abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:36:20 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157510308

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
pi_157510964
Mooi rijtje toplocaties... :')
Run in Vollenhoven is op zaterdag omdat ze daar nogal Christelijk zijn en er op zondag niet gesport mag worden.
Daar zullen ze in Vegas wat minder moeite mee hebben :P
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:06:02 #3
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157511034
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:03 schreef Cynic het volgende:
Mooi rijtje toplocaties... :')
Run in Vollenhoven is op zaterdag omdat ze daar nogal Christelijk zijn en er op zondag niet gesport mag worden.
Daar zullen ze in Vegas wat minder moeite mee hebben :P
In vegas heb je ook kerken hoor :P
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_157511870
Kerk? Niet gezien, wel een heleboel wedding chapels ^)
Ik begin al een beetje in race modus te komen. Vooral omdat je overal ziet staan dat zondag de strip gesloten is voor alle verkeer. En dan denk ik: das voor mij O+
Vandaag naar de expo :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_157511894
Interessant LT!

Over techniek gesproken, ik loop de laatste tijd behoorlijk te ploffen bij het landen. Weet niet zo goed waar het aan ligt, maar mijn techniek is volgens mij knudde.
Misschien eens op zoek naar een AV of loopgroep om wat techniek te leren (maar lastig want ik kan alleen maandag avond structureel naar een AV/loopgroep)
pi_157512008
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:40 schreef Guard het volgende:
Kerk? Niet gezien, wel een heleboel wedding chapels ^)
Ik begin al een beetje in race modus te komen. Vooral omdat je overal ziet staan dat zondag de strip gesloten is voor alle verkeer. En dan denk ik: das voor mij O+
Vandaag naar de expo :)
Leuk! Volgens mij heb je een top loopreis. Ben benieuwd hoe het gaat zondag, Guard.

Heb je wel zoete broodjes zondag? :P
pi_157512027
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:41 schreef steffelonio het volgende:
Interessant LT!

Over techniek gesproken, ik loop de laatste tijd behoorlijk te ploffen bij het landen. Weet niet zo goed waar het aan ligt, maar mijn techniek is volgens mij knudde.
Misschien eens op zoek naar een AV of loopgroep om wat techniek te leren (maar lastig want ik kan alleen maandag avond structureel naar een AV/loopgroep)
Vergeet je misschien je heupen hoog te houden/core aan te spannen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157512216
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:45 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Leuk! Volgens mij heb je een top loopreis. Ben benieuwd hoe het gaat zondag, Guard.

Heb je wel zoete broodjes zondag? :P
Oh ja goeie ^O^, nog even wat scoren morgen :D
pi_157512526
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vergeet je misschien je heupen hoog te houden
Weet je dat ik nooit snap wat er bedoeld wordt bij dingen als "heup hoog houden" of "bekken naar voren kantelen"? Ik zou niet weten hoe ik dat moet uitvoeren.
pi_157512654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:05 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Weet je dat ik nooit snap wat er bedoeld wordt bij dingen als "heup hoog houden" of "bekken naar voren kantelen"? Ik zou niet weten hoe ik dat moet uitvoeren.
Wat veel mensen doen is een beetje gaan zitten/in elkaar zakken tijdens de landing. Dan ga je dus met heel veel gewicht en lange contacttijd op de grond blijven en kost het veel meer moeite om weer af te zetten. Je wil eigenlijk alleen de grond 'aantikken' en puur alleen kracht overbrengen tijdens je afzet, niet de gebruikte energie in de grond laten zakken als het ware. Om dat te bereiken moet je dus zo gestrekt mogelijk blijven lopen, inderdaad met het bekken gekanteld en het lichaam als een stijve plank iets voorover gekanteld.

Dus dit:

in plaats van dit:

Bekken kantelen kun je bijvoorbeeld oefenen op een swiss ball. Of door tijdens het uitvoeren van de rechte plank actief je kont naar onderen te draaien.

Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_157512737
Ok, duidelijk. Alleen is mijn grondcontacttijd het enige dat volgens mij wel in orde is, afgaande op mijn garminstaatjes (Cadans gemiddeld 165-170, verticale oscillatie dan weer heel hoog met 11 cm, grondcontact meestal minder dan 249 ms.)
pi_157512796
Ik ben motorisch onhandig, dus het wordt nog een hele opgave om iets te veranderen.

Maar bedankt voor de uitleg LT!
pi_157512836
Mijn Polar registreert geen cadans/ grond contacttijd. Geen idee of dat in orde is
pi_157512891
Nouja ik heb mijn contacttijd nog nooit gemeten hoor, maar ik merk wel dat het veel beter is voor mijn gewrichten en loopsnelheid als ik actief let op mijn heupen hoog houden en mijn core aangespannen :P
pi_157513190
Ik kan ongeveer 5 minuten op m'n loophouding letten en daarna ben ik te moe :P
Heb wel het idee dat, als je algemene fitheid beter is, je houding ook vanzelf beter wordt.
It has to mean something
  vrijdag 13 november 2015 @ 14:36:37 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157513303
Ik kan wel zeggen dat ik bewust aan die houding heb gewerkt. Het gaat gelukkig nu grotendeels automagisch :) De houding kakt in bij vermoeidheid.

Meer van die plankoefeningen (ofwel: sterkere core) kunnen natuurlijk nog meer helpen. Maarja.
pi_157513348
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:32 schreef Cynic het volgende:
k kan ongeveer 5 minuten op m'n loophouding letten en daarna ben ik te moe
Heb wel het idee dat, als je algemene fitheid beter is, je houding ook vanzelf beter wordt.
Ja, inderdaad, het hele systeem moet beter getraind worden waardoor het automatisch gaat. Maar jezelf er af en toe aan herinneren helpt soms wel.
pi_157513658
Ik weet mijn grondcontact tijd ook niet, of mijn verticale oscillatie of diagonale reverberatie (of wat de volgende generatie horloges aan marketing termen / 'onmisbare' statistieken meekrijgt). Gewoon lopen :P
  vrijdag 13 november 2015 @ 14:51:11 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157513659
Ik ga trouwens vanavond eten bij een tent die Seven Hills heet. HOE toevallig! :)
pi_157513798
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:51 schreef Guard het volgende:
Ik weet mijn grondcontact tijd ook niet, of mijn verticale oscillatie of diagonale reverberatie (of wat de volgende generatie horloges aan marketing termen / 'onmisbare' statistieken meekrijgt). Gewoon lopen :P
Dat inderdaad. Ik let nooit echt op hoe ik loop. Weet van jaren trainen bij een AV wel het een en ander of loophouding. Enige wat ik nooit goed lijk te doen is het bewegen van de armen. Hoeveel opmerkingen de trainers ook maakten, dat ging er nooit uit.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:04:19 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157513899
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:51 schreef Quoi het volgende:
Ik ga trouwens vanavond eten bij een tent die Seven Hills heet. HOE toevallig! :)
Noh! Toevalliiiig!
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:12:43 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157514070
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:04 schreef GotC het volgende:

[..]

Noh! Toevalliiiig!
Seven Hills slaat hier op de zeven heuvels waar NY op is gebouwd. Daarop googlend zijn er meer steden van dat kaliber: https://en.wikipedia.org/(...)built_on_seven_hills.

Afijn, het thema is Zevenheuvelen! :s) Ik moet zelfs een column over de 7HL fabriceren dit weekend.
pi_157514847
Wie gaat er vanavond code geel trotseren?
pi_157515160
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga lekker 1000tjes doen, maar dan alleen wind mee. Souplessevliegen dus 8-)
  vrijdag 13 november 2015 @ 16:09:32 #25
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157515171
Ik stapte net na 10 km m'n voordeur binnen en loop naar boven om te douchen. Wordt het met toch een partij donker en begint het te gieten/onweren. Goede timing :D
pi_157515567
Nu op ZIggo SPort een docu over Sebastian Coe
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_157516630
quote:
Om naar een feestje te gaan. :') :D
pi_157516701
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:14 schreef BK. het volgende:

[..]

Om naar een feestje te gaan. :') :D
+1

En volgende week ga ik ook bij Seven Hills eten, al ga ik dit weekend de 7H niet lopen. :Y)
Jack does it in real time...
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:23:22 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157516779
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:19 schreef DeeBee het volgende:

[..]

+1

En volgende week ga ik ook bij Seven Hills eten, al ga ik dit weekend de 7H niet lopen. :Y)
Ha, leuk :P
pi_157516892
quote:
Ik heb daarnet mijn leven gewaagd voor mandarijntjes. :9~

Voel me vadsig en dichtslibbend, na zondag niet meer gerend. :')
Grappig dat regelmatig sporten zo'n gewoonte wordt. Vroeger was ik al blij als het me lukte eens per week te sporten.
pi_157517002
Ik was vanmiddag te laat met lopen. Tot een uur of 2 was het heerlijk weer, blauwe lucht, alles! Maar lekker gerelaxed, even naar de kapper geweest enzo. Later dus lekker erop uit voor een intervaltraining, werd al wat donkerder en tijdens het inlopen vielen de eerste druppels. Tijdens het intervallen zelf kwam het ineens met bakken uit de lucht! Totaal doorweekt geraakt, maarja, nat ben je dan toch al, dus boeiend. Op het eind was het nog best koud trouwens, maar wel echt zo'n bikkeltraining. Hopen dat het zondag wel ietsje beter wordt dan dit, geen weer voor PR's :P .
Training was 5x200 met 200 rust, 5x400 met 400 rust en weer 5x200 met 200 rust. Lekker gelopen in ieder geval :) . Nu alleen nog hopen dat mijn schoenen een beetje willen opdrogen voor zondag. ;(
pi_157517018
Ik wilde ook wat aan de conditie gaan doen maar met die hoosbuien wacht ik maar even.
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:40:52 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157517054
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:30 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik heb daarnet mijn leven gewaagd voor mandarijntjes. :9~

Voel me vadsig en dichtslibbend, na zondag niet meer gerend. :')
Grappig dat regelmatig sporten zo'n gewoonte wordt. Vroeger was ik al blij als het me lukte eens per week te sporten.
Herkenbaar. Ik voel ook altijd mijn aderen dichtslibben als ik drie dagen niet ben geweest. Nu lukt het vandaag ook niet dus én ga ik uit eten. Dan voel ik me een soort plofQ.

Lekkerste is eerst een stukje lopen en dán gaan consumeren.
pi_157517120
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:40 schreef Quoi het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik voel ook altijd mijn aderen dichtslibben als ik drie dagen niet ben geweest. Nu lukt het vandaag ook niet dus én ga ik uit eten. Dan voel ik me een soort plofQ.

Lekkerste is eerst een stukje lopen en dán gaan consumeren.
_O- Een plofQ! Gelukkig gaat het niet zo snel, maar lekker regelmatig sporten voelt wel beter ja :) . Ik heb woensdag ook overgeslagen, dus 2 dagen niet gelopen, maar daar voel je je dan ook wel iets schuldig over, vooral als je met zo'n schema bezig bent.
pi_157517374
Kranten in je schoen en zooltjes eruit, Jero?

Het enige positieve is dat ik wel goed bezig ben geweest met het huishouden en studeren voor een cursus.
Dit weekend twee loopjes en maandag gewoon training, dus dat compenseert wel iets.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:03:07 #36
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157517463
PlofQ :D!
Ik heb hetzelfde, hou ook spontaan vocht vast als ik 5+ dagen niet loop (vd week 2 kg in 1 loopje kwijt na 6 dagen niet lopen....).
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:04:31 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157517488
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:03 schreef GotC het volgende:
Ik heb hetzelfde, hou ook spontaan vocht vast als ik 5+ dagen niet loop (vd week 2 kg in 1 loopje kwijt na 6 dagen niet lopen....).
O damn, dat is ook niet alles. Bij mij zit het meer tussen mijn oren, vrees ik.

Afijn, tussen mijn oren hoeft het even niet meer optimaal te werken, want weekend!
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:07:52 #38
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157517565
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 14:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat veel mensen doen is een beetje gaan zitten/in elkaar zakken tijdens de landing. Dan ga je dus met heel veel gewicht en lange contacttijd op de grond blijven en kost het veel meer moeite om weer af te zetten. Je wil eigenlijk alleen de grond 'aantikken' en puur alleen kracht overbrengen tijdens je afzet, niet de gebruikte energie in de grond laten zakken als het ware. Om dat te bereiken moet je dus zo gestrekt mogelijk blijven lopen, inderdaad met het bekken gekanteld en het lichaam als een stijve plank iets voorover gekanteld.

Dus dit:

[ afbeelding ]

in plaats van dit:

[ afbeelding ]

Bekken kantelen kun je bijvoorbeeld oefenen op een swiss ball. Of door tijdens het uitvoeren van de rechte plank actief je kont naar onderen te draaien.

[ afbeelding ]
Kantel jij de bovenkant van je bekken naar voren en de onderkant naar achteren of andersom? Volgens mij moet het namelijk andersom en ik vind de dame in jouw bovenste plaatje lopen of ze haar bekken aan de bovenkant naar voren duwt, dus een holle rug heeft en dat is echt niet goed.
Het moet er een beetje tussenin zitten als het ware, dus geen holle rug maar ook niet gaan zitten.
Zelf zit ik heel erg als ik loop. Doodvermoeiend maar rechtop lopen vind ik ook moeilijk :')
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:10:49 #39
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157517627
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:04 schreef Quoi het volgende:

[..]

O damn, dat is ook niet alles. Bij mij zit het meer tussen mijn oren, vrees ik.

Afijn, tussen mijn oren hoeft het even niet meer optimaal te werken, want weekend!
Ja het is wel gek. Ik weeg mezelf uit interesse nog altijd voor en na een loopje, maar 2kg in 10 km was wel..gek. :{

7^^weekend!
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:11:44 #40
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157517640
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:03 schreef GotC het volgende:
Huh? Das bij wijze van spreken hoop ik?
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:16:01 #41
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157517730
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Huh? Das bij wijze van spreken hoop ik?
Nope. Echt 2 kg. Ik was ook echt zwaarder geworden in die paar dagen.
Wel gek eigenlijk.
pi_157517747
Ik heb het idee dat ik wel redelijk rechtop loop, bekken kantelen denk ik heel af en toe aan, maar veel zak ik niet door. Maandag weet ik het trouwens beter, mijn fysio wou heel graag een loopanalyse doen bij mij. Redelijk uitgebreid, met stickers voor de beweging ofzo, geen idee, maar dat zie ik maandag wel, ben benieuwd wat eruit komt :).

Ik was er trouwens heen om mijn rug wat te laten kraken, die zat nogal vast en was vervelend. Nu moet ik ook weer mijn core-training trouw gaan doen, want mijn onderrugspieren zijn te zwak. Dus goed veel planken enzo.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:21:38 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157517855
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:16 schreef GotC het volgende:

[..]

Wel gek eigenlijk.
Ja, das wel apart. Mijn moeder roept altijd dat ze zwaarder wordt als ze 1 boterham eet. Snap ik ook nooit.
pi_157517943
quote:

[..]

Wel gek eigenlijk.
Zweet je dan ook heel veel? 2kg is een best aantal ja. Heel apart.
  vrijdag 13 november 2015 @ 18:27:45 #45
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157518006
Ze zweet als een otter. En STINKEN! Bohhhhhhhh!
F means you're fucked
pi_157518087
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:27 schreef YUR het volgende:
Ze zweet als een otter. En STINKEN! Bohhhhhhhh!
Gelukkig is dat jouw fetish toch? :P
pi_157518604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:40 schreef Quoi het volgende:
Dan voel ik me een soort plofQ.
Gelukkig geen foie quoi.
pi_157519220
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:07 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Kantel jij de bovenkant van je bekken naar voren en de onderkant naar achteren of andersom? Volgens mij moet het namelijk andersom en ik vind de dame in jouw bovenste plaatje lopen of ze haar bekken aan de bovenkant naar voren duwt, dus een holle rug heeft en dat is echt niet goed.
Het moet er een beetje tussenin zitten als het ware, dus geen holle rug maar ook niet gaan zitten.
Zelf zit ik heel erg als ik loop. Doodvermoeiend maar rechtop lopen vind ik ook moeilijk :')
Hmm dat is echt geen holle rug hoor. Die dame heeft gewoon mooie ronde billen ;)
Ik let zelf niet echt op het kantelen tijdens het lopen, meer op het gestrekt lopen met hoge heupen maar als ik mijn bekken wel kantel dan is het door de navel in te trekken, dus onderkant van je bekken naar binnen trekken of zo. Maar mijn heupen schommelen nog veel te veel, dus genoeg verbetering mogelijk nog ;)
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:32:43 #49
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157519417
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm dat is echt geen holle rug hoor. Die dame heeft gewoon mooie ronde billen ;)
Ik let zelf niet echt op het kantelen tijdens het lopen, meer op het gestrekt lopen met hoge heupen maar als ik mijn bekken wel kantel dan is het door de navel in te trekken, dus onderkant van je bekken naar binnen trekken of zo. Maar mijn heupen schommelen nog veel te veel, dus genoeg verbetering mogelijk nog ;)
Hehe, ronde billen ^O^

Ja dan bedoelen we dezelfde kant op. Mooi, dan weet ik in ieder geval de theorie ;)
Wiebelen deed ik ook heel erg, Is nu minder.
Die marathon he, die ga jij nog ns binnen de 3 uur lopen volgens mij :)
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:36:46 #50
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_157519517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:31 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Gelukkig is dat jouw fetish toch? :P
:9
F means you're fucked
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:53:18 #51
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157519928
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:25 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Zweet je dan ook heel veel? 2kg is een best aantal ja. Heel apart.
Ik zweet wel aardig ja, plus ik heb nog altijd overgewicht. Dat helpt niet echt :P.
pi_157520667
Lijkt enorm mee te vallen met die storm! Ik ga even touwtjespringen op het balkon (mijn nieuwe hobby in het rustweekje, en aangezien ik op 4-hoog woon moet ik het balkon opzoeken :P)
pi_157521005
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Navel intrekken is ook iets waar mijn trainers op focussen. Als je dat doet zet je eigenlijk meteen je romp vast, dus kan daar niet meer overmatig veel beweging in komen.

Ik liep vorige week samen met m'n trainer, dus tussen de intervallen door was ik aan het klagen over wat allemaal moeizamer ging nu ik slap ben geworden, en gaf hij tips terug. Best handig :P
pi_157521353
Hmpf, was ik nog geen 10 minuten bezig, ging het regenen. Dan maar yoga.
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:45:02 #55
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_157521394
Wow, een topic-titel die verwijst naar, ja, naar wat eigenlijk?

Enfin, ik ben hier in Valencia. De spanning stijgt. Hotel is op 1 km van de start, dus dat wordt zondag tenminste 44 km. (horror, 2km extra)

Veel plezier gewenst aan alle 7^^ lopers. (En aan mr Vegas natuurlijk). Ik hoop vooral dat mijn lijdensweg (relatief) kort gaat zijn. Ik ben niet zo van het genieten tijdens een wedstrijd. ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_157522040
https://www.competitorwir(...)unnertracking.com%2f

Als er nog mensen last hebben van insomnia op zondagnacht.... Start is om 4:30 pm pacific time en dat is dacht ik negen uur vroeger dan in NL :)
pi_157522306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:59 schreef Guard het volgende:

Als er nog mensen last hebben van insomnia op zondagnacht.... Start is om 4:30 pm pacific time en dat is dacht ik negen uur vroeger dan in NL :)
Ligt Vegas zó westelijk dat het voorbij de datumgrens ligt?!
pi_157522351
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Het lijkt wel alsof je obsessief bezig bent met sporten/bewegen. Een beetje maar. :P

Ik zou al na 5 minuten touwtje springen vrijwillig zijn gestopt.
pi_157522895
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:44 schreef La_Tramposa het volgende:
10 minuten touwtje springen? Mijn hemel. Ik ben stiekem enorm jaloers op je progressie, maar dat zou ik er echt niet voor over hebben :P
pi_157523231
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:05 schreef wyccie het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof je obsessief bezig bent met sporten/bewegen. Een beetje maar. :P

Ik zou al na 5 minuten touwtje springen vrijwillig zijn gestopt.
Want het is ondenkbaar dat ik er gewoon blij van word?

Touwtje springen is gewoon leuk omdat je weer kan proberen er net zo goed in te worden als vroeger. En je ziet hel snel vooruitgang. De eerste keer kon ik maximaal 50 keer achter elkaar, en vandaag zat ik al over de 250! Nu nog oefenen voor double unders en zo :D
pi_157524192
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:59 schreef Guard het volgende:

Die tracker krijg ik niet aan de praat. Moet een mobiel nummer invoeren, maar lijkt alleen USA nummers te accepteren
  vrijdag 13 november 2015 @ 21:53:36 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_157524473
https://instagram.com/p/-CLSKsxe4K/
Slimme tip voor snelle en makkelijke core/balans training :)
pi_157528140
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Want het is ondenkbaar dat ik er gewoon blij van word?

Touwtje springen is gewoon leuk omdat je weer kan proberen er net zo goed in te worden als vroeger. En je ziet hel snel vooruitgang. De eerste keer kon ik maximaal 50 keer achter elkaar, en vandaag zat ik al over de 250! Nu nog oefenen voor double unders en zo :D
Natuurlijk kun je er blij van worden, maar aan je post te zien is dat niet van het touwtje springen an sich, maar omdat je een bepaald streefgetal haalt. Je moet toch ook eens iets leuks en ontspannends kunnen doen zonder dat het draait om verder/meer/sneller. Ik zou haast willen zeggen 'Ga kleuren voor volwassenen!' ;)

Trouwens, Zwabber kan wel beweren dat het bij sport draait om cijfers en sneller worden en dat gewoon ervan genieten niet hoort bij sporten, maar ik ga me voortaan toch maar weer richten op lekker lopen en genieten. :P Als dat toevallig snel is, is dat mooi meegenomen.
  vrijdag 13 november 2015 @ 23:10:26 #64
50430 Yuki
Student Midwife
pi_157528243
quote:

[..]

Wel gek eigenlijk.
Dat is niet zo gek :s)
Glycogeen is gigantisch waterminnend, dus opslag = vocht opslaan en verbruiken = vocht verliezen (buiten zweten dus).
Je gehele glycogeenvoorraad in lever + spieren neemt ca 1,5 liter water met zich mee. Dus die 2 kilo verschil vind ik niet zo gek; in die 6 dagen rust heeft je lijf tijd gehad om de voorraad tot de nok toe aan te vullen ;) en na dat loopje was je 'm waarschijnlijk (grotendeels) kwijt.

Tot zover de inhoud van mijn college van gisteren :+ Carry on :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_157528393
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:53 schreef GotC het volgende:
Dat is handig! Kost nauwelijks tijd.
Dat blij-ei-hoofd gaat me niet lukken in de ochtend.
pi_157528871
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:08 schreef wyccie het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je er blij van worden, maar aan je post te zien is dat niet van het touwtje springen an sich, maar omdat je een bepaald streefgetal haalt. Je moet toch ook eens iets leuks en ontspannends kunnen doen zonder dat het draait om verder/meer/sneller. Ik zou haast willen zeggen 'Ga kleuren voor volwassenen!' ;)

Trouwens, Zwabber kan wel beweren dat het bij sport draait om cijfers en sneller worden en dat gewoon ervan genieten niet hoort bij sporten, maar ik ga me voortaan toch maar weer richten op lekker lopen en genieten. :P Als dat toevallig snel is, is dat mooi meegenomen.
Serieus, ik word echt best wel moe van dit soort posts en constant mezelf te moeten verdedigen tegenover andermans beeld van hoe ik sport zou moeten beleven of niet. Houd daar gewoon eens mee op. De mensen die lekker aan het dichtgroeien zijn op de bank worden toch ook niet obsessief lui genoemd..
pi_157529695
Het is niet bedoeld om je aan te vallen op hoeveel je sport. Ik word ook voor gek verklaard als ik elk weekend een loop doe. Het is meer het gevaar dat ik steeds bij jou lees dat je van jezelf zoveel moet dat je tegen een overtraining aan zit. Gelukkig is dat nu niet het geval en ben je hersteld van de marathon, en dat moet je gewoon zo houden.
Sorry dat ik je boos heb gemaakt, dat was niet de bedoeling. :@
pi_157529977
Ik ben juist een groot fan van hoe LT haar sport beleefd, ik denk dat ik nog veel van haar zou kunnen leren :Y
pi_157530952
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:43 schreef thelaudprince het volgende:
Ik ben juist een groot fan van hoe LT haar sport beleefd, ik denk dat ik nog veel van haar zou kunnen leren :Y
Natuurlijk, zij heeft heel veel discipline. En zij haalt daarmee ook echt grandioze prestaties en dat is waar het voor haar om draait.
Het is inderdaad ook helemaal niet aan mij om te zeggen of zij te hard traint of niet, dat moet ze zelf in de gaten houden. Ik zal er niks meer over zeggen. :)
pi_157531856
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:53 schreef GotC het volgende:
Goeie, voortaan altijd zo je sokken en schoenen aantrekken :)

Hel, een hele weg te gaan... Als ik dit doe combineer ik t meestal met hinkelen en/of de hinkstap sprong.
pi_157532001
Even tussen het hardlopen en de sport door.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door BK. op 14-11-2015 01:23:31 ]
pi_157532667
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 november 2015 00:20 schreef BK. het volgende:

SPOILER
Zit ook met ongeloof en walging te kijken, wordt er letterlijk misselijk van...
pi_157533394
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:46 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Die tracker krijg ik niet aan de praat. Moet een mobiel nummer invoeren, maar lijkt alleen USA nummers te accepteren
Hmm ja zoiets zeiden ze op de expo ook al...
pi_157533432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:45 schreef Corniel het volgende:

Enfin, ik ben hier in Valencia. De spanning stijgt. Hotel is op 1 km van de start, dus dat wordt zondag tenminste 44 km. (horror, 2km extra)

Veel plezier gewenst aan alle 7^^ lopers. (En aan mr Vegas natuurlijk). Ik hoop vooral dat mijn lijdensweg (relatief) kort gaat zijn. Ik ben niet zo van het genieten tijdens een wedstrijd. ;)
Hoe laat start je?
En succes alvast ^O^
pi_157533528
quote:

SPOILER
Zag het ook op tv. Je kan tegenwoordig ook niks meer doen, niet naar een concert,niet eten, niet naar een voetbalwedstrijd. Met trein of vliegtuig was al een no go... :{w
pi_157538355
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 00:48 schreef Guard het volgende:

[..]

Hmm ja zoiets zeiden ze op de expo ook al...
Gewoon de app downloaden uit de appstore.
pi_157538442
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 00:51 schreef Guard het volgende:

[..]

Zag het ook op tv. Je kan tegenwoordig ook niks meer doen, niet naar een concert,niet eten, niet naar een voetbalwedstrijd. Met trein of vliegtuig was al een no go... :{w
Succes met terugzwemmen!

Voor alle (mede)lopers dit weekend, heel veel plezier.
Natuurlijk alle 7^^ lopers, maar toch met name de marathonlopers in Las Vegas en Valencia!

*O* Go Guard en Corniel! *O*
  zaterdag 14 november 2015 @ 09:06:27 #78
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157538735
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Serieus, ik word echt best wel moe van dit soort posts en constant mezelf te moeten verdedigen tegenover andermans beeld van hoe ik sport zou moeten beleven of niet. Houd daar gewoon eens mee op. De mensen die lekker aan het dichtgroeien zijn op de bank worden toch ook niet obsessief lui genoemd..
Oh ik kan best wel mopperen op luie mensen ;)

Ben het trouwens met je eens dat touwtje springen leuk is *O*
pi_157539293
Veel plezier met je funrun vanavond, Guard. w/
pi_157539716
Hup Iedereen in Nijmegen, Vegas en Valencia!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_157540063
Succes Guard, Corniel en alle zevenheuvelennachters! Geniet er maar van dat je even kan rennen zonder zorgen over deze vertyfte wereld..
  ESF Reporter zaterdag 14 november 2015 @ 10:51:59 #82
87554 Cee
Welluk?
pi_157540209
Succes aan alle lopers dit weekend! Of het nu overdag, in de nacht, 7 of 42 km is. Geniet van elke stap, daag jezelf uit, voel je vrij, zwaai naar je supporters, geef dat jongetje een high five, vervloek het weer, de afstand, je ontbijt dat net even te zwaar gaat liggen, die ene teen dat begint te blaren of die medeloper die je de pas afsnijdt. Geniet en baal van de kleine dingen, sluit je af van de bende elders, al is het maar voor even. Doe het extra hard.
Hardlopen O+
pi_157540277
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:51 schreef Cee het volgende:
Succes aan alle lopers dit weekend! Of het nu overdag, in de nacht, 7 of 42 km is. Geniet van elke stap, daag jezelf uit, voel je vrij, zwaai naar je supporters, geef dat jongetje een high five, vervloek het weer, de afstand, je ontbijt dat net even te zwaar gaat liggen, die ene teen dat begint te blaren of die medeloper die je de pas afsnijdt. Geniet en baal van de kleine dingen, sluit je af van de bende elders, al is het maar voor even. Doe het extra hard.
Hardlopen O+
:Y
  zaterdag 14 november 2015 @ 10:56:01 #84
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157540284
quote:

SPOILER
It's a fucked up world my friend. -O-
Maar ze krijgen ons niet klein verdomme! In union we stand!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_157540368
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:56 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Aan al die verzuurde haatbaarden ga toch fietsen! ( of ga toch lopen!) misschien dat ze er wat stofjes van aanmaken in de hersenen en wat gelukkiger worden, en anders lopen ze maar een eind weg van ons. Over lopen gesproken, ik moet ook maar weer eens aan de bak :o , nu 3 week na de marathon, sinds 1 week nergens last meer van.
  zaterdag 14 november 2015 @ 11:00:56 #86
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157540390
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:59 schreef mytec het volgende:

[..]

Aan al die verzuurde haatbaarden ga toch fietsen! ( of ga toch lopen!) misschien dat ze er wat stofjes van aanmaken in de hersenen en wat gelukkiger worden, en anders lopen ze maar een eind weg van ons. Over lopen gesproken, ik moet ook maar weer eens aan de bak :o , nu 3 week na de marathon, sinds 1 week nergens last meer van.
Maand geleden marathon, nog steeds last -O-
pi_157540415
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:00 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Van wat precies?
pi_157540532
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:00 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ai hopelijk is het wel wat afgenomen? anders maar even laten checken. Zelf had ik last van mijn voet voornamelijk zijkant hiel, kon er gewoon niet op lopen eerste week. Een marathon is een krachtig iets!
  zaterdag 14 november 2015 @ 11:11:16 #89
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157540602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Van wat precies?
Eerst m'n teen en een spier in m'n bovenbeen.. toen dat redelijk leek stak een oude blessure de kop op omdat ik mijn oefeningetjes niet had gedaan. Na de 10km van vorige week zondag deed dat best pijn maar was het na 2 dagen ook ineens weg. En nu die spier in mijn bovenbeen weer aan het klooien.

Kan er gewoon geen kracht op zetten. Alleen rechts.

De vastus medialis is het als ik het zo bekijk.
Als je die spier opzoekt icm hardlopen dan kom je veelal bij een hardlopersknie uit maar daar is niks mee aan de hand. Het is echt die spier die geen gewicht kan hebben. Al gaan oefeningen in de sportschool gewoon goed.
pi_157540632
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:11 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Eerst m'n teen en een spier in m'n bovenbeen.. toen dat redelijk leek stak een oude blessure de kop op omdat ik mijn oefeningetjes niet had gedaan. Na de 10km van vorige week zondag deed dat best pijn maar was het na 2 dagen ook ineens weg. En nu die spier in mijn bovenbeen weer aan het klooien.

Kan er gewoon geen kracht op zetten. Alleen rechts.
[ afbeelding ]
De vastus medialis is het als ik het zo bekijk.
Hmm, en welke acties heb je al ondernomen? Al bij een sportmasseur geweest?
  zaterdag 14 november 2015 @ 11:15:24 #91
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157540670
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm, en welke acties heb je al ondernomen? Al bij een sportmasseur geweest?
Nee nog niet. Het komt en gaat een beetje dus het is moeilijk plannen. En de masseur/fysio op de sportschool heb ik niet gezien deze week. Maar die ga ik wel inschakelen als het hardlopen morgen ook weer niet lukt.
  zaterdag 14 november 2015 @ 11:32:23 #92
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157541055
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 10:56 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Echt afschuwelijk :'(
  zaterdag 14 november 2015 @ 11:41:15 #93
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157541233
Die zanger ja :'(

@Daywalk3r: balen dat je nog last hebt.

Benieuwd naar Guards eerste funrunexperience. En geen idee of Corniel nu vandaag of morgen start. Iig: succes Corniel! Gewoon doorlopen naar de finish ;)
  zaterdag 14 november 2015 @ 11:46:32 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157541325
Corniel mag morgen

Jeff sterkte!
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:06:47 #95
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_157541763
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:45 schreef Corniel het volgende:

Superveel succes!
Life is what you make it.
pi_157542648
quote:
Hardlopen
Die kwam even binnen. Zo is het. O+
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:52:57 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_157542931
Ik zal Smashrun eens even laten schudden op zijn grondvesten. Elke week weer die grappig bedoelde, doch kwetsende "non-running reports" in mijn mailbox :N Ik zal na 4 weken eens op de sync knop drukken en in één klap korte metten maken met die laagdunkende, doch positief geframede feedback. Ik verwacht ook eigenlijk een excuses per mail. Of een soort retrospectieve running reports, met een extra schouderklopje: "Congratulations on running those fabulous miles, we absolutely underestimated your running skills"

SPOILER
pi_157543194
Net een rondje sylvesterparcours gedaan. De sokken die ik aanhad waren te oud met als gevolg een pijnlijke plek (nog net geen blaar) onder mijn voet. Wel een lekkere tijd gelopen en de rest van de middag lekker met de voetjes omhoog bijkomen.

Succes iedereen met de geplande evenementen!
  zaterdag 14 november 2015 @ 13:21:05 #99
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157543691
quote:
Hardlopen O+
Ik lees dit nu pas.
_O_
pi_157544150
quote:
Hardlopen O+
_O_
  zaterdag 14 november 2015 @ 14:25:45 #101
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_157545094
Net op tv ook een paar gewapende soldaten bij de eifeltoren met op de achtergrond een man die rustig aan het hardlopen is. Hardlopen *O* Altijd en overal!
pi_157546371
Succes voor alle 7^^ nacht en daglopers. Maar vooral Corniel en Guard! ^O^

Ik ga nu gauw de douche inspringen en opschieten anders mis ik de trein naar Nijmegen..
pi_157546610
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:41 schreef Quoi het volgende:
Die zanger ja :'(

@Daywalk3r: balen dat je nog last hebt.

Benieuwd naar Guards eerste funrunexperience. En geen idee of Corniel nu vandaag of morgen start. Iig: succes Corniel! Gewoon doorlopen naar de finish ;)
Ik heb 2 jaar geleden al eens meegedaan aan de runner's world Night run, dus ik heb al een bak ervaring met fun runs :D
Ben zelf ook wel benieuwd en heb vooral zin om te lopen nu, al sinds zondag niet meer gelopen :o
pi_157546748
7^^nacht lopers, heel veel plezier en succes ^O^
pi_157546782
quote:
Hardlopen O+
_O_ O+
pi_157547233
In de VK van vandaag staat een artikel over Sven Kramer en zijn overdosering van vitamine B6. Een interssant artikel voor diegene die veel extra supplementen slikken.
pi_157551292
Het kriebelt nu wel voor morgen. Ik ben benieuwd naar het parcours en de sfeer in Nijmegen. Hoop dat jullie ook een mooie dag (en meeting) gaan hebben. En denk onderweg eens aan de woorden van Cee, geniet en baal van de kleine dingen.

Ik heb een Frans vlaggetje op mijn nummer getekend. Ik kon het niet laten.
SPOILER
pi_157551294
Zo, dat was Vollenhove!
Het weer viel me enorm mee, temperatuur was aardig en het waaide niet al te hard. Gelukkig maar, want met al dat water was dat een koude bedoening geworden.

Ik merk dat ik met trainen steeds sterker wordt, ik loop de runs alleen nogal met de rem erop. Toch bang dat ik het niet ga halen. Maar goed, je moet een keer proberen of het wat harder kan.

Dat was dus vandaag. Had deze run nog nooit gelopen, dus het was wel spannend om te zien wat er zou komen. De loopstukken waren vrij zwaar, veel natte weilanden en modderige stukken. Qua hindernissen goed te doen. En dan ben je ineens bijna een half uur eerder binnen dan anders.
1:49 over 13,5km terwijl ik normaal gesproken meestal 2:15 onderweg ben.
Nu laten die runs zich slecht vergelijken omdat het niet alleen lopen is, maar ik doe het ervoor! :)

https://www.endomondo.com/users/14083692/workouts/632653619
It has to mean something
pi_157551505
Er is voor de liefhebbers een livestream van de 7^^ nacht.
Dus die zal er morgen ook wel zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')