hoog paniekvoetbalgehalte. Ik begrijp het, je wil geen risico nemen. Alleen, moeten de media er steeds zo op springen?quote:Op maandag 16 november 2015 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het getuigt van naïviteit om te denken dat wij er immuun voor zouden zijn. Ook in NL zijn doelwitten genoeg. Ik zeg niet dat het waarschijnlijk is, maar uitsluiten kun je het zeker niet.
Dat steekt zichzelf wel in de fik, daar hebben we geen terroristen voor nodig.quote:Op maandag 16 november 2015 15:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is natuurlujk ook helemaal niet zo dat er een levensgroot chemie-industrieterrein op een steenworp afstand ligt...
Tja, als dat een argument is kun je wel stoppen met iedere vorm van inlichtingendiensten.quote:Op maandag 16 november 2015 15:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik erken dat het zou kunnen gebeuren. Ik vind wel dat de EOD er de laatste 12-14 jaar wel heel erg snel bij wordt gehaald. Bovendien, als ze een aanslag willen plegen hoe groot is dan de kans dat we de kans krijgen om het te voorkomen? Zo moeilijk is het toch niet om een bom te planten zonder dat iemand het op tijd opmerkt? Je moet even zoeken naar een goed en gemakkelijk doelwit maar dat lukt hen vast wel.
Daar heb je wat aan met de bevolkingsdichtheid in die omgeving.quote:Op maandag 16 november 2015 15:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is natuurlujk ook helemaal niet zo dat er een levensgroot chemie-industrieterrein op een steenworp afstand ligt...
Wat zijn die rode knipperlichten op dat krot? Een of ander alarmsysteem?quote:
Fair enough. Ik zou niet zo ver willen gaan om ervoor te pleiten om ze op te heffen, ik denk wel dat het van realiteitszin getuigt om er niet vanuit te gaan dat je veilig bent omdat je zulke diensten hebt, in het beste geval verlagen ze het risico op aanslagen, in het ergste geval verhogen ze het risico (USA: martelingen, drone-aanslagen en zo).quote:Op maandag 16 november 2015 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, als dat een argument is kun je wel stoppen met iedere vorm van inlichtingendiensten.
Zuid-Limburg is, na de randstad, het dichtst bevolkte gebied van Nederland...quote:Op maandag 16 november 2015 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar heb je wat aan met de bevolkingsdichtheid in die omgeving.
Voor een terrorist zijn er in Holland interessantere doelwitten, bovendien is de plaats zelf voor hen interessanter (meer het centrum van de economie en het bestuur).
Ik heb nergens de suggestie gezien dat het hier om een verijdelde aanslag zou gaan, de eventuele link met Parijs ging eerder over een link met die gast die ze zoeken... Dat hij die kant op gevlucht was of zo...quote:Op maandag 16 november 2015 15:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar heb je wat aan met de bevolkingsdichtheid in die omgeving.
Voor een terrorist zijn er in Holland interessantere doelwitten, bovendien is de plaats zelf voor hen interessanter (meer het centrum van de economie en het bestuur).
Wat een gruwelijke baan heb je toch ook als je bij zo'n arrestatieteam werkt.quote:
Oké, ik was slordig. Het gaat om de combinatie van dichtbevolkt en voldoende mensen. In Holland zijn er veel interessantere doelwitten: dichterbevolkt, ook chemische bedrijven, het centrum van de macht en de handel (niet de technologiequote:Op maandag 16 november 2015 15:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zuid-Limburg is, na de randstad, het dichtst bevolkte gebied van Nederland...
Het lijkt mij eerlijk gezegd best wel leuk werk maar elke baan heeft wat minpuntjes.quote:Op maandag 16 november 2015 16:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat een gruwelijke baan heb je toch ook als je bij zo'n arrestatieteam werkt.
Jah, dat viel mij ook op...quote:Op maandag 16 november 2015 15:55 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wat zijn die rode knipperlichten op dat krot? Een of ander alarmsysteem?
Dat bedoelt hij toch ook.quote:Op maandag 16 november 2015 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerlijk gezegd best wel leuk werk maar elke baan heeft wat minpuntjes.
Waarschijnlijk zou de voorbereiding op een aanslag buiten de randstad wat minder in het oog springen bij veiligheidsdiensten. Bovendien zit je hier kort bij zowel de Belgische, als de Duitse grens. Een paar jaar geleden hebben ze een paar kilometer verderop in Maaseik overigens een terrorist, die daar boven een kebabzaak woonde, opgepakt.quote:Op maandag 16 november 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oké, ik was slordig. Het gaat om de combinatie van dichtbevolkt en voldoende mensen. In Holland zijn er veel interessantere doelwitten: dichterbevolkt, ook chemische bedrijven, het centrum van de macht en de handel (niet de technologie). Waarom zou je in Zuid-Limburg een aanslag plegen? Goed, van alles kan maar heel erg logisch zou het niet zijn, vanuit een terrorist gedacht.
Er liggen best wel wat doelwitten in de buurt (JFC HQ Brunssum , Chemelot, Awacs basis in Geilenkirchen, kerncentrale in Tihange), maar los daarvan: een terrorist heeft ook een schuilplaats nodig, niet alleen een doelwitquote:Op maandag 16 november 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oké, ik was slordig. Het gaat om de combinatie van dichtbevolkt en voldoende mensen. In Holland zijn er veel interessantere doelwitten: dichterbevolkt, ook chemische bedrijven, het centrum van de macht en de handel (niet de technologie). Waarom zou je in Zuid-Limburg een aanslag plegen? Goed, van alles kan maar heel erg logisch zou het niet zijn, vanuit een terrorist gedacht.
twitter:1Limburg twitterde op maandag 16-11-2015 om 16:11:41De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) heeft in Susteren in het schuurtje langs de A2 geen explosieven gevonden: https://t.co/XX2AiIqAnT reageer retweet
quote:Geen explosieven gevonden bij schuur langs A2
Een 36-jarige man uit Heerlen en een 31-jarige man uit Brunssum zijn maandag aangehouden omdat ze zich onder verdachte omstandigheden ophielden in een schuur in Susteren langs de snelweg A2.
De politie kreeg maandagmiddag kort na elkaar twee meldingen. Een man dreigde dat er op korte termijn een aanslag gepleegd zou worden. Een ander gaf aan dat er in de omgeving van de schuur twee explosies te horen waren geweest en ook zou er brand zijn uitgebroken.
Een arrestatieteam, de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) en een onderhandelaar gingen daarop naar de schuur. De snelweg werd tijdelijk afgesloten. Rond 13.30 uur werden de twee mannen uit de schuur aangehouden. Explosieven lagen niet in de schuur. Een van de twee mannen zou relationele problemen hebben en was mogelijk van plan zichzelf iets aan te doen, aldus het Openbaar Ministerie.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chuur-langs-A2.dhtml
ach mann, ich wol bloß sagen aber hub ja gein bretter...quote:Op maandag 16 november 2015 21:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
Geen terroristen, noch een motor- of drugsbende, maar een broensoemer die dreigde met "Auwie keël, ik ga ram een aansjlag pleege ouwhoer!" Wat een anticlimax...
Wat zijn die knipperlichten nu dan?quote:Op maandag 16 november 2015 15:55 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wat zijn die rode knipperlichten op dat krot? Een of ander alarmsysteem?
twitter:1Limburg twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 19:06:22De gearresteerde mannen in de schuur aan de A2 in Susteren waren verkleed als Dombo de olifant en als kikker https://t.co/eQpIZmBty8 reageer retweet
Ok..quote:Op vrijdag 20 november 2015 19:07 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:1Limburg twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 19:06:22De gearresteerde mannen in de schuur aan de A2 in Susteren waren verkleed als Dombo de olifant en als kikker https://t.co/eQpIZmBty8 reageer retweet
Kermit heeft een affaire met Dombo? Dat gaat miss Piggy niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 20 november 2015 19:07 schreef Houtenbeen het volgende:
Vandaag ook intwitter:NOS twitterde op woensdag 13-04-2016 om 21:48:45Twee mannen die vorig jaar dreigden met een aanslag krijgen een werkstraf van 240 uur en een jaar voorwaardelijk https://t.co/8bkKNL37zq reageer retweet
quote:Op donderdag 19 november 2015 09:37 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Wat zijn die knipperlichten nu dan?
Ziet er veel te modern uit voor dat hok.
Allebei op dezelfde hoogte, knipperen ook tegelijk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |