quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:58 schreef Zolder het volgende:
Als rechtvaardig mens respecteer ik de grondwet en heb ik respect voor iedere godsdienst die wordt beleden in Nederland.
De rest van je post maakt wel duidelijk dat deze zin onzin is in ieder geval.
Wel een beetje kort door de bocht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:58 schreef Zolder het volgende:
Als rechtvaardig mens respecteer ik de grondwet en heb ik respect voor iedere godsdienst die wordt beleden in Nederland.
De rest van je post maakt wel duidelijk dat deze zin onzin is in ieder geval.
Ik heb wel eens interviews gelezen van dit soort terroristen. Zij zijn er volledig van overtuigd dat zij de wil van Allah doen. Dat verwart me zo erg. Wie heeft er nu gelijk?quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:59 schreef marcb1974 het volgende:
Want het is de schuld van de godsdienst? Of van een stel terroristen die zeggen te handelen uit naam van deze godsdienst?
Dat is inderdaad een onderwerp dat nu ook om de hoek komt kijken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:03 schreef loni55 het volgende:
Misschien protesteren als ons overheid en onze bondgenoten onschuldigen bombarderen in het midden oosten en Afrika.
Je denkt dat "wij" democratie brengen?!quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:08 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een onderwerp dat nu ook om de hoek komt kijken.
Daar zat ik ook aan te denken vandaag.
Iemand zei voor de radio: Democratie kun je niet opdringen.
Dat vond ik een goeie.
Nee, dat denk ik niet. Maar Bush kwam met dat verhaal toen hij Irak binnenviel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:16 schreef loni55 het volgende:
[..]
Je denkt dat "wij" democratie brengen?!
Het westen bemoeit zich al eeuwen met het midden-oosten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:15 schreef Sigaartje het volgende:
De discussie is wel (nu, ik heb het niet over het radioprogramma): hadden we ons ooit moeten bemoeien met het Midden-Oosten? Niet om de gevolgen die we nu meemaken, maar om het feit: Het is onze zaak niet!
Nee. Hij loog dat wij in gevaar waren omdat ze massavernietiginswapens hadden en banden hadden met al qaida. Alle twee beweringen bleken onzin te zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:17 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Maar Bush kwam met dat verhaal toen hij Irak binnenviel.
Oh ja god had tegen hem gesproken ook nog.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:17 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Maar Bush kwam met dat verhaal toen hij Irak binnenviel.
zie daar de "christenen zijn net zo erg"quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:15 schreef Sigaartje het volgende:
De discussie is wel (nu, ik heb het niet over het radioprogramma): hadden we ons ooit moeten bemoeien met het Midden-Oosten? Niet om de gevolgen die we nu meemaken, maar om het feit: Het is onze zaak niet!
hoho, ze hadden wel banden met al quida, de vs finacierde zequote:Op zaterdag 14 november 2015 18:19 schreef loni55 het volgende:
[..]
Nee. Hij loog dat wij in gevaar waren omdat ze massavernietiginswapens hadden en banden hadden met al qaida. Alle twee beweringen bleken onzin te zijn.
De islam is meer dan alleen een religie. Het is een totalitaire ideologie geworden vermomd als religie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:51 schreef Sigaartje het volgende:
Wat moeten we toch aan met deze godsdienst?
Zoals Molurus al zegt, er is geen 'deze godsdienst'. Je hebt soennieten en shiiten, net zoals je protestanten en katholieken hebt (en respectievelijk hebben ze ook veel van deze weg), en een hele verzameling afsplitsingen en sektes. Als de Paus iets doms over condooms zegt, hoef je de refo om de hoek daar niet op aan te kijken, ookal denken ze soortgelijk over promiscuiteit. En veel van de huidige problematiek tot en met ISIS aan toe is terug te herleiden tot deze onderlinge verdeeldheid, en hoe de Britten en Fransen ze een eeuw geleden bij elkaar in een land gooiden en zeiden 'zoek het maar uit'.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:51 schreef Sigaartje het volgende:
Wat moeten we toch aan met deze godsdienst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |