abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157469641
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:14 schreef dopfles1 het volgende:
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf :{

Ik bedoel met "automatische transmissie" echt zo'n een die vanzelf op- en terugschakelt :{

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:22 schreef Ridocar het volgende:
Moet het een automaat zijn?

Een 306 is gewoon een no-nonsensauto, met als een Mégane. Citroën staat bekend om hun comfort, dus die Xsara sou ook niet verkeerd zijn.
Tot zover mijn boerenfluitjesvisie op dit dilemma.
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.

De Xsara is ook wel interessant. Comfort is zeker goed. Ook verreweg de goedkoopste in het rijtje, zuinigste in het rijtje en meeste ruimte (station). Alleen... door de lage prijs word ik wel een beetje huiverig. Zal dat met een rede zijn?

Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staat :{ Weet alleen niet of dat ook bij dit nieuwer '00 model is. Bij de '97 zeker weten.

En lekken van motorolie bij de dynamo, treft dat dit model?

De 306 daarentegen is niet goedkoop, maar wel achterlijk weinig gereden. Kan zomaar veel korte ritten betekenen. Gaat dat niet ten koste v/d levensduur van motor en vooral de automaat? :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:27 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

als je verder tevreden was met je Mégane, dan toch kijken of je niet een vergelijkbaar model terug kan krijgen ? (ik heb persoonlijk een beetje afkeer van franse auto's :s) mja das persoonlijk ) ik heb ook geen ervaring met renault verder dan een verrotte kliko die ik nooit had moeten kopen :+

of misschien nog een vreemde eend voorstellen,
http://ww3.autoscout24.nl/classified/279935886?asrc=st|as

mazda demio, oke deze heeft geen automaat, en ik zat er niet lekker in omdat ik te groot was voor dat malle ding (te lange benen)
maar verder een top betrouwbaar beestje (alleen die met automaat zitten rond de 2200..., ik weet budget..... :{ )

en waarom zou je niet na een proefrit kunnen zeggen dat je de stoelen niet fijn vond ? is toch een vrij belangrijk onderdeel van een auto dat ie goed zit dacht ik zo. ;)
Helaas dus niet in mijn prijsklasse :{

Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.

Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"? :@

Ik vond wel 2 vergelijkbare Mégane's. Maar ja... is dat handig, om weer hetzelfde te kopen? Comfort en betrouwbaarheid was prima, maar technisch had het ook zo z'n eigen problemen gehad, waarbij ik met de mijne wat wat geluk leek te hebben gehad :{
  woensdag 11 november 2015 @ 14:34:06 #32
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157469668
Die Mitsubishi's in je OP zijn trouwens gewoon hatchbacks. Echt Japans is het niet want ik geloof dat ze in Nederland gemaakt zijn.
pi_157469675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf :{

Ik bedoel met "automatische transmissie" echt zo'n een die vanzelf op- en terugschakelt :{

[..]

Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.

De Xsara is ook wel interessant. Comfort is zeker goed. Ook verreweg de doedkoopste in het rijtje, zuinigste in het rijtje en meeste ruimte (station). Alleen... door de lage prijs word ik wel een beetje huiverig. Zal dat met een rede zijn?

Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staat :{ Weet alleen niet of dat ook bij dit nieuwer '00 model is. Bij de '97 zeker weten.

En lekken van motorolie bij de dynamo, treft dat dit model?

De 306 daarentegen is niet goedkoop, maar wel achterlijk weinig gereden. Kan zomaar veel korte ritten betekenen. Gaat dat niet ten koste v/d levensduur van motor en vooral de automaat? :{

[..]

Helaas dus niet in mijn prijsklasse :{

Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.

Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"? :@
Sensodrive is wel degelijk volledig automaat. Enige wat er met sensodrive aan de hand is dat hij zo snel mogelijk opschakelt om zo min mogelijk benzine te gebruiken. Verder duurt het schakelen een paar seconden dus je heb bij het schakelen geen vermogen, wat irritant kan zijn bij rotondes als hij van de 2 naar de 1 schakelt, terwijl je net kan rijden.

Verder erg comfortabele auto. En volgens mij moet die er wel zijn van 2000eu>

Verder hebben niet alle c3's die automaat zijn sensodrive. Dus je kan ook kiezen voor
"normale" automaat bij c3.
pi_157469738
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:

Helaas dus niet in mijn prijsklasse :{

Het moet echt een automaat zijn, dat is het enige wat ik kan rijden.

Tja... bij een proefrit klagen dat de stoelen te hard zijn... voor een prijs onder de ¤1500,-... word ik dan niet gezien als een "zeikwijf"? :@
ja misschien wordt je dan door de verkoper als zeikwijf bestempelt.... boeiend ? jij moet er toch bijna 40k / jaar in rijden ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef Tinos85 het volgende:
Die Mitsubishi's in je OP zijn trouwens gewoon hatchbacks. Echt Japans is het niet want ik geloof dat ze in Nederland gemaakt zijn.
ze zijn inderdaad in Born gemaakt, samen met de V/S 40 van volvo. delen dus heel veel dezelfde techniek hiervan.
  woensdag 11 november 2015 @ 15:36:28 #35
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157470713
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:36 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja misschien wordt je dan door de verkoper als zeikwijf bestempelt.... boeiend ? jij moet er toch bijna 40k / jaar in rijden ;)
Precies. Wat Martijn137 zegt. Jij moet erin rijden, en jij moet er lange ritten mee maken. Dan is een beetje comfort niet teveel om te eisen.
pi_157470827
Zou een goed onderhouden Mercedes 190 kunnen?
.
pi_157470847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ja, het moet een automaat zijn. Ik kan geen schakel rijden.
/bijt op tong.
  woensdag 11 november 2015 @ 17:25:50 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157472786
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:14 schreef dopfles1 het volgende:
Citroen c3 uit 2003 ofzo? Sensodrive vond ik relaxed, maar moet je niet willen dat ie snel schakelt.
Moet je wel een goeie sensodrive hebben en niet om de haverklap een sneeuwvlokje op je instrumentenpaneel hebben staan :X
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 11 november 2015 @ 17:26:11 #39
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_157472796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 02:35 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Nee, gewoon vooruit. Het was donker, onterecht aangenomen dat de weg vrij recht was en ongemerkt te hard gereden+regen. Toen kwam de scherpe bocht opduiken en was het te laat :{
Ben jij dit TS..?

pi_157472933
Ja :X
Maar goed, ze geeft zelf al toe dat ze (voor de omstandigheden) te hard gereden heeft ^O^
Al had ik zelf dat filmpje dan niet online gezet, ik zou me dood schamen :@
pi_157473212
Het is ook niet relevant voor dit topic. Ontopic dus maar weer.
pi_157473670
Zijn dit wellicht nog opties:

Volvo S40: http://www.autowereld.nl/(...)5487681/details.html
(Staat op belgisch kenteken, bij een auto van die leeftijd is er vrij weinig BPM meer over)

Nog een S40: http://www.autotrader.nl/(...)namic-line-automaat/

Renault Scenic: http://www.autohoge.nl/pa(...)e%2Focc1864444-9f818 (In ieder geval genoeg ruimte)

Daewoo Nubira (iets boven de 1.500euri) http://www.autowereld.nl/(...)3101658/details.html
pi_157475581
Van de keuzes in de start-post vallen inmiddels al een paar af:
- De 306 is al verkocht.
- De Xsara misschien ook, want hij staat alleen nog op Autoweek, niet op de site v/d verkoper.
- 2 v/d 3 Mégane's: nummer 4 heeft de niet-kloppende km-stand door vervanging v/d teller bak. Flinke afknapper. En nummer 5 (die rare ph1/ph2 mengeling) heeft bij nader inzien wat deuken in de kofferbak-klep, dusdanig dat het mogelijk roestgevoelig is.

Verder heb ik me wat ingelezen over nummer 1, de Carisma met 1.8 GDI motor. Het schijnt dat deze motor erg prettig rijdt, maar nogal wat gasklephuis-issues kan hebben en het dan niet heel goedkoop is om het te laten repareren ;( Is dit een serieuze issue in de praktijk?

Verder ook even in Autodata de onderhoudsinterval opgezocht van een '98 Carisma:

Elke 15k:
Motorolie+filter

Elke 30k:
Remvloeistof
Luchtfilter
Bougies

Elke 45k:
"Brake servo vacuum nipple" (wat dit trouwens is, weet ik niet :? )

Elke 60k:
Koelvloeistof
Pollenfilter/Interieurfilter
Brandstoffilter

Elke 90k:
Automaat-bak olie
Distributieriem

Waarbij ik niet weet wat er nog meer bij de distributieriem mee moet. Over de waterpomp, loop/spanrollen of de multiriem kan ik niks vinden in Autodata.

Ook automaatolie moet worden ververst, enig idee wat dat kost? In Autodata staat geen olie-type. Alleen voor de stuurbekrachtiging is DEXRON II voorgeschreven.

Ik vind het onderhoudsschema eigenlijk wel best pittig... gezien wat ik ermee rij, red ik het net niet eens met 2 beurten per jaar :{

Mégane had elke 20k een beurt en dingen als bougies, remvloeistof, koelvloeistof en distributieriem gingen (veel) langer mee :{

quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:34 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Sensodrive is wel degelijk volledig automaat. Enige wat er met sensodrive aan de hand is dat hij zo snel mogelijk opschakelt om zo min mogelijk benzine te gebruiken. Verder duurt het schakelen een paar seconden dus je heb bij het schakelen geen vermogen, wat irritant kan zijn bij rotondes als hij van de 2 naar de 1 schakelt, terwijl je net kan rijden.

Verder erg comfortabele auto. En volgens mij moet die er wel zijn van 2000eu>

Verder hebben niet alle c3's die automaat zijn sensodrive. Dus je kan ook kiezen voor
"normale" automaat bij c3.
Traag schakelen als in secondes is wel een afknapper.

Maar goed, ik kom geen C3 tegen als ik mijn eisenpakket en prijs opgeef, dus komt hij sowieso niet in aanmerking :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:36 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Precies. Wat Martijn137 zegt. Jij moet erin rijden, en jij moet er lange ritten mee maken. Dan is een beetje comfort niet teveel om te eisen.
Dat is waar :) Maar ja... verkoper vind het dan vast niet leuk, vind mij dan een zeikerd, vooral omdat ik niet meer wil betalen :P

quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:44 schreef Fer het volgende:
Zou een goed onderhouden Mercedes 190 kunnen?
Ik heb ze niet gezien in mijn prijsklasse :{

Een snelle Google levert wel oude auto's van veelal ouder dan '93 op. Terwijl één van mijn eisen "niet ouder dan '93" is i.v.m. milieuzones :)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:06 schreef Fleauris het volgende:
Zijn dit wellicht nog opties:

Volvo S40: http://www.autowereld.nl/(...)5487681/details.html
(Staat op belgisch kenteken, bij een auto van die leeftijd is er vrij weinig BPM meer over)

Nog een S40: http://www.autotrader.nl/(...)namic-line-automaat/

Renault Scenic: http://www.autohoge.nl/pa(...)e%2Focc1864444-9f818 (In ieder geval genoeg ruimte)

Daewoo Nubira (iets boven de 1.500euri) http://www.autowereld.nl/(...)3101658/details.html
De S40 valt al af omdat één van mijn eisen een hatchback, station of MPV moet zijn i.v.m. vervoeren van spullen.

De Scenic heb ik vaak voorbij zien komen op Marktplaats, maar hij is te zwaar in gewicht... 2 klasses MRB hoger. Voor de rest is de techniek grotendeels gelijk aan mijn Mégane.

De Nubira: geen kenteken. Verder vrij fors gewicht ook. Verbruik is onbekend en de prijs buiten budget is ook nog eens excl. afleverkosten :{
pi_157477559
TS je hebt teveel eisen, het kan zo weleens lang gaan duren, eer je iets gevonden krijgt. Persoonlijk zou ik dingen als airco gelijk schrappen, de kans dat het kapot gaat bij een auto van die leeftijd is aanzienlijk en als je budget zo klein is, heb je waarschijnlijk geen geld om het te herstellen. Verder zou ik naar de ford escort kijken.
  woensdag 11 november 2015 @ 21:01:26 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157478330
Je kunt al die zaken qua luxe en veiligheid wel goedkoop krijgen, maar dan moet je een Saab nemen, en dan zit je zeker weten qua MRB boven je gewenste gewicht :+ Qua verbruik ook trouwens :X
Daarbij heeft Saab ook zo z'n dingetjes, waardoor je of handig moet zijn, of budget moet hebben om dingen te laten doen.

Verder rijdt het absoluut top.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157478775
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:35 schreef vaduz het volgende:
TS je hebt teveel eisen, het kan zo weleens lang gaan duren, eer je iets gevonden krijgt. Persoonlijk zou ik dingen als airco gelijk schrappen, de kans dat het kapot gaat bij een auto van die leeftijd is aanzienlijk en als je budget zo klein is, heb je waarschijnlijk geen geld om het te herstellen. Verder zou ik naar de ford escort kijken.
Ik vind de airco juist heel belangrijk :{ En bij mijn '99 Mégane werkte het nog. Afgelopen zomer heb ik vaak zat met hete zon rond de 30 graden in het buitenland in de file gestaan... dan vind ik de airco echt nodig. En daarbij... met ramen open uren op de snelweg vind ik nou niet echt prettig rijden... dat zou meteen het plezier in autorijden bederven... :{

Ik weet nog hoe het voelde toen ik op een hete zomerdag met mijn vader meeging naar Frankrijk in een auto zonder airco... nee... dat wil ik echt niet meer :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:01 schreef Leandra het volgende:
Je kunt al die zaken qua luxe en veiligheid wel goedkoop krijgen, maar dan moet je een Saab nemen, en dan zit je zeker weten qua MRB boven je gewenste gewicht :+ Qua verbruik ook trouwens :X
Daarbij heeft Saab ook zo z'n dingetjes, waardoor je of handig moet zijn, of budget moet hebben om dingen te laten doen.

Verder rijdt het absoluut top.
Dat gewicht en verbruik is juist het probleem :P Anders had ik ook bijv. een Volvo kunnen kopen of zo :P
pi_157479199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:16 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik vind de airco juist heel belangrijk :{ En bij mijn '99 Mégane werkte het nog. Afgelopen zomer heb ik vaak zat met hete zon rond de 30 graden in het buitenland in de file gestaan... dan vind ik de airco echt nodig. En daarbij... met ramen open uren op de snelweg vind ik nou niet echt prettig rijden... dat zou meteen het plezier in autorijden bederven... :{

Ik weet nog hoe het voelde toen ik op een hete zomerdag met mijn vader meeging naar Frankrijk in een auto zonder airco... nee... dat wil ik echt niet meer :{

[..]

Dat gewicht en verbruik is juist het probleem :P Anders had ik ook bijv. een Volvo kunnen kopen of zo :P
Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.html
  woensdag 11 november 2015 @ 21:29:40 #48
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_157479230
Zoveel is het verschil toch niet in MRB? Dat zou een van de eisen zijn die ik als eerste zou laten vallen dan.
pi_157479472
Ik zou het lekker bij een Megane houden, dan weet je wat je krijgt.

Die vind je heus wel binnen budget.
  woensdag 11 november 2015 @ 21:38:21 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157479518
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:29 schreef Tinos85 het volgende:
Zoveel is het verschil toch niet in MRB? Dat zou een van de eisen zijn die ik als eerste zou laten vallen dan.
Dat gaat best hard.... mijn vorige auto (1.000 kg) kost ¤ 33 per maand, voor m'n huidige auto's (1.420 en 1.365) kosten ieder ¤ 62 per maand....
Dan zijn m'n huidige twee wel 4 klassen hoger, maar dat kost dan bijna het dubbele.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157479648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Die komt niet voor in mijn prijsklasse + van wat ik zo snel kan vinden, is de Sensodrive geen volautomaat, hij schakelt niet vanzelf :{
Euh jawel...

quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 01:50 schreef Fien1989 het volgende:
- Wil er wel een jaar of 4-5 minimaal in kunnen rijden zonder dat hij economisch total-loss raakt door defecten.
Das natuurlijk een flauwe kul eis, want niemand kan in de toekomst kijken.
  woensdag 11 november 2015 @ 21:50:00 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157479895
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157480040
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:32 schreef Fien1989 het volgende:
Ik hoorde wel ooit dat bij de Xsara de dashboard-lampjes zelf afsterven... dat lijkt me niet goed bij aankoop... dan kan ik niet zien of er een storingslamp aan staat
Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?
  woensdag 11 november 2015 @ 21:59:06 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157480196
Was deze al genoemd?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/14244243

Ik vind het niets, maar dat geldt ook voor de auto's die TS wel wat vindt, dus wie weet ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157480476
quote:
Dacht ik ook aan! Prima auto, goedkoop, zuinig, betrouwbaar. Redelijk uitgerust. Wel saaaaaaaaaaaai :Z Maar ach, ik heb er jaren met best veel plezier in gereden.
pi_157480901
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoe kijk je tegen koreanen aan? Een daewoo lanos mischien iets :http://www.autowereld.nl/(...)5396049/details.html
Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er niet :{

De Lanos in je link is een 3-deurs, geen 5-deurs terwijl dat wel een vereiste is :{ Daarbij... die velgen... lijkt het een petjes-figuur-auto daarmee :P

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:36 schreef Kanjer het volgende:
Ik zou het lekker bij een Megane houden, dan weet je wat je krijgt.

Die vind je heus wel binnen budget.
Eentje op marktplaats tot nu toe :P

quote:
Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen over :{ Op papier 1 op 12,2 is in de praktijk waarschijnlijk 1 op 11 of zo :{ Terwijl ik 1 op 13,7 gemiddeld in de praktijk ben gewend :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat kun je zeker wel zien. Dit soort probleempjes is nou exact waarom bij praktisch alle auto's de storingslampjes allemaal eventjes aan gaan als je het contact aan zet: om te kijken of de lampjes het wel doen. Heb je dat bij je rijlessen niet geleerd?
Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aan :{

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:59 schreef Leandra het volgende:
Was deze al genoemd?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/focus/14244243

Ik vind het niets, maar dat geldt ook voor de auto's die TS wel wat vindt, dus wie weet ;)
Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.

Wel een belangrijke: hoe zit het met het zitcomfort? De stoelen zien er nogal vlak en hard uit :{ Ik hoop niet dat ze even hard zijn als die in een Ford Fiesta van rond dit bouwjaar, die zijn namelijk zeker weten hard. Van de Focus had je wel een duurdere uitvoering met luxere stoelen, maar daar lijkt deze niet op, voor zover ik het kan zien op de foto's :{
pi_157480997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:21 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen Koreanen als ze aan al mijn eisen voldoen. Maar die zijn er niet :{

De Lanos in je link is een 3-deurs, geen 5-deurs terwijl dat wel een vereiste is :{ Daarbij... die velgen... lijkt het een petjes-figuur-auto daarmee :P

[..]

Eentje op marktplaats tot nu toe :P

[..]

Die heb ik gezien, maar ver buiten budget + verbruik laat te wensen over :{ Op papier 1 op 12,2 is in de praktijk waarschijnlijk 1 op 11 of zo :{ Terwijl ik 1 op 13,7 gemiddeld in de praktijk ben gewend :{

[..]

Dat weet ik. Maar ik bedoelde meer dat als ze sowieso al stuk zijn door Xsara-eigen kwaal, ik niet kan zien of ze wel/niet in storingsstand zitten. Want ze gaan dan sowieso niet aan :{

[..]

Hij is eigenlijk net buiten budget. Maar voor de rest lijkt het wel oké.

Wel een belangrijke: hoe zit het met het zitcomfort? De stoelen zien er nogal vlak en hard uit :{ Ik hoop niet dat ze even hard zijn als die in een Ford Fiesta van rond dit bouwjaar, die zijn namelijk zeker weten hard. Van de Focus had je wel een duurdere uitvoering met luxere stoelen, maar daar lijkt deze niet op, voor zover ik het kan zien op de foto's :{
Zal wel even in de rondte bellen voor je.


Een Ford met de luxe zachte stoelen is een Ghia uitvoering.
pi_157482829
Ik heb ook een jaar of 5 in zo`n Focus Mk 1 rondgereden, niets mis mee, naast het reguliere onderhoud geloof ik alleen een keer een achterasrubber vervangen maar dat was ook maar tientjeswerk.
Daar staan er wel aardig wat van te koop.
Stoelen waren best comfortabel volgens mij......
Ze kunnen wel wat last van roest hebben, maar als ze de carrosserie inspecties bij de dealer hebben gehad, dan is het meeste wel aangepakt.

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Ghia stoelen kun je desnoods voor een paar tientjes wel krijgen bij de sloop/Marktplaats/(Duitse)Ebay

Staar je niet blind op een tientje meer MRB in de maand....
pi_157483721
nog nooit zoveel :{ smilies in één topic gezien

als je voor dat budget fijn wil rijden zul je concessies moeten doen, gewicht inderdaad :Y
pi_157484192
TS waarom wil je serieus Utrecht een Duitse steden met umwelt in? Is het niet slimmer om een oudere diesel te kopen, en dan op dagen dat je in zo'n stad moet zijn even een auto te huren?
Hoe vaak ga je uberhaupt in de kanaaltunnel?! Als je al aan de verkeerde kant van de weg moet rijden, huur je toch liever even een auto daar, zodat je wel aan de goede kant zit?

Serieus met 37k bespaar je zo ¤1000,- per jaar na aftrek hogere mrb van diesel. Van die ¤1000, kun je best een paar keer een auto huren... 10 dagen Golf VII in Ierland was ¤89,- excl brandstof..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')