abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157462859
Mijn oude vertrouwde Renault Mégane van '99 is vorige week total-loss geraakt nadat hij van een dijk af vloog door mijn inschattingsfout en op stenen terecht kwam ;( Ikzelf heb veel geluk gehad en ben ervan af gekomen met slechts spierpijn en wat blauwe plekken.

Inmiddels ben ik dusdanig hersteld dat ik langzaamaan een beetje aan het kijken ben naar het aanbod aan te koop staande auto's welke aan mijn eisen voldoen, welke potentieel mijn volgende auto kan worden :D

Ik heb echter geen verstand van autotechniek. Mijn vorige auto had ik met goed geluk gekocht, maar bleek achteraf nogal duur, omdat de verkoper niet helemaal eerlijk was (teruggedraaide teller, jokken over de staat van onderhoud) ;(

Dat "miskopen" en teveel betalen wil ik eigenlijk deze keer voorkomen. Maar iemand meenemen die verstand van auto's heeft is geen optie, ik heb geen automonteur in mijn kringetje ;)


Mijn eisen:
- Aanschafprijs max. ¤1500,-
- Niet zwaarder dan 1150kg i.v.m. MRB.
- Verbruik niet hoger dan 1 op 13 max. (Met mijn Mégane deed ik 1 op 13,7 gecombineerd.)
- Geen harde stoelen (zoals in veel Duitse auto's... ik wil eigenlijk minstens het zitcomfort van de Mégane.)
- Benzine als brandstof en niet ouder dan '93 (wil alle milieuzones in NL en DE in kunnen).
- 5 deurs
- Enkel hatchback, station of MPV carrosserie i.v.m. vervoer van spullen.
- Qua stevigheid (als in veiligheid) niet slechter dan de Mégane. Mocht het onverhoopt ooit weer misgaan, wil ik niet bij het geringste opgevouwen zitten.
- Geen schadeauto. Wat lichte krasjes oké, maar een portier met een flinke deuk erin bijv... nee...
- Wil er wel een jaar of 4-5 minimaal in kunnen rijden zonder dat hij economisch total-loss raakt door defecten.
- Net interieur en exterieur. Geen "gepimpte" auto's of autostoelen met scheuren erin.
- Geen motoren met turbo's.

- Aan opties:
ABS
Airbags
Stuurbekrachtiging
Automatische transmissie
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Airco
Elektrische ramen voor
Elektrische spiegelverstelling
Trekhaak

- Niet vereiste opties, maar wel een prè:
Boordcomputer (zo'n schermpje om je verbruik e.d. te kunnen zien, dat zat wel in mijn Mégane).
Cruise control

Aan het lijstje valt niet te twisten, ik ga eenmaal geen geld in een auto steken waar ik niet tevreden over ben ;)

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald type. Ik wil enkel niet teveel achteruit gaan in veiligheid, comfort en ruimte. En niet veel duurder uit zijn in kosten dan met mijn Mégane. En het moet een nette auto zijn (dat was mijn Mégane ook, enkel lichte krasjes maar compleet schadevrij interieur, slechts slijtplekken op het stuur). Voor de rest is het echt afhankelijk van wat er te koop is, want ik heb gemerkt dat er vrij weinig aanbod is wat aan mijn wensen voldoet :{ Welgeteld 7 exemplaren door heel Nederland is wat ik heb kunnen vinden ;(


Ik heb zelf deze gevonden tot nu toe, wat zo op papier aan mijn eisen kan voldoen:

1:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Een Mitsubishi Carisma voor ¤1200,- met bijna 166k op de teller. Verbruik is redelijk. Helaas 1 klasse MRB hoger i.v.m. 1180kg :{ Twijfelachtig dus, maar daar valt mee te leven als het verder een auto is die aan al mijn overige eisen voldoet en niet duur in onderhoud.

Echter, ik weet niet wat het zitcomfort hiervan is? Ik heb geen ervaring ermee. Zachte stoelen zijn wel een vereiste gezien het gemiddeld aantal km's van 35-40k per jaar :{ En verder... zijn er bekende (dure) problemen bij dit type auto?

Is het trouwens ook daadwerkelijk een hatchback? Bij de Carisma is volgens mij het uiterlijke verschil tussen de sedan en de hatchback niet zo groot zolang de kofferbak dicht is, alleen hoort bij de hatchback ook de ruit bij de kofferbak-klep. Ze worden wel eens verkeerd geadverteerd :{


2.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Een Peugeot 306 uit 1998, voor ¤1250,-. En particuliere verkoop, volgens de advertentie van een ouder persoon geweest die er niet meer in kan rijden.

Twijfelgeval. Zitcomfort is waarschijnlijk oké, het is een Franse auto :P Maar wat is het verbruik van deze auto? Het is blijkbaar niet geregistreerd bij de RDW :{

Verder, hoe betrouwbaar is de techniek ervan? En verder een opvallend lage km-stand van net geen 73k, met NAP. Is dat wel goed? Kan zomaar veel korte ritten betekenen wat voor zover ik weet niet zo goed is voor de techniek, vooral voor een automaat? :{


3.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Een Renault Mégane van 2001 met 150k op de teller, voor ¤1294,-. Qua techniek volgens mij hetzelfde als de '99 Mégane die ik had. Die was betrouwbaar op zich, maar had ook best vaak de behoefte gehad om de garage te zien. Is het verstandig om weer hetzelfde te nemen?

Oh ja, deze heeft minder opties dan de mijne... sowieso geen mislichten voor en geen spoiler.

Maar wel "goedkoop" met ¤1300,- :o De mijne kostte 3,5 jaar geleden ¤1750,- en 180k op de teruggedraaide teller, zo 240k in het echt... eigenlijk teveel betaald toen ;(


4.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Nòg een Renault Mégane voor ¤1450. Deze is van 1999 en bij benadering 150k gereden (in de tekst staat dat tellerbak is vervangen geweest, daarom lage stand van 85k), zonder NAP zoals hij er nu staan. Voor ¤1350,-.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij nummer 3. Maar deze prefereer ik niet i.v.m. de niet-kloppende km-stand op de teller :{


5.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Wéér een Renault Megane, ook van 1999, met 158k op de teller, naar eigen zeggen met NAP.

In principe geldt ook hier het verhaal van nummer 3. Maar ik twijfel wel of dit de phase 2 is (net als de mijne), of toch de oude phase 1? Qua voorkant, tellerbak en automaat-hendel is het eigenlijk phase 1. Maar de 1.6 16v motor is toch pas vanaf phase 2? Maar verbruikscijfers e.d. zijn wel hetzelfde als die van mij... dus waarschijnlijk zit er ook een DP0 automaatbak in, maar is die niet ook pas ingevoerd vanaf de phase 2 modellen? Wel een vreemde auto in mijn ogen? :{


6.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Een Mitsubishi Carisma met 186k op de teller (NAP aanwezig), ¤1450,-

Net als voor nummer 1 geldt: geen idee hoe het zitcomfort is en hoe betrouwbaar de techniek is.

Ik vind deze eigenlijk best mooi, maar helaas wel lederen bekleding... dat wil vaak nog wel eens scheuren bij de bestuurdersstoel... dat vind ik wel een echte afknapper :{ Op de foto's hebben ze de stoel niet helemaal laten zien, het belangrijkste deel staat er niet op :{

Verder, net als nummer 1, eigenlijk 1 klasse MRB te hoog, dus twijfelachtig en alleen acceptabel mits aan alle overige eisen voldaan en betrouwbaar.


7.
http://www.autoweek.nl/oc(...)&accsry[]=13&sort=19
Een Citroën Xsara Break uit 2000, voor ¤950,- en 213k op de teller met NAP.

Hij is wel erg aantrekkelijk geprijsd :) Maar daardoor vrees ik ook dat er verborgen gebreken kunnen zijn :{

Ik heb zelf al wel eens een Citroën Xsara Break als leenauto gehad, maar dat was eentje met een 1.8i motor en 4-traps automaat van ZF. Hij zoop enorm veel benzine, 1 op 9 of zo deed hij op 130km/u :{

Maar deze is wat nieuwer en met 1.6 motor, met vergelijkbaar verbruik als mijn Mégane. Mogelijk zit er ook dezelfde automaatbak is als in mijn Mégane als in de AL4, maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik wel eens gehoord heb over de Xsara is dat de dashboard-lampjes vaak stuk zijn (bij leenauto '97 ook zo, bijna allemaal dood) en motoren die olie schijnen te lekken nabij de dynamo. Maar treft dat ook de '00 exemplaren? :{

------

Tja... wat is verstandig om te doen? :) Zijn er nog andere suggesties qua modellen (moeten wel daadwerkelijk beschikbaar zijn)? Budget gaat i.i.g. niet omhoog en geen doorstrepingen in het eisenpakket.

Verder, hoe zit het met het onderhoudsschema van deze verschillende modellen? Wijkt het veel af v/d Mégane?

Die deed elke:
20k olie+filter, interieurfilter
40k luchtfilter+bougies
60k brandstoffilter+remvloeistof
120k distributie+toebehoren en koelvloeistof

Eigenlijk wil ik een auto die niet te ver daarvan afwijkt naar boven qua kosten (maar ga ook geen beurten overslaan, want dat komt de betrouwbaarheid en levensduur niet ten goede).

Er zijn wel auto's op de markt waarvan de automaatolie (ATF) regelmatig ververst moet worden. Is dat een dure handeling als de garage dat moet doen?
pi_157463042
Heb je weer achteruit zitten rijden dat je van die dijk af vloog?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157463144
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 02:21 schreef Ingolstadt het volgende:
Heb je weer achteruit zitten rijden dat je van die dijk af vloog?
Nee, gewoon vooruit. Het was donker, onterecht aangenomen dat de weg vrij recht was en ongemerkt te hard gereden+regen. Toen kwam de scherpe bocht opduiken en was het te laat :{
pi_157463235
Waren de koplampen ook al stuk van de megane _O-

Hoeveel km,s rij je trouwens per jaar ?
  woensdag 11 november 2015 @ 02:53:54 #5
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_157463241
Ik heb een tijdje een 306 gehad en heb er met veel plezier in gereden. Ding was aardig betrouwbaar (Peugeots uit de jaren '90 zijn nog lekker 'ouderwets': beproefde techniek en niet te veel moderne gimmicks), ging als de relatieve brandweer (was een 2.0 8v XSI uit 1994), was comfortabel zoals die Fransen dat doen en behoorlijk ruim van binnen.

Volgens spritmonitor.de moet je met de 1.8 toch wel rond de 1:12 kunnen rijden als je niet al te enthousiast met het pedaal bent. De 1.6 zal wel wat zuiniger zijn.

Wat onderhoud betreft: de intervallen zijn ongeveer gelijk aan die je noemt.

Die van mij is helaas overleden aan een verbrandde ECU, verder ging het beestje altijd lachend door de keuring. Let wel: ik heb hem snel-snel gekocht voor 300 euro (ja, 300 _O- ), ding had er bij aanschaf 255dkm op zitten en was al jaren niet of amper onderhouden. Zelf een goede beurt gegeven, nieuwe distri-riem en remmen en that's it. Aanrader ^O^

Oh, ik heb alleen geen ervaring met de automaat. Kan zijn dat die volstrekt kut is :P
pi_157463284
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 02:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Waren de koplampen ook al stuk van de megane _O-

Hoeveel km,s rij je trouwens per jaar ?
Tot nu toe gemiddeld genomen iets meer dan 37k per jaar.

quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2015 02:53 schreef Mano_ het volgende:
Ik heb een tijdje een 306 gehad en heb er met veel plezier in gereden. Ding was aardig betrouwbaar (Peugeots uit de jaren '90 zijn nog lekker 'ouderwets': beproefde techniek en niet te veel moderne gimmicks), ging als de relatieve brandweer (was een 2.0 8v XSI uit 1994), was comfortabel zoals die Fransen dat doen en behoorlijk ruim van binnen.

Volgens spritmonitor.de moet je met de 1.8 toch wel rond de 1:12 kunnen rijden als je niet al te enthousiast met het pedaal bent. De 1.6 zal wel wat zuiniger zijn.

Wat onderhoud betreft: de intervallen zijn ongeveer gelijk aan die je noemt.

Die van mij is helaas overleden aan een verbrandde ECU, verder ging het beestje altijd lachend door de keuring. Let wel: ik heb hem snel-snel gekocht voor 300 euro (ja, 300 _O- ), ding had er bij aanschaf 255dkm op zitten en was al jaren niet of amper onderhouden. Zelf een goede beurt gegeven, nieuwe distri-riem en remmen en that's it. Aanrader ^O^

Oh, ik heb alleen geen ervaring met de automaat. Kan zijn dat die volstrekt kut is :P
Het is wel de 1.8 die in de advertentie staat :{ Dus verbruik van 1 op 12 bij niet doortrappen en bij een handbak? :{ Dan valt die eigenlijk af omwille van het verbruik, ik vind het vrij fors eigenlijk :{ Zuinig verbruik vind ik wel erg belangrijk gezien het aantal km's dat ermee gemaakt wordt :{

Deze is wel ¤1250,-... :{
  woensdag 11 november 2015 @ 03:14:34 #7
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_157463319
Is een diesel dan niet voordeliger? Of LGP op z'n minst.
pi_157463343
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2015 03:14 schreef Mano_ het volgende:
Is een diesel dan niet voordeliger? Of LGP op z'n minst.
Het is op zich wel voordeliger, maar in de start-post staat al waarom ik toch voor benzine heb gekozen:
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
- Benzine als brandstof en niet ouder dan '93 (wil alle milieuzones in NL en DE in kunnen).
Voor 1500 koop je geen diesel die aan al mijn eisen voldoet èn de milieuzones in mag ;(


LPG heb ik er niet bij gezet, maar redenen om het niet te willen:
- Schijnt storingsgevoelig te zijn qua ontsteking.
- Vaker motoronderhoud (kleppen?)?
- Meestal inleveren van kofferbak-ruimte of reservewiel.
- LPG-auto mag niet door de kanaaltunnel, iets wat ik absoluut nog een keer wil doen.
  woensdag 11 november 2015 @ 07:24:45 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_157463701
Ik denk niet dat je een auto gaat vinden. Te veel eisen voor een te klein budget.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_157463758
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:24 schreef mstx het volgende:
Ik denk niet dat je een auto gaat vinden. Te veel eisen voor een te klein budget.
Dat inderdaad.

Enne; als je lange ritten maakt zijn zachte stoelen juist een pain in the ass voor je rug. Daarnaast; Duitse auto's die allen harde stoelen hebben; huh?!
pi_157463786
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279782990?asrc=st|as

dit niks voor je dan ? hij is wat zwaarder en grooter dan je vorige auto, maar die stoelen zijn toppie.

en met een beetje verder zoeken zou je er zelfs een kunnen vinden met climate controle en cruise control,

bijv;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/278800061?asrc=st|as

maar denk dat, als het mogelijk is, je budget iets zou moeten verruimen om aan al je eisen te laten voldoen. of eisen laten vallen :)

Succes iig met je zoektocht ;)
  woensdag 11 november 2015 @ 08:12:23 #12
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_157463927
V40/S40 zijn fijne karren hoor, maar ik zou er niet te hard op rekenen dat je er 1:13 mee gaat halen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_157464393
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:12 schreef JDude het volgende:
V40/S40 zijn fijne karren hoor, maar ik zou er niet te hard op rekenen dat je er 1:13 mee gaat halen.
euh whut ?
dat haalde ik zelfs met mijn T4 uit 98' als ik normaal reed :P
  woensdag 11 november 2015 @ 11:22:39 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157466522
quote:
Dat is idd een heel interessante optie denk ik.
Japanse stoelen zijn ook niet zo hard als Duitse stoelen, dus dat scheelt alweer, en qua techniek is het sowieso bijna niet kapot te krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157467578
Volgens mij heb je enorm mazzel gehad met die Franse bak, eigenlijk zijn alleen de transmissies in de grotere Duitse en Zweedse bakken te vertrouwen.

Ik zou lekker voor een JAP kiezen met Aisin bak of Cvt erin. Hyundai heeft ook heel lang een Aisin 4 traps geleverd.

Is een Prijs al haalbaar, of zijn ze nog te duur?
.
pi_157468885
;( ;(
pi_157468955
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:24 schreef mstx het volgende:
Ik denk niet dat je een auto gaat vinden. Te veel eisen voor een te klein budget.
Dus alle auto's in de start-post is uiteindelijk rotzooi, niet de moeite waard om te kopen? ;(

quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:42 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat inderdaad.

Enne; als je lange ritten maakt zijn zachte stoelen juist een pain in the ass voor je rug. Daarnaast; Duitse auto's die allen harde stoelen hebben; huh?!
Maar harde stoelen zorgen wel binnen de 2 uur voor een pijnlijk zitvlak... dat is ook niks... :P

Ik zeg niet alle Duitse auto's, maar wel waarschijnlijk de meeste in de klasse waar ik kijk.

Zelf heb ik gereden in een Golf IV (2003), Golf V (volgens mij 2007) en Golf VI (2011). En als passagier gezeten in een Polo (2001) en een Seat Cordoba (van rond 2003). En ze hadden allemaal harde stoelen :{

Maar goed, op een paar benzine-slurpende Opel's na heb ik ook geen Duitse auto's gezien met de prijs en opties die ik wil, dus dat is verder niet heel relevant.

quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:47 schreef Martijn137 het volgende:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279782990?asrc=st|as

dit niks voor je dan ? hij is wat zwaarder en grooter dan je vorige auto, maar die stoelen zijn toppie.

en met een beetje verder zoeken zou je er zelfs een kunnen vinden met climate controle en cruise control,

bijv;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/278800061?asrc=st|as

maar denk dat, als het mogelijk is, je budget iets zou moeten verruimen om aan al je eisen te laten voldoen. of eisen laten vallen :)

Succes iig met je zoektocht ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:56 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

euh whut ?
dat haalde ik zelfs met mijn T4 uit 98' als ik normaal reed :P
Ik heb al naar een V40 zitten kijken, maar ik vind 'm inderdaad te zwaar. En nog belangrijker: het verbruik. 1 op 13 gecombineerd ga je er niet mee halen. Een vriend van me heeft een S40 handgeschakeld uit 1997 en hij haalt gecombineerd maar rond de 1 op 10/11 terwijl hij rustig rijdt en vrij veel 130-snelweg :{

quote:
Nee, zoals in de start-post al staat: alleen hatchback, station of MPV als carrosserie-vorm i.v.m. het vervoeren van spullen.

Deze Mazda is een sedan :{ En ik zie bijv. ook geen airco :{

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:30 schreef Fer het volgende:
Volgens mij heb je enorm mazzel gehad met die Franse bak, eigenlijk zijn alleen de transmissies in de grotere Duitse en Zweedse bakken te vertrouwen.

Ik zou lekker voor een JAP kiezen met Aisin bak of Cvt erin. Hyundai heeft ook heel lang een Aisin 4 traps geleverd.

Is een Prijs al haalbaar, of zijn ze nog te duur?
Ik heb ze niet voorbij zien komen op Marktplaats of Autoweek, als ik mijn opties aan vink en prijs-range opgeef in de zoekfunctie.

Daarnaast, die Franse automaatbak (was die DP0 niet van Siemens trouwens?) in de Mégane was anders wel geniaal wat het schakelprogramma betreft. De schakelmomenten en kickdown passen zich aan je rijgedrag aan. En ook heel zuinig rijden als je dat wil: de lock-up gaat al in bij 35km/u en 2e versnelling als je rustig rijdt :D Terwijl hij ook flink door kan trekken als hij merkt dat je pittig door wil rijden, bergen aan het rijden bent of een aanhanger bij je hebt :D

Daarentegen heb ik ook gereden in een Duitse automaat uit ongeveer dezelfde tijd:
- VW Golf van 2003 met 4-traps automaat: lock-up komt laat in en bij geringste acceleratie gaat hij weer los => onzuinig. En de kick-down is veel te gevoelig, bij zelfs het meeste rustige accelereren bij het inhalen gaat hij in :{ Daarnaast... hele korte zielige versnellingen... :{

- Citroën Xsara 1.8i Break van 1997 met 4-traps automaat van ZF (=Duitse automaatbak toch?). Op zich prima rijcomfort, maar ook bij deze bak gaat de lock-up achterlijk laat in, dus vooral in de stad een veel hoger verbruik... niet leuk... :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is idd een heel interessante optie denk ik.
Japanse stoelen zijn ook niet zo hard als Duitse stoelen, dus dat scheelt alweer, en qua techniek is het sowieso bijna niet kapot te krijgen.
Geldt de onverwoestbare techniek dan niet voor die Mitsubishi Carisma's in de start-post? Die zijn toch ook Japans? Ik weet alleen niet of die echt hatchback zijn of verkeerd geadverteerd?

Daarnaast, hoe zit het met de veiligheid ervan vergeleken met Franse auto's zoals de Mégane?
  woensdag 11 november 2015 @ 13:56:01 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157469018
Even off-topic, maar TS, reed je met groot licht aan tijdens je ongeluk, want als ik het filmpje bekijk dan heb ik dat gevoel niet...
En ervaring leert dat mensen uit de randstad hun groot licht erg weinig gebruiken op het platteland.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 november 2015 @ 14:00:40 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157469099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:52 schreef Fien1989 het volgende:

Geldt de onverwoestbare techniek dan niet voor die Mitsubishi Carisma's in de start-post? Die zijn toch ook Japans? Ik weet alleen niet of die echt hatchback zijn of verkeerd geadverteerd?

Daarnaast, hoe zit het met de veiligheid ervan vergeleken met Franse auto's zoals de Mégane?
Qua techniek zal dat niet anders zijn bij de Mitsubishi, maar de Mazda zal wat lichter zijn.

Als je de veiligheid van de Megane als minimumeis neemt zal het gros van de auto's zich daar wel mee kunnen meten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157469134
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:52 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb al naar een V40 zitten kijken, maar ik vind 'm inderdaad te zwaar. En nog belangrijker: het verbruik. 1 op 13 gecombineerd ga je er niet mee halen. Een vriend van me heeft een S40 handgeschakeld uit 1997 en hij haalt gecombineerd maar rond de 1 op 10/11 terwijl hij rustig rijdt en vrij veel 130-snelweg :{

[..]
V40 is iets zuiniger dan de S40, iets betere airodynamica ;) maar kan me voorstellen dat het geen liters gaat schelen. heb er met mijn V40 nauwelijks op gelet moet ik eerlijk zeggen :+
(maar 1 op 13 moet toch echt wel haalbaar zijn dacht ik :{ )

quote:
Nee, zoals in de start-post al staat: alleen hatchback, station of MPV als carrosserie-vorm i.v.m. het vervoeren van spullen.

Deze Mazda is een sedan :{ En ik zie bijv. ook geen airco :{

http://ww3.autoscout24.nl/classified/272535475?asrc=st|as

voor het idee, er zijn ook zulke 323'tjes te krijgen, leuke auto's veel ruimte, maatje van mij heeft ook zo een, top ding :Y
pi_157469143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:56 schreef Leandra het volgende:
Even off-topic, maar TS, reed je met groot licht aan tijdens je ongeluk, want als ik het filmpje bekijk dan heb ik dat gevoel niet...
En ervaring leert dat mensen uit de randstad hun groot licht erg weinig gebruiken op het platteland.
Groot licht stond al aan toen... en juist daardoor was ik ongemerkt harder gaan rijden, omdat het zicht beter leek :{

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Qua techniek zal dat niet anders zijn bij de Mitsubishi, maar de Mazda zal wat lichter zijn.

Als je de veiligheid van de Megane als minimumeis neemt zal het gros van de auto's zich daar wel mee kunnen meten.
Maar de Mazda heeft de verkeerde carrosserie-vorm en o.a. geen airco :{ Dat zijn mega afknappers :{
pi_157469200
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:02 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

V40 is iets zuiniger dan de S40, iets betere airodynamica ;) maar kan me voorstellen dat het geen liters gaat schelen. heb er met mijn V40 nauwelijks op gelet moet ik eerlijk zeggen :+
(maar 1 op 13 moet toch echt wel haalbaar zijn dacht ik :{ )

[..]

http://ww3.autoscout24.nl/classified/272535475?asrc=st|as

voor het idee, er zijn ook zulke 323'tjes te krijgen, leuke auto's veel ruimte, maatje van mij heeft ook zo een, top ding :Y
Als je naar de verbruikscijfers v/d V40 op papier bekijkt, dan is het best moeilijk om de 1 op 13 gemiddeld te halen. Of je moet nooit stad rijden en op de snelweg geen 130 gaan rijden.

Die cijfers voor buiten de bebouwde kom zijn namelijk gemeten rond de 80-100km/u. Niet bij 130.

Die 323's ken ik, maar komen niet voor in mijn prijsklasse :{
  woensdag 11 november 2015 @ 14:06:18 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157469201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:03 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Groot licht stond al aan toen... en juist daardoor was ik ongemerkt harder gaan rijden, omdat het zicht beter leek :{

[..]

Maar de Mazda heeft de verkeerde carrosserie-vorm en o.a. geen airco :{ Dat zijn mega afknappers :{
Okay, goed dat je je groot licht iig gebruikte.

Een airco (en automaat) maakt een auto zwaarder, als je werkelijk wat keuze wilt hebben zul je waarschijnlijk je budget of eisenpakket iets moeten aanpassen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157469211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:52 schreef Fien1989 het volgende:
Dus alle auto's in de start-post is uiteindelijk rotzooi, niet de moeite waard om te kopen? ;(
Wil niet zeggen dat het allemaal rotzooi is, maar in die prijscategorie komt de "geluksfactor" meer om de hoek kijken.
Ook omdat het spul van jou linkjes 16/17/18 jaar oud is, rubbers uitgedroogd, plastic broos en breekt spontaan af, etc

Bij het aantal km`s wat jij per jaar maakt zou ik een auto met LPG G3 kopen, het verschil in wegenbelasting verdien je heel snel terug met de goedkopere brandstof.
Nadeel is dat LPG auto`s vaak meer km`s hebben gereden....

En jij wil geen auto op LPG omdat je dan niet door de kanaaltunnel mag, dat zou ik maar snel vergeten.
Doordat half Afrika nu in Calais aan het kamperen is, is dat nu ook niet meer zo geweldig.
Pak de veerboot vanaf Duinkerken, minder druk als veerboot in Calais en bijna net zo duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')