abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157556646
Het doet mij denken aan het ongeluk met een hogesnelheidstrein in Spanje. Die ging ook te hard door een bocht en vloog eruit.
pi_157556759
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 18:32 schreef I-care het volgende:

[..]

Allemaal nuttige informatie, maar als je ergens iets ontwerpt hou je rekening met de maximale omstandigheden aldaar?
In normaal bedrijf hebben alle hogesnelheidstreinen snelheidsbegrenzers. Die bovendien fail-safe zijn, wat betekent dat ervoor is gezorgd dat bij een storing de trein alsnog niet te hard kan rijden maar juist afremt.

Misschien dat dat systeem vanwege de test was overbrugd.

Edit: Bij het ongeluk in Spanje schijnt het probleem te zijn geweest dat de overgang van HSL naar gewoon spoor niet goed in de snelheidsbegrenzing was verwerkt. Dat zou hier natuurlijk ook nog zo kunnen zijn, als het hier ook precies op zo'n overgangspunt gebeurde.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 22:51:29 ]
pi_157557237
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 22:33 schreef Jojoke het volgende:
Het doet mij denken aan het ongeluk met een hogesnelheidstrein in Spanje. Die ging ook te hard door een bocht en vloog eruit.
Wel iets minder doden dit keer...
  Moderator zondag 15 november 2015 @ 00:31:42 #29
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_157559533
Stel je eens voor dat het een trein was met 2000 passagiers. Had je 2 rampen in twee dagen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 15 november 2015 @ 00:43:50 #30
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_157559818
quote:
15s.gif Op zondag 15 november 2015 00:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Stel je eens voor dat het een trein was met 2000 passagiers. Had je 2 rampen in twee dagen.
Wie weet wat er vandaag gebeurd
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_157562440
Die luchtfoto ziet er wel spectaculair uit, die trein lijkt uit de bocht gevlogen maar dat er dan nog zoveel treinstellen over dat kanaal zijn gekomen dat zou ik niet verwachten.
pi_157565688
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:59 schreef Basp1 het volgende:
Die luchtfoto ziet er wel spectaculair uit, die trein lijkt uit de bocht gevlogen maar dat er dan nog zoveel treinstellen over dat kanaal zijn gekomen dat zou ik niet verwachten.
Normaal rijden treinen links in Frankrijk. Als dat het geval is, dan liggen ze vrijwel allemaal voor het kanaal.
pi_157592916
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Normaal rijden treinen links in Frankrijk. Als dat het geval is, dan liggen ze vrijwel allemaal voor het kanaal.
Als ik naar de modder sporen links onderaan kijk lijkt het toch echt alsof de trein vanaf daar door het weiland geschoven is en het kanaal over.
  maandag 16 november 2015 @ 08:46:08 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157592965
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ik naar de modder sporen links onderaan kijk lijkt het toch echt alsof de trein vanaf daar door het weiland geschoven is en het kanaal over.
Dit.

Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_157592970
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit.

Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
En die massa's daar doe je helemaal niets aan als het fout gaat.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_157593016
Verwarde man achter het stuur?
pi_157596480
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit.

Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
Nou als ik dan kijk hoe het bij het andere tgv ongeluk in DLD (eschede) toen verfrommelde omdat de rijtuigen op een talud klapten dan had bij deze vlucht over het water een treinstel zomaar op de betonnen rand geklapt kunnen zijn en een salto maken. ;)
pi_157598661
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou als ik dan kijk hoe het bij het andere tgv ongeluk in DLD (eschede) toen verfrommelde omdat de rijtuigen op een talud klapten dan had bij deze vlucht over het water een treinstel zomaar op de betonnen rand geklapt kunnen zijn en een salto maken. ;)
Dat was een ICE. :)
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_157602332
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 16 november 2015 @ 17:28:08 #40
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157603190
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit.

Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
Daar dacht Ayrton Senna anders over.
pi_157603424
Is het al duidelijk waarom er kinderen aanboord waren?
pi_157675569
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 18:19 schreef Fred_B het volgende:
Eckwersheim ligt vlak voor de overgang van het TGV-spoor naar het normale spoor. De maximumsnelheid is daar 160 km/h. Het gerucht gaat dat de trein daar nog 320 km/h reed.
Hij reedt idd te hard.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-en-laat-remmen.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')