Nee, de 1e is ver buiten budget met ¤1999,-. En 2 klassen MRB zwaarder...quote:Op woensdag 11 november 2015 23:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook een jaar of 5 in zo`n Focus Mk 1 rondgereden, niets mis mee, naast het reguliere onderhoud geloof ik alleen een keer een achterasrubber vervangen maar dat was ook maar tientjeswerk.
Daar staan er wel aardig wat van te koop.
Stoelen waren best comfortabel volgens mij......
Ze kunnen wel wat last van roest hebben, maar als ze de carrosserie inspecties bij de dealer hebben gehad, dan is het meeste wel aangepakt.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Ghia stoelen kun je desnoods voor een paar tientjes wel krijgen bij de sloop/Marktplaats/(Duitse)Ebay
Staar je niet blind op een tientje meer MRB in de maand....
Nee, een oudere diesel is echt geen optie. In Rotterdam is ook een milieuzone en ik woon in Rotterdam, dus daar moet ik gewoon naar de stad kunnen.quote:Op donderdag 12 november 2015 01:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
TS waarom wil je serieus Utrecht een Duitse steden met umwelt in? Is het niet slimmer om een oudere diesel te kopen, en dan op dagen dat je in zo'n stad moet zijn even een auto te huren?
Hoe vaak ga je uberhaupt in de kanaaltunnel?! Als je al aan de verkeerde kant van de weg moet rijden, huur je toch liever even een auto daar, zodat je wel aan de goede kant zit?
Serieus met 37k bespaar je zo ¤1000,- per jaar na aftrek hogere mrb van diesel. Van die ¤1000, kun je best een paar keer een auto huren... 10 dagen Golf VII in Ierland was ¤89,- excl brandstof..
Maar waarom kon het dan met de Mégane wel?quote:Op donderdag 12 november 2015 01:47 schreef -Richard- het volgende:
Teveel wensen en te weinig doekoes om ze te vervullen. Dus dat wordt opties schrappen.
Je geeft al antwoord op je eigen vraag. Het was gewoon een gebakje met issues, dan krijg je zo'n prijs.quote:Op donderdag 12 november 2015 02:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar waarom kon het dan met de Mégane wel?![]()
Oké, die was toen 1750, maar het was toen ook een nieuwere auto van destijds 13 jaar oud. En daarbij was ik opgelicht door een met 60k teruggedraaide teller met bijhorende distributieriem die dus niet vervangen was i.t.t. wat in de advertentie stond čn kale banden waar met "7mm profiel" werd geadverteerdDus hij was mogelijk werkelijk ook maar 1500 waard toen
nouja, dan zou ik persoonlijk uit jou keuzes gaan kijken bij een Carisma gewoon omdat ik persoonlijk goede ervaringen heb met Mitsubishi. qua comfort zijn ze voor mij niet geweldig en doet volvo het voor mij veel beter. maar dat is erg persoonlijk. (ben vrij lang en japanse stoelen hebben in mijn ervaring een vrij kort zitvlak, niet prettig voor mij )quote:
Ik heb een carisma 1.8 GDI gehad en vond het een erg fijne auto, vooral op de snelweg was het een prettig rijdende auto en de stoelen zijn denk ik wel wat harder dan in een megane maar geven goede ondersteuning. Besturing allemaal soepel, zithouding vond ik goed en qua verbruik redt je die 1 op 13,7 die je met de megane reed ook met gemak. Als je zuinig wilt rijden kan je het beste euro 98 tanken, dan is een verbruik van beter dan 1 op 15 ook geen probleem als je langere stukken rijdt.quote:Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
6.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Een Mitsubishi Carisma met 186k op de teller (NAP aanwezig), ¤1450,-
Net als voor nummer 1 geldt: geen idee hoe het zitcomfort is en hoe betrouwbaar de techniek is.
Ik vind deze eigenlijk best mooi, maar helaas wel lederen bekleding... dat wil vaak nog wel eens scheuren bij de bestuurdersstoel... dat vind ik wel een echte afknapperOp de foto's hebben ze de stoel niet helemaal laten zien, het belangrijkste deel staat er niet op
Verder, net als nummer 1, eigenlijk 1 klasse MRB te hoog, dus twijfelachtig en alleen acceptabel mits aan alle overige eisen voldaan en betrouwbaar.
Was de 900 bij een universeel of bij een merkdealer?quote:Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb een carisma 1.8 GDI gehad en vond het een erg fijne auto, vooral op de snelweg was het een prettig rijdende auto en de stoelen zijn denk ik wel wat harder dan in een megane maar geven goede ondersteuning. Besturing allemaal soepel, zithouding vond ik goed en qua verbruik redt je die 1 op 13,7 die je met de megane reed ook met gemak. Als je zuinig wilt rijden kan je het beste euro 98 tanken, dan is een verbruik van beter dan 1 op 15 ook geen probleem als je langere stukken rijdt.
Check wel even of de distributieriem gedaan is, die moet rond die kmstand gedaan zijn. (dacht bij rond de 180k) en dat is wel een duur geintje bij die auto. Ik was er toen incl grote beurt 900 euro voor kwijt. Motorruimte zit zeg maar best vol dus het kost veel tijd om de distririem te vervangen.
En kijk even of de auto goed van de 1e naar 2e versnelling wil zonder problemen.
Afgezien van dat: Betrouwbaar, comfortabel, best zuinig, véél binnenruimte ook achterin en een grote kofferbak.
Eigenlijk mis ik dat ding best wel![]()
Dus die 90k beurt is wel een mega-beurt waar alles in zitquote:Elke 15k:
Motorolie+filter
Elke 30k:
Remvloeistof
Luchtfilter
Bougies
Elke 45k:
"Brake servo vacuum nipple" (wat dit trouwens is, weet ik niet)
Elke 60k:
Koelvloeistof
Pollenfilter/Interieurfilter
Brandstoffilter
Elke 90k:
Automaat-bak olie
Distributieriem
Is dat niet qua techniek nagenoeg hetzelfde als de Carisma? Dan is de Carisma wel iets zuinigerquote:Op donderdag 12 november 2015 10:59 schreef NB1983EM het volgende:
http://www.autowereld.nl/(...)5421349/details.html
http://www.autowereld.nl/(...)modelinformatie.html
http://www.autowereld.nl/(...)modelinformatie.html
Zit wel helaas net een klasse boven je gewicht. Wel betrouwbare auto,S
Die heb ik voorbij zien komen op mp, maar ik vind het jammer dat de bekleding zo licht van kleur is. Vervuiling is daardoor ontzettend zichtbaar en op de foto's zie je ook dat de bestuurdersstoel nogal geel is uitgeslagen. Ik vind dat wel een afknapper eigenlijkquote:Op donderdag 12 november 2015 12:05 schreef Fer het volgende:
Suzuki Liana 1.6 FIRST EDITION AUTOMAAT / AIRCO (bj 2001)
¤ 1.490,00
http://link.marktplaats.nl/m982811669
Beetje rumoerig, beetje plastic, maar verder degelijk.
Die eerste zuipt benzinequote:Op donderdag 12 november 2015 12:08 schreef tbonesteak289 het volgende:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/270897726?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/275936424?asrc=st|as
Zoiets dan?
Zou trouwens, zoals eerder al gesuggereerd, bij 37k per jaar echt wel LPG overwegen, haal je er makkelijk uit en kun je daarvan eventueel iets huren als je de Kanaaltunnel door wil..
Het is aan de pomp. Ik houd alle tankbonnetjes bij in Excel en als ik het totaal aantal liters deel door het afgelegde aantal km's komt daar 13,75 uitquote:Op donderdag 12 november 2015 12:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Is het verbruik van de megane dat je noemt wel aan de pomp, of volgens de boordcomputer? Ik vind het namelijk belachelijk zuinig voor een automaat, en denk dus dat je BC je bedriegt.
Universeel. En dat was inclusief alles ja, spanrollen, waterpomp, multiriem en natuurlijk verder gewoon een grote beurt. Maar afgezien van die ene dure beurt was het een retebetrouware auto en had ik er nooit wat mee. Dat geld zag ik dan ook maar als investering om er ook nooit wat mee te krijgenquote:Op donderdag 12 november 2015 14:03 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Was de 900 bij een universeel of bij een merkdealer?Verder, wat moet er naast de distributieriem nog vervangen worden? Ook een waterpomp, loop/spanrollen en een multiriem? Dat kan ik niet terugvinden in Autodata
Of hij heeft de beurt al gehad, je moet het gewoon eens navragen. Ik weet de exacte kmstand bij mij ook niet meer.quote:Ik vrees dat bij die het onderhoud bij 180k nog niet gedaan isIn de foto's is een kaartje te zien waarop staat 165.656 is onderhouden en de volgende beurt 180k is
Terwijl die 180k beurt een mega-beurt is waar alles in zit
Probeer het onderhoud bij de aanschaf erbij te bedingen maar misschien is het ook al gedaan.quote:Ik vind 'm dan eigenlijk erg duur voor een auto waar na aankoop meteen een mega grote beurt tegenaan moet.
Vragen aan de verkoper? Hmmm... ik vertrouw ze niet... bij mijn vorige Renault zeiden ze ook dat riem + olie gedaan was... wat niet zo bleek te zijn. En als je riem knapt kan je er echt niet meer bij terugkomen...quote:Op donderdag 12 november 2015 15:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Universeel. En dat was inclusief alles ja, spanrollen, waterpomp, multiriem en natuurlijk verder gewoon een grote beurt. Maar afgezien van die ene dure beurt was het een retebetrouware auto en had ik er nooit wat mee. Dat geld zag ik dan ook maar als investering om er ook nooit wat mee te krijgen
[..]
Of hij heeft de beurt al gehad, je moet het gewoon eens navragen. Ik weet de exacte kmstand bij mij ook niet meer.
Edit:
V&A / [TK] Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Mijn oude te koop topic teruggevondenBij 176.000km heb ik het laten doen.
[..]
Probeer het onderhoud bij de aanschaf erbij te bedingen maar misschien is het ook al gedaan.
Zoals in de start-post al stond: ik heb eenmaal niemand in mijn kringetje die verstand heeft van auto's, dus ben ik daarvoor op mezelf aangewezen.quote:Op donderdag 12 november 2015 16:05 schreef matig het volgende:
Misschien een rare vraag he, maar als je er geen verstand van hebt, waarom neem je dan niet iemand mee die dat wel heeft?
Verder: staat je niet blind op cijfertjes in een advertentie of op internet. Zoals Metro2005 ook al zegt: Als die wagen om de 100.000 een nieuwe riem moet en er staat 199.000 op de teller betekend dat niet automatisch dat je na 1000km weer bij een garage staat. Misschien heeft hij al een nieuwe riem gehad, of misschien is de vorige riem pas bij 150.000 vervangen en kun je dus nog 51.000km doorrijden zonder problemen.
Overigens wordt een vervangen riem vaak ook ergens onder de motorkap met een stickertje of dikke viltstift aangegeven, daar heb je geen boekje voor nodig. De staat van dingen als remblokken/schijven, uitlaat, olie en koelvloeistof kun je ook zo bekijken. Mits je weet waar je op moet letten natuurlijk, vandaar dat je iemand mee moet nemen die dat kan.
Die onderhoudsschemas worden niet door iedereen altijd gevolgd en zijn vaak ook niet noodzakelijk. Dingen als kwaliteit van remvloeistof en koelvloeistof kunnen gewoon gemeten/bekeken worden en als die nog goed zijn hoeven die niet perse vervangen te worden.
Zoals je zelf al hebt aangegeven, in deze prijsklasse is de kans op 'gebakjes' gewoon wat hoger. Cijfertjes zeggen niks.
Dus deze is bagger?quote:Op donderdag 12 november 2015 16:44 schreef eXplorer1 het volgende:
Aaah , je kijkt serieus naar een carisma.
1 tip, kijk voor de facelift (heldere koplampen) de oudere versie heeft vreselijke stoelen.
Maar die voldoet totaal niet aan de eisen in de start-postquote:Op donderdag 12 november 2015 17:17 schreef Nattekat het volgende:
Alto?
Zeer goedkoop, prima brandstofgebruik en zijn vaak al voor weinig geld relatief jong (onder de 15 jaar) beschikbaar.
Enige probleem zal de ruimte achterin zijn, maar het is wel een hatchback.
Aangeprezen door een automonteur, dus slecht is ie zeker niet.
Ik kan er aardig wat wegstrepen anders. Enkel de zachte stoelen durf ik niks over zeggen.quote:Op donderdag 12 november 2015 17:31 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Dus deze is bagger?
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Die is dof, volgens mij
[..]
Maar die voldoet totaal niet aan de eisen in de start-post
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |