SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Maar verder is het maar afwachten wat er juist is van dat artikel, de Volkskrant schat ik niet zo hoog in wat dat betreft![]()
Lekker dan, de enige die inziet dat er bijna alleen maar kansloze kutaankopen worden gedaan wordt de deur uitgewerkt.![]()
Maar hij maakt zichzelf toch ook onmogelijkquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:30 schreef OllieWilliams het volgende:
Lekker dan, de enige die inziet dat er bijna alleen maar kansloze kutaankopen worden gedaan wordt de deur uitgewerkt.![]()
Jonk is bij PSV de opvolger van Art Langeler die naar Heerenveen gaat om daar hoofdtrainer te worden.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
Nee Jonk gaat naar AZ.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:33 schreef Lange_Lans het volgende:
Jonk is bij PSV de opvolger van Art Langeler die naar Heerenveen gaat om daar hoofdtrainer te worden.![]()
Flikker dan Overmars en De Boer eruit.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar hij maakt zichzelf toch ook onmogelijk![]()
Hij heeft toch groot gelijk. Met zulke debielen valt niet te overleggen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar hij maakt zichzelf toch ook onmogelijk![]()
Geen gezonde werkomgeving. Meest schrijnende is toch wel dat Jonk en Bergkamp niet meer praten. 2 mensen die elkaar in het veld blindelings konden vinden kunnen buiten het veld elkaar niet vinden. Jammer.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar hij maakt zichzelf toch ook onmogelijkWegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Dat is een heel ander verhaal, ik weet niet of jij bij een baas werkt maar dan kan je toch ook niet bij een werkoverleg of vergadering wegblijvenquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:35 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Flikker dan Overmars en De Boer eruit.![]()
Wantquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:19 schreef Tarado het volgende:
Maar verder is het maar afwachten wat er juist is van dat artikel, de Volkskrant schat ik niet zo hoog in wat dat betreft?
![]()
Daarom denk ik dat Jonk er zelf ook wel schuldig aan isquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:38 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Geen gezonde werkomgeving. Meest schrijnende is toch wel dat Jonk en Bergkamp niet meer praten. 2 mensen die elkaar in het veld blindelings konden vinden kunnen buiten het veld elkaar niet vinden. Jammer.![]()
Kan Bergkamp praten?quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:38 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Geen gezonde werkomgeving. Meest schrijnende is toch wel dat Jonk en Bergkamp niet meer praten. 2 mensen die elkaar in het veld blindelings konden vinden kunnen buiten het veld elkaar niet vinden. Jammer.![]()
![]()
die zijn niet goed ingevoerd bij Ajax, proberen vaker met sensatiestukjes te komen die dan halve waarheden blijken te zijn, als het van het Parool kwam had ik het serieuzer genomenquote:![]()
Het is ook te kort door de bocht om altijd maar jeugdspelers gelijk in het eerste te willen gooien. Ik snap wel dat je niet altijd middelmatige aankopen moet gaan doen, maar voor de breedte kan het soms echt geen kwaad om een ervaren waterdrager te hebben in plaats van de zoveelste zeventienjarige die één leuke wedstrijd speelt en vervolgens wordt geconfronteerd met de realiteit van de eredivisie. Bij Ajax staat vaak al een enorm jong elftal op de mat. De selectie van Ajax lijkt misschien nog niet extreem jong (hoewel nog steeds één van de jongste selecties van de eredivisie), maar dat komt met met name omdat bankzitters als Boer, Heitinga en Viergever de gemiddelde leeftijd nog flink optrekken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar hij maakt zichzelf toch ook onmogelijk
Je kunt zeggen dat Ajax nog niet echt gelukkig is in haar transferbeleid, maar dat was PSV natuurlijk lange tijd ook niet. Nu zitten er wat betere aankopen tussen en doet men vaak of PSV een briljant aankoopbeleid heeft, maar de Mahers en Narsinghs hebben daar toch ook jarenlang een wanprestatie mogen leveren evenals andere spelers die inmiddels goed functioneren. Bij Ajax worden een Gudelj en Sinkgraven na 1/3e van een seizoen afgeschoten en ongeschikt bevonden en wordt er geklaagd over het transferbeleid.
Volgens mij ligt het voornaamste probleem in het transferbeleid simpelweg bij dat wat naďeve salarisplafond. Wil je weer echt gaan meedoen op internationaal niveau, dan moet je toch ook ervaren spelers gaan aantrekken die niet komen voor maximaal een miljoen per jaar.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Klopt. Maar Sinkgraven kost Ajax 12,5 miljoen en Maher PSV "maar" 6,5 miljoen. Ze kunnen er allebei geen kont van.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook te kort door de bocht om altijd maar jeugdspelers gelijk in het eerste te willen gooien. Ik snap wel dat je niet altijd middelmatige aankopen moet gaan doen, maar voor de breedte kan het soms echt geen kwaad om een ervaren waterdrager te hebben in plaats van de zoveelste zeventienjarige die één leuke wedstrijd speelt en vervolgens wordt geconfronteerd met de realiteit van de eredivisie. Bij Ajax staat vaak al een enorm jong elftal op de mat. De selectie van Ajax lijkt misschien nog niet extreem jong (hoewel nog steeds één van de jongste selecties van de eredivisie), maar dat komt met met name omdat bankzitters als Boer, Heitinga en Viergever de gemiddelde leeftijd nog flink optrekken.
Je kunt zeggen dat Ajax nog niet echt gelukkig is in haar transferbeleid, maar dat was PSV natuurlijk lange tijd ook niet. Nu zitten er wat betere aankopen tussen en doet men vaak of PSV een briljant aankoopbeleid heeft, maar de Mahers en Narsinghs hebben daar toch ook jarenlang een wanprestatie mogen leveren evenals andere spelers die inmiddels goed functioneren. Bij Ajax worden een Gudelj en Sinkgraven na 1/3e van een seizoen afgeschoten en ongeschikt bevonden en wordt er geklaagd over het transferbeleid.
Volgens mij ligt het voornaamste probleem in het transferbeleid simpelweg bij dat wat naďeve salarisplafond. Wil je weer echt gaan meedoen op internationaal niveau, dan moet je toch ook ervaren spelers gaan aantrekken die niet komen voor maximaal een miljoen per jaar.![]()
Sinkgraven was 40mln + 20mln aan bonussen toch?quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt. Maar Sinkgraven kost Ajax 12,5 miljoen en Maher PSV "maar" 6,5 miljoen. Ze kunnen er allebei geen kont van.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:07 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Sinkgraven was 40mln + 20mln aan bonussen toch?![]()
![]()
9 in totaal dacht ik.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:07 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Nee dat is het bedrag dat Marc Netto ieder jaar pakt.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:07 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt. Maar Sinkgraven kost Ajax 12,5 miljoen en Maher PSV "maar" 6,5 miljoen. Ze kunnen er allebei geen kont van.![]()
![]()
Overmars mag echt opdonderen.Nee joh, Sinkgraven was honderdmiljoenmiljard Sunrijst.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Kwam een keer langs in Vi, volgens Jaap de Groot was het zelfs 12. Zal wel ergens tussen de 7 en 10 liggen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:12 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Sinds wanneer? Ik heb nooit meer dan 7mln gelezen.![]()
In die documentaire die een paar weken geleden was zei Jonk nog dat dit het begin was van een enorm project.
....![]()
![]()
Op een gegeven ogenblik kwam inderdaad naar buiten dat de Sink 12 miljoen zou hebben gekost. Natuurlijk zal hij wat duurder zijn geweest omdat hij tijdens het seizoen kwam, maar 12 miljoen lijkt me stug. Maher heeft PSV naar verluid een 8 miljoen euro gekost. PSV geeft echter vaak geen openheid van getallen, dus dat zullen we nooit zeker weten.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt. Maar Sinkgraven kost Ajax 12,5 miljoen en Maher PSV "maar" 6,5 miljoen. Ze kunnen er allebei geen kont van.
Aangezien Ajax beursgenoteerd is zou het transferbedrag van Sinkgraven ergens moeten staan. Dat zal echter exclusief bonussen zijn.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
De Nederlandse clubs zijn de gehoorzaamste jongetjes uit de klas. Andere clubs gooien maar geld over de balk en op de een of andere manier komt dat altijd wel weer goed. De salarissen in België liggen hoger. Maar ook in Oostenrijk, Roemenië en Zwitserland zijn de gemiddelde salarissen al hoger dan in Nederland. Daar gaan we de boot missen. Het is allemaal heel verantwoord maar de kwaliteit van onze competitie holt achteruit.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:59 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij ligt het voornaamste probleem in het transferbeleid simpelweg bij dat wat naďeve salarisplafond. Wil je weer echt gaan meedoen op internationaal niveau, dan moet je toch ook ervaren spelers gaan aantrekken die niet komen voor maximaal een miljoen per jaar
Dan krijg je ook nog dat normaal spelers van Twente, Heerenveen en AZ naar de topclubs in Nederland gingen, maar je ziet nu zelfs spelers in de marge die die stap overslaan en naar het buitenland vertrekken. Omdat de salarissen in de Duitse tweede klasse en in the Championship hoger liggen.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Dit. Vrijwel alle toppers van sub-top clubs als Feyenoord, Heerenveen, Twente, Vittese etc gaan allemaal naar het buitenland. Tadic, Elia en Luuk (vanaf Twente), Alves, Assaidi en noem ze maar op hebben allemaal PSV en Ajax overgeslagen. Vervolgens komen ze er wel achter dat die stap voor de meesten te hoog gegrepen is.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:30 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
De Nederlandse clubs zijn de gehoorzaamste jongetjes uit de klas. Andere clubs gooien maar geld over de balk en op de een of andere manier komt dat altijd wel weer goed. De salarissen in België liggen hoger. Maar ook in Oostenrijk, Roemenië en Zwitserland zijn de gemiddelde salarissen al hoger dan in Nederland. Daar gaan we de boot missen. Het is allemaal heel verantwoord maar de kwaliteit van onze competitie holt achteruit.
Dan krijg je ook nog dat normaal spelers van Twente, Heerenveen en AZ naar de topclubs in Nederland gingen, maar je ziet nu zelfs spelers in de marge die die stap overslaan en naar het buitenland vertrekken. Omdat de salarissen in de Duitse tweede klasse en in the Championship hoger liggen.![]()
Oke. Jij was erbij tijdens het ondertekenen van dat contract?quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:36 schreef Brammess het volgende:
Sinkgraven kostte geen 12,5 miljoen, dat is een leugen.![]()
Twente was op dat moment ook wel logisch.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:36 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dit. Vrijwel alle toppers van sub-top clubs als Feyenoord, Heerenveen, Twente, Vittese etc gaan allemaal naar het buitenland. Tadic, Elia en Luuk (vanaf Twente), Alves, Assaidi en noem ze maar op hebben allemaal PSV en Ajax overgeslagen. Vervolgens komen ze er wel achter dat die stap voor de meesten te hoog gegrepen is.![]()
Ik ben dat niet met je eens. Het is een beetje mijn stokpaardje, maar de druk bij een topclub wordt onderschat. Daar moet je presteren en is er nooit geen ruimte voor excuses.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:40 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Twente was op dat moment ook wel logisch.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Logisch inderdaad, voor de meesten achteraf niet goed. Volgens mij heeft alleen Tadic het gemaakt vanaf Twente.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:40 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Twente was op dat moment ook wel logisch.![]()
Elia ook bij HSV. Vast nog wel wat. Tiote bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:43 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Logisch inderdaad, voor de meesten achteraf niet goed. Volgens mij heeft alleen Tadic het gemaakt vanaf Twente.![]()
Ja , Elia heeft het inderdaad gemaakt in het buitenland hoor.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:44 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Elia ook bij HSV. Vast nog wel wat. Tiote bijvoorbeeld.![]()
Was bij HSV zowat de beste speler van de Bundesliga manquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:48 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja , Elia heeft het inderdaad gemaakt in het buitenland hoor.Dat het daarna misging heeft niks met Twente te maken.
![]()
Onzin.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:48 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Was bij HSV zowat de beste speler van de Bundesliga manDat het daarna misging heeft niks met Twente te maken.
![]()
Tja, dit verhaal zul je altijd krijgen van Ajax. Of hij het nou goed gedaan heeft of nietquote:Op dinsdag 10 november 2015 13:03 schreef Caland het volgende:
http://nos.nl/artikel/206(...)ets-fout-gedaan.htmlMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Het eerste seizoen was hij aardig goed ja, maar gaandeweg het seizoen werd het al minder. Tweede seizoen was gewoon drama.quote:
Uiteindelijk 6 goals in meer dan 50 wedstrijden. Voor een buitenspeler die ook niet gek veel assists geeft is dat gewoon niet echt indrukwekkend.![]()
Waarom? het gaat erom of de juiste procedures zijn gevolgd en volgens Ajax is dat zoquote:Op dinsdag 10 november 2015 13:07 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Tja, dit verhaal zul je altijd krijgen van Ajax. Of hij het nou goed gedaan heeft of niet![]()
"Overmars heeft niets fout gedaan"quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:03 schreef Caland het volgende:
http://nos.nl/artikel/206(...)ets-fout-gedaan.html
en al die kutaankopen dan?![]()
Natuurlijk terecht dat Jonk eruit geflikkerd is. Met zijn ideeen ben ik het in grote mate eens maar als je de boel bewust saboteert en je niks van anderen aantrekt dan hoor je niet thuis in een betaald voetbal organisatie.
Had al veel eerder moeten gebeuren.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Dit, als ik al maanden elk werkoverleg op mijn werk boycot word ik ook ontslagenquote:Op dinsdag 10 november 2015 13:23 schreef Pedroso het volgende:
Natuurlijk terecht dat Jonk eruit geflikkerd is. Met zijn ideeen ben ik het in grote mate eens maar als je de boel bewust saboteert en je niks van anderen aantrekt dan hoor je niet thuis in een betaald voetbal organisatie.
Had al veel eerder moeten gebeuren.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Erger nog is dat dit uiteindelijk ook nog eens gewoon een neerwaartse spiraal is. Uiteindelijk kost het weer Europese plekken en daarmee aanzien en inkomsten voor de topclubs in de eredivisie, waardoor er nog minder spelers willen komen. De aantrekkingskracht zal dan voor jonge talenten ook nog weer verder gaan afnemen. En dat is toch al waar de eredivisie het eigenlijk nog van moet hebben. Het is met afstand de jongste competitie in Europa en de gemiddelde leeftijd ligt inmiddels 1,5 jaar lager dan 10 jaar geleden. Van de topcompetities in Europa is eigenlijk alleen de Bundesliga nog vrij jong. Spanje, Engeland, Italië en Rusland vormen de top vier.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:30 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
De Nederlandse clubs zijn de gehoorzaamste jongetjes uit de klas. Andere clubs gooien maar geld over de balk en op de een of andere manier komt dat altijd wel weer goed. De salarissen in België liggen hoger. Maar ook in Oostenrijk, Roemenië en Zwitserland zijn de gemiddelde salarissen al hoger dan in Nederland. Daar gaan we de boot missen. Het is allemaal heel verantwoord maar de kwaliteit van onze competitie holt achteruit.
Dan krijg je ook nog dat normaal spelers van Twente, Heerenveen en AZ naar de topclubs in Nederland gingen, maar je ziet nu zelfs spelers in de marge die die stap overslaan en naar het buitenland vertrekken. Omdat de salarissen in de Duitse tweede klasse en in the Championship hoger liggen.
In mijn ogen is dat ook gewoon kwalijk voor de aansluiting van Nederlandse voetbal bij de rest van Europa. Veel spelers die in Nederland uitblinken falen tegenwoordig in het buitenland. Nou weet ik niet precies hoe zich dat verhoudt tot 10-15 jaar geleden, maar ik heb toch het idee dat spelers zich toen makkelijker staande wisten te houden.
Aan de andere kant is het misschien gewoon ook simpelweg weer een kwestie van wachten op een goede generatie. België staat er niet extreem veel anders voor en heeft na 10-15 extreem magere jaren eindelijk weer eens een beetje fatsoenlijke voetballers en de nodige spelers in de Europese top.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Jij wel dan?quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Oke. Jij was erbij tijdens het ondertekenen van dat contract?![]()
Linkquote:Op dinsdag 10 november 2015 15:01 schreef hafcfan het volgende:
Dat Marc netto account op FB is geniaal![]()
Dat filmpje van Bilal is wel briljant ja.quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:09 schreef hafcfan het volgende:
https://www.facebook.com/MarcNettomars/?pnref=storyZonder wrijving geen glans![]()
Dit devalueert het begrip 'geniaal' wel flinkquote:Op dinsdag 10 november 2015 15:09 schreef hafcfan het volgende:
https://www.facebook.com/MarcNettomars/?pnref=story![]()
Ow, ik ontvang regelmatig bedreigingen van Mr. Smokey. Niet bang zijn, hij doet niets.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:02 schreef Brammess het volgende:
Een anonieme Feyenoorder bedreigt me net via PM omdat ik zei dat Sinkgraven geen 12 mil kostte![]()
Lol.quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ow, ik ontvang regelmatig bedreigingen van Mr. Smokey. Niet bang zijn, hij doet niets.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:02 schreef Brammess het volgende:
Een anonieme Feyenoorder bedreigt me net via PM omdat ik zei dat Sinkgraven geen 12 mil kostte![]()
![]()
Jonk zorgt voor het aantrekken voor waanzinnige trainers, zorgt voor nieuwe manieren van trainen, zorgt voor het doorstromen van Bazoer, Tete, Riedewald, Klaassen, Cerny, Van De Beek en Nouri en krijgt een ultimatum, Van Der Sar zorgt voor een onderbetalende kutsponsor ( Ziggo Ziggo Ziggo ) , Overmars zorgt letterlijk alleen voor het aantrekken van Milik en Bazoer en ze mogen allebei blijven.
DIT BELEID![]()
![]()
Dit is bullshit maar verder ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:15 schreef Brammess het volgende:
Jonk zorgt voor het aantrekken voor waanzinnige trainers, zorgt voor nieuwe manieren van trainen, zorgt voor het doorstromen van Bazoer, Tete, Riedewald, Klaassen, Cerny, Van De Beek en Nouri en krijgt een ultimatum, Van Der Sar zorgt voor een onderbetalende kutsponsor ( Ziggo Ziggo Ziggo ) , Overmars zorgt letterlijk alleen voor het aantrekken van Milik en Bazoer en ze mogen allebei blijven.
DIT BELEID![]()
Je moet als top van een voetballend land niet mikken naar ¤15 miljoen per jaar.quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:17 schreef j95 het volgende:
[..]
Dit is bullshit maar verder ben ik het met je eens.![]()
Jammer dat het altijd mis gaat.
Zal je zien dat Cruijff de pijp uitgaat binnen een jaar, dan kan Ajax het helemaal wel schudden. Krijg je alleen maar van Gaal kliekjes.Oh.![]()
dat laatste lijkt nu al te gebeuren helaas.quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zal je zien dat Cruijff de pijp uitgaat binnen een jaar, dan kan Ajax het helemaal wel schudden. Krijg je alleen maar van Gaal kliekjes.![]()
Gast, wake up, we gaan niet eens naar het EK. 15 milie is heel netjes en ik geloof dat we daarmee één van de betere contracten hebben in NL.quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:20 schreef Brammess het volgende:
[..]
Je moet als top van een voetballend land niet mikken naar ¤15 miljoen per jaar.![]()
We zijn weer een jaar of 15 terug in de tijd . Sluit het niet eens uit dat Lowie alsnog terugkomt en dat we daarna weer een baggeropleiding hebben en baantjeszieke mensen aan de macht (zoals nu eigenlijk ook het geval is)quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zal je zien dat Cruijff de pijp uitgaat binnen een jaar, dan kan Ajax het helemaal wel schudden. Krijg je alleen maar van Gaal kliekjes.RED ONS HENNIEGOD![]()
Cruijf heeft de laatste jaren weinig betekend voor Ajaxquote:Op dinsdag 10 november 2015 19:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zal je zien dat Cruijff de pijp uitgaat binnen een jaar, dan kan Ajax het helemaal wel schudden. Krijg je alleen maar van Gaal kliekjes.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
Ziggo is een prima sponsor. Jonk is alleen maar bezig met onrust stoken, ik ben blij dat hij weg is. Marc Overmars mag wat mij betreft ook gaan.quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:15 schreef Brammess het volgende:
DIT BELEIDOp vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
Maar gaat het echt mis, of is er gewoon te veel media-aandacht? Ik snap echt niet waarom al die heren in de media iets over elkaar roepen, terwijl ze de volgende dag met elkaar moeten samenwerken. Is dat narcisme, of gewoon een totaal gebrek aan omgangsvormen?![]()
Media kunnen er niet tegen dat het jarenlang rustig is geweest dus pakken alles op wat ze maar kunnen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:49 schreef Nautilus. het volgende:
Maar gaat het echt mis, of is er gewoon te veel media-aandacht? Ik snap echt niet waarom al die heren in de media iets over elkaar roepen, terwijl ze de volgende dag met elkaar moeten samenwerken. Is dat narcisme, of gewoon een totaal gebrek aan omgangsvormen?![]()
Beide volgens mij. Vooropgesteld: alles over Ajax wordt gigantisch opgeblazen en uitvergroot (zie bijvoorbeeld dat verhaal vandaag over Overmars' "belangenverstrengeling"). Maar als Jonk opstapt omdat hij het gevoel heeft niet gehoord te worden en volwassen mannen in het technisch hart niet met elkaar praten is er wel echt iets mis in je bedrijf.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:49 schreef Nautilus. het volgende:
DM ff wiequote:Op dinsdag 10 november 2015 17:02 schreef Brammess het volgende:
![]()
twitter:MikeVerweij twitterde op dinsdag 10-11-2015 om 23:53:15Morgen in De #Telegraaf een exclusief en spraakmakend interview met Wim #Jonk #Ajax reageer retweet
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Ik kan me hier ook bij aansluiten jaquote:Op woensdag 11 november 2015 00:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
http://nos.nl/artikel/206(...)euveld-bij-ajax.html
Ben het met hem eens.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Nou ja, de assistent-trainer van AZ werd ontslagen omdat hij een privé-mail had doorgestuurd naar de pers, maar bij Ajax gebeurt dat volgens mij voortdurend. Van Wim Jonk staat vrijwel zeker vast dat hij met journalisten over vertrouwelijke informatie praat.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beide volgens mij. Vooropgesteld: alles over Ajax wordt gigantisch opgeblazen en uitvergroot (zie bijvoorbeeld dat verhaal vandaag over Overmars' "belangenverstrengeling"). Maar als Jonk opstapt omdat hij het gevoel heeft niet gehoord te worden en volwassen mannen in het technisch hart niet met elkaar praten is er wel echt iets mis in je bedrijf.![]()
van der Sar heeft het met Ziggo en ABN-Amro echt top gedaan, mag ook gezegd worden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:38 schreef j95 het volgende:
[..]
Gast, wake up, we gaan niet eens naar het EK. 15 milie is heel netjes en ik geloof dat we daarmee één van de betere contracten hebben in NL.![]()
quote:RESOLUTE JONK WIL BLIJVEN ZITTEN
’Ik vroeg de directie van Ajax alleen om het naleven van het Plan Cruijff’
Wim Jonk (49) is niet van plan bij Ajax te vertrekken. Het hoofd opleidingen vecht zijn door de club aangekondigde vertrek aan. „Plan Cruijff is door iedereen omarmd. Daar was een revolutie voor nodig. Nu trekken ze hun handen er vanaf, maar ik blijf strijden voor deze visie.”
Desnoods via de rechter, zegt de ex-international in zijn huis in Volendam. „Als Ajax echt van mening is dat ik ben ontslagen, dan verzet ik me daartegen”, aldus Jonk, die maandag naar eigen zeggen een vreemd onderhoud had met Dolf Collee (algemeen directeur, red.) en directeur externe relaties Edwin van der Sar.
„Het was in mijn optiek niet eens een gesprek. Dolf deed een mededeling. Dat was om 14.00 uur in de Amsterdam ArenA. Edwin van der Sar zat erbij. Ik kreeg een brief met hun zienswijze en een persbericht onder mijn neus geschoven. Met die verklaring ging ik niet akkoord, omdat de indruk werd gewekt dat het een gezamenlijk standpunt was.”
Jonk heeft nog vele vragen. „Op de website van Ajax staat geschreven dat er gesprekken worden gestart die ertoe moeten leiden dat Ajax en ik uit elkaar gaan. Maar ik heb de brief die ik van Dolf kreeg nog eens gelezen en weet niet waar ik aan toe ben. Ik heb ze die vraag gesteld en hoop daar snel antwoord op te krijgen”, zegt het verbijsterde hoofd opleidingen.
„De teleurstelling en boosheid heb ik al veel langer. Dit is niet van vandaag of gisteren. Ik vraag al twee jaar lang om duidelijkheid aan alle bestuurders. Dat ze nu van me af willen, is in elk geval duidelijk…”, lacht hij als een boer met kiespijn. „Ik denk al maandenlang: wat is hier aan de hand? Maar ik heb ondanks alle tegenwerking nooit overwogen om de handdoek in de ring te gooien. Het vertaalde zich eerder in strijdvaardigheid. Het publiek heeft ook recht op de waarheid.”
De beeldvorming was: Wim Jonk schoof niet aan, dus Jonk was fout. „Er is bewust een frame gelegd van Wim weigert mee te doen en doet moeilijk. Maar natuurlijk waren er redenen waarom ik niet meer aan het overleg deelnam. Ik luid hierover intern al heel lang de noodklok, mondeling en schriftelijk en bij alle betrokkenen. Uiteindelijk draaide het om het uitvoeren van het Plan Cruijff en dat is niet gebeurd”, aldus Jonk.
„We kwamen met de directie en het technisch hart in elkaars domein. Dus zei ik: we moeten het beter afkaderen. Ik was verantwoordelijk voor de jeugd, maar later bleek dat anderen daar de zeggenschap over hadden en steeds meer hun wil oplegden aan de opleiding. Ook mensen die twee jaar niet bij een jeugdwedstrijd waren geweest. Achteraf kun je zeggen dat het een fout was om niet vanaf het begin veel duidelijkere piketpaaltjes te slaan.”
Toch oogt de huidige malaise bij Ajax knullig. „Ik snap de vraag wel hoe vijf volwassenen, ook nog eens oud-ploeggenoten die voor de implementatie van het Plan Cruijff samen voor de rechter hebben gestaan, niet volwassen genoeg zijn om te kunnen samenwerken. Maar in elke organisatie heb je spelregels nodig. Als die niet goed zijn, krijg je problemen. Dus ik heb gezegd: kom nou met een omschrijving van de verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Niet alleen die van mij, maar van iedereen”, verduidelijkt hij.
„Zo weet je waar je alleen en gezamenlijk verantwoordelijk voor bent. Als je dat goed hebt afgetimmerd, dan kan het niet onduidelijk zijn. Via Johan Cruijff kreeg ik het advies van Tscheu La Ling, met een concrete oplossing, onder ogen. Als dat wordt gevolgd, schuif ik direct weer aan. Maar de oplossing van Dolf en Edwin bleek zo in strijd met het Plan Cruijff en het advies van Ling dat ik die niet kon accepteren”, aldus Jonk.
„Het was het oude liedje, waarin een drie-tegen-één-situatie werd gecreëerd. En er kwam ineens een technisch directeur bij, wat volgens het Plan Cruijff juist niét kon. Daar hebben we nota bene tegen gevochten in de rechtszaal. Andere mensen (Frank de Boer, Marc Overmars, Dennis Bergkamp en Van der Sar, red.) die niet of nauwelijks betrokken zijn bij de jeugd, zouden weer over mijn toko kunnen beslissen. Nu wordt er door Dolf (Collee, red.) aangegeven dat ik aanvullende eisen zou hebben gesteld. Maar ik vroeg alleen om het naleven van het Plan Cruijff. Niets meer en niets minder.”quote:’Uitstekend werk bij jeugdopleiding’
Volgens Wim Jonk gaan er bij Ajax ook veel dingen goed. „De jeugdopleiding functioneert uitstekend”, zegt de Volendammer.
Toch klinkt er ook stevige kritiek. „We wilden een heel andere aanpak en het kost tijd. Dan leer je ook van alles. Maar er zijn veel veranderingen doorgevoerd die essentieel zijn voor de toekomst van het Nederlandse voetbal. Het gaat de goede kant op. Je ziet nu uitstekende spelers doorkomen die wekelijks de besten zijn en zelfs al in Oranje spelen.”quote:’Breedte-aankopen nooit de bedoeling’
Wim Jonk vindt dat het Plan Cruijff bij Ajax onvoldoende wordt gevolgd. „Er is een kwart ingevuld van de wijze waarop het zou moeten, dus driekwart niet.”
Het hoofd opleidingen geeft een aantal voorbeelden. „Dan kom je al snel bij het aankoopbeleid. Er zijn genoeg aankopen gedaan die geen versterkingen zijn, dus heb je het over een breedte-aankoop. Die waren nooit de bedoeling. En als het dan ook nog om hoge transfersommen gaat (zoals bij Daley Sinkgraven, red.), zijn dat wel pijnlijke dingen die voorbij komen”, aldus Jonk.quote:Collee: ’Problemen bleven bestaan’
Naar aanleiding van het verhaal van Wim Jonk is Dolf Collee van Ajax om een reactie gevraagd. De algemeen directeur kreeg zeven vragen voorgelegd, maar verwijst naar het persbericht dat Ajax eerder op de website zette.
Daarin zegt Collee te betreuren dat het tussen Jonk en Ajax zo ver is gekomen. „De problemen in en rondom het technisch hart bleven bestaan, ook na veel pogingen om de leden nader tot elkaar te krijgen. Edwin van der Sar is sinds begin september voorzitter van het technisch hart en ook hij heeft er veel tijd en energie in gestoken. Uiteindelijk zijn wij tot de conclusie gekomen dat het niet mogelijk bleek om alle leden aan boord te houden. Daarnaast zijn de eisen die Wim stelde niet in lijn met de opvattingen van de andere leden van het technisch hart, de directie en de raad van commissarissen.”
En: „Ajax gaat verder op de ingeslagen weg. De strategie blijft hetzelfde, de individuele ontwikkeling van onze talenten blijft centraal staan.” Ajax en Jonk gaan – volgens het statement – op korte termijn met elkaar in gesprek om tot een regeling te komen. De club gaat daarnaast kijken wat de mogelijkheden zijn voor het aanstellen van een – al dan niet tijdelijke – vervanger van Jonk.quote:Ajax ontbeert leiderschap
TELEVISIE - Jaap de Groot
In 50 jaar tijd hielden vooral Rinus Michels en Louis van Gaal zich staande. Dankzij voorzitters (Jaap en Michael van Praag) die binnen Ajax pal voor ze stonden. Zelfs Johan Cruijff lukte het niet in zijn eentje. Nadat hij in 1987 met een veredeld jeugdteam de Europa Cup II won, haakte hij kort daarna af, omdat preses Ton Harmsen hem liet vallen om de goede vrede binnen zijn bestuur te bewaren.
Het is de repeterende breuk binnen Ajax. De club bestaat uit zo veel stromingen en zo veel meningen, dat sterk leiderschap een vereiste is. Dat is ook de kern van het huidige probleem. Typerend daarvoor is de manier waarop de breuk met hoofd opleidingen Wim Jonk wordt gecommuniceerd. Hij is niet ontslagen, hij is niet op non-actief gesteld, het is een verklaring waarmee je diverse kanten op kunt.
Zoals onder de paraplu van Cruijff veel mensen binnen Ajax alle kanten op zijn geschoten. Het maakt duidelijk dat de controle van dit proces ernstig heeft gefaald. De verantwoordelijkheid van de raad van commissarissen, waarin oud-speler Theo van Duivenbode als verlengstuk van Cruijff zitting heeft. Uitgerekend de commissaris die al weken onder de radar zit.
Omdat Cruijff steeds meer bevroedde dat de gemaakte afspraken niet werden nagekomen, vroeg hij de rvc om zijn vertrouwensman Tscheu La Ling in te schakelen. Met als eerste opdracht het Technisch Hart, bepalend voor het technisch beleid, door te lichten.
Zo bleken de contracten van de leden, goedgekeurd door de rvc, elkaar te overlappen en was kortsluiting in de hand gewerkt. Dit resulteerde in het advies om het Technisch Hart te reorganiseren met een directeur jeugdopleiding, hoofdtrainer en directeur betaald voetbal, waarbij de twee directeuren direct rapporteren aan de rvc.
In dit model worden de kernprocessen opleiden, presteren en transfereren vertegenwoordigd door de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn.
Nadat Ling publiekelijk was gecomplimenteerd met zijn rapport, maakte de rvc bekend zijn adviezen grotendeels op te zullen volgen en beloonde hem zelfs met een adviseurschap.
Tot de nieuwe samenstelling van het Technisch Hart. Verbijsterd constateerde Cruijff dat niet alleen alles bij het oude was gebleven, maar zelfs verder van zijn visie was afgedreven. Vooral de benoeming van een veredeld technisch directeur als baas van alle technische geledingen stond daar haaks op.
Ling concludeerde dat hij was gebruikt en zijn rapport vooral als alibi voor een andere koers fungeerde. Net zoals dat Cruijff was overkomen.
Na het opstappen van Ling heeft het afstoten van Jonk dit beeld versterkt. Eigenlijk wordt hij afgerekend op het feit dat hij niet wil meewerken aan een beleid dat afwijkt van de zogenaamd door Ajax omarmde visie. Het wordt juridisch interessant om te zien of dit inderdaad onder werkweigering valt. Zo zijn de man die meer structuur in de clubvisie moest aanbrengen en de man die dat proces wilde beschermen buitenspel gezet. En wordt het plan-Cruijff niet uitgerold, maar ontmanteld.![]()
Welke idioot heeft dan ook bedacht dat je het meesterplan van iemand die nooit op de club komt en daar ook al 20 jaar niet was geweest moet gaan uitvoerenquote:.
![]()
Ik dacht dat Jonk een beetje zijn kont in de krib gooide, maar dit stuk nuanceert het wel.quote:
Blijkbaar zijn Overmars, Sar en de Boer ook een paar idioten![]()
![]()
Netto en Sar zitten sowieso op een positie die ze nooit aankunnen. De uitstraling van Netto en Sar horen niet bij de positie die ze vervullen. En Boer moet terug naar school leren tellen. Dat bleek wel weer na zijn interview na de wedstrijd tegen Feyenoord.quote:Op woensdag 11 november 2015 07:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik dacht dat Jonk een beetje zijn kont in de krib gooide, maar dit stuk nuanceert het wel.
Blijkbaar zijn Overmars, Sar en de Boer ook een paar idioten![]()
Inderdaad maar zoals gewoonlijk zal de waarheid ergens in het midden liggen.quote:Op woensdag 11 november 2015 07:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik dacht dat Jonk een beetje zijn kont in de krib gooide, maar dit stuk nuanceert het wel.
Blijkbaar zijn Overmars, Sar en de Boer ook een paar idioten
Van mij hoeft hij ook niet weg![]()
Wel vreemd dat alle pijlen op Jonk worden gericht nu. Hoe zit het met het sponsoren van de bekende van Netto? Als hij Braaksma en Pannekoek de klas in de ArenA niet had gegeven was het bedrijf al omgevallen geweest.![]()
Eigen jeugd dit dat.twitter:aad300 twitterde op woensdag 11-11-2015 om 07:50:30Gm dit is wel heel dubieus speler is opgeleid door @psv en weggekocht door @AFCAjax #jeugdopleiding @telegraaf https://t.co/YK99qOr8Nl reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Ik zie nergens in de quote Bazoer vermeld staan maar dat geheel terzijdequote:Op woensdag 11 november 2015 07:52 schreef Sunri5e het volgende:
Eigen jeugd dit dat.twitter:aad300 twitterde op woensdag 11-11-2015 om 07:50:30Gm dit is wel heel dubieus speler is opgeleid door @psv en weggekocht door @AFCAjax #jeugdopleiding @telegraaf https://t.co/YK99qOr8Nl reageer retweet
![]()
![]()
Wie staat er dan op de foto? Enoh?quote:Op woensdag 11 november 2015 07:56 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ik zie nergens in de quote Bazoer vermeld staan maar dat geheel terzijde
![]()
![]()
Enoh is ook eigen jeugd.quote:Op woensdag 11 november 2015 07:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wie staat er dan op de foto? Enoh?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal![]()
Ja dat zet de Telegraaf erbij, kom je nu er nu pas achter dat het een kutkrant is?quote:Op woensdag 11 november 2015 07:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wie staat er dan op de foto? Enoh?
![]()
![]()
Tevens is Bazoer natuurlijk gewoon eigen jeugd![]()
niet meer vandaag maar de volgende keer bij Bassie en Adriaanquote:Op woensdag 11 november 2015 08:02 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand wanneer de echte beerput opengaat van Pannekoek Braaksma en Netto?'Wish I was old and a little sentimental'
Dit dus. Als ik het overal zo lees kiezen de fans massaal de kant van Jonk. En terecht. De opleiding floreert momenteel en dat is toch onder zijn leiding tot stand gekomen. Dan heb ik het niet eens over wat nu in het eerste staat maar ook wat daar net achter komt. Bovendien: zijn kritiek op de matige breedte aankopen is toch ook volkomen terecht?quote:
Jonk is de enige volgens de lijn Cruijff, de rest is gewoon opgebouwd uit de zoveelste hoeveelheid visieloze machtswellustelingen. Ten Have of Van der Sar... er is geen verschil meer. Hoe pijnlijk ook.![]()
Structureel niet deelnemen aan een wekelijks overleg, indien aanwezigheid geëist is, blijft natuurlijk werkweigering. Of je het nu eens bent met de mensen aan de vergadertafel of niet. Dan laat je de boel maar escaleren in zo een overleg. Wegblijven vind ik de meest onprofessionele houding die je had kunnen aannemen. En daarmee geef je naar mijn mening de leiding een goede reden om van je af te kunnen komen.
Dit staat los van of Jonk gelijk heeft of niet. (Wat ik op basis van de artikelen neig te geloven)![]()
Daar ben ik het wel mee eensquote:Op woensdag 11 november 2015 08:19 schreef Robar het volgende:
Structureel niet deelnemen aan een wekelijks overleg, indien aanwezigheid geëist is, blijft natuurlijk werkweigering. Of je het nu eens bent met de mensen aan de vergadertafel of niet. Dan laat je de boel maar escaleren in zo een overleg. Wegblijven vind ik de meest onprofessionele houding die je had kunnen aannemen. En daarmee geef je naar mijn mening de leiding een goede reden om van je af te kunnen komen.
Dit staat los van of Jonk gelijk heeft of niet. (Wat ik op basis van de artikelen neig te geloven)![]()
Van der Sar is op dit moment toch niet meer dan een marionet die op commando opdrachtjes uitvoert? Ik vraag me af of hij wel een eigen mening heeft.quote:Op woensdag 11 november 2015 07:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Netto en Sar zitten sowieso op een positie die ze nooit aankunnen. De uitstraling van Netto en Sar horen niet bij de positie die ze vervullen. En Boer moet terug naar school leren tellen. Dat bleek wel weer na zijn interview na de wedstrijd tegen Feyenoord.![]()
Zou jij het anders doen als je zo makkelijk centjes verdient zonder eigenlijk maar iets speciaals te doen?quote:Op woensdag 11 november 2015 08:28 schreef Robar het volgende:
[..]
Van der Sar is op dit moment toch niet meer dan een marionet die op commando opdrachtjes uitvoert? Ik vraag me af of hij wel een eigen mening heeft.![]()
Ajax volgt de ontwikkeling van Sam Larsson op de voet, zo meldt althans De Telegraaf. De buitenspeler van Heerenveen zou ook in beeld zijn bij PSV en Borussia Dortmund. De 22-jarige aanvaller heeft nog een contract tot 2018 in Heerenveen met een optie voor nog een seizoen.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Hij zal inmiddels wel wat bijgeleerd hebben, je kan hem verwijten dat hij nog te licht is voor de functie maar aan de andere kant pleit het voor hem dat hij dat zelf ook beseft, er zijn maar weinig mensen die de kans krijgen op een functie die ze niet aankunnen en daarop nee zeggenquote:Op woensdag 11 november 2015 08:28 schreef Robar het volgende:
[..]
Van der Sar is op dit moment toch niet meer dan een marionet die op commando opdrachtjes uitvoert? Ik vraag me af of hij wel een eigen mening heeft.![]()
Schuld ligt niet bij Sar maar bij het vriendje wat hem aangesteld heeft. Ik ken niemand maar dan ook echt helemaal niemand die nog 0,0 werkervaring heeft en nu een beetje stage loopt en dadelijk leiding gaat geven aan een beursgenoteerd bedrijf.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij zal inmiddels wel wat bijgeleerd hebben, je kan hem verwijten dat hij nog te licht is voor de functie maar aan de andere kant pleit het voor hem dat hij dat zelf ook beseft, er zijn maar weinig mensen die de kans krijgen op een functie die ze niet aankunnen en daarop nee zeggen![]()
True, zeker voor zo'n matige speler als vd Sar is het belangrijk nog wat geld te verdienen na je loopbaan.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zou jij het anders doen als je zo makkelijk centjes verdient zonder eigenlijk maar iets speciaals te doen?![]()
quote:'We zullen alleen maar beter worden'
Iedere week schrijft een speler of speelster van Ajax een blog voor Ajax.nl. Davy Klaassen, Vaclav Cerny, Merel van Dongen en Joël Veltman wisselen elkaar telkens af. Ditmaal is het de beurt aan Davy Klaassen.
Laten we met het goede nieuws beginnen. Ook de komende jaren blijf ik Ajacied. Vorige week maandag heb ik mijn contract tot 2019 verlengd. Een mooie waardering en een logische keuze bovendien. Ajax is mijn club en ik wil hier nog mooie dingen bereiken.
Geen haast
Voor mij was al in een vroeg stadium duidelijk dat ik zou gaan verlengen. Voor de zomer kreeg ik te horen dat de club mijn contract wilde openbreken. Ze gaven meteen aan dat het geen haast had. Voor mezelf gold dat ook. Een aantal weken geleden zijn we weer in gesprek gegaan. Op een gegeven moment komt het dan in een stroomversnelling.
Het is mijn vierde contract. Het eerste kreeg ik toen ik net zestien was, als één van de eerste jongens van mijn team. Toen was het wel iets specialer. Maar het blijft altijd mooi om een nieuw contract te mogen tekenen.
Van de jongens heb ik leuke reacties gekregen. Ze maakten grapjes dat ik hier al zo lang zit. Dat vind ik niet erg. Het was voor niemand echt een verrassing. Het nieuws dat ik zou gaan verlengen had ook al in de krant gestaan.
Talentvol
Ik hoop dat deze groep de komende jaren intact blijft. Het is niet zo dat ik jongens één voor één ga aanspreken dat ze moeten verlengen, maar het zou mooi zijn als ze dat doen. Ik wil bij Ajax mooie dingen bereiken. We hebben een jonge, talentvolle groep. Als we bij elkaar blijven, zullen we alleen maar beter worden.
Op de Klassieker kijk ik met gemengde gevoelens terug. Ik was blij dat ik nu wel kon spelen. Al met al is 1-1 een terechte uitslag, al had ik het gevoel dat we in de tweede helft op voorsprong hadden kunnen komen. We hadden bepaalde situaties beter moeten uitspelen. Helaas konden we mijn goal geen vervolg meer geven. Het was heerlijk om te scoren in de Kuip, ook al was het een lucky goal. Ik wilde ‘m in de korte hoek schieten, maar de bal werd van richting veranderd en verdween in de verre hoek.
Crescendo
In de competitie loopt het prima, dat gaat crescendo. Helaas draait het minder in Europa. De wedstrijd tegen Fenerbahçe was een teleurstelling. We hebben het nu niet meer in eigen hand en dat is zonde. We moeten zelf twee keer winnen en hopen op een misstap van Fenerbahçe. Uiteindelijk is de competitie het belangrijkste, maar we willen op alle andere vlakken zo lang mogelijk blijven meedoen.
De komende week ligt het vizier op het Nederlands elftal. Het zal wennen zijn om nergens om te spelen. Aan de andere kant hebben we nu echt de tijd om ons voor te bereiden op de WK-kwalificatie. Er is ruimte om te experimenten. Het belangrijkste is echter dat er een bepaalde spirit in de groep komt. Dat heeft Oranje nodig.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Als er nog een ontslagprocedure loopt en je wil je oude baantje terug, dan vind ik het niet zo slim om een interview in de krant te geven..dat maakt de kans alleen maar groter dat de arbeidsrelatie definitief is verstoord![]()
#teamJonk
Oprotten met debiele Frank met zijn rare opstellingen en paupervoetbal, oprotten met Marc en zijn kutaankopen die niks toevoegen en oprotten met Edwin die de hoogste stagevergoeding ooit krijgtOh.![]()
zullen ze wel 16 miljoen voor biedenquote:Op woensdag 11 november 2015 08:33 schreef mokkiemok het volgende:
Ajax volgt de ontwikkeling van Sam Larsson op de voet, zo meldt althans De Telegraaf. De buitenspeler van Heerenveen zou ook in beeld zijn bij PSV en Borussia Dortmund. De 22-jarige aanvaller heeft nog een contract tot 2018 in Heerenveen met een optie voor nog een seizoen.'Wish I was old and a little sentimental'
Hopen op een rechtszaak rondom het ontslag van Jonk, dan komen alle smeuďge details zeker naar buiten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Ik las ergens (ik meen Parool) dat de druppel bij Jonk was dat Overmars even terloops zei dat ze Sinkgraven hadden gekocht, hij vond daarom het overleg zinloos geworden.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:57 schreef Ludachrist het volgende:
Hopen op een rechtszaak rondom het ontslag van Jonk, dan komen alle smeuďge details zeker naar buiten.
![]()
Hopelijk nog meer over de stinkende zaak "Braaksma & Pannenkoek" en hun vriendje Netto.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:57 schreef Ludachrist het volgende:
![]()
Ik ben vooral benieuwd naar alle andere dingen waardoor die emmer zo vol zat. Willekeurige voorspelling: 95% van de problemen heeft met Overmars te maken.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik las ergens (ik meen Parool) dat de druppel bij Jonk was dat Overmars even terloops zei dat ze Sinkgraven hadden gekocht, hij vond daarom het overleg zinloos geworden.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Ik denk niet dat jij je zin krijgt want dat is eigenlijk al meteen de kop ingedrukt door de directiequote:Op woensdag 11 november 2015 09:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hopelijk nog meer over de stinkende zaak "Braaksma & Pannenkoek" en hun vriendje Netto.![]()
Leuk stukje, was dit al gepost?quote:Column: Wie brengt Road Runner ten val?
10 november 2015, de dag waarop Plan Cruijff door de shredder ging. De laatste persoon die nog werkte volgens de in 2012 ingezette route is kaltgestellt. Plan Cruijff is (voorlopig) niet meer!
En eerlijk is eerlijk. Wim Jonk heeft het er zelf naar gemaakt. Hoe haal je het in je hoofd om stelselmatig niet op vergaderingen te verschijnen? Vergaderingen met mensen die het afgesproken beleid bij Ajax terzijde leggen. Tsjonge jonge, hoe durf je!
Dan heb je daar je collega Marc Overmars. Vroeger bekend bij het publiek als Road Runner. Een bijnaam die hij kreeg doordat hij iedere tegenstander moeiteloos voorbij wist te rennen. Voor de niet-tekenfilmfans onder ons: de echte Road Runner is een pijlsnel tekenfilmfiguur die meerdere keren op miraculeuze wijze wist te ontsnappen aan boobytraps opgezet door een ander tekenfilmfiguur, Wile E. Coyote.
Voor de Road Runner uit Epe gaat deze vlieger ook op. Fout op fout en blunder op blunder worden gemaakt, maar nog steeds zit hij op het pluche als Technische Dir… Oh nee, wacht! Hij is inmiddels gedegradeerd tot Directeur Spelersbeleid, excuus.
Spelersbeleid, daar zeg je me wat. Het is lachwekkend! Op een paar talenten na heeft hij voor het eerste elftal vrijwel louter miskopen binnen gehengeld. Ik val in herhaling maar alleen al voor de bankzitters Viergever, Van der Hoorn en tweede elftalspeler (!!) Duarte werd reeds al ruim acht miljoen euro weggegooid. Bij ieder ander beursgenoteerd bedrijf een reden voor ontslag.
Daarnaast ben je als technisch directeur ook een uithangbord van je club. Als je dan een keer in een tv-show gaat zitten dan moet je goed voorbereid zijn. Road Runner zat twee weken geleden bij De Tafel Van Kees. Na vijf minuten kreeg ik de indruk of ik naar de broer van Rain Man (goeie film!) zat te kijken. Daar zat geen directeur! Hij kon niet eens de tien spitsen opnoemen die hij, naar eigen zeggen, van de zomer op een zogenaamd lijstje had staan. Daar zat een verwarde man die niet uit zijn woorden kwam. Die man is dus lid van de directie van een beursgenoteerd bedrijf. Complete waanzin!
Maar ook dit was niet de fatale boobytrap voor de Road Runner uit Epe. Vandaag kwam de Volkskrant met de zoveelste boobytrap. Road Runner had wat aanbestedingen op De Toekomst laten droppen bij wat bevriende familieleden. How low can you go? Bij Ajax probeerden ze dit vandaag via een perscommuniqué recht te praten. Ook deze boobytrap lijkt dus (voorlopig) te worden ontweken.
Mijn hoop is daarom gevestigd op vrijdag. Dat is de dag van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders. Als Wim Jonk wordt onthoofd omdat hij niet bij een paar vergaderingen aanwezig was en omdat hij zich wel aan het gestelde beleid hield, dan moet Marc Overmars toch allang met pek en veren de Arena uit. Gaat Road Runner ook deze boobytrap overleven? Laten we in het belang van Ajax hopen van niet!FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Van wie is dit stuk?quote:Op woensdag 11 november 2015 09:17 schreef mokkiemok het volgende:
Leuk stukje, was dit al gepost?
[..]![]()
Overmars is een beetje de kop van Jut maar niet vergeten dat hij niet op eigen houtje handelt, hij voert uit wat het TH samen met directie en geloof zelfs raad van commissarissen wat aankopen betreft besluiten.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar alle andere dingen waardoor die emmer zo vol zat. Willekeurige voorspelling: 95% van de problemen heeft met Overmars te maken.
Ik zit zelf in de handel (niet in spelers hoor) maar als je aan de onderhandelingstafel zit en je moet continue vragen of dit of dat wel mag word je niet meer serieus genomen, dus dan loop je of deals mis, of ze kosten meer omdat je niet meteen kon handelen of je doet deals waar niet iedereen tevreden over is.
Ik ben eigenlijk het meest nieuwsgierig wat er tussen Bergkamp en Jonk is fout gegaan, die waren 2 handen op 1 buik en staan nu tegenover elkaar.![]()
Laat Bergkamp maar eens een keer gaan praten idd. Volgens mij heb ik die nog nooit wat horen zeggen. Heeft hij überhaupt leren praten?quote:Op woensdag 11 november 2015 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Overmars is een beetje de kop van Jut maar niet vergeten dat hij niet op eigen houtje handelt, hij voert uit wat het TH samen met directie en geloof zelfs raad van commissarissen wat aankopen betreft besluiten.
Ik zit zelf in de handel (niet in spelers hoor) maar als je aan de onderhandelingstafel zit en je moet continue vragen of dit of dat wel mag word je niet meer serieus genomen, dus dan loop je of deals mis, of ze kosten meer omdat je niet meteen kon handelen of je doet deals waar niet iedereen tevreden over is.
Ik ben eigenlijk het meest nieuwsgierig wat er tussen Bergkamp en Jonk is fout gegaan, die waren 2 handen op 1 buik en staan nu tegenover elkaar.![]()
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik zou mensen die niet durven te vliegen sowieso al niet serieus nemen eigenlijk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee, hij kan niet praten.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:21 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Laat Bergkamp maar eens een keer gaan praten idd. Volgens mij heb ik die nog nooit wat horen zeggen. Heeft hij überhaupt leren praten?![]()
![]()
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Klopt, er moet wel vrijheid zijn om te bewegen, maar als je samen in een technisch hart zit neem ik aan dat je, voor je aan de tafel plaatsneemt, met datzelfde groepje even doorspreekt of je zo'n speler gaat halen. Jonk wordt daar blijkbaar totaal niet meer in gekend, ondanks dat hij wel in het technisch hart zit.quote:Op woensdag 11 november 2015 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Overmars is een beetje de kop van Jut maar niet vergeten dat hij niet op eigen houtje handelt, hij voert uit wat het TH samen met directie en geloof zelfs raad van commissarissen wat aankopen betreft besluiten.
Ik ben eigenlijk het meest nieuwsgierig wat er tussen Bergkamp en Jonk is fout gegaan, die waren 2 handen op 1 buik en staan nu tegenover elkaar.
Jouw baas zou het, waarschijnlijk, ook niet waarderen als jij bij willekeurige bedrijven naar binnen stapt om voor veel geld iets te halen wat je de helft van de tijd niet gebruikt, terwijl onderling net was afgesproken dat jullie zouden proberen dit soort dingen intern te gaan ontwikkelen.
Maar goed, ik wacht de onthullingen wel verder af. Vrijdag op de vergadering zal er wel iets naar buiten komen, en het onvermijdelijke boek van Jonk of Keizer, uitgegeven door VI, zal ook wel smullen worden.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Het is wel duidelijk dat Cruijff de grootste veroorzaker van alle drama is, jammer dat weinig mensen dat inzien. Cruijff zet poppetjes op bepaalde plekken> Cruijff boekt hem naar Spanje> poppetjes kunnen niet met elkaar overweg> chaos.
Tsja.![]()
Maar wat Jonk zegt over dat 12 van de 10 aankopen niet van toegevoegde waarde zijn voor Ajax klopt toch ook gewoon? Er zijn toch een stelletje debielen aangekocht de afgelopen jaren, niet normaal. Dat ligt toch puur aan het gebrek van kennis van Overmars?![]()
quote:Op woensdag 11 november 2015 08:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
#teamJonk
Oprotten met debiele Frank met zijn rare opstellingen en paupervoetbal, oprotten met Marc en zijn kutaankopen die niks toevoegen en oprotten met Edwin die de hoogste stagevergoeding ooit krijgt![]()
Ik denk niet dat Overmars de enige verantwoordelijke is voor alle aankopen. Toch heeft Jonk wel een punt...quote:Op woensdag 11 november 2015 11:16 schreef Vjenne12345 het volgende:
Maar wat Jonk zegt over dat 12 van de 10 aankopen niet van toegevoegde waarde zijn voor Ajax klopt toch ook gewoon? Er zijn toch een stelletje debielen aangekocht de afgelopen jaren, niet normaal. Dat ligt toch puur aan het gebrek van kennis van Overmars?![]()
12 van de 10, dat vind ik erg knap!quote:Op woensdag 11 november 2015 11:16 schreef Vjenne12345 het volgende:
hoewel dat wel Overmars zijn aankoopbeleid omschrijftquote:Op woensdag 11 november 2015 11:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
12 van de 10, dat vind ik erg knap!FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik zie het probleem al: Edwin vd Sar had zijn handschoenen nog aan en is dus niet in direct contact met God geweest. Jonk wel.quote:
Anyway, Als Jonk de enige binnen de huidige organisatie is die Plan Cruyff nog wilde uitvoeren, dan is hij wat mij betreft ook de enige die kan aanblijven.![]()
quote:Tijdens Feyenoord - Ajax, de bekereditie, schijnt er met voorwerpen richting het veld gegooid te zijn. Het was ons eerlijk gezegd ontgaan, maar de onafhankelijke – we benadrukken het maar, vindt de KNVB leuk – aanklager van KNVB niet. Die start nu een vooronderzoek.
De voorwerpen zouden gegooid zijn richting de spelers en de assistent-scheidsrechter. Kan niet, mag niet. Dus heeft de aanklager schriftelijke vragen gesteld aan Feyenoord. De KNVB wil van de Rotterdammer weten wat de club er aan heeft gedaan om het gooien te voorkomen, dan wel te stoppen.
Het is overigens niet het enige waar Feyenoord zich voor moet verantwoorden naar aanleiding van de bekerklassieker. De aanklager heeft verschillende wanordelijkheden geconstateerd. Wat er verder nog wordt onderzocht, is niet duidelijk.
Feyenoord heeft tot 25 november om te reageren op de vragen. Daarna volgt er een schikkingsvoorstel, wordt de zaak voorgelegd aan de tuchtcommissie of wordt de boel geseponeerd.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Meer iets voor het Feyenoord topic, lijkt me.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik vind Jonk ook wel wat te kort door de bocht. Las vanochtend een interview waarin hij ook stelt dat er 'dure aankopen zijn gedaan die pure breedte-aankopen zijn'. Volgens mij zijn de enige dure aankopen van de laatste tijd Sinkgraven en Gudelj. Die zijn echter beiden toch duidelijk gehaald voor de basis en niet zo zeer voor de breedte. Je kunt ze niet goed genoeg vinden, maar dat is een andere kwestie.quote:Op woensdag 11 november 2015 11:16 schreef Vjenne12345 het volgende:
Maar wat Jonk zegt over dat 12 van de 10 aankopen niet van toegevoegde waarde zijn voor Ajax klopt toch ook gewoon? Er zijn toch een stelletje debielen aangekocht de afgelopen jaren, niet normaal. Dat ligt toch puur aan het gebrek van kennis van Overmars?
Ik krijg wel eens het idee dat Jonk enkel jeugdspelers in het eerste wil aangevuld met spelers die nog meekunnen in de europese top. Dat laatste gaat natuurlijk niet meer lukken bij Ajax en als je dan alleen maar gaat leunen op jeugdspelers, dan mag je straks in de eredivisie gaan strijden om play-offs voor de Europa League. Wat je ook vindt van een Gudelj, hij is wel verder en brengt meer dan de zoveelste 17-jarige zonder ervaring op eredivisieniveau.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
je bent zelf meer iets voor het Feyenoord topicquote:Op woensdag 11 november 2015 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Meer iets voor het Feyenoord topic, lijkt me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
quote:Wim Jonk is niet van plan te vertrekken als hoofd jeugdopleiding bij Ajax. Hij vecht zijn door de voetbalclub aangekondigde vertrek aan, desnoods via de rechter. Dat zegt Jonk woensdag in een interview met De Telegraaf.
Ajax meldde dinsdag dat er een onoverbrugbaar meningsverschil is met Jonk over de invulling en werkwijze van het technische hart. ,,Als Ajax van mening is dat ik ben ontslagen, dan verzet ik me daartegen'', zei Jonk tegen de krant.
Jonk zegt maandag een gesprek te hebben gehad met algemeen directeur Dolf Collee en directeur externe relaties Edwin van der Sar. ,,Ik kreeg een brief met hun zienswijze en een persbericht onder mijn neus geschoven. Met die verklaring ging ik niet akkoord, omdat de indruk werd gewekt dat het een gezamenlijk standpunt was. Ik weet niet waar ik aan toe ben. Ik heb ze die vraag gesteld en hoop daar snel antwoord op te krijgen.''
Jonk stelt dat de huidige werkwijze bij Ajax ver staat van de enkele jaren geleden door Johan Cruijff uitgestippelde weg. ,,Het Plan Cruijff is door iedereen omarmd. Daar was een revolutie voor nodig. Nu trekken ze hun handen er vanaf, maar ik blijf strijden voor deze visie'', zegt Jonk die al lange tijd niet meer aanschoof bij overleg van het zogenoemde technische hart. ,,Ik was verantwoordelijk voor de jeugd, maar later bleek dat anderen daar de zeggenschap over hadden en steeds meer hun wil oplegden aan de opleiding. Ook mensen die twee jaar niet bij een jeugdwedstrijd waren geweest.''
Volgens Jonk is hij opzettelijk beschadigd. ,,Er is bewust een frame gelegd van Wim weigert mee te doen en doet moeilijk. Maar natuurlijk waren er redenen dat ik niet meer aan het overleg deelnam. Ik luid hierover al heel lang intern de noodklok.''![]()
![]()
Op basis van zijn interview vind ik het belachelijk dat hij weg moet, al zal het waarschijnlijk wel iets genuanceerder liggenMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
quote:Het onderzoeksbureau CIES heeft Ajax weer als een van de belangrijkste opleidingsinstituten van het Europese voetbal genoemd. Jaarlijks onderzoekt het CIES hoeveel spelers door welke clubs opgeleid zijn in het profvoetbal van Europa.
In het onderzoek zijn 460 teams uit de 31 hoogste divisies opgenomen.Een speler wordt geteld als opgeleid door een bepaalde club, als hij er tussen zijn vijftiende en 21ste levensjaar minimaal drie jaar heeft gespeeld. Na Partizan Belgrado staat Ajax tweede in de lijst van clubs die de meeste spelers aan het Europese profvoetbal leveren.
75 spelers uit de hoogste divisies zijn afkomstig van Ajax. Elf daarvan maken momenteel deel uit van de selectie van het eerste elftal in Amsterdam. Ajax houdt met deze cijfers onder meer Barcelona (nummer drie) en Feyenoord (nummer negen) achter zich op de lijst.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
#teamwim
Wordt tijd dat dat zooitje RVC volledig opstapt en er geen vriendjes meer worden toegelaten op belangrijke posities. Voorgedragen personen levert alleen maar weerstand ophardcoholic![]()
De revolutie![]()
![]()
Het kutste voetbal in jaren. Al jaren geen top producten uit de jeugd. Allemaal miskopen.
![]()
En:quote:Keizer: ‘De trainer van Ajax 1 moet zelf kunnen bepalen hoe hij speelt. Hij moet kijken naar zijn spelersmateriaal en daar het beste team de beste tactiek voor samenstellen. De opvatting dat Ajax 1 moet spelen volgens de opleiding, of andersom, slaat nergens op. Een opleiding moet spelers aanleveren die de technische kwaliteiten bezitten om er te staan op de positie die nodig is, in de spelopvatting die op dat moment van toepassing is. En niet andersom. Waarom is de blauwdruk van Van Gaal met zijn 4-3-3 ooit zo heilig verklaard in Amsterdam? Hij was destijds zo succesvol doordat hij de spelers tot zijn beschikking had die dat perfect konden uitvoeren. Het verleden moet je koesteren, maar de realiteit is het heden. En daar word ik niet vrolijk van. Ajax is de laatste tien jaar de kampioen van de eigen helft geworden. De Amsterdam Arena vind ik altijd de beste graadmeter. Veertigduizend man keuren het elke keer af, fluiten de boel letterlijk uit. Dat is niet voor niets. In balbezit is het wachten, wachten en wachten. Alles gebeurt met de rug naar het vijandelijke doel toe en spelers worden in een keurslijf gedrukt.quote:Dat reken ik ook Frank de Boer aan. De vier titels verbloemen veel, maar mede daardoor is voor hem het resultaat heilig geworden.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
quote:Op woensdag 11 november 2015 13:58 schreef hafcfan het volgende:
De revolutie![]()
![]()
Het kutste voetbal in jaren. Al jaren geen top producten uit de jeugd. Allemaal miskopen.
![]()
Precies. Ik vraag me overigens af of dit onderdeel van de persoonlijkheid van Wim Jonk vormt. Hij is destijds ook bij FC Volendam opgestapt met een hoop gedoe. Je kunt je afvragen of hij het wel kan, samenwerken.quote:Op woensdag 11 november 2015 08:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Als er nog een ontslagprocedure loopt en je wil je oude baantje terug, dan vind ik het niet zo slim om een interview in de krant te geven..dat maakt de kans alleen maar groter dat de arbeidsrelatie definitief is verstoord![]()
Kenny Tete?quote:Op woensdag 11 november 2015 13:58 schreef hafcfan het volgende:
De revolutie![]()
![]()
![]()
zoals eerder genoemd, 12 van de 10 zijn miskopen.quote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Cruijffiaans rekenen.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
zoals eerder genoemd, 12 van de 10 zijn miskopen.![]()
![]()
Dus twee dubbele miskopen? Knap.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
zoals eerder genoemd, 12 van de 10 zijn miskopen.
Bazoer is geen miskoop. Die verkoop je over een paar jaar misschien wel voor meer dan 30 miljoen. El Ghazi en Milik zijnj ook geen miskopen en ik denk Younes en Sinkgraven ook niet.![]()
Bazoer en El Ghazi praat Sanogo, Duarte, Sana, Hoesen, Boccara, Cuenca, Bojan, Zimling en van der Hoorn niet goed.
In de tussentijd leverde De Toekomst wel Tete, Veltman, Riedewald, Klaassen, Dijks (via een omweg)...![]()
vandaar 12 van de 10, er zijn uitzonderingen.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:16 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Dus twee dubbele miskopen? Knap.
Bazoer is geen miskoop. Die verkoop je over een paar jaar misschien wel voor meer dan 30 miljoen. El Ghazi en Milik zijnj ook geen miskopen en ik denk Younes en Sinkgraven ook niet.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik ben het eens over Duarte en Van der Hoorn (en Nick Viergever), daar is te veel geld voor betaald. Maar de anderen waren op het moment van aankoop jonge, goedkope spelers waar je niet echt 'het schip mee kunt ingaan'.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:23 schreef FritzWepper het volgende:
Bazoer en El Ghazi praat Sanogo, Duarte, Sana, Hoesen, Boccara, Cuenca, Bojan, Zimling en van der Hoorn niet goed.
In de tussentijd leverde De Toekomst wel Tete, Veltman, Riedewald, Klaassen...![]()
Als ze niets toevoegen waarom haal je ze dan? Net zoals zo enorm veel geld betalen voor speeltuinvoetballer Sinkgraven.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:28 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik ben het eens over Duarte en Van der Hoorn (en Nick Viergever), daar is te veel geld voor betaald. Maar de anderen waren op het moment van aankoop jonge, goedkope spelers waar je niet echt 'het schip mee kunt ingaan'.![]()
Oftewel breedte aankopen. Moet je zelf kunnen opleiden imoquote:Op woensdag 11 november 2015 14:28 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik ben het eens over Duarte en Van der Hoorn (en Nick Viergever), daar is te veel geld voor betaald. Maar de anderen waren op het moment van aankoop jonge, goedkope spelers waar je niet echt 'het schip mee kunt ingaan'.
Of eventueel in de jeugd al binnenhalen, bijvoorbeeld Bazoer en CernyMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Gudelj vind ik persoonlijk ook nog wel gewoon een goede aankoop, al heeft hij wat mij betreft nog niet het niveau dat hij bij AZ soms liet zien gehaald.
Voor de rest #TeamWim. Niet omdat ik Jonk zo'n leuke vent vind, maar omdat die verder wil gaan met een visie/beleid waar ik vertrouwen in heb. Maar dan moet het dus wel uitgevoerd (kunnen) worden, en niet halverwege in de wielen worden gereden door mensen binnen de organisatie die opeens andere plannen hebben.![]()
Dit team is nu al 1.5 jaar samen en ze zijn er niks beter op geworden.quote:"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Het idee dat je even spelers kunt kweken die de Europese top halen is natuurlijk sowieso een illusie. Ajax staat kwantitatief gezien bovenaan het lijstje van 'opleidingsinstituten' in Europa. Voor echte toppers ben je simpelweg ook afhankelijk van een flinke dosis geluk.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Alles wat 020 dreigt te vernietigen, juich ik van harte toe.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"![]()
Dat lijstje zegt niets. Je wilt toch juist toppers opleiden? Wat heb je eraan om veel spelers op te leiden die uitwaaien over Europa maar daar geen potten breken of waar je veel op verdient?quote:Op woensdag 11 november 2015 15:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het idee dat je even spelers kunt kweken die de Europese top halen is natuurlijk sowieso een illusie. Ajax staat kwantitatief gezien bovenaan het lijstje van 'opleidingsinstituten' in Europa. Voor echte toppers ben je simpelweg ook afhankelijk van een flinke dosis geluk.![]()
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat lijstje zegt niets. Je wilt toch juist toppers opleiden? Wat heb je eraan om veel spelers op te leiden die uitwaaien over Europa maar daar geen potten breken of waar je veel op verdient?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Zie vorige post.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:10 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee, ik stel een vraag. Je leest niet.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Eens.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het idee dat je even spelers kunt kweken die de Europese top halen is natuurlijk sowieso een illusie. Ajax staat kwantitatief gezien bovenaan het lijstje van 'opleidingsinstituten' in Europa. Voor echte toppers ben je simpelweg ook afhankelijk van een flinke dosis geluk.![]()
Komende 15 jaar de vaste rechtsback van Oranje.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nou nou nou. Hij doet het goed maar is niet foutloos.![]()
Opvolger van Alves van Barca toch?quote:Op woensdag 11 november 2015 15:20 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Komende 15 jaar de vaste rechtsback van Oranje.![]()
Welnee. Gaat Ajax aan de hand nemen opweg terug naar de wereldtop.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:21 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Opvolger van Alves van Barca toch?![]()
okquote:Op woensdag 11 november 2015 15:08 schreef Old_Pal het volgende:
Alles wat 020 dreigt te vernietigen, juich ik van harte toe.'Wish I was old and a little sentimental'
quote:Op woensdag 11 november 2015 15:44 schreef Bronson_ het volgende:
Sunri5e
Altijd genieten zo'n nerdje.![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 november 2015 15:20 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Komende 15 jaar de vaste rechtsback van Oranje.![]()
Dit heb ik ook over van Rhijn en van der Wiel gehoord.
En over die plopjongen centraal in de verdediging![]()
![]()
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. (ook in negatieve zin dus)quote:Op woensdag 11 november 2015 15:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]![]()
Dit heb ik ook over van Rhijn en van der Wiel gehoord.
En over die plopjongen centraal in de verdedigingFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Davy Klaassen verlaat trainingskamp #Oranje met knieklachten #AjaxFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Laat hem nou eerst maar 2 a 3 jaar lekker spelen. Ajaxtalenten hebben altijd de neiging heel goed te starten om daarna in een diep dal te geraken.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:00 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. (ook in negatieve zin dus)![]()
okquote:Op woensdag 11 november 2015 16:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Laat hem nou eerst maar 2 a 3 jaar lekker spelen. Ajaxtalenten hebben altijd de neiging heel goed te starten om daarna in een diep dal te geraken.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Als ik dat Plan Cruijff goed begrijp dan hadden breedte-aankopen als Sinkgraven, Gudelj, Heitinga, v/d Hoorn, Viergever, Boer niet gehaald mogen worden en hadden daarvoor in de plaats jeugdspelers moeten spelen. En dan had je dus de doelstelling van structureel overwinteren in de Champions League kunnen halen? Onbegrijpelijk dat zoveel mensen in de luchtfietserij van Cruijff geloven en blind achter hem aanlopen.![]()
Waar lees je dit?quote:Op woensdag 11 november 2015 16:06 schreef Johnny_Angel het volgende:
Als ik dat Plan Cruijff goed begrijp dan hadden breedte-aankopen als Sinkgraven, Gudelj, Heitinga, v/d Hoorn, Viergever, Boer niet gehaald mogen worden en hadden daarvoor in de plaats jeugdspelers moeten spelen. En dan had je dus de doelstelling van structureel overwinteren in de Champions League kunnen halen? Onbegrijpelijk dat zoveel mensen in de luchtfietserij van Cruijff geloven en blind achter hem aanlopen.![]()
Nee hoor! Tete is de nieuw Alves! Dit is de top van de top!quote:Op woensdag 11 november 2015 16:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Laat hem nou eerst maar 2 a 3 jaar lekker spelen. Ajaxtalenten hebben altijd de neiging heel goed te starten om daarna in een diep dal te geraken.
Cillessen: Kon deze zomer naar Man U. Dat geeft aan dat hij een geweldige keeper is. Als hij nu ook nog eens pingels pakt is hij naar mijn mening de allerbeste van de wereld.
Veltman: Combinatie van Stam en Nesta
Riedewald: Type Zouma maar dan nog iets beter. Zou bij Chelsea zeker niet mistaan!
Dijks: Nu al de beste LB in de Eredivisie. Ik zie voor hem een mooie toekomst in het verschiet
Bazoer: Daar ben ik sprakeloos over. Het beste van het beste! Vind hem op Pogba en Vieira lijken! Wat een klasse! Wat een geweldenaar! Nu al een van de beste DM op deze aardkloot!
Sinkgraven: Klasbak eerste klas! Wat heeft deze jongen een potentie zeg! Is al beter dan Sneijder op deze leeftijd was.
Fischer: Nieuwe Eriksen
El Ghazi: Tja iedereen weet dat dat de nieuwe Ronaldo is. Gaat niet lang meer duren voordat Real hem oppikt.
Younes: In Duitsland balen ze als een stekker dat ze deze man hebben laten lopen. Bayern en Dortmund hebben lopen slapen!
Milik: De nieuwe Lewandowski![]()
Kan je dit lijstje misschien nog vaker plaatsen?quote:Op woensdag 11 november 2015 16:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee hoor! Tete is de nieuw Alves! Dit is de top van de top!
Cillessen: Kon deze zomer naar Man U. Dat geeft aan dat hij een geweldige keeper is. Als hij nu ook nog eens pingels pakt is hij naar mijn mening de allerbeste van de wereld.
Veltman: Combinatie van Stam en Nesta
Riedewald: Type Zouma maar dan nog iets beter. Zou bij Chelsea zeker niet mistaan!
Dijks: Nu al de beste LB in de Eredivisie. Ik zie voor hem een mooie toekomst in het verschiet
Bazoer: Daar ben ik sprakeloos over. Het beste van het beste! Vind hem op Pogba en Vieira lijken! Wat een klasse! Wat een geweldenaar! Nu al een van de beste DM op deze aardkloot!
Sinkgraven: Klasbak eerste klas! Wat heeft deze jongen een potentie zeg! Is al beter dan Sneijder op deze leeftijd was.
Fischer: Nieuwe Eriksen
El Ghazi: Tja iedereen weet dat dat de nieuwe Ronaldo is. Gaat niet lang meer duren voordat Real hem oppikt.
Younes: In Duitsland balen ze als een stekker dat ze deze man hebben laten lopen. Bayern en Dortmund hebben lopen slapen!
Milik: De nieuwe Lewandowski![]()
Elke week komt er een update. Want ik vind die spelers van Ajax met de week dichter naar de absolute wereldtop groeien.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:10 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Kan je dit lijstje misschien nog vaker plaatsen?![]()
Ik heb eigenlijk liever dat je je domme smoel eens houdt en in het Feyenoord topic mensen gaat vervelenquote:Op woensdag 11 november 2015 16:12 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Elke week komt er een update. Want ik vind die spelers van Ajax met de week dichter naar de absolute wereldtop aangroeien.
Maar dat is ook goed![]()
![]()
Het is dat Sunri5e er is maar anders was je de domste hierquote:Op woensdag 11 november 2015 16:12 schreef Johnny_Angel het volgende:
[..]
Dat heeft Johan Cruijff zelf zitten vertellen.![]()
Ik snap ook wel dat je je als Feyenoorder graag eens bemoeit met een club die er wel toe doet.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:13 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk liever dat je je domme smoel eens houdt en in het Feyenoord topic mensen gaat vervelen
Maar dat is ook goedVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Kom eens met argumenten dan. Want dit zijn teksten waar ik tijdens het speelkwartier op de lagere school al niet van onder de indruk was.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:13 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Het is dat Sunri5e er is maar anders was je de domste hier![]()
Laat hem lekker joh. Hij kan alleen schelden en onzin posten.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:15 schreef Johnny_Angel het volgende:
[..]
Kom eens met argumenten dan. Want dit zijn teksten waar ik tijdens het speelkwartier op de lagere school al niet van onder de indruk was.![]()
wil je de pot of de ketel zijn?quote:Op woensdag 11 november 2015 16:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Laat hem lekker joh. Hij kan alleen schelden en onzin posten.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Inderdaad ja. Erg gęnant.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Laat hem lekker joh. Hij kan alleen schelden en onzin posten.
Ik laat iedereen maar in zijn eigen sop gaar koken hier.![]()
Laat hem joh. Schelden is voor de domme.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:21 schreef Johnny_Angel het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Erg gęnant.
Ik laat iedereen maar in zijn eigen sop gaar koken hier.![]()
Je mist het punt. Cruijff en Jonk zijn niet tegen aankopen, maar die aankopen moeten dan wel een directe versterking zijn voor het eerste elftal, of goedkope zeer talentvolle jeugdspelers zijn die eerst rijpen in de B's/A's/Jong (á la Bazoer, Fischer, El Ghazi, Eriksen, etc.).quote:Op woensdag 11 november 2015 16:06 schreef Johnny_Angel het volgende:
Als ik dat Plan Cruijff goed begrijp dan hadden breedte-aankopen als Sinkgraven, Gudelj, Heitinga, v/d Hoorn, Viergever, Boer niet gehaald mogen worden en hadden daarvoor in de plaats jeugdspelers moeten spelen. En dan had je dus de doelstelling van structureel overwinteren in de Champions League kunnen halen? Onbegrijpelijk dat zoveel mensen in de luchtfietserij van Cruijff geloven en blind achter hem aanlopen.
Bankzitters kun je zelf ook opleiden, dure aankopen moeten zoals een De Jong en Guardado bij PSV direct van toegevoegde waarde zijn en het team op sleeptouw nemen. Vooraf kun je vaneen Viergever en Duarte natuurlijk al zeggen dat zij niet in dat profiel passen.![]()
Precies, maar zoals ik al eerder aangaf is het vreemd dat Jonk ook op Sinkgraven en Gudelj doelt, terwijl beiden een aankoop in de categorie 'directe versterking' waren. Of dat dan ook geslaagde aankopen zijn is vervolgens een tweede natuurlijk.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:31 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Je mist het punt. Cruijff en Jonk zijn niet tegen aankopen, maar die aankopen moeten dan wel een directe versterking zijn voor het eerste elftal, of goedkope zeer talentvolle jeugdspelers zijn die eerst rijpen in de B's/A's/Jong (á la Bazoer, Fischer, El Ghazi, Eriksen, etc.).
Bankzitters kun je zelf ook opleiden, dure aankopen moeten zoals een De Jong en Guardado bij PSV direct van toegevoegde waarde zijn en het team op sleeptouw nemen. Vooraf kun je vaneen Viergever en Duarte natuurlijk al zeggen dat zij niet in dat profiel passen.
Dat dan bijvoorbeeld een Cerny dan weer niet eens een beetje met wat invalbeurtjes de kans krijgt in het eerste plaats van een Schöne of Younes snap ik dan weer niet. Zo'n wedstrijd tegen Roda is ideaal voor dat soort spelers, maar dan krijgen spelers als Heitinga en Viergever opeens invalbeurten.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Jonk doelde volgens mij niet op Gudelj hoor, wel op Sinkgravenquote:Op woensdag 11 november 2015 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies, maar zoals ik al eerder aangaf is het vreemd dat Jonk ook op Sinkgraven en Gudelj doelt, terwijl beiden een aankoop in de categorie 'directe versterking' waren. Of dat dan ook geslaagde aankopen zijn is vervolgens een tweede natuurlijk.
Dat dan bijvoorbeeld een Cerny dan weer niet eens een beetje met wat invalbeurtjes de kans krijgt in het eerste plaats van een Schöne of Younes snap ik dan weer niet. Zo'n wedstrijd tegen Roda is ideaal voor dat soort spelers, maar dan krijgen spelers als Heitinga en Viergever opeens invalbeurten.![]()
Kan niet in Jonk z'n hoofd kijken maar kritiek op de aankoop van Sinkgraven kan ik in komen. Extreem duur voor iemand die net op het hoogste niveau komt kijken, terwijl je bovendien al veel talentvolle middenvelders van zijn leeftijd hebt lopen. Ik vermoed dat Jonk bang is dat zij dan eigen jeugd als Appie en Donny in de weg lopen.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies, maar zoals ik al eerder aangaf is het vreemd dat Jonk ook op Sinkgraven en Gudelj doelt, terwijl beiden een aankoop in de categorie 'directe versterking' waren. Of dat dan ook geslaagde aankopen zijn is vervolgens een tweede natuurlijk.
Dat dan bijvoorbeeld een Cerny dan weer niet eens een beetje met wat invalbeurtjes de kans krijgt in het eerste plaats van een Schöne of Younes snap ik dan weer niet. Zo'n wedstrijd tegen Roda is ideaal voor dat soort spelers, maar dan krijgen spelers als Heitinga en Viergever opeens invalbeurten.
En dat laatste begrijp ik ook helemaal niets van, maar snap doorgaans sowieso niets van Franks gedachtegang.![]()
De Jong, Guardado, Elia, etc dat zijn buitenkansjes. Je kunt jezelf wel tot doel stellen dat je alleen zulke spelers binnen wilt halen maar in de praktijk blijkt dat lastig. Heitinga zal ook wel met dit idee binnengehaald zijn maar vervolgens blijkt hij het niet meer te kunnen.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:31 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Je mist het punt. Cruijff en Jonk zijn niet tegen aankopen, maar die aankopen moeten dan wel een directe versterking zijn voor het eerste elftal, of goedkope zeer talentvolle jeugdspelers zijn die eerst rijpen in de B's/A's/Jong (á la Bazoer, Fischer, El Ghazi, Eriksen, etc.).
Bankzitters kun je zelf ook opleiden, dure aankopen moeten zoals een De Jong en Guardado bij PSV direct van toegevoegde waarde zijn en het team op sleeptouw nemen. Vooraf kun je vaneen Viergever en Duarte natuurlijk al zeggen dat zij niet in dat profiel passen.![]()
Appie gaat het niet halen. Let op mijn woorden.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:49 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Kan niet in Jonk z'n hoofd kijken maar kritiek op de aankoop van Sinkgraven kan ik in komen. Extreem duur voor iemand die net op het hoogste niveau komt kijken, terwijl je bovendien al veel talentvolle middenvelders van zijn leeftijd hebt lopen. Ik vermoed dat Jonk bang is dat zij dan eigen jeugd als Appie en Donny in de weg lopen.
En dat laatste begrijp ik ook helemaal niets van, maar snap doorgaans sowieso niets van Franks gedachtegang.![]()
Guardado en De Jong oke maar Eliaquote:Op woensdag 11 november 2015 16:52 schreef Johnny_Angel het volgende:
[..]
De Jong, Guardado, Elia, etc dat zijn buitenkansjes. Je kunt jezelf wel tot doel stellen dat je alleen zulke spelers binnen wilt halen maar in de praktijk blijkt dat lastig. Heitinga zal ook wel met dit idee binnengehaald zijn maar vervolgens blijkt hij het niet meer te kunnen.nee bedankt
![]()
Heitinga is met geen idee binnengehaald volgens mij . Was al 2/3 jaar niets meerquote:Op woensdag 11 november 2015 16:52 schreef Johnny_Angel het volgende:
[..]
De Jong, Guardado, Elia, etc dat zijn buitenkansjes. Je kunt jezelf wel tot doel stellen dat je alleen zulke spelers binnen wilt halen maar in de praktijk blijkt dat lastig. Heitinga zal ook wel met dit idee binnengehaald zijn maar vervolgens blijkt hij het niet meer te kunnen.RED ONS HENNIEGOD![]()
Waarschijnlijk een vriendje van Netto. Nog ff snel cashen over de rug van Ajax.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:56 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heitinga is met geen idee binnengehaald volgens mij . Was al 2/3 jaar niets meer![]()
Dat achterlijke roddelwijf van hem moet natuurlijk wel een bepaalde levensstandaard houden hequote:Op woensdag 11 november 2015 16:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een vriendje van Netto. Nog ff snel cashen over de rug van Ajax.RED ONS HENNIEGOD![]()
Ik vraag me toch zo af waar dat nou aan ligt. Dat hij wedstrijdritme mist begrijp ik, maar hij heeft toch gewoon getraind? Hij is bijna 33. Hij zou nog makkelijk 2-3 seizoenen mee moeten kunnen. Zeker in Nederland. (Dit seizoen meegerekend). Onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:56 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heitinga is met geen idee binnengehaald volgens mij . Was al 2/3 jaar niets meer![]()
Hij heeft vroeger al de nodige zware blessures gehad , misschien heeft dat zijn houdbaarheidsdatum ernstig verkort .quote:Op woensdag 11 november 2015 17:06 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik vraag me toch zo af waar dat nou aan ligt. Dat hij wedstrijdritme mist begrijp ik, maar hij heeft toch gewoon getraind? Hij is bijna 33. Hij zou nog makkelijk 2-3 seizoenen mee moeten kunnen. Zeker in Nederland. (Dit seizoen meegerekend). Onbegrijpelijk.RED ONS HENNIEGOD![]()
En hij was natuurlijk sowieso al nooit echt heel goed hč. Het was ook op zijn top niet bepaald een Jaap Stam of Alex ofzo. Zelfs geen Vertonghen niveau.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:08 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Hij heeft vroeger al de nodige zware blessures gehad , misschien heeft dat zijn houdbaarheidsdatum ernstig verkort .![]()
Had zijn waarde omdat ie soms scoorde . Verder een matige mandekker die populair was omdat hij alle tijd nam/neemt voor de supportersquote:Op woensdag 11 november 2015 17:25 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En hij was natuurlijk sowieso al nooit echt heel goed hč. Het was ook op zijn top niet bepaald een Jaap Stam of Alex ofzo. Zelfs geen Vertonghen niveau.RED ONS HENNIEGOD![]()
Stond toch mooi in een WK-finale naast Mathijsen. Bizar eigenlijk dat we met zo'n centurm de finale hebben gehaald toen.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:25 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En hij was natuurlijk sowieso al nooit echt heel goed hč. Het was ook op zijn top niet bepaald een Jaap Stam of Alex ofzo. Zelfs geen Vertonghen niveau.![]()
![]()
Dan is het echt maar de vraag wat de rechtvaardiging is van het aantrekken van Heitinga. Dit had je kunnen voorzien.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:08 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Hij heeft vroeger al de nodige zware blessures gehad , misschien heeft dat zijn houdbaarheidsdatum ernstig verkort .![]()
Mensen die zeggen dat we falen omdat onze centrale verdedigers er niets van kunnen hebben niet zo'n goed geheugen blijkbaar. Bert van Oranje zag gewoon goed in dat je je zwakke verdediging moet ondersteunen met een sterk blok ervoor. Maar dit is enigszins off topic.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
Stond toch mooi in een WK-finale naast Mathijsen. Bizar eigenlijk dat we met zo'n centurm de finale hebben gehaald toen.![]()
Zijn agressiviteit in het veld verhulde veel, maar een Heitinga in oude doen zou in dit Ajax niet misstaan.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:27 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Had zijn waarde omdat ie soms scoorde . Verder een matige mandekker die populair was omdat hij alle tijd nam/neemt voor de supporters![]()
Ach , Zimling was een Jan Wouters en Viergever en Vd Hoorn zijn goede aankopenquote:Op woensdag 11 november 2015 17:29 schreef Robar het volgende:
[..]
Dan is het echt maar de vraag wat de rechtvaardiging is van het aantrekken van Heitinga. Dit had je kunnen voorzien.
Niet voor het 1 of ander , maar dan heb je er geen verstand van/zie je het gewoon niet .RED ONS HENNIEGOD![]()
Laat die man zichzelf een plezier doen en gewoon ergens keeperstrainer worden. Dat hele directeursschap van hem is toch gewoon een farce, dat ziet iedereen.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:47 schreef markvanrinsum het volgende:
wat is hij goed he ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
van der sar is de ideale keeperstrainer voor ajaxquote:Op woensdag 11 november 2015 17:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Laat die man zichzelf een plezier doen en gewoon ergens keeperstrainer worden. Dat hele directeursschap van hem is toch gewoon een farce, dat ziet iedereen.want cilissen kan ook geen bal uittrappen
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!![]()
Hoe zit het met die Donny van de Beek? Maat van mij is al jaren lyrisch over hem. Liet me een keer beelden zien en moet zeggen dat ik onder de indruk was, maar ik hoor er nu weinig tot niks over.![]()
Speelt zijn wedstrijdjes in Jong Ajax en af en toe de A1. Moet nog stappen maken maar komt er wel imoquote:Op woensdag 11 november 2015 18:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoe zit het met die Donny van de Beek? Maat van mij is al jaren lyrisch over hem. Liet me een keer beelden zien en moet zeggen dat ik onder de indruk was, maar ik hoor er nu weinig tot niks over.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Speelt volgens mij gewoon bij Jong Ajax nu. Geen idee hoe hij het daar doet.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoe zit het met die Donny van de Beek? Maat van mij is al jaren lyrisch over hem. Liet me een keer beelden zien en moet zeggen dat ik onder de indruk was, maar ik hoor er nu weinig tot niks over.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Rustig brengen die jongen.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoe zit het met die Donny van de Beek? Maat van mij is al jaren lyrisch over hem. Liet me een keer beelden zien en moet zeggen dat ik onder de indruk was, maar ik hoor er nu weinig tot niks over.![]()
zag hem voor het eerst in t echt met de A1 tegen schalke, was samen met nouri en Dolberg de beste van het veld imoquote:Op woensdag 11 november 2015 18:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Komt wel goed. Balt aardig mee bij Jong.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Tijd voor onze revolutie.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:59 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde gesodemieter bij Ajax
FOK! users aan de macht. Mag Sunri5e mascotte zijnOh.![]()
Die mag een ereplaats krijgen omdat hij zo geniet van de nieuwe Bergkamp en de nieuwe Dani Alvesquote:Op woensdag 11 november 2015 19:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tijd voor onze revolutie.
FOK! users aan de macht. Mag Sunri5e mascotte zijnRED ONS HENNIEGOD![]()
Plus het feit dat het dat WK ook niet bepaald tegen zat. Het spel was echt niet om aan te gluren namelijk.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mensen die zeggen dat we falen omdat onze centrale verdedigers er niets van kunnen hebben niet zo'n goed geheugen blijkbaar. Bert van Oranje zag gewoon goed in dat je je zwakke verdediging moet ondersteunen met een sterk blok ervoor. Maar dit is enigszins off topic.![]()
Komt er wel, beetje type Klaassen volgens mij. Prima dat dit soort jongens niet overhaast voor de leeuwen worden geworpen maar eerst in Jong Ajax een tijdje meedraaien.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoe zit het met die Donny van de Beek? Maat van mij is al jaren lyrisch over hem. Liet me een keer beelden zien en moet zeggen dat ik onder de indruk was, maar ik hoor er nu weinig tot niks over.
Volgend seizoen doorschuiven naar het A-team.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Zie Bazoer, prettig dat ze een tussenstap van jeugd naar Eredivisie kunnen maken in de relatieve luwtequote:Op woensdag 11 november 2015 19:33 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Komt er wel, beetje type Klaassen volgens mij. Prima dat dit soort jongens niet overhaast voor de leeuwen worden geworpen maar eerst in Jong Ajax een tijdje meedraaien.
Volgend seizoen doorschuiven naar het A-team.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Yep, goede leerschool voor Bazoer geweest. Speelde niet opvallend in Jong Ajax en pakte een paar rode kaarten, heeft het daarna prima opgepikt hogerop.quote:Op woensdag 11 november 2015 19:40 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Zie Bazoer, prettig dat ze een tussenstap van jeugd naar Eredivisie kunnen maken in de relatieve luwteAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
De nieuwe Hagi's, Chivu's en Mutu's zijn in aantocht! Hoewel Marc ongetwijfeld liever 8 betaald voor kneusjes van Heerenveen, Groningen of Deense homo's .quote:Ajax laat zestienjarige doelman op advies van Ogararu meetrainen
Woensdag, 11 november 2015 om 18:50
Ionut Rus krijgt de kans zich te bewijzen bij Ajax. De zestienjarige doelman is door George Ogararu meegenomen naar Amsterdam, zo bevestigt de oud-rechtsachter in gesprek met Dolce Sport. Ogararu loopt een tijdje mee met Jaap Stam.
/
“Ik zag dat Ionut wel potentie heeft en heb hem daarom aanbevolen bij Ajax. Ik heb een goed oog voor talent en doe mijn best om Roemenen in de jeugdopleiding van Ajax te laten spelen. Er lopen in dit land veel talentvolle voetballers rond die de kans verdienen om zich in een goed voetbalklimaat verder te ontwikkelen”, aldus Ogararu.
Rus doorliep de jeugdopleiding van ACS Poli Timisoara en liep ook al stage bij Nottingham Forest en Wolverhampton Wanderers. Ogararu tipte Ajax eerder overigens al linksachter Iasmin Latovlevici, verdediger Laurentiu Ardelan en rechtsbuiten Adrian Popa.![]()
Ook Tete en Riedewald hebben er veel aan gehadquote:Op woensdag 11 november 2015 19:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Yep, goede leerschool voor Bazoer geweest. Speelde niet opvallend in Jong Ajax en pakte een paar rode kaarten, heeft het daarna prima opgepikt hogerop.![]()
Sowieso lastig om daar echt je stempel ergens op te drukken natuurlijk. Speelt volgens mij bijna elke wedstrijd weer voor de helft met een ander team, dus weinig vastigheid.quote:Op woensdag 11 november 2015 19:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Yep, goede leerschool voor Bazoer geweest. Speelde niet opvallend in Jong Ajax en pakte een paar rode kaarten, heeft het daarna prima opgepikt hogerop.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Stikt toch al van de keepers inmiddels. Stuur er eens wat weg.quote:Op woensdag 11 november 2015 19:44 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
De nieuwe Hagi's, Chivu's en Mutu's zijn in aantocht! Hoewel Marc ongetwijfeld liever 8 betaald voor kneusjes van Heerenveen, Groningen of Deense homo's .
Maar een nieuwe Bogdan Lobont is altijd welkom![]()
![]()
Onana en Boer zijn inderdaad prima toppers om achter de hand te hebben.quote:Op woensdag 11 november 2015 19:49 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Stikt toch al van de keepers inmiddels. Stuur er eens wat weg.
Maar een nieuwe Bogdan Lobont is altijd welkom
Jammer dat Van der Hart niet op de bank bij Ajax zit, 2 jaar geleden nog de nieuwe Van der Sar.![]()
Of 10 miljoen aan kanjer Lensquote:Op woensdag 11 november 2015 19:44 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
De nieuwe Hagi's, Chivu's en Mutu's zijn in aantocht! Hoewel Marc ongetwijfeld liever 8 betaald voor kneusjes van Heerenveen, Groningen of Deense homo's .
![]()
Oh.![]()
Joe is de enige echte nieuwe Van der Sarquote:Op woensdag 11 november 2015 19:51 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Onana en Boer zijn inderdaad prima toppers om achter de hand te hebben.
Jammer dat Van der Hart niet op de bank bij Ajax zit, 2 jaar geleden nog de nieuwe Van der Sar.![]()
![]()
Doe maar 14 voor Ziyech.quote:Op woensdag 11 november 2015 19:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Of 10 miljoen aan kanjer Lens
![]()
![]()
Joe Pesci?quote:Op woensdag 11 november 2015 19:52 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Joe is de enige echte nieuwe Van der SarOh.![]()
Justin de nieuwe Kluivertquote:Op woensdag 11 november 2015 20:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar als hij al van der Sar heet is hij toch niet de nieuwe van der Sar![]()
![]()
Denk dat hij zijn Braaksma & Pannenkoek aan het bellen zijn dat ze weer een klusje van hem krijgen.quote:![]()
Je bent zelf een pannenkoek.quote:Op woensdag 11 november 2015 21:19 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Denk dat hij zijn Braaksma & Pannenkoek aan het bellen zijn dat ze weer een klusje van hem krijgen.Oh.![]()
Ik geloof er niets van.quote:Op woensdag 11 november 2015 22:55 schreef El-Capone het volgende:
Zaterdag vanaf 12 uur protest bij de AVA.![]()
Dat gaat een kansloze staking worden dus. Dat het bestuur geen ruk geeft om de supporters is toch al wel een jaar of 20 duidelijk.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:10 schreef El-Capone het volgende:
[..]
Er zal een groep supporters aanwezig zijn ja. Hopelijk groeit het aantal nog flink.![]()
Ik vind deze post leuk.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:22 schreef kurk_droog het volgende:
Er schijnt morgen in de Telegraaf dus volgas gegeven worden.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Overmars, De Boer, Sar, Bergkamp, RVC en kamp Coronel...allemaal eruit en 110% plan Cruijff, de enige weg naar wat Ajax hoort te zijn.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:29 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Oorlog is begonnen! Wat ik al 2 jaar roep: #EXITOVERMARS![]()
Cruijff vind dus dat het nog niet hard genoeg aan het schijten is. Prachtig hoe die man de club kapot maakt omdat hij zo hard in zijn eigen mythe gelooft.quote:![]()
Kapot maakt? Rot op joh mafkees. Harde kern + grootste deel supporters staat achter Cruijff. Binnen de club zijn er ook genoeg...doorpakken nu wat toen al gedaan had moeten worden.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Cruijff vind dus dat het nog niet hard genoeg aan het schijten is. Prachtig hoe die man de club kapot maakt omdat hij zo hard in zijn eigen mythe gelooft.![]()
Ik weet nog altijd niet welke rol De Boer hierin vervult. Hij laat zich er nooit over uit.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:32 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Overmars, De Boer, Sar, Bergkamp, RVC en kamp Coronel...allemaal eruit en 110% plan Cruijff, de enige weg naar wat Ajax hoort te zijn.AFCA!![]()
Waarom komt AFCA supportersvereniging (vertegenwoordigd 410, F-side en NUA) met zo'n enorm slap statement?quote:Op woensdag 11 november 2015 23:35 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kapot maakt? Rot op joh mafkees. Harde kern + grootste deel supporters staat achter Cruijff. Binnen de club zijn er ook genoeg...doorpakken nu wat toen al gedaan had moeten worden.AFCA!![]()
Dat is het hele probleem, hij zegt geen kleur te bekennen maar kiest in al zijn laten en doen niet voor Cruijff. Weg ermee, De toekomst is het enige goede wat er nog bnnen Ajax is.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:36 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik weet nog altijd niet welke rol De Boer hierin vervult. Hij laat zich er nooit over uit.![]()
De Van Gaal rol . Ook gezien het spelquote:Op woensdag 11 november 2015 23:36 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik weet nog altijd niet welke rol De Boer hierin vervult. Hij laat zich er nooit over uit.RED ONS HENNIEGOD![]()
Ja, want die harde kern weet natuurlijk wat goed is voor de club. Dat zijn me toch een stel intelligente jongens die alles weten van hoe je een club moet besturen...quote:Op woensdag 11 november 2015 23:35 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kapot maakt? Rot op joh mafkees. Harde kern + grootste deel supporters staat achter Cruijff. Binnen de club zijn er ook genoeg...doorpakken nu wat toen al gedaan had moeten worden.![]()
![]()
Guardiola gelooft ook in die mythequote:Op woensdag 11 november 2015 23:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Cruijff vind dus dat het nog niet hard genoeg aan het schijten is. Prachtig hoe die man de club kapot maakt omdat hij zo hard in zijn eigen mythe gelooft.![]()
Dit gaat niet alleen om Jonk maar met het afwijken van Cruijff is Ajax ten dode opgeschreven en zal het nooit meer worden zoals Ajax ooit was. Dit moet echt keihard voorkomen worden, in alles zie je aan Jonk dat hij intelligent over voetbal praat en ook doet wat hij zegt.![]()
Dat zien we bij Bayern ja. Echt plan Cruijff daarquote:Op woensdag 11 november 2015 23:39 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Guardiola gelooft ook in die mythe![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 november 2015 23:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat zien we bij Bayern ja. Echt plan Cruijff daar
Pep volgt Cruijff 100% in zijn doen en laten en uitspraken.![]()
Het is daar allemaal op gebaseerd ja. Maar dan geloof je het toch lekker niet, moet jij weten.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat zien we bij Bayern ja. Echt plan Cruijff daar![]()
Dat gaat sowieso nooit meer gebeuren.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:40 schreef kurk_droog het volgende:
Dit gaat niet alleen om Jonk maar met het afwijken van Cruijff is Ajax ten dode opgeschreven en zal het nooit meer worden zoals Ajax ooit was.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Daarom zit hij bij een koopclub die sinds zijn komst nog meer een koopclub is geworden?quote:Op woensdag 11 november 2015 23:42 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Pep volgt Cruijff 100% in zijn doen en laten en uitspraken.![]()
Qua resultaten niet misschien maar qua kernwaarden van de club wel. Die basis ligt op de Toekomst. Niet bij de idioten van de Arena.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat gaat sowieso nooit meer gebeuren.
Die aankopen, een nr10, tactiek...het is te gek voor woorden wat een drama het is rond het eerste elftal waarbij de enige man die wel goed bezig is eruit gewerkt wordt.![]()
'Van wie is die selectie op het trainingsveld? Wist je wel dat je daar 15 miljoen op had kunnen besparen?'quote:Op woensdag 11 november 2015 23:43 schreef RensAjacied het volgende:
Dat er nog altijd kamp Coronel mensen werken bij Ajax....Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik kan het mij haast niet voorstellen maar het zou zo maar eens zo smerig kunnen zijn om Jonk nu bewust net na Cruijff zijn bekendmaking van zijn ziekte eruit te wippen. Dit speelde al veel langer en uitgerekend nu hakken ze de knoop door.
Van der Sar is sowieso een gladde aal. Als het hem uitkomt staat hij mee te springen op VAK410 en voor hetzelfde geld naait hij de supporters.AFCA!![]()
Van der Sar is gewoon een marionet en te dom om het zelf door te hebben.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:48 schreef RensAjacied het volgende:
Ik kan het mij haast niet voorstellen maar het zou zo maar eens zo smerig kunnen zijn om Jonk nu bewust net na Cruijff zijn bekendmaking van zijn ziekte eruit te wippen. Dit speelde al veel langer en uitgerekend nu hakken ze de knoop door.
Van der Sar is sowieso een gladde aal. Als het hem uitkomt staat hij mee te springen op VAK410 en voor hetzelfde geld naait hij de supporters.![]()
De timing is in ieder geval wel weer typisch ja. Dat van Cruijff durf ik niet te zeggen, maar dat dit allemaal naar buiten komt voor een interland weekend is echt geen toeval. Die hopen natuurlijk dat de meeste protesten snel overwaaien.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:48 schreef RensAjacied het volgende:
Van der Sar is sowieso een gladde aal. Als het hem uitkomt staat hij mee te springen op VAK410 en voor hetzelfde geld naait hij de supporters.
Over Van der sar heb je gelijk natuurlijk. Dat is me dr eentje.![]()
rtquote:Op woensdag 11 november 2015 23:35 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kapot maakt? Rot op joh mafkees. Harde kern + grootste deel supporters staat achter Cruijff. Binnen de club zijn er ook genoeg...doorpakken nu wat toen al gedaan had moeten worden.
weg met de viergevers![]()
Ik moet wel zeggen dat het tegenwoordig erg lastig moet zijn om technisch directeur bij een topclub in Nederland te zijn. Je kunt spelers nog niet het salaris van een Engelse eerste divisie (Championship) club aanbieden, waardoor de grote talenten bij de subtopclubs in Nederlands meteen naar het buitenland gaan en je louter net-niet spelers overhoudt. Met deze categorie wordt dan vaak maar een gok gewaagd, maar je ziet dat het vaker wel dan niet gewoon misgaat. Ook bij Feyenoord en PSV zijn hier genoeg voorbeelden van. Wie loopt er op dit moment nou rond bij de clubs buiten de top drie die interessant is voor Ajax, Feyenoord of PSV? Ziyech gaat sowieso meteen naar het buitenland. Dan zou je zeggen, goed scouten, maar de andere clubs zijn ook niet achterlijk. Er zit altijd wel een scout van een club die meer kan bieden op de tribune bij de echte talenten. Een Braziliaan die drie ballen kan hooghouden gaat naar Portugal. Het is op dit moment niet anders dan hopen dat ´afgedankte´ talenten van Europese (sub)topclubs in Nederland toch een soort van tot bloei komen (Milik, Younes, enz enz).
Niet dat ik vind dat Overmars het zo geweldig doet, zou hem maximaal een krappe 6 geven voor zijn prestaties momenteel (Toch wel Bazoer en El Ghazi binnengehaald). Van Geel en Brands hebben echter ook genoeg moeite.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: