abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:36:20 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157510308

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
pi_157510964
Mooi rijtje toplocaties... :')
Run in Vollenhoven is op zaterdag omdat ze daar nogal Christelijk zijn en er op zondag niet gesport mag worden.
Daar zullen ze in Vegas wat minder moeite mee hebben :P
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:06:02 #3
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157511034
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:03 schreef Cynic het volgende:
Mooi rijtje toplocaties... :')
Run in Vollenhoven is op zaterdag omdat ze daar nogal Christelijk zijn en er op zondag niet gesport mag worden.
Daar zullen ze in Vegas wat minder moeite mee hebben :P
In vegas heb je ook kerken hoor :P
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_157511870
Kerk? Niet gezien, wel een heleboel wedding chapels ^)
Ik begin al een beetje in race modus te komen. Vooral omdat je overal ziet staan dat zondag de strip gesloten is voor alle verkeer. En dan denk ik: das voor mij O+
Vandaag naar de expo :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_157511894
Interessant LT!

Over techniek gesproken, ik loop de laatste tijd behoorlijk te ploffen bij het landen. Weet niet zo goed waar het aan ligt, maar mijn techniek is volgens mij knudde.
Misschien eens op zoek naar een AV of loopgroep om wat techniek te leren (maar lastig want ik kan alleen maandag avond structureel naar een AV/loopgroep)
pi_157512008
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:40 schreef Guard het volgende:
Kerk? Niet gezien, wel een heleboel wedding chapels ^)
Ik begin al een beetje in race modus te komen. Vooral omdat je overal ziet staan dat zondag de strip gesloten is voor alle verkeer. En dan denk ik: das voor mij O+
Vandaag naar de expo :)
Leuk! Volgens mij heb je een top loopreis. Ben benieuwd hoe het gaat zondag, Guard.

Heb je wel zoete broodjes zondag? :P
pi_157512027
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:41 schreef steffelonio het volgende:
Interessant LT!

Over techniek gesproken, ik loop de laatste tijd behoorlijk te ploffen bij het landen. Weet niet zo goed waar het aan ligt, maar mijn techniek is volgens mij knudde.
Misschien eens op zoek naar een AV of loopgroep om wat techniek te leren (maar lastig want ik kan alleen maandag avond structureel naar een AV/loopgroep)
Vergeet je misschien je heupen hoog te houden/core aan te spannen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157512216
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:45 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Leuk! Volgens mij heb je een top loopreis. Ben benieuwd hoe het gaat zondag, Guard.

Heb je wel zoete broodjes zondag? :P
Oh ja goeie ^O^, nog even wat scoren morgen :D
pi_157512526
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vergeet je misschien je heupen hoog te houden
Weet je dat ik nooit snap wat er bedoeld wordt bij dingen als "heup hoog houden" of "bekken naar voren kantelen"? Ik zou niet weten hoe ik dat moet uitvoeren.
pi_157512654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:05 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Weet je dat ik nooit snap wat er bedoeld wordt bij dingen als "heup hoog houden" of "bekken naar voren kantelen"? Ik zou niet weten hoe ik dat moet uitvoeren.
Wat veel mensen doen is een beetje gaan zitten/in elkaar zakken tijdens de landing. Dan ga je dus met heel veel gewicht en lange contacttijd op de grond blijven en kost het veel meer moeite om weer af te zetten. Je wil eigenlijk alleen de grond 'aantikken' en puur alleen kracht overbrengen tijdens je afzet, niet de gebruikte energie in de grond laten zakken als het ware. Om dat te bereiken moet je dus zo gestrekt mogelijk blijven lopen, inderdaad met het bekken gekanteld en het lichaam als een stijve plank iets voorover gekanteld.

Dus dit:

in plaats van dit:

Bekken kantelen kun je bijvoorbeeld oefenen op een swiss ball. Of door tijdens het uitvoeren van de rechte plank actief je kont naar onderen te draaien.

Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157512737
Ok, duidelijk. Alleen is mijn grondcontacttijd het enige dat volgens mij wel in orde is, afgaande op mijn garminstaatjes (Cadans gemiddeld 165-170, verticale oscillatie dan weer heel hoog met 11 cm, grondcontact meestal minder dan 249 ms.)
pi_157512796
Ik ben motorisch onhandig, dus het wordt nog een hele opgave om iets te veranderen.

Maar bedankt voor de uitleg LT!
pi_157512836
Mijn Polar registreert geen cadans/ grond contacttijd. Geen idee of dat in orde is
pi_157512891
Nouja ik heb mijn contacttijd nog nooit gemeten hoor, maar ik merk wel dat het veel beter is voor mijn gewrichten en loopsnelheid als ik actief let op mijn heupen hoog houden en mijn core aangespannen :P
pi_157513190
Ik kan ongeveer 5 minuten op m'n loophouding letten en daarna ben ik te moe :P
Heb wel het idee dat, als je algemene fitheid beter is, je houding ook vanzelf beter wordt.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 13 november 2015 @ 14:36:37 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157513303
Ik kan wel zeggen dat ik bewust aan die houding heb gewerkt. Het gaat gelukkig nu grotendeels automagisch :) De houding kakt in bij vermoeidheid.

Meer van die plankoefeningen (ofwel: sterkere core) kunnen natuurlijk nog meer helpen. Maarja.
pi_157513348
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:32 schreef Cynic het volgende:
k kan ongeveer 5 minuten op m'n loophouding letten en daarna ben ik te moe
Heb wel het idee dat, als je algemene fitheid beter is, je houding ook vanzelf beter wordt.
Ja, inderdaad, het hele systeem moet beter getraind worden waardoor het automatisch gaat. Maar jezelf er af en toe aan herinneren helpt soms wel.
pi_157513658
Ik weet mijn grondcontact tijd ook niet, of mijn verticale oscillatie of diagonale reverberatie (of wat de volgende generatie horloges aan marketing termen / 'onmisbare' statistieken meekrijgt). Gewoon lopen :P
  vrijdag 13 november 2015 @ 14:51:11 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157513659
Ik ga trouwens vanavond eten bij een tent die Seven Hills heet. HOE toevallig! :)
pi_157513798
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:51 schreef Guard het volgende:
Ik weet mijn grondcontact tijd ook niet, of mijn verticale oscillatie of diagonale reverberatie (of wat de volgende generatie horloges aan marketing termen / 'onmisbare' statistieken meekrijgt). Gewoon lopen :P
Dat inderdaad. Ik let nooit echt op hoe ik loop. Weet van jaren trainen bij een AV wel het een en ander of loophouding. Enige wat ik nooit goed lijk te doen is het bewegen van de armen. Hoeveel opmerkingen de trainers ook maakten, dat ging er nooit uit.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:04:19 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157513899
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:51 schreef Quoi het volgende:
Ik ga trouwens vanavond eten bij een tent die Seven Hills heet. HOE toevallig! :)
Noh! Toevalliiiig!
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:12:43 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157514070
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:04 schreef GotC het volgende:

[..]

Noh! Toevalliiiig!
Seven Hills slaat hier op de zeven heuvels waar NY op is gebouwd. Daarop googlend zijn er meer steden van dat kaliber: https://en.wikipedia.org/(...)built_on_seven_hills.

Afijn, het thema is Zevenheuvelen! :s) Ik moet zelfs een column over de 7HL fabriceren dit weekend.
pi_157514847
Wie gaat er vanavond code geel trotseren?
pi_157515160
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Wie gaat er vanavond code geel trotseren?
Ik ga lekker 1000tjes doen, maar dan alleen wind mee. Souplessevliegen dus 8-)
  vrijdag 13 november 2015 @ 16:09:32 #25
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157515171
Ik stapte net na 10 km m'n voordeur binnen en loop naar boven om te douchen. Wordt het met toch een partij donker en begint het te gieten/onweren. Goede timing :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')