Nu begin je voor de derde keer al over 'klappen' te praten. Terwijl ik nog nergens met welke vorm van geweld richting jou gedreigd heb. Moet ik hierdoor onder de indruk raken van jouw geweldige analytische vermogens en eloquente algemene ontwikkeling? Ik dacht het niet. Dat je als antwoord op mijn post weer niets beters wist te bedenken dan ' verstand in je kop klappen', geeft mij al aan met wat voor minderwaardig kereltje ik te maken heb.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:41 schreef PeZu het volgende:
[..]
je krijgt een heel direct antwoord, dat het jou niet bevalt maakt niet een minder goed antwoord
weinig gevoel voor humor? dat kan jij niet bepalen dus ga weg met je ridicule aanname, wat betreft hoe slim ik ben, daar over ben je ook niet in staat om een gegrond oordeel te vellen dus wat ik al zei je probeert laag te scoren en dan verdien je gewoon wat verstand in je kop geklap, je kan niet blijven uitlokken met je zuigerij
Kun je hier ook op ingaan Ellen of past dat niet bij je selectieve manier van reageren?quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het verschil is dat jij werk en privé tijd hebt. Thuis ben je gevrijwaard van je taken. Hij is dat wat betreft nooit, want het huishouden is nooit klaar. En diegene die het huishouden doet heeft weliswaar die verantwoordelijkheid, maar is wat dat betreft eigen baas. Hij/zij zorgt wel dat het af komt, of dit nu voor of na een vriend(inn)enbezoek is, hij/zij reguleert dat zelf. Daar heeft heb je geen partner als controlerende/toestemminggevende partij bij nodig.
Hij gaat toch ook jouw baas niet opbellen om te controleren of je wel echt je deadlines hebt gehaald?
Ik heb even lopen broeden op deze. Weet je waar voor mij de schoen zou wringen? Dat jouw man weinig tot geen beschikking over zichzelf lijkt te hebben, laat staan over hoe hij zijn werk doet. Jij verdient, en kennelijk bepaal jij daarom ook hoe hij zijn tijd besteed en wanneer hij klaar is. Die vanzelfsprekendheid dat dat zo moet zijn, die zou ik zo slecht trekken dat ik me niet voor kan stellen dat er mensen(! niet enkel mannen) zijn die dat wel kunnen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:27 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Al zes jaar (op deze wijze). En dat gaat nog steeds goed.
Maar als een man opbelt naar zijn vrienden, dat hij een uurtje later komt omdat hij nog een belangrijk rapport moet aftikken voor een deadline, dan is dat toch ook ok? Of als een vrouw een half uurtje later bij haar vriendin aankomt omdat de kinderen nog op bed gelegd moeten worden?
Zijn taak is het huishouden, en die moet hij afgerond hebben voordat hij leuke dingen kan gaan doen. Ik ga niet als een muts staan strijken omdat hij overdag niet doorgewerkt heeft en nu meteen naar zijn vrienden wil. Dan had hij maar beter moeten plannen.
Hij kan nooit weggaan. Want als ze 's avonds een toastje met kaas eet heeft hij alweer afwas.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kun je hier ook op ingaan Ellen of past dat niet bij je selectieve manier van reageren?
Overleggen is wat anders dan zeggen dat de ander iets niet mag.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:36 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Als dat zo voor jullie het beste werkt is dat dan toch ook prima? Alhoewel ik denk dat je in zo'n relatie sommige dingen ook met elkaar overlegt voordat je het doet.
Het is wel 4 tegen 1, dus ik heb wat meer te reageren dan jullie afzonderlijk. Het moet wel een enigszins interessante stellingname zijn. Johan mijn baas opbellen voor deadlines? Moet ik dan 2 alineas besteden aan argumentatie waarom dat een irrelevante vergelijking is.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kun je hier ook op ingaan Ellen of past dat niet bij je selectieve manier van reageren?
Ik vraag mij af wat hij gaat doen als zij overlijdt. Wie zorgt er dan voor het inkomen?quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe zij het gaat doen als haar man overlijdt. Wie doet dan 'het grote huishouden'?
Andersom moet je hier niet mee aankomen. Dat de man alles voor de vrouw wel bepaald omdat hij de verdiener isquote:Op vrijdag 13 november 2015 13:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik heb even lopen broeden op deze. Weet je waar voor mij de schoen zou wringen? Dat jouw man weinig tot geen beschikking over zichzelf lijkt te hebben, laat staan over hoe hij zijn werk doet. Jij verdient, en kennelijk bepaal jij daarom ook hoe hij zijn tijd besteed en wanneer hij klaar is. Die vanzelfsprekendheid dat dat zo moet zijn, die zou ik zo slecht trekken dat ik me niet voor kan stellen dat er mensen(! niet enkel mannen) zijn die dat wel kunnen.
Jij lijkt over de hele breedte van je leven een manager, hij is een soort werknemer. Toevallig zit hij dan thuis, waar de rest van je team in een kantoor zit.
Als ik wegga zal ik dat hem eerder meedelen dan vragen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Overleggen is wat anders dan zeggen dat de ander iets niet mag.
Wil hij bv vanavond met vrienden op stap dan vraagt hij of het uit komt, kan bijvoorbeeld zijn dat we al iets anders in de planning hebben staan en hij dat vergeten is.
Andersom hetzelfde.
Maar jij zegt dat hij niet mag gaan van jou als hij zijn huishouden niet heeft gedaan, dan vraag ik mij af, mag hij ook tegen jou zeggen dat jij niet uit mag gaan om wat voor reden dan ook?
Financieel zal het eerst moeilijk zijn, maar hij zal bevrijdende proces doormaken van het type vrouw dat nadat de kinderen volwassen zijn weer aan de slag gaat. Bovendien heeft hij kennelijk wel zijn papieren, want hij deed eerst soortgelijk werk als zij voordat ze promotie maakte.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat hij gaat doen als zij overlijdt. Wie zorgt er dan voor het inkomen?
Hij bouwt nu niks op, geen werkervaring, geen pensioen, helemaal niks.
Hij zal geen recht hebben op een uitkering en een baan vinden als je zolang thuis hebt gezeten en uit dat wereldje bent is ook een heel stuk lastiger.
om zulke uitspraken zou ik je klappenquote:Op vrijdag 13 november 2015 13:45 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Nu begin je voor de derde keer al over 'klappen' te praten. Terwijl ik nog nergens met welke vorm van geweld richting jou gedreigd heb. Moet ik hierdoor onder de indruk raken van jouw geweldige analytische vermogens en eloquente algemene ontwikkeling? Ik dacht het niet. Dat je als antwoord op mijn post weer niets beters wist te bedenken dan ' verstand in je kop klappen', geeft mij al aan met wat voor minderwaardig kereltje ik te maken heb.
Vrouwen slaan. Niet eens als in 'terug slaan', maar gewoon slaan omdat hij ze verbaal niet de baas kan. Een knulletje zoals jij zou ik echt heel hard laten piepen als hij voor mij zou moeten werken.
Tekenend.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:50 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Als ik wegga zal ik dat hem eerder meedelen dan vragen.
En dat vind ik dan dus een te ongelijke relatie, hij moet jou toestemming vragen, maar jij mag gewoon doen wat jij wil.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:50 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Als ik wegga zal ik dat hem eerder meedelen dan vragen.
Dus als hij morgen dood neervalt heb jij overmorgen een nieuwe klaar staan? Ik wil graag nog eens vragen: Mag hij dit topic ook lezen?quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:40 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dit nog lang duurt natuurlijk. Maar er zijn genoeg mannen die graag in de positie van Johan willen verkeren hoor!
Precies, zij zegt dat hij alles moet doen in het huishouden om hem het gevoel van verantwoordelijkheid te geven. Ik denk dat hij dat gevoel van verantwoordelijkheid pas krijgt als zij hem niet commandeert en hij voelt dat juist hij de baas in huis is.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Niet alleen het fatsoen, het werkt ook beter. In werksituaties bijvoorbeeld is het een kunst om de baas te zijn en niet de baas te spelen.
[..]
Och ze had al toegegeven dat het ongelijk is, maar ze beweert dat hij er zelf voor heeft gekozen. Dat laatste ga ik even na als hij ooit het huis uit mag om even naar de kroeg te verkassen met mij. Jullie zijn ook allemaal uitgenodigd overigens.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat vind ik dan dus een te ongelijke relatie, hij moet jou toestemming vragen, maar jij mag gewoon doen wat jij wil.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat je dan nog opgewonden raakt van zo'n man.
btw heb ik ook helemaal niet als doel dat je onder de indruk raakt, ik vind je gewoon ene naar en hatelijk persoonquote:Op vrijdag 13 november 2015 13:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
om zulke uitspraken zou ik je klappen![]()
[quote]
Oh, ik geloof ook best wel dat jij iemand bent die snel slaat als hij zich verbaal in een hoek gedrukt voelt. Ik vind dat alleen niet wijzen op sterke sociale vaardigheden, intelligentie of een goed ontwikkeld gevoel voor humor. Ik ga je ook niet stoer vinden nu je dit soort uitspraken doet. Dat wil ik enkel maar zeggen.
klopt.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Tekenend.
Jij schetst zelf parallelen van gelijkheid: jij bent 'toch immers net zo goed gebonden aan verantwoordelijkheden en werkzaamheden op kantoor, voor hem geldt datzelfde nu eenmaal thuis'
Verschil: Jij hebt privétijd buiten kantooruren, hij wanneer jij in een goede bui bent of vindt dat hij klaar is..
Verschil 2: Jij hebt een baas tijdens werktijden, hij continu, tenzij je weg bent of even niet oplet.
Verschil 3: Jij kan tijd indelen na werk zoals jij dat wilt, hij enkel zoals jij dat wilt.
Ja dat kan haast niet anders, maar zo niet, vermakelijk is het hoe dan ook dus ik ga nog even door.quote:
gelukkig doe je daar zelf niet aan heh....quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:57 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
btw heb ik ook helemaal niet als doel dat je onder de indruk raakt, ik vind je gewoon ene naar en hatelijk persoon
Dan trek je wel snel een conclusie na het lezen van 30+ posts in een forum.
klopt ik ben niet bal loze johanquote:Verder mag jij vinden wat je vind natuurlijk.
voor de maatschappij? wat bazel je johquote:Al zou het voor de maatschappij en jezelf beter zijn wanneer je gewoon jezelf wat zwijgzamer en bescheidener zou opstellen. Zo veel voeg je namelijk niet toe.
Ik ook niet en ik vraag me eigenlijk ook wel af of er niet ook een aantal buitenechtelijke affaires meespelen hier. Van zowel zijn als haar kant zou het me geenszins verbazen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat vind ik dan dus een te ongelijke relatie, hij moet jou toestemming vragen, maar jij mag gewoon doen wat jij wil.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat je dan nog opgewonden raakt van zo'n man.
Dat is het ook.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu snijd je wel een relevant punt aan. Van de ene kant is hij heel erg gericht op mij met de sex en doet hij nu ook met aandacht en overgave dingen waar hij eerder liever snel aan voorbij ging. Dat is heel fijn natuurlijk. Hij denkt niet meer op de eerste plaats aan zichzelf, en veel meer aan hoe hij mij genot kan geven.quote:Ik kan mij ook niet voorstellen dat je dan nog opgewonden raakt van zo'n man.
Daarom zeg ik ook ''te'' ongelijk, een beetje een ongelijke relatie kan, maar nu heeft iemand compleet de macht over de ander en de ander is zichzelf compleet verloren (voor zover ik het lees) en dat is nooit goed.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Och ze had al toegegeven dat het ongelijk is, maar ze beweert dat hij er zelf voor heeft gekozen. Dat laatste ga ik even na als hij ooit het huis uit mag om even naar de kroeg te verkassen met mij. Jullie zijn ook allemaal uitgenodigd overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |