Ik zie staan:quote:Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk?
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.quote:Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
- Iets met een Mitsubishi GDI motor wordt 'm niet, omdat iemand me vertelde dat die motoren vroeg of laat voor dure problemen zorgen en eigenlijk alleen goed op Euro98 kunnen lopen. Iets wat ik niet eerder wist.
Dat zwavelverhaal klopt zo ongeveer wel.quote:Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.
hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.
tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.
correct me if i'm wrong![]()
Dit zegt zomoto:quote:Op maandag 16 november 2015 09:09 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik zie staan:
• APK tot: -
• GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INTERNET MEENEEM PRIJZEN
• DEALER INGERUILDE OCCASIONS TEGEN SUPER LAGE PRIJZEN
Dat is zo'n beetje dat kritische kijken waar ik het eerder over had.
Wat waarschijnlijk gebeurd is met deze auto is dat iemand hem heeft ingeruild bij de aankoop van een andere tweedehands auto omdt het niet meer rendabel was om onderhoud te laten doen. Het bedrijf waar hij is ingeruild heeft hem vervolgens verkocht aan een opkoper voor 500 euro. Die opkoper poetst hem dan een beetje en zet hem ook weer zo te koop. Zonder er ook maar iets aan te doen qua onderhoud. Jij koopt dan een goedkope auto denk je, maar voor je er de weg mee op kan, ben je waarschijnlijk nog eens zo'n bedrag aan kwijt aan reparaties. Als je pech hebt nog meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 november 2015 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit zegt zomoto:Stil nou. Lekker laten kopen , dan kan er mooi een slotje op dit topic. TS had voordat ze dit topic openende toch al bedacht dat het weer een gare Megane moest gaan wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
Besef je wel dat dieseluitlaatgassen als kankerverwekkend te boek staan dus niet te diep snuiven.quote:En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Klopt en wat sometimes zegt ook, ze horen op 98 maar kunnen ook prima op 95 maar met een iets hoger verbruik, motor loopt verder net zo goed erop.quote:Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.
hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.
tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.
correct me if i'm wrong![]()
Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef Fien1989 het volgende:
De kanaaltunnel wil ik echt wel een keer meemaken, als het in de toekomst misschien wat rustiger wordt. De boot... hell no....![]()
Ja, maar dan kan ze wel haar winterbanden opnieuw gebruiken, tadaaa... fikse besparing.quote:Op maandag 16 november 2015 10:24 schreef jackass__ het volgende:
Ga nu maar gewoon die megane van 1200 halen om er dan weer 6000(!) euro aan achterstallig onderhoud en reparaties aan uit te geven als je daar blij van word. En als je hem niet in de soep rijd is ie alsnog afgeschreven over 2-3 jaar.
Of je leent 5000 euro, koop een mooie diesel van rond de 6000 euro en je hebt een veel veiligere en zuinigere auto waar je nog jaren plezier van hebt.
En nog een turbo ook!quote:Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,
is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225
Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
Ik wil gewoon alle vrijheid hebben als ik een auto koop, ik heb ik 'm voor.quote:Op maandag 16 november 2015 10:37 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.quote:Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,
is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225
Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
hij is anders wel groenquote:Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.
En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Heb je al een afspraak gemaakt voor die rode sloop Megane?quote:Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.
En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Mijn bmw 728i uit 1985 op lpg kreeg gewoon n groene sticker anders.quote:Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.
En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Dus jij vindt elk jaar bijna 1700 euro aan onderhoudskosten normaal wel vrij normaal? Ik vind dat behoorlijk veel.quote:Op maandag 16 november 2015 11:10 schreef Fien1989 het volgende:
Overdrijf niet met de onderhoudskosten van de vorige auto. Dat was 5880 euro over 3,5 jaar en waarvan 1020 aan banden was besteed (6 stuks zomer, 4 stuk winter. Allemaal A-merk. En incl. bandenwissel, opslag). Verder ook zo'n 80 opgegaan aan laten balanceren omdat het niet goed gedaan was.
Banden zullen bij elke auto slijten bij zulk aantal km's en verder is een beurt elke 20k of een ditributieriem ook bij andere auto's nodig.
[..]
Ik wil gewoon alle vrijheid hebben als ik een auto koop, ik heb ik 'm voor.
Lenen/huren is al TIG keer afgewezen als optie i.v.m. dat ik alleen kan rijden met een automaat.
Ik vraag me dan wel af waarom de laatste 7 eigenaren er allemaal na max. een half jaar alweer vanaf wilden.quote:Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,
is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225
Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
zo ver had ik dan al weer niet gekekenquote:Op maandag 16 november 2015 13:11 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af waarom de laatste 7 eigenaren er allemaal na max. een half jaar alweer vanaf wilden.
Neequote:Op maandag 16 november 2015 11:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb je al een afspraak gemaakt voor die rode sloop Megane?
Nee, ik ben niet lid van de ANWBquote:Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef Leandra het volgende:
Zeg TS, ik neem aan dat je lid bent van de ANWB? Waarom laat je geen ANWB aankoopkeuring doen?
Je shopt dan wel in een prijsklasse waar mensen over het algemeen voor kort gebruik in shoppen, maar kennelijk verwacht je dat je er nog een miljoenmiljard kilometer mee zult gaan maken.
De aankoopkeuring kost dan wel wat (waarschijnlijk kan het bij een merkdealer goedkoper), maar ik denk dat je beter ¤ 161,65 over de balk kunt smijten dan dat weer een auto koopt waar je in 3 jaar tijd ¤ 6.000 ¤ 5.880 tegenaan moet gooien.
Als de verkoper niet wil meewerken aan een aankoopkeuring weet je gelijk al dat je hem moet laten staan.
Eisen v/d groene sticker:quote:Op maandag 16 november 2015 12:47 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Mijn bmw 728i uit 1985 op lpg kreeg gewoon n groene sticker anders.
quote:Op maandag 16 november 2015 13:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
NeeAls ik nader de foto's bekijk, zit er geen trekhaak op terwijl in de advertentie wel trekhaak is genoemd
Mogelijk is het een afneembare, dat moet ik gaan vragen.
Dat kan ik niet zien in mijn glazen bol. De enige manier is om te kijken, rijden, onderhoudshistorie checken en op basis daarvan een beslissing te maken.quote:Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die voldoet omdat het hetzelfde type auto is als wat ik hiervoor hadDeze Megane stond ook in de start-post
![]()
Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk?
Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor nietsquote:Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?
Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.quote:Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef lst128 het volgende:
[..]
Dat kan ik niet zien in mijn glazen bol. De enige manier is om te kijken, rijden, onderhoudshistorie checken en op basis daarvan een beslissing te maken.
Deze ook al gezien?
http://link.marktplaats.nl/m986113104
http://link.marktplaats.nl/m984468564
En wat is hier dan mis mee? http://link.marktplaats.nl/m984674318 Puur de wegenbelasting ivm gewicht? Kost je 8 euro per maand meer tov een hatcback Megane...
En onderneem nou eens actie, ipv alleen maar zo veel mogelijk problemen proberen te zien. Die Opel Astra uit mijn lijstje was 's avonds al weer van Marktplaats gehaald, was dus blijkbaar een goede deal. Zo heb ik laatst mijn eigen auto verkocht binnen 10 minuten. Dus als je iets ziet wat interessant kan zijn, bellen en gaan kijken. Handelaren zitten constant te F5-en om goede deals van particulieren weg te kapen en vervolgens met een flinke marge weer door te zetten zonder ook maar iets aan de auto te doen. Met een krap budget is het gewoon zonde om daar voor te betalen.
Dus als je er moeite insteekt en een beetje geluk hebt, vind je die speld in een hooiberg wellicht
Ik krijg een beetje het idee dat de TS geen keuzes durft te maken. Alles moet in de toekomst mogelijk zijn. Een keer door de kanaaltunnel, alle milieuzones in, verhuizen met aanhanger maar dan zonder aanhanger (want verbruik), alle luxes. Maar met een laag verbruik en lage aanschafprijs, al maken de onderhoudskosten dan weer weinig uit.quote:Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?
Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |