abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157507024
Ik heb gisteren eens even gekeken waar de demonstranten komen te staan. Het is een ruimte die rondom voorzien is van dranghekken. Groot is het niet. Als ze werkelijk met zoveel mensen komen gaat dat volgens mij niet passen.
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:18:36 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157507119
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:02 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

OHHH is dat niet heel provocerend dan ? blanken verkleed als zwarten met gummiknuppels :)

Dan krijgen de kinderen een heel verkeerd beeld van de zwarte pieten/medemens :)
Past prima bij Zwarte Piet als vruchtbaarheidssymbool.
Goed plan dus.

Of wou je de rode mijter ook afschaffen?
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:21:35 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157507146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:11 schreef Persefoneia het volgende:
Ik heb gisteren eens even gekeken waar de demonstranten komen te staan. Het is een ruimte die rondom voorzien is van dranghekken. Groot is het niet. Als ze werkelijk met zoveel mensen komen gaat dat volgens mij niet passen.
Vol = vol.
Minder, minder.
De rest rot maar op naar de intocht in z'n eigen woonplaats.
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:24:13 #64
3542 Gia
User under construction
pi_157507180
Als Gare Quincy zijn zin krijgt, heb je over 10 jaar alleen nog blanke pieten, met roetvegen.

Gaan die zwarten protesteren dat ze gediscrimineerd worden, omdat pieten alleen blank zijn!
pi_157507218
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:11 schreef Persefoneia het volgende:
Rondom voorzien van dranghekken? Als dat dan maar weer niet als racistisch wordt opgevat....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_157507220
Hoe zeggen ze dat in de USA ook alweer ? White Power ? <O)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_157507282
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:30 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk schijnt het.
Je bericht is nogal onsamenhangend. Hoe zie je van buiten dat zo'n neger antipiet is?
pi_157507322
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Rondom voorzien van dranghekken? Als dat dan maar weer niet als racistisch wordt opgevat....
Inderdaad echt rondom, met een kleine opening ter grootte van een deur om in en uit te komen.
Misschien dat zaterdag het iets ruimer en meer open zal worden aangepast, geen idee.
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:38:05 #69
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_157507355
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:24 schreef Gia het volgende:
Als Gare Quincy zijn zin krijgt, heb je over 10 jaar alleen nog blanke pieten, met roetvegen.

Gaan die zwarten protesteren dat ze gediscrimineerd worden, omdat pieten alleen blank zijn!
Zwarte pieten met roetvegen kan natuurlijk ook.
pi_157507495
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 08:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Misschien de Pieten maar weer uitrusten met een roe dan. En met roe bedoel ik gummiknuppels.
Is al jaren zo. Politie loopt mee verkleed als zwarte piet...
pi_157507510
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:34 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Inderdaad echt rondom, met een kleine opening ter grootte van een deur om in en uit te komen.
Misschien dat zaterdag het iets ruimer en meer open zal worden aangepast, geen idee.
Interessant. Als daarmee aangegeven wordt dat alleen dáár gedemonstreerd mag worden betekent dat dat voor elke demonstratie, in wat voor vorm dan ook, buiten dat gebied geen toestemming verleend is en dus (goedschiks of kwaadschiks) verwijderd mag worden.

De groep demonstranten kan daarmee ook goed in de gaten gehouden worden en mochten er zich toch incidenten voordoen dan zijn de daders snel opgepakt.

Lijkt me in theorie goed opgepakt door burgemeester Westmaas, maar of het in de praktijk gaat werken..... De demonstranten hebben aangegeven met toch zo'n 80 tot 100 man te zullen komen. Gaat dat passen?
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:52:20 #72
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157507542
Denk dat ze in Meppel nog nooit zoveel negers gezien hebben als morgen het geval is.
pi_157507709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Interessant. Als daarmee aangegeven wordt dat alleen dáár gedemonstreerd mag worden betekent dat dat voor elke demonstratie, in wat voor vorm dan ook, buiten dat gebied geen toestemming verleend is en dus (goedschiks of kwaadschiks) verwijderd mag worden.

De groep demonstranten kan daarmee ook goed in de gaten gehouden worden en mochten er zich toch incidenten voordoen dan zijn de daders snel opgepakt.

Lijkt me in theorie goed opgepakt door burgemeester Westmaas, maar of het in de praktijk gaat werken..... De demonstranten hebben aangegeven met toch zo'n 80 tot 100 man te zullen komen. Gaat dat passen?
Het lijkt mij niet prettig om op zo'n klein stukje, met zoveel mensen te moeten staan.
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:06:59 #74
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157507717
Saillant detail, de stoomboot moet over de rivier met de naam 'Zwarte Water' en vervolgens door de Zwartsluis. :s)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157509132
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:06 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet prettig om op zo'n klein stukje, met zoveel mensen te moeten staan.
Lijkt me ook. Maar er is uitvoering overleg geweest met met name de tegenstanders van Zwarte Piet, dus ik neem dat deze plek in deze vorm ook voor akkoord is voor de demonstranten.
pi_157509684
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 08:47 schreef MMXMMX het volgende:
De oplossingen is gewoon de zwarten vervangen met blanken :) Dan is iedereen tevreden <O)
Ruim 82% van de Nederlandse bevolking die wel graag de traditionele Zwarte Piet wil behouden (waaronder ook veel gekleurde mensen) zal daar juist ontevreden over zijn. Waarom zou een overgrote meerderheid zich moeten aanpassen aan een minderheid die zich nu aan het overschreeuwen is en dreigt met geweld? Noem je dat een goed voorbeeld voor kinderen, zoals die demonstranten die vorig jaar de intocht in Gouda verziekte? Die moet je juist niet hun zin geven maar gewoon keihard aanpakken volgens de wet. Iedereen weet dat die Gario (die dit in gang zette) niet spoort in zijn bovenkamer. Dat bewijst zijn uitspraken als de interviews die hij heeft gegeven.

Als mensen een andersoortige Piet willen mogen ze van mij hun gang gaan. Maar gekleurde Pieten of Roetveegpieten zijn nu eenmaal minder in trek dan de traditionele Zwarte Piet. Dat is al jaren een gegeven feit. Dan moet je daar ook de eerlijke conclusie uit durven trekken. Bovendien, mooi zwart is helemaal niet lelijk. Maak van een onterechte belediging een oprecht compliment. Bereik je veel meer mee dan dit eindeloze ja-nietus gedoe.
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:09:26 #77
3542 Gia
User under construction
pi_157509741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Lijkt me ook. Maar er is uitvoering overleg geweest met met name de tegenstanders van Zwarte Piet, dus ik neem dat deze plek in deze vorm ook voor akkoord is voor de demonstranten.
Volgens mij hebben ze geprobeerd een andere plek toegewezen te krijgen.
  † In Memoriam † vrijdag 13 november 2015 @ 12:14:03 #78
230491 Zith
pls tip
pi_157509840
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 08:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Symbolisch voor 'geef ons onze zin, or else'?
...iets met pennen die machtiger zijn dan zwaarden...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:18:00 #79
3542 Gia
User under construction
pi_157509912
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:14 schreef Zith het volgende:

[..]

...iets met pennen die machtiger zijn dan zwaarden...
Ja, kogels werken beter dan zwaarden, klopt.

Ik zie er alleen een bedreiging in. Dat is mijn mening, mijn gevoel, mijn goed recht.

Zoals negers racisme zien in Zwarte Piet. Moeten zij weten.
pi_157509999
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 03:02 schreef zhe-devilll het volgende:
http://www.joop.nl/opinie(...)rsteenveger_of_niet/

http://www.bronnenuitamsterdam.nl/weergave.asp?ID=171

http://www.dezakvansinter(...)iedenis/zwarte-piet/

Of wacht het was een gierige negur die niemand cadeautjes gunde behalve zichzelf...ze zijn jaloers op de kinderen die cadeautjes krijgen van geverfde zwarte pieten...zoiets dus... :{w

Als ik minister was van dit landje, zou ik zeggen: Luister, uit je neus vreter die niets anders te doen heeft als je zo doorgaat met zeiken? Mag je mee terug op de boot naar Spanje!
Wat was er met Spanje... ow de Moren!
Jaaah... de moren!

http://www.dagelijksestan(...)piet-is-een-moorkop/

En nu klaar met dit gezeik over zwarte piet...
noem hem anders bruine klaas...
ow wacht ;)

Zwarte Piet is juist de slavendrijver die blanke Europeanen eeuwenlang op grote schaal tot slaaf maakte, nog voordat Europa z’n eerste Afrikaan kocht. Zwarte Piet is namelijk gemaakt naar het model van de Moren, een historisch Islamitisch volk uit Noord-Afrika dat ongeveer vijf eeuwen lang de bezetter van Spanje en grote delen van Noord-Afrika was. Men had slaven, niet alleen uit Spanje, maar ook uit Noordelijker gelegen landen zoals Nederland. In heel Europa waren de Moren en latere Noord-Afrikaanse volkeren tot diep in de 18de eeuw berucht om hun ontvoeringen, meestal vanaf de kust. Met name blanke vrouwen en kinderen waren in trek. Die werden vervolgens in de tijd van de Moren meegenomen naar het door hen bezette Spanje (gaat er een belletje rinkelen?) en Noord-Afrika om verkocht te worden op de slavenmarkten. Vandaar ook de angst in die tijd onder ouders, dat hun kinderen zouden worden ontvoerd en meegevoerd naar Spanje en omstreken. Vele jaren later werd die ooit zo reële angst gebruikt voor het kinderverhaal rondom Sinterklaas. De Zwarte Piet moest de kinderen – met een knipoog – angstig maken waardoor ze het hele jaar braaf zouden zijn. Waren ze dat niet, dan gingen ze mee in de zak naar…? Juist ja: Spanje.

Dusss... wie discrimineert hier nu wie? Wie waren hier de slaven?
Juist... de Moren maakten slaven van blanke vrouwen en kinderen...
I have said!
Hehe, iemand die een beetje de geschiedenis kent. Het komt nog voor in Nederland, wonderen bestaan nog. *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 03:22 schreef sp3c het volgende:
goed verhaal, feitelijk een beetje zwakjes

zo handelden de Romeinen al in slaven ver voor islam ooit verzonnen werd en ver voor de Moren er in Spanje handel in dreven
Dat klopt maar dat is allemaal wat lang geleden t.o.v. de introductie van Zwarte Piet. ;)
Anders gezegd: daar hadden de Nederlanders die toen leefden weinig mee te maken, die zagen Moren die Europa probeerden te bezetten en in slaven handelden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † vrijdag 13 november 2015 @ 12:28:21 #81
230491 Zith
pls tip
pi_157510116
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, kogels werken beter dan zwaarden, klopt.

Ik zie er alleen een bedreiging in. Dat is mijn mening, mijn gevoel, mijn goed recht.

Zoals negers racisme zien in Zwarte Piet. Moeten zij weten.
Houd eens op met mij te beledigen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_157510135
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 04:15 schreef Elfletterig het volgende:
Wat "uit-geëvolueerd" betreft: men is doorgeslagen. Het bruin schminken van Zwarte Piet is een essentieel foute keuze. En zoals je in de OP kunt zien, is dat nu zelfs een argument van de klagers om Zwarte Piet als "racistisch" neer te zetten. We moeten dringend terug naar hoe het was: Zwarte Piet moet weer zwart zijn, niet bruin.
Goed punt! Het was een historische fout om ZP bruin te maken, de 'kleur' (dat is namelijk geen kleur, wat elke volwassen persoon behoort te weten) zwart komt helemaal niet voor als huidskleur. Hadden we het gewoon zwart gelaten dan hadden ze minder munitie gehad.
#NoDAPL
pi_157510354
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 06:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor iets kansloos?

En waarom klagen over de publieke omroep? Vooralsnog de enige omroep die Zwarte Pieten gebruikt in tegenstelling tot SBS en Nickelodian.
Van Nicelodian is het te begrijpen: een Americaans bedrijf wat weinig begrijpt van de Nederlandse cultuur. SBS6 zou beter moeten weten, het moederbedrijf mag dan Zweeds zijn, SBS6 is al dermate lang een zender in Nederland met veel eigen programma's en veel Nederlanders die het bestuur vormen.
#NoDAPL
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:26:10 #84
3542 Gia
User under construction
pi_157511482
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:28 schreef Zith het volgende:

[..]

Houd eens op met mij te beledigen.
Wat is er precies een belediging in die post van mij?
Is het nu ook al beledigend als ik zeg dat negers het recht hebben te denken dat zwarte piet racisme is? Is het een leugen? Hebben ze dat recht niet?
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:37:21 #85
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_157511763
Waarom hebben die zeurpieten het altijd gelijk over blackface ?
Dat heeft er toch niks mee te maken :')
Of voelen ze zich verheven boven de blanken dat niemand zich zwart/bruin mag schminken
Ik ben inmiddels overleden
pi_157511833
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is er precies een belediging in die post van mij?
Is het nu ook al beledigend als ik zeg dat negers het recht hebben te denken dat zwarte piet racisme is? Is het een leugen? Hebben ze dat recht niet?
Willen jullie dat alsjeblieft via DB/PB met elkaar uitzoeken?
#NoDAPL
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:51:39 #87
3542 Gia
User under construction
pi_157512164
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:37 schreef Enchanter het volgende:
Waarom hebben die zeurpieten het altijd gelijk over blackface ?
Dat heeft er toch niks mee te maken :')
Of voelen ze zich verheven boven de blanken dat niemand zich zwart/bruin mag schminken
Ik heb een zwarte hond!

Is trouwens een echte Duitser; graaft ook overal kuilen.
pi_157512393
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:06 schreef DustPuppy het volgende:
Saillant detail, de stoomboot moet over de rivier met de naam 'Zwarte Water' en vervolgens door de Zwartsluis. :s)
Ik hoor de 'zwarte vrouwen' van Black Twitter en quincy al huilen. _O-
Dit is vooropgezet om zwarten te pesten!! racisme!!! Niemand valt het op, white privilage!!!!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:24 schreef Gia het volgende:

Maaaaaar dan moeten ze wel zijn aangewezen door de 'Zwarten'. Anders is het alleen maar een 'gunst' van de boze witte man aan de zwarte bevolking en de anti-zp brigade. Zwarten moeten immers bepalen wat witten doen tijdens hun feestjes, anders is het geen emancipatie natuurlijk en blijft het immers racisme *O*

http://www.nrc.nl/handels(...)ns-luisteren-1553271
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 13 november 2015 @ 14:20:58 #89
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_157512929
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb een zwarte hond!

Is trouwens een echte Duitser; graaft ook overal kuilen.
:D
Ik ben inmiddels overleden
pi_157513072
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 06:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor iets kansloos?

En waarom klagen over de publieke omroep? Vooralsnog de enige omroep die Zwarte Pieten gebruikt in tegenstelling tot SBS en Nickelodian.
Niet waar.

RTL heeft in 'De Club van Sinterklaas' alle Pieten donker gelaten. Geen witte Pieten, clowns-Pieten en zwarte Sint dus zoals bij de publieke omroep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')