FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / TGV ontspoord in Eckwesheim Frankrijk
ACT-Fzaterdag 14 november 2015 @ 16:42
CTx9JtDWEAEx8cs.jpg

CTyFeSbW4AAU80c.jpg:large

I.E.N. ‏@GoldenKrant

#Eckwersheim: Berichte von 5 Toten und mehreren Verletzten, unklar ob Anschlag (Pics: @AurelienPoivret)
Knurft-Zork3zaterdag 14 november 2015 @ 16:44
Gaat blijkbaar om een testtrein zonder passagiers aan boord.
ACT-Fzaterdag 14 november 2015 @ 16:44
Typo in TT, het moet Eckwersheim zijn.
ACT-Fzaterdag 14 november 2015 @ 16:48
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 16:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gaat blijkbaar om een testtrein zonder passagiers aan boord.
Genoeg testers aan boord van zo'n testtrein.

CTx-HMBXIAAyEFm.jpg:large

CTyFT6_WcAEmOfu.jpg:large

CTx_QjiU8AEWTPd.jpg:large
WammesWaggelzaterdag 14 november 2015 @ 17:06
Water = total loss?
deedeeteezaterdag 14 november 2015 @ 17:12
Pfffff ook dat nog, alsof er al niet genoeg narigheid is..... ;(
marcb1974zaterdag 14 november 2015 @ 17:12
Bijzondere testmanier wel.
I-carezaterdag 14 november 2015 @ 17:13
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:12 schreef marcb1974 het volgende:
Bijzondere testmanier wel.
Jammer dat wielen nog steeds kunnen ontsporen, dat is nu wel duidelijk, zeker gezien snelheid enzo...
#ANONIEMzaterdag 14 november 2015 @ 17:15
Er zijn hier op FOK! mensen die het ongepast vinden dat er vandaag treinen getest worden. _O-
I-carezaterdag 14 november 2015 @ 17:15
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er zijn hier op FOK! mensen die het ongepast vinden dat er vandaag treinen getest worden. _O-
Wat is het teken daarvoor?
Aetherzaterdag 14 november 2015 @ 17:16
Mogelijk doden bij proefrit met TGV bij Straatsburg
Zaterdag zijn bij een ongeluk tijdens een testrit met een TGV, een Franse hogesnelheidstrein, mogelijk vijf mensen omgekomen. De trein ontspoorde bij Straatsburg en is in brand gevlogen.
De melden meerdere media.

De locomotief van de TGV is in het Marne-Rijnkanaal beland. Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen voor een verband met de aanslagen in Parijs.
Weltschmerzzaterdag 14 november 2015 @ 17:16
Ziet er uit als een tamelijk duidelijk testresultaat.
I-carezaterdag 14 november 2015 @ 17:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ziet er uit als een tamelijk duidelijk testresultaat.
Inderdaad, iets is fout gegaan :P
H0D3NPYLzaterdag 14 november 2015 @ 17:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ziet er uit als een tamelijk duidelijk testresultaat.
_O-

Wat een narigheid laatste tijd zeg :(
Erasmozaterdag 14 november 2015 @ 17:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ziet er uit als een tamelijk duidelijk testresultaat.
In mijn verbeelding zie ik iemand naast dat viaduct met een witte jas met een klembord het vakje ''werkt niet naar behoren'' aanvinken.
GekkeGerrit-zaterdag 14 november 2015 @ 17:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

In mijn verbeelding zie ik iemand naast dat viaduct met een witte jas met een klembord het vakje ''werkt niet naar behoren'' aanvinken.
_O-
W.H.I.S.T.L.Ezaterdag 14 november 2015 @ 17:28
quote:
Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen voor een verband met de aanslagen in Parijs.
Het is gewoon een aanslag.
H0D3NPYLzaterdag 14 november 2015 @ 17:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Het is gewoon een aanslag.
Kan niet anders
W.H.I.S.T.L.Ezaterdag 14 november 2015 @ 17:29
Je kunt heel makkelijk aanslagen plegen op treinen.
Gewoon de boel laten ontsporen.
Zo moeilijk is dat toch niet, met duizenden, zo niet tienduizenden, zo niet honderdduizenden, zo niet miljoenen kilometers aan spoorwegen.
I-carezaterdag 14 november 2015 @ 17:31
Na zorgvuldig en onpartijdig onderzoek van de commissie Puinhoop kunnen wij concluderen dat de testfase niet geleid heeft tot de verwachte resultaten.

De commissie heeft enkele aanbevelingen gedaan omtrent de testopstelling en vertrouwd erop hiermee deze onfortuinlijke situatie te hebben kunnen verhelderen.
Red_85zaterdag 14 november 2015 @ 17:31
Nasty gezien de fotos en ook best wel hard gegaan dat ding.. Compleet verspreid over het hele weiland.


quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

In mijn verbeelding zie ik iemand naast dat viaduct met een witte jas met een klembord het vakje ''werkt niet naar behoren'' aanvinken.
John Cleese in Monty Python had het zo kunnen doen.
I-carezaterdag 14 november 2015 @ 17:44
Tragisch ongeluk, al ben ik nog steeds van mening dat enige modificatie van het wielstelsel kan leiden tot minder ontsporingen.

Dat gezegd hebbende, hoop ik dat er een einde komt aan conventioneel wieltransport. Met de nadruk op zeer hoge snelheden.

Waarbij je nu gelijk denkt aan de voorstanders zoals familie en dergelijken.

400 km per uur op wieltjes die kunnen ontsporen is gewoon geen goed idee.
Fred_Bzaterdag 14 november 2015 @ 18:19
Eckwersheim ligt vlak voor de overgang van het TGV-spoor naar het normale spoor. De maximumsnelheid is daar 160 km/h. Het gerucht gaat dat de trein daar nog 320 km/h reed.
I-carezaterdag 14 november 2015 @ 18:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 18:19 schreef Fred_B het volgende:
Eckwersheim ligt vlak voor de overgang van het TGV-spoor naar het normale spoor. De maximumsnelheid is daar 160 km/h. Het gerucht gaat dat de trein daar nog 320 km/h reed.
Allemaal nuttige informatie, maar als je ergens iets ontwerpt hou je rekening met de maximale omstandigheden aldaar?
Diemuxzaterdag 14 november 2015 @ 19:14
Lijkt veel op een missie in Emergency 4!

Jojokezaterdag 14 november 2015 @ 22:33
Het doet mij denken aan het ongeluk met een hogesnelheidstrein in Spanje. Die ging ook te hard door een bocht en vloog eruit.
#ANONIEMzaterdag 14 november 2015 @ 22:37
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 18:32 schreef I-care het volgende:

[..]

Allemaal nuttige informatie, maar als je ergens iets ontwerpt hou je rekening met de maximale omstandigheden aldaar?
In normaal bedrijf hebben alle hogesnelheidstreinen snelheidsbegrenzers. Die bovendien fail-safe zijn, wat betekent dat ervoor is gezorgd dat bij een storing de trein alsnog niet te hard kan rijden maar juist afremt.

Misschien dat dat systeem vanwege de test was overbrugd.

Edit: Bij het ongeluk in Spanje schijnt het probleem te zijn geweest dat de overgang van HSL naar gewoon spoor niet goed in de snelheidsbegrenzing was verwerkt. Dat zou hier natuurlijk ook nog zo kunnen zijn, als het hier ook precies op zo'n overgangspunt gebeurde.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 22:51:29 ]
Infectionzaterdag 14 november 2015 @ 22:58
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:33 schreef Jojoke het volgende:
Het doet mij denken aan het ongeluk met een hogesnelheidstrein in Spanje. Die ging ook te hard door een bocht en vloog eruit.
Wel iets minder doden dit keer...
capuchon_jongenzondag 15 november 2015 @ 00:31
Stel je eens voor dat het een trein was met 2000 passagiers. Had je 2 rampen in twee dagen.
Zelfscannerzondag 15 november 2015 @ 00:43
quote:
15s.gif Op zondag 15 november 2015 00:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Stel je eens voor dat het een trein was met 2000 passagiers. Had je 2 rampen in twee dagen.
Wie weet wat er vandaag gebeurd
Basp1zondag 15 november 2015 @ 09:59
Die luchtfoto ziet er wel spectaculair uit, die trein lijkt uit de bocht gevlogen maar dat er dan nog zoveel treinstellen over dat kanaal zijn gekomen dat zou ik niet verwachten.
Sebastiaan92zondag 15 november 2015 @ 13:34
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:59 schreef Basp1 het volgende:
Die luchtfoto ziet er wel spectaculair uit, die trein lijkt uit de bocht gevlogen maar dat er dan nog zoveel treinstellen over dat kanaal zijn gekomen dat zou ik niet verwachten.
Normaal rijden treinen links in Frankrijk. Als dat het geval is, dan liggen ze vrijwel allemaal voor het kanaal.
Basp1maandag 16 november 2015 @ 08:38
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Normaal rijden treinen links in Frankrijk. Als dat het geval is, dan liggen ze vrijwel allemaal voor het kanaal.
Als ik naar de modder sporen links onderaan kijk lijkt het toch echt alsof de trein vanaf daar door het weiland geschoven is en het kanaal over.
kanovinniemaandag 16 november 2015 @ 08:46
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik naar de modder sporen links onderaan kijk lijkt het toch echt alsof de trein vanaf daar door het weiland geschoven is en het kanaal over.
Dit.

Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
hottentotmaandag 16 november 2015 @ 08:47
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit.

Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
En die massa's daar doe je helemaal niets aan als het fout gaat.
Loekie1maandag 16 november 2015 @ 08:53
Verwarde man achter het stuur?
Basp1maandag 16 november 2015 @ 12:40
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit.

Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
Nou als ik dan kijk hoe het bij het andere tgv ongeluk in DLD (eschede) toen verfrommelde omdat de rijtuigen op een talud klapten dan had bij deze vlucht over het water een treinstel zomaar op de betonnen rand geklapt kunnen zijn en een salto maken. ;)
notturnamaandag 16 november 2015 @ 14:25
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou als ik dan kijk hoe het bij het andere tgv ongeluk in DLD (eschede) toen verfrommelde omdat de rijtuigen op een talud klapten dan had bij deze vlucht over het water een treinstel zomaar op de betonnen rand geklapt kunnen zijn en een salto maken. ;)
Dat was een ICE. :)
Aethermaandag 16 november 2015 @ 16:51
Machinist TGV: 'ik reed niet te snel'
TheThirdMarkmaandag 16 november 2015 @ 17:28
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit.

Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
Daar dacht Ayrton Senna anders over.
Physsicmaandag 16 november 2015 @ 17:40
Is het al duidelijk waarom er kinderen aanboord waren?
Basp1donderdag 19 november 2015 @ 19:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 18:19 schreef Fred_B het volgende:
Eckwersheim ligt vlak voor de overgang van het TGV-spoor naar het normale spoor. De maximumsnelheid is daar 160 km/h. Het gerucht gaat dat de trein daar nog 320 km/h reed.
Hij reedt idd te hard.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-en-laat-remmen.html