abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157479648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf :{
Euh jawel...

quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
- Wil er wel een jaar of 4-5 minimaal in kunnen rijden zonder dat hij economisch total-loss raakt door defecten.
Das natuurlijk een flauwe kul eis, want niemand kan in de toekomst kijken.
  woensdag 11 november 2015 @ 21:50:00 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157479895
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157480040
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staat
Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?
  woensdag 11 november 2015 @ 21:59:06 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157480196
Was deze al genoemd?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/14244243

Ik vind het niets, maar dat geldt ook voor de auto's die TS wel wat vindt, dus wie weet ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157480476
quote:
Dacht ik ook aan! Prima auto, goedkoop, zuinig, betrouwbaar. Redelijk uitgerust. Wel saaaaaaaaaaaai :Z Maar ach, ik heb er jaren met best veel plezier in gereden.
pi_157480901
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.html
Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er niet :{

De Lanos in je link is een 3-deurs, geen 5-deurs terwijl dat wel een vereiste is :{ Daarbij... die velgen... lijkt het een petjes-figuur-auto daarmee :P

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:36 schreef Kanjer het volgende:
Ik zou het lekker bij een Megane houden, dan weet je wat je krijgt.

Die vind je heus wel binnen budget.
Eentje op marktplaats tot nu toe :P

quote:
Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen over :{ Op papier 1 op 12,2 is in de praktijk waarschijnlijk 1 op 11 of zo :{ Terwijl ik 1 op 13,7 gemiddeld in de praktijk ben gewend :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?
Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aan :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:59 schreef Leandra het volgende:
Was deze al genoemd?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/14244243

Ik vind het niets, maar dat geldt ook voor de auto's die TS wel wat vindt, dus wie weet ;)
Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.

Wel een belangrijke: hoe zit het met het zitcomfort? De stoelen zien er nogal vlak en hard uit :{ Ik hoop niet dat ze even hard zijn als die in een Ford Fiesta van rond dit bouwjaar, die zijn namelijk zeker weten hard. Van de Focus had je wel een duurdere uitvoering met luxere stoelen, maar daar lijkt deze niet op, voor zover ik het kan zien op de foto's :{
pi_157480997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:21 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er niet :{

De Lanos in je link is een 3-deurs, geen 5-deurs terwijl dat wel een vereiste is :{ Daarbij... die velgen... lijkt het een petjes-figuur-auto daarmee :P

[..]

Eentje op marktplaats tot nu toe :P

[..]

Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen over :{ Op papier 1 op 12,2 is in de praktijk waarschijnlijk 1 op 11 of zo :{ Terwijl ik 1 op 13,7 gemiddeld in de praktijk ben gewend :{

[..]

Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aan :{

[..]

Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.

Wel een belangrijke: hoe zit het met het zitcomfort? De stoelen zien er nogal vlak en hard uit :{ Ik hoop niet dat ze even hard zijn als die in een Ford Fiesta van rond dit bouwjaar, die zijn namelijk zeker weten hard. Van de Focus had je wel een duurdere uitvoering met luxere stoelen, maar daar lijkt deze niet op, voor zover ik het kan zien op de foto's :{
Zal wel even in de rondte bellen voor je.

Een Ford met de luxe zachte stoelen is een Ghia uitvoering.
pi_157482829
Ik heb ook een jaar of 5 in zo`n Focus Mk 1 rondgereden, niets mis mee, naast het reguliere onderhoud geloof ik alleen een keer een achterasrubber vervangen maar dat was ook maar tientjeswerk.
Daar staan er wel aardig wat van te koop.
Stoelen waren best comfortabel volgens mij......
Ze kunnen wel wat last van roest hebben, maar als ze de carrosserie inspecties bij de dealer hebben gehad, dan is het meeste wel aangepakt.

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Ghia stoelen kun je desnoods voor een paar tientjes wel krijgen bij de sloop/Marktplaats/(Duitse)Ebay

Staar je niet blind op een tientje meer MRB in de maand....
pi_157483721
nog nooit zoveel :{ smilies in één topic gezien

als je voor dat budget fijn wil rijden zul je concessies moeten doen, gewicht inderdaad :Y
pi_157484192
TS waarom wil je serieus Utrecht een Duitse steden met umwelt in? Is het niet slimmer om een oudere diesel te kopen, en dan op dagen dat je in zo'n stad moet zijn even een auto te huren?
Hoe vaak ga je uberhaupt in de kanaaltunnel?! Als je al aan de verkeerde kant van de weg moet rijden, huur je toch liever even een auto daar, zodat je wel aan de goede kant zit?

Serieus met 37k bespaar je zo ¤1000,- per jaar na aftrek hogere mrb van diesel. Van die ¤1000, kun je best een paar keer een auto huren... 10 dagen Golf VII in Ierland was ¤89,- excl brandstof..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_157484329
http://www.autotrader.nl/(...)b-900-20-s-carlsson/

Ja, veel kms, en LPG. Voldoet verder aan al jr eisen behalve gewicht. Maar dat maak je wel weer goed met de besparing op LPG..

En anders dit?
http://m.autowereld.nl/sk(...)4259153/details.html

Serieus laat die eis voor de umwelt en de trein vallen, en ga voor LPG of diesel.. En ga huren als je toch de trein op moet..

[ Bericht 34% gewijzigd door Glijdt_licht op 12-11-2015 01:25:33 ]
pi_157484545
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 23:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook een jaar of 5 in zo`n Focus Mk 1 rondgereden, niets mis mee, naast het reguliere onderhoud geloof ik alleen een keer een achterasrubber vervangen maar dat was ook maar tientjeswerk.
Daar staan er wel aardig wat van te koop.
Stoelen waren best comfortabel volgens mij......
Ze kunnen wel wat last van roest hebben, maar als ze de carrosserie inspecties bij de dealer hebben gehad, dan is het meeste wel aangepakt.

Ghia stoelen kun je desnoods voor een paar tientjes wel krijgen bij de sloop/Marktplaats/(Duitse)Ebay

Staar je niet blind op een tientje meer MRB in de maand....
Nee, de 1e is ver buiten budget met ¤1999,-. En 2 klassen MRB zwaarder... :{

Voor de duidelijkheid: het budget van max. ¤1500,- is niet rekbaar.

De MRB is hooguit met tegenzin 1 klasse te rekken mits aanschafprijs eens tuk minder dan ¤1500,- en minstens even zuinig als de Mégane. Anders absoluut niet rekbaar.

De 2e is een sedan en valt daarom al af. Carrosserie-vorm eis is vast, niet van af te wijken.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 01:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
TS waarom wil je serieus Utrecht een Duitse steden met umwelt in? Is het niet slimmer om een oudere diesel te kopen, en dan op dagen dat je in zo'n stad moet zijn even een auto te huren?
Hoe vaak ga je uberhaupt in de kanaaltunnel?! Als je al aan de verkeerde kant van de weg moet rijden, huur je toch liever even een auto daar, zodat je wel aan de goede kant zit?

Serieus met 37k bespaar je zo ¤1000,- per jaar na aftrek hogere mrb van diesel. Van die ¤1000, kun je best een paar keer een auto huren... 10 dagen Golf VII in Ierland was ¤89,- excl brandstof..
Nee, een oudere diesel is echt geen optie. In Rotterdam is ook een milieuzone en ik woon in Rotterdam, dus daar moet ik gewoon naar de stad kunnen.

Verder ga ik (vooral in de zomer) regelmatig naar Duitse steden. Ik wil gewoon met mijn eigen auto overal in kunnen, geen huurauto. Nog los van het feit dat huurauto's met automaat krijgen een gedoe is (ervaring mee).

De kanaaltunnel... die mogelijkheid wil ik gewoon hebben, omdat ik het echt nog wel een keer wil meemaken. Zonder huurauto.

Verder... de LPG-tank zit zoals ik eerder al zei, vaak i.p.v. het reservewiel, of nog erger, in de kofferbak met ruimteverlies tot gevolg. Absoluut een no-go....

Ik koop een auto om de vrijheid die het biedt, dus niet eentje met beperkingen waar ik mag komen :{
  donderdag 12 november 2015 @ 01:47:47 #63
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157484609
Teveel wensen en te weinig doekoes om ze te vervullen. Dus dat wordt opties schrappen ;).
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_157484775
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 01:47 schreef -Richard- het volgende:
Teveel wensen en te weinig doekoes om ze te vervullen. Dus dat wordt opties schrappen ;).
Maar waarom kon het dan met de Mégane wel? :{

Oké, die was toen 1750, maar het was toen ook een nieuwere auto van destijds 13 jaar oud. En daarbij was ik opgelicht door een met 60k teruggedraaide teller met bijhorende distributieriem die dus niet vervangen was i.t.t. wat in de advertentie stond èn kale banden waar met "7mm profiel" werd geadverteerd :{ Dus hij was mogelijk werkelijk ook maar 1500 waard toen :{
pi_157484894
Nieuwere auto`s zijn zwaarder door de veiligheidseisen....
Dan zal je al een klasse lager moeten kijken, Opel Corsa enzo....

Maar die kleinere auto`s zijn weer populairder en dus duurder... ~O>
pi_157485046
Heb je de auto voor woon-werkverkeer nodig? Misschien een relevantere vraag: Als je afhankelijk bent van een auto, waar moet de auto aan voldoen om minimaal in jouw behoeften te voorzien voor een bepaalde tijd?
Automaat staat op jouw moet-lijst, maar als je geen code 78 op je rijbewijs hebt is de keuze een stuk makkelijker. Dan kan de optie automaat op de mag-lijst.
De carosserievorm: ja, het is handig om af en toe wat spullen in een station mee te nemen, maar zou je een kleine hatchback overleven?
Rotterdam=milieuzone, dus benzine op de moet-lijst.
Verbruik kun je uitrekenen adhv kilometers en tankbonnetjes, dus een boordatari kan op de mag-lijst.

En dan sparen voor de auto die je wil.

Okee, wat simpel gezegd. Het is eigenlijk hierboven al gezegd, je zult moeten strepen in je opties.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157485048
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 02:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Maar waarom kon het dan met de Mégane wel? :{

Oké, die was toen 1750, maar het was toen ook een nieuwere auto van destijds 13 jaar oud. En daarbij was ik opgelicht door een met 60k teruggedraaide teller met bijhorende distributieriem die dus niet vervangen was i.t.t. wat in de advertentie stond èn kale banden waar met "7mm profiel" werd geadverteerd :{ Dus hij was mogelijk werkelijk ook maar 1500 waard toen :{
Je geeft al antwoord op je eigen vraag. Het was gewoon een gebakje met issues, dan krijg je zo'n prijs.

Je zou mss bij Domeinen kunnen kijken. Nul garantie, je koopt wat je ziet, maar het is wel een stuk goedkoper als je bod goed is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157485411
Maar ik vraag mee ook af waar je die 37k voor rijdt, als er verder weinig geld is..
Ik rij ook ongeveer das aantal kms per jaar, maar ik rij sowieso 60km/dag voor mijn werk, soms moet ik naar een andere locatie en dan ben je tegen de 300km verder, terwijl ik minstens 2x per maand familie opzoek waarbij een retourtje 600km is.. Dan komt die 37k snel in zicht.

Verder eis je veel te veel voor het geld wat je kan betalen. Serieus waar heb je het reservewiel écht voor nodig? In mijn auto zit geen reservewiel, en heb in 10 jaar, 1x 4 lekke banden gehad :P, verder nooit. Ik heb wel een reservewielbak hoor, maar daar ligt een reparatiesetje in.
Verder heeft mijn auto de buitenmaten van een Audi A3, maar is de binnenkant een Suzuki alto qua ruimte. Indien ik ruimte nodig heb neem ik even een karretje mee. Ruimte is leuk, maar hoe vaak heb je het echt nodig?!

Je eisen doen me eigenlijk een beetje denken aan mensen die het hele jaar aan een Suzuki alto genoeg hebben, behalve op vakantie want er moet een caravan getrokken worden. Dan ineens een Volvo V70 nemen.
En maar klagen over de hoge mrb, hoog verbruik etc. Terwijl ze ook gewoon in die Alto hadden kunnen rijden en in de vakantie even een auto van vrienden lenen, of een auto+caravan huren, of met het vliegtuig op vakantie gaan. En ondertussen nog ¤1500 besparen..

[ Bericht 38% gewijzigd door Glijdt_licht op 12-11-2015 08:05:55 ]
pi_157486611
O.a. daarvoor wordt hij gebruikt. Maar voor de rest wordt er ook ontzettend vaak mee gereden in de vrije tijd.

Automaat moet, omdat ik niet kan schakelen. Oorspronkelijk heb ik mijn rijbewijs ook in een automaat gehaald. Als je mij laat rijden in een schakel is het wachten op een ongeluk omdat schakelen teveel van mijn aandacht vraagt :{ Verder geen discussie mogelijk op dit vlak, er is een rede waarom dat zo is bij mij.

Carrosserie-vorm was hatchback, station of MPV. Voor de rest geen eisen, alleen 5-deurs en niet kleiner dan de Megane. Sedan valt af ivm te kleine kofferbak-opening.

De auto wordt gemiddeld toch wel 1-2x per maand gebruikt voor vervoer van spullen waarbij de ruimte in de Megane nuttig is. Een aanhanger huren ervoor is een heel gedoe hier (ervaring mee). En dan doel ik o.a. op de beperkte terugbreng-tijden en dat aankoppelen nogal onhandig gaat als je niet voldoende gespierd ben om dat ding een stuk met de hand te verplaatsen en de verhuurder je niet mag helpen. Daarbij... bijna 50 euro per keer en extreem hoog verbruik...

De boordcomputer met verbruikscijfers was sowieso al geen eis, slechts een pre...

Het beperkte budget is verder grotendeels omdat de aanschaf v/e auto nu erg onverwacht is gekomen. Daarbij wil ik ook nog geld overhouden omdat een 2e hands auto vaak wat achterstallig onderhoud heeft en vaak toch niet voor niets verkocht wordt :{

Een andere reden dat ik niet meer wil uitgeven aan een auto is omdat hoe duurder hij is, hoe zuurder ik me voel als hij schade krijgt :{ Mijn vorige auto werd in het eerste halfjaar al bekrast en na 2 jaar rijden zat de motorkap al helemaal onder de steenslag-putjes :{ En onbekende kleine deukjes op het dak en zijkant waar echt nooit wat mee geraakt kon worden ;( Bij een auto van tot 1500 is dit gewoon gebruik-schade en verder jammer dan. Maar bij eentje van 2000 zou ik dat toch echt heel zuur vinden... :{ Verder verzeker ik 'm alleen WA, dus hoe duurder, hoe groter het verlies als er iets gebeurt.

Auto's lenen of huren voor gelegenheden is geen optie daar dat erg lastig blijkt als ik alleen automaat kan rijden. In de tussentijd ben ik daarom nu ook op het OV aangewezen, wat ik niet meer te lang wil laten duren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fien1989 op 12-11-2015 09:51:01 ]
pi_157486859
- weg met je bijdehante reactie -

[ Bericht 93% gewijzigd door Anne op 12-11-2015 11:03:35 ]
pi_157487043
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:44 schreef Fien1989 het volgende:
lang verhaal :P
nouja, dan zou ik persoonlijk uit jou keuzes gaan kijken bij een Carisma gewoon omdat ik persoonlijk goede ervaringen heb met Mitsubishi. qua comfort zijn ze voor mij niet geweldig en doet volvo het voor mij veel beter. maar dat is erg persoonlijk. (ben vrij lang en japanse stoelen hebben in mijn ervaring een vrij kort zitvlak, niet prettig voor mij )

vergelijk die dan met wat je gewend bent van je oude Megane, mocht je hier dan ontevreden over zijn, om wat voor reden dan ook, gewoon verder kijken. en bij iedere auto van deze prijs klasse blijft het een redelijke gok hoe dat het onderhoud is geweest en hoe hij behandeld is. maar daar zeg je zelf ook al rekening mee te houden.

ik denk dat met jou budget je al hebt uitgezocht wat haalbaar is met de opties die jij wilt.
gewoon bij een paar gaan kijken, en proefrijden. en durf nee te zeggen om wat voor reden dan ook, het word jou auto waar jij nog lang van hoopt te genieten ;)
pi_157487357
Ik pleit, uit ervaring, voor een Carisma 1.6, handbak haal je 1:16/15 mee, automaat haal je 12/13 wel als je niet als een idioot trapt.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 12 november 2015 @ 10:30:59 #73
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157487471
Fien, met dat budget van 1500,- en die eisen lijst ga je zoeken naar een speld in een hooiberg.
Je moet of je budget verhogen, of je eisen bij draaien.
Ik weet niet hoeveel km je per jaar rijdt maar bij veel kms is het verstandig te investeren in een degelijke auto qua comfort, onderhoud en veiligheid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157487480
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:

6.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr

Een Mitsubishi Carisma met 186k op de teller (NAP aanwezig), ¤1450,-

Net als voor nummer 1 geldt: geen idee hoe het zitcomfort is en hoe betrouwbaar de techniek is.

Ik vind deze eigenlijk best mooi, maar helaas wel lederen bekleding... dat wil vaak nog wel eens scheuren bij de bestuurdersstoel... dat vind ik wel een echte afknapper :{ Op de foto's hebben ze de stoel niet helemaal laten zien, het belangrijkste deel staat er niet op :{

Verder, net als nummer 1, eigenlijk 1 klasse MRB te hoog, dus twijfelachtig en alleen acceptabel mits aan alle overige eisen voldaan en betrouwbaar.

Ik heb een carisma 1.8 GDI gehad en vond het een erg fijne auto, vooral op de snelweg was het een prettig rijdende auto en de stoelen zijn denk ik wel wat harder dan in een megane maar geven goede ondersteuning. Besturing allemaal soepel, zithouding vond ik goed en qua verbruik redt je die 1 op 13,7 die je met de megane reed ook met gemak. Als je zuinig wilt rijden kan je het beste euro 98 tanken, dan is een verbruik van beter dan 1 op 15 ook geen probleem als je langere stukken rijdt.

Check wel even of de distributieriem gedaan is, die moet rond die kmstand gedaan zijn. (dacht bij rond de 180k) en dat is wel een duur geintje bij die auto. Ik was er toen incl grote beurt 900 euro voor kwijt. Motorruimte zit zeg maar best vol dus het kost veel tijd om de distririem te vervangen.
En kijk even of de auto goed van de 1e naar 2e versnelling wil zonder problemen.

Afgezien van dat: Betrouwbaar, comfortabel, best zuinig, véél binnenruimte ook achterin en een grote kofferbak.

Eigenlijk mis ik dat ding best wel :X

[ Bericht 2% gewijzigd door Metro2005 op 12-11-2015 10:43:51 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')