Dat Getokkie en gegutmensch laat ik aan anderen. Maar mensen stemmen gewoon naar aanleiding van hun persoonlijke omstandigheden. Een arbeidsongeschikte alleenstaande moeder ziet in het programma van de SP misschien de meeste punten staan waar zij mee geholpen is.quote:Op zondag 15 november 2015 06:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als de kiezer op de PVV stemt dan wordt dat ook bestempeld als "tokkie". Wat dat betreft is stemmen op de status quo ook wel een "naam" waardig. Ik zou dat dan bestempelen als naïef. Omdat de huidige status quo geen echte status quo is maar een situatie die langzaam aan het verslechteren is.
moord heb ik het over.quote:Op zondag 15 november 2015 06:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Statistieken. Laat me niet lachen. Denk jij dat een man naar de politie gaat om te zeggen dat zijn vrouw hem slaat? Je wordt in je gezicht uitgelachen.
Dat speelt altijd natuurlijk, de persoonlijke omstandigheden vs. de situatie van het land als geheel. Maar daarbij heb je nog een hoop andere factoren, uit welk "nest" kom je. Ik weet nog dat rond mijn 18e een hoop jongeren vooral keken naar wat hun ouders stemden. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hoe ouders een kind opvoeden en leren te kijken naar zaken ook bijdraagt aan die keuze. Natuurlijk heb je ook een deel dat rebels het tegenovergestelde gaat stemmen en na verloop van tijd zullen een hoop jongeren opgroeien en uiteindelijk zelf keuzes heroverwegen maar uiteindelijk is het heel lastig te stellen of iemand weloverwogen een keuze heeft gemaakt. Omdat het misschien helemaal niet mogelijk is om dit te doen, zeker als de partijpunten voor het grootste deel niet verwezenlijkt kunnen worden.quote:Op zondag 15 november 2015 06:17 schreef Toefjes het volgende:
Dat Getokkie en gegutmensch laat ik aan anderen. Maar mensen stemmen gewoon naar aanleiding van hun persoonlijke omstandigheden. Een arbeidsongeschikte alleenstaande moeder ziet in het programma van de SP misschien de meeste punten staan waar zij mee geholpen is.
En zo heeft een ieder een belang bij het stemmen op een partij, of dat nou uiterst links is, uiterst rechts, of in het midden. Ik snap niet wat er verkeerd aan dit gedrag is
Ik denk dat het iets te gemakkelijk is om de mensheid nu het stempel "naief" mee te geven. Toen ik mezelf in het stemhokje bevond had ik nou niet echt de overweging welke partij het beste om zou kunnen gaan met een eventuele vluchtelingenstroom uit Syrië. Volgens mij kenden we het fenomeen IS toen niet eens.quote:Op zondag 15 november 2015 06:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat speelt altijd natuurlijk, de persoonlijke omstandigheden vs. de situatie van het land als geheel. Maar daarbij heb je nog een hoop andere factoren, uit welk "nest" kom je. Ik weet nog dat rond mijn 18e een hoop jongeren vooral keken naar wat hun ouders stemden. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hoe ouders een kind opvoeden en leren te kijken naar zaken ook bijdraagt aan die keuze. Natuurlijk heb je ook een deel dat rebels het tegenovergestelde gaat stemmen en na verloop van tijd zullen een hoop jongeren opgroeien en uiteindelijk zelf keuzes heroverwegen maar uiteindelijk is het heel lastig te stellen of iemand weloverwogen een keuze heeft gemaakt. Omdat het misschien helemaal niet mogelijk is om dit te doen, zeker als de partijpunten voor het grootste deel niet verwezenlijkt kunnen worden.
Dit geldt uiteindelijk voor welke stemmer dan ook, van veganist tot bourgondiër.
Hopelijk gaan de politici nu ook eens inzien dat je die haatbaarden niet deradicaliseert met een naïeve sociale hulpverlener en een of andere kutbaan achter een lopende band of in de spoelkeuken.quote:Op zondag 15 november 2015 06:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Ismaël Omar Mostefai en Abbdulakbak B. zijn twee van de daders. De eerste was een Syrië-ganger.
http://nos.nl/artikel/2069190-dader-parijs-was-syrieganger.html
http://www.ibtimes.com/wh(...)sible-france-2184325
De oorlog moet dan ook zowel in dat haatkalifaat als in Europa gevoerd worden. Daar troepen op de grond plus een kogel tussen de ogen van iedere haatbaard en hier een keiharde aanpak van moslims die ook maar enigszins rieken naar Salafisme of die ook maar het kleinste greintje sympathie hebben voor IS.quote:Op zondag 15 november 2015 02:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat van die olievlek valt wel mee:
[..]
Het is eerder zo dat het een waterbed is. Als je in Syrië/Irak drukt, dan komen ze ergens anders op de wereld wel weer opduiken. Bijvoorbeeld in Parijs.
Het is een soort duivels dilemma: of een Kalifaat in Syrië/Irak en minder ellende elders (inc. Europa) Of uitroeien in Syrië/Irak en op de koop toenemen dat er in het westen en elders meer aanslagen komen en onrust ontstaat.
Of gewoon een complete oplossing voor Syrië zoeken, een oplossing zonder Assad en zonder IS. En hopen dat dat de rust laat terugkeren. Helaas is die optie steeds moeilijker aan het worden. Want we zijn al veels te laat met het werk maken van Assad.
Is dat wel tolerant en progressief?quote:Op zondag 15 november 2015 07:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hopelijk gaan de politici nu ook eens inzien dat je die haatbaarden niet deradicaliseert met een naïeve sociale hulpverlener en een of andere kutbaan achter een lopende band of in de spoelkeuken.
Oppakken, opsluiten en sleutel weggooien. Voorts natuurlijk ook alle toegang tot internet vanuit de cel verbieden.
Nee, dat gaan politici niet inzien.quote:Op zondag 15 november 2015 07:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hopelijk gaan de politici nu ook eens inzien dat je die haatbaarden niet deradicaliseert met een naïeve sociale hulpverlener en een of andere kutbaan achter een lopende band of in de spoelkeuken.
Verschrikkelijk. En dan te denken dat dat ongedierte in Den Haag, die vieze vuile onderkruipsels, ons maar opschepen met dit probleem door helemaal niks te doen. Het probleem juist verergeren.quote:Op zondag 15 november 2015 07:49 schreef Kreator het volgende:
translated a reaction posted by a guy in /r/france so yall english speaking people could feel what he felt last night.
I was in the bataclan tonight. I went home an hour ago but I can't find sleep anyway. I don't got the full story, the situation quickly made that we didn't had any visibility on the terrorists objectives, the room, etc. I give my feelings, "my" version.
When we heard "fireworks", I was in the pit close to the stairs when terrorists entered and i directly ran towards the scene on the right side, by reflex. In my "space", everybody was wrapped around in non-probable positions et painful for everybody, face against the floor, the head set on anything close, a leg for exemple. With on the bottom a bloodbath.
And it's how the worst game i every played began. The waiting game. An harmful silence in the room only broken by erratic gunshots. No timers, no logic, nothing. Just, sometimes, a gunshot. And you're wondering if the next shot is for you.
Waiting the arrival of the police, without any notion of time (no watch, cellphone unreachable). Feel people stand up to get slaughter immediately. And again, and again... No right to move because a single movement rise the pains -yours and the other ones (we were really wrapped up). No right to walk, to whisper, nothing. Somebody start crying? This person is welcomed by collectives "ssshhh".
Terrorists didn't said anything, except at the beginning something about Syria, Hollande (our president) and the fact that it was only the beginning. At the start, they're "exploring" the location, shooting randomly lying people. Then we didn't see them. Then we heard gunshots.
Impossible to stand up quickly and to run away from me, all my muscle are asleep and no way to have a view of the room without potentially cross a terrorist eyes, a chance i didn't dare to take. I bet everything on the police. We say to ourselves that in a case like that, the whole army should be running even the Charles-de-Gaulle (our aircraft ship) on the Seine, that somebody if going to enter and do something.
We obviously have no idea of the simultaneous events in République and the Stade de France. And nobody comes. Gunshots continue. And we keep waiting, playing lottery with the terrorists. With awful thoughts like: "please, not me, aim the other side of the room". These thoughts are interrupted by gunshots .
At a moment (let say the "middle"?My time notion is more than corrupted), an explosion blew. By other witnesses, it's a grenade they threw on the pit. I can't confirm, only that it was an explosion. And that's when the waiting game take an other side. They got explosives. Fanatics armed with explosives without revendication... Your brain as the gift to directly think of the worst: we aren't a trade value.
I'm naturally wondering if the goal isn't simply to blow the whole building or at least us. The waiting isn't the same at all. Time become longer. Pain intensified. People panics/suffers more and more. Phone rings more and more because close relatives try to have news, an other stress bringer (no noise!). We're looking to comfort in eyes-games with the few people we see to finally find the same fear.
Where is the police? What is she doing? We start to really desperate interiorly. Finally, somebody whispers "police is here". Then everything change. Time become even more longer because she doesn't intervene right away (scouting, etc). At this time I think that terrorists went up somewhere in the bataclan because policemen came in without shooting.
Then a herd of policemen come in. When standing up, helping other to stand up, seeing policemen in armor storm the bataclan... It was an undescriptible release. We're looking to each other, blessed to be alive. We stay obviously cautious. Police doesn't know if terrorist are with us or elsewhere (I couldn't tell).
Finally they went elsewhere according to intel. We start walking, hands in the head, closely happy interiorly. It's again quickly stopped by THE vision of NIGHTMARE. Dozens of bodies, people agonizing, a sea of blood in the pit. Awful. Horrible. I look the zone in which I was before running to the bottom and I see several bodies. It could have been easily me.
I go out quickly, still having my hands on the head, seeing the entrance personnel of the bataclan lying on the floor (the "fireworks" we heard before terrorist came in). A few steps and I collapse. A torrent of tears. I don't even remember last time I cried before tonight, but no way i stop. I'm shaking. But i'm alive. Finally, we are regrouped in cafés of the next street, blessful to had make it and take our cellphones to give some news. And we learn about all the other things. République, Stade de France, etc.
What a fucking pity. All this for what? I don't bring any essential news through this text but it feel good. It's "frustating" to be in the event and be helpless, stay face on the ground/leg/arm/etc. During 2-3 hours not helping. Translation stop here. I hope I delivered the same emotion.
edit: typo
Doe eens normaal. Geen van de lieden in Den Haag wil een aanslag. Sommigen zijn enkel onwetend en ietwat blind.quote:Op zondag 15 november 2015 08:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. En dan te denken dat dat ongedierte in Den Haag, die vieze vuile onderkruipsels, ons maar opschepen met dit probleem door helemaal niks te doen. Het probleem juist verergeren.![]()
![]()
Iemand die dronken met 180 km/uur over een snelweg rijdt zal ook niemand dood willen rijden maar dat betekent nog niet dat je het hem niet kwalijk kan nemen.quote:Op zondag 15 november 2015 08:23 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Doe eens normaal. Geen van de lieden in Den Haag wil een aanslag. Sommigen zijn enkel onwetend en ietwat blind.
Ja leuk, daar is geen sprake van. Verder heb je geen flauw idee wat achter de schermen gebeurt.quote:Op zondag 15 november 2015 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Iemand die dronken met 180 km/uur over een snelweg rijdt zal ook niemand dood willen rijden maar dat betekent nog niet dat je het hem niet kwalijk kan nemen.
doe niet zo zielig, dat ligt toch echt aan wat meer dan friemelen hoor om die vergelijking te verdienenquote:Op zondag 15 november 2015 06:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
.
Het is allemaal symptoombestrijding. Je moet de oorzaak aanpakken maar als je daar ook maar aan begint te friemelen ben je een racist of de nieuwe Hitler.
Achter de schermen denken ze "spannend Nederland is volgend jaar voorzitter van de EU" en "Dijsselbloem en Timmermans hebben gave baantjes gekregen in de EU, wat kan ik doen om zo'n gaaf baantje te krijgen?". Ja je boompje mag niet minder dan 15 cm van je erfgrens staan en je hekje mak niet te hoog zijn want oh, oh, het einde is nabij als dat gebeurt, dan krijg je gelijk de politie op je dak maar ervoor zorgen dat er 200 jaar dood en verderf hier plaatsvindt is maar een ongemakje wat we moeten accepteren.quote:Op zondag 15 november 2015 08:35 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ja leuk, daar is geen sprake van. Verder heb je geen flauw idee wat achter de schermen gebeurt.
'Dader aanslag had mogelijk neppaspoort'quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bewijs is vanmiddag geleverd. Zeker 2 van die mongolen stond geregistreerd als dobbermoslim op een Grieks eiland.
Mensen worden niet als 'haatbaard' geboren.quote:Op zondag 15 november 2015 08:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat gaan politici niet inzien.
De Fransen hebben al vaker met dit bijltje gehakt, denk ook aan al die auto's die in de fik werden gestoken, en het gebruikelijke recept is om er nog meer geld dat men niet heeft tegenaan te kwakken. Jeugdcentra, knuffelen...
Haatbaarden kun je niet veranderen.
mannen met bomvesten binnen samen met honderden conertgangers. Zou het echt slim zijn geweest als kip zonder kop binnen te stormen?quote:Op zondag 15 november 2015 09:53 schreef jpjedi het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat de politieinzet zo lang op zich liet wachten. Gisteravond bij het nos journaal een journalist ter plaatse die het zich ook af vroeg. Hij was al snel bij het theater en zag veel speciale politie en militairen toestromen. Echter men deed uren niets zichtbaars en het zag er op zn Frans chaotisch uit. Dit terwijl ze buiten op straat het constante ritme van schieten en gillen hoorden gedurende lange tijd.
Er zit nog best een wereld van verschil tussen 'als een kip zonder kop binnenstormen' en twee uur wachten terwijl mensen stuk voor stuk worden afgeknald. Die bomgordels hadden ze twee uur later ook nog aan dus per saldo is het enige verschil 86 doden. Er zijn volgens mij diverse taktieken mogelijk, ik heb er geen verstand van. Ik begrijp ook dat het tijd nodig heeft om te inventariseren en juiste personeel op de plaats te zetten en te instrueren.quote:Op zondag 15 november 2015 09:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
mannen met bomvesten binnen samen met honderden conertgangers. Zou het echt slim zijn geweest als kip zonder kop binnen te stormen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |