Daarom stond ie daar ookquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:16 schreef Puala het volgende:
Haha. Wel jammer weer van ikea. Ik mis een onderdeel op mijn koopjeshoek kast en die leveren ze dus gewoon niet
Wat voor onderdeel? Makkelijk zelf in elkaar te knutselen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:16 schreef Puala het volgende:
Haha. Wel jammer weer van ikea. Ik mis een onderdeel op mijn koopjeshoek kast en die leveren ze dus gewoon niet
Een deel van de achterkant met strips om t in te schuiven. Ik zal wel wat knutselenquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:34 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Wat voor onderdeel? Makkelijk zelf in elkaar te knutselen?
Dat kun jij vastquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Een deel van de achterkant met strips om t in te schuiven. Ik zal wel wat knutselen
Dat gaat je vast lukken !quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Een deel van de achterkant met strips om t in te schuiven. Ik zal wel wat knutselen
De hele achterkant mag vervangen. T past niet. *zucht*quote:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:56 schreef bluemoon23 het volgende:
RVS frame gemaakt voor de buren waar een bedrijfsnaambordje in komt,
[ link | afbeelding ]
Close upje.
[ link | afbeelding ]
welke kast en welk onderdeel? Misschien kunnen we meezoeken in de bakken in de koopjeshoekquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:16 schreef Puala het volgende:
Lief, maar dat hoeft niet. De andere delen passen ook niet dus ik ga zelf aan de knutselquote:Op zaterdag 14 november 2015 19:25 schreef Saisai het volgende:
[..]
welke kast en welk onderdeel? Misschien kunnen we meezoeken in de bakken in de koopjeshoek
wow, nice. Tig gelast?quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:56 schreef bluemoon23 het volgende:
RVS frame gemaakt voor de buren waar een bedrijfsnaambordje in komt,
[ link | afbeelding ]
Close upje.
[ link | afbeelding ]
Ja, Tig gelastquote:
potlood kopen bij de Ikeaquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:14 schreef derLudolf het volgende:
Over IKEA gesproken, ik ben vanmiddag vergeten een timmermanspotlood te kopen. Is geen tien cm meer van over
Ja het TV aanbod op zaterdag is toch dramatisch, en nu is de hele programmering ook nog omgegooid dus De Quiz zal er ook niet opkomen vanwege het journaal...quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef FranticDJ het volgende:
Beetje aan t freubelen met de arduino. Leuk spul
Is niet alleen voor muurverf natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:54 schreef bluemoon23 het volgende:
10K aan muurverf ?, moderator betaalt zeker goed
Zeker leuk. Ik werk zelf al weer een tijdje met Raspberry.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef FranticDJ het volgende:
Beetje aan t freubelen met de arduino. Leuk spul
Caparol en Trimetal dat gebruiken ze waar mijn oom werkt veel qua latex (mijn broertje krijgt vaak restjes voor carnaval), beide te krijgen via Verfpunt in Emmen (dat zit dat bedrijf waar ie werkt ook)quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:50 schreef cvboer2 het volgende:
Een dezer dagen begin ik met het klussen in mijn woning. Zo wordt de woonkamer, slaapkamer en hobby/studeer kamer opgeknapt. Nou had ik het idee om de muren verven met muurverf. Weet iemand wat een goed merk is en waar ik op moet letten? Totale budget is 10K.
Oohhhquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:58 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Is niet alleen voor muurverf natuurlijk.is ook voor een nieuwe vloer enzo.
Verfpunt, tegenwoordig heet dat Procoatings. Verkopen die wel aan particulieren? Zou mooi wezen, kom vaak genoeg in Emmen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Caparol en Trimetal dat gebruiken ze waar mijn oom werkt veel qua latex (mijn broertje krijgt vaak restjes voor carnaval), beide te krijgen via Verfpunt in Emmen (dat zit dat bedrijf waar ie werkt ook)
Ik ga zo veel mogelijk zelf doen. Alleen de raambekleding (plissés) laat ik doen. Ik wil best een topic maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Oohhhje kan van dat geld een hoop verbouwen als je t zelf gaat doen. Komt er een topic?
Geen idee eigenlijk. Als we bij m'n ouders verf moeten hebben regelen we dat vaak via hem, geen idee of particulier er ook binnen komt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:50 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Verfpunt, tegenwoordig heet dat Procoatings. Verkopen die wel aan particulieren? Zou mooi wezen, kom vaak genoeg in Emmen.
Dat is toch verplicht als mod zijnde neem ik aanquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:59 schreef derLudolf het volgende:
En beter maak je wel een topic aan cvboer
Ik zie het ook als morele verplichting.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is toch verplicht als mod zijnde neem ik aan
Als bedrijf heb je ook liever dat je er om 7:30u al terecht kan dan dat je er om 21u nog terecht kan natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:57 schreef Saisai het volgende:
Oh, en ze gaan hier ergens om half 4 ofzo alweer dicht. In ieder geval heel vroeg.
Dat zeker weten. Het laat je toch meer nadenken over dingen waar je anders niet over na zou denkenquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:03 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik zie het ook als morele verplichting.Daarnaast is het gewoon leuk om tips van meer ervaren klussers te krijgen.
Dat snap ik allemaal, maar tussen half 4 en 9 uur zit nog vijfenhalf uur verschil. Persoonlijk zou ik kantooruren logischer vinden. tot 5 uur logischer vinden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als bedrijf heb je ook liever dat je er om 7:30u al terecht kan dan dat je er om 21u nog terecht kan natuurlijk.
Nou inderdaad, anders krijgt ie 'n banquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is toch verplicht als mod zijnde neem ik aan
Daarom. En aangezien in K&W veel ervaren klussers aanwezig zijn, kan ik daar mooi gebruik van maken. Ook tips qua styling zijn welkom natuurlijk. Als vrijgezel mis ik die ervaring.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:05 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat zeker weten. Het laat je toch meer nadenken over dingen waar je anders niet over na zou denken
Styling is leukquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:08 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Daarom. En aangezien in K&W veel ervaren klussers aanwezig zijn, kan ik daar mooi gebruik van maken. Ook tips qua styling zijn welkom natuurlijk. Als vrijgezel mis ik die ervaring.
Ik denk dat het meer is dat je het grote plaatje moet kunnen zien voordat het er daadwerkelijk staat.quote:
Persoonlijk is het zeker. De inrichtingen van Remy Meijers vind ik wel erg mooi.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:09 schreef Puala het volgende:
[..]
Styling is leukmaar toch wel persoonlijk
Wat is het merk/type cv?quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:11 schreef Puala het volgende:
Cvboer, als mijn cv afslaat dan hoor ik dat in mijn hele huis. Net alsof er ineens de druk vanaf gaat en de boel een keer schokt. Wat kan dat zijn?
Hoezo de regen in? Lekt hij zo erg?quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:14 schreef Puala het volgende:
[..]
Euhm, even de regen in om te kijken hoor
Of hij hangt buiten..quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo de regen in? Lekt hij zo erg?
Idd, rtl4 op de achtergrond. En eindelijk ff alleen thuis haha, geen ouders die overal boven op staan met hun neus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja het TV aanbod op zaterdag is toch dramatisch, en nu is de hele programmering ook nog omgegooid dus De Quiz zal er ook niet opkomen vanwege het journaal...
Heb nog een laptop staan waar Adobe CS6 en nog wat Photoshop werk
Ah nice, wat voor iets doe je er mee als ik vragen mag? Heb zelf een achtergrond in de IT (in een vorig leven voordat ik naar de zeevaartschool gingquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:01 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Zeker leuk. Ik werk zelf al weer een tijdje met Raspberry.
De bijkeuken kan ik via binnen niet bij komen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo de regen in? Lekt hij zo erg?
Ik heb onlangs mijn hele woning voorzien van domotica. Als basis een raspberry met Domoticz. Overal kaku (klikaanklikuit) modules in. Werkt erg mooi.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:21 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Idd, rtl4 op de achtergrond. En eindelijk ff alleen thuis haha, geen ouders die overal boven op staan met hun neus.
[..]
Ah nice, wat voor iets doe je er mee als ik vragen mag? Heb zelf een achtergrond in de IT (in een vorig leven voordat ik naar de zeevaartschool ging) en veel met PHP gedaan. Taaltje van de Arduino is heel snel op te pikken iig
Vind vooral de klein formfactor, nog kleiner dan ik aanvankelijk dacht, grappig. En hoop zo nog wat meer over elektronica te leren.
Zegt mij zeker wat. De motor 3wegklep wil wel eens moeizaam omlopen. Dit geratel hoor je dan via het leidingwerk hoor je dit door de hele woning heen. Is redelijk simpel te verhelpen. Zal volgende week even een fotootje maken hoe ik dat oplos.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:21 schreef Puala het volgende:
[..]
De bijkeuken kan ik via binnen niet bij komen.
Een vaillant vhr-c. Zegt je dat wat?
Graag. Het word wel steeds duidelijker hoorbaar, dus als dat het probleem is hoop ik dan dat ik nog op tijd ben..quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:26 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Zegt mij zeker wat. De motor 3wegklep wil wel eens moeizaam omlopen. Dit geratel hoor je dan via het leidingwerk hoor je dit door de hele woning heen. Is redelijk simpel te verhelpen. Zal volgende week even een fotootje maken hoe ik dat oplos.
Wat is dat nou voor een vooroorlogs gedoe.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:21 schreef Puala het volgende:
De bijkeuken kan ik via binnen niet bij komen.
* Raspberryquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:25 schreef FranticDJ het volgende:
Nice, dat gaat op de research lijst
De driewegklep is een zwak punt van dat toestel. Vroeg of laat gaan ze stroef lopen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:28 schreef Puala het volgende:
[..]
Graag. Het word wel steeds duidelijker hoorbaar, dus als dat het probleem is hoop ik dan dat ik nog op tijd ben..
Thanks!quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:29 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
* Raspberry
* RFXcom
* KaKu modules
* Domoticz
Als t aan mij ligt gaat de bijkeuken platquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:28 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een vooroorlogs gedoe.
Je klustopic wordt nog wat langer, zaag eens een deur in die muur
Oooohhhhh is dat alles. Dat valt mee. Mocht je tijd hebben dan lees ik graag hoe ik het op kan lossenquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:31 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
De driewegklep is een zwak punt van dat toestel. Vroeg of laat gaan ze stroef lopen.
In het beroertste geval zal je het binnenwerk moeten vervangen. Kost je hooguit 2 tientjes.
Maak ik tijd voor. Moet alleen even een Vaillant tegenkomen, volgende week.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Oooohhhhh is dat alles. Dat valt mee. Mocht je tijd hebben dan lees ik graag hoe ik het op kan lossen
Dat moet vast wel lukkenquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:36 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Maak ik tijd voor. Moet alleen even een Vaillant tegenkomen, volgende week.
Maar... Maar... Dan hangt je CV ketel buitenquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:34 schreef Puala het volgende:
[..]
Als t aan mij ligt gaat de bijkeuken plat
Nee die verplaats ik dan naar het nog aan te bouwen deelquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:42 schreef Barrah het volgende:
[..]
Maar... Maar... Dan hangt je CV ketel buiten
Je had toch wel diverse offertes aangevraagd?quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:44 schreef Puala het volgende:
Maar is toekomstdromen. Voorlopig niet haalbaar
Jup en besloten dat het niet verstandig zou zijn op dit momentquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:46 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Je had toch wel diverse offertes aangevraagd?
Wijzonol interieur tex, vloeit mooi, dekt goed en is niet zo duur. Kan je gewoon online bestellen bij budgetverf of een dergelijke shop.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:50 schreef cvboer2 het volgende:
Een dezer dagen begin ik met het klussen in mijn woning. Zo wordt de woonkamer, slaapkamer en hobby/studeer kamer opgeknapt. Nou had ik het idee om de muren verven met muurverf. Weet iemand wat een goed merk is en waar ik op moet letten? Totale budget is 10K.
Ik heb weinig ervaring met andere merken, maar de Sigmacryl die ik bij de lokale vakhandel meekreeg is geweldig: dekt daadwerkelijk in 1 laag en ze konden alle mogelijke kleuren mengenquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:50 schreef cvboer2 het volgende:
Het weer is echt hopeloos vandaag; echt triest en troosteloos !quote:Op zondag 15 november 2015 11:01 schreef Chicolade het volgende:
Wat een prutweer buiten, ik moet vandaag eigenlijk even langs de Hornbach om wat klein materiaal te halen, maar dat is een kwartier lopen vanaf het station en daar heb ik nu eigenlijk geen zin in.
Dat gaat echt niet mooi worden met een decopeerzaagquote:Op zondag 15 november 2015 10:30 schreef Barrah het volgende:
Meh. Denk je alles in huis te hebben om een wandcontactdoos te plaatsen, heb je voor de hollewanddoos een 76mm gatenzaag nodig. De mijne gaat maar tot 64mm. Dat wordt proberen te lenen en anders netjes uitzagen met de decoupeerzaag.
Ik vind het anders netjes zatquote:Op zondag 15 november 2015 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet mooi worden met een decopeerzaag
Heel enkel ondervind je dan problemen met het monteren van het schakelmateriaal; dat het niet helemaal afdektquote:Op zondag 15 november 2015 13:37 schreef Barrah het volgende:
[..]
Ik vind het anders netjes zat
[ afbeelding ]
Netjes een malletje gemaakt en overgetrokken op de muur. Daarna het achtje netjes uitgezaagd. Het is natuurlijk nooit perfect rond, maar de dozen passen erin en dat het niet geboord is zie je later nooit weer
Nu nog "even" het plaatje aan de andere kant eruit tikken zodat ik de dozen kan verbinden met de leidingen in de vloer.
Het lijkt gips, maar het is gecoat multiplex.quote:Op zondag 15 november 2015 17:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ziet er keurig uit, maar is dat niet slecht voor je decoupeerzaag, dat gipsstof?
Vertel mij wat... Toch van 9:00 tot 13:00 buiten geweest. Was vrijwilliger bij een mountainbike tocht. Het aantal vrijwilligers lag niet ver van het aantal deelnemers: 50 VS 75. In goede jaren ligt dat aantal en factor 10 hogerquote:Op zondag 15 november 2015 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het weer is echt hopeloos vandaag; echt triest en troosteloos !
Maar ik heb het toch maar mooi getrotseerd om naar de Hornbach te gaan, en daarna hadden we zelfs nog genoeg energie om de woonkamer te vervenquote:Op zondag 15 november 2015 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het weer is echt hopeloos vandaag; echt triest en troosteloos !
quote:Op zondag 15 november 2015 20:06 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Maar ik heb het toch maar mooi getrotseerd om naar de Hornbach te gaan, en daarna hadden we zelfs nog genoeg energie om de woonkamer te verven.
Ik twijfelde al (door het spijkergat), maar het uitgezaagde rondje leek wit van kleur op de foto waardoor ik toch dacht dat het gips was.quote:Op zondag 15 november 2015 17:29 schreef Barrah het volgende:
Het lijkt gips, maar het is gecoat multiplex.
Die vorkheftruck had er nog wel even moeite mee.quote:
Ja die rechter lepel is ook verbogen zie je op het eindquote:Op dinsdag 17 november 2015 00:32 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Die vorkheftruck had er nog wel even moeite mee.
Mocht van m'n ouders niet in de natuurstenen vloer van de schuur borenquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:02 schreef Makrolon het volgende:
Bizar ja... Ik weet wel waar ik het anker om t slot van mn motor doorheen te trekken mee vast ga zetten.
Ik neem het gesprek ff mee hier naar toe hoorquote:Op dinsdag 17 november 2015 14:21 schreef Saisai het volgende:
[..]
Hmm nee, tegeltjes wordt dan inderdaad wat lastig, maar een betonnen aanrechtblad kan wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |