Hoezo wordt het Sinterklaasfeest vernietigd? Het blijft een groep mensen met een boot die cadeautjes brengen en pepernoten strooien. En inderdaad, voor de kinderen blijft het feest gewoon hetzelfde.quote:Op maandag 9 november 2015 23:56 schreef Elfletterig het volgende:
Weet je welke opmerking in de "discussie" mij nog het meest de strot uitkomt? - "Voor kinderen maakt het niks uit". Alsof dat een vrijbrief is om een traditie om zeep te helpen.
Het is echt bizar dat de media - de VARA voorop - niet alleen gretig meewerken aan de vernietiging van het Sinterklaasfeest, maar zelfs de boel orchestreren.
Hoeveel geld ABN nog waard is.quote:Op maandag 9 november 2015 23:57 schreef RensAjacied het volgende:
Ik heb jort Kelder gemist trouwens. Waar ging het over?
Beursgang van ABNquote:Op maandag 9 november 2015 23:57 schreef RensAjacied het volgende:
Ik heb jort Kelder gemist trouwens. Waar ging het over?
Een Zwitserse proleet die trots is op zijn xenofobe cultuur. Wat is erger?quote:Op maandag 9 november 2015 23:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ah, een neger zonder geld, verbaasd me niks.
De media doet er inderdaad alles aan om jou te stangen.quote:Op maandag 9 november 2015 23:56 schreef Elfletterig het volgende:
Weet je welke opmerking in de "discussie" mij nog het meest de strot uitkomt? - "Voor kinderen maakt het niks uit". Alsof dat een vrijbrief is om een traditie om zeep te helpen.
Het is echt bizar dat de media - de VARA voorop - niet alleen gretig meewerken aan de vernietiging van het Sinterklaasfeest, maar zelfs de boel orchestreren.
quote:Op maandag 9 november 2015 23:56 schreef Elfletterig het volgende:
quote:Op maandag 9 november 2015 23:53 schreef RensAjacied het volgende:
Mensen die extreem tegen of voor zwarte piet zijn kan ik niet serieus nemen.
Precies.quote:Op maandag 9 november 2015 23:56 schreef Elfletterig het volgende:
De traditie wordt hooguit wat herzien als die mensen hun zin krijgen, zoals dat in het verleden al veel vaker is gebeurd. Je kunt ook overdrijven.quote:Op maandag 9 november 2015 23:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het ook best bizar dat het labeltje "traditie" blijkbaar een vrijbrief is om vooral alles altijd maar zo te laten en de tijd te bevriezen. Alsof het sinterklaasfeest al eeuwen identiek gevierd wordtquote:Op maandag 9 november 2015 23:56 schreef Elfletterig het volgende:
Het Sinterklaasfeest is een traditie die van generatie op generatie wordt overgebracht. Ja, het is voor kinderen bedoeld, maar het wordt door volwassenen verzorgd en op de volgende generatie overgebracht.quote:Op maandag 9 november 2015 23:57 schreef BobW het volgende:
[..]
Hoezo wordt het Sinterklaasfeest vernietigd? Het blijft een groep mensen met een boot die cadeautjes brengen en pepernoten strooien. En inderdaad, voor de kinderen blijft het feest gewoon hetzelfde.
Het is bizar dat de mensen voor wie het feest niet bedoeld is er zo'n probleem van maken.
Argumentum ad antiquitatem. Je beroepen op 'traditie' is gewoon lachwekkend.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het Sinterklaasfeest is een traditie die van generatie op generatie wordt overgebracht. Ja, het is voor kinderen bedoeld, maar het wordt door volwassenen verzorgd en op de volgende generatie overgebracht.
Weet je wat ik bizar vind? Dat een kleine groep schreeuwers en klagers zomaar andermans feest en traditie kan aantasten en verzieken.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het Sinterklaasfeest is een traditie die van generatie op generatie wordt overgebracht. Ja, het is voor kinderen bedoeld, maar het wordt door volwassenen verzorgd en op de volgende generatie overgebracht.
Weet je wat ik bizar vind? Dat een kleine groep schreeuwers en klagers zomaar andermans feest en traditie kan aantasten en verzieken.
Honderd jaar geleden mochten vrouwen niet stemmen...ook een verkeerde beslissing geweest die "traditie" af te schaffen?quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook hún traditie hé.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:01 schreef Elfletterig het volgende:
Interessant doen met Latijn ook.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Argumentum ad antiquitatem. Je beroepen op 'traditie' is gewoon lachwekkend.
Genoeg redenen te bedenken. Er zijn flink wat immigranten naar hier gekomen afgelopen 10, 20, 30 jaar. Kritiek is dus toegenomen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook hún traditie hé.
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat dit racisme-issue pas enkele jaren zo enorm lijkt te leven. Als het zo erg zou zijn, waarom speelde die discussie dan niet al in de jaren 60, 70, 80 of 90?
Verder is er echt niets racistisch aan het hele sinterklaasfeest natuurlijk, daarover zijn we het eens. Ik vind dat echt uit de hoek gezochte argumenten.
Jongen jij bent wat? 15, 16 jaar oud?quote:
Ik kan me niet herinneren Sinterklaas op TV te hebben gezien toen ik nog geloofde in Sinterklaas, en ik heb best wel een goed geheugen als het over langer geleden gaat, derhalve onjuist.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jongen jij bent wat? 15, 16 jaar oud?
Ik ben een generatie ouder. Ik heb al een heel andere sinterklaas meegemaakt dan jij. Eentje zonder 30 tv-series en films op evenzoveel tv-zenders over de goedheilig man en co. Ik moest het doen met 1 intocht en sint op pakjesavond bij sesamstraat.
Als er iemand al een compleet andere traditie heeft meegekregen ben jij het.
Volgens mij lig je onder een steen als je dit meent. Het feest wordt inmiddels blijvend en structureel verziekt. De eenduidigheid is ook zoek. Bij de NOS zie je - nu nog - Zwarte Pieten. Morgen zie je een keur aan gekleurde pieten, van regenboog- tot schoorsteenpiet. Bij Nickelodeon zie je totaal ongeschminkte pieten.quote:Op maandag 9 november 2015 23:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
De traditie wordt hooguit wat herzien als die mensen hun zin krijgen, zoals dat in het verleden al veel vaker is gebeurd. Je kunt ook overdrijven.
Een traditie verandert met de tijd mee op basis van draagvlak, niet op basis van een kleine, drammende minderheid die met hulp van de media de boel verziekt.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik vind het ook best bizar dat het labeltje "traditie" blijkbaar een vrijbrief is om vooral alles altijd maar zo te laten en de tijd te bevriezen. Alsof het sinterklaasfeest al eeuwen identiek gevierd wordt
1987quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat dit racisme-issue pas enkele jaren zo enorm lijkt te leven. Als het zo erg zou zijn, waarom speelde die discussie dan niet al in de jaren 60, 70, 80 of 90?
Als je geen tradities meer mag hebben, kun je elk feest én ook elk religieus gebruik wel afschaffen. Zullen we morgen een hetze tegen Pasen beginnen, gewoon omdat het kan?quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:03 schreef Intellectueel het volgende:
Argumentum ad antiquitatem. Je beroepen op 'traditie' is gewoon lachwekkend.
De traditie is dat er een feest is waarbij kinderen cadeaus krijgen. Waar zwarte Piet vroeger nog gewoon fatsoenlijk kinderen afroste en deporteerde als ze zich niet gedroegen is er tegenwoordig een heel scala aan kolderieke personages opgetuigd. Wat andere kleurtjes en dergelijke gaat daarbij niet veel veranderen. Zie ook de post van Sack.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij lig je onder een steen als je dit meent. Het feest wordt inmiddels blijvend en structureel verziekt. De eenduidigheid is ook zoek. Bij de NOS zie je - nu nog - Zwarte Pieten. Morgen zie je een keur aan gekleurde pieten, van regenboog- tot schoorsteenpiet. Bij Nickelodeon zie je totaal ongeschminkte pieten.
Vandaag zien we een zwarte Sinterklaas. De vraag is wat de volgende stap is. Een vrouwelijke Sinterklaas? Een Sinterklaas zonder baard? Zonder mijter? Ga zo door en binnen no-time is de landelijke traditie om zeep geholpen.
Vier jij pasen nog net zo als je ouders of je grootouders dan?quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je geen tradities meer mag hebben, kun je elk feest én ook elk religieus gebruik wel afschaffen. Zullen we morgen een hetze tegen Pasen beginnen, gewoon omdat het kan?
Toch heb ik het idee dat het aangezwengeld wordt door ex-surinamers die nog wat met Nederland te vereffenen hebben, maar wel hier wonen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:06 schreef luxerobots het volgende:
Genoeg redenen te bedenken. Er zijn flink wat immigranten naar hier gekomen afgelopen 10, 20, 30 jaar. Kritiek is dus toegenomen.
Een paar paarse of groene Pieten mee laten doen, vind je dus een traditie verzieken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een traditie verandert met de tijd mee op basis van draagvlak, niet op basis van een kleine, drammende minderheid die met hulp van de media de boel verziekt.
Ik vier überhaupt geen Pasen. Maar mensen hebben wat mij betreft wel het recht om Pasen te vieren. Net zoals ze Carnaval, Suikerfeest of Koningsdag mogen vieren.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Vier jij pasen nog net zo als je ouders of je grootouders dan?
Daar is -ie weer.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een paar paarse of groene Pieten mee laten doen, vind je dus een traditie verzieken.Ik denk dat geen enkel kind hier een fuck om geeft.
Aldus de lokale dorpsidioot die tot voorheen nog dacht grappig te zijn met het posten van debiele Keith Bakker plaatsjes.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
Interessant doen met Latijn ook.
Maar het feest draait toch ook om de kinderen, niet om boze volwassenen?quote:
Snaartje geraakt merk ik.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Aldus de lokale dorpsidioot die tot voorheen nog dacht grappig te zijn met het posten van debiele Keith Bakker plaatsjes.
En Piet een andere kleur geven is verzieken? Dan vinden kinderen er geen reet meer aan? Dan geloven ze spontaan niet meer in de goedheiligman? Wat wordt er precies verziekt? Dan is het geen feest voor kinderen meer?quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vier überhaupt geen Pasen. Maar mensen hebben wat mij betreft wel het recht om Pasen te vieren. Net zoals ze Carnaval, Suikerfeest of Koningsdag mogen vieren.
Mensen moesten het recht niet hebben om andermans feest of traditie te verzieken.
Hoezo andermans? Het is een feest voor alle Nederlanders. Als je de minderheid blij kan maken met een kleine aanpassing is dat toch niet zo'n grote moeite? Het moet niet zo zijn dat de meerderheid alles mag bepalen en de rest niet mag zeiken.quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vier überhaupt geen Pasen. Maar mensen hebben wat mij betreft wel het recht om Pasen te vieren. Net zoals ze Carnaval, Suikerfeest of Koningsdag mogen vieren.
Mensen moesten het recht niet hebben om andermans feest of traditie te verzieken.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 00:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Aldus de lokale dorpsidioot die tot voorheen nog dacht grappig te zijn met het posten van debiele Keith Bakker plaatsjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |