ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
mja, een cargo rijdt altijd wel ergens in de spits, dus aan de kant zetten helpt misschien ter plekke, maar kan elders weer grotere problemen veroorzaken
Als die cargo elders in de spits rijdt helpt het daar ter plekke ook om 'm aan de kant te zetten
@Duck: ja, voor de ICd is er een apart formulier en dat vul ik ook netjes in. Maar vervolgens knalt NS dat formulier alsnog gewoon in 'Mijn NS' en worden de normale regels toegepast omdat ik geen ICd-toeslag heb.
Op woensdag 11 november 2015 11:38 schreef James1988 het volgende: @Duck: ja, voor de ICd is er een apart formulier en dat vul ik ook netjes in. Maar vervolgens knalt NS dat formulier alsnog gewoon in 'Mijn NS' en worden de normale regels toegepast omdat ik geen ICd-toeslag heb.
Dat klopt niet.
Staat er niet ergens in de kleine lettertjes dat t alleen voor Am-Ro is, ik zie ze er voor aan....
Volgens het laatste wat ik er over gehoord heb is een extra perron nog steeds onderdeel van de huidige plannen. Al weet ik niet of je daar voor de Valleilijn wat aan hebt.
Er komt een extra zijperron in Ede-Wageningen, maar aangezien onze geliefde vingerververs ook gelijktijdig de wissels gaan saneren kun je straks vanaf de Kippenlijn alleen nog binnenkomen op spoor 1, waar je nu ook nog op 3 en 4 binnen kunt komen (spoor 2 is een perronloos spoor dat ook gaat verdwijnen).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat is dan de grap van een extra zijperron? Aan welke kant soberzo? Bij de Enka? Alleen voor dat pendeltje naar Arnhem? Lekker nuttig dan, al dat geld wat er nog niet zo lang geledan in die "Keervoorziening" aan de noordkant gestoken is
Er komt een extra zijperron in Ede-Wageningen, maar aangezien onze geliefde vingerververs ook gelijktijdig de wissels gaan saneren kun je straks vanaf de Kippenlijn alleen nog binnenkomen op spoor 1, waar je nu ook nog op 3 en 4 binnen kunt komen (spoor 2 is een perronloos spoor dat ook gaat verdwijnen).
Dus als daar iets defect staat (Niet geheel ondenkbaar met de protos) dan kan je t schudden?
Voordat de materieelpositie met vijf Protos-stellen en de ene GTW te krap is voor het steeds stijgende vervoer op de Valleilijn, heeft Connexxion drie extra treinstellen nodig. Hierbij is aangekondigd dat die toch weer van het type Protos zullen zijn. Als de provincie Gelderland de investering goedkeurt, zullen de stellen in 2015 worden besteld. Fahrzeugbau Dessau heeft verzekerd dat zij binnen anderhalf jaar kunnen worden geleverd
Bij deze overname is de productie van Protos-treinstellen niet meegenomen, hierdoor zal Connexxion in Nederland de enige afnemer zijn van deze treinstellen
Voordat de materieelpositie met vijf Protos-stellen en de ene GTW te krap is voor het steeds stijgende vervoer op de Valleilijn, heeft Connexxion drie extra treinstellen nodig. Hierbij is aangekondigd dat die toch weer van het type Protos zullen zijn. Als de provincie Gelderland de investering goedkeurt, zullen de stellen in 2015 worden besteld. Fahrzeugbau Dessau heeft verzekerd dat zij binnen anderhalf jaar kunnen worden geleverd
Bij deze overname is de productie van Protos-treinstellen niet meegenomen, hierdoor zal Connexxion in Nederland de enige afnemer zijn van deze treinstellen
Wat is het nou?
Schijnt dat het bedrijf weer loopt en er weer treinen geproduceerd wordt.
Maar in principe is dat nergens te controleren dus. Als je zegt dat je tussen Rotterdam en Breda reist moet je dus steeds aangeven dat het met de ICd is, en ze geloven je niet
En die intercity stellen van die van Belgie geleend waren in de jaren '00 tussen Den Haag en Venlo, wat was dat eigenlijk voor materieel?
ICK bedoel je? Die met coupeetjes van 2x3 stoelen en een gangpad aan de zijkant? Volgens mij was dat Duits spul. Wikipedia heeft het over rijtuigen van het type Bm235.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 11 november 2015 12:50 schreef Dr_Flash het volgende: Wat is dan de grap van een extra zijperron? Aan welke kant soberzo? Bij de Enka? Alleen voor dat pendeltje naar Arnhem? Lekker nuttig dan, al dat geld wat er nog niet zo lang geledan in die "Keervoorziening" aan de noordkant gestoken is
Om ruimte te maken voor de sprinter Utrecht - Ede verhuizen de IC's richting Arnhem naar spoor 5 waar dus een nieuw perron langs komt.
quote:
Op woensdag 11 november 2015 13:10 schreef Darkwing_Duck het volgende: En die intercity stellen van die van Belgie geleend waren in de jaren '00 tussen Den Haag en Venlo, wat was dat eigenlijk voor materieel?
Op woensdag 11 november 2015 12:50 schreef Dr_Flash het volgende: Wat is dan de grap van een extra zijperron? Aan welke kant soberzo? Bij de Enka? Alleen voor dat pendeltje naar Arnhem? Lekker nuttig dan, al dat geld wat er nog niet zo lang geledan in die "Keervoorziening" aan de noordkant gestoken is
De bedoeling is om de stoppers vanuit Arnhem door te laten rijden naar Utrecht dacht ik: bij de 6/6 ETMET-dienstregeling zouden er dan 2 naar Rhenen, 2 naar Veenendaal en 2 naar Arnhem gaan. En dat nieuwe perron komt inderdaad aan de ENKA-kant.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, die kom ik ook net tegen. Vreemd, stond toch regelmatig in Breda op het perron in die tijd, maar herinner me niets van Belgische rijtuigen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik kom hier niet vaak(nooit) maar ik woon naast het traject Sloterdijk - Schiphol net iets voorbij Lelyaan richting Schiphol en zie (heel) vaak de IC direct of hoe het nu heet, ex-fyra tenminste. Ze rijden sinds korte tijd met deze treinstellen wat ik er erg gaaf uit vind zien maar niet echt efficiënt voor de NS zal zijn. De kopstand kan de Traxx nog niet bedienen me dunkt.
Wat mij opvalt is dat de voorste loco de pantograaf voor óp heeft, dit is niet gebruikelijk geloof ik, ten minste tot 100km/u. Ze zullen voor de opstelling gekozen hebben zodat ze snel zonder koppelen terug kunnen rijden. Vandaar de voorste pantograaf denk ik.
[ Bericht 2% gewijzigd door Woods op 11-11-2015 16:16:13 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Woods het volgende: Ik kom hier niet vaak(nooit) maar ik woon naast het traject Sloterdijk - Schiphol net iets voorbij Lelyaan richting Schiphol en zie (heel) vaak de IC direct of hoe het nu heet, ex-fyra tenminste. Ze rijden sinds korte tijd met deze treinstellen wat ik er erg gaaf uit vind zien maar niet echt efficiënt voor de NS zal zijn.
Wat mij opvalt is dat de voorste loco de pantograaf voor óp heeft, dit is niet gebruikelijk geloof ik, ten minste tot 100km/u. Ze zullen voor de opstelling gekozen hebben zodat ze snel zonder koppelen terug kunnen rijden. Vandaar de voorste pantograaf denk ik.
Mooi uitzicht Maak je menig treinfapper jaloers mee.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Mooi uitzicht Maak je menig treinfapper jaloers mee.
Geregeld word er gestopt voor seinen. Maar er rijden voornamelijk Virms, IC direct, Thalys en Sprinters voorbij. Na een tijdje niet echt bijzonder behalve deze IC direct combinatie dan(en een dubbele Thalys )
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Wat mij opvalt is dat de voorste loco de pantograaf voor óp heeft, dit is niet gebruikelijk geloof ik, ten minste tot 100km/u. Ze zullen voor de opstelling gekozen hebben zodat ze snel zonder koppelen terug kunnen rijden. Vandaar de voorste pantograaf denk ik.
dat is vwb NS materieel bij de loc 1700 zo dat bij gebruik voorste stroomafnemer de snelheid beperkt is tot 100kmh. Bij ddar overigens wanneer de loc achterop loopt mag hij overigens gewoon 140.
De traxx heeft 4 stroomafnemers voor de verschillende spanningen waarmee hij kan rijden. Zou het eerder in die richting zoeken
Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Woods het volgende: Ik kom hier niet vaak(nooit) maar ik woon naast het traject Sloterdijk - Schiphol net iets voorbij Lelyaan richting Schiphol en zie (heel) vaak de IC direct of hoe het nu heet, ex-fyra tenminste. Ze rijden sinds korte tijd met deze treinstellen wat ik er erg gaaf uit vind zien maar niet echt efficiënt voor de NS zal zijn. De kopstand kan de Traxx nog niet bedienen me dunkt.
Wat mij opvalt is dat de voorste loco de pantograaf voor óp heeft, dit is niet gebruikelijk geloof ik, ten minste tot 100km/u. Ze zullen voor de opstelling gekozen hebben zodat ze snel zonder koppelen terug kunnen rijden. Vandaar de voorste pantograaf denk ik.
Je hebt een sandwich stam gespot. Omdat er in dubbeltractie wordt gereden (zowel de voorste als de achterste loc leveren 'power') wordt, om de bovenleiding niet te veel te belasten, de afstand tussen de stroomafnemers van beide locs zo groot mogelijk gemaakt. Dit betekent dat de voorste loc met de voorste stroomafnemer op zal rijden en de achterste loc met de achterste stroomafnemer.
Het roosteren van de 1735 viel nog wel wat mee zie ik, maar een fikkie is de loc fataal geworden
quote:
Op 24 februari 2000 raakte de 1735 in brand te Venlo. Rond 4.45 brak de brand uit bij de oliekoelers in het midden van de locomotiefbak. De brand sloeg vervolgens over naar het interieur van de locomotief en dit veroorzaakte een enorme rookontwikkeling. De locomotief raakte hierbij zwaar beschadigd. De schade werd niet meer hersteld en begin februari 2002 werd de locomotief terzijdegesteld en in oktober 2002 naar sloper HKS in de Amsterdamse Westhaven vervoerd.
Zeker. Kijk maar eens op de kaart, iets ten westen van het centrum. Je moet je er geen Rotterdam of Amsterdam bij voorstellen, maar er leggen diverse binnenvaartschepen in Zwolle aan.
Het industriespoortje van Hoogeveen sloot aan ín het perron, het laatste stukje perron moest weggedraaid worden als er een trein heen moest Is misschien nog steeds wel te zien?
Vastgelopen remmen die tot zoveel rookschade leiden dat een aantal passagiers en personeelsleden met ingeademde rook moest worden onderzocht? Van een vastgelopen rem?
Vind me maar een achterdochtige lul, maar ik geloof het niet.
(En nothing personal: dat weet je he? Als jou iets is verteld wat niet waar is, is dat niet jouw schuld.)
Onpersoonlijke achterdochtige lul?
Maar het kan echt roken als een malle, is een soort gesinterd spul. Bij een noodremming met ICM ruim je ze al behoorlijk, laat staan als je een echte vaste rem hebt. Vaste remmen komen op zich vaker voor, maar als je er 160 mee gaat rijden, roken ze harder blijkbaar.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je ziet in 2002 nieuwe bordjes. Die eerste is van 2001, daar zie je geen bordjes, maar het is dus niet gezegd dat K4 alleen met nieuwe of oude bordjes reed.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zucht. Vanochtend storing bij de Breng/Arriva chip-palen op Arnhem. Ik kon dus niet overstappen, 10 euro saldo weg. Ik vind het sowieso al belachelijk dat ik dat zelf moet gaan oplossen, maar erger is nog dat alle bestaande reizen gewoon terug te zien zijn, maar die gemiste incheck nog niet. Immers 'In de meeste gevallen binnen 14 dagen maar uiterlijk binnen 62 dagen'. Dus nu moet ik er zelf aan gaan denken om ergens binnen nu en drie maanden nog een keer naar die site te gaan om dat saldo terug te krijgen.
Oh, en 'voor maximaal drie ritten per vervoerder'. Dus als die palen te vaak storing hebben heb ik helemaal pech.
Ik begrijp steeds meer waarom de helft van de reizigers gewoon bij NS incheckt.
Fair enough. Ik heb Breng een bericht gestuurd met deze vraag, mocht er een antwoord komen laat ik het wel weten. Maar dit is eigenlijk toch belachelijk? Ik bedoel, ik snap tenminste nog waarom mijn saldo ineens een tientje lager is dan het zou moeten. En dan nog kost het een hoop gedoe om dat terug te krijgen. Hoe zou dit voor 'de gemiddelde reiziger' zijn?
Maar ik ga dus vanaf nu ook maar gewoon altijd bij NS inchecken. Als het systeem zo stuk is ga ik me ook niet meer verantwoordelijk voelen.
Op donderdag 12 november 2015 13:50 schreef Peterselieman het volgende: De berichten op Somda een beetje volgend moet je concluderen dat de boel met lapmiddelen bij elkaar wordt gehouden ...
Het wordt allemaal weer wat overdreven. Ik heb Rikus al weken gelden de reden doorgestuurd van het interne schrijven (hij had het er al eerder over), wat iets is dat al tientallen jaren bekend is, voor überhaupt de Fyra er was. En het heeft niets te maken met slijtage aan draaistellen of wielen.
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 12-11-2015 15:12:27 ]
Het staat tussen de regels door bij de Opvallende dingen, dus het is niet even makkelijk terug te vinden helaas
Oja? Is dat interpretatie van.. Er zijn storingen aan het materieel en dus is het onveilig.. Want dat is echt van het niveau telegraaf-journalistiek.. Of nee, eigenlijk nog niet eens.
@DriekOplopers: Hier wat quotes van Somda, waarin wordt uitgelegd dat het gevaar op overbufferen minimaal is:
quote:
De theoretische kans is er. Net zoals ie er inderdaad altijd al was, maar voor toelating Amro is dat serieus berekend. Met die resultaten moet je wat, dus bij een defect rijtuig wordt de trein opgeheven. Gaat het overbufferen ooit gebeuren? Nee, want het is het doemscenario. En de kans op overbufferen komt een klein beetje voort uit een andere maatregel die is ingesteld omdat ICR gewoon nooit ontworpen is op de bezetting zoals die nu is. De draaistellen worden hierop aangepast met een jaar, tot die tijd kunnen we met extra maatregelen gewoon verantwoord rijden. Ik zou het knap vinden als Beter OV gelijk krijgt bij een instantie die alle genomen maatregelen al afdoende vindt.
quote:
Men doet overigens alsof dit een risico is bij 160km/u, maar is het überhaupt mogelijk om op de HSL zelf te overbufferen, of is die kans er sowieso alleen maar wanneer door een wisselstraat gereden wordt? De buffers moeten redelijk ver uit elkaar komen wil je het zo ver krijgen, dat krijg je volgens mij niet voor elkaar met een normale boog. Een tijdje terug tijdens het proefbedrijf zag ik het volgende bij een AMRO stam, een flink hoogteverschil tussen beide rijtuigen (nieuwe versus versleten wielbanden?), maar zelfs hier zitten de buffers nog stevig tegen elkaar zonder gevaar op overbufferen:
quote:
Het gaat technisch te ver in detail, maar kort: dat verschil in bufferhoogte is hoogstwaarschijnlijk inderdaad een kwestie dikke en dunne banden naast elkaar. Dit verschil kan normaal gesproken gecorrigeerd worden waardoor de buffers weer gelijk liggen. Door een andere maatregel kan dat niet meer en is de theoretische kans aanwezig dat bij enkel een duwende loc in een wisselstraat bij gigantische overbelading in het laag staande rijtuig plus nog een paar randvoorwaarden de boel overbuffert. Het is paniek om niets nu daar maatregelen voor zijn genomen. Onhandig, onwenselijk? Ja. Onveilig? Voor zover dat het dat al was, nu nog minder.
Bovendien zitten er zulke enorme platen op die buffers dat gaat nooit gebeuren bij die kleine ronde bufferplaten op goederen karren misschien als de 1 vol en de andere leeg is...
De NS krijgt er een nieuw directielid bij dat zich in het bijzonder gaat bezig houden met het veranderen van de cultuur binnen het bedrijf.
Susi Zijderveld wordt met ingang van februari volgend jaar verantwoordelijk voor risicobeheer en toezicht op de regels voor goed bestuur.
De huidige algemeen directeur van rijexameninstantie CBR werd donderdag benoemd door minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën.
Zijderveld beschikt volgens een verklaring over de vereiste kwaliteiten en daadkracht ''om de noodzakelijke veranderingen door te voeren die passen bij een maatschappelijke onderneming in het openbaar vervoer met een hoog en integer normbesef''. Ze werkte in het verleden ook bij De Nederlandsche Bank.
Onregelmatigheden
De manier van werken binnen de NS kwam begin dit jaar zwaar onder vuur te liggen toen ernstige onregelmatigheden aan het licht kwamen bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg. Bestuursvoorzitter Timo Huges moest hierdoor zelfs gedwongen vertrekken bij de spoorvervoerder.
De directie van de NS bestaat straks uit drie mensen. Naast Zijderveld zijn dat de nieuwe topman Roger van Boxtel en financieel directeur Engelhardt Robbe. De NS liet verder weten dat de nieuwe bestuurder een vast jaarsalaris krijgt en dat ze vrijwillig afziet van een bonus.
Op donderdag 12 november 2015 21:08 schreef Salatrel het volgende: Bovendien zitten er zulke enorme platen op die buffers dat gaat nooit gebeuren bij die kleine ronde bufferplaten op goederen karren misschien als de 1 vol en de andere leeg is...
Bij rijtuigen zijn de bufferschotels niet voor niets groter. De kans op overbufferen zal ongeveer even groot zijn als bij een sleep goederenwagens met kleinere.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 13 november 2015 07:59 schreef b2py het volgende: Oei vastgelopen remmen, iemand opperde laatst om een hele materieelserie aan de kant te mikken bij dit soort voorvallen.
Een USB-frituurpan dat is echt een gat in de markt. Gewoon een kleintje waar je 2 bitterballen of 4 vlammetjes tegelijk in kunt bakken Zou kopen 10/10.
Maar goed, hoe groot is de kans dat er 100W op die poorten staat? Volgens mij staat er 35W op de trein poorten. Dan heb je aan een hele ICM coupe niet voldoende.
Op vrijdag 13 november 2015 12:13 schreef b2py het volgende: Maar goed, hoe groot is de kans dat er 100W op die poorten staat? Volgens mij staat er 35W op de trein poorten. Dan heb je aan een hele ICM coupe niet voldoende.
35W is wel erg weinig hoor, in ieder geval niet genoeg voor de meeste laptops. In de ICB is het het dubbele.
Kijk en verbaas je over een spoorwegovergang in Lübeck. Heeft 100.000 euro gekost en is sinds een jaar klaar. Alleen nog niet in gebruik omdat men het niet eens is over de kleur lampen. Dus is er een oplossing bedacht http://www.ndr.de/fernseh(...)beck,extra10396.html
Op vrijdag 13 november 2015 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Meeste stopcontacten in Duitsland geven 60W aan in de trein geloof ik? Laptops varieren tussen 65 en 90W dacht ik.
Dat gaat op ampere's per uur over een bepaalde tijdsduur geloof ik? Dus zeg maar 50Ah(10h) is 50ampere per uur over 10 uur. Zoek een binas en reken het uit
Op vrijdag 13 november 2015 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende: Meeste stopcontacten in Duitsland geven 60W aan in de trein geloof ik? Laptops varieren tussen 65 en 90W dacht ik.
Je kunt er 3 EEE-PC's én een routertje mee voorzien van stroom. Proefondervindelijk vastgesteld.
Dat gaat op ampere's per uur over een bepaalde tijdsduur geloof ik? Dus zeg maar 50Ah(10h) is 50ampere per uur over 10 uur. Zoek een binas en reken het uit
Ik zou denken dat die een startmotor van 2 pk aandrijft en dat ie dus iets van 1500 Watt levert Dan kan een frietpannetje ook wel
Je kunt er 3 EEE-PC's én een routertje mee voorzien van stroom. Proefondervindelijk vastgesteld.
Ja maar die Eee's verbruiken tijdens gewoon gebruik nog geen 10W. Ik gok ook dat ze nog iets hoger afgezekerd zijn dan wat er op het kleppie staat eigenlijk.
Ja maar die Eee's verbruiken tijdens gewoon gebruik nog geen 10W. Ik gok ook dat ze nog iets hoger afgezekerd zijn dan wat er op het kleppie staat eigenlijk.
Toen ik mijn NC10 inprikte ipv één van die EEE's was het wel voorbij trouwens
De SNCF is bezig met het testen van nieuwe kaartjesautomaten. De automaten zijn iig veel sneller dan de oude... alleen werken nog niet altijd goed..Ik heb beide eens gefilmd afgelopen week om het verschil te laten zien
Op vrijdag 13 november 2015 16:48 schreef Darkwing_Duck het volgende: De SNCF is bezig met het testen van nieuwe kaartjesautomaten. De automaten zijn iig veel sneller dan de oude... alleen werken nog niet altijd goed..Ik heb beide eens gefilmd afgelopen week om het verschil te laten zien
Den Haag - Een opmerkelijk ongeval op spoor 1 van station Den Haag CS vanmiddag. Een vrouw op een scootmobiel was vastbesloten om de trein te halen. Toen zij hem op het perron klaar zag staan, bedacht zij zich geen moment en reed de trein op hoge snelheid binnen.
Probleem was alleen dat zij niet op tijd kon remmen. Daardoor raakte ze de deuren aan de tegenovergestelde kant van de trein. Die zitten normaliter uiteraard dicht, maar door de kracht van de klap en het gewicht van de scootmobiel schoten zij een stukje open.
Door diezelfde klap werd de bestuurster uit de scootmobiel geslingerd en vloog zij 'zo door de openstaande deuren' weer naar buiten. Omdat de deuren uit veiligheidsoverwegingen uiteraard zo snel mogelijk weer sluiten. bleef zij uiteindelijk tussen de deuren hangen.
Zij is ondersteund en later door de toegesnelde hulpverleners uit haar benarde positie bevrijd. Zij is op het tegenoverliggende spoor op de brancard gelegd, en daarna met spoed naar het ziekenhuis vervoerd.
En dan NOG vind je die Schipholkarretjes op de meest idiote plekken terug Zie ze vaak zat op dat grasveld bij die fontein bij het WTC (en dan echt zo ver weg dat je je afvraagt hoe ze daar in godsnaam overheen gehobbeld zijn), maar op Amsterdam Zuid heb ik ze toch ook wel eens gezien.
Op vrijdag 13 november 2015 20:35 schreef Prins_Pils het volgende: En dan NOG vind je die Schipholkarretjes op de meest idiote plekken terug Zie ze vaak zat op dat grasveld bij die fontein bij het WTC (en dan echt zo ver weg dat je je afvraagt hoe ze daar in godsnaam overheen gehobbeld zijn), maar op Amsterdam Zuid heb ik ze toch ook wel eens gezien.
En ik las op de site dat jejouw bagagekar kan dumpen op het perron.
Als die karretjes geen wielen hebben die in de groeven grijpen, of de remmen niet goed genoeg kunnen remmen voor een hellend vlak, dan heb je er niks aan.
Nee, ook op de rolbaan mogen ze niet. En ook niet in de lift. Ze mogen het perron gewoon niet op. En begrijpelijk ook, anders gaan ze ook nog mee de trein in en het hele land door. Hoe ze die dingen dan wél het perron op hebben gekregen, tsja flink tillen dan
De karretjes mogen wel op de rolbaan naar de parkeergarage en het WTC, maar slechts tot een belasting van 39 kilo, anders moet je met de lift.
Als die karretjes geen wielen hebben die in de groeven grijpen, of de remmen niet goed genoeg kunnen remmen voor een hellend vlak, dan heb je er niks aan.
Ik vlieg tegenwoordig vanaf frankfurt, maar tien jaar geleden moest je een hendel induuwen om de kar te kunnen duwen.
Kwestie van de hendel loslaten, de laatste keer dat ik er was mocht je wel met een karretje van de begane grond naar +1 gaan met de roltrap.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik vlieg tegenwoordig vanaf frankfurt, maar tien jaar geleden moest je een hendel induuwen om de kar te kunnen duwen.
Kwestie van de hendel loslaten, de laatste keer dat ik er was mocht je wel met een karretje van de begane grond naar +1 gaan met de roltrap.
Misschien is het ook wel verboden omdat mensen die karretjes op de meest debiele manieren beladen, en die koffers van het koffertje af rollen wanneer ze de helling af gaan.
NS en Schiphol worden denk ik niet heel erg blij van een potje kofferbowlen
Vroeger stond er dit op schiphol.nl, Schiphol bezit een eigen station onder de luchthaven waar u op het perron gratis bagagekarren aantreft. getuige een aantal reiswebsites die alles klakkeloos kopieren.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Handigheid van NMBS: Om de treinbegeleiders met minder gewicht en lompe apparatuur te laten sjouwen, heeft men destijds een nieuwe handcomputer voor de treinbegeleider bedacht. Die heeft geen printer meer. De treinbegeleider loopt nu rond met een hele stapel papieren kaartjes waar een soort van chip in zit. Door in de handcomputer de boel in te voeren, vervolgens een kaartje scannen en uitgeven aan de reiziger. Een volgende TBG kan die dan ook weer scannen, en zo weet men of je niet zwart reist. Echter, er staat niks op die tickets. Zo gebeurt het soms dus dat je 10 van die kaartjes in je portemonnee hebt, en je dus niet meer weet welke de nieuwste was...
Ik weet niet of ze dit systeem nog gebruiken, maar ik hoop het eigenlijk niet, want lomp is het zeker.
Op vrijdag 13 november 2015 21:01 schreef greavy het volgende: Echter, er staat niks op die tickets. Zo gebeurt het soms dus dat je 10 van die kaartjes in je portemonnee hebt, en je dus niet meer weet welke de nieuwste was...
Ik weet niet of ze dit systeem nog gebruiken, maar ik hoop het eigenlijk niet, want lomp is het zeker.
Het systeem is gloednieuw
Het idee zal wel zijn dat je dat ticket na je reis weggooit.
Vroeger stond er dit op schiphol.nl, Schiphol bezit een eigen station onder de luchthaven waar u op het perron gratis bagagekarren aantreft. getuige een aantal reiswebsites die alles klakkeloos kopieren.
via de lift kan je volgens mij wel op perron komen met een kar, maar eerlijk gezegd let ik er niet zo goed op
Het idee zal wel zijn dat je dat ticket na je reis weggooit.
Ja, maar ik hoop dat men óf bezig is met verbetering hierin aanbrengen of al heeft gedaan. TBG kan nu dus continu kaartjes scannen om de juiste te vinden. En dat terwijl je al ¤7 op de trein toeslag moet betalen, wordt er nog regelmatig op de trein verkocht.
Ja, maar ik hoop dat men óf bezig is met verbetering hierin aanbrengen of al heeft gedaan. TBG kan nu dus continu kaartjes scannen om de juiste te vinden. En dat terwijl je al ¤7 op de trein toeslag moet betalen, wordt er nog regelmatig op de trein verkocht.
Maar waarom zou je 10 van die kaartjes in je portemonnee bewaren, ipv het kaartje gewoon in de vuilbak te mikken na je reis?
Oja? Is dat interpretatie van.. Er zijn storingen aan het materieel en dus is het onveilig.. Want dat is echt van het niveau telegraaf-journalistiek.. Of nee, eigenlijk nog niet eens.
Nog even hier op terugkomend. Nee, ik zeg niet dat het onveilig is. Wel dat er met name in de Breda en Beneluxstammen bovengemiddeld veel storingen zijn en dat zaken als defecte deuren, lampen en toiletten niet al te snel gerepareerd worden. Daar komt de hoge uitval nog eens bij.
Volgens iemand op HGBTF die de juiste info kan krijgen: Varkensneus 843, de eerste gemoderniseerde die rondreed voor de testritten, heeft de toelating niet gekregen: Volgens DVIS, het Belgische ILT, zouden er nog teveel mankementen zijn en dingen niet goed genoeg gedocumenteerd. Ook wordt er gevreesd voor eventuele NL-toelatingen, want ook in Nederland moet de gemoderniseerde Varkensneus opnieuw door de toelating. En zoals het er nu voor staat, kan het nogal eens problemen opleveren met de storing met ATB ofzoiets.
Google Street View heeft nu ook een paar Portugese spoorlijnen. Van Lissabon naar Cascais en Sintra. En helemaal omhoog via Caldas da Rainha, Coimbra, Aveiro en Porto en vanaf daar de spoorlijn langs de Douro.
Edit: Oei, de post hierboven niet op tijd gezien.
Edit2: Sodeju zeg!
[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2015 23:41:15 ]
Op vrijdag 13 november 2015 23:22 schreef boriq het volgende: Drie keer raden welke FOK!ker nu met zijn 11 euro kaartje in het midden van Parijs zit, met een schietpartij en gijzeling om de hoek....
Op vrijdag 13 november 2015 23:22 schreef boriq het volgende: Drie keer raden welke FOK!ker nu met zijn 11 euro kaartje in het midden van Parijs zit, met een schietpartij en gijzeling om de hoek....
Succes! Binnen no-time is dit het veiligste gebied van de stad denk ik zo.
Mijn Pools is wat roestig, maar in Siedlce is Stadler druk bezig met het bouwen van de FLIRT voor de NS. Een aantal bakken is al voltooid. Begin volgend jaar komen ze naar Nederland.
Op vrijdag 13 november 2015 23:22 schreef boriq het volgende: Drie keer raden welke FOK!ker nu met zijn 11 euro kaartje in het midden van Parijs zit, met een schietpartij en gijzeling om de hoek....
Op vrijdag 13 november 2015 23:22 schreef boriq het volgende: Drie keer raden welke FOK!ker nu met zijn 11 euro kaartje in het midden van Parijs zit, met een schietpartij en gijzeling om de hoek....
[offtopic]alles ok hier. Zit B2py hier ook in de buurt? Als ik je ergens mee kan helpen neem dan met PM contact met je op want de Grenzen zijn dicht (ingaand/uitgaand)[/offtopic]
Ontopic, 5 metrolijnen in Parijs zijn buiten dienst gesteld....
Op zaterdag 14 november 2015 01:09 schreef Darkwing_Duck het volgende: [offtopic]alles ok hier. Zit B2py hier ook in de buurt? Als ik je ergens mee kan helpen neem dan met PM contact met je op want de Grenzen zijn dicht (ingaand/uitgaand)[/offtopic]
Ontopic, 5 metrolijnen in Parijs zijn buiten dienst gesteld....
Gelukkig alles ok bij jou, helaas geldt dat niet voor iedereen, sterkte.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 14 november 2015 01:09 schreef Darkwing_Duck het volgende: [offtopic]alles ok hier. Zit B2py hier ook in de buurt? Als ik je ergens mee kan helpen neem dan met PM contact met je op want de Grenzen zijn dicht (ingaand/uitgaand)[/offtopic]
Ontopic, 5 metrolijnen in Parijs zijn buiten dienst gesteld....
Bedankt voor je bezorgdheid, ik lig gelukkig in een hostel in Maastricht
Op vrijdag 13 november 2015 23:22 schreef boriq het volgende: Drie keer raden welke FOK!ker nu met zijn 11 euro kaartje in het midden van Parijs zit, met een schietpartij en gijzeling om de hoek....
Op zaterdag 14 november 2015 01:09 schreef Darkwing_Duck het volgende: [offtopic]alles ok hier. Zit B2py hier ook in de buurt? Als ik je ergens mee kan helpen neem dan met PM contact met je op want de Grenzen zijn dicht (ingaand/uitgaand)[/offtopic]
Ontopic, 5 metrolijnen in Parijs zijn buiten dienst gesteld....
Grenzen zijn nimmer dicht, is bijna onmogelijk om frankrijk hermetisch af te sluiten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op vrijdag 13 november 2015 23:22 schreef boriq het volgende: Drie keer raden welke FOK!ker nu met zijn 11 euro kaartje in het midden van Parijs zit, met een schietpartij en gijzeling om de hoek....
Op zaterdag 14 november 2015 12:23 schreef b2py het volgende: Ik las op Somda dat over twee weken de eerste Flirt voor Alphen - Gouda naar Nederland komt.
Ik dacht even aan echt "niemand erin of eruit". Naïeve ik. Natuurlijk is dat niet praktisch haalbaar. Sowwy
Op 15km grens hier ken ik al iets van 7 grensovergangen (misschien zijn dat nog niet eens alle overgangen) waarvan twee redelijk grote (A37-B402 en N366-B408). Echt alle overgangen afsluiten is uberhaupt nooit te realiseren lijkt mij...
Op 15km grens hier ken ik al iets van 7 grensovergangen (misschien zijn dat nog niet eens alle overgangen) waarvan twee redelijk grote (A37-B402 en N366-B408). Echt alle overgangen afsluiten is uberhaupt nooit te realiseren lijkt mij...
Ik geloof dat ik er hier wel 20 heb of zo, waarvan de grootte varieert tussen de A1 en een fietspad... En al zou je die allemaal afsluiten dan kun je nog altijd door de akkers en weilanden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zit in de trein die om 17:39 in Rdam aankomt. Moet naar Middelburg. Wat is wijsheid? Omreizen via Utrecht kost twee uur. Is de kans groter dat het binnen twee uur opgelost is, dus slimmer om in Rdam af te wachten?
Op zaterdag 14 november 2015 17:14 schreef larsico het volgende: Zit in de trein die om 17:39 in Rdam aankomt. Moet naar Middelburg. Wat is wijsheid? Omreizen via Utrecht kost twee uur. Is de kans groter dat het binnen twee uur opgelost is, dus slimmer om in Rdam af te wachten?
Is optie, maar wordt ook lange rit denk ik. Dan zouden we eerst naar Zierikzee moeten en vervolgens nog 1,5 uur naar Mburg. + alleen kaartjes voor trein. Maar bedankt voor de suggestie, we houden dit in ons achterhoofd! Is iig waarschijnlijk sneller dan via Utrecht
Is optie, maar wordt ook lange rit denk ik. Dan zouden we eerst naar Zierikzee moeten en vervolgens nog 1,5 uur naar Mburg. + alleen kaartjes voor trein. Maar bedankt voor de suggestie, we houden dit in ons achterhoofd! Is iig waarschijnlijk sneller dan via Utrecht
Op zaterdag 14 november 2015 17:45 schreef Dr_Flash het volgende: Ik hoor dat er 60 techneuten aan boord waren Dan zullen die anderen zich ook wel niet meer zo lekker voelen..
Damn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 14 november 2015 17:45 schreef Dr_Flash het volgende: Ik hoor dat er 60 techneuten aan boord waren Dan zullen die anderen zich ook wel niet meer zo lekker voelen..
Denk het ook niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm. De Greavy Snoeidienst hoeft hier niet meer langs... ProRail heeft wel erg uitgebreid die spoorberm van struiken vrij gemaakt. Zouden daar soms ook hekken komen????
Op zaterdag 14 november 2015 18:33 schreef greavy het volgende: Hmm. De Greavy Snoeidienst hoeft hier niet meer langs... ProRail heeft wel erg uitgebreid die spoorberm van struiken vrij gemaakt. Zouden daar soms ook hekken komen???? [ afbeelding ]
Nee. De volgende smoes wordt gewoon "zaadjes op de rails".
Op zaterdag 14 november 2015 18:33 schreef greavy het volgende: Hmm. De Greavy Snoeidienst hoeft hier niet meer langs... ProRail heeft wel erg uitgebreid die spoorberm van struiken vrij gemaakt. Zouden daar soms ook hekken komen???? [ afbeelding ]
Zou er maar ff niet gaan staan, als je tenminste niet door de BBE opgepakt wil worden.
Zou er maar ff niet gaan staan, als je tenminste niet door de BBE opgepakt wil worden.
Je bedoeld de DSI - Dienst Speciale Interventies, zoals dat tegenwoordig heet. Desalniettemin als er zo eentje je tuinpad op rijdt heb je reden om je zorgen te maken:
Zou er maar ff niet gaan staan, als je tenminste niet door de BBE opgepakt wil worden.
Dat vind ik echt zulke totale onzin he. Dan heb je echt GEEN idee van waar je mee bezig bent als beveiligingspoppetje. Cameras don't kill people. People kill people.
Mja, nou ja, nogal opgesplitst in 1001 bedrijven en zo, maar het voelt wel een beetje zo.
Dat is in de luchtvaart ook z:, ook al is de boel ontzettend opgesplitst, uiteindelijk werkt iedereen samen als één grote familie.
Er zijn onlangs wat KLM-piloten bij TUIfly geweest om te leren omgaan met een Dreamliner (KLM heeft vandaag hun eerste 787 ontvangen), die lui hebben zelfs in TUI-uniform met zo'n ding gevlogen.
"Ze hebben toegegeven dat ze te dicht in de buurt van de pijler waren gekomen", aldus de ProRail-woordvoerder. "Als schepen te dicht in de buurt van de pijlers komen, bestaat het risico dat ze de brug beschadigen", legt hij het risico uit.
Op zaterdag 14 november 2015 21:44 schreef b2py het volgende: Nouja, het zal wel strategie zijn om niet te zeggen dat ze bang zijn dat er bommen op de pijlers geplakt worden.
Zojuist thuis gekomen, lyon via parijs, compleet niks gemerkt van dichte grenzen, een paar popi jopi kijkende millitairen en een hond die vriendelijk kwam snuffelen.
Hollande heeft het volk dus weer een rat voor de ogen gedraaid.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op zaterdag 14 november 2015 23:19 schreef Merode32 het volgende: Zojuist thuis gekomen, lyon via parijs, compleet niks gemerkt van dichte grenzen, een paar popi jopi kijkende millitairen en een hond die vriendelijk kwam snuffelen.
Hollande heeft het volk dus weer een rat voor de ogen gedraaid.
Kijk jongons en meisjos, hier spreekt een ekte eksper!
Op zaterdag 14 november 2015 23:19 schreef Merode32 het volgende: Zojuist thuis gekomen, lyon via parijs, compleet niks gemerkt van dichte grenzen, een paar popi jopi kijkende millitairen en een hond die vriendelijk kwam snuffelen.
Hollande heeft het volk dus weer een rat voor de ogen gedraaid.
In elk metro en treinstation van formaat in Parijs liepen er toch wat groepjes militairen rond en (bijna) elke winkel had beveiliging ingehuurd...
In elk metro en treinstation van formaat in Parijs liepen er toch wat groepjes militairen rond en (bijna) elke winkel had beveiliging ingehuurd...
Rondlopen is niet voldoende, als je dat soort harde woorden spreekt dan verwacht ik op zijn minst een paspoortcontrole, bagagecontrole eventueel aangevuld met een amerikaans vragengesprek.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....