Euh jawel...quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf
Das natuurlijk een flauwe kul eis, want niemand kan in de toekomst kijken.quote:Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
- Wil er wel een jaar of 4-5 minimaal in kunnen rijden zonder dat hij economisch total-loss raakt door defecten.
Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staat
Dacht ik ook aan! Prima auto, goedkoop, zuinig, betrouwbaar. Redelijk uitgerust. Wel saaaaaaaaaaaaiquote:Op woensdag 11 november 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:
Is dit wat?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/12146259
Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er nietquote:Op woensdag 11 november 2015 21:28 schreef vaduz het volgende:
[..]
Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.html
Eentje op marktplaats tot nu toequote:Op woensdag 11 november 2015 21:36 schreef Kanjer het volgende:
Ik zou het lekker bij een Megane houden, dan weet je wat je krijgt.
Die vind je heus wel binnen budget.
Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen overquote:Op woensdag 11 november 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:
Is dit wat?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/12146259
Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aanquote:Op woensdag 11 november 2015 21:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?
Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.quote:Op woensdag 11 november 2015 21:59 schreef Leandra het volgende:
Was deze al genoemd?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/14244243
Ik vind het niets, maar dat geldt ook voor de auto's die TS wel wat vindt, dus wie weet
Zal wel even in de rondte bellen voor je.quote:Op woensdag 11 november 2015 22:21 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er niet
De Lanos in je link is een 3-deurs, geen 5-deurs terwijl dat wel een vereiste isDaarbij... die velgen... lijkt het een petjes-figuur-auto daarmee
[..]
Eentje op marktplaats tot nu toe
[..]
Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen overOp papier 1 op 12,2 is in de praktijk waarschijnlijk 1 op 11 of zo
Terwijl ik 1 op 13,7 gemiddeld in de praktijk ben gewend
[..]
Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aan
[..]
Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.
Wel een belangrijke: hoe zit het met het zitcomfort? De stoelen zien er nogal vlak en hard uitIk hoop niet dat ze even hard zijn als die in een Ford Fiesta van rond dit bouwjaar, die zijn namelijk zeker weten hard. Van de Focus had je wel een duurdere uitvoering met luxere stoelen, maar daar lijkt deze niet op, voor zover ik het kan zien op de foto's
Nee, de 1e is ver buiten budget met ¤1999,-. En 2 klassen MRB zwaarder...quote:Op woensdag 11 november 2015 23:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook een jaar of 5 in zo`n Focus Mk 1 rondgereden, niets mis mee, naast het reguliere onderhoud geloof ik alleen een keer een achterasrubber vervangen maar dat was ook maar tientjeswerk.
Daar staan er wel aardig wat van te koop.
Stoelen waren best comfortabel volgens mij......
Ze kunnen wel wat last van roest hebben, maar als ze de carrosserie inspecties bij de dealer hebben gehad, dan is het meeste wel aangepakt.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Ghia stoelen kun je desnoods voor een paar tientjes wel krijgen bij de sloop/Marktplaats/(Duitse)Ebay
Staar je niet blind op een tientje meer MRB in de maand....
Nee, een oudere diesel is echt geen optie. In Rotterdam is ook een milieuzone en ik woon in Rotterdam, dus daar moet ik gewoon naar de stad kunnen.quote:Op donderdag 12 november 2015 01:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
TS waarom wil je serieus Utrecht een Duitse steden met umwelt in? Is het niet slimmer om een oudere diesel te kopen, en dan op dagen dat je in zo'n stad moet zijn even een auto te huren?
Hoe vaak ga je uberhaupt in de kanaaltunnel?! Als je al aan de verkeerde kant van de weg moet rijden, huur je toch liever even een auto daar, zodat je wel aan de goede kant zit?
Serieus met 37k bespaar je zo ¤1000,- per jaar na aftrek hogere mrb van diesel. Van die ¤1000, kun je best een paar keer een auto huren... 10 dagen Golf VII in Ierland was ¤89,- excl brandstof..
Maar waarom kon het dan met de Mégane wel?quote:Op donderdag 12 november 2015 01:47 schreef -Richard- het volgende:
Teveel wensen en te weinig doekoes om ze te vervullen. Dus dat wordt opties schrappen.
Je geeft al antwoord op je eigen vraag. Het was gewoon een gebakje met issues, dan krijg je zo'n prijs.quote:Op donderdag 12 november 2015 02:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar waarom kon het dan met de Mégane wel?![]()
Oké, die was toen 1750, maar het was toen ook een nieuwere auto van destijds 13 jaar oud. En daarbij was ik opgelicht door een met 60k teruggedraaide teller met bijhorende distributieriem die dus niet vervangen was i.t.t. wat in de advertentie stond èn kale banden waar met "7mm profiel" werd geadverteerdDus hij was mogelijk werkelijk ook maar 1500 waard toen
nouja, dan zou ik persoonlijk uit jou keuzes gaan kijken bij een Carisma gewoon omdat ik persoonlijk goede ervaringen heb met Mitsubishi. qua comfort zijn ze voor mij niet geweldig en doet volvo het voor mij veel beter. maar dat is erg persoonlijk. (ben vrij lang en japanse stoelen hebben in mijn ervaring een vrij kort zitvlak, niet prettig voor mij )quote:
Ik heb een carisma 1.8 GDI gehad en vond het een erg fijne auto, vooral op de snelweg was het een prettig rijdende auto en de stoelen zijn denk ik wel wat harder dan in een megane maar geven goede ondersteuning. Besturing allemaal soepel, zithouding vond ik goed en qua verbruik redt je die 1 op 13,7 die je met de megane reed ook met gemak. Als je zuinig wilt rijden kan je het beste euro 98 tanken, dan is een verbruik van beter dan 1 op 15 ook geen probleem als je langere stukken rijdt.quote:Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
6.
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Een Mitsubishi Carisma met 186k op de teller (NAP aanwezig), ¤1450,-
Net als voor nummer 1 geldt: geen idee hoe het zitcomfort is en hoe betrouwbaar de techniek is.
Ik vind deze eigenlijk best mooi, maar helaas wel lederen bekleding... dat wil vaak nog wel eens scheuren bij de bestuurdersstoel... dat vind ik wel een echte afknapperOp de foto's hebben ze de stoel niet helemaal laten zien, het belangrijkste deel staat er niet op
Verder, net als nummer 1, eigenlijk 1 klasse MRB te hoog, dus twijfelachtig en alleen acceptabel mits aan alle overige eisen voldaan en betrouwbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |