Sure, maar zeker als ze verzonnen zijn is het te volgen wat er wordt bedoeld door naar de context te kijken. Een gemiddelde Amerikaanse/Engelse kijker heeft immers ook geen ondertiteling om uit te leggen wat er wordt gezegd.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:29 schreef Aether het volgende:
[..]
Terminologie hangt erg van de film/serie af. In bijvoorbeeld Sci-Fi of Sherlock-achtige series kan er behoorlijk met (verzonnen) termen gestrooid worden.
True, maar again: context.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:30 schreef planethugo het volgende:
[..]
mwa soms is het ook niet te doen, dat heb ik zelfs met Nederlandse films wel eens dat ik dingen niet helemaal versta omdat woorden half ingeslikt worden
En dan ben je zo gedwongen er naar aan het luisteren dat je de helft van wat er in beeld gebeurt mist...quote:Op woensdag 18 november 2015 11:26 schreef Breuls het volgende:
[..]
Terminologie leer je kennen door de context, dialecten (ik neem aan dat je accenten bedoelt) leer je verstaan door jezelf te dwingen ernaar te luisteren.
Dat verdwijnt met wat oefening vanzelf.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dan ben je zo gedwongen er naar aan het luisteren dat je de helft van wat er in beeld gebeurt mist...
Dat denk je maar.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:39 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat verdwijnt met wat oefening vanzelf.
Ik speel Netflix via mijn PS3 en heb dat probleem ook soms. Maar ik wijt het aan de PlayStation omdat dat al aan vervanging toe is. Dus ik weet niet of dit antwoord je helpt..quote:Op woensdag 18 november 2015 20:39 schreef cva het volgende:
ik kijk netflix via mijn wd tv mediaplayer , daar heb ik de laatste tijd al wel meer problemen gehad met de netflix app die niet opstartte en gewone files die niet meer afspeelde
nu zijn de meeste problemen achter de rug ,maar nadat ik een twee tal weken niet meer naar netflix heb gekeken ben ik nu the manhattan project beginnen volgen maar de nl ondertiteling komt telkens 2 sec te laat , nu weet ik niet of het probleem bij mij is al dan ja of nee want ik vind er voor de rest verder niks over op het internet , zijn er hier nog mensen die er problemen mee hebben ?
als ze de subs op orde hebben.quote:Op woensdag 18 november 2015 21:03 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Wanneer komt friends op netflix?
Staat allang op USA etcquote:Op woensdag 18 november 2015 21:03 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
nou dat valt ook wel meequote:Op donderdag 19 november 2015 20:55 schreef Evertjan het volgende:
Groundhog Day blijft een leuke film lijkt wel of die iedere keer beter wordt
Metagrapquote:Op donderdag 19 november 2015 20:55 schreef Evertjan het volgende:
Groundhog Day blijft een leuke film lijkt wel of die iedere keer beter wordt
Of Dr Quin Medicine womanquote:Op donderdag 19 november 2015 23:10 schreef summer2bird het volgende:
Ik zou best wel The little house on the Prairie willen zien
Dat keek ik altijd met mijn moeder op tvquote:Op donderdag 19 november 2015 23:10 schreef summer2bird het volgende:
Ik zou best wel The little house on the Prairie willen zien
quote:Op woensdag 18 november 2015 21:03 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |