Beach | zondag 15 november 2015 @ 18:20 |
![]() Komend weekeinde staat de 34e GP van Brazilië op het programma op het circuit van Interlagos. Sinds de eerste race in 1972 week het Formule 1-circus tien keer uit naar Jacarepaguá, van 1981 tot 1989, omdat Interlagos te gevaarlijk was geworden. Het circuit werd in deze jaren grondig verbouwd en ingekort tot 4,3km, de lengte die het circuit tot vandaag nog steeds heeft. Vorig jaar was het Nico Rosberg die de hoogste trede van het podium mocht beklimmen, na een groot deel van de race onder druk te hebben gestaan van Lewis Hamilton. Hamilton vergooide echter zijn kansen door vlak voor de tweede pitstop van de baan te spinnen. De Brit vocht zich terug, maar kon Rosberg niet meer voorbij komen. Felipe Massa zorgde voor feest op de tribunes, door als derde aan de finish te komen. Het gat met de Mercedes-coureurs bedroeg echter 41 seconden. Dit jaar zal Lewis Hamilton alles op alles zetten om voor de eerste keer in Brazilië als winnaar over de streep te komen. Ferrari lijkt dichterbij dan ooit en zal zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Of de Scuderia voor een verrassing kan zorgen zien we aankomende zondag, als om 17.00u Nederlandse tijd de lichten ![]() ![]() FIA informatie GP van Brazilie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeur: ![]() *** Wereldkampioen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() actueel weer | |
VacaLoca | zondag 15 november 2015 @ 18:20 |
Hoe makkelijk Maldonado langs nasr ging.. Mogen we concluderen dat de superioriteit van de Mercedes motoren dit seizoen beetje verpest heeft? | |
Max23 | zondag 15 november 2015 @ 18:21 |
Perez loopt snel in op Verstappen | |
SnowOokami | zondag 15 november 2015 @ 18:21 |
En daar ging Ricciardo langs Nasr... met een Renault ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:21 |
Goed ik heb ff tig laps gemist omdat dikke Mike zijn spuit niet wilde. Iets gemist? | |
Cheiron | zondag 15 november 2015 @ 18:22 |
Hopelijk kan Max Perez een beetje van zich af houden | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 18:22 |
Hij moest aan de kant voor Kimi | |
Max23 | zondag 15 november 2015 @ 18:22 |
De ronde ervoor niet en toen verloor die ook al 0,4 | |
Wave103 | zondag 15 november 2015 @ 18:22 |
Wat gebeurde er met Max? Was even koffie zetten | |
VXXLL | zondag 15 november 2015 @ 18:23 |
Er is iets met Max. Verloor/verliest veel tijd | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 18:23 |
max verliest snelheid? | |
vaarsuvius | zondag 15 november 2015 @ 18:23 |
Die Rossi en Stevens, waarom doen die eigenlijk mee, geen enkele progressie in een jaar, elke keer 3 keer gelapd worden door bijna iedereen. Is dat nou leuk? | |
VacaLoca | zondag 15 november 2015 @ 18:23 |
Max komt nu rap dichterbij | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 18:24 |
Alles vanaf P6 is gelapt | |
Beach | zondag 15 november 2015 @ 18:24 |
Precies, alleen Mercedes en Ferrari zouden mee mogen doen. | |
trein2000 | zondag 15 november 2015 @ 18:25 |
Heeft Nasr hem dan toch geraakt? | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 18:25 |
Kimi moet trappen met dat hok wil Max Malledonna nog in kunnen halen | |
vaarsuvius | zondag 15 november 2015 @ 18:25 |
nee dat is wat anders.. Mercedes 100, alle andere teams 101-104 en dan die rijdende chicanes 110... | |
VXXLL | zondag 15 november 2015 @ 18:25 |
Het is nu weer voorbij. Denk een stuurfoutje ofzo ![]() | |
Max23 | zondag 15 november 2015 @ 18:25 |
Nee, daar moest die wel aan de kant voor Raikkonen | |
zoem | zondag 15 november 2015 @ 18:26 |
Betrouwbaarder dan McLaren ![]() | |
VXXLL | zondag 15 november 2015 @ 18:26 |
Verloor hij daar zoveel tijd mee? En die anderen moeten toch ook aan de kant ![]() | |
vaarsuvius | zondag 15 november 2015 @ 18:27 |
Ik denk dat je als racer liever 2 keer uitvalt en 1 keer punten scoort dan 3x voor spek en bonen mee rijdt.. (en dat ook van te voren al weten) | |
zoem | zondag 15 november 2015 @ 18:27 |
Max in de aanval ![]() | |
Max23 | zondag 15 november 2015 @ 18:28 |
Klopt, nu moest Maldonado aan de kant en die verloor evenveel tijd als Max | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:28 |
Komop max, ga dat punt halen. 🏁 🏁 🏁 | |
vaarsuvius | zondag 15 november 2015 @ 18:29 |
Verstappen gaat P10 nog wel binnenharken | |
VXXLL | zondag 15 november 2015 @ 18:29 |
Ah ja, goed gezien. Ricciardo is een groot gevaar voor Max nog | |
vaarsuvius | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
Dat is wel een goed punt ja | |
zoem | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
![]() | |
Wave103 | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
Maxieeeeee | |
WEST | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
Hoppa | |
MrBanaan1 | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
Hatsekee! | |
Van_Poppel | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
KOEKOEK! | |
eenjongen... | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
Prima actie | |
Szura | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
![]() | |
tralalala | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
Juichen | |
D_A | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
![]() | |
ESF1Gamer | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
Een punt binnen | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
Mooi van Max | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
ricardo gaat dat niet halen hoor | |
Swetsenegger | zondag 15 november 2015 @ 18:30 |
Laat hj in een saaie race toch z'n kwaliteit wel weer zien hoor. 3 Mooie inhaalacties | |
Abdus18 | zondag 15 november 2015 @ 18:31 |
Hoezo close racing is niet mogelijk ![]() | |
VXXLL | zondag 15 november 2015 @ 18:31 |
2 rondes is wat weinig ja | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:31 |
Thuisbrengen nu. Goede race. | |
Cheiron | zondag 15 november 2015 @ 18:32 |
Exact. Ook weer veel screentime | |
Wave103 | zondag 15 november 2015 @ 18:32 |
Meer dan p10 zit er ook niet in | |
motorbloempje | zondag 15 november 2015 @ 18:32 |
Ook wat mooie verdedigende lijnen van Mal daarvoor ![]() | |
chufi | zondag 15 november 2015 @ 18:33 |
Max, de rijder die het meest in beeld is geweest tijdens de race dit seizoen ![]() | |
VXXLL | zondag 15 november 2015 @ 18:33 |
| |
vaarsuvius | zondag 15 november 2015 @ 18:33 |
Max is zo goed dat je af en toe vergeet dat hij voor een team rijdt dat niet verwacht elke race punten te halen..... | |
motorbloempje | zondag 15 november 2015 @ 18:34 |
Hier, sticker voor je. ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 18:34 |
Bottas ook nog gelapt | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 18:34 |
Ja idd, blijft belachelijk dat hij nu 6 races achter elkaar punten scoort... | |
VXXLL | zondag 15 november 2015 @ 18:35 |
Ik vrees dat ie volgend jaar minder punten gaat halen, als ze geen goede motor fixen | |
SnowOokami | zondag 15 november 2015 @ 18:35 |
Man man... zelfs Bottas gelapped. Ik dacht dat Canada saai was, maar deze spant toch de kroon. | |
Abdus18 | zondag 15 november 2015 @ 18:35 |
record voor een TR driver volgens Sky | |
WEST | zondag 15 november 2015 @ 18:35 |
Abu dhabi moet een betere circuit zijn voor TR | |
vaarsuvius | zondag 15 november 2015 @ 18:35 |
Robotberg en Hamilbot zijn wel erg saai ja dit jaar... | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 18:36 |
Inderdaad ![]() Jammer van Sainz ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:37 |
hopelijk rijden ze met de Ferrari van dit jaar. Ik hoop echt voor TR dat dat doorgaat en daar lijkt het wel op. 🏁 | |
tralalala | zondag 15 november 2015 @ 18:37 |
http://www.ziggosporttota(...)t-p-rez-voorbij.html![]() | |
King_Merc | zondag 15 november 2015 @ 18:37 |
Zal Hamilton nu met petjes gooien ? ![]() | |
Ferdii | zondag 15 november 2015 @ 18:38 |
Max ![]() | |
motorbloempje | zondag 15 november 2015 @ 18:38 |
Kut voor Sainz, maar wat een acties voor Max weer. Godverdomme zeg. Vettel staat dan wel als drie op het podium, maar die hebben we welgeteld 3 seconden in beeld gehad. Max? 25% minimaal? | |
VXXLL | zondag 15 november 2015 @ 18:39 |
Ik heb geen idee hoe goed dat zou zijn tov andere motoren volgend jaar. Heb je enig idee hoeveel beter de Ferrari motor van volgend seizoen zal zijn tov dit seizoen? | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:39 |
Voor de wk stand wel jammer, maar dit was wel de max vandaag. Heel goed gedaan weer van Max ![]() | |
Fer | zondag 15 november 2015 @ 18:39 |
Waarom is Riciardo zo vroeg gestopt? | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:40 |
dat weet niemand, maar ik denk dat het een goede keus zou zijn | |
Donderkonijn | zondag 15 november 2015 @ 18:40 |
Saaie race, de 2 beste acties van Maxie himself. Sky werd gek. | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 18:40 |
Vermoedelijk een lekke band. Zag er bij het binnen rijden van de pits namelijk niet lekker uit | |
Swetsenegger | zondag 15 november 2015 @ 18:41 |
Ja hij zat er dicht op hoor ![]() | |
heywoodu | zondag 15 november 2015 @ 18:41 |
Wat is Mercedes toch een sip strontteam, bah. Dat gedrag nu ook weer van die kleuters, gadverdamme. | |
tralalala | zondag 15 november 2015 @ 18:41 |
Hopelijk klopt het verhaal dat TR halverwege volgend seizoen wel met 2016 motoren van Ferrari mag rijden. | |
VXXLL | zondag 15 november 2015 @ 18:42 |
Wat deden ze nu dan? | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:42 |
Vettel doe je pet af man. 🙈 | |
Ploplap | zondag 15 november 2015 @ 18:42 |
Zodirect die presentator op het podium: Nico what an awesome race! ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:43 |
ik ook 😊 | |
heywoodu | zondag 15 november 2015 @ 18:43 |
Staan chagrijnen alsof ze uitgevallen zijn en die kinders kijken elkaar niet eens aan. | |
super_tekkel | zondag 15 november 2015 @ 18:43 |
We zaten ernaast. Het gaat de boeken in als een spannende wedstrijd | |
heywoodu | zondag 15 november 2015 @ 18:44 |
😂 | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:44 |
Andere muziek 🎶 | |
motorbloempje | zondag 15 november 2015 @ 18:44 |
WEL fijn als er zo'n Duitser wint, want dan hebben we maar 1 volkslied. | |
ESF1Gamer | zondag 15 november 2015 @ 18:45 |
Liever toch binnenkort het Wilhemus op het F1 podium horen. | |
noodgang | zondag 15 november 2015 @ 18:45 |
Wat een kinderachtig gedoe zeg daar bij Mercedes ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 15 november 2015 @ 18:45 |
Wat is Hamilton een klein kind | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:46 |
Wat een onsportieve zak is Lewis ook. ![]() | |
D_A | zondag 15 november 2015 @ 18:46 |
Wat een clown die Hamilton. | |
Wereldgozer | zondag 15 november 2015 @ 18:46 |
goeie sfeer ![]() | |
motorbloempje | zondag 15 november 2015 @ 18:46 |
Seb ![]() | |
Bluurgh | zondag 15 november 2015 @ 18:46 |
wat deed Lewis? ![]() | |
D_A | zondag 15 november 2015 @ 18:46 |
Vettel blijft altijd zo'n puppy die blij is met het maximaal haalbare. Sympathieke kerel. | |
heywoodu | zondag 15 november 2015 @ 18:47 |
Zijn sneue zelf zijn. | |
motorbloempje | zondag 15 november 2015 @ 18:47 |
Seb is een baas ![]() ![]() | |
UltraR | zondag 15 november 2015 @ 18:47 |
Zielig gedrag van die twee. Vooral Hamilton nu die niet eens naast Rosberg wil staan. Man man man. | |
Max23 | zondag 15 november 2015 @ 18:47 |
![]() | |
motorbloempje | zondag 15 november 2015 @ 18:48 |
Ros is Ham aan het trollen met een kopie speech van Ham ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 18:48 |
3 voudig wereldkampioen, you cant overtake here. Ga eens met max praten, domme zak. ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 15 november 2015 @ 18:48 |
Hamilton ![]() | |
D_A | zondag 15 november 2015 @ 18:49 |
Zozo een complimentje. | |
ESF1Gamer | zondag 15 november 2015 @ 18:49 |
Hamilton, Je kan op inhaalles gaan bij Max | |
WEST | zondag 15 november 2015 @ 18:49 |
Dat doet Nico ook zo vaak. En dan hoor je er niemand over. | |
Izzy73 | zondag 15 november 2015 @ 18:49 |
Lewis: You just cannot overtake on this track ![]() | |
TargaFlorio | zondag 15 november 2015 @ 18:50 |
Nou volgens mij genoeg kritiek over Rosberg hier hoor. | |
heywoodu | zondag 15 november 2015 @ 18:50 |
Het is dan ook gewoon één sneue kutzooi daar. | |
M.Melandri | zondag 15 november 2015 @ 18:50 |
Is ook zo als je in dezelfde auto zit of je voorganger moet zijn banden opgerookt hebben. | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 18:50 |
Hij weet dat hij het maximale eruit heeft gehaald. Wel zie je dat Ferrari vandaag niet veel toe hoefde te geven | |
Leandra | zondag 15 november 2015 @ 18:51 |
Op de BBC riepen ze net al iets over de mogelijkheid dat Torro Rosso na het circuit van Abu Dhabi wel eens als vierde het constructeurs klassement zou kunnen eindigen. | |
Izzy73 | zondag 15 november 2015 @ 18:51 |
Onzin en zeker met DRS tegenwoordig. | |
M.Melandri | zondag 15 november 2015 @ 18:51 |
Die motor is niet veel minder, maar qua aero kan het nog wel wat beter dan zitten ze erbij. | |
potjecreme | zondag 15 november 2015 @ 18:51 |
En als Seb weer gaat domineren moet je zien hoe snel hij weer wordt afgebrand. | |
Max23 | zondag 15 november 2015 @ 18:51 |
Hoorde ik daar nou iemand "I hate you" zeggen? | |
franklop | zondag 15 november 2015 @ 18:51 |
wie riep er nou 'I Hate you' op het podium? | |
M.Melandri | zondag 15 november 2015 @ 18:51 |
Geef 1 voorbeeld dan. | |
Donderkonijn | zondag 15 november 2015 @ 18:51 |
lol. Max is het daar vast niet mee eens. En we hebben er wel meer zien inhalen. Zo uit mijn hoofd: Max,Grosjean,Perez,Maldonado,Kyvat,Riccardio,Vettel. Allemaal mensen met minstens 1 inhaalactie. | |
D_A | zondag 15 november 2015 @ 18:51 |
min Raikkonen. | |
Nattekat | zondag 15 november 2015 @ 18:52 |
Die dacht: "50 seconden voorsprong, fuck dit" | |
Fer | zondag 15 november 2015 @ 18:52 |
Voor Redbull en Force India? | |
Izzy73 | zondag 15 november 2015 @ 18:52 |
Max bv. die reed toch ook continue dezelfde pace als GRO en PER. | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 18:52 |
Niet alleen aero, maar ook met de rest van het chassis missen ze nog een klein beetje, al weet je wel dat de mechanische grip van de Ferrari niet slecht is | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 18:53 |
dat gaat echt niet lukken | |
Max23 | zondag 15 november 2015 @ 18:53 |
Ah ik was niet de enige die het hoorde ![]() | |
M.Melandri | zondag 15 november 2015 @ 18:53 |
Perez zijn banden waren er volledig aan. Grosjean haalde Max in maar dat is Mercedes vs Renault, stukken makkelijker dus. Lewis heeft gelijk, is hier niet te doen of je moet enorm banden/power voordeel hebben. | |
Leandra | zondag 15 november 2015 @ 18:53 |
Ik weet niet hoe het klassement er nu voorstaat, ik vond het alleen verbazingwekkend dat ze dat zeiden. | |
franklop | zondag 15 november 2015 @ 18:54 |
ze zeiden dat het unlikely was dat het zou gebeuren, ondanks dat Max al twee keer vierde is geworden. | |
sasquatsch | zondag 15 november 2015 @ 18:54 |
Die reed op een andere strategie die wat minder uitpakte. Een 3 stopper was beter dan een 2 stopper. | |
M.Melandri | zondag 15 november 2015 @ 18:54 |
Langzame bochten verliezen ze het niet, is dus voornamelijk aero. Tov vorig jaar een enorme stap gemaakt met de PU, maar aero zijn ze niet dichterbij gekomen is mijn idee. | |
Max23 | zondag 15 november 2015 @ 18:54 |
Max bij de BBC ![]() | |
VXXLL | zondag 15 november 2015 @ 18:54 |
![]() | |
TargaFlorio | zondag 15 november 2015 @ 18:54 |
Max op bbc | |
Leandra | zondag 15 november 2015 @ 18:55 |
May nu op de BBC! | |
franklop | zondag 15 november 2015 @ 18:55 |
Suzie; "What we need is a bit more of Max Verstappen" | |
Bluurgh | zondag 15 november 2015 @ 18:55 |
Dat kan nooit, ze liggen 107 punten achter op Red Bull ![]() | |
Sinister-D- | zondag 15 november 2015 @ 18:55 |
nope, hier nog ene. Volgens mij was het Brundle. | |
Izzy73 | zondag 15 november 2015 @ 18:55 |
Dat kan ook gebeuren met een teamgenoot. Als je er vlak achter zit voor het rechte stuk, alles opgeladen hebt en DRS open zet moet je er langs kunnen. Misschien niet makkelijk maar het moet kunnen. | |
Leandra | zondag 15 november 2015 @ 18:55 |
Lol! No way dus ![]() | |
M.Melandri | zondag 15 november 2015 @ 18:57 |
Dat gaat dus niet omdat je in sector 2 in de vuile lucht zit. Rechte stuk kom je er dan weer bij met DRS en vervolgens weer de vuile lucht. | |
D_A | zondag 15 november 2015 @ 18:57 |
Vettel & Verstappen lijkt me wel prachtig trouwens bij Ferrari ![]() | |
Max23 | zondag 15 november 2015 @ 18:57 |
Hoe schat jij ze daar in? Dat circuit heeft toch ook twee enorme lange stukken? | |
TargaFlorio | zondag 15 november 2015 @ 18:57 |
Heeft een rookie bij een midfield team ooit zoveel tv tijd gekregen? | |
Izzy73 | zondag 15 november 2015 @ 18:59 |
Agree to disagree? ![]() Ik weet zeker dat je je teamgenoot hier in kan halen. Kom nou. | |
franklop | zondag 15 november 2015 @ 18:59 |
zal ongetwijfeld weer een nieuw record zijn | |
UltraR | zondag 15 november 2015 @ 18:59 |
Oh jawel hoor. Die kreeg ook bergen kritiek over zich heen met zijn gedrag toen Hamilton wereldkampioen werd. Ik zeg toch ook dat ik ze allebei zielig vind? Maar nu Hamilton wat meer, die maakte nu een punt van het niet naast Rosberg willen staan. Mogelijk is degene die verliest steeds de zieligste van de twee sneuhaasjes. | |
Kleffe_Dop | zondag 15 november 2015 @ 18:59 |
Vettel @ Toro Rosso? ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 19:00 |
Lijkt me niet. Met Max in de buurt gebeurt er vrijwel altijd wel wat | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 19:07 |
Die reclame met Tim en Tom ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 19:10 |
wanneer was dat, op het eind of wat? Anders spoel ik ff terug | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 19:10 |
Max gewoon weer MotM. By far. Met de inhaalacties van de race. Tweemaal buitenom. | |
TargaFlorio | zondag 15 november 2015 @ 19:11 |
| |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 19:11 |
Precies dit. Die actie op Perez... gewoon wereldactie. | |
LWD-Godius | zondag 15 november 2015 @ 19:13 |
Iemand die weet of massa nog een penalty gekregen heeft? Op BBC hadden ze het over verkeerde bandenspanning op de startgrid. | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 19:14 |
Lol Max op teamradio ![]() | |
Meike26 | zondag 15 november 2015 @ 19:14 |
Het zal mij niet verbazen als Max de meeste inhaalacties (positiewinst op de baan, geen positiewinst door pitstopstrategie) op zijn naam heeft staan van het seizoen. En volgens mij had vader Jos dat titeltje ook al eens op zijn naam had staan. | |
tralalala | zondag 15 november 2015 @ 19:14 |
Max boos op de radio ![]() | |
Djoetma | zondag 15 november 2015 @ 19:15 |
Pff, wat een saaie race. Hoe zat het met die on board beelden op Sport 1, werd daar geschakeld? Eigenlijk moet je gewoon een kanaal hebben waarmee je alleen Max volgt... | |
Sinister-D- | zondag 15 november 2015 @ 19:15 |
oo het eind van de podium aangelegenheden, Brundle zei "see you in 2 weeks time in Abu Dhabi" zwaait , lopen met ze allen van het podium af, en zodra ze allen uit beeld zijn hoor je ineens "I hate you" ![]() | |
Nattekat | zondag 15 november 2015 @ 19:16 |
? | |
Rossdale | zondag 15 november 2015 @ 19:18 |
Ik was al weggeschakeld... Wat riep Max? | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 19:19 |
Hij zei iets over clipping en "It's fucking embarrassing" over de snelheid op de rechte stukken. | |
Donderkonijn | zondag 15 november 2015 @ 19:19 |
linkje? | |
Sunri5e | zondag 15 november 2015 @ 19:20 |
Wat riep hij? | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 19:21 |
niet hoorbaar op sport1. Brundle legt bij het weglopen meteen z'n mic op het tafeltje. | |
M.Melandri | zondag 15 november 2015 @ 19:21 |
Ja als je teamgenoot Ericsson heet misschien. | |
tralalala | zondag 15 november 2015 @ 19:22 |
En de engineer probeerde hem rustig te houden. ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 19:22 |
mooi wel. Lekker gedreven. En hard moeten knokken voor dat ene puntje natuurlijk | |
WEST | zondag 15 november 2015 @ 19:22 |
Maar ook heel veel medium/high speed bochten waar meer kans op een inhaal actie is. En trouwens inhalen op plekken en manier waar anderen het niet doen kan Max het wel. | |
Max23 | zondag 15 november 2015 @ 19:22 |
Daar heb je een punt ja | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 19:22 |
Ik denk dat je af en toe gewoon het ff kwijt moet, daarna koel je vanzelf af ![]() | |
WEST | zondag 15 november 2015 @ 19:26 |
In Brazilie heb je eigenlijk maar 1 echt punt waar je iemand binnen langs kan passeren. Dat is bij bocht 1 en Max deed daar 2 keer buitenom en dat is ook logisch want de volgende bocht gaat rechts en hoeft hij hem er alleen maar naast te hebben. Abu Dhabi heeft meer punten waar (Max) het kan | |
WEST | zondag 15 november 2015 @ 19:27 |
Tijd voor veranderingen dan maar. Nico eruit en Max erin | |
motorbloempje | zondag 15 november 2015 @ 19:27 |
BBC red button ![]() ![]() | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 19:27 |
Abu is inderdaad wel wat beter voor de STR denk ik. | |
heywoodu | zondag 15 november 2015 @ 19:28 |
Dat zou ik zó kut vinden ![]() | |
Peterselieman | zondag 15 november 2015 @ 19:30 |
Je baalt dan voor Hamilton? ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 19:31 |
Daar had ik het eerder ook al over. Hij zet hem er eigenlijk alleen maar buitenlangs als de volgende bocht binnendoor is. Anderen doen dat niet of nauwelijks. Max doet dat veelvuldig. Ofwel buitenlangs en er voorbij, ofwel buitenlangs en zorgen dat je zitten blijft zodat je de volgende bocht de binnenkant hebt. Erg strak. Het is nu al zijn signaturemove denk ik. ![]() | |
WEST | zondag 15 november 2015 @ 19:34 |
Anderen durven dat gewoon niet zelfs Hamilton niet. En dan klopt de vergelijking Verstappen/ Senna wel. Senna deed ook altijd dingen die anderen nooit deden. | |
King_Merc | zondag 15 november 2015 @ 19:34 |
![]() ![]() | |
Swetsenegger | zondag 15 november 2015 @ 19:38 |
bitch, please had leuker geweest ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 19:40 |
Eens met Swets | |
heywoodu | zondag 15 november 2015 @ 19:47 |
Nee, omdat Verstappen dan bij die sneuneuzen van Mercedes zit. En alles behalve wereldkampioen worden is dan een grote teleurstelling. | |
Nattekat | zondag 15 november 2015 @ 19:49 |
Max moet naar Ferrari of Red Bull als ze weer voorin kunnen meedoen. Mercedes absoluut niet. | |
I0_0I | zondag 15 november 2015 @ 19:50 |
De rest hoeft ook niet, aangezien ze er met DRS op het rechte stuk al voorbij komen. Ricciardo deed het volgens mij ook een keer deze race. Voor de Renault motor is dat de enige optie. | |
Fopje | zondag 15 november 2015 @ 19:50 |
Ik kan het me wel voorstellen. Als je zo vaak wint wil je ook niet 2e worden en dus verliezen. | |
Bitcoin_klo0n | zondag 15 november 2015 @ 19:52 |
op perez volgens mij. met engels commentaar. | |
Fopje | zondag 15 november 2015 @ 20:02 |
Vet om horen met engels commentaar. Al blijf ik Ollie trouw ![]() | |
Coelho | zondag 15 november 2015 @ 20:03 |
Massa nog teruggezet vanwege z'n bandenspanning? | |
Nattekat | zondag 15 november 2015 @ 20:03 |
Nog onbekend | |
tja77 | zondag 15 november 2015 @ 20:10 |
Wed maar dat ALS Verstappen naar Ferrari gat, Nederland weer echt Formule 1 en ook Ferrari gek gaat worden. Ferrari zou mijn inziens de mooiste keuze zijn, of je daar wereldkampioen kunt worden is maar net de vraag, maar dat geldt voor elk team waar je instapt. Ook bij Mercedes. | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 20:14 |
Hij heeft de teams iig voor het uitkiezen, maar zal nog bij TR blijven en hopelijk maakt RBR hun eigen motor wel een stuk sneller dan de Renault nu is! | |
tja77 | zondag 15 november 2015 @ 20:16 |
Jaartje TR nog, eventueel met Ferrari krachtbron. Als dat gaat gebeuren, zie ik hem het jaar erna wel naar Ferrari gaan. Maar Mercedes wil hem schijnbaar ook graag hebben. | |
opreis | zondag 15 november 2015 @ 20:26 |
Max ook weer move of the day by sky, daar heeft hij er ook al een hoop van. Jammer dat ie bij de start net niet voor Massa kon blijven, dan had ie uiteindelijk misschien nog een plek je hoger gefinished. | |
ZaZoe | zondag 15 november 2015 @ 20:27 |
Hamilton en Vettel zijn niet meer de allerjongste, maar kunnen nog wel ff mee. Verstappen binnenhalen is investeren in de toekomst, Kimi en Nico (subtop) moeten vrezen voor hun plekkie ![]() | |
SnowOokami | zondag 15 november 2015 @ 20:30 |
Ik zou voor Ferrari gaan alleen al vanwege de kleur 😆 | |
Nattekat | zondag 15 november 2015 @ 20:34 |
Massa had hij nooit kunnen houden. | |
WEST | zondag 15 november 2015 @ 20:37 |
En bedankt ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 20:38 |
Ik heb het seizoen niet bij Sky gevolgd, maar volgens mij heeft ie minstens de helft van de races de move of the day gemaakt. Als het niet meer is. Smaakmaker van dit seizoen, absoluut. ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 20:38 |
Ouwe zak ![]() | |
Nattekat | zondag 15 november 2015 @ 20:43 |
Niet jonger zijn dan elke Formule 1 coureur ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 20:45 |
Ik ben ouder dan elke Forumule 1 coureur volgens mij ![]() | |
opreis | zondag 15 november 2015 @ 20:45 |
Dat niet, maar dan had ie nog wat langer in clean air kunnen rijden, nu zat hij bijna constant achter iemand. Ik denk dat ie als ie daar een tijdje voor Massa had kunnen rijden dat ie uiteindelijk nog 9de voor Grojean was geweest | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 20:47 |
Grosjean was ook gewoon sneller. Die 10e plek was wel zon beetje alles dat er in zat. Er viel verder ook niemand uit. | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 20:49 |
Wel een aantekening hierbij: Je hebt wel een punt dat Verstappen uiteraard extreem goed in de duels is, maar als hij straks om de titel vecht neemt hij ook minder risico (hoop ik tenminste). Dan moet je er soms voor kiezen om gewoon niet in te halen. Hamilton heeft simpelweg meer te verliezen dan Verstappen (vandaag niet uiteraard, maar doorgaans wel). | |
Bluurgh | zondag 15 november 2015 @ 20:49 |
Mwa die kunnen theoretisch nog wel 10 jaar mee. Vraag is alleen of ze dat willen natuurlijk. Wel bizar als je dan naar Max z'n leeftijd kijkt. Schumacher was 22 toen hij voor het eerst F1 reed en heeft uiteindelijk 19 seizoenen gereden met een pauze erbij van 4 jaar. Stel, Max slaat die retirementjaartjes over en is 5 jaar eerder begonnen dus dat zou betekenen dat hij 28 seizoenen kan rijden. Dan rijdt hij zijn laatste seizoen in 2042. 2042 ja ![]() | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 20:59 |
Met iets van 13 wereldtitels of zo ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 21:09 |
In elk geval issie kanshebber om Rubens uit de boeken te rijden met meeste GP's ooit ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 21:09 |
Ik bedenk me net, als Button nog 2 jaar door zou gaan zou ie dat record denk ik ook wel/niet/bijna pakken toch? ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 21:11 |
Even vlug opgezocht. Als volgend jaar en het jaar erop 20 races op de kalender staan heeft ie eind 2017 exact net zoveel GP's achter zn naam als Rubens. Dus dan zou hij nog 3 seizoenen mee moeten. Dat gaat ie niet halen denk ik ![]() | |
Nattekat | zondag 15 november 2015 @ 21:13 |
Hoop ik Vandoorne had al in die wagen moeten zitten. Met oog op de ontwikkeling kan ik het nog begrijpen, maar daarna moet het echt over zijn ![]() | |
alwaysonhold | zondag 15 november 2015 @ 21:17 |
Max. Wat een held is het al. Man van de race toch?! | |
Swetsenegger | zondag 15 november 2015 @ 21:18 |
Massa uit de uitslag gehaald. | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 21:18 |
Zeker weten, hij is sowieso de smaakmaker dit ontiegelijk saai seizoen. | |
alwaysonhold | zondag 15 november 2015 @ 21:21 |
The marks of a champion. Binnen 4 jaar, zeker. | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 21:24 |
Max 9de dus ![]() | |
Swetsenegger | zondag 15 november 2015 @ 21:24 |
iemand linkjes naar interview bbc op youtube ofzo | |
Swetsenegger | zondag 15 november 2015 @ 21:24 |
Yep
| |
opreis | zondag 15 november 2015 @ 21:25 |
Maar nu Grojean dus Max wel ingehaald in het kampioenschap | |
Swetsenegger | zondag 15 november 2015 @ 21:26 |
Die pakt hij over 2 weken wel. | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 21:27 |
Dit ![]() Beter circuit voor de TR ![]() | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 21:28 |
Massa gediskwalificeerd. Verstappen schuift plekkie op | |
opreis | zondag 15 november 2015 @ 21:29 |
dat meen je niet | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 21:29 |
Al slaat dit helemaal nergens meer op natuurlijk ![]() wat een belachelijke straf! Geef dan grid penalty volgende race ofzo... | |
opreis | zondag 15 november 2015 @ 21:30 |
Nee volkomen terecht natuurlijk | |
aesop | zondag 15 november 2015 @ 21:30 |
Die arme Sainz, wat moet het frustrerend zijn om je teamgenootje steeds zo te zien scoren en dan zelf niets kunnen laten zien. Max weer geweldig natuurlijk, en ik hoop dat ie in de toekomst voor de utdaging kiest en niet voor de gevestigde orde. Want Hamilton is een uitstekende coureur, maar die Mercedes haalt de glans wel een beetje van de titels af. | |
#ANONIEM | zondag 15 november 2015 @ 21:31 |
Hamilton had hetzelfde op Monza en kreeg geen straf ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2015 21:32:22 ] | |
Nattekat | zondag 15 november 2015 @ 21:32 |
Be-lache-lijk ![]() | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 21:34 |
Eens! En ik ben altijd een ontzettende Button-liefhebber geweest, uitstekend coureur, maar ik wil ondertussen Vandoorne nu ook wel eens zien. Maar goed, daarbij aangetekend dat je als rookie niet moet debuteren in de huidige McLaren Honda. | |
I0_0I | zondag 15 november 2015 @ 21:34 |
Lotus loopt 2 punten extra uit op STR in het constructeurskampioenschap dus. | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 21:36 |
Sorrry, ik keek niet op de laatst bladzijde... ![]() | |
sasquatsch | zondag 15 november 2015 @ 21:36 |
Was niet de temperatuur. Was banden druk en toen waren de FIA en Pirelli het niet met elkaar eens over de meetmethode. Temperatuur stond al voor het seizoen vast binnen welke grenzen dat moest zijn. Hogere temo betekent meer grip, dus voordeel, en dus terechte diskwalificatie imho. | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 21:37 |
Ik heb zat goeie races gezien. | |
sasquatsch | zondag 15 november 2015 @ 21:38 |
Dit. | |
caspervc | zondag 15 november 2015 @ 21:38 |
3 toch? Is maldonado niet #10 nu ook? | |
SuzukiSwift | zondag 15 november 2015 @ 21:40 |
Max krijgt ook 1 punt meer | |
caspervc | zondag 15 november 2015 @ 21:41 |
Ja is toch - eerst : gro 2; max 1 -> verschil 1 - nu : gro 4 ; max 2 ; mal 1 -> verschil 3? Toch? | |
alwaysonhold | zondag 15 november 2015 @ 21:41 |
Max Verstappen verdiend op basis van dit seizoen een overstap naar Red Bull. Max is een betere racer en in praktijk echt wel een pak sneller dan Kvyat. Snap Red Bull niet dat ze hem volgend jaar niet naast Ricciardo zetten. | |
I0_0I | zondag 15 november 2015 @ 21:42 |
Daarom zei ik '2 punten extra' ![]() | |
opreis | zondag 15 november 2015 @ 21:42 |
en het verschil tussen 1 en 3 is 2 | |
Fer | zondag 15 november 2015 @ 21:47 |
Omdat het afvragen is of volgend jaar de Redbull wel sneller is, dan de Torro Rosso. | |
franklop | zondag 15 november 2015 @ 21:56 |
ow ik loop achter ![]() | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 21:59 |
Waarom? De regels hierover zijn recent aangescherpt en heel erg helder. Dit is de straf die ervoor staat. Als er iets eerlijk is, is dit het wel. | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 22:01 |
Dat zullen ze heus wel zijn, zeker in het tweede deel van het jaar. Overigens doet Kvyat niet zoveel verkeerd hoor, die rijdt gewoon prima en heeft zelfs meer punten dan Ricciardo. | |
Beach | zondag 15 november 2015 @ 22:05 |
Hoezo? Kvyat doet het prima, zeker de 2e helft van het seizoen. | |
daNpy | zondag 15 november 2015 @ 22:16 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door daNpy op 15-11-2015 22:18:11 ] | |
daNpy | zondag 15 november 2015 @ 22:18 |
Te laat ![]() | |
Fer | zondag 15 november 2015 @ 22:23 |
Renault is nog steeds op hetzelfde niveau als begin 2014. Ferrar daarintegen staat bijna gelijk aan Mercedes nu. Dus tenzij Renault het gat kan dichten deze winter EN de snelste motoren ook wil delen met Redbull, zal de Torro Rosso volgend jaar niet onderdoen voor RedBull, 2008 all over again. | |
MakkieR | zondag 15 november 2015 @ 22:29 |
Helemaal mee eens, Als STR Ferrari als partner krijgt weliswaar met een oude motor, weet ik wel zeker dat Ferrari alles eraan zal doen STR zo sterk mogelijk te maken met het oog op Max Verstappen, die echt in het vizier van Ferrari staat waarin ze zullen gaan investeren. Bovendien speelt er ook een nationaal belang. Ferrari is Italiaans en STR is Italiaans die gaan ze echt niet als tweederangs burger behandelen. Italianen zijn vreselijk trots op hun product Ferrari en op hun land. Motor mag misschien een jaar oud zijn, je krijgt denk ik volgend jaar wel alle kennis van Ferrari mee mocht de samenwerking doorgaan. | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 22:33 |
Hoeveel PK had Renault begin 2014 dan en hoeveel nu? (ik heb geen idee, dus gewoon een vraag). En er is ook nog zoiets als een auto... En die is van Red Bull gewoon beter. Zeker in de tweede seizoenshelft. En dat zal volgend jaar niet anders zijn. Maar ik hoop dat jij gelijk hebt, en niet ik ![]() | |
JimmyManna | zondag 15 november 2015 @ 22:34 |
Waarom krijgt STR dan 2015-motoren en Sauber en Haas 2016? | |
aesop | zondag 15 november 2015 @ 22:38 |
En halverwege zou STR dan de 2016 motor krijgen las ik ergens. Als James Key dan weer zon sterk chassis weet te bouwen dan kan het wel eens heel mooi worden volgend jaar. | |
Swetsenegger | zondag 15 november 2015 @ 22:47 |
Dat lijkt me toch sterk. | |
Swetsenegger | zondag 15 november 2015 @ 22:56 |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 23:04 |
Toch zijn dat wel de hardnekkige geruchten die rondgaan. | |
motorbloempje | zondag 15 november 2015 @ 23:14 |
Jammer dat Massa is gediskwalificeerd. Nu hebben beide Lotussen punten ![]() | |
Geralt | zondag 15 november 2015 @ 23:18 |
Plus in de stand bij de coureurs een plekje gezakt nog toch? | |
motorbloempje | zondag 15 november 2015 @ 23:19 |
Zou kunnen, heb zo snel de details hier niet ![]() | |
Nattekat | zondag 15 november 2015 @ 23:23 |
Dat is nog het ergste ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 15 november 2015 @ 23:33 |
Grosjean heeft een betere auto dan Verstappen dus het is niet helemaal onterecht dat hij boven hem staat. Het gaat tenslotte om de combinatie. | |
MakkieR | zondag 15 november 2015 @ 23:34 |
Moet je me even helpen, krijgt het team van Haas dan ook motoren van Ferrari of gaan zij in samenwerking met motoren van Renault, hoor of lees namelijk overal weer andere verhalen. http://www.f1today.net/nl(...)g-in-renaultmotoren/ Het enige wat ik wel begrijp is, dat het allemaal om geld gaat, heel veel geld. En ik denk dat Team Haas over meer geld beschikt dan Team STR, maar ik kan mij vergissen. Daarom zal STR met heel veel dank de mogelijkheden aangrijpen van Ferrari als ze die kans krijgen. | |
MakkieR | zondag 15 november 2015 @ 23:39 |
Dat frustreerde mij ook tijdens deze en andere races, Max moest met alle talent dat hij heeft de meest onmogelijke inhaalmanoeuvres maken terwijl je toch vaak bij Grosjean, Perez, Hulkenberg en Maldonado ziet hoe makkelijk zij de auto ernaast zetten, even gas op het rechte stuk en zonder pijn er langs. | |
aesop | zondag 15 november 2015 @ 23:50 |
Wees blij, dit maakt wel dat je op het puntje van je stoel zit. | |
APK | zondag 15 november 2015 @ 23:51 |
Dat zien de mensen die er toe doen ook wel ![]() | |
JimmyManna | maandag 16 november 2015 @ 06:14 |
Haas? Die krijgen Ferrari-motoren, en nog meer onderdelen overigens. | |
MakkieR | maandag 16 november 2015 @ 07:00 |
Dat begrijp ik, maar los van die heerlijke inhaalmanoeuvres van onze Max is het allemaal wel vreselijk voorspelbaar geworden, zeker als je dit jaar bekijkt. De trieste conclusie was toch wel dat Mercedes plaats 1 en 2 bijna altijd had. Ferrari mocht gaan voor plaats 3 en 4, Williams en Redbull 5 tot en met 8, waar voor mijn gevoel de mooiste gevechten plaats vond tussen Force India, Torro Rosso en Lotus. Alleen door crashes, uitval of grove fouten zag je enkel een verandering in de stand met de meest trieste constatering dat Hamilton al kampioen was, terwijl het seizoen nog maar nauwelijks was begonnen. | |
daNpy | maandag 16 november 2015 @ 07:44 |
Dit is toch niet nieuw in de F1? Daarom keek ik -tot dit jaar- sowieso niet en dit jaar ook maar half. Op de inhaalmanouvres van Max na was het weer een dodelijk saaie race. Inhalen is verboten, en alle andere technieken en straffen hebben nauwelijks nog met racen te maken. Het is gewoon treintje rijden, want anders..! | |
Bluurgh | maandag 16 november 2015 @ 08:29 |
Want anders? Alberto Ascari deed in 1952-53 aan 15 van de 17 races mee, viel tweemaal uit en won 11 maal (waarvan 7x achter elkaar en zelfs 9 keer als je de indy500 niet mee zou tellen). Beide seizoenen kampioen, in '52 had hij 26,5 punten voorsprong op de nr. 2 (die 27 punten behaalde), als alle resultaten zouden meetellen. In 1963/1965 won Jim Clark 13 keer, in '63 werd hij kampioen met 44 punten voorsprong op de nummer 2, die 27 punten behaalde (als alle resultaten zouden meetellen). In 1977 won Lauda het kampioenschap met 17 punten voorsprong terwijl hij de laatste twee races niet eens meedeed. In 1988 had McLaren aan het eind van het seizoen 134 punten voorsprong op de nr. 2, Ferrari. In 1992 won Mansell de titel al na 11 van de 16 races. 2002/2004 Ferrari, laatst nog Red Bull en nu Mercedes, hoef denk ik niet wat toe te voegen. Zo heb je in elk decennium wel een team/coureur die overduidelijk de beste is. Ja, vroeger leek alles gaver, maar buiten de (natuurlijk) een stuk bruter uitziende/klinkende auto's ging het toen vaak ook om technische problemen die er voor zorgden dat er van positie gewisseld kon worden. Of crashes en bijbehorende doden. Of gebrek aan benzine omdat ze toen ook brandstof moesten sparen. En het is allemaal een stuk 'gemaakter' met de grote uitloopstroken, DRS om in te halen, het moeten inhouden om de finish te bereiken, het niet kunnen ontwikkelen en daar kan (moet) zeker wat aan veranderd worden, maar ook vroeger was niet elke race zoals bijvoorbeeld Villeneuve/Arnoux in 1979 en dat schijnen veel mensen wel te vergeten ![]() | |
JimmyManna | maandag 16 november 2015 @ 08:52 |
Als je F1 treintje rijden vindt moet je lekker iets anders gaan kijken. Vooral niet de tv aanzetten nu een NLer het goed doet. Gezeik altijd. Je hebt saaie races, gemiddelde races en leuke races. Zo is het altijd geweest en zo is het over tien jaar nog steeds. Welke regels je er ook op loslaat. | |
MakkieR | maandag 16 november 2015 @ 08:53 |
Het is zeker niet nieuw dat 1 team een vaste plaats heeft, maar nu lijkt het bijna wel alsof elke team een vaste plaats heeft in de ranking. Neem nou de trainingen en kwalificaties van dit weekend. Daar zag je gewoon 5 teams met 10 auto's onafscheidelijk van elkaar staan zonder dat ook maar een andere team ertussen stond. Vul dan maar het lijstje in en ga niet meer rijden, de uitkomst is hetzelfde. | |
Bitcoin_klo0n | maandag 16 november 2015 @ 10:08 |
http://sport360.com/artic(...)fury-light-f1s-roads Stukje over Max | |
aesop | maandag 16 november 2015 @ 10:29 |
Dat valt me ook op de laatste twee jaar, in kwalificatie maar ook in de einduitslag staan teamgenoten vaak gebroederlijk naast elkaar, pech niet meegerekend. Dat is wel meer dan vroeger heb ik het idee. | |
Fer | maandag 16 november 2015 @ 12:08 |
De 2015 motoren nu gelijk na tekenen contract gebouwd worden. De 2016 versie is nog niet af, die worden op het laatste moment in elkaar gezet. Waarschijnlijk weten ze nu al dat ze geen resources hebben om die extra twee motoren in elkaar te zetten. | |
Nattekat | maandag 16 november 2015 @ 12:11 |
+ 2 reserves Het is echt niet zo dat er maar 5 motoren zijn gebouwd dit jaar ![]() | |
Tarado | maandag 16 november 2015 @ 12:34 |
Het kan best zijn dat ze halverwege volgend seizoen 2016 motoren krijgen maar dat zal dan volgens de eerste specs zijn, maw ze lopen gewoon een maand of 6 achter qua motoren op de andere klanten teams | |
opreis | maandag 16 november 2015 @ 12:44 |
Sowieso wordt de sport nu al jaren door een 2tal gedomineerd. Sinds 2008 zijn volgens mij meer dan de helft van de races gewonnen door Vettel en Hamilton. | |
JimmyManna | maandag 16 november 2015 @ 13:02 |
Altijd zo geweest. Een paar rijders domineren de grid. Niks nieuws aan. Is overigens in meerdere sporten zo. | |
opreis | maandag 16 november 2015 @ 14:05 |
Maar af en toe zitten er een paar leuke jaren tussen met verassende winnaars. Zoals bv 2012. | |
Nattekat | maandag 16 november 2015 @ 14:16 |
2001-2003-2006-2007-2008-2010-2012 Alle mooie kampioenschappen op een rijtje. Het 'er domineert altijd wel iemand' klopt niet helemaal. Als Mercedes volgend jaar nog steeds domineert, is het 4 jaar op rij pure dominantie, dat is echt lang geleden. | |
Atreidez | maandag 16 november 2015 @ 14:49 |
![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 16 november 2015 @ 14:53 |
Red Bull was ook pure dominantie. (Sinds Silverstone dan) | |
JimmyManna | maandag 16 november 2015 @ 15:06 |
Vorig jaar was het toch ook prima? Een team domineerde maar twee titelkandidaten. | |
JimmyManna | maandag 16 november 2015 @ 15:08 |
Dat zei ik ook niet, meer dat de helft van de races in een bepaalde periode zoals boven genoemd wel vaker door maar twee rijders gewonnen worden. Tussen 97 en 04 wonnen Hakkinen en Schumi het leeuwendeel. Niks geks aan. Vorig jaar was het toch ook prima? Een team domineerde maar twee titelkandidaten. | |
Nattekat | maandag 16 november 2015 @ 15:13 |
Ik zie liever twee teams, ipv één team dat enkel races niet wint als ze zichzelf uitschakelen. | |
opreis | maandag 16 november 2015 @ 16:17 |
Nee dat vind ik niet prima, zou het liever anders zien. Wat er nu zo saai aan is, is dat er nu al 2 jaar op rij max 3 verschillende GP winnaars zijn per seizoen. Zelfs toen Vettel alles won waren had je nog Button, Hamilton, Webber, Alonso en af en toe nog wat anderen die ook een race konden winnen. [ Bericht 18% gewijzigd door opreis op 16-11-2015 16:33:53 ] | |
I0_0I | maandag 16 november 2015 @ 17:01 |
Dat verschilt ook per circuit. Als je in Austin ziet hoe makkelijk de Toro Rosso op sommige stukken wegrijdt van de ferrari's, dan zouden die mannen van Lotus daar wellicht hetzelfde gedacht hebben. Het is wel zo dat over het algemeen gezien de snelle motoren bevoordeel worden door de DRS-regel. Een gat dichtrijden in de bochten = dirty air > minder downforce, tragere rondetijd. Een gat dichten op het rechte stuk = slipstream > minder luchtweerstand, snellere rondetijd. | |
JimmyManna | maandag 16 november 2015 @ 17:11 |
Dat ben ik met je eens. (Muv Senna/Prost destijds) | |
JimmyManna | maandag 16 november 2015 @ 17:14 |
Mja ik vond 88, 89, 90 geweldig en toen waren er ook niet zoveel die konden winnen. Het ligt m.i. dan ook meer aan het seizoensverloop dan aan iets als het aantal verschillende winnaars o.i.d.. Maar goed, wat leuk is kan voor iedereen anders zijn uiteraard. | |
VacaLoca | maandag 16 november 2015 @ 17:16 |
Bah zie nu die diskwalificatie van Massa pas. Dat kost Max voorlopig de 11de plek in de stand en vergroot het gat met Lotus met twee punten meer. | |
nils7 | maandag 16 november 2015 @ 18:10 |
Je moet wel redelijk blijven, die Lotus zou voor de FI moeten staan! | |
Dr_Strangelove | maandag 16 november 2015 @ 18:38 |
Ik ben een absolute leek die dit seizoen uit chauvinistisch oogpunt kijkt. Ik vind veel van de veranderingen en ideeën over verandering in-the-box, iets dat overigens bij veel sporten aan de orde is. Als ik van buitenaf op de sport kijk, dan vind ik het jammer dat de sport niet het beste uit de coureur naar voren haalt. Hoewel Hamilton een supercoureur zal zijn en ook heel veel inhaaltalent zal hebben (hij is niet voor niets in de beste auto terechtgekomen), is het theoretisch denkbaar dat iemand zonder enige inhaalkwaliteiten toch wereldkampioen kan worden door "gewoon" solo snelle rondjes te rijden. Niet dat snel rondjes rijden geen talent is, maar bij een meting van de beste coureur (en auto) ter wereld verwacht ik eigenlijk dat de kunst om in te halen en om daarbij gecalculeerde risico's te nemen een essentieel onderdeel ervan is. En dat is het niet. Niet dat ik de illusie heb dat de sport wezenlijk veranderd wordt (of dat ik daaraan iets bij zou kunnen dragen), zou ik persoonlijk het volgende wel een redelijke optie vinden op basis van wat ik dit seizoen heb waargenomen. - de winnaar van de kwalificatie start achteraan en de laatste start vooraan; - het puntensysteem moet tellen hoeveel plaatsen je hebt gewonnen; - het puntensysteem moet mede tellen welke plaats je eindigt; Dit lijkt wellicht een bizar idee voor de fans (die immer in-the-box zitten ![]() | |
JimmyManna | maandag 16 november 2015 @ 19:05 |
Nooit doen. Dat zijn Walt Disney oplossingen voor lagere raceklassen. Niks voor F1. | |
Bluurgh | maandag 16 november 2015 @ 19:06 |
Dat is idd best out-of-the box ![]() En het puntensysteem draait nu natuurlijk al om op welke plaats je eindigt, maar in hoeverre je het aantal gewonnen plaatsen mee kan tellen, ik denk dat dat niet gaat werken. Wat is een inhaalactie, tel je die in de pit ook mee? Wat doe je met uitvallers? Die tel je niet mee lijkt me. Stel je de laatste race voor. Hamilton staat op 200 punten, Vettel op 198. Het regent in de kwalificatie. Hamilton schat de weeromstandigheden verkeerd in en start als dus redelijk vooraan, 7e. Vettel had de snelste tijd en moet dus als 22e en laatste beginnen. Hamilton rijdt een ijzersterke race, is altijd het snelste en wint de race, maar doordat de top 3 in een crash uitvalt (Grosjean/Maldonado en een onschuldige Marussia zou niet eens zo onrealistisch zijn ![]() Vettel wordt na een inhaalrace derde en heeft 17 coureurs ingehaald (en de drie uitvallers) en heeft (197 + 15 + 17 inhaalpunten = 229 punten) Met de huidige regels had Vettel Hamilton kunnen verslaan in een direct gevecht met alle drama en problemen die daarbij kunnen voorkomen (zie bijvoorbeeld de ontknoping in 2008). Met jouw optie verslaat Vettel Hamilton niet omdat hij sneller is, maar omdat hij meer langzamere auto's voor zich heeft en daarvoor extra beloond wordt. In de koningsklasse van de autosport. Kan je het je voorstellen? ![]() | |
Donderkonijn | maandag 16 november 2015 @ 19:08 |
Hij staat ook 2e in de peiling bij dat ding waar ze cijfers geven per race, VLAK achter Hamilton. En dat is ontzettend knap aangezien hij gewoon meer DNF's heeft. | |
Mexicanobakker | maandag 16 november 2015 @ 19:28 |
2001 een goed seizoen noemen is natuurlijk schromelijk overdreven, behalve wat lolletjes met Williams was dat gewoon pure middelmaat. dat Schumi Coulthard zou verslaan was eigenlijk na Canada al wel duidelijk, Hakkinen, Ralf hadden leuke uitschieters maar een vrij matig seizoen en buiten Belgie en Brazilie vind ik er geen gedenkwaardige races tussen zitten. Het was op zich vrij spannend achter MSC, maar dan vond ik de vier jaar ervoor alle vier leuker. (nu waren 97 en 99 ook fantastisch, 2000 vrij leuk en zelfs 98 was vrij aardig, hoewel dat moest loskomen) | |
Beach | maandag 16 november 2015 @ 19:29 |
je vergeet Maleisië 2001? | |
Sometimes | maandag 16 november 2015 @ 19:30 |
Heb je daar een linkje van? | |
Mexicanobakker | maandag 16 november 2015 @ 19:30 |
oja dat was ook wel lachen natuurlijk, hoewel wel een beetje een fadeout race, maar de eerste helft was tof genoeg met Jos vnl. De laatste ouwe Hockenheimrace was ook wel geinig. | |
Weltschmerz | maandag 16 november 2015 @ 19:31 |
Het inhaaltalent van Hamilton hebben we gisteren weer kunnen zien. Dat Hamilton eerst bij de beste stal terechtkwam om daar na in een veruit superieure auto te stappen heeft niet alleen met zijn snelheid te maken, maar ook met met marketing. Nee. Racen is het zo snel mogelijk afleggen van de race-afstand. Degene die dat in de kortste tijd lukt is de winnaar. Dat kun je op verschillende manieren proberen, en goed kunnen inhalen kan daarbij van pas komen, maar het is niet waar het om gaat. | |
potjecreme | maandag 16 november 2015 @ 19:42 |
Het is weer stokpaardjestijd | |
Beach | maandag 16 november 2015 @ 19:46 |
![]() | |
Fer | maandag 16 november 2015 @ 19:46 |
Wat het ook saai maakt, is dat de top 10 al start innde volgorde van snelheid. Snelste vooraan en de langzame erachter. Vroeger maakt iemand nog weleens een superstart om van 4 op 1 terecht te komen, dat kan nu niet meer die bitepoint adjusters en die 10 engineers, die aan de hand van je proefstart, alle settings in de auto zetten. Hoe vaak zie je bijvoorbeeld iemand met wheelspin wegrijden? het is te perfect. Daarnaast had je vroeger ook te maken met de brandstofstrategie. Iemand kon vooraan kwalificeren, maar moest dan al vroeg tanken. Ik denk dat een natuurlijke shuffle van de startopstelling nog weleens heel leuk kan zijn om te zien. Ze gaan iets veranderen aan de koppelingen volgend jaar, hopelijk werkt het. En misschien zorgt de ultrasoft voor wat meer spektakel. | |
JimmyManna | maandag 16 november 2015 @ 20:11 |
Wat je ook veranderd, het zal niet veranderen: sommige races zijn saai, andere te gek. Is al decennia lang zo. Wanneer er mag worden getankt maakt de tactiek het racen kapot en wanneer men niet mag tanken is het niet goed omdat men gaat sparen. De kritiek is van alle tijden en van alle regels. Tenzij we met gelijke chassis gaan rijden (en dat willen we niet) zullen er altijd periodes van dominantie zijn. Ik heb me ook dit jaar weer uitstekend vermaakt en weet nu al dat ik dat volgend jaar weer ga doen. Ook als HAM een derde op rij pakt. |