Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelfquote:Op woensdag 11 november 2015 14:14 schreef dopfles1 het volgende:
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:22 schreef Ridocar het volgende:
Moet het een automaat zijn?
Een 306 is gewoon een no-nonsensauto, met als een Mégane. Citroën staat bekend om hun comfort, dus die Xsara sou ook niet verkeerd zijn.
Tot zover mijn boerenfluitjesvisie op dit dilemma.
Helaas dus niet in mijn prijsklassequote:Op woensdag 11 november 2015 14:27 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
als je verder tevreden was met je Mégane, dan toch kijken of je niet een vergelijkbaar model terug kan krijgen ? (ik heb persoonlijk een beetje afkeer van franse auto'smja das persoonlijk ) ik heb ook geen ervaring met renault verder dan een verrotte kliko die ik nooit had moeten kopen
of misschien nog een vreemde eend voorstellen,
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279935886?asrc=st|as
mazda demio, oke deze heeft geen automaat, en ik zat er niet lekker in omdat ik te groot was voor dat malle ding (te lange benen)
maar verder een top betrouwbaar beestje (alleen die met automaat zitten rond de 2200..., ik weet budget.....)
en waarom zou je niet na een proefrit kunnen zeggen dat je de stoelen niet fijn vond ? is toch een vrij belangrijk onderdeel van een auto dat ie goed zit dacht ik zo.
Sensodrive is wel degelijk volledig automaat. Enige wat er met sensodrive aan de hand is dat hij zo snel mogelijk opschakelt om zo min mogelijk benzine te gebruiken. Verder duurt het schakelen een paar seconden dus je heb bij het schakelen geen vermogen, wat irritant kan zijn bij rotondes als hij van de 2 naar de 1 schakelt, terwijl je net kan rijden.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf
Ik bedoel met "automatische transmissie" echt zo'n een die vanzelf op- en terugschakelt
[..]
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.
De Xsara is ook wel interessant. Comfort is zeker goed. Ook verreweg de doedkoopste in het rijtje, zuinigste in het rijtje en meeste ruimte (station). Alleen... door de lage prijs word ik wel een beetje huiverig. Zal dat met een rede zijn?
Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staatWeet alleen niet of dat ook bij dit nieuwer '00 model is. Bij de '97 zeker weten.
En lekken van motorolie bij de dynamo, treft dat dit model?
De 306 daarentegen is niet goedkoop, maar wel achterlijk weinig gereden. Kan zomaar veel korte ritten betekenen. Gaat dat niet ten koste v/d levensduur van motor en vooral de automaat?
[..]
Helaas dus niet in mijn prijsklasse
Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.
Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"?
ja misschien wordt je dan door de verkoper als zeikwijf bestempelt.... boeiend ? jij moet er toch bijna 40k / jaar in rijdenquote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Helaas dus niet in mijn prijsklasse
Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.
Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"?
ze zijn inderdaad in Born gemaakt, samen met de V/S 40 van volvo. delen dus heel veel dezelfde techniek hiervan.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef Tinos85 het volgende:
Die Mitsubishi's in je OP zijn trouwens gewoon hatchbacks. Echt Japans is het niet want ik geloof dat ze in Nederland gemaakt zijn.
Precies. Wat Martijn137 zegt. Jij moet erin rijden, en jij moet er lange ritten mee maken. Dan is een beetje comfort niet teveel om te eisen.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:36 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja misschien wordt je dan door de verkoper als zeikwijf bestempelt.... boeiend ? jij moet er toch bijna 40k / jaar in rijden
/bijt op tong.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.
Moet je wel een goeie sensodrive hebben en niet om de haverklap een sneeuwvlokje op je instrumentenpaneel hebben staanquote:Op woensdag 11 november 2015 14:14 schreef dopfles1 het volgende:
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
Ben jij dit TS..?quote:Op woensdag 11 november 2015 02:35 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Nee, gewoon vooruit. Het was donker, onterecht aangenomen dat de weg vrij recht was en ongemerkt te hard gereden+regen. Toen kwam de scherpe bocht opduiken en was het te laat
Traag schakelen als in secondes is wel een afknapper.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Sensodrive is wel degelijk volledig automaat. Enige wat er met sensodrive aan de hand is dat hij zo snel mogelijk opschakelt om zo min mogelijk benzine te gebruiken. Verder duurt het schakelen een paar seconden dus je heb bij het schakelen geen vermogen, wat irritant kan zijn bij rotondes als hij van de 2 naar de 1 schakelt, terwijl je net kan rijden.
Verder erg comfortabele auto. En volgens mij moet die er wel zijn van 2000eu>
Verder hebben niet alle c3's die automaat zijn sensodrive. Dus je kan ook kiezen voor
"normale" automaat bij c3.
Dat is waarquote:Op woensdag 11 november 2015 15:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Precies. Wat Martijn137 zegt. Jij moet erin rijden, en jij moet er lange ritten mee maken. Dan is een beetje comfort niet teveel om te eisen.
Ik heb ze niet gezien in mijn prijsklassequote:Op woensdag 11 november 2015 15:44 schreef Fer het volgende:
Zou een goed onderhouden Mercedes 190 kunnen?
De S40 valt al af omdat één van mijn eisen een hatchback, station of MPV moet zijn i.v.m. vervoeren van spullen.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:06 schreef Fleauris het volgende:
Zijn dit wellicht nog opties:
Volvo S40: http://www.autowereld.nl/(...)5487681/details.html
(Staat op belgisch kenteken, bij een auto van die leeftijd is er vrij weinig BPM meer over)
Nog een S40: http://www.autotrader.nl/(...)namic-line-automaat/
Renault Scenic: http://www.autohoge.nl/pa(...)e%2Focc1864444-9f818 (In ieder geval genoeg ruimte)
Daewoo Nubira (iets boven de 1.500euri) http://www.autowereld.nl/(...)3101658/details.html
Ik vind de airco juist heel belangrijkquote:Op woensdag 11 november 2015 20:35 schreef vaduz het volgende:
TS je hebt teveel eisen, het kan zo weleens lang gaan duren, eer je iets gevonden krijgt. Persoonlijk zou ik dingen als airco gelijk schrappen, de kans dat het kapot gaat bij een auto van die leeftijd is aanzienlijk en als je budget zo klein is, heb je waarschijnlijk geen geld om het te herstellen. Verder zou ik naar de ford escort kijken.
Dat gewicht en verbruik is juist het probleemquote:Op woensdag 11 november 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:
Je kunt al die zaken qua luxe en veiligheid wel goedkoop krijgen, maar dan moet je een Saab nemen, en dan zit je zeker weten qua MRB boven je gewenste gewichtQua verbruik ook trouwens
![]()
Daarbij heeft Saab ook zo z'n dingetjes, waardoor je of handig moet zijn, of budget moet hebben om dingen te laten doen.
Verder rijdt het absoluut top.
Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.htmlquote:Op woensdag 11 november 2015 21:16 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik vind de airco juist heel belangrijkEn bij mijn '99 Mégane werkte het nog. Afgelopen zomer heb ik vaak zat met hete zon rond de 30 graden in het buitenland in de file gestaan... dan vind ik de airco echt nodig. En daarbij... met ramen open uren op de snelweg vind ik nou niet echt prettig rijden... dat zou meteen het plezier in autorijden bederven...
Ik weet nog hoe het voelde toen ik op een hete zomerdag met mijn vader meeging naar Frankrijk in een auto zonder airco... nee... dat wil ik echt niet meer
[..]
Dat gewicht en verbruik is juist het probleemAnders had ik ook bijv. een Volvo kunnen kopen of zo
Dat gaat best hard.... mijn vorige auto (1.000 kg) kost ¤ 33 per maand, voor m'n huidige auto's (1.420 en 1.365) kosten ieder ¤ 62 per maand....quote:Op woensdag 11 november 2015 21:29 schreef Tinos85 het volgende:
Zoveel is het verschil toch niet in MRB? Dat zou een van de eisen zijn die ik als eerste zou laten vallen dan.
Euh jawel...quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf
Das natuurlijk een flauwe kul eis, want niemand kan in de toekomst kijken.quote:Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
- Wil er wel een jaar of 4-5 minimaal in kunnen rijden zonder dat hij economisch total-loss raakt door defecten.
Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staat
Dacht ik ook aan! Prima auto, goedkoop, zuinig, betrouwbaar. Redelijk uitgerust. Wel saaaaaaaaaaaaiquote:Op woensdag 11 november 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:
Is dit wat?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/12146259
Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er nietquote:Op woensdag 11 november 2015 21:28 schreef vaduz het volgende:
[..]
Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.html
Eentje op marktplaats tot nu toequote:Op woensdag 11 november 2015 21:36 schreef Kanjer het volgende:
Ik zou het lekker bij een Megane houden, dan weet je wat je krijgt.
Die vind je heus wel binnen budget.
Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen overquote:Op woensdag 11 november 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:
Is dit wat?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/almera/12146259
Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aanquote:Op woensdag 11 november 2015 21:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?
Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.quote:Op woensdag 11 november 2015 21:59 schreef Leandra het volgende:
Was deze al genoemd?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/14244243
Ik vind het niets, maar dat geldt ook voor de auto's die TS wel wat vindt, dus wie weet
Zal wel even in de rondte bellen voor je.quote:Op woensdag 11 november 2015 22:21 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er niet
De Lanos in je link is een 3-deurs, geen 5-deurs terwijl dat wel een vereiste isDaarbij... die velgen... lijkt het een petjes-figuur-auto daarmee
[..]
Eentje op marktplaats tot nu toe
[..]
Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen overOp papier 1 op 12,2 is in de praktijk waarschijnlijk 1 op 11 of zo
Terwijl ik 1 op 13,7 gemiddeld in de praktijk ben gewend
[..]
Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aan
[..]
Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.
Wel een belangrijke: hoe zit het met het zitcomfort? De stoelen zien er nogal vlak en hard uitIk hoop niet dat ze even hard zijn als die in een Ford Fiesta van rond dit bouwjaar, die zijn namelijk zeker weten hard. Van de Focus had je wel een duurdere uitvoering met luxere stoelen, maar daar lijkt deze niet op, voor zover ik het kan zien op de foto's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |