GRIP Rijk is nog niet zo lang in leven, denk niet dat die al eens afgekondigd is. Zal eens kijken.quote:Op maandag 9 november 2015 14:04 schreef Geralt het volgende:
Is er ooit al eens een GRIP Rijk geweest? Beetje offtopic, maar ik vroeg het me ineens af
Lijkt me sterk. Er zitten flink wat chemische bedrijven daar.quote:Op maandag 9 november 2015 14:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Het schijnt vooral om het één en dezelfde bedrijf te gaan telkens las ik zojuist ergens...
Volgens Wikipedia nog nietquote:Op maandag 9 november 2015 14:05 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
GRIP Rijk is nog niet zo lang in leven, denk niet dat die al eens afgekondigd is. Zal eens kijken.
Nopequote:Op maandag 9 november 2015 14:04 schreef Geralt het volgende:
Is er ooit al eens een GRIP Rijk geweest? Beetje offtopic, maar ik vroeg het me ineens af
Volkskrant loopt wat jaartjes achter. Tot enkele jaren terug was GRIP4 inderdaad de hoogste alarmfase.quote:Op maandag 9 november 2015 14:08 schreef Infection het volgende:
Volgens de volkskrant is GRIP4 de hoogste alarmfase. Die zijn zeker GRIP5 en GRIP Rijk vergeten?
http://www.volkskrant.nl/(...)j-chemelot~a4182122/
Ha, dit keer wel 'binnenland'.quote:Op maandag 9 november 2015 14:08 schreef Infection het volgende:
Volgens de volkskrant is GRIP4 de hoogste alarmfase. Die zijn zeker GRIP5 en GRIP Rijk vergeten?
http://www.volkskrant.nl/(...)j-chemelot~a4182122/
Moerdijk was ook een GRIP 4 toen (als ik goed herinner)quote:Op maandag 9 november 2015 14:13 schreef YokiKater het volgende:
GRIP blijft gewoon een standaard protocol en zegt 123 niet zo heel veel over de situatie. Ergste wat we hebben gehad sinds de invoering is GRIP4 in 4 VeiligheidsRegio's tegelijk en dat was het uitvallen van nutsvoorzieningen, dat was niet eens zo'n grote ramp.
Yep, zijn er wel meer geweest.. en die was bijvoorbeeld heftiger dan de grootste GRIP melding tot nu toe.. Dat bedoel ik.quote:Op maandag 9 november 2015 14:15 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Moerdijk was ook een GRIP 4 toen (als ik goed herinner)
Vies viswijf.quote:
Gewoon wat kunststofkorrels die lekker liggen te fikken.quote:Op maandag 9 november 2015 14:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Komt goed. Niets aan de hand.
Voorspelbaar...twitter:volkskrant twitterde op maandag 09-11-2015 om 14:27:42'Geen chemische stoffen in brandende loods #Chemelot'https://t.co/zL5htutDTu https://t.co/VSgZqwlexL reageer retweet
Krijg Chemiepack flashbacks: "niets aan de hand", ondertussen had het bluswater alle kleuren van de regenboog en losten de banden van de brandweerwagens op in het bluswaterquote:Op maandag 9 november 2015 14:28 schreef Infection het volgende:
Voorspelbaar...twitter:volkskrant twitterde op maandag 09-11-2015 om 14:27:42'Geen chemische stoffen in brandende loods #Chemelot'https://t.co/zL5htutDTu https://t.co/VSgZqwlexL reageer retweet
Bij chemiepack is de brand ontstaan door toedoen van het bedrijfsproces en het bedrijf zelf, in dit geval is de brand ontstaan door een aannemer.quote:Op maandag 9 november 2015 14:28 schreef JeMoeder het volgende:
Paupertent maar dichtgooien dan?
[..]
Krijg Chemiepack flashbacks: "niets aan de hand", ondertussen had het bluswater alle kleuren van de regenboog en losten de banden van de brandweerwagens op in het bluswater
Die aan de Salmstraat? De rare luchtjes die ze daar zelf binnen verspreiden zijn een stuk schadelijker. Buiten zijn die groenten echt een stuk beter af.quote:Op maandag 9 november 2015 14:26 schreef deedeetee het volgende:
(...)
De reformwinkel had deur dicht met de inmiddels bekende brief maar de groente en het fruit stonden gewoon buiten uitgestald.
LOLquote:Op maandag 9 november 2015 14:38 schreef trabant het volgende:
[..]
Die aan de Salmstraat? De rare luchtjes die ze daar zelf binnen verspreiden zijn een stuk schadelijker. Buiten zijn die groenten echt een stuk beter af.
De laatste keer dat ik daar binnen was, liep mijn astmatische gezelschap zowat blauw aan (en heeft er nog meerdere dagen last van gehad) en kreeg ik een lulverhaal over de reinigende werking van wierook tegen stafylokokken in de lucht te horen.
Dus ze gaan er daar blijkbaar van uit dat er daar binnen voortdurend vreselijk geruft wordt.
Ze moeten eens een keuze maken: Of eten verkopen of die kwakzalverij demonstreren, maar niet allebei.
Euh, was dat echt zo erg daar toen?quote:Op maandag 9 november 2015 14:28 schreef JeMoeder het volgende:
Paupertent maar dichtgooien dan?
[..]
Krijg Chemiepack flashbacks: "niets aan de hand", ondertussen had het bluswater alle kleuren van de regenboog en losten de banden van de brandweerwagens op in het bluswater
quote:Op maandag 9 november 2015 14:38 schreef trabant het volgende:
[..]
Die aan de Salmstraat? De rare luchtjes die ze daar zelf binnen verspreiden zijn een stuk schadelijker. Buiten zijn die groenten echt een stuk beter af.
De laatste keer dat ik daar binnen was, liep mijn astmatische gezelschap zowat blauw aan (en heeft er nog meerdere dagen last van gehad) en kreeg ik een lulverhaal over de reinigende werking van wierook tegen stafylokokken in de lucht te horen.
Dus ze gaan er daar blijkbaar van uit dat er daar binnen voortdurend vreselijk geruft wordt.
Ze moeten eens een keuze maken: Of eten verkopen of die kwakzalverij demonstreren, maar niet allebei.
Dat zeggen ze bij iedere brand, natuurlijk zijn er stoffen vrij gekomen die niet goed zijnquote:Op maandag 9 november 2015 15:01 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Zijn geen chemicalien opgeslagen en ook geen verhoogd risico op gevaarlijke stoffen in lucht volgens metingen.
Bron: Nu.nl
Ophef om niks.
Het is de naam van een bedrijventerrein, vroeger was dat allemaal DSM. En die associaties die je hebt zijn inderdaad de bedoeling. Je moet er 's nachts eens langsrijden, dan is het echt een industrieburcht.quote:Op maandag 9 november 2015 14:58 schreef Leandra het volgende:
Ik blijf verbijsterd over de naam van het bedrijf....
Ongeacht of ik het als een variant op Camelot lees of als Chem-a-lot
Dsm is er bijna weg.quote:Op maandag 9 november 2015 15:05 schreef trabant het volgende:
[..]
Het is de naam van een bedrijventerrein, vroeger was dat allemaal DSM. En die associaties die je hebt zijn inderdaad de bedoeling. Je moet er 's nachts eens langsrijden, dan is het echt een industrieburcht.
Lijkt me stug met ZW-4 Bft.quote:Op maandag 9 november 2015 14:59 schreef valentijn101 het volgende:
Over de grens in Genk (Belgie) is het ook te ruiken.
Terwijl ik geen rook meer zie...quote:3 minuten geleden
Laatste ontwikkelingen:
- Hoofdgebouw van DSM op Chemelot wordt nu ontruimd.
- Treinstations Sittard, Geleen-Oost, Geleen-Lutterade afgesloten vanwege de rook. Rook gaat ook richting Puth en Sweikhuizen.
- Toegangswegen richting Chemelot afgesloten.
- Komende periode extra rookontwikkeling vanwege gericht blussen en mogelijk deel van pand open maken.
Ik zit in Randwyck en hier ook geen NL-Alert gehad.quote:Op maandag 9 november 2015 14:56 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ben in Maastricht en kreeg daar een NL Alert. Collega die naast me stond niet![]()
Sirenes zijn iig niet afgegaan.
twitter:Gluipert twitterde op maandag 09-11-2015 om 15:16:55Blijkbaar denken veel mensen dat alles op het terrein van #Chemelot is.Terwijl de brand bij een transportbedrijf is. reageer retweet
chemelot is alleen de naam van het terrein. chemelot is verder geen eigenaar van een fabriek oid.quote:Op maandag 9 november 2015 15:20 schreef icloud het volgende:
twitter:Gluipert twitterde op maandag 09-11-2015 om 15:16:55Blijkbaar denken veel mensen dat alles op het terrein van #Chemelot is.Terwijl de brand bij een transportbedrijf is. reageer retweet
Die zenden al een uur lang hetzelfde uit.quote:Op maandag 9 november 2015 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
k hoef nu geen L1 meer aan te zetten ?:P
owquote:Op maandag 9 november 2015 15:32 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Die zenden al een uur lang hetzelfde uit.
Dit is actueler: http://www.1limburg.nl/li(...)unststof-op-chemelotquote:Op maandag 9 november 2015 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
Dat is hier kanaal 713quote:Op maandag 9 november 2015 15:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ow
dan hoef ik ook niet te zoeken waar Ziggo het verstopt heeft
Ligt eraan waar je woont?quote:Op maandag 9 november 2015 15:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
quote:UPDATE:
Brandweerwoordvoerder Leon Eummelen op L1Radio: "Brand onder controle, waarschuwing ramen en deuren dicht alleen nog in Lindenheuvel. Alleen plastic korrels hebben gebrand, chemicaliën hebben geen brand gevat."
De rook ? in Genk ? Kan ik me niet voorstellen hoor.quote:Op maandag 9 november 2015 14:59 schreef valentijn101 het volgende:
Over de grens in Genk (Belgie) is het ook te ruiken.
Hier blijft alles mooi dicht en voorlopig drinken wij ook maar geen drinkwaterquote:Op maandag 9 november 2015 15:55 schreef deedeetee het volgende:
Weer sms alert deze x met mededeling : alleen lindeheuvel moet nog ramen en deuren dicht houden. Rest is dus veilig.
is niet toevallig gewoon sabic genk ook aan het stinken? want ik zit een stuk dichter bij chemelot en ruik niks..quote:
Woon je dan in Lindenheuvel ?quote:Op maandag 9 november 2015 16:09 schreef Yummie-Yum het volgende:
[..]
Hier blijft alles mooi dicht en voorlopig drinken wij ook maar geen drinkwater
Ben er gewoon erg voorzichtig meequote:Op maandag 9 november 2015 16:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Woon je dan in Lindenheuvel ?
Ik ben vanmiddag gewoon naar het centrum gefietst voor boodschappen hoor en ook met de hond gaan wandelen.Drinkwater kan helemaal niet aangetast zijn. Als dat al zou gebeuren is dat later. Niet nu op dit moment. Maar ik kan me niet voorstellen dat er verder problemen van komen.
Heb jij geen hoofdpijn ik heb er een knallende hoofdpijn van gekregen.quote:Op maandag 9 november 2015 16:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Woon je dan in Lindenheuvel ?
Ik ben vanmiddag gewoon naar het centrum gefietst voor boodschappen hoor en ook met de hond gaan wandelen.Drinkwater kan helemaal niet aangetast zijn. Als dat al zou gebeuren is dat later. Niet nu op dit moment. Maar ik kan me niet voorstellen dat er verder problemen van komen.
Huisartsenpost of gewoon je huisarts anders?quote:Op maandag 9 november 2015 16:15 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Weet iemand hier waartoe ik mijn kan wenden hiermee? Ik ben buiten geweest want ik was aan het fietsen en je kan dan niet even ventilatie etc uitzetten.
Heb hoofdpijn, en dat al vanaf 10 op 1 tot en met 16:14 nu. Kan ik mij tot een gemeente wenden voor informatie? Ze zeggen dat het niet schadelijk was maar ik heb er wel hoofdpijn van gekregen dus is er een organisatie tot wie ik mij kan wenden voor informatie?
Huisarts.quote:Op maandag 9 november 2015 16:15 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Weet iemand hier waartoe ik mijn kan wenden hiermee? Ik ben buiten geweest want ik was aan het fietsen en je kan dan niet even ventilatie etc uitzetten.
Heb hoofdpijn, en dat al vanaf 10 op 1 tot en met 16:14 nu. Kan ik mij tot een gemeente wenden voor informatie? Ze zeggen dat het niet schadelijk was maar ik heb er wel hoofdpijn van gekregen dus is er een organisatie tot wie ik mij kan wenden voor informatie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |