Dan troost je haar, en probeer je haar opnieuw weg te leggen. Als dat niet lukt, haal je haar er weer uit en zorg je dat ze in slaap dommelt (dmv hulpmiddelen; voeden, wiegen, nurieen, wandelen, draagdoek, autorijden, speen, bv) : zodra ze dommelt leg je haar in bed. Lukt dit ook niet, dan is elke methode om haar makkelij in slaap te krijgen geoorloofd, als ze maar slaapt, en probeer je het gewoon de volgende slaapronde opnieuw. Lukt het slapen helemaal niet, dan staak je de pogingen en leg je haar voor het volgende slaapje eerder weg.quote:Op maandag 9 november 2015 21:08 schreef Krisvc het volgende:
Handige link Mari! Toch maar overdag proberen meer wakker op haar kamertje weg te leggen ipv de box. Wat ik me wel afvraag he. Dit staat er als voorbeeld van een vast ritme op de site:
Een voorbeeld. Uw baby wordt wakker, u haalt hem uit bed, u verschoont de luier en geeft hem de voeding. Daarna is het, afhankelijk van zijn leeftijd, tijd om even te knuffelen of te spelen. U let goed op de slaapsignalen zoals boven beschreven, en bij de eerste tekenen van vermoeidheid brengt u uw baby wakker naar bed. Bij u op de arm laat de baby later zien dat hij slaap heeft. U kunt ook een slaapritueel inbouwen door bijvoorbeeld samen de gordijnen dicht te doen, een speeldoosje aan te zetten en uw baby goed strak onder te stoppen in zijn bedje. Nog een laatste knuffel, een aai over de bol en u gaat de kamer uit.
Maar L. gaat dan nieslapennie natuurlijk. Begin je je ritueel dan opnieuw? Ga je troosten? Hoe lang hou je dat vol? Want vaak brult ze zichzelf uiteindelijk overstuur en dan haal ik d'r sowieso uit bed (als ik het tot dat punt überhaupt vol heb gehouden haar in bed te laten liggen).
We gaan wel even op zoek naar donkerdere gordijnen, want nu is het overdag gewoon licht in haar kamertje. Als tijdelijke oplossing maar even een opengesneden vuilniszak achter het gordijn plakken.
* Selvaria-Bles-you gaat even het bonnetje zoeken.....quote:Op maandag 9 november 2015 15:31 schreef Selvaria het volgende:
Ik stond vandaag bij de Zeeman en zag daar een shirt met gouden glimmende opdruk met daarop #Cute. Echt, waarom zou je je baby dat aantrekken? Als ze straks tien zijn en zelluf bij de Coolcat ( ) willen shoppen, oké, maar kom op zeg, een baby..
Wat ik heb gelezen en wat wij (meestal) succesvol doen :quote:Op maandag 9 november 2015 21:25 schreef SaskiaR het volgende:
We blijven het proberen!
Ik vind het nu vooral spannend omdat ik volgende maand 2 dagen weg moet, en ik wil heel graag dat geen drama wordt voor N. en man. Nu valt ze alleen aan de borst of in de draagzak in slaap, maar hoe moet dat dan als ik er niet ben?
En ik maak me dan ook zorgen of ze de borst dan nog wel wil als ik terugkom enzo... Zucht.
ik vind jou leuk faptist,jouw manier van schrijvenquote:Op maandag 9 november 2015 22:42 schreef faptist het volgende:
Ro slaapt overdag gewoon in daglicht.
Het kdv probeert haar weleens in een bedje te leggen maar dat werkt niet. Ze wil gewoon onder de mensen blijven en dat werkt prima.
En verder; ik heb echt super lang niet geschreven.. I know..
Ik weet niet waar de uren van de dag zijn gebleven, maar het lijkt welk alsof echt elke minuut gevuld is tegenwoordig.
Hoe doen jullie dat? :;( want ik mis jullie verhalen en foto updates.
teach me o wise moms..
ik heb een nieuwe autooooooooo. 5 deurs. wat een luxe!
Je kan ook op je telefoon een screenshot van de curve in de app maken. Dat doe ik altijd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 01:20 schreef FlyingFish het volgende:
En hij is nu 6 kilo en 63,7 cm! Als ik heb uitgezocht hoe ik zo'n groeicurve post komt er een mooi plaatje! Ik heb de app op m'n telefoon, maar krijg die niet aan een account op de bijbehorende website gelinkt.
En wat volgde waren de 36 meest bijzondere weken van m'n leven, met een nu 16-weken oud mannetje dat naast me ligt te babbelen als resultaat.quote:Toen ik vanochtend wakker werd met nog meer tietpijn en geen bloed dacht ik, dit kan toch bijna niet anders.![]()
http://i1191.photobucket.(...)2014-11-10141454.jpg
Inderdaad dus!
Kun je nagaan hoe weinig liefde en geborgenheid wij vroeger kregenquote:Op dinsdag 10 november 2015 09:07 schreef coccinelle het volgende:
Hier inderdaad ook. 'Je hebt hem nu al verwend, met je dragen en vasthouden'. Echt, mijn zoon is 11 weken, hoezo verwennen...
en daarbij, hij verdient het. Hij is mijn zoon![]()
ik ben al blij als ik het verschil zie tussen 0, 5 en 10quote:Op maandag 9 november 2015 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen en wat wij (meestal) succesvol doen :
Als je moeheid inschaalt van 0-10 (0 is helemaal wakker en 10 is heel moe/in slaap), dan leg je je kind weg op een 6 (wakker maar eerste slaapsignalen). Huilt het daarna, dan troost je en dan wacht je op de 7. Weer huilen is troosten, wachten op de 8 (is al in slaap dommelen). Etc.
L leek op mn schoonmoeder. Vond ik zelf ook, dat was nog het ergste.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:44 schreef Estrys het volgende:
Als ook nog maar 1 iemand zegt dat mijn baby op mijn schoonvader lijkt
Ik maak voor de volgende familie bijeenkomst een shirt: ' ik lijk op opa maar de dokter zegt dat het nog wel goedkomt'quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:45 schreef -Spring het volgende:
[..]
L leek op mn schoonmoeder. Vond ik zelf ook, dat was nog het ergste.
*Principes over boord gooit.quote:Op maandag 9 november 2015 21:58 schreef Selvaria-Bles-you het volgende:
[..]
* Selvaria-Bles-you gaat even het bonnetje zoeken.....![]()
Zelfs die zakken af, zowel het model met de brede elastieken band als met de smalle die je kunt strikkenquote:
Smaller heb je bijna niet. Jumpsuits dan maar?quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Zelfs die zakken af, zowel het model met de brede elastieken band als met de smalle die je kunt strikken
Ja precies! Die vind ik sowieso het tofstquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
Smaller heb je bijna niet. Jumpsuits dan maar?
Carters valt ook smal volgens mij!quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Zelfs die zakken af, zowel het model met de brede elastieken band als met de smalle die je kunt strikken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ik zag het helemaal voor me dus me ook rot zitten janken daarom.
Vandaag heb ik me maar herpakt. De kleine ligt slapend in de box, ik heb ondertussen een was gestreken; 1 opgehangen en er zit er nog 1 in de wasmachine. Ons bed verschoont, wieg verschoont, baby is uiteraard ook gevoed en gebadderd (ik heb de routine omgedraaid, de kraam deed altijd eerst badderen en dan voeden, maar ik kwam niet uit qua tijd en meneer had honger, dus eerst gevoed en toen maar in bad.. Dat kan geen kwaad toch?
).
En nu ben ik moe, baal daarvan en realiseer me dat ik 8 dagen geleden ben bevallen. Vanuit dat opzicht benk misschien best goed bezig.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:00 schreef silliegirl het volgende:
Heeft er iemand een tip voor sokjes die niet afzakken/uitgaan? Ik word helemaal gek ervan, ik ben elke keer sokjes kwijt!
Verder is het mijn eerste dag zonder kraamhulp. Gister toen ze wegging voelde ik me nogal verloren en heb ik er een flink potje om zitten huilen. Toen kwam man met aan nogal aangrijpend verhaalJonge, mijn kleine is 7 weken en het enige wat ik vandaag gedaan heb is een was in de machine stoppen..oh,en baby gevoerd, natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ik zag het helemaal voor me dus me ook rot zitten janken daarom.
Vandaag heb ik me maar herpakt. De kleine ligt slapend in de box, ik heb ondertussen een was gestreken; 1 opgehangen en er zit er nog 1 in de wasmachine. Ons bed verschoont, wieg verschoont, baby is uiteraard ook gevoed en gebadderd (ik heb de routine omgedraaid, de kraam deed altijd eerst badderen en dan voeden, maar ik kwam niet uit qua tijd en meneer had honger, dus eerst gevoed en toen maar in bad.. Dat kan geen kwaad toch?
).
En nu ben ik moe, baal daarvan en realiseer me dat ik 8 dagen geleden ben bevallen. Vanuit dat opzicht benk misschien best goed bezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
Heeft er iemand een tip voor sokjes die niet afzakken/uitgaan? Ik word helemaal gek ervan, ik ben elke keer sokjes kwijt!
Verder is het mijn eerste dag zonder kraamhulp. Gister toen ze wegging voelde ik me nogal verloren en heb ik er een flink potje om zitten huilen. Toen kwam man met aan nogal aangrijpend verhaalRustig aan joh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ik zag het helemaal voor me dus me ook rot zitten janken daarom.
).
Hier gaan we soms gewoon niet in bad als het niet uitkomt of het me even niet lukt. Even je draai vinden nadat de kraam weg is. Niet te hoge eisen stellen aan jezelf, komt het helemaal goed.
Sokjes heb ik van kruidvat van bambino. De enige die blijven zitten hier.ti amo più di ieri ma meno di domani
Uh, huh? Wij doen het nu echt elke week omdat het vol melkvlekken zit, en soms poep of plas. Maarja, N. slaapt bij ons in bed, dus dan wordt het snel vies.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:12 schreef Estrys het volgende:
En ons bed is sinds de kraamweek niet meer verschoont
Mijn baby eet blijkbaar heel netjesquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:13 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Uh, huh? Wij doen het nu echt elke week omdat het vol melkvlekken zit, en soms poep of plas. Maarja, N. slaapt bij ons in bed, dus dan wordt het snel vies.
Oh wacht ja, sorry... niet alle baby's zijn net zo oud als de mijne...quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn baby eet blijkbaar heel netjes
Jaaaahaaa ik weet ook wel dat ik het moet doen, maar wb tijd is het nog even zoekenpraat me nou geen schuldgevoel aan. (Eej het is twee weken geleden he, niet dat het er al drie maand op ligt)
En ik had 10 dagen kraamZorg. Nu voel ik me zo'n slechte huisvrouw dat ik zo direct het bed meteen af ga halen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:17 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Oh wacht ja, sorry... niet alle baby's zijn net zo oud als de mijne...![]()
*boks*quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
oh zal ik nog een keer mijn viesnekkenlijstje hier neerpleuren voor alle mama's die schuldgevoelens hebben over hun huishoudens?
mijn kint is 1, het leeft nog, stinkt niet en wij ook niet
kint in bad: 1 keer per week (verder nat lappie of vochtige washandjes)
bedden verschonen: 1 keer per maand (babybed ook tenzij in geplast)
stofzuigen: max 1 keer per week, en we hebben een kat en een kruiper
ramen zemen: nog niet gedaan sinds verhuizing, en tijdens de verhuizing ook niet
enige wat regelmatig gebeurt is toilet, wasbak, douche en plees. oh en de keuken/aanrecht.viesnekken unite!
Imps & Elfs valt ook smal.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:51 schreef Malteser het volgende:
Hier ook een sexy gezinsauto maar die heeft man mee naar zijn werk.
Ik rijd een kleine auto (VW Fox) en die overweegt man dus in te ruilen.
Twix doet het goed, donderdag naar het CB voor wegen en prikken. Ik maak me 0,0 zorgen om het wegen maar hij blijft mini.
Maat 56 broekjes is echt te breed (Name It, Noppies, Prénatal, Hema, Zeeman, Z8). Qua lengte zou het wel gaan, pijpjes 1 keer omslaan. Maar ze zijn allemaal te breed, zakken echt van zijn luierkont af. Ook degene met zo'n touwtje om aan te snoeren. Hij draagt dus nog kleding maat 50 of jumpsuits in 56 want die kunnen niet afzakken.
Iemand tips voor smalle jersey broekjes?
Overigens verwacht ik gewoon dat hij de 5 kilo inmiddels wel haalt, maar het blijft een kleintje??
quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:06 schreef SaskiaR het volgende:
Onder de douche is ook leukDat doe je dan gewoon als je zelf gaat.
En joh, N. is al 3 maanden en sommige dagen doe ik nog niks. Zeker als je hechtingen en aambeien hebt moet je niet teveel willen!Ja, maar hoe doe je dat douchen in je eentje? Ik kan niet mezelf en hem wassen tegelijk, iemand moet 'm dan aangeven..?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aankleedkussen neerleggen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja, maar hoe doe je dat douchen in je eentje? Ik kan niet mezelf en hem wassen tegelijk, iemand moet 'm dan aangeven..?
Gisteren persoonlijk door grote broer in de brievenbus gestopt!quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:04 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja precies! Die vind ik sowieso het tofst. Er zijn er weer 2 onderweg van F. van MM naar hier in maat 56. Beetje jammer alleen van die stapel kleren in maat 56...
Verder is het mijn eerste dag zonder kraamhulp. Gister toen ze wegging voelde ik me nogal verloren en heb ik er een flink potje om zitten huilen. Toen kwam man met aan nogal aangrijpend verhaalIk ken het verhaal. Onze achterbuuf kwam ermee. Het is de zus van haar vriendin. Vreselijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ik zag het helemaal voor me dus me ook rot zitten janken daarom.
).
![]()
Nee hoor ik deed dat bij nummer 1 ook alquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:31 schreef Mineola het volgende:
Sillie, bambino van kruidvat zakt hier niet af. En ga eens zitten mens!Je huis etc komt wel weer. Of niet
Mijn baby gaat trouwens maar 2/3x per week in bad op een moment dat uitkomt. Het lot van de tweede.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:35 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Gisteren persoonlijk door grote broer in de brievenbus gestopt!
Dit! Ik heb er maar 1 maar die gaat hooguit 3x per week (tenzij extreme vorm van kakjepakje). Hij krijgt dan wel weer dagelijks een schone romper en kleren aan.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
Nee hoor ik deed dat bij nummer 1 ook al![]()
quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
oh zal ik nog een keer mijn viesnekkenlijstje hier neerpleuren voor alle mama's die schuldgevoelens hebben over hun huishoudens?
mijn kint is 1, het leeft nog, stinkt niet en wij ook niet
kint in bad: 1 keer per week (verder nat lappie of vochtige washandjes)
bedden verschonen: 1 keer per maand (babybed ook tenzij in geplast)
stofzuigen: max 1 keer per week, en we hebben een kat en een kruiper
ramen zemen: nog niet gedaan sinds verhuizing, en tijdens de verhuizing ook niet
enige wat regelmatig gebeurt is toilet, wasbak, douche en plees. oh en de keuken/aanrecht.viesnekken unite!
Ik bedoelde met lot van de tweede het 'wanneer het uitkomt'quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:05 schreef Skoap het volgende:
[..]
Nee hoor ik deed dat bij nummer 1 ook al![]()
Zo doen wij dat wel hoor,quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:27 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik bedoelde met lot van de tweede het 'wanneer het uitkomt'de oudste ging ook al maar 2/3 keer per week, maar dat was wel volgens de instructie van de kraam en niet zo 'oh hee ik heb wat tijd over laat ik hem in bad doen want hij mag wel weer eens!'.
Oh ook dat was bij ons bij nummer 1 al zo. Ik ben gewoon een drama qua schema's.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:27 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik bedoelde met lot van de tweede het 'wanneer het uitkomt'de oudste ging ook al maar 2/3 keer per week, maar dat was wel volgens de instructie van de kraam en niet zo 'oh hee ik heb wat tijd over laat ik hem in bad doen want hij mag wel weer eens!'.
Twix (8 weken) was ook zo'n koukleum maar draagt nu overdag romper lange mouw, jumpsuit (of setje kleding) lange mouw, sokken. Voor de nacht een slaapzak over zijn kleding en onder een deken+laken. We verwarmen zijn ledikant voor met een pittenkussen, want meneertje wordt wakker van een koud bed.quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:22 schreef pinquit het volgende:
Wat dragen jullie (kleine) baby's 's nachts?
Omdat A. na zijn geboorte moeite had om zijn temperatuur op peil te houden kreeg hij in het begin twee kruiken, 3(!) dekentjes, dubbelgevouwenen gewoon z'n kleren+mutsje.
In week twee werd het ineens gruwelijk koud, met temperaturen tot vriespunt (kan je je nu toch niet meer voorstellen) en deed ik daar nog een dikke newbornslaapzak overheen, omdat zijn nekje en bovenlijf gewoon niet lekker onder die dekentjes konden. Daarna wel kruiken afgebouwd, en mutsje droeg hij ook al even niet meer in bed.
Nu moet ik inmiddels zijn bedje wat hoger opmaken, dus de dekentjes zijn niet meer dubbelgevouwen, maar enkel. Nogsteeds 3 though, maar das nog vrij dun eigenlijk. Het klinkt echt debiel zo hemaar het is echt niet warm zo'n babydekentje.
Nu dacht ik: wij dragen 's nachts minder dan overdag, moeten baby's dat niet ook gewoon? Of is dat nog te vroeg? Ik herinner me dat Max op een gegeven moment een badstoffen romper met lange mouwen had, en daarover een slaapzak, onder een dekentje.
Aan de andere kant: het wordt nu wel winter natuurlijk, dus het zou debiel zijn om nu ineens af te bouwen met temperatuur?
DussssWat dragen jullie babies 's nachts in bed?
Ben wel blij dat jij ook drie dekentjes gebruiktquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:34 schreef Mineola het volgende:
Baby draagt s nachts een lange mouwenromper, een pyjama en dan idd drie lagen dekentjes (zo dun zijn die idd! Idioot eigenlijk). En soms als het koud is nog een slaapzak of fleecepak erover heen (die ene van de next link).
Ik neig nogal snel naar warm aankleden in bed, ik heb het zelf ook snel koud. Maar ik heb het idee dat hij wat warmbloediger is dan z'n broer en ik en dat het dus wel iets minder kan.
Suits zijn binnen! Wat vallen ze lang voor 50/56. Twix moet er echt nog ingroeien.... Maar ze zijn zo leukquote:Op dinsdag 10 november 2015 13:45 schreef mousemicky het volgende:
........
Niet gek dus dat de maatjes 56 niet meer passen! Hij heeft dus ook al suits maat 68 aan. Beetje ruim nog, maar dan doet ie er ten minste even mee
En toen we thuiskwamen was de huishoudelijke hulp net aan komen rijden, dus mijn huis wordt nu as we speak voor het eerst sinds de kraamweek grondig gesopt! Nogmaals mijn grote dank aan MevrCactus voor de tip
Hier ook een plakbaby, er hangt zeker wat in de lucht ofzo!quote:Op dinsdag 10 november 2015 14:47 schreef Estrys het volgende:
Mijn A draagt ook nog gewoon zijn kleren die hij overdag draagt. En het dekentje ligt dubbel met een lakentje. Ik verwarm zijn bed met een kruik voordat hij er in gaat. Anders is hij zeker wakker.
Ik heb pyjamaatjes vanaf maat 62-68. Tegen die tijd dat hij die past gaan we dus over op pyama's en slaapzakje.
Ik heb een plakbaby vandaag.
Jij? Of Hij?quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:23 schreef pinquit het volgende:
Bad hier weinig, A. vond het tot voor kort echt brullen. En het is zon planning, pfff.
Vandaag vond hij het uiteindelijk wel fijn, beentjes opgevouwen en oortjes onder water. Maar uit bad en afdrogen en alles is dan weer dikke drama, en dan duurt zon badritueel bij elkaar gewoon anderhalf uur ofzo. Kapot daarna
Beter dat, dan andersomquote:Op dinsdag 10 november 2015 15:58 schreef Estrys het volgende:
Onze baby ligt ook vaak op een grote kachel. Van een kilo of 60 of 80
Wel net zo trouwquote:Op dinsdag 10 november 2015 16:02 schreef kwakz0r het volgende:
mijn eerste gedachte was "wat een grote hond! 80 kilo!" gevolgd door "huh, hoe legt ze nou dr kind op de hond?"
ik ben echt uit de babysfeer, ga gauw weer naar mn eigen hok
quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:02 schreef kwakz0r het volgende:
mijn eerste gedachte was "wat een grote hond! 80 kilo!" gevolgd door "huh, hoe legt ze nou dr kind op de hond?"
ik ben echt uit de babysfeer, ga gauw weer naar mn eigen hok
T zijn vooral de broekspijpen die lang zijn (moest ze bij F nog steeds omslaan), romp valt mee, dus vergis je nietquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:40 schreef Malteser het volgende:
[..]
Suits zijn binnen! Wat vallen ze lang voor 50/56. Twix moet er echt nog ingroeien.... Maar ze zijn zo leuk!
Fijn van je huishoudelijke hulp. Klinkt heerlijk!
Ja, dit!quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:47 schreef Mariposas het volgende:
Jeetje wat hebben jullie kindjes veel in bed! Hier de gewone kleding van de dag en een slaapzak zonder mouwen. En dan wonen wij nog in een matig geïsoleerde jaren-20 woning.
Geld?quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:59 schreef Estrys het volgende:
Ik moet een schoencadeautje bedenken, wat geef je een baby van vier weken?Hij zal er nog geen notie van hebben, zijn goedgelovige broer echter...
een speen!quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:59 schreef Estrys het volgende:
Ik moet een schoencadeautje bedenken, wat geef je een baby van vier weken?Hij zal er nog geen notie van hebben, zijn goedgelovige broer echter...
quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:45 schreef mousemicky het volgende:
We zijn trouwens net naar het CB geweest. Fijne, meedenkende arts! Goede stats, grote huils bij prikje
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Niet gek dus dat de maatjes 56 niet meer passen! Hij heeft dus ook al suits maat 68 aan. Beetje ruim nog, maar dan doet ie er ten minste even mee
En toen we thuiskwamen was de huishoudelijke hulp net aan komen rijden, dus mijn huis wordt nu as we speak voor het eerst sinds de kraamweek grondig gesopt! Nogmaals mijn grote dank aan MevrCactus voor de tip
quote:Op dinsdag 10 november 2015 17:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dinsdag Plakbabydag: check! Bij mijn moeder dan, want oma-dag. Haar huis is nog nooit zo'n zooi geweest"nu snap ik waarom jullie huis nooit is opgeruimd". Mooi zo
Een mazda 3 met een dik scheurmonster motorblok erin hihi.quote:Op dinsdag 10 november 2015 07:31 schreef Malteser het volgende:
Kris, succes!!
Fap, wat voor auto heb je gekocht? Man wil voor mij ook een andere kopen (heb nu 3-deurs) maar ik wil mijn auto niet kwijt. Zo'n fijne auto, weinig km, mijn allereerste autootje. Gaf me zoveel vrijheid. En nu Twix nog klein is, gaat het prima met de Family Fix. Maar ik weet dat dat alleen maar zwaarder wordt. Dus nog maar eens over nadenken.
Weegt Ro al 9kg?? Wow!!quote:Op dinsdag 10 november 2015 18:14 schreef faptist het volgende:
[..]
Een mazda 3 met een dik scheurmonster motorblok erin hihi.
Ik wilde er ook niet aan, want mijn oude auto rijdt zo heerlijk en nooit mankementen mee en wat koop je terug? Je weet het nooit natuurlijk.
Maar nu .. <3.. hemels gewoon. Ro klik ik nu echt met het grootste gemak op de achterbank en dat werd toch wel nodig met haar +9 kg en de mc.
Chips.. ik hoor gehuil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar gelukkig kwam ik toen thuis en at ik aan tafel met manen gezellig kletsende en paprika-sabbelende N. en heb ik haar daarna gevoed
en in bed gelegd, waar ze nog een paar keer dorky naar me lachte voor ze in slaap viel.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe ging je gesprek?
Edit, nvm, ik lees het net op de vorige pagina, spannend!
Even terugkomend op het verhaal over hechting en veiligheid. Ik heb net deze docu zitten kijken over weeskinderen uit Rusland die bij een Amerikaans gezin komen. Vrij indrukwekkend wel.quote:
Michael heeft in acht maanden tijd (ja ja, hij is morgen al acht maandenquote:Op dinsdag 10 november 2015 23:02 schreef faptist het volgende:
Slaapt hier iemand met z'n baby in bed?
Ro ligt vaak tussen ons in tussen 03:00 tot 06:30.
Ik trek nachtelijke uitstapjes niet zo goed en als ze tussen ons in ligt slaapt zij , dus wij ook, heerlijk.
Maar nu het kouder wordt zitten we toch een beetje te tobben met de deken.
Moeten we nu echt aan de 1p dekens?
ik moest het drie keer lezen voor ik snapte dat je post partum bedoelde in plaats van per persoonquote:Op dinsdag 10 november 2015 23:01 schreef pinquit het volgende:
Kan allemaal nog tot 6weken pp vertelde de kraamhulp mij
Hier bijna elke nacht, vanaf 4 uur. Ik val meestal bij de nachtvoeding in slaap. Wij hebben losse matrassen en hij ligt dus altijd bij mij waardoor ik uiteindelijk vaak nogal rot slaap op een ministukje en meneer prinsheerlijk met uitgestrekte armen. We hebben 1 tweepersoons dekbed en O ligt altijd in z'n slaapzak(en voor de andere discussie: in z'n pyjama met romper met korte mouwen en een lakentje+ dekentje in zijn eigen bedje), en bij het aanleggen ligt hij meestal alleen met z'n voeten onder onze dekens, en bij het wakker worden ook nog. Wij houden het dus lekker hierbij voorlopig, al probeer ik O wel meer terug in zijn co-sleeper te leggen, puur voor mijn eigen nachtrust niet omdat ik het onveilig vind.quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:02 schreef faptist het volgende:
Slaapt hier iemand met z'n baby in bed?
Ro ligt vaak tussen ons in tussen 03:00 tot 06:30.
Ik trek nachtelijke uitstapjes niet zo goed en als ze tussen ons in ligt slaapt zij , dus wij ook, heerlijk.
Maar nu het kouder wordt zitten we toch een beetje te tobben met de deken.
Moeten we nu echt aan de 1p dekens?
Hahahaha ja, hoe groter het gezin des te meer stolsels je zal verliezenquote:Op dinsdag 10 november 2015 23:53 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik moest het drie keer lezen voor ik snapte dat je post partum bedoelde in plaats van per persoon![]()
Nee is per bed dat je verschoontquote:Op dinsdag 10 november 2015 23:53 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik moest het drie keer lezen voor ik snapte dat je post partum bedoelde in plaats van per persoon![]()
Als je meer dan 2 vuistgrote stolsels in 24 u tijd verliest dan even bellen. Als je de hoeveelheid zorgwekkend vindt mag je altijd bellen om te overleggen maar het is niet ongewoon dat je met t meer actief worden ook weer meer gaat vloeien.quote:Op dinsdag 10 november 2015 22:31 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; weet iemand tot wanneer je stolsels kan verliezen na je bevalling? Ik had er tot op heden geen verloren, maar vanavond dus ineens een aantal achter elkaar, terwijl ik al op dag 8 na mn bevalling zit. Ik had ze eerder verwacht, zeg maar
Om B. op te warmen zeker? Dat is toch zo'n koukleum?quote:Op woensdag 11 november 2015 07:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als je meer dan 2 vuistgrote stolsels in 24 u tijd verliest dan even bellen. Als je de hoeveelheid zorgwekkend vindt mag je altijd bellen om te overleggen maar het is niet ongewoon dat je met t meer actief worden ook weer meer gaat vloeien.
Over dat samen slapen, wij hebben beiden een 2 persoonsdekbed. En ik prop E. altijd bij B. onder zn deken![]()
Hier gaat t beter nu. A. en ik waren opgenomen ivm geelzien sinds maandagavond. Ik vond hem steeds geliger en slaperiger worden en vooral zn oogwit werd naar mijn idee steeds geler. Desondanks had ie wel heel veel goede poep en plasluiers en was ie op dag4 alweer boven geboortegewicht. Op mijn verzoek uiteindelijk toch geprikt en hij zat toch wel erg hoog, rond de grens voor een wisseltransfusie. Dat laatste is gelukkig niet nodig gebleken. Met in totaal 4 lampen er op is het uiteindelijk gelukt zn bili naar beneden te krijgen. Straks wordt ie weer geprikt, hopelijk mag er dan weer een lamp van af en kunnen we in de loop van de komende 2 dagen ergens naar huis.
Ik had gemist dat jullie in het ziekenhuis lagen! Hopelijk knapt A goed op en zijn jullie snel weer thuis. Beterschap!quote:Op woensdag 11 november 2015 07:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als je meer dan 2 vuistgrote stolsels in 24 u tijd verliest dan even bellen. Als je de hoeveelheid zorgwekkend vindt mag je altijd bellen om te overleggen maar het is niet ongewoon dat je met t meer actief worden ook weer meer gaat vloeien.
Over dat samen slapen, wij hebben beiden een 2 persoonsdekbed. En ik prop E. altijd bij B. onder zn deken![]()
Hier gaat t beter nu. A. en ik waren opgenomen ivm geelzien sinds maandagavond. Ik vond hem steeds geliger en slaperiger worden en vooral zn oogwit werd naar mijn idee steeds geler. Desondanks had ie wel heel veel goede poep en plasluiers en was ie op dag4 alweer boven geboortegewicht. Op mijn verzoek uiteindelijk toch geprikt en hij zat toch wel erg hoog, rond de grens voor een wisseltransfusie. Dat laatste is gelukkig niet nodig gebleken. Met in totaal 4 lampen er op is het uiteindelijk gelukt zn bili naar beneden te krijgen. Straks wordt ie weer geprikt, hopelijk mag er dan weer een lamp van af en kunnen we in de loop van de komende 2 dagen ergens naar huis.
quote:Op woensdag 11 november 2015 09:48 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben even niet bijgelezen, want moet even juichen: doorslaapFinn![]()
![]()
Waar koop je dat merk nieuw? Of had jij ze ook tweede hands?quote:Op woensdag 11 november 2015 10:02 schreef mousemicky het volgende:
Maltesen, yay! Mooi smal idd, ik vind t erg fijne suits, en ze blijven ook mooi in de was
Nee, ze waren nieuw. Ze hebben ze het bij Van Asten in Tilburg, maar ook online (www.noeser.eu en http://www.dekleinevogelaar.nl/c-2615613/noeser/ en http://www.brandkids.nl/o(...)8IvV8Cy_WhoCbSfw_wcB)quote:Op woensdag 11 november 2015 10:08 schreef Malteser het volgende:
[..]
Waar koop je dat merk nieuw? Of had jij ze ook tweede hands?
quote:Op woensdag 11 november 2015 09:48 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben even niet bijgelezen, want moet even juichen: doorslaapFinn![]()
![]()
Ik heb net op vaenait matching pyjama's voor Fedde en Minke besteld voor op de kerstkaartquote:Op woensdag 11 november 2015 10:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vandaag zijn lelijke kerstoutfits in de aanbieding bij Ali Express!![]()
![]()
![]()
http://www.aliexpress.com(...)157628.0_32447397374
Deze onder andere.
Voor de liefhebber
Ik bel het AMK alvastquote:Op woensdag 11 november 2015 10:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
![]()
![]()
Deze onder andere.
Voor de liefhebber
Wil hij niet drinken juist omdat het omhoog komt? Zie je vaak bij reflux achtige klachtenquote:Op woensdag 11 november 2015 12:57 schreef pinquit het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik moet. Mn baby heeft Alleen Maar Honger :/ maar spuugt wel de hele dag.
Kan ik daar iets mee of moet ik t laten? Geen extra flessen geven denk ik dan he? Hij wordt boos als mn borsten leeg rakenquote:Op woensdag 11 november 2015 13:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wil hij niet drinken juist omdat het omhoog komt? Zie je vaak bij reflux.
Spuugt hij altijd al? Je was over op andere voeding toch?quote:Op woensdag 11 november 2015 13:02 schreef pinquit het volgende:
[..]
Kan ik daar iets mee of moet ik t laten? Geen extra flessen geven denk ik dan he? Hij wordt boos als mn borsten leeg raken
Spugen betekent maagzuur omhoog. Dat betekent pijn in de slokdarm. En dat wil de baby dan wegdrinken.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:02 schreef pinquit het volgende:
[..]
Kan ik daar iets mee of moet ik t laten? Geen extra flessen geven denk ik dan he? Hij wordt boos als mn borsten leeg raken
Hem in de bak met zijn voeten over de rand is ook geen optiequote:Op woensdag 11 november 2015 13:26 schreef Minarosa het volgende:
Hier ook een spuger maar volgens mij heeft hij er zelf geen last van (vrolijke stevige baby), af en toe golft er lekker zure melk uit zijn mond![]()
Hij is trouwens bijna uit de kinderwagenbak gegroeid; heeft nog maar een heel klein beetje ruimte bij zijn hoofd. Ik wil graag overgaan op de wandelwageninzet (Bugaboo Cameleon) en die dan helemaal plat leggen of is dat echt verschrikkelijk slecht?Baby is nu vierenhalve maand. Ik weet dat het beter is om het pas te doen als hij zelfstandig kan zitten, dat lukt nog niet helemaal maar een bijna te kleine bak is ook niet geweldig.
Thanks!quote:Op woensdag 11 november 2015 10:15 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nee, ze waren nieuw. Ze hebben ze het bij Van Asten in Tilburg, maar ook online (www.noeser.eu en http://www.dekleinevogelaar.nl/c-2615613/noeser/ en http://www.brandkids.nl/o(...)8IvV8Cy_WhoCbSfw_wcB)
Sjaak kreeg eerst Nutriton, maar daar kreeg hij heel erge verstopping van (zoooo zielig, dat persen), Met Tammi ging het een stuk beter, maar nog steeds pijn. Omeprazol werkte hier niet genoeg, maar Nexium wel. 2 maanden nodig gehad en daarna ging het ook zonder medicatie goed. Hij spuugt nog steeds hoor, maar het doet bijna nooit meer pijn (soms wel en dat is zo zielig).quote:Op woensdag 11 november 2015 13:34 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier 2 spugers! Voor L was de A.R. voeding voldoende. N heeft eerst ranitidine gekregen, maar dat werkte biet. Kind krijste alles bij elkaar. Nu omeprazol en dat werkt super. Heb een vrolijk kind er voor terug gekregen.
Klopt. Nutriton is zooi, met 70% toevoegingen en slechts 30% puur jbpm. Tammi is 100% jbpm.quote:Op woensdag 11 november 2015 14:02 schreef Estrys het volgende:
Nutriton is overigens de Johannes broodpit zooi waar ik het over had. Aka behangplak![]()
My Frist Christmasquote:Op woensdag 11 november 2015 10:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
![]()
![]()
Deze onder andere.
Voor de liefhebber
Hehe, dat werd ook wel een keer tijd!quote:Op woensdag 11 november 2015 15:27 schreef Estrys het volgende:
Dames... Even een mededeling van huishoudelijke aard: mijn bed is verschoond
Ik! Ik! Het is dat mijn man regelmatig schoonmaakt en verschoont, want ik vergeet dat dus gewoon...quote:Op woensdag 11 november 2015 15:48 schreef Selvaria het volgende:
Zijn er nu nog wel viesnekken over hier of kan ik beter mijn spullen pakken?
quote:Op woensdag 11 november 2015 15:50 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik! Ik! Het is dat mijn man regelmatig schoonmaakt en verschoont, want ik vergeet dat dus gewoon...
Ik dacht vannacht nog aan haar ja! (waar je al niet aan denkt bij het voeden 's nachts...)quote:Op woensdag 11 november 2015 16:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik moest vanmiddag in eens aan joycie denken. Hoe zou het met haar gaan?
Nee, daar dacht ik laatst ook al aan! Je hoopt altijd maar dat alles goed is.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:15 schreef Selvaria het volgende:
Dat heb ik ook wel eens ja, hoe zou het met [insert random user] gaan.Ik hoop dan altijd dat ze zo aan het genieten zijn van hun kleintje dat ze er niet aan toe komen hier te posten.
Ik had ditzelfde trouwens van de week met Stippel, iemand nog iets van haar gehoord?
Hier precies zo! Bed verschonen moet in de tijd na rechtop-na-voeding en voor de eerste slaapsignalen. Dus dat moet ik me al ruim van te voren voorgenomen hebben, anders lukt het niet.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:24 schreef Mariposas het volgende:
Ik wil best het huishouden doen, maar zodra L op bed ligt, kunnen wij ons alleen sluipend door huis voortbewegen.
Dat gaat hier niet op. A. slaapt met een tetterende broer en zus in zijn buurt. Ook weer het lot van een derde kind zijnquote:Op woensdag 11 november 2015 16:24 schreef Mariposas het volgende:
Ik wil best het huishouden doen, maar zodra L op bed ligt, kunnen wij ons alleen sluipend door huis voortbewegen. En als hij wakker is, heb ik ongeveer 20 minuten voor mezelf... Dus tja.
Op de opvang slaapt hij ook midden in de kamer terwijl de rest met houten blokken de tent afbreekt. Het is misschien te stil hier voor hem. Maar van onze leefgeluiden wordt hij dan wel weer wakker...quote:Op woensdag 11 november 2015 18:55 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat gaat hier niet op. A. slaapt met een tetterende broer en zus in zijn buurt. Ook weer het lot van een derde kind zijnHoewel ik bij zijn broer en zus ook een kanon af kan schieten langs hun bed
![]()
Grappig, dat dat zo verschillend is thuis en op de opvang! J. slaapt op het kdv amper, hij wil alles meemaken en staat zichzelf niet toe om te slapen. Als hij op een lange dag 3x 30 minuten slaapt, is het heel wat.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:58 schreef Mariposas het volgende:
Op de opvang slaapt hij ook midden in de kamer terwijl de rest met houten blokken de tent afbreekt.
Insmeren met olie, nachtje laten zitten en dan veeg je het er zo af.quote:Op woensdag 11 november 2015 22:31 schreef Ggirl het volgende:
Oh men, onze vent zit helemaal onder de berg. Het heeft nu ook zijn wenkbrauwen bereikt! Dat gaat me toch echt te ver dus heb ik 'm net vakkundig schoon'geschrobt'. Nog tips voor wondermiddeltjes of moeten we hier echt gewoon doorheen?
En net vraagt man me serieus wat T. Wil voor kerst? Dus na een vreemde blik van mij kwam de aap uit de mouw.. De vraag van SM. En het mocht 'best wat duurs zijn dan deed ze samen met mans broer en zus'
En nu weet ik weer eens niet wat ik ermee aan moet, van de week waren ze nog beledigd dat wij niet om half acht 's avonds 2,5 uur mee gaan wokken met kerst! (Op bijna 'n uur rijden van huis..)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meissiequote:Op donderdag 12 november 2015 08:20 schreef Malteser het volgende:
Sara, welkom!! Enne... allebei eten is prioriteit. Al wat nog meer lukt is mooi meegenomen.
Mari, fijn dat de nacht beter was!
Estrys, sneu voor A. en goed dat je er wat mee gaat doen.
Ik ga maar eens bellen geloof ik. Maar wie? De huisarts? De vk (ik moet nog op nacontrole)? De psych?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door silliegirl op 12-11-2015 08:44:26 ]
Hij drinkt wel maar soms onrustig. Ik hoop echt dat het gaat helpen, ik heb wel flesvoeding in huis omdat ik t mentaal niet altijd even goed trek (Ik had deze week gewoon echt lopen vloeken en lopen janken tijdens de voeding, gelukkig was mijn man thuis, die heeft G. vastgehouden zodat ik beide handen vrij had om hem aan te laten happen en compressie toe te passen, maar ik schrok wel, ik doe altijd mijn best om zen te blijven bij G.)quote:Op donderdag 12 november 2015 08:35 schreef silliegirl het volgende:
Cassandra: mijn W drinkt aan de borst sinds de lk is geweest, dus kan een wereld van verschil maken!
Malteser: goed om hulp te zoeken. Ik zou het bij zowel je psych als je vk aangeven denk ik. Dan kan je daarna kijken waar je je het meest prettig bij voelt qua hulp.
Ik herken jullie "niks gedaan krijgen" niet zo. Mijn kind slaapt overdag van voeding tot voeding gewoon in een wiegje.. Wel beneden zodat 'ie dicht bij mij is.
Vannacht was wel wat onrustiger, kleintje met groot verdriet in de wieg, daarom maar een uurtje bij mij gelegen, toen was meneer in slaap en kon 'ie terug in zijn wiegje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Oh echt zo dit! Ik hou wel van een opgeruimd huis, maar ik mis sowieso dat huishoudgen. En ik ben zo druk met genieten van m'n baby, ik denk er niet eens aan om iets schoon te maken of zo. Want mijn baby jongens, mijn baby!quote:Op donderdag 12 november 2015 09:05 schreef Estrys het volgende:
ik deed al niks in het huishoudenen echt het kan me niks schelen. Dat heeft geen prioriteit. Ik ga liever de hele dag naar mijn baby kijken en kroelen. Het is mijn laatste baby
En ze worden zo snel groot
oma spreekt mensen
Hoe zit dat met zijslapen eigenlijk? Ze adviseren op de rug, maar W. Is rustiger op zn zij...quote:Op donderdag 12 november 2015 10:20 schreef Estrys het volgende:
Werkt dat goed die new born set? Tot wanneer kunnen ze daar in? Ik zit hier steeds tijdens het eten baby rechtop te houden. Maar de tweejarige is ook nog enigszins hulpbehoevend![]()
Goedgekeurd op het CB. 3830 gramDat is 295 gram in een week op alleen borstvoeding
Arts dacht ook reflux. Ze raad aan niet te lang te wachten met naar de huisarts gaan. Ze had het over inbakeren 's nachts. Ik heb maar even m'n mond gehouden over buikslapen. Daarna merkte ze op dat hij heel rustig werd op zijn buik. 'Ja niet dat je hem 's nachts op zijn buik moet laten slapen. Dat is ook weer niet de bedoeling.' Ach somethings are better left unsaid
De ramen kunnen me een worst wezen, maar ikben toch wel hheelblij dat ik Alex 'rechtop' kan houden in de draagdoek. Ontbijtquote:Op donderdag 12 november 2015 09:58 schreef Sara82 het volgende:
Och die foto's...!![]()
Dat "niks gedaan krijgen" komt ook omdat ik T eerst een tijd redelijk rechtop hou, anders spuugt ie, of krijgt ie de hik waarbij ie na elk hikje een hapje moet doorslikken. Dus dan maar bij mij kroelen. (Boh, wat een straf, ik zou veel liever strijken en de ramen doen.![]()
)
je kan hem op zijn zij leggen en dan een rolletje van een hydrofiel of handoek maken en erachter leggen zodat ie niet kan rollen. En dan iedere voeding van kant wisselen. Oudste moest op zijn zij slapen. Was toen nog. vroeger... daar is oma weerquote:Op donderdag 12 november 2015 10:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hoe zit dat met zijslapen eigenlijk? Ze adviseren op de rug, maar W. Is rustiger op zn zij...
Ja die heb je ook. Maar Max moest toch zeker ook op zijn zij slapen? vruger?quote:Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef pinquit het volgende:
Je hebt zelfs van die zijslaap-devices joheen soort schuim vorm met rolletje achter en voor, waar je je baby tussenpropt
Ik weet het niet meerquote:Op donderdag 12 november 2015 10:32 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja die heb je ook. Maar Max moest toch zeker ook op zijn zij slapen? vruger?
Ja maar in 2009 was het echt zijslapen. Is het daartussen nog een keer veranderd dus.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:35 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik weet het niet meerslecht he. Hij moest op zn zij omdat hij een plat koppetje kreeg, gedoe met handdoeken enzo, dus ik denk dat toen het rugslapen al in de mode was
Ja is ook.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:38 schreef pinquit het volgende:
Jemig :'D wat een onzin, zó vaak veranderen ook
quote:Op donderdag 12 november 2015 10:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja is ook.
je onderschrift! Krijg je nu weer een baby Pinq?
Die heb ik dus, maar die mocht ik van de kraam absoluut niet gebruiken want onverantwoordquote:Op donderdag 12 november 2015 10:31 schreef pinquit het volgende:
Je hebt zelfs van die zijslaap-devices joheen soort schuim vorm met rolletje achter en voor, waar je je baby tussenpropt
Maar je mocht hem sowieso niet op zijn zij leggen waarschijnlijk?quote:Op donderdag 12 november 2015 10:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Die heb ik dus, maar die mocht ik van de kraam absoluut niet gebruiken want onverantwoord. Fijn hoor, al die wisselende adviezen.
Mijne van 2009 moest op de rugquote:Op donderdag 12 november 2015 10:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja maar in 2009 was het echt zijslapen. Is het daartussen nog een keer veranderd dus.
In januari 2009 danquote:Op donderdag 12 november 2015 11:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijne van 2009 moest op de rug![]()
Alleen in de kraamweek op de zij ivm misselijkheid.
Eerst op zn zij ivm misselijkheid, zonder rolletjes.. Daarna moest ie op zn rug.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:00 schreef Estrys het volgende:
[..]
Maar je mocht hem sowieso niet op zijn zij leggen waarschijnlijk?
Nou ja ik heb het dus altijd met rolletjes van handdoeken gedaan. Dat deed mijn eerste kraam ook. vroeger weet je wel.
Ik vind die newborn sets een uitvinding! Ze zijn nu bijna 8 maanden, bijna 7 en 8 kilo en het past nog steeds! En ik heb de beugels erop geklikt met een speeltje eraan. Dan kunnen ze lekker spelen terwijl ze zitten.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:20 schreef Estrys het volgende:
Werkt dat goed die new born set? Tot wanneer kunnen ze daar in? Ik zit hier steeds tijdens het eten baby rechtop te houden. Maar de tweejarige is ook nog enigszins hulpbehoevend![]()
Goedgekeurd op het CB. 3830 gramDat is 295 gram in een week op alleen borstvoeding
Arts dacht ook reflux. Ze raad aan niet te lang te wachten met naar de huisarts gaan. Ze had het over inbakeren 's nachts. Ik heb maar even m'n mond gehouden over buikslapen. Daarna merkte ze op dat hij heel rustig werd op zijn buik. 'Ja niet dat je hem 's nachts op zijn buik moet laten slapen. Dat is ook weer niet de bedoeling.' Ach somethings are better left unsaid
Ik heb deze een paar maanden geleden gekeken ja, moest er ook meteen aan denken. Is inderdaad een indrukwekkende docu.quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:15 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Even terugkomend op het verhaal over hechting en veiligheid. Ik heb net deze docu zitten kijken over weeskinderen uit Rusland die bij een Amerikaans gezin komen. Vrij indrukwekkend wel.
http://www.npodoc.nl/speel.VPWON_1233144.html
Ik heb op het moment geen contact met haar, beiden druk druk, maar op FB lijkt alles goed te gaan met haar.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:30 schreef pinquit het volgende:
Stippel had ik idd ook pas, waar is ze gebleven?
Filmpje?quote:Op woensdag 11 november 2015 17:53 schreef Selvaria het volgende:
Mijn baby doet de superman.![]()
![]()
Echt zo ineens, en aan een stuk door als ze op de buik ligt. Wat een grappig iets blijft die ontwikkeling van die kleintjes toch.
quote:Op donderdag 12 november 2015 09:12 schreef Estrys het volgende:
en plaatje bij het praatje. Kijk hem zijn pandapak eens rocken
Pandapak!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Fijn dat hij zo goed gegroeid is zeg.
Wat stom zeg, dat ze niet luisterde.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:27 schreef Selvaria het volgende:
Malteser,. Ik zou bij degene aan de bel trekken waar jij je het prettigst bij voelt.
Panda-A.![]()
Sillie, wat fijn dat het zo goed gaat! Wat Cassandra zegt is wel waar, wij hadden hetzelfde, maar ik hoop voor je dat het zo makkelijk blijft, lekker genieten.![]()
N. is vandaag een half jaar.![]()
![]()
![]()
![]()
Als cadeautje was ze vannacht wakker van half 11 tot half 1.Op een gegeven moment riep ik naar haar dat ze nu echt moest gaan slapen omdat mama morgen de hele dag snotneuzen uit groep 8 les moet geven (open lesdagen gr. 8 hier).
Uiteraard ging ze toen nog niet slapen.
Ze nam na een paar keer aanleggen ook geen genoegen meer met de borst, toen een flesje van 120 cc gemaakt en toen sliep ze godzijdank tot 6 uur. Ik baal daar wel vreselijk van. Ja, ze krijgt kv als ik er niet ben omdat ik genoeg kolf, maar nu heeft ze dus ook KV gehad terwijl ik er gewoon voor haar was. En ik vind het stom en dat vind ik op zijn beurt ook weer stom.
![]()
Maar Hoera! Mijn baby is een half jaar!![]()
![]()
![]()
En jeuj voor het half jaar, wat een mijlpaal!
Ah lastig, Luna, ik hoop dat Keteltje bij de GO kan blijven die hij gewend is.
Fuente, het schijnt dat dat advies van beginnen met eten met 4 maanden ivm het voorkomen van allergieen alweer achterhaald is. Ik weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb. Ik zou inderdaad zeggen, doe wat goed voelt.Zolang hij vrolijk is, goede luiers heeft en aankomt is het prima. Heel veel kindjes spugen, dat wordt meestal minder als ze ouder worden.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Wanneer spuugt een baby veel? T geeft na een voeding en aantal keer redelijk wat hüttenkäse terug, nu net voor de vierde keer na een voeding. Het doet hem geen pijn, hij blijft vrolijk...Jeetje, wat een jammere houding inderdaad. Daar komt hij natuurlijk nergens mee. Ik heb het ook verteld aan het CB, dat ze op haar buik slaapt en ik kreeg te horen dat ze dat niet aan mogen raden maar dat ze het wel begrijpen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:32 schreef -Spring het volgende:
Ik heb wel tegen de cb-arts gezegd dat R. op dr buik slaapt. 'Dat horen we niet graag, hè', was zn reactie. Ik heb geantwoord dat ie dan zn oren maar dicht moest houden.![]()
Ik begrijp het advies hoor, daar niet van, maar het is niet dat ik 'r vanaf dag één op dr buik te slapen leg en sindsdien nooit meer probeer om r toch op dr rug te leggen. Of het zelf geen onprettig idee vind.
Maar met deze opmerking gooide ie de deur naar een volwassen gesprek hierover wel een beetje dicht. Want veel andere reacties dan in de verdediging schieten waren er niet op te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic:
Ik krijg maar weinig slaap de laatste tijd. Slapen doet Wolk helaas vooral overdag.Verder gaat alles prima, al drinkt ze op het KDV nu opeens heel erg veel. Drie flessen van 160 gingen er gisteren makkelijk in en toen hebben ze moeten lopen rekken omdat ze nog wel meer op had gekund. Vier voedingen van 160, daar kan ik niet tegenop kolven dus als het zo door gaat zal ze ook KV moeten, dat vind ik wel heel jammer.
Oh en ze doet een face-slide!![]()
Als ze op haar buik ligt trekt ze haar benen onder zich en zet zich dan af. Haar armen gaan alleen nog niet mee, dus dan schuift ze op haar gezicht vooruit.
![]()
Vroeg jij dat van de newbornset? Ik vind het een geniaal ding! Tijdens het avondeten klaarmaken en opeten is Twix altijd wakker. Wegleggen is huilen. In de newbornset is hij tevreden, kijkt om zich heen, enz. En wij kunnen rustig koken en eten.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:23 schreef Estrys het volgende:
Ok, zal eens kijken. Ben nog bezig op MP met een trip trap. Want de middelste zit nog op die van ons. Moet er sowieso eentje bij.
A. slaapt al vanaf 10 uur eerst in de doek daarna in de box
Ja was ik. Maar moet ik dus eerst een nieuwe stoel erbij. Denk dat zus not amused gaat zijn als ik A. ineens op haar stoel zet.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Vroeg jij dat van de newbornset? Ik vind het een geniaal ding! Tijdens het avondeten klaarmaken en opeten is Twix altijd wakker. Wegleggen is huilen. In de newbornset is hij tevreden, kijkt om zich heen, enz. En wij kunnen rustig koken en eten.
Ze zijn zeker prijzig! Wij hebben 'm ook nieuw gekocht.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja was ik. Maar moet ik dus eerst een nieuwe stoel erbij. Denk dat zus not amused gaat zijn als ik A. ineens op haar stoel zet.Ze zijn wel prijzig die sets zeg
En op MP gaan ze bijna voor de nieuwprijs. Dan koop ik liever een nieuwe en verkoop hem zelf wel weer.
De newbornset kan niet op het oude model trip trap, dus goed opletten welk je koopt! Wij hebben het opgelost door degene die we via MP kochten (een oude) in de door J gewenste kleur te verven. Toen was het niet erg meer dat F. zijn stoel kreeg...quote:Op donderdag 12 november 2015 12:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja was ik. Maar moet ik dus eerst een nieuwe stoel erbij. Denk dat zus not amused gaat zijn als ik A. ineens op haar stoel zet.Ze zijn wel prijzig die sets zeg
En op MP gaan ze bijna voor de nieuwprijs. Dan koop ik liever een nieuwe en verkoop hem zelf wel weer.
Goed dat je het zegt! Dat wist ik inderdaad. De onze is oud model.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:42 schreef mousemicky het volgende:
[..]
De newbornset kan niet op het oude model trip trap, dus goed opletten welk je koopt! Wij hebben het opgelost door degene die we via MP kochten (een oude) in de door J gewenste kleur te verven. Toen was het niet erg meer dat F. zijn stoel kreeg...
Apart! Hier gaat het heel soepel (FamilyFix), gewicht van de maxicosi inclusief baby is al voldoende om hem vast te zetten. Edit: dat bedoelde je niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:46 schreef Mariposas het volgende:
Ik wil ook een Tripp Trapp, maar met al die dingen erbij vind ik het echt te gortig worden. En idd op Marktplaats zijn ze zo duur. Maar wel gunstig om weer te verkopen.
Trouwens, wie heeft een FamilyFix (of 2Wayfix, etc)? Ik vind het eigenlijk maar een onding. Moet enorm veel kracht zetten om dat ding in te drukken om de maxi Cosi los te krijgen, en ik loop ook altijd te schuiven en te wrikken om 'm vast te klikken. Het enige voordeel eraan vind ik eigenlijk dat het naar mijn idee een stuk steviger vastzit dan een gordel.
Ik zet hem er nooit direct goed op, ik vind 'm niet intuïtief vast te klikken. Daarom zit ik er altijd mee te schuiven en te wrikken. 2WayFix trouwens.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:05 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Apart! Hier gaat het heel soepel (FamilyFix), gewicht van de maxicosi inclusief baby is al voldoende om hem vast te zetten.
Ja dat is ook een (goedkopere) optie. Moeten alleen echt een grotere tafelquote:Op donderdag 12 november 2015 14:20 schreef Mineola het volgende:
Estrys, anders een (babybjorn) wipstoel op tafel erbij, als dat past? Ipv die newborn set.
Oh ludann, daar zou ik ook enorm van balen! Hartstikke goed natuurlijk, een 7,5, maar al je moeite voor niks, aaaargh! Ik vind het echt knap, naast een baby ook een opleiding doen. Respect voor je discipline! (En je bijleespost!) Hoe lang moet je nog precies?
Dank je wel, lief dat je dat zegt. En ja, monster bijleespost he.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:20 schreef Mineola het volgende:
Estrys, anders een (babybjorn) wipstoel op tafel erbij, als dat past? Ipv die newborn set.
Oh ludann, daar zou ik ook enorm van balen! Hartstikke goed natuurlijk, een 7,5, maar al je moeite voor niks, aaaargh! Ik vind het echt knap, naast een baby ook een opleiding doen. Respect voor je discipline! (En je bijleespost!) Hoe lang moet je nog precies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |