Haha, dat had ik dus stom genoeg juist wel eigenlijkquote:Op zondag 15 november 2015 10:34 schreef LuDann het volgende:
Ik vind het een gezellig kinderfeest en ik kan me niet herinneren dat ik er nou helemaal van ondersteboven was en me verraden voelde ofzo toen ik erachter kwam van Sinterklaas.
Oh, maar dat vind ik ook wel een goeiequote:Op zondag 15 november 2015 11:43 schreef -Spring het volgende:
Ik vind het juist een erg aardige en meedenkende actie.Maar ik ben dan ook erg rationeel lately. Daar heb ik pilletjes voor.
![]()
![]()
Mijn ouders hebben me nooit expliciet verteld dat Sinterklaas bestaat. Als ik twijfelde zeiden ze : 'Als je erin gelooft, dan bestaat ie.' Toch kan ik me niet herinneren dat dit het voor mij minder spannend of magisch maakte. Ook kan ik me niet herinneren dat er een moment was waarop ik echt besefte dat ie niet bestond. Dat moet heel geleidelijk gegaan zijn.
quote:Mijn moeder zelf kwam erachter dat ie niet bestond toen ze als kind met mijn oma in een museum was en bij een paar botjes achter glas een bordje las waarop stond: 'Beenderen van Sint Nicolaas.'![]()
Dat zou zomaar kunnen! In Kortgene, in het Veerhuis.quote:Op zondag 15 november 2015 11:24 schreef -Spring het volgende:
Waar ga je eten, Sillie? Mss ken ik het wel.
:'Dquote:Op zondag 15 november 2015 11:43 schreef -Spring het volgende:
Mijn moeder zelf kwam erachter dat ie niet bestond toen ze als kind met mijn oma in een museum was en bij een paar botjes achter glas een bordje las waarop stond: 'Beenderen van Sint Nicolaas.'![]()
Dat was een klant van mij toen ik nog bij Randstad werkte. Is niet zo sjiek, hoor. Gewoon leuk gezellig.quote:Op zondag 15 november 2015 14:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen! In Kortgene, in het Veerhuis.
Ben jij mij!quote:Op zondag 15 november 2015 21:07 schreef Mariposas het volgende:
Wij hebben mooie backpack-reizen gemaakt door Azië en citytrips gedaan. Nu met kind wil ik Eliza-was-here achtige vakanties in Europa. Portugal staat in de planning voor volgend jaar.
Gisteren leek alles erger te worden, vooral het schreeuwen (->krijsen en gillen) net na de voeding. Of ik mn kind gif te eten gafquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
Cosleeper van de ikea kopen? Hebben wij ook. Ligt nu wel een peuter in maar soitquote:Op zondag 15 november 2015 21:23 schreef Selvaria het volgende:
@$%&!@#
We zijn bezig met N. in haar grote bed leggen 's avonds omdat ze binnenkort echt niet meer in de co-sleeper past en dat gaat zo ontzettend lastig. Eerder ging ze om 7 uur op bed en wordt ze voor de volgende ochtend 7 uur nog een keer of 5 wakker, maar kon ik haar elke keer zo weer slapend in de co-sleeper terugschuiven.
Nu zijn we al vanaf 7 uur bezig en heeft ze 1. nog maar een half uur geslapen en 2. net gedronken en sinds ik haar terug probeerde te leggen alleen nog maar gehuild. Ik had zo gehoopt op een wat vloeiendere overgang, aangezien ze al maanden overdag wel gewoon in haar ledikant slaapt. Ik hoop toch echt dat dit beter wordt, ik was net weer gewend aan de avonden voor onszelf.![]()
Ik trek het heel slecht. Ik ben al twee keer boos weggelopen en man zit nu dus weer bij haar.
Klinkt heerlijk mignonne!![]()
Twist, wat zielig! Geen tips verder.
Ja, 's nachts kan ze door de lange mouwen gelukkig niet krabben, maar morgen misschien maar even goed in de gaten houden ja. Thanks voor de vaseline tip (kreeg ik net toevallig ook al van iemand anders)!quote:Op zondag 15 november 2015 21:07 schreef mignonne het volgende:
ah gosmisschien een sokje over een handje ofzo zodat ze het niet open kan krabben? En wellicht iets van vaseline lanette van de apotheek?
Ik heb die serieus net aan man laten zien.quote:Op zondag 15 november 2015 21:38 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Cosleeper van de ikea kopen? Hebben wij ook. Ligt nu wel een peuter in maar soit.
neusspray, snotzuiger, ui naast het bed, bedje omhoog, stomen in de badkamer ... beterschapquote:Op zondag 15 november 2015 20:49 schreef LuDann het volgende:
Ik zou ook graag op vakantie gaan maar mijn studie staat dat niet toe, helaas. Ik ben een beetje jaloers op mijn studiegenoten die zich verspreiden in alle windhoeken om exotisch onderzoek te gaan doen in Afrika of Azië. Ik kan natuurlijk de regio niet eens uit.
Hopelijk hebben we na mijn afstuderen de tijd en het geld om een weekje weg te gaan. Lekker kamperen ergens waar het zonnig is, lijkt me heerlijk.
Wolk kan niet slapen, ze is zo vreselijk verkouden. Heel sneu. Drinken gaat ook heel lastig. Ze is al sinds 13 uur wakker, ook in de doek wil het slapen slecht lukken. Korte dutjes van een minuut of 10, daarna is het weer huilen.
Ik heb er een peuter in.. Gewoon op bedhoogte dus. Frans er in durf ik niet aan inderdaad.quote:Op zondag 15 november 2015 21:43 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ik heb die serieus net aan man laten zien.Volhouden is misschien het beste als je iets wilt bereiken, maar ik ben zelf wat liever als ik ook aan mijn nachtrust toekom.
![]()
Hebben jullie hem dan verlaagd naast je bed staan of op jullie bedhoogte? Hoog laten staan lijkt me eng met een kind dat er misschien wel elk moment uit kan gaan klimmen, maar zo laag heb je ook niks aan lijkt me. We hebben zelf een boxspring van 65 cm hoog.
Zouden we kunnen proberen. We hebben een vrij smalle slaapkamer dus ik hoop dat het past.quote:Op zondag 15 november 2015 21:48 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ik heb er een peuter in.. Gewoon op bedhoogte dus. Frans er in durf ik niet aan inderdaad.
Wat wij bij V hebben gedaan is zijn ledikant eerst een maand op onze kamer gehad en toen pas het ledikant naar zijn eigen kamer gedaan. Misschien is dat nog een optie?
quote:Op zondag 15 november 2015 20:50 schreef mignonne het volgende:
oh jongens had ik al gezegd hoe verliefd ik ben?![]()
Same herequote:Op zondag 15 november 2015 22:17 schreef Mariposas het volgende:
Ik leg L altijd tussen onze kussens in na de voeding. Veel te lui on terug te gaan naar z'n kamer. En ik vind het ook wel gezellig.![]()
Ja, thanks, we kennen de drill inmiddels.quote:Op zondag 15 november 2015 21:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
neusspray, snotzuiger, ui naast het bed, bedje omhoog, stomen in de badkamer ... beterschap
Touwtje vastmaken aan enkeltje en dan vastbinden aan haar cosleeper?quote:Op zondag 15 november 2015 22:22 schreef Cholula het volgende:
Ik ❤ van onze cosleeper. We moeten wel op zoek naar een oplossing voor onze kruipende dodo die bij voorkeur head first van het bed aflazert.![]()
Dus heeft iemand daar tips voor? Het liefst met plaatjes anders snap ik het niet.
Touwtje om zijn ballen en dan eerst er een meisje van maken.quote:Op zondag 15 november 2015 22:36 schreef LuDann het volgende:
[..]
Touwtje vastmaken aan enkeltje en dan vastbinden aan haar cosleeper?
Ik heb geen idee, sorry. Ik kan onze cosleeper dichtritsen, dat helpt voor nu met haar gewriemel. Ik vond haar laatst half in haar cosleeper en half in ons bed. Geen ramp verder want het ding zit met spanbanden vast dus ze kan er niet tussen vallen, maar ik heb toch liever dat ze in haar eigen bedje blijft.Wriemelbaby.
Oeps. Zit helemaal in de meisjes-modus vrees ik.quote:Op zondag 15 november 2015 22:39 schreef Cholula het volgende:
[..]
Touwtje om zijn ballen en dan eerst er een meisje van maken.![]()
Leert hij het ook wel af denk ik.
Visualquote:Op zondag 15 november 2015 22:39 schreef Cholula het volgende:
[..]
Touwtje om zijn ballen en dan eerst er een meisje van maken.![]()
Leert hij het ook wel af denk ik.
De gulliver hebben wij.quote:Op zondag 15 november 2015 21:55 schreef faptist het volgende:
Ikea cosleeper?
Welke is dat dan?
Ik heb de Hensvik met een te duur matras, maar ze ligt heerlijk.
Aankomende week halen we er toch 1 zijkant af+ balkje terug, bedje omlaag en dan met lijmklemmen tegen ons bed aan.
Ik vind het nog te gezellig met ro in onze kamer, maar mis het wel enorm om normaal m'n bed in en uit te komen.![]()
Nu klim ik er elke keer vanaf het voeteneind in.
Hier gaat alles rustig.
Ro is naar cb geweest.
8750 gram bij 70,5 cm. Hoofdje 44 cm.
Complimenten voor de borstvoeding en dat ze zo goed at.
Onze ro.. <3
Ik heb een wasbare zwemluier. Ik denk dat een gewone zwemluier idd tekoud word, maar geen ervaring mee.quote:Op maandag 16 november 2015 00:11 schreef FlyingFish het volgende:
Domme vraag misschien, maar wij gaan volgende week voor het eerst met O zwemmen. Wat trek ik hem daarvoor aan? Een zwemluier met daaroverheen een zwembroek, alleen een zwembroek of alleen een zwemluier? En we zitten in zo'n tropisch zwemparadijs van centerparcs, dus het is waarschijnlijk niet zwemmen en dan gelijk weer weg, maar daar wat langer rondhangen als hij dat redt. Kan hij zo'n zwemluier dan ook nog aanhouden voor een eventuele tweede duik, of is die dan 'vol' of te nat/koud? Nog andere handige tips? Een zwemband is besteld!
quote:Op maandag 16 november 2015 09:13 schreef Selvaria het volgende:
Never nooit meer een moment rust voor Shop!
![]()
Oh wacht.![]()
Maarvoor je meisjes!
Jep, donkergroen. Beetje RAL6005quote:Op maandag 16 november 2015 09:38 schreef LuDann het volgende:
Dat klinkt heel gezellig Kris!
Pinq, wat voor kleur was de poep eerst dan? Groen? En wat ontzettend goed dat het aan lijkt te slaan!
Ah, bah! Wolk heeft ook al bijna 2 weken groene poep. Yukkie.quote:Op maandag 16 november 2015 09:40 schreef pinquit het volgende:
[..]
Jep, donkergroen. Beetje RAL6005putluchtgroen zegmaar
Bij mij was er ook nog een co aanwezig. Misschien is er daar ook wel wat personeel die even T kan vasthouden.quote:Op maandag 16 november 2015 09:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder moet ik zo naar de gyn voor nacontrole. Lekker onhandig alleen met beeb in de doek, terwijl het niet bij alleen praten zal blijven. Nog niet echt een idee hoe we dat gaan aanpakken, maar dat zien we dan wel...
nee, ze gaat sowieso en uitstrijkje doen en naar het litteken kijken. En er zijn altijd praktijk assistenten idd, die kunnen vast t vast houden. En anders leg ik hem op de grond of op en onderzoeksbank ofzo...quote:Op maandag 16 november 2015 09:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Bij mij was er ook nog een co aanwezig. Misschien is er daar ook wel wat personeel die even T kan vasthouden.
Hier trouwens wel alleen bij praten gebleven.
Top, doe ik het gewoon voor haar middagslaapje vandaag.quote:Op maandag 16 november 2015 09:34 schreef Crumpette het volgende:
Selvaria dat tandje poetsen is idd nu nog meer voor het wennen aan het concept poetsen dan iets anders, althans dat dacht ik. Over een paar maanden heeft ze er meer, en heeft het wel zin om dat te doen na de laatste voeding, en dan is ze al gewend! Op N's leeftijd was ik al blij met 1 aanraking van de borstelbonuspunten voor tandpasta.
Ik geloof trouwens dat borstvoeding na het tandenpoetsen niet zo slecht is hoor:quote:Op maandag 16 november 2015 10:14 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Top, doe ik het gewoon voor haar middagslaapje vandaag.![]()
Ze vindt het heel leuk eigenlijk, vooral als ik het Poets Poets Poets Poets Pooooeeets-liedje in soort van Spongebobstem erbij 'zing'.
Het is hier meer baby showen en wat praten over de afgelopen periode dan nacontrolequote:Op maandag 16 november 2015 10:15 schreef mousemicky het volgende:
Mijn VK gaf aan dat de nacontrole niet verplicht was. Als ik me goed voelde, en geen vragen had kon ik m gewoon overslaan...
Haha, wat dan?quote:Op maandag 16 november 2015 10:58 schreef Mariposas het volgende:
De nacontrole bij mij bestond uit een discussie met de gynaecoloog over een volgende zwangerschap. Was er snel klaar mee (zij ook met mij. Staat denk ik nu een rood uitroepteken in mijn dossier).
Oudste had dat ook. Wij gingen op advies van de huisarts met haar stomen. Dus in de nacht (want dan had ze die aanvallen) in de badkamer staan met de douche op heet en stomen maar. Ook naar buiten en dan naar binnen hielp.quote:Op maandag 16 november 2015 10:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vooruut L.! Wat goed
Gele poep voor pinquit. Waar een mens al niet blij mee kan zijn...
Ik heb net ge-internetdoktert en gebeld met onze huisarts. Sjaak lijkt pseudokroep te hebben, hij wordt steeds huilend en gierend hoestend wakker. Zo ontzettend sneu, het manneke is zo moe en wil zo graag slapen, maar kan niet goed ademen met zijn duim in zijn mond. Snot blijft uit zijn neus lopen...
Huisarts zegt dat we het maar even aan moeten kijken. Vrouw wil hier graag naar de dokter, hier schrijven ze sneller iets van verlichtende medicatie voor. Ik twijfel nog. Wat zouden jullie doen?
Wij deden vorige maand ook een weekje CP en ik had voor Fedde inderdaad zwemluier met daar overheen een zwembroekje. Meestal was het effe zwemmen, kwartiertje/half uur, daarna flesje in een van de stoeltjes en dan viel meneer lekker dik ingepakt in badjas en handdoek in slaap aan de rand van het zwembad op schoot terwijl grote zus nog lekker spartelde... Ik heb er eigenlijk nooit overnagedacht zijn luier te wisselen tussendoor. 1 keer wel het hele zooitje eerder uit het zwembad getrommeld omdat de boel ontplofd was en de poep overal zatquote:Op maandag 16 november 2015 00:11 schreef FlyingFish het volgende:
Domme vraag misschien, maar wij gaan volgende week voor het eerst met O zwemmen. Wat trek ik hem daarvoor aan? Een zwemluier met daaroverheen een zwembroek, alleen een zwembroek of alleen een zwemluier? En we zitten in zo'n tropisch zwemparadijs van centerparcs, dus het is waarschijnlijk niet zwemmen en dan gelijk weer weg, maar daar wat langer rondhangen als hij dat redt. Kan hij zo'n zwemluier dan ook nog aanhouden voor een eventuele tweede duik, of is die dan 'vol' of te nat/koud? Nog andere handige tips? Een zwemband is besteld!
Doet N. ook, in haar slaap. Vlak nadat ze in slaap valt, heel wild met dr hoofd heen en weer draaien. Maar ze slaapt dan vanzelf wel verder.quote:Op maandag 16 november 2015 11:26 schreef Mineola het volgende:
: na een nachtvoeding blijft hij onrustig, wappert met z'n armpjes, hoofd draaien, maar wel met z'n ogen dicht. Ik weet niet goed of hij dan slaapt, maar ikzelf ernaast iig niet. Hij wil ook steeds z'n speen terughebben dan, driftig ernaar happen als ik m probeer terug te doen en zo.
yay spekkies! Hoe oud is de jouwe? N. is nu 14 weken en is al over de 7300 gram.... daar gaan we volgende keer wel wat van horen... Ze snapt de speen niet, ze likt eraan maar dan valt ie meteen uit. We zijn er te laat mee begonnen denk ik.quote:Op maandag 16 november 2015 11:35 schreef kazy het volgende:
Mijn spekkie heeft de apk weer overleefd! 7265 gr en 64,5 cmMaar of ik wel even wilde kijken of ze de nachten zonder voeding kon doen en alleen een speen kon geven. Anders gaat ze er aan wennen. Uhm, nope! Vannacht kwam ze alleen om 1.00 (speen) en 3.00 (voeding) dus ik was allang in de halleluja modus. CB vond 3.00 uur toch wel erg diep in de nacht, maarja de laatste voeding was om 21.00 uur dus ik vind hem prima! (Dat laatste was ik alleen vergeten te vertellen net.)
Die bijvoedingsadviezen snap ik ook geen hol meer van. Nu ineens is het advies toch met 4 maanden (of althans voor 6 maanden) beginnen, omdat bv-baby's die pas na 6 maanden gaan eten, slechter leren eten. Leek mij onzin eigenlijkHeeft iemand daar al iets over gehoord?
Ik had nog niks gezegd over Rapley, maar lijkt mij dat ze daar prima mee leert eten.
Het kwijlen is verder voorbereiding op het eten, dus de verpleegkundige was van mening dat ze al klaar is om te eten. Mja nou ik niet. En ik moest een beetje huilen toen ik net in de folder over de eerste hapjes las dat de beste vetten uit een kuipje margarine komen.
Ik was en ben het gewoon totaal niet eens met hun beleid, en zij vond dat ik daarmee het eventueel toekomstige kind ernstig in gevaar breng. En dat ik de zorgverleners dan hun werk niet goed kan laten doen en hun voor het blok zet.quote:Op maandag 16 november 2015 11:05 schreef -Spring het volgende:
[..]
Haha, wat dan?
Ik ben helemaal niet op nacontrole geweest. Bij L niet omdat echt nog heel boos en verdrietig was op de vk die me aan gort had geknipt en dat ontkende, en bij R heb ik er helemaal niet aan gedacht gewoon. Ook geen behoefte aan. Ik ben toch niet bij hun bevallen.
Denk het niet hoor, wij begonnen er al in de 1e week mee ivm de krampjes en zuigbehoefte, maar L heeft de 7 verschillende spenen nooit geaccepteerd.quote:Op maandag 16 november 2015 11:45 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
yay spekkies! Hoe oud is de jouwe? N. is nu 14 weken en is al over de 7300 gram.... daar gaan we volgende keer wel wat van horen... Ze snapt de speen niet, ze likt eraan maar dan valt ie meteen uit. We zijn er te laat mee begonnen denk ik.
Het lijkt me best leuk om met eten te experimenteren, en N. vindt nieuwe dingen ook leuk, dus waarom niet? Met 4 mnd gaan we wel wat oefenen denk ik.
Wij kregen hier ook het advies om met 4 maanden te beginnen, maar niet omdat ze dan beter leren eten. Wel omdat ze dan alvast kan wennen aan eten en daar allergieën mee kan voorkomen. En ja, ze had met 4 maanden volgens het CB echt niet meer voldoende aan alleen BV.quote:Op maandag 16 november 2015 11:35 schreef kazy het volgende:
Mijn spekkie heeft de apk weer overleefd! 7265 gr en 64,5 cmMaar of ik wel even wilde kijken of ze de nachten zonder voeding kon doen en alleen een speen kon geven. Anders gaat ze er aan wennen. Uhm, nope! Vannacht kwam ze alleen om 1.00 (speen) en 3.00 (voeding) dus ik was allang in de halleluja modus. CB vond 3.00 uur toch wel erg diep in de nacht, maarja de laatste voeding was om 21.00 uur dus ik vind hem prima! (Dat laatste was ik alleen vergeten te vertellen net.)
Die bijvoedingsadviezen snap ik ook geen hol meer van. Nu ineens is het advies toch met 4 maanden (of althans voor 6 maanden) beginnen, omdat bv-baby's die pas na 6 maanden gaan eten, slechter leren eten. Leek mij onzin eigenlijkHeeft iemand daar al iets over gehoord?
Ik had nog niks gezegd over Rapley, maar lijkt mij dat ze daar prima mee leert eten.
Het kwijlen is verder voorbereiding op het eten, dus de verpleegkundige was van mening dat ze al klaar is om te eten. Mja nou ik niet. En ik moest een beetje huilen toen ik net in de folder over de eerste hapjes las dat de beste vetten uit een kuipje margarine komen.
Maar goed, genoeg over mijn cb-gemiep..
Nouja, het viel me 2 weken geleden op dat N. nu echt likt. Ook haar lepeltje vit D likt ze netjes leeg, ipv dat ik het erin giet. En ook knuffels likt ze nu aan. Maar als je aan een speen gaat likken, werkt ie natuurlijk niet... dus vandaar dat we dat maar gewoon laten zitten.quote:Op maandag 16 november 2015 12:00 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Denk het niet hoor, wij begonnen er al in de 1e week mee ivm de krampjes en zuigbehoefte, maar L heeft de 7 verschillende spenen nooit geaccepteerd.
Mijn spekkie is vandaag precies 4 maandenquote:Op maandag 16 november 2015 11:45 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
yay spekkies! Hoe oud is de jouwe? N. is nu 14 weken en is al over de 7300 gram.... daar gaan we volgende keer wel wat van horen... Ze snapt de speen niet, ze likt eraan maar dan valt ie meteen uit. We zijn er te laat mee begonnen denk ik.
Het lijkt me best leuk om met eten te experimenteren, en N. vindt nieuwe dingen ook leuk, dus waarom niet? Met 4 mnd gaan we wel wat oefenen denk ik.
Ja dit precies. Bij het CB zei ze dat ze vast al interesse toont in ons eten, maar die indruk heb ik nog niet echt. Daarnaast ligt ze alleen nog maar te wiebelen in de box en om te eten moet je toch enigszins kunnen zitten, vind ik.quote:Op maandag 16 november 2015 13:37 schreef Selvaria het volgende:
Ik denk dat het ook vooral belangrijk is naar je kindje te kijken. N. heeft nog nooit interesse getoond in ons eten en met 4 maanden vond ik haar nog zo klein. Nu met 6 maanden past ze in de kinderstoel en past ze ook echt goed bij ons aan tafel qua gevoel. En het is zo heerlijk om haar lekker te zien stoeien met eten.![]()
Ja hoor die mag iequote:Op maandag 16 november 2015 14:25 schreef silliegirl het volgende:
Speentjes; mogen BV baby's die? Mijn hummel heeft vaak ook nog zuigbehoefte na een voeding en sabbelt dan wel op zn handje, maar zn mond-handcoordinatie wil nog niet precies, dus huils.
Tips voor een goede speen? Je hebt zoveel verschillende dat ik door de bomen 't bos niet meer zie.quote:
Ik had altijd difrax. Je hebt dental (is 1 kant afgeplat) of die ronde. Oudste wilde bij ons alleen de dental. Weet niet of ze een model aanraden speciaal bij borstvoeding? Iemand?quote:Op maandag 16 november 2015 14:32 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tips voor een goede speen? Je hebt zoveel verschillende dat ik door de bomen 't bos niet meer zie.
Dat laatste idd, zo half-liggend aan de rand van de tafel is gewoon geen optie. Hier wel heel veel interesse in eten... Moest gewoon gisteren stoeien met baby en kitten om mijn broodje ei...quote:Op maandag 16 november 2015 13:37 schreef Selvaria het volgende:
Ik denk dat het ook vooral belangrijk is naar je kindje te kijken. N. heeft nog nooit interesse getoond in ons eten en met 4 maanden vond ik haar nog zo klein. Nu met 6 maanden past ze in de kinderstoel en past ze ook echt goed bij ons aan tafel qua gevoel. En het is zo heerlijk om haar lekker te zien stoeien met eten.![]()
Aardappels die je langer dan 1 minuut laat liggen zijn ook gaaf!quote:Op maandag 16 november 2015 15:09 schreef Selvaria het volgende:
Tip voor als je huis nog niet smerig genoeg is na de komst van een baby: brood met geprakte banaan. Rip aan de nabestaanden van mijn parketvloer.
Kwestie van uitproberen. Difrax is heul lelijk, maar wel goed verkrijgbaar. Avent ziet er al beter uit mi en heeft (had?) fijne opklipdingen die de speen schoon houden.quote:Op maandag 16 november 2015 14:32 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tips voor een goede speen? Je hebt zoveel verschillende dat ik door de bomen 't bos niet meer zie.
Even een oprechte vraag hoor: wat is er dan lelijker aan die van Difrax dan die van Avent?quote:Op maandag 16 november 2015 15:18 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Kwestie van uitproberen. Difrax is heul lelijk, maar wel goed verkrijgbaar. Avent ziet er al beter uit mi en heeft (had?) fijne opklipdingen die de speen schoon houden.
Hema lijkt op bibi, er zijn ook best wat kindjes die alleen bibi willen, maar er was wat met de ringen, dus bibi is minder goed beschikbaar. Hema wel goed te verkrijgen. Ook niet de mooiste.
Ik ben begonnen met Avent, vanwege de achterkant, toen difrax en daarna hema. Hier was het geen succes.
Dat kan ook.
Ik kan dat echt wel sorteren. Ik vind doorschijnend met een kleurtje echt 1000x beter dan velen van difrax. Er zijn uitzonderingen hoor, maar hier in het dorp zijn de dierenprints glow in the dark, I love mommy, en verder erg lelijke prints, oververtegenwoordigd.quote:Op maandag 16 november 2015 15:29 schreef twist02 het volgende:
[..]
Even een oprechte vraag hoor: wat is er dan lelijker aan die van Difrax dan die van Avent?
Ik kan fopspenen serieus niet rangschikken op 'mooiheid'
Hooguit op basis van leuke kleurtjes/figuurtjes ofzo (maar daar heeft Difrax dan juist weer de meeste keuze in toch?)
Is met sinaasappelsmaak (etos) misschien te proberen?, Die vind ze hier juist lekker.quote:Op maandag 16 november 2015 12:24 schreef kazy het volgende:
Vitamine D naar binnen likken? Die wordt hier dagelijks juist weer vakkundig naar buiten gewerkt haha. Speentjes snapt ze dan weer wel, hoewel een duim (of een vuist of een paar vingers) ook prima zijn. Aan het speentje likken doet ze als deze in de buurt ligt, maar ze hem niet in haar mond krijgt.
Die had ik juist niet genomen, omdat er suiker in zit... maar goed, beter dat dan alles uitspugen.quote:Op maandag 16 november 2015 16:07 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Is met sinaasappelsmaak (etos) misschien te proberen?, Die vind ze hier juist lekker.
Ja, op die manier (dacht dat je de vorm ofzo bedoeldequote:Op maandag 16 november 2015 15:34 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ik kan dat echt wel sorteren. Ik vind doorschijnend met een kleurtje echt 1000x beter dan velen van difrax. Er zijn uitzonderingen hoor, maar hier in het dorp zijn de dierenprints glow in the dark, I love mommy, en verder erg lelijke prints, oververtegenwoordigd.
Spees had dit ook. Is uiteindelijk goed gekomen. Even wachten met aanbieden. Het is immers maar bijvoedsel.quote:Op maandag 16 november 2015 16:28 schreef Minarosa het volgende:
Mijn spuugbaby gaat kokhalzen van vast voedsel en door het kokhalzen gaat hij spugen en dan leegt zijn hele maag zich :-( Hoe kan hij met dit spugen vast voedsel leren eten ... Gelukkig drinkt hij goed aan de borst, maar is wel lastig om zo te oefenen met hapjes aangezien we daarna elke keer moeten dweilen en hij weer opnieuw moet drinken. Gelukkig blijft hij zelf de blijheid zelve.
http://kassa.vara.nl/actu(...)en-model-excellence/quote:Op maandag 16 november 2015 16:42 schreef mignonne het volgende:
Mijn mini heeft een difrax speen met wolkjes. Ik vond em wel geinig en idd de enige okaye die er tussen zat qua print. Ik ben niet zo erg van de dierenprintjes nee.
deze![]()
[ afbeelding ]
Wij hebben een ronde overigens, kan ook both ways teruggepropt worden. Dan zitten alleen wel die gaatjes van het schild boven of onder maar ik geloof niet dat A. daar mee zit. Overigens kan ik hier in t dorp nauwelijks meer van die bibi spenen kopenze zijn iig uit alle supermarkten weg en etos heeft ze ook niet meer.
Ik vraag me altijd af of dat licht van de speen dan niet in hun oogjes schijnt? Klinkt namelijk wel handig, ipv het halve bed afzoeken naar een speen als ie even huilt (leg er vaak een stuk of 2-3 klaar voor de nacht. Altijd wel 1 kwijt in het donker of uit z'n bed gegooid)quote:Op maandag 16 november 2015 15:43 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb een hele leuke Difrax glow in the dark met schaapjes.Tweede favoriet, want ook handig 's nachts.
Oh gelukkig! We bieden het nu even niet aan omdat het zo contraproductief isquote:Op maandag 16 november 2015 16:35 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Spees had dit ook. Is uiteindelijk goed gekomen. Even wachten met aanbieden. Het is immers maar bijvoedsel.
Voor meer info verwijs ik door naar spees
ah kijk! dat had ik niet meegekregenquote:Op maandag 16 november 2015 16:47 schreef AwayTL het volgende:
[..]
http://kassa.vara.nl/actu(...)en-model-excellence/
Sinsdien troubles in bibi land
Het is echt een heel heel vaag lichtje, er schijnt echt niks. Lijkt me niet dat ze daar last van hebben.quote:Op maandag 16 november 2015 16:51 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of dat licht van de speen dan niet in hun oogjes schijnt? Klinkt namelijk wel handig, ipv het halve bed afzoeken naar een speen als ie even huilt (leg er vaak een stuk of 2-3 klaar voor de nacht. Altijd wel 1 kwijt in het donker of uit z'n bed gegooid)
ahw sneu is dat dan hequote:Op maandag 16 november 2015 17:39 schreef Jagärtrut het volgende:
onze baby blieft eigenlijk helemaal geen speen.
De wandelwagen blijkt ook hel. Ik gebruik hem eigenlijjk nooit, want onhandig vanaf de derde verdieping zonder lift. Maar, nu moest ik een pakje ophalen op het postkantoor, dus het leek me wel handig. Man o man, hij heeft moord en brand geschreeuwd. Na een tijdje trok ik het niet meer, heb de duutser gebeld, ben omgedraaid, heb de kleine uit de bak gehaald en de wagen met 1 hand geduwd tot de duutser er was. Bij mij op de arm was alles goed...
ik draag eigenlijk altijd. Vind dat ook veel knusser dan de wagen. Het is ook zo'n gedoe om weg te komen met de wagen. De bak met baby erin naar beneden sjouwen, het onderstel uit de auto halen, alles erop klikken, etc. Eigenlijk bijna niet te doen alleen, zeker als er nog iets mee moet..quote:Op maandag 16 november 2015 17:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
ahw sneu is dat dan hede oudste legden we op de buik in de wagen toen ze nog heel klein was. Advies van de fysio ivm voorkeurshouding, maar ze leek het ook gewoon erg fijn te vinden liggen
![]()
Wij zijn vandaag ook even naar buiten geweest met de wagen. B. trots als een pauw achter dat dingen daarna allebei staan klooien om die cosi er weer afgeklikt te krijgen
is het niet gewoon de knopjes op de mc indrukken?quote:Op maandag 16 november 2015 17:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
ahw sneu is dat dan hede oudste legden we op de buik in de wagen toen ze nog heel klein was. Advies van de fysio ivm voorkeurshouding, maar ze leek het ook gewoon erg fijn te vinden liggen
![]()
Wij zijn vandaag ook even naar buiten geweest met de wagen. B. trots als een pauw achter dat dingen daarna allebei staan klooien om die cosi er weer afgeklikt te krijgen
Dat was toch weer achterhaald? Ja ik volg het ook allemaal niet meer hoorquote:Op maandag 16 november 2015 17:55 schreef JantinaGr het volgende:
Hier nog geen speen nodig gehad en werd hier afgeraden om te gebruiken voor de 4 weken i.v.m. verstoren van de vraag naar borstvoeding. (kraamzorg & cb)
2 hema winterslaapzakjes 50/62 gekocht. Past perfect en is lekker warm. Ik kan ze aanraden, want deze mogen wel in de droger.
Klopt maar de cosi klemdequote:Op maandag 16 november 2015 17:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
is het niet gewoon de knopjes op de mc indrukken?
Onze A. wil ook niet in de kinderwagen. Dan huilt hij ook steeds. Op de buik heb ik nog niet geprobeerd maar dan moet hij echt wel al slapen. Anders is hij net zo'n hondje op de hoedenplank van een auto, met zo'n bewegend hoofdje
Ik heb nu Kruidvatmerk en volgens mij is dat ook sinaasappelsmaak, maar bedankt voor het meedenken!quote:Op maandag 16 november 2015 16:07 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Is met sinaasappelsmaak (etos) misschien te proberen?, Die vind ze hier juist lekker.
Oh dan ben ik wel benieuwd welk merk jij hebt?quote:Op maandag 16 november 2015 16:08 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Die had ik juist niet genomen, omdat er suiker in zit... maar goed, beter dat dan alles uitspugen.
Davitamonquote:Op maandag 16 november 2015 18:40 schreef kazy het volgende:
[..]
Ik heb nu Kruidvatmerk en volgens mij is dat ook sinaasappelsmaak, maar bedankt voor het meedenken!
[..]
Oh dan ben ik wel benieuwd welk merk jij hebt?
Ja, wel ongeveer:quote:Op maandag 16 november 2015 20:07 schreef Crumpette het volgende:
Hebben jullie eigenlijk een bedtijd-ritueel selvaria? Ik weet nog dat dat hier ook rond die leeftijd hielp met het naar bed gaan in de avond. Dan weet N al wat er komt. Overdag doe ik het niet overigens.
Hier is het:
Tanden poetsen
Verschonen/omkleden/slaapzak aan
Boekje lezen
Welterusten!
Waarom doe je het slaapzakje na het voeden aan? Ik voed(de) juist altijd met slaapzak aan (nouja, m'n baby dan). Lekker warm dus worden ze lekker rozigquote:Op maandag 16 november 2015 20:17 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja, wel ongeveer:
Beneden spelen, boekje lezen
Oogjes wrijven = naar boven
Verschonen, luier, pyjama
Voeding
Slaapzakje aan
Bed
Speentje in (ze trekt hem 100x uit, dus op een gegeven moment houden we haar handjes maar vast) en hopen dat ze in slaap valt.![]()
Tanden poetsen zit daar nog ergens tussenin als we nog beneden zijn, is nog niet echt routine omdat haar tandje pas 3 dagen door is.
Ik zou boekje lezen nog wel later kunnen doen, maar ik vraag me af in hoeverre dat zou helpen.
Ah ok! Misschien toch maar eens proberen dan!quote:Op maandag 16 november 2015 17:26 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Het is echt een heel heel vaag lichtje, er schijnt echt niks. Lijkt me niet dat ze daar last van hebben.
Nee, overdag ook niet. Uiteindelijk ging het gisteravond wel aardig, maar vannacht weer 3 nachtvoedingen. N. sliep van 21.30-23.30 en begon toen te kletsen en werd nog 3x wakker voor mijn wekker om 6 uur ging.quote:Op dinsdag 17 november 2015 00:34 schreef FlyingFish het volgende:
Slaapt ze overdag wel zelf in Selvaria? En als jullie er niet zijn? Misschien idd een ander slaapritueel proberen, of een ander slaapmoment? Wellicht duurt het slaapritueel net te lang waardoor ze over de ergste slaap heen is? Ik begrijp iig je frustratie, sterkte!
Ja, dat is zwaar, wij hadden het ook. Vooral rond de tijd dat I zes maanden was. Daardoor ook wel nachten dat ik haar maar bij me nam in bed. Of heel lang bv zat te geven 's avonds totdat ze zo diep sliep dat ik haar weg kon leggen. Een ritueel doen is inderdaad wel belangrijk. Heel veel regelmaat, ook vertellen wat je gaat doen, het aankondigen, iedere avond hetzelfde doen, altijd dezelfde tijd etc..quote:Op maandag 16 november 2015 19:59 schreef Selvaria het volgende:
Nou, het waren drie leuke avonden die we voor onszelf hadden, het is vandaag alweer drama bij het naar bed brengen.![]()
Ze slaapt sowieso alleen maar in als wij er bij zijn, ook overdag, hoe hard ik ook mijn best doe om er bij weg te lopen. Een baby van 6 maanden moet toch wel een keer zelf leren in slaap te vallen?![]()
Eerder zei ik nog dat ik er niet krampachtig over deed, maar het wordt alleen maar erger en moeilijker.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:46 schreef Estrys het volgende:
Gaat vast goed jager
Hopelijk helpt de neusspray en het kolven IMA
Kan labello kwaad voor een babyhuidje? mijn dochter: 'kijk mama baby is saal, heb Obello op gedaan'En haar eigen benen waren ook 'saal' blijkbaar
de Obello is in ieder geval op.
Ik zou het goed in de gaten houden Ludann en eventueel gewoon al gelijk telefonisch overleggen met huisarts.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:26 schreef LuDann het volgende:
Interesse in eten lijkt Wolk niet te hebben, maar ze is ook pas 3 maanden. Ze kijkt wel naar hoe wij dingen in onze mond stoppen en ze steekt alles wat ze te pakken krijgt in haar mond, maar dat interpreteer ik niet als nieuwsgierig zijn naar eten. Ik beschouw dat een beetje als onderdeel van het ontdekken van haar leefwereld. Ik vind het op dit moment een raar idee om haar iets anders te geven dan melk, ze is nog zo klein en kan nog zo weinig. Melklarf.Wij gaan met 6 maanden starten met bijvoeding.
Ik ben gebeld door het KDV. Of ik mijn baby op wil halen want ze is niet lekker.Last van haar buik, spuitluiers en niet blij.
Wanneer ga je met zoiets naar de dokter eigenlijk?
Och jemig! En hoe nu verder dan? Weten ze ook waardoor het komt?quote:Op dinsdag 17 november 2015 14:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Gisteravond toch met Sjaak naar het ziekenhuis geweest. Hij kon nauwelijks ademhalen en zijn borstkas bewoog zo ontzettend diep... ik vertrouwde het niet.
Eenmaal binnen werden we meteen gezien door een arts, ze vond het heel belangrijk dat Sjaak 'voordrong' (2 uur wachtrij). Zodra ze hem hoorde ademen en hoesten, drukte ze op een knopje en binnen 1 minuut stonden er 8 mensen in de kamer. Sjaak is verneveld en heeft adrenaline/steroīden toegediend gekregen. Toen die eenmaal werken, kon hij eindelijk ontspannen en viel hij uitgeput in slaap. We hebben 7 uur in het ziekenhuis gezeten. Nu gaat het weer een stuk beter gelukkig
Ik zal het je nog sterker vertellen, heb net twee keer de optie "spoed" gekozen en er werd gewoon niet opgenomen en ben niet teruggebeld.quote:Op dinsdag 17 november 2015 14:19 schreef snoenk het volgende:
Dat is toch gewoon te bizar dat je na 2 uur de huisarts niet meer kan bereiken
Onze huisarts deed dat ook wel eens, de hele dag niet meer bereikbaar zijn. Ik durfde dan geen 'spoed' te toetsen, maar ging er dan gewoon naartoe en aan de assistente mijn vraag stellen. We wonen heel dichtbij. Tegenwoordig zijn ze beter bereikbaar gelukkig.quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:21 schreef LuDann het volgende:
Nee, er wordt gewoon niet opgenomen en dat is het. Andere optie is de receptenlijn bellen maar dat is een bandje.
Ik ga hier morgen wel even over bellen en overleggen met man of we gaan overstappen naar de andere huisarts in het pand. Want dit kan natuurlijk niet.
Normaal kan het twee tot drie dagen duren zeggen ze. Gister was voor Sjaak de derde dag en het werd alleen maar erger. De steroīden zouden 48 uur moeten werken en die zorgen ervoor dat de zwelling weggaat.quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:20 schreef Hupje het volgende:
MevrouwCactus, dat is schrikken! Gaat dat in het algemeen snel over?
LuDann: echt heel slecht! Wordt er geen andere dienstdoende arts genoemd? Je moet er toch niet aan denken dat je echt een spoedgeval bent... (Zulke bereikbaarheid bij mijn tandarts heeft er (o.a.) voor gezorgd dat ik overgestapt ben)
Als het echt spoed was geweest dan bel ik de huisartsenpost of desnoods 112. Maar het irriteert me mateloos, die onbereikbaarheid van huisartsen hier in de regio. Alle huisartsen die ik ooit gehad heb zijn slecht bereikbaar maar dit slaat wel alles.quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:25 schreef AwayTL het volgende:
Ik zou gewoon een nummer opzoeken van een andere huisarts in de buurt als mij ha niet opneemt en het in mijn ogen spoed is.
Ontzettend stom van de ha LuDann!
Ja snap ik dat het ronduit stom en vervelend is. Rondje hooivorken?quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:41 schreef LuDann het volgende:
[..]
Als het echt spoed was geweest dan bel ik de huisartsenpost of desnoods 112. Maar het irriteert me mateloos, die onbereikbaarheid van huisartsen hier in de regio. Alle huisartsen die ik ooit gehad heb zijn slecht bereikbaar maar dit slaat wel alles.
Morgen erheen met een emmertje pek en een pak veren.quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:52 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ja snap ik dat het ronduit stom en vervelend is. Rondje hooivorken?
Ik draag de veren welquote:Op dinsdag 17 november 2015 15:57 schreef LuDann het volgende:
[..]
Morgen erheen met een emmertje pek en een pak veren.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:37 schreef MevrSanta het volgende:
Mevr! Wat een schrik zeg, maar gelukkig snel gehandeld. Een dikke pakkerd voor je miniman en jullie een stevige knuffel tegen de schrik
Lekker rustig aan doen en veel Starbucksen
J. heeft sinds 16u nog niet geslapenquote:Op dinsdag 17 november 2015 21:40 schreef Risu het volgende:
Bah, Y is wakker geworden en kan door de wind niet meer slapen. Lekker weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
Dat was ook een beetje mijn gedachte maar durfde het niet neer te zetten... /betweterige-modusquote:Op woensdag 18 november 2015 10:44 schreef Estrys het volgende:
Eigenlijk moet ik echt even de huisarts bellen met deze duidelijke reflux klachten. Maar na mijn vorige ervaring heb ik er zo geen zin in, last van uitstel gedrag
Dat ik last heb van uitstelgedrag?quote:Op woensdag 18 november 2015 10:50 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat was ook een beetje mijn gedachte maar durfde het niet neer te zetten... /betweterige-modus
quote:Op woensdag 18 november 2015 09:22 schreef AwayTL het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!
Franske alweer 1 dat is snel gegaan.
Vriend en ik zijn vandaag beide thuis, dus vandaag vieren we het in ons gezin, zondag de kringverjaardag..Gefeliciteerd away! Mooie dag om jarig te zijn heeft jullie jongetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...
Ja dat! Ga es bellen danquote:Op woensdag 18 november 2015 10:51 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat ik last heb van uitstelgedrag?
Ik ga nu bellen!
Ik weet dat als ik op de optie spoed druk dat ze dan direct opnemen. Zo werken ze bij mijn ha dan wel. Maar met reflux op de spoedlijn bellen maak ik geen vrienden mee.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:06 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ja dat! Ga es bellen dan![]()
Oh wacht, jij zit bij dezelfde ha als LuDann zie ik
Fiets em d'r in Pinqquote:Op woensdag 18 november 2015 11:37 schreef pinquit het volgende:
ohja, ik had net nacontrole bij de vlos! Bos bloemen voor dr meegenomen, ze zet ze in een koffiekopmet water, draait zich om, valt alles om
![]()
zo typisch voor t schattige mens
![]()
Verders was alles ok! En raadde ze ons als anticonceptie natural family planning aanik wist niet dat dat een erkende anticonceptiemanier was
Maar blijkbaar moet je daar wel een cursus voor doen enzo. Ik ga het wel even Googlen, ben benieuwd
![]()
eerste hit op google, na zoeken op NFP: Nationale fiets projecten. okaaay
Ik moet dan altijd denken aan Herman Finkers:quote:Op woensdag 18 november 2015 11:37 schreef pinquit het volgende:
ohja, ik had net nacontrole bij de vlos! Bos bloemen voor dr meegenomen, ze zet ze in een koffiekopmet water, draait zich om, valt alles om
![]()
zo typisch voor t schattige mens
![]()
Verders was alles ok! En raadde ze ons als anticonceptie natural family planning aanik wist niet dat dat een erkende anticonceptiemanier was
Maar blijkbaar moet je daar wel een cursus voor doen enzo. Ik ga het wel even Googlen, ben benieuwd
![]()
eerste hit op google, na zoeken op NFP: Nationale fiets projecten. okaaay
quote:Periodieke onthouding als anticonceptie wil wel, mits men aan drie zeer strenge voorwaarden
voldoet:
1. De vrouw moet een zeer regelmatige cyclus hebben.
2. Je moet goed kunnen rekenen.
3. En je moet gek zijn met kinderen.
quote:Op woensdag 18 november 2015 11:53 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik moet dan altijd denken aan Herman Finkers:
[..]
Ik begreep weer dat je de mirena pas kan laten zetten als je weer menstrueert. Leuk en aardig, maar als dat met borstvoeding een jaar kan duren schiet dat lekker opquote:Op woensdag 18 november 2015 11:56 schreef Estrys het volgende:
Ik ga ondanks de wat mindere ervaring vorige keer denk ik toch nog maar een keer voor de mirena. Maar dan bij de gyn laten inbrengen. De huisarts laat ik dat niet mee doen.
Dan kan mijn man nog vijf jaar moed verzamelen om er een knoop in te leggen.en dan zeg ik als je dat niet binnen vijf jaar heb gedaan dan mag ik nog een kind
Ik zag ze bij het kruidvat deze weekquote:Op woensdag 18 november 2015 12:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik begreep weer dat je de mirena pas kan laten zetten als je weer menstrueert. Leuk en aardig, maar als dat met borstvoeding een jaar kan duren schiet dat lekker op.
En die minipil heb ik ook mijn twijfels over.. Al die hormoonzut ben ik niet zo'n fan van.
Kortom; Zijn de huispakken van de zeeman er nog?
He ja, dat kan ook nog. Zal het er morgen meteen eens over hebben.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:08 schreef lunapuella het volgende:
Zal ik in het kader van anticonceptie nog een keer mijn Implanon-jompel doen dan?Implanon
Bevalt mij goed.
Een metalen lepel, MwCactus? Hoezo dat? De connectie ontgaat mij even.
Werkt vnl met temperaturen en het controleren van je vaginale afscheiding en baarmoedermond, en dat is (zeker temperaturen) een behoorlijk betrouwbare methode. En je moet een ruime tijd tussen je verwachte eisprong geen onbeschermde seks hebben. Het is in principe moeilijker om wel zwanger te worden dan het te voorkomen.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Nfp zou hier zo niet werkenreden dat ik niet zwanger werd was eigenwijze eieren die zich niet volledig lieten opsporen met testen en zich niet aan gemiddeldes hielden
hier komt trouwens geen tweede met die achterlijke werktijden van mijn man
Als je die in zijn mondje doet en je vervolgens tikken kun je er idd vanuit gaan dat het een tandje is ..quote:Op woensdag 18 november 2015 12:08 schreef lunapuella het volgende:
Zal ik in het kader van anticonceptie nog een keer mijn Implanon-jompel doen dan?Implanon
Bevalt mij goed.
Een metalen lepel, MwCactus? Hoezo dat? De connectie ontgaat mij even.
Dit idd.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Werkt vnl met temperaturen en het controleren van je vaginale afscheiding en baarmoedermond, en dat is (zeker temperaturen) een behoorlijk betrouwbare methode. En je moet een ruime tijd tussen je verwachte eisprong geen onbeschermde seks hebben. Het is in principe moeilijker om wel zwanger te worden dan het te voorkomen.
Dat lijkt me wel een hoop gedoe voor een vrijpartij hoor, steeds je cyclus monitoren.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Werkt vnl met temperaturen en het controleren van je vaginale afscheiding en baarmoedermond, en dat is (zeker temperaturen) een behoorlijk betrouwbare methode. En je moet een ruime tijd tussen je verwachte eisprong geen onbeschermde seks hebben. Het is in principe moeilijker om wel zwanger te worden dan het te voorkomen.
mijn ei is uiteindelijk dmv echo's opgespoord en week af van temperatuur en slijm etc. Aan de hand van slijm meting had de gyn m ook eerder verwacht. Weet niet of t toeval was maar verklaard wel eea. Heel gek. Hoe dan ook zou ik het er niet op durven wagen.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Prikpil?quote:Op woensdag 18 november 2015 12:21 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
mijn ei is uiteindelijk dmv echo's opgespoord en week af van temperatuur en slijm etc. Aan de hand van slijm meting had de gyn m ook eerder verwacht. Weet niet of t toeval was maar verklaard wel eea. Heel gek. Hoe dan ook zou ik het er niet op durven wagen.
Ik ben nog in dubio over ac. Implanon is de laatste keer verkeerd geplaatst bij mij en moest vroegtijdig verwijderd worden. Nuvaring kreeg ik schimmel infecties van. Pil wil ik nog wel eens vergeten. We hebben het in het kader van ontpillen een jaar met condooms gedaan maar dat ziet mijn man niet zitten als definitieve oplossing haha. Spiraaltje heb ik echt horror verhalen over gehoord
Daarvan blijven de hormonen zo lang in je lichaamquote:
desogestrel (merknaam Cerazette)quote:Op woensdag 18 november 2015 12:31 schreef Minarosa het volgende:
Ik heb de borstvoedingsvriendelijke pil waarvan ik even de naam kwijt benMaar werkt prima
Al was ik gisterochtend opeens misselijk en toen dacht ik 'het zal toch niet
' maar dat bleek een gewoon maagprobleempje, vriend had er ook last van. Gisteravond was alleen baby fit en blij hier in huis
![]()
+1 geweldig spulquote:Op woensdag 18 november 2015 12:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
desogestrel (merknaam Cerazette)
De mijne moest met een ruggenprik op de OK verwijderd worden. Maar die ik daarvoor had vond ik ook primaquote:Op woensdag 18 november 2015 12:25 schreef Mariposas het volgende:
Ach, over alles is wel een horror verhaal te vinden.Ik vond de Mirena spiraal ideaal, 4,5 jaar lang niet ongesteld geweest en nergens aan hoeven te denken.
Ook nooit last van gehad.
Voor de zekerheid kan je natuurlijk gevoerde crocs erbij doen. Hebben ze ook voor mannen, het hoeft toch niet allemaal van 1 kant te komen hequote:Op woensdag 18 november 2015 12:50 schreef mignonne het volgende:
hier gingen de afgelopen 4 jaar een combinatie van nfp en condooms prima dus dat wordt hem nu weer wat mij betreft. Gecombineerd met huispak![]()
Nee psies. Ik het huispak hij de crocs. Goeie dealquote:Op woensdag 18 november 2015 12:51 schreef Estrys het volgende:
[..]
Voor de zekerheid kan je natuurlijk gevoerde crocs erbij doen. Hebben ze ook voor mannen, het hoeft toch niet allemaal van 1 kant te komen he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |