In normaal bedrijf hebben alle hogesnelheidstreinen snelheidsbegrenzers. Die bovendien fail-safe zijn, wat betekent dat ervoor is gezorgd dat bij een storing de trein alsnog niet te hard kan rijden maar juist afremt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:32 schreef I-care het volgende:
[..]
Allemaal nuttige informatie, maar als je ergens iets ontwerpt hou je rekening met de maximale omstandigheden aldaar?
Wel iets minder doden dit keer...quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:33 schreef Jojoke het volgende:
Het doet mij denken aan het ongeluk met een hogesnelheidstrein in Spanje. Die ging ook te hard door een bocht en vloog eruit.
Wie weet wat er vandaag gebeurdquote:Op zondag 15 november 2015 00:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Stel je eens voor dat het een trein was met 2000 passagiers. Had je 2 rampen in twee dagen.
Normaal rijden treinen links in Frankrijk. Als dat het geval is, dan liggen ze vrijwel allemaal voor het kanaal.quote:Op zondag 15 november 2015 09:59 schreef Basp1 het volgende:
Die luchtfoto ziet er wel spectaculair uit, die trein lijkt uit de bocht gevlogen maar dat er dan nog zoveel treinstellen over dat kanaal zijn gekomen dat zou ik niet verwachten.
Als ik naar de modder sporen links onderaan kijk lijkt het toch echt alsof de trein vanaf daar door het weiland geschoven is en het kanaal over.quote:Op zondag 15 november 2015 13:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Normaal rijden treinen links in Frankrijk. Als dat het geval is, dan liggen ze vrijwel allemaal voor het kanaal.
Dit.quote:Op maandag 16 november 2015 08:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik naar de modder sporen links onderaan kijk lijkt het toch echt alsof de trein vanaf daar door het weiland geschoven is en het kanaal over.
En die massa's daar doe je helemaal niets aan als het fout gaat.quote:Op maandag 16 november 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit.
Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
Nou als ik dan kijk hoe het bij het andere tgv ongeluk in DLD (eschede) toen verfrommelde omdat de rijtuigen op een talud klapten dan had bij deze vlucht over het water een treinstel zomaar op de betonnen rand geklapt kunnen zijn en een salto maken.quote:Op maandag 16 november 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit.
Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
Dat was een ICE.quote:Op maandag 16 november 2015 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou als ik dan kijk hoe het bij het andere tgv ongeluk in DLD (eschede) toen verfrommelde omdat de rijtuigen op een talud klapten dan had bij deze vlucht over het water een treinstel zomaar op de betonnen rand geklapt kunnen zijn en een salto maken.
Daar dacht Ayrton Senna anders over.quote:Op maandag 16 november 2015 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit.
Maja 200 km/uur of harder, dat rem je niet zomaar af.
Hij reedt idd te hard.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:19 schreef Fred_B het volgende:
Eckwersheim ligt vlak voor de overgang van het TGV-spoor naar het normale spoor. De maximumsnelheid is daar 160 km/h. Het gerucht gaat dat de trein daar nog 320 km/h reed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |