Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.quote:Op zondag 15 november 2015 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
* vrouw meldt
Ik heb een hekel aan diesel (de geur, de herrie van de motor), maar met het aantal km per jaar dat TS rijdt zou ik toch iets anders zoeken dan een standaard benzine-auto... Dat zou dus LPG worden.
Ik denk dat dat in het geval van TS ook wel de verstandigste keuze isquote:Op zondag 15 november 2015 20:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
2008 Audi A3 modern genoeg van je?quote:Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
En het stinkt ook niet als je in de auto zit.
En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Punt.
Wat wil je, het is een pompverstuiver. Pak maar eens een Fiat voor de grap. Die hoor je bij lange na nietquote:Op zondag 15 november 2015 20:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
2008 Audi A3 modern genoeg van je?
En het is de brom, ik word daar onrustig van.
Ik reed ergens in 1996 voor het laatst in een Fiat (geen diesel), en dat gaan we zo houdenquote:Op zondag 15 november 2015 20:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Wat wil je, het is een pompverstuiver. Pak maar eens een Fiat voor de grap. Die hoor je bij lange na niet
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldieselquote:Op zondag 15 november 2015 21:25 schreef Fer het volgende:
Mijn Tdi is ook geen pompverstuiver, hij bromt nog steeds.
Mijn ervaring met een hdi was niet geweldig en dan vooral hetgeen om de hdi heen.quote:Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel. Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil
Daar was ik ook een beetje bang voor. Maar gelukkig nu al 50.000 probleemloze kilometers op de klok zonder tussentijdse garage bezoeken en dat is toch wel heel erg lekker na een paar jaar VAG ellende.quote:Op zondag 15 november 2015 21:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring met een hdi was niet geweldig en dan vooral hetgeen om de hdi heen.
Maar volgens mij was je niet van plan om een auto uit 1996 of ouder te kopen of wel?quote:Op zondag 15 november 2015 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik reed ergens in 1996 voor het laatst in een Fiat (geen diesel), en dat gaan we zo houden![]()
In principe niet, hoewel er wel wat (potentiėle) klassiekers zijn die ik niet zou weigerenquote:Op zondag 15 november 2015 21:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar volgens mij was je niet van plan om een auto uit 1996 of ouder te kopen of wel?
Gofferquote:Op zondag 15 november 2015 21:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan moet je ook een echte diesel rijden en niet een geknepen sjoemeldiesel. Mijn e-hdi zoeft over de weg en is heerlijk stil
Waarom is 1 op 13,7 ongeloofwaardig?quote:Op zondag 15 november 2015 16:40 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Paar zaken die ik er uit wil halen:
- het verbruik van de oude auto. 1 op 13,7 met een automaat in die klasse vind ik op z'n minst ongeloofwaardig
- de focus op zachte stoelen. Ieder z'n voorkeur, maar hiermee sluit je heel veel gangbare auto's uit. De tijd dat mensen daar echt aan vast hielden omdat de verschillen zo groot waren ligt ver achter ons.
Is een geval van niet kunnen. Nu niet, in de toekomst ook niet. De rede erachter is voor mezelf duidelijk.quote:Op zondag 15 november 2015 20:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat TS een rijbewijs zonder beperkingen heeft, maar gewoon geen handbak kan/wil rijden.
Die voldoet omdat het hetzelfde type auto is als wat ik hiervoor hadquote:Op zondag 15 november 2015 14:45 schreef lst128 het volgende:
...
http://link.marktplaats.nl/m982069294
Voldoet aan al je eisen, deukje in de kofferklep zou ik voor lief nemen
Ik zie staan:quote:Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
Maar er is ook deze:
http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr
Nieuwer, iets minder gelopen, maar vooral ook: geen deuken čn goedkoper? Waarom dan niet deze t.o.v. de grijze met deuk?
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.quote:Op maandag 16 november 2015 03:32 schreef Fien1989 het volgende:
- Iets met een Mitsubishi GDI motor wordt 'm niet, omdat iemand me vertelde dat die motoren vroeg of laat voor dure problemen zorgen en eigenlijk alleen goed op Euro98 kunnen lopen. Iets wat ik niet eerder wist.
Dat zwavelverhaal klopt zo ongeveer wel.quote:Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.
hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.
tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.
correct me if i'm wrong![]()
Dit zegt zomoto:quote:Op maandag 16 november 2015 09:09 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik zie staan:
• APK tot: -
• GENOEMDE PRIJZEN ZIJN INTERNET MEENEEM PRIJZEN
• DEALER INGERUILDE OCCASIONS TEGEN SUPER LAGE PRIJZEN
Dat is zo'n beetje dat kritische kijken waar ik het eerder over had.
Wat waarschijnlijk gebeurd is met deze auto is dat iemand hem heeft ingeruild bij de aankoop van een andere tweedehands auto omdt het niet meer rendabel was om onderhoud te laten doen. Het bedrijf waar hij is ingeruild heeft hem vervolgens verkocht aan een opkoper voor 500 euro. Die opkoper poetst hem dan een beetje en zet hem ook weer zo te koop. Zonder er ook maar iets aan te doen qua onderhoud. Jij koopt dan een goedkope auto denk je, maar voor je er de weg mee op kan, ben je waarschijnlijk nog eens zo'n bedrag aan kwijt aan reparaties. Als je pech hebt nog meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 november 2015 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit zegt zomoto:Stil nou. Lekker laten kopen , dan kan er mooi een slotje op dit topic. TS had voordat ze dit topic openende toch al bedacht dat het weer een gare Megane moest gaan wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 15 november 2015 20:29 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ws. niet om een Golf 1 diesel die idd een teringherrie maakt.
Wanneer heb jij voor het laatst in een moderne diesel (mee)gereden?
Dat maakt heul geen lawaai.
Besef je wel dat dieseluitlaatgassen als kankerverwekkend te boek staan dus niet te diep snuiven.quote:En als je er achter staat ook niet, het ruikt lekker.
Klopt en wat sometimes zegt ook, ze horen op 98 maar kunnen ook prima op 95 maar met een iets hoger verbruik, motor loopt verder net zo goed erop.quote:Op maandag 16 november 2015 09:10 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
voor zo ver ik weet is dit een verhaal van toen de GDI motoren net uit kwamen.
dit omdat de motoren werden afgesteld in japan en daar het zwavel gehalte in de benzine een stuk lager was, in ieder geval in de "normale" euro95 benzine.
hierdoor kwamen er veel problemen mee, maar die treden al vrij snel op, grofweg al onder de 100K kilometer.
tegenwoordig zijn die waarden gelijk getrokken van het zwavelgehalte en is dit probleem nagenoeg niet meer bestaand. als je dus een auto koopt die genoeg kilometers heeft gelopen door de jaren heen en zijn onderhoud heeft gehad zou ik niet bang zijn dat ie kapot zou lopen.... maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, met ieder merk.
correct me if i'm wrong![]()
Dan stap je in Brussel op de Eurostar, of je leent/huurt een auto voor een Engelandtrip als je per se met een auto de trein op wilt. Van zoiets eenmaligs zou ik geen autokeuze af laten hangen.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef Fien1989 het volgende:
De kanaaltunnel wil ik echt wel een keer meemaken, als het in de toekomst misschien wat rustiger wordt. De boot... hell no....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |