Dan troost je haar, en probeer je haar opnieuw weg te leggen. Als dat niet lukt, haal je haar er weer uit en zorg je dat ze in slaap dommelt (dmv hulpmiddelen; voeden, wiegen, nurieen, wandelen, draagdoek, autorijden, speen, bv) : zodra ze dommelt leg je haar in bed. Lukt dit ook niet, dan is elke methode om haar makkelij in slaap te krijgen geoorloofd, als ze maar slaapt, en probeer je het gewoon de volgende slaapronde opnieuw. Lukt het slapen helemaal niet, dan staak je de pogingen en leg je haar voor het volgende slaapje eerder weg.quote:Op maandag 9 november 2015 21:08 schreef Krisvc het volgende:
Handige link Mari! Toch maar overdag proberen meer wakker op haar kamertje weg te leggen ipv de box. Wat ik me wel afvraag he. Dit staat er als voorbeeld van een vast ritme op de site:
Een voorbeeld. Uw baby wordt wakker, u haalt hem uit bed, u verschoont de luier en geeft hem de voeding. Daarna is het, afhankelijk van zijn leeftijd, tijd om even te knuffelen of te spelen. U let goed op de slaapsignalen zoals boven beschreven, en bij de eerste tekenen van vermoeidheid brengt u uw baby wakker naar bed. Bij u op de arm laat de baby later zien dat hij slaap heeft. U kunt ook een slaapritueel inbouwen door bijvoorbeeld samen de gordijnen dicht te doen, een speeldoosje aan te zetten en uw baby goed strak onder te stoppen in zijn bedje. Nog een laatste knuffel, een aai over de bol en u gaat de kamer uit.
Maar L. gaat dan nieslapennie natuurlijk. Begin je je ritueel dan opnieuw? Ga je troosten? Hoe lang hou je dat vol? Want vaak brult ze zichzelf uiteindelijk overstuur en dan haal ik d'r sowieso uit bed (als ik het tot dat punt überhaupt vol heb gehouden haar in bed te laten liggen).
We gaan wel even op zoek naar donkerdere gordijnen, want nu is het overdag gewoon licht in haar kamertje. Als tijdelijke oplossing maar even een opengesneden vuilniszak achter het gordijn plakken.
* Selvaria-Bles-you gaat even het bonnetje zoeken.....quote:Op maandag 9 november 2015 15:31 schreef Selvaria het volgende:
Ik stond vandaag bij de Zeeman en zag daar een shirt met gouden glimmende opdruk met daarop #Cute. Echt, waarom zou je je baby dat aantrekken? Als ze straks tien zijn en zelluf bij de Coolcat ( ) willen shoppen, oké, maar kom op zeg, een baby..
Wat ik heb gelezen en wat wij (meestal) succesvol doen :quote:Op maandag 9 november 2015 21:25 schreef SaskiaR het volgende:
We blijven het proberen!
Ik vind het nu vooral spannend omdat ik volgende maand 2 dagen weg moet, en ik wil heel graag dat geen drama wordt voor N. en man. Nu valt ze alleen aan de borst of in de draagzak in slaap, maar hoe moet dat dan als ik er niet ben?
En ik maak me dan ook zorgen of ze de borst dan nog wel wil als ik terugkom enzo... Zucht.
ik vind jou leuk faptist,jouw manier van schrijvenquote:Op maandag 9 november 2015 22:42 schreef faptist het volgende:
Ro slaapt overdag gewoon in daglicht.
Het kdv probeert haar weleens in een bedje te leggen maar dat werkt niet. Ze wil gewoon onder de mensen blijven en dat werkt prima.
En verder; ik heb echt super lang niet geschreven.. I know..
Ik weet niet waar de uren van de dag zijn gebleven, maar het lijkt welk alsof echt elke minuut gevuld is tegenwoordig.
Hoe doen jullie dat? :;( want ik mis jullie verhalen en foto updates.
teach me o wise moms..
ik heb een nieuwe autooooooooo. 5 deurs. wat een luxe!
Je kan ook op je telefoon een screenshot van de curve in de app maken. Dat doe ik altijd.quote:Op dinsdag 10 november 2015 01:20 schreef FlyingFish het volgende:
En hij is nu 6 kilo en 63,7 cm! Als ik heb uitgezocht hoe ik zo'n groeicurve post komt er een mooi plaatje! Ik heb de app op m'n telefoon, maar krijg die niet aan een account op de bijbehorende website gelinkt.
En wat volgde waren de 36 meest bijzondere weken van m'n leven, met een nu 16-weken oud mannetje dat naast me ligt te babbelen als resultaat.quote:Toen ik vanochtend wakker werd met nog meer tietpijn en geen bloed dacht ik, dit kan toch bijna niet anders.![]()
http://i1191.photobucket.(...)2014-11-10141454.jpg
Inderdaad dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |