Blanken worden aangekeken op het slavernijverleden. Wit privilege hier, wit privilege daar. Ten eerste heb ik nooit een slaaf gehad en ten tweede was de slavernij van voor mijn tijd. Wat wil men dat ik daaraan doe? Terug in de tijd gaan om er iets van te zeggen? Islamitisch terrorisme gebeurt op dit moment. Heb ik dan meer recht om te wijzen op "moslim privilege" in de zin dat ze het privilege hebben om in Europa niet opgeblazen, onthoofd of doorzeefd te worden door radicale moslims?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het punt is dat die redenering andersom ook wordt gebruikt. Waarom worden moslims dan wel daarop gewezen en autochtonen niet. Even zwart wit - hoor. Je doet nu net alsof dit standpunt iets puur en alleen van moslims is, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Bekijk ook eens de eigen blinde vlek.
Gewoon gaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:29 schreef Casestudy het volgende:
Ik zou komende maandag richting Parijs reizen. Wat is raadzaam, in het licht van de huidige ontwikkelingen?
Ik vind het zo vreselijk voor de mensen. Ben er echt kapot van..
Ik niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:29 schreef penny-wise het volgende:
Benieuwd wat politiek DH gaat doen..
Het zijn Sovjet die Hitler tot stilaan gebracht hebben, niet de Amerikanen. Die hebben daar nauwelijks een rol in gespeeld, ook niet met het Westfront.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wel slecht van de Canadezen de Amerikane dat ze Hitler hebben gestopt.
Het probleem is die haat, niet het westen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is een gedachte die niet werkt als het om meerdere groepen gaat die elkaar haten, voorbeelden te over. Kijk wat er gebeurde toen Tito overleed, iedereen met gezond verstand wist dat de oorlog vanaf die dag niet meer te vermijden was. In landen met een stammen cultuur is een dictator gewoon het beste wat een land kan overkomen.
Het heeft er wel IETS mee te maken omdat ze het uit naam doen van.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:30 schreef Gerolsteiner het volgende:
Kom nou, het heeft geen flikker met religie te maken.
Van de 6.000.000.000 gelovigen zijn enkelen gewelddadig. Poe poe.
Oké, aangezien er eerder overal stond dat ze waren omgekomen...quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Die zijn geschokt over de gebeurtenissen.
Is 2/3 van de wereldbevolking moslim? Wist ik nietquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:30 schreef Gerolsteiner het volgende:
Kom nou, het heeft geen flikker met religie te maken.
Van de 6.000.000.000 gelovigen zijn enkelen gewelddadig. Poe poe.
Je moet je alleen afvragen of je het fijn vindt om in een stad rond te lopen die zichtbaar extreem beveiligd wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Niks van aantrekken. De kans dat je iets overkomt is bij benadering nul.
Vooral vergaderen en commissies instellen met minimaal resultaat denk ik zo als altijd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:29 schreef penny-wise het volgende:
Benieuwd wat politiek DH gaat doen..
8 minder iig.....quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:27 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Ben je nu toch al te laat want er zullen al genoeg binnen zijn.
Je krijgt er helaas geen meerderheid voor...quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef Achterhoker het volgende:
We moeten er maar eens naartoe gaan om al het geloof te verbieden. Godsdienst/Geloof is ook maar een achterhaald iets. Dat hoeft niet op de korte termijn te gebeuren maar we zouden al kunnen beginnen door bijvoorbeeld godsdienst op scholen af te schaffen.
Heb je concrete voorstellen om dit echt goed te verwezenlijken?quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef Achterhoker het volgende:
We moeten er maar eens naartoe gaan om al het geloof te verbieden. Godsdienst/Geloof is ook maar een achterhaald iets. Dat hoeft niet op de korte termijn te gebeuren maar we zouden al kunnen beginnen door bijvoorbeeld godsdienst op scholen af te schaffen.
Oh volgens mij heb ik eerst een aantal posts geplaatst over hoe erg ik het vind wat er is gebeurd, en welgeteld één post over dat het kut is om in deze tijd een normale moslim te zijn, als reactie op iemand anders die iets soortgelijks plaatste. Sorry voor de nuance.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees je eigen reacties even terug zou ik zeggen.
Conservatieve groepering? Vrijheid en gelijkheid niet omarmen? Je uitgangspunt maakt dat ik het geen logische gedachte vind. Daar zit meteen al de crux van het probleem lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik niet snap dat er een verschil is? Dat snap ik wel.
Maar vind jij het gek dat anderen het gek vinden dat je je hebt aangesloten bij een conservatieve groepering die waarden als vrijheid en gelijkheid niet bepaald omarmt? Het is toch logisch dat anderen dat discutabel vinden.
Dat is meer de vraag waar ik mee zit inderdaadquote:Op zaterdag 14 november 2015 10:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Je moet je alleen afvragen of je het fijn vindt om in een stad rond te lopen die zichtbaar extreem beveiligd wordt.
Vergeet rapporten schrijven niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vooral vergaderen en commissies instellen met minimaal resultaat denk ik zo als altijd.
Blijkbaar wel. Als je ziet wat voor effect al 'onze' bemoeienis uiteindelijk heeft gehad.. Voor ons eigen welzijn was het waarschijnlijk beter geweest om de 'Arabische Lente' een voortijdige dood te laten sterven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Je moet dictators hun gang laten gaan dan?
Eagles of Death Metal safe after terror attack http://www.globalmediapos(...)after-terror-attack/ …quote:
Is dat zo? Niet meegekregen dan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef Voszje het volgende:
[..]
Oké, aangezien er eerder overal stond dat ze waren omgekomen...
Scheiding van kerk en staat. Welk land heeft dat nog meer? Waar is vandaag de aanslag gepleegd? Tja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:31 schreef Achterhoker het volgende:
Hebben het allen overleefd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:30 schreef Voszje het volgende:
Ik ben uiteindelijk gaan slapen, maar is er al meer bekend geworden over de bandleden van Eagles of Death Metal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |