ACT-F | zaterdag 14 november 2015 @ 16:42 |
![]() ![]() I.E.N. @GoldenKrant #Eckwersheim: Berichte von 5 Toten und mehreren Verletzten, unklar ob Anschlag (Pics: @AurelienPoivret) | |
Knurft-Zork3 | zaterdag 14 november 2015 @ 16:44 |
Gaat blijkbaar om een testtrein zonder passagiers aan boord. | |
ACT-F | zaterdag 14 november 2015 @ 16:44 |
Typo in TT, het moet Eckwersheim zijn. | |
ACT-F | zaterdag 14 november 2015 @ 16:48 |
Genoeg testers aan boord van zo'n testtrein. ![]() ![]() ![]() | |
WammesWaggel | zaterdag 14 november 2015 @ 17:06 |
Water = total loss? | |
deedeetee | zaterdag 14 november 2015 @ 17:12 |
Pfffff ook dat nog, alsof er al niet genoeg narigheid is..... ![]() | |
marcb1974 | zaterdag 14 november 2015 @ 17:12 |
Bijzondere testmanier wel. | |
I-care | zaterdag 14 november 2015 @ 17:13 |
Jammer dat wielen nog steeds kunnen ontsporen, dat is nu wel duidelijk, zeker gezien snelheid enzo... | |
#ANONIEM | zaterdag 14 november 2015 @ 17:15 |
Er zijn hier op FOK! mensen die het ongepast vinden dat er vandaag treinen getest worden. ![]() | |
I-care | zaterdag 14 november 2015 @ 17:15 |
Wat is het teken daarvoor? | |
Aether | zaterdag 14 november 2015 @ 17:16 |
Mogelijk doden bij proefrit met TGV bij Straatsburg Zaterdag zijn bij een ongeluk tijdens een testrit met een TGV, een Franse hogesnelheidstrein, mogelijk vijf mensen omgekomen. De trein ontspoorde bij Straatsburg en is in brand gevlogen. De melden meerdere media. De locomotief van de TGV is in het Marne-Rijnkanaal beland. Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen voor een verband met de aanslagen in Parijs. | |
Weltschmerz | zaterdag 14 november 2015 @ 17:16 |
Ziet er uit als een tamelijk duidelijk testresultaat. | |
I-care | zaterdag 14 november 2015 @ 17:18 |
Inderdaad, iets is fout gegaan ![]() | |
H0D3NPYL | zaterdag 14 november 2015 @ 17:20 |
![]() Wat een narigheid laatste tijd zeg ![]() | |
Erasmo | zaterdag 14 november 2015 @ 17:23 |
In mijn verbeelding zie ik iemand naast dat viaduct met een witte jas met een klembord het vakje ''werkt niet naar behoren'' aanvinken. | |
GekkeGerrit- | zaterdag 14 november 2015 @ 17:24 |
![]() | |
W.H.I.S.T.L.E | zaterdag 14 november 2015 @ 17:28 |
Het is gewoon een aanslag. | |
H0D3NPYL | zaterdag 14 november 2015 @ 17:28 |
Kan niet anders | |
W.H.I.S.T.L.E | zaterdag 14 november 2015 @ 17:29 |
Je kunt heel makkelijk aanslagen plegen op treinen. Gewoon de boel laten ontsporen. Zo moeilijk is dat toch niet, met duizenden, zo niet tienduizenden, zo niet honderdduizenden, zo niet miljoenen kilometers aan spoorwegen. | |
I-care | zaterdag 14 november 2015 @ 17:31 |
Na zorgvuldig en onpartijdig onderzoek van de commissie Puinhoop kunnen wij concluderen dat de testfase niet geleid heeft tot de verwachte resultaten. De commissie heeft enkele aanbevelingen gedaan omtrent de testopstelling en vertrouwd erop hiermee deze onfortuinlijke situatie te hebben kunnen verhelderen. | |
Red_85 | zaterdag 14 november 2015 @ 17:31 |
Nasty gezien de fotos en ook best wel hard gegaan dat ding.. Compleet verspreid over het hele weiland.John Cleese in Monty Python had het zo kunnen doen. | |
I-care | zaterdag 14 november 2015 @ 17:44 |
Tragisch ongeluk, al ben ik nog steeds van mening dat enige modificatie van het wielstelsel kan leiden tot minder ontsporingen. Dat gezegd hebbende, hoop ik dat er een einde komt aan conventioneel wieltransport. Met de nadruk op zeer hoge snelheden. Waarbij je nu gelijk denkt aan de voorstanders zoals familie en dergelijken. 400 km per uur op wieltjes die kunnen ontsporen is gewoon geen goed idee. | |
Fred_B | zaterdag 14 november 2015 @ 18:19 |
Eckwersheim ligt vlak voor de overgang van het TGV-spoor naar het normale spoor. De maximumsnelheid is daar 160 km/h. Het gerucht gaat dat de trein daar nog 320 km/h reed. | |
I-care | zaterdag 14 november 2015 @ 18:32 |
Allemaal nuttige informatie, maar als je ergens iets ontwerpt hou je rekening met de maximale omstandigheden aldaar? | |
Diemux | zaterdag 14 november 2015 @ 19:14 |
Lijkt veel op een missie in Emergency 4! | |
Jojoke | zaterdag 14 november 2015 @ 22:33 |
Het doet mij denken aan het ongeluk met een hogesnelheidstrein in Spanje. Die ging ook te hard door een bocht en vloog eruit. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 november 2015 @ 22:37 |
In normaal bedrijf hebben alle hogesnelheidstreinen snelheidsbegrenzers. Die bovendien fail-safe zijn, wat betekent dat ervoor is gezorgd dat bij een storing de trein alsnog niet te hard kan rijden maar juist afremt. Misschien dat dat systeem vanwege de test was overbrugd. Edit: Bij het ongeluk in Spanje schijnt het probleem te zijn geweest dat de overgang van HSL naar gewoon spoor niet goed in de snelheidsbegrenzing was verwerkt. Dat zou hier natuurlijk ook nog zo kunnen zijn, als het hier ook precies op zo'n overgangspunt gebeurde. [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 22:51:29 ] | |
Infection | zaterdag 14 november 2015 @ 22:58 |
Wel iets minder doden dit keer... | |
capuchon_jongen | zondag 15 november 2015 @ 00:31 |
Stel je eens voor dat het een trein was met 2000 passagiers. Had je 2 rampen in twee dagen. | |
Zelfscanner | zondag 15 november 2015 @ 00:43 |
Wie weet wat er vandaag gebeurd | |
Basp1 | zondag 15 november 2015 @ 09:59 |
Die luchtfoto ziet er wel spectaculair uit, die trein lijkt uit de bocht gevlogen maar dat er dan nog zoveel treinstellen over dat kanaal zijn gekomen dat zou ik niet verwachten. | |
Sebastiaan92 | zondag 15 november 2015 @ 13:34 |
Normaal rijden treinen links in Frankrijk. Als dat het geval is, dan liggen ze vrijwel allemaal voor het kanaal. | |
Basp1 | maandag 16 november 2015 @ 08:38 |
Als ik naar de modder sporen links onderaan kijk lijkt het toch echt alsof de trein vanaf daar door het weiland geschoven is en het kanaal over. | |
kanovinnie | maandag 16 november 2015 @ 08:46 |
Dit. Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af. | |
hottentot | maandag 16 november 2015 @ 08:47 |
En die massa's daar doe je helemaal niets aan als het fout gaat. | |
Loekie1 | maandag 16 november 2015 @ 08:53 |
Verwarde man achter het stuur? | |
Basp1 | maandag 16 november 2015 @ 12:40 |
Nou als ik dan kijk hoe het bij het andere tgv ongeluk in DLD (eschede) toen verfrommelde omdat de rijtuigen op een talud klapten dan had bij deze vlucht over het water een treinstel zomaar op de betonnen rand geklapt kunnen zijn en een salto maken. ![]() | |
notturna | maandag 16 november 2015 @ 14:25 |
Dat was een ICE. ![]() | |
Aether | maandag 16 november 2015 @ 16:51 |
Machinist TGV: 'ik reed niet te snel' | |
TheThirdMark | maandag 16 november 2015 @ 17:28 |
Daar dacht Ayrton Senna anders over. | |
Physsic | maandag 16 november 2015 @ 17:40 |
Is het al duidelijk waarom er kinderen aanboord waren? | |
Basp1 | donderdag 19 november 2015 @ 19:28 |
Hij reedt idd te hard. http://www.nu.nl/buitenla(...)-en-laat-remmen.html |