abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157593165
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk? :D
Ik zie staan:

• APK tot: -

• GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INTERNET MEENEEM PRIJZEN

• DEALER INGERUILDE OCCASIONS TEGEN SUPER LAGE PRIJZEN

Dat is zo'n beetje dat kritische kijken waar ik het eerder over had.
Wat waarschijnlijk gebeurd is met deze auto is dat iemand hem heeft ingeruild bij de aankoop van een andere tweedehands auto omdt het niet meer rendabel was om onderhoud te laten doen. Het bedrijf waar hij is ingeruild heeft hem vervolgens verkocht aan een opkoper voor 500 euro. Die opkoper poetst hem dan een beetje en zet hem ook weer zo te koop. Zonder er ook maar iets aan te doen qua onderhoud. Jij koopt dan een goedkope auto denk je, maar voor je er de weg mee op kan, ben je waarschijnlijk nog eens zo'n bedrag aan kwijt aan reparaties. Als je pech hebt nog meer.
pi_157593182
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
- Iets met een Mitsubishi GDI motor wordt 'm niet, omdat iemand me vertelde dat die motoren vroeg of laat voor dure problemen zorgen en eigenlijk alleen goed op Euro98 kunnen lopen. Iets wat ik niet eerder wist.
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.

hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.

tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.

correct me if i'm wrong :)
pi_157593234
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.

hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.

tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.

correct me if i'm wrong :)
Dat zwavelverhaal klopt zo ongeveer wel.

Maar de GDI heeft eigenlijk benzine nodig met een octaangetal van tenminste 97. Super dus, of bijvoorbeeld Shell V-Power (dat heeft octaangetal 97, maar in Nederland mag op de pomp alleen 95 of 98 staan).

In de tankdop van de Mitsubishi's zit ook een sticker waar dat octaangetal op staat. Wettelijk moet elke auto in Nederland echter kunnen rijden op Euro 95.
Daar gaat 'ie niet beter van lopen en ook niet zuiniger.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 16 november 2015 @ 09:22:28 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157593301
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:09 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik zie staan:

• APK tot: -

• GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INTERNET MEENEEM PRIJZEN

• DEALER INGERUILDE OCCASIONS TEGEN SUPER LAGE PRIJZEN

Dat is zo'n beetje dat kritische kijken waar ik het eerder over had.
Wat waarschijnlijk gebeurd is met deze auto is dat iemand hem heeft ingeruild bij de aankoop van een andere tweedehands auto omdt het niet meer rendabel was om onderhoud te laten doen. Het bedrijf waar hij is ingeruild heeft hem vervolgens verkocht aan een opkoper voor 500 euro. Die opkoper poetst hem dan een beetje en zet hem ook weer zo te koop. Zonder er ook maar iets aan te doen qua onderhoud. Jij koopt dan een goedkope auto denk je, maar voor je er de weg mee op kan, ben je waarschijnlijk nog eens zo'n bedrag aan kwijt aan reparaties. Als je pech hebt nog meer.
Dit zegt zomoto:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 november 2015 @ 09:53:08 #245
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157593694
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit zegt zomoto:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stil nou. Lekker laten kopen , dan kan er mooi een slotje op dit topic. TS had voordat ze dit topic openende toch al bedacht dat het weer een gare Megane moest gaan worden :')
  maandag 16 november 2015 @ 10:04:11 #246
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157593832
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
:D _O- en wanneer heb jij voor het laatst in een moderne benzine gereden? Diesel maakt nog altijd meer herrie dan benzine.

quote:
En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Besef je wel dat dieseluitlaatgassen als kankerverwekkend te boek staan dus niet te diep snuiven.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 16 november 2015 @ 10:12:41 #247
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157593905
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.

hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.

tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.

correct me if i'm wrong :)
Klopt en wat sometimes zegt ook, ze horen op 98 maar kunnen ook prima op 95 maar met een iets hoger verbruik, motor loopt verder net zo goed erop.
Maar dat heb ik intussen al 3x gepost hier en de TS lijkt het gewoon te negeren en de borrelpraat van een 'iemand' maar voor waarheid aan te nemen.

Verder zie ik vooral heel veel eisen, een enorm aantal kilometers per jaar en een minimaal budget.
Het is vrij simpel: Eisen bijstellen of budget omhoog.

Alle hulp hier wordt domweg genegeerd volgens mij dus succes er verder mee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157594040
mee eens, maar daarom had ik ook al eens gezegd dat als ze zo tevreden was over haar vorige auto dat ze dan toch "dezelfde" auto terug koopt...

maar kan me voorstellen dat je, als je toch moet wisselen, even kijkt of het ergens anders beter kan.

dat ze nu eenmaal haar redenen heeft om haar eisen pakket niet aan te passen.....
zo heeft iedereen wel zijn of haar te kort komingen ;) :P
pi_157594041
Ga nu maar gewoon die megane van 1200 halen om er dan weer 6000(!) euro aan achterstallig onderhoud en reparaties aan uit te geven als je daar blij van word. En als je hem niet in de soep rijd is ie alsnog afgeschreven over 2-3 jaar.

Of je leent 5000 euro, koop een mooie diesel van rond de 6000 euro en je hebt een veel veiligere en zuinigere auto waar je nog jaren plezier van hebt.
pi_157594193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef Fien1989 het volgende:

De kanaaltunnel wil ik echt wel een keer meemaken, als het in de toekomst misschien wat rustiger wordt. De boot... hell no.... :N

Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.
pi_157594283
diesel
1476 wegenbelasting / jaar
960 verzekering / jaar
3200 brandstof / 40000kilometer
5636 totaal


benzine
484 wegenbelasting / jaar
480 verzekering / jaar
4740 brandstof / 40000kilometer
5704 totaal

even gekopieerd uit excel omdat ik ff benieuwd was.

ik heb deze gegevens van mijn auto (Volvo V50 2.0D) vergeleken met de megane voor verzekering en wegenbelasting (http://link.marktplaats.nl/m982069294)

ik reken voor de megane 1 op 13,5 en de v50 1op15. en dat is met mijn rijstijl (voor de v50), dat kan goedkoper :)

en mijn V50 is WA+ (niet casco maar ruitschade e.d. wel mee verzekerd) verzekerd, de megane WA gerekend

oke de aanschaf waarde heb ik er uit gelaten. maar als je dus een kleinere diesel zou kunnen vinden met een lager wegenbelasting tarief kan je flink wat besparen.

en doorgaans kan je in duitsland net buiten de umweltzones parkeren en dan met het OV de stad in..... het kan....... :P
  maandag 16 november 2015 @ 10:50:42 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157594384
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:24 schreef jackass__ het volgende:
Ga nu maar gewoon die megane van 1200 halen om er dan weer 6000(!) euro aan achterstallig onderhoud en reparaties aan uit te geven als je daar blij van word. En als je hem niet in de soep rijd is ie alsnog afgeschreven over 2-3 jaar.

Of je leent 5000 euro, koop een mooie diesel van rond de 6000 euro en je hebt een veel veiligere en zuinigere auto waar je nog jaren plezier van hebt.
Ja, maar dan kan ze wel haar winterbanden opnieuw gebruiken, tadaaa... fikse besparing.

Overigens vind ik ¤ 6.000 aan onderhoudskosten en reparaties behoorlijk schokkend, ik heb net even gekeken wat onze auto in de afgelopen 3 jaar aan onderhoud en reparaties gekost heeft (dat is inclusief 4 nieuwe banden), en dan kom ik op ¤ 3.500 uit, alle onderhoud bij de saabspecialist, maar een deel van die kosten was ik door een aankoopkeuring al van op de hoogte voor aankoop en heb ik lekker uitonderhandeld....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157594567
nog ff tussedoor,

is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225

Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep :)
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
pi_157594609
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,

is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225

Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep :)
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
En nog een turbo ook! :7
Staat een Marokaan bij de kassa.
pi_157594679
Overdrijf niet met de onderhoudskosten van de vorige auto. Dat was 5880 euro over 3,5 jaar en waarvan 1020 aan banden was besteed (6 stuks zomer, 4 stuk winter. Allemaal A-merk. En incl. bandenwissel, opslag). Verder ook zo'n 80 opgegaan aan laten balanceren omdat het niet goed gedaan was.

Banden zullen bij elke auto slijten bij zulk aantal km's en verder is een beurt elke 20k of een ditributieriem ook bij andere auto's nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:37 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.
Ik wil gewoon alle vrijheid hebben als ik een auto koop, ik heb ik 'm voor.

Lenen/huren is al TIG keer afgewezen als optie i.v.m. dat ik alleen kan rijden met een automaat.
pi_157594785
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,

is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225

Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep :)
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.

En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
pi_157594826
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.

En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
hij is anders wel groen :+ :+ :X

huh moet benzine ookal een umweltsticker hebben ? :o

wist ik niet, kom eigenlijk nooit in de grote steden van duitsland, heb dus ook geen umweltsticker :D :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Martijn137 op 16-11-2015 11:24:34 ]
  maandag 16 november 2015 @ 11:54:28 #258
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157595506
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.

En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Heb je al een afspraak gemaakt voor die rode sloop Megane? :D
  maandag 16 november 2015 @ 12:33:35 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157596350
Zeg TS, ik neem aan dat je lid bent van de ANWB? Waarom laat je geen ANWB aankoopkeuring doen?

Je shopt dan wel in een prijsklasse waar mensen over het algemeen voor kort gebruik in shoppen, maar kennelijk verwacht je dat je er nog een miljoenmiljard kilometer mee zult gaan maken.
De aankoopkeuring kost dan wel wat (waarschijnlijk kan het bij een merkdealer goedkoper), maar ik denk dat je beter ¤ 161,65 over de balk kunt smijten dan dat weer een auto koopt waar je in 3 jaar tijd ¤ 6.000 ¤ 5.880 tegenaan moet gooien.

Als de verkoper niet wil meewerken aan een aankoopkeuring weet je gelijk al dat je hem moet laten staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157596615
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:17 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die komt niet in aanmerking voor groen in Duitsland, want ouder dan 31 december 1992.

En ik weet dat je aan de rand van de stad kan parkeren, maar dat wil ik niet. Ik rij ook ontzettend veel voor mijn plezier in Duitsland en wil gewoon in de stad kunnen komen. Vooral in de warmere seizoenen doe ik dat regelmatig. Ik ga geen auto kopen met beperkingen.
Mijn bmw 728i uit 1985 op lpg kreeg gewoon n groene sticker anders.
  maandag 16 november 2015 @ 13:09:45 #261
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_157597012
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 11:10 schreef Fien1989 het volgende:
Overdrijf niet met de onderhoudskosten van de vorige auto. Dat was 5880 euro over 3,5 jaar en waarvan 1020 aan banden was besteed (6 stuks zomer, 4 stuk winter. Allemaal A-merk. En incl. bandenwissel, opslag). Verder ook zo'n 80 opgegaan aan laten balanceren omdat het niet goed gedaan was.

Banden zullen bij elke auto slijten bij zulk aantal km's en verder is een beurt elke 20k of een ditributieriem ook bij andere auto's nodig.

[..]

Ik wil gewoon alle vrijheid hebben als ik een auto koop, ik heb ik 'm voor.

Lenen/huren is al TIG keer afgewezen als optie i.v.m. dat ik alleen kan rijden met een automaat.
Dus jij vindt elk jaar bijna 1700 euro aan onderhoudskosten normaal wel vrij normaal? Ik vind dat behoorlijk veel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_157597041
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:03 schreef Martijn137 het volgende:
nog ff tussedoor,

is dit niks ?
http://link.marktplaats.nl/m979539225

Volvo 440, ziet er netjes uit, mooi intrieur en een grote laadklep :)
en ruim binnen budget, met zo te zien alle opties die jij wilt.
Ik vraag me dan wel af waarom de laatste 7 eigenaren er allemaal na max. een half jaar alweer vanaf wilden.
pi_157597061
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:11 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af waarom de laatste 7 eigenaren er allemaal na max. een half jaar alweer vanaf wilden.
zo ver had ik dan al weer niet gekeken :{ :)
pi_157597142
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Heb je al een afspraak gemaakt voor die rode sloop Megane? :D
Nee :{ Als ik nader de foto's bekijk, zit er geen trekhaak op terwijl in de advertentie wel trekhaak is genoemd :{ Mogelijk is het een afneembare, dat moet ik gaan vragen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:33 schreef Leandra het volgende:
Zeg TS, ik neem aan dat je lid bent van de ANWB? Waarom laat je geen ANWB aankoopkeuring doen?

Je shopt dan wel in een prijsklasse waar mensen over het algemeen voor kort gebruik in shoppen, maar kennelijk verwacht je dat je er nog een miljoenmiljard kilometer mee zult gaan maken.
De aankoopkeuring kost dan wel wat (waarschijnlijk kan het bij een merkdealer goedkoper), maar ik denk dat je beter ¤ 161,65 over de balk kunt smijten dan dat weer een auto koopt waar je in 3 jaar tijd ¤ 6.000 ¤ 5.880 tegenaan moet gooien.

Als de verkoper niet wil meewerken aan een aankoopkeuring weet je gelijk al dat je hem moet laten staan.
Nee, ik ben niet lid van de ANWB :{ Eigenlijk geen enkele pechhulp-dienst in NL. Alleen in het buitenland had ik Routemobiel.

quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 12:47 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Mijn bmw 728i uit 1985 op lpg kreeg gewoon n groene sticker anders.
Eisen v/d groene sticker:
https://www.milieusticker.nl/ecms_pages.php?id=1
  maandag 16 november 2015 @ 13:29:16 #265
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_157597420
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Nee :{ Als ik nader de foto's bekijk, zit er geen trekhaak op terwijl in de advertentie wel trekhaak is genoemd :{ Mogelijk is het een afneembare, dat moet ik gaan vragen.

:')
Je moet haast wel een troll zijn
  maandag 16 november 2015 @ 13:40:49 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157597676
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?

Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157597855
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die voldoet omdat het hetzelfde type auto is als wat ik hiervoor had :P Deze Megane stond ook in de start-post :D

Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken èn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk? :D
Dat kan ik niet zien in mijn glazen bol. De enige manier is om te kijken, rijden, onderhoudshistorie checken en op basis daarvan een beslissing te maken.

Deze ook al gezien?
http://link.marktplaats.nl/m986113104
http://link.marktplaats.nl/m984468564

En wat is hier dan mis mee? http://link.marktplaats.nl/m984674318 Puur de wegenbelasting ivm gewicht? Kost je 8 euro per maand meer tov een hatcback Megane...

En onderneem nou eens actie, ipv alleen maar zo veel mogelijk problemen proberen te zien. Die Opel Astra uit mijn lijstje was 's avonds al weer van Marktplaats gehaald, was dus blijkbaar een goede deal. Zo heb ik laatst mijn eigen auto verkocht binnen 10 minuten. Dus als je iets ziet wat interessant kan zijn, bellen en gaan kijken. Handelaren zitten constant te F5-en om goede deals van particulieren weg te kapen en vervolgens met een flinke marge weer door te zetten zonder ook maar iets aan de auto te doen. Met een krap budget is het gewoon zonde om daar voor te betalen.

Dus als je er moeite insteekt en een beetje geluk hebt, vind je die speld in een hooiberg wellicht :)

[ Bericht 1% gewijzigd door lst128 op 16-11-2015 13:56:31 ]
pi_157598461
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?

Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Ik heb zo mijn redenen daarvoor... ik heb die eisen niet voor niets :{

Je weet ook dat ik dingen doe met tekstborden van bussen en ook een collectie heb van die dingen thuis? Die zijn tot wel 2 meter lang en 45kg zwaar :{ Sjouw-hulp kan ik vaak wel krijgen, maar vervoer moet ik toch zelf regelen :{ Zonder trekhaak en boedelbak-aanhanger kon ik zo'n bord zelfs niet meenemen in mijn Mégane.

Dus de trekhaak is voor die grote dingen, die echt niet in de auto passen. En soms ook omdat ze te smerig zijn (onder stof+vet) om in het interieur te vervoeren. Per jaar zo'n 4-6 keer.

Daarentegen wil ik de kleinere exemplaren wel in de auto mee kunnen nemen en daarvoor is een sedan niet geschikt. Om ook een boedelbak te gaan huren voor de kleinere exemplaren... no way... per keer kost me dat 50 euro + fors hoger verbruik + lage max. snelheid.

De trekhaak is dus voor echt grote voorwerpen of voorwerpen die extreem vervuild zijn. De kleinere dingen wil ik gewoon in mijn hatchback of station kunnen meenemen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef lst128 het volgende:

[..]

Dat kan ik niet zien in mijn glazen bol. De enige manier is om te kijken, rijden, onderhoudshistorie checken en op basis daarvan een beslissing te maken.

Deze ook al gezien?
http://link.marktplaats.nl/m986113104
http://link.marktplaats.nl/m984468564

En wat is hier dan mis mee? http://link.marktplaats.nl/m984674318 Puur de wegenbelasting ivm gewicht? Kost je 8 euro per maand meer tov een hatcback Megane...

En onderneem nou eens actie, ipv alleen maar zo veel mogelijk problemen proberen te zien. Die Opel Astra uit mijn lijstje was 's avonds al weer van Marktplaats gehaald, was dus blijkbaar een goede deal. Zo heb ik laatst mijn eigen auto verkocht binnen 10 minuten. Dus als je iets ziet wat interessant kan zijn, bellen en gaan kijken. Handelaren zitten constant te F5-en om goede deals van particulieren weg te kapen en vervolgens met een flinke marge weer door te zetten zonder ook maar iets aan de auto te doen. Met een krap budget is het gewoon zonde om daar voor te betalen.

Dus als je er moeite insteekt en een beetje geluk hebt, vind je die speld in een hooiberg wellicht :)

Ik wil er graag over nadenken voordat ik een auto ga bezichtigen. Ik moet nu alles met OV gaan doen en auto-verkopers zitten vaak niet naast treinstations. Daarnaast wil ik zo min mogelijk auto's bezichtigen waarvan de kans groot is dat ik ze niet koop. Deukjes zijn een no-go voor mij. Krasjes de in bumper door parkeerschade daarentegen zijn minder erg.

OV-reizen is niet goedkoop namelijk... ¤60,- heeft het me gekost om afgelopen vrijdag die Mitsubishi te bezichtigen... die ik dus uiteindelijk niet koop :{ En begin niet over het lenen v/e auto, want niemand in de omgeving heeft een automaat.
pi_157598508
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
Waarom moet er nou weer een trekhaak op zitten? Ik heb toch een hele verhandeling gelezen over hoe moeilijk het is om een aanhanger aan en van de auto te krijgen, en het feit dat je geen aanhanger wilt gebruiken is toch ook de reden dat je een hatchback of een station wilt?

Ik snap best (mwah... eigenlijk niet) dat je een station of een hatchback wilt als je geen trekhaak hebt, maar als je wel een trekhaak hebt, waarom jezelf dan nog zo beperken?
Een sedan met een trekhaak krijgt jou en je spullen toch ook overal?
Ik krijg een beetje het idee dat de TS geen keuzes durft te maken. Alles moet in de toekomst mogelijk zijn. Een keer door de kanaaltunnel, alle milieuzones in, verhuizen met aanhanger maar dan zonder aanhanger (want verbruik), alle luxes. Maar met een laag verbruik en lage aanschafprijs, al maken de onderhoudskosten dan weer weinig uit.
  maandag 16 november 2015 @ 14:23:33 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157598620
Als je het budget een beetje zou opschroeven dan heb je en meer keuze, en je hoeft niet het hele land af te reizen voor die ene auto die waarschijnlijk toch niet goed is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')