abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157535873
quote:
Zeker zestig doden bij schietpartijen en explosies in Parijs

Bij meerdere schietincidenten en explosies in Parijs zijn vrijdagavond zeker zestig doden en meerdere gewonden gevallen. De Franse president François Hollande heeft de noodtoestand uitgeroepen.

Volgens de Franse zender BFM TV is er sprake van zeker zes schietpartijen en drie explosies. De schietpartijen vonden plaats in verschillende arrondissementen in de Franse hoofdstad. Daarnaast werden explosies waargenomen in de buurt van het Stade de France in Saint-Denis, een voorstad van Parijs.

Eén van de schietpartijen vond plaats bij het Parijse theater Bataclan. Daar is momenteel een gijzeling gaande. Er zouden zo'n honderd gijzelaars worden vastgehouden, meldt AP op gezag van de politie. Volgens CNN zou het gaan om zo'n zes tot acht gijzelnemers.

Als reactie op de aanslagen heeft president Hollande de Franse grenzen gesloten. Hij roept iedereen in de omgeving van Parijs op om binnen te blijven.

Er zijn tweehonderd militairen de straten van Parijs op gestuurd om te helpen bij de beveiliging van de Franse hoofdstad. Dit meldt de Franse krant Le Monde op gezag van de plaatselijke commandant van de strijdkrachten.
Stade de France

In de buurt van het Stade de France vielen zeker drie doden. Een woordvoerder van de politie meldt dat het gaat om twee zelfmoordaanslagen en een bomaanslag. Bij deze incidenten raakten nog eens tientallen mensen gewond.

In het voetbalstadion speelde het Franse nationale elftal een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. De explosies waren in het stadion hoorbaar. Desondanks werd de wedstrijd gewoon uitgespeeld. Na de wedstrijd stroomden supporters massaal het veld op.

President Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd tijdens het duel door zijn beveiligers uit het stadion gehaald en in veiligheid gebracht bij het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Reacties

Minister-president Mark Rutte is geschokt door de toestand in Parijs, zo liet hij weten. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers en hun nabestaanden. We volgen de situatie nauwlettend, ook via onze ambassade in Parijs, en de Fransen kunnen op onze steun rekenen."

Het terreurdreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog substantieel, aldus een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie.

De Amerikaanse president Barack Obama sprak van een "aanval tegen de mensheid". "Frankrijk is onze oudste bondgenoot en we staan aan hun kant in de strijd tegen terrorisme en terroristen", aldus de president, die nog niet wil speculeren over wie er verantwoordelijk is voor de aanslagen.

Ook de Britse premier David Cameron reageerde geschokt. "Onze gedachten zijn bij het Franse volk. We zullen alles doen wat we kunnen om te helpen."
Zie ook
[LIVE] 'Gijzelnemers gooiden granaten, meer dan 100 doden gevonden in theater'

Streams
CNN: http://www.playlivenew.com/2010/08/watch-cnn-news-live/
NOS: http://nos.nl/livestream/(...)lagen-in-parijs.html

Reddit: https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v
Ik ben geil
pi_157535877
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:01 schreef Infection het volgende:
Liep zojuist een lichtgetinte (volgensmij aangeschoten) man richting een militair en werd direct tegen gehouden door 3 man. _O-

https://www.rt.com/on-air/france-shooting-hostage-paris/
Ha ja ik zag het.
Dat kan wel eens fout voor je aflopen als je een beetje aangeschoten daar gaat praten :')
pi_157535878
CazTravels twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:49:25 @edgey642 @johniecurtin @BBCBreaking Ahhh, I guess it's just the November air I'm feeling warm on my cheeks here then... reageer retweet
CazTravels twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:57:17 @CazTravels @BBCBreaking Yes, BBC, there is a fire in the Calais jungle. Hot on my face. Sudanese section decimated https://t.co/garKGRiMCR reageer retweet
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_157535881
Ik lees nu dat die haat en nijd tussen moslims en westerlingen in volle kracht weer aangewakkerd is. Dit is wat ze willen! Haat creeeren tussen mensen, wij zijn toch slim genoeg om het niet zo ver te laten komen? Nu wordt die kloof nog groter...jij bent terrorist, want moslim of jij bent slecht, want westerling. Waar gaat het heen met deze wereld? We moeten naar die aanslagplegers kijken als individu, die mensen zijn ziek in de hoofd. Nu wordt dat hele moslim discussie opgeblazen, zo wakkeren we de haat alleen aan. Gaat nergens over en veel te simpel gedacht. peace.
pi_157535882
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:02 schreef WhateverWhatever het volgende:
ik heb nou al medelijden voor alle moslims die nog geboren gaan worden, zij weten niet beter en zullen hier gewoon mee doorgaan. Nederland is ook echt een keer aan de beurt...
Het zou fijn zijn als ze daar geen kinderen meer namen, maarja dat is niet realistisch natuurlijk :P
pi_157535883
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:58 schreef Tweek het volgende:

[..]

9?11
Dezelfde god. Heeft iemand dat wel eens tegen hem gezegd?
I´m back.
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 02:03:49 #7
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_157535886
Welk kanaal is RTL Z?
What can change the nature of a man?
pi_157535889
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:03 schreef Coco98 het volgende:
Welk kanaal is RTL Z?
12
pi_157535890
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:03 schreef Coco98 het volgende:
Welk kanaal is RTL Z?
KPN 11 zigo 12
pi_157535891
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:02 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Want iedereen hier kan Frans ja
Nederland betuigt zijn medeleven met Frankrijk in deze trieste tijden.
pi_157535892
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:03 schreef Voluptas het volgende:
Ik lees nu dat die haat en nijd tussen moslims en westerlingen in volle kracht weer aangewakkerd is. Dit is wat ze willen! Haat creeeren tussen mensen, wij zijn toch slim genoeg om het niet zo ver te laten komen? Nu wordt die kloof nog groter...jij bent terrorist, want moslim of jij bent slecht, want westerling. Waar gaat het heen met deze wereld? We moeten naar die aanslagplegers kijken als individu, die mensen zijn ziek in de hoofd. Nu wordt dat hele moslim discussie opgeblazen, zo wakkeren we de haat alleen aan. Gaat nergens over en veel te simpel gedacht. peace.
peace
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_157535894
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:03 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ha ja ik zag het.
Dat kan wel eens fout voor je aflopen als je een beetje aangeschoten daar gaat praten :')
Hij staat er nog steeds links in beeld.

Edit: Laat maar, liep zojuist rechts uit beeld.
pi_157535895
quote:
Ik lees nu die haat en nijd tussen moslims en westerlingen in volle kracht vooruit. Dit is wat ze willen! Haat creeeren tussen mensen, wij zijn toch slim genoeg om het niet zo ver te laten komen? Nu wordt die kloof nog groter...jij bent terrorist, want moslim of jij bent slecht, want westerling. Waar gaat het heen met deze wereld? We moeten naar die aanslagplegers kijken als individu, die mensen zijn ziek in de hoofd. Nu wordt dat hele moslim discussie opgeblazen, zo wakkeren we de haat alleen aan. Gaat nergens over en veel te simpel gedacht. peace.
"het is maar een kleine groep" :')

Ik zou deze korte video eens bekijken, waarin mooi uit wordt gelegd dat die retoriek niet klopt.

pi_157535896
quote:
Nee, helaasch :')
pi_157535898
quote:
Met inachtneming van de gebeurtenissen sinds Theo valt hier weinig op af te dingen. Het is wel jammer dat er nog veel verdwaalde mensen en Pechtolds hier in mee gaan.
pi_157535899
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:
CazTravels twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:49:25 @edgey642 @johniecurtin @BBCBreaking Ahhh, I guess it's just the November air I'm feeling warm on my cheeks here then... reageer retweet
CazTravels twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:57:17 @CazTravels @BBCBreaking Yes, BBC, there is a fire in the Calais jungle. Hot on my face. Sudanese section decimated https://t.co/garKGRiMCR reageer retweet
[ afbeelding ]
Die vrouw is de enige bron die ik heb zien langskomen. Niet heel geloofwaardig dus.
  zaterdag 14 november 2015 @ 02:04:34 #17
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157535900
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:00 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, het is ook heel normaal dit, ''incidentje'' zeker?
Dat zeg ik niet, maar de reacties mogen wat mij betreft met iets meer ratio gepost worden, al is dat misschien wat hoog gegrepen.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  zaterdag 14 november 2015 @ 02:04:40 #18
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_157535902
NewsThisSecond twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 01:59:42 #BREAKING: Islamic State have claimed responsibility for the attacks across Paris. #ParisAttacks reageer retweet
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_157535905
3e Wereldoorloog is in de maak...
pi_157535906
ik durf te wedden dat er morgen allerlij relletjes en vandalisme zal plaats vinden bij vluchtelingen kampen en moskeeen.
pi_157535911
Woordvoerder Belgische regering zegt: Aan Franse grens controles voeren
pi_157535914
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 02:04 schreef FlipjeHolland het volgende:
ik durf te wedden dat er morgen allerlij relletjes en vandalisme zal plaats vinden bij vluchtelingen kampen en moskeeen.
En dan ook nog eens de intocht van Sinterklaas met al die anti's. :')

Wordt een gezellige dag morgen.
pi_157535915
nos is gestopt met de uitzending. morgenochtend meer
There are only 151 Pokémon.
pi_157535918
NOS stopt.
pi_157535920

François Hollande's address regarding #ParisAttacks (Translation by Reuters)
Ik ben geil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')