abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157403763
Hier verder.
pi_157403817
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:04 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Vreemd, dat zou je niet verwacht bij asielzoekers.

[..]

:')
In de aanname dat dat wel hetzelfde betekent spreekt het CBS haar eigen cijfers die ik eerder linkte tegen namelijk. Ik probeer te ontdekken waar dat verschil in zit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157403870
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

In de aanname dat dat wel hetzelfde betekent spreekt het CBS haar eigen cijfers die ik eerder linkte tegen namelijk.
Welke verschillen zie jij dan?
pi_157403973
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:07 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Welke verschillen zie jij dan?
neem bijvoorbeeld Marokkanen. In jouw overzicht staat er 27,4% in de link die ik eerder gaf staat 21,1%. Dat vind ik nogal een verschil.

Het gaat allebei over 2014, dus dat kan het niet zijn.
pi_157404101
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

neem bijvoorbeeld Marokkanen. In jouw overzicht staat er 27,4% in de link die ik eerder gaf staat 21,1%. Dat vind ik nogal een verschil.

Het gaat allebei over 2014, dus dat kan het niet zijn.
De ene gaat in ieder geval over heel 2014, de ander over eind 2014. De rest kan worden verklaard door het verschil tussen enkele en dubbele paspoorthouders.

Mensen van Marokkaanse afkomst met enkel een Nederlands paspoort doen het beduidend beter dan mensen met zowel een Nederlands als Marokkaans of alleen Marokkaans paspoort.
pi_157404328
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:13 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De ene gaat in ieder geval over heel 2014, de ander over eind 2014. De rest kan worden verklaard door het verschil tussen enkele en dubbele paspoorthouders.

Mensen van Marokkaanse afkomst met enkel een Nederlands paspoort doen het beduidend beter dan mensen met zowel een Nederlands als Marokkaans of alleen Marokkaans paspoort.
Nu ik er zo eens over nadenk... werkloosheidscijfers gaan uitsluitend over de beroepsbevolking. En dat is altijd een subset van de totale bevolking. Iemand die in de bijstand zit maakt niet noodzakelijk deel uit van de beroepsbevolking. Vaak is dat niet het geval. (Als iemand bijvoorbeeld arbeidsongeschikt is om wat voor reden dan ook. Arbeidsongeschikten worden niet meegerekend in werkloosheidscijfers.)
pi_157404355
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nu ik er zo eens over nadenk... werkloosheidscijfers gaan uitsluitend over de beroepsbevolking. En dat is altijd een subset van de totale bevolking. Iemand die in de bijstand zit maakt niet noodzakelijk deel uit van de beroepsbevolking. Vaak is dat niet het geval. (Als iemand bijvoorbeeld arbeidsongeschikt is om wat voor reden dan ook.)
Klopt niet, iemand die arbeidsongeschikt is krijgt een arbeidsongeschiktheidsuitkering en daarmee vervalt het recht op een bijstandsuitkering. Iedereen in de bijstand heeft een sollicitatieplicht.
pi_157404610
Hmm.. volgens deze pdf op cbs

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/0/10130501v4art.pdf

is de definie van 'beroepsbevolking' de volgende:

quote:
De nationale definitie van de beroepsbevolking luidt als volgt:
De beroepsbevolking omvat personen die een substantieel aantal uren per week betaald werken of dat daadwerkelijk willen.
Opmerkelijke definitie om twee redenen:

- kennelijk omvat deze groep wel mensen die willen werken maar niet kunnen werken, en niet mensen die wel kunnen werken maar dat niet willen.

- deze definitie lijkt niets te zeggen over of mensen mensen wel of niet arbeidsgeschikt zijn.

Hoe dan ook heeft deze definitie ongetwijfeld een grote invloed op de gegeven werkloosheidspercentages. (Die vermoed ik worden gegeven als percentage van de beroepsbevolking.)
pi_157415377
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:29 schreef Molurus het volgende:
Hmm.. volgens deze pdf op cbs

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)/0/10130501v4art.pdf

is de definie van 'beroepsbevolking' de volgende:

[..]

Opmerkelijke definitie om twee redenen:

- kennelijk omvat deze groep wel mensen die willen werken maar niet kunnen werken, en niet mensen die wel kunnen werken maar dat niet willen.

- deze definitie lijkt niets te zeggen over of mensen mensen wel of niet arbeidsgeschikt zijn.

Hoe dan ook heeft deze definitie ongetwijfeld een grote invloed op de gegeven werkloosheidspercentages. (Die vermoed ik worden gegeven als percentage van de beroepsbevolking.)
Willen is in deze ook 'moeten' en arbeidsongeschikten 'willen' niet werken.
pi_157417126
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Klopt niet, iemand die arbeidsongeschikt is krijgt een arbeidsongeschiktheidsuitkering en daarmee vervalt het recht op een bijstandsuitkering. Iedereen in de bijstand heeft een sollicitatieplicht.
Zo zou het moeten zijn, maar zo is het niet. Ik heb een bijstandsuitkering, én ik ben volledig arbeidsongeschikt. In de bijstand betekent dat dat ik vrijstelling heb van sollicitatieplicht en tevens vrijstelling van reïntegratietrajecten.

Ooit zat ik in de WAO, maar daar werd ik uit wegbezuinigd 20 jaar geleden (alleen gezonde mensen krijgen kinderen). Eenmaal in de bijstand kreeg ik direct weer een keuring en werd ik wederom 100% arbeidsongeschikt verklaard. Sindsdien zit ik tot mijn 67e in de bijstand. Ik hoef niet eens mijn inschrijving bij het UWV te verlengen, die staat alvast ingevuld tot mijn 67e verjaardag.
pi_157417573
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:32 schreef Tayu het volgende:

[..]

Zo zou het moeten zijn, maar zo is het niet. Ik heb een bijstandsuitkering, én ik ben volledig arbeidsongeschikt. In de bijstand betekent dat dat ik vrijstelling heb van sollicitatieplicht en tevens vrijstelling van reïntegratietrajecten.

Ooit zat ik in de WAO, maar daar werd ik uit wegbezuinigd 20 jaar geleden (alleen gezonde mensen krijgen kinderen). Eenmaal in de bijstand kreeg ik direct weer een keuring en werd ik wederom 100% arbeidsongeschikt verklaard. Sindsdien zit ik tot mijn 67e in de bijstand. Ik hoef niet eens mijn inschrijving bij het UWV te verlengen, die staat alvast ingevuld tot mijn 67e verjaardag.
Opmerkelijk en vervelend voor je. Volgens mij is een arbeidsongeschiktheidsuitkering hoger dan een bijstandsuitkering. Vreemd dat je daar dan geen recht op hebt, maar ik weet er verder te weinig vanaf.
pi_157417613
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:51 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Opmerkelijk en vervelend voor je. Volgens mij is een arbeidsongeschiktheidsuitkering hoger dan een bijstandsuitkering. Vreemd dat je daar dan geen recht op hebt, maar ik weet er verder te weinig vanaf.
Dat klopt, financieel ging ik er enorm op achteruit. Maar wat veel vervelender is, is dat je ook veel minder rechten hebt in de bijstand. Bijvoorbeeld als het gaat om de duur van je vakantie, of wat je aan vermogen mag bezitten.

Ik ben echt de enige niet die dit is overkomen, met mij zijn er velen.
pi_157417667
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:53 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat klopt, financieel ging ik er enorm op achteruit. Maar wat veel vervelender is, is dat je ook veel minder rechten hebt in de bijstand. Bijvoorbeeld als het gaat om de duur van je vakantie, of wat je aan vermogen mag bezitten.

Ik ben echt de enige niet die dit is overkomen, met mij zijn er velen.
Ben je als eens bij het Juridisch Loket langs geweest? Daar kun je gratis advies krijgen.
pi_157417727
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:57 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ben je als eens bij het Juridisch Loket langs geweest? Daar kun je gratis advies krijgen.
Ja, maar eenmaal in de bijstand is er geen weg meer terug.
pi_157424769
Elsevier twitterde op maandag 09-11-2015 om 14:09:13 Duitsland nadert zijn limiet in de migratiecrisis, vindt Wolfgang Schäuble: https://t.co/QCddOladzp https://t.co/UEMr9GAwUr reageer retweet
pi_157424834
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:10 schreef Houtenbeen het volgende:
Elsevier twitterde op maandag 09-11-2015 om 14:09:13 Duitsland nadert zijn limiet in de migratiecrisis, vindt Wolfgang Schäuble: https://t.co/QCddOladzp https://t.co/UEMr9GAwUr reageer retweet
En er komen nog miljoenen volgend jaar :') _O- . En die gaan echt niet naar Letland, Litouwen of Roemenië.

Die Merkel gaat genadeloos op haar bek straks.
pi_157425008
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 14:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

En er komen nog miljoenen volgend jaar :') _O- . En die gaan echt niet naar Letland, Litouwen of Roemenië.

Dan sluit Duitsland de grenzen rara waar ze dan heenkomen?
pi_157426325
quote:

[..]

En er komen nog miljoenen volgend jaar :') _O- .
Jij verwacht dat het totale aantal vluchtelingen dat volgend jaar naar Europa komt gaat vertienvoudigen? :?
pi_157428322
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:29 schreef Molurus het volgende:

Jij verwacht dat het totale aantal vluchtelingen dat volgend jaar naar Europa komt gaat vertienvoudigen? :?
Het aantal "vluchtelingen" voor volgend jaar is natuurlijk onvoorspelbaar, maar dit jaar krijgt Duitsland er ongeveer 1 miljoen en de rest van de EU schat ik op 500.000 ?
Dus een vertienvoudiging zou 15 miljoen zijn, maar Confettie schreef miljoenen. Dat zijn er dus minimaal 2 miljoen. Op zich lijkt mij dat niet onmogelijk en onder de trend liggen zoals die zich nu aftekent. Maar zoals ik al zei het is uitermate onzeker, het zouden er idd 10 miljoen kunnen zijn of misschien maar enige 100.000den.
Alles hangt ervan af welke maatregelen de EU neemt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_157428600
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:03 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het aantal "vluchtelingen" voor volgend jaar is natuurlijk onvoorspelbaar, maar dit jaar krijgt Duitsland er ongeveer 1 miljoen en de rest van de EU schat ik op 500.000 ?
Waar haal je deze cijfers precies vandaan?

Als ik afga op de cijfers hier dan kom ik nog niet aan een miljoen voor heel Europa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Refugees_of_the_Syrian_Civil_War

En dan is "1 miljoen" wel ver naar boven afgerond.
pi_157429285
quote:

[..]

dat is ze al lang gegaan. Het is onvoorstelbaar dat ze er nog steeds zit. Ze denkt even in haar eentje het europees beleid te bepalen?
There are only 151 Pokémon.
pi_157435050
tv2newsdk twitterde op maandag 09-11-2015 om 21:26:48 Nye tal: 11.000 flygtninge til Danmark på en uge https://t.co/tRNpH8VPJA reageer retweet
11.000 migranten zijn er in een week bijgekomen in Denemarken
pi_157435171
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
tv2newsdk twitterde op maandag 09-11-2015 om 21:26:48 Nye tal: 11.000 flygtninge til Danmark på en uge https://t.co/tRNpH8VPJA reageer retweet
Dat zal ze leren.
pi_157435235
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:31 schreef Houtenbeen het volgende:
Die zullen wel doorreizen naar Zweden zoals velen. Totdat Zweden ook zegt tot hier en niet verder.

We gaan meer steeds toe naar een situatie waarbij het ieder voor zich is. Hopelijk is de regering hier voorbereid maar dat zal wel niet.
pi_157435244
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2015 21:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zal ze leren.
Ach de meeste reizen toch door naar Zweden

FRANCE24 twitterde op maandag 09-11-2015 om 21:31:55 16 French police hurt in clash with Calais migrants https://t.co/f1uxnfeu5e https://t.co/narRYFvDYq reageer retweet
pi_157441579

Duurt net geen twintig minuten. Interessante video. Even niet op de "chargerende" titel letten.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_157441601
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waar haal je deze cijfers precies vandaan?

Cijfers zijn gewoon openbaar, en na te lezen op de site van de BAMF Duitsland. (Bundesamt für Migration und Flüchtlinge)
http://www.bamf.de/Shared(...)atistik-oktober.html

Von Januar bis Oktober 2015 wurden im EASY-System 758.473 Zugänge von Asylsuchenden registriert.

Insgesamt halten sich nach Schätzungen des Bundesamts für Migration und Flüchtlinge (BAMF) von Ende September rund 290.000 nicht registrierte Flüchtlinge in Deutschland auf.

758.473 + 290.000 + 10.000 per dag die nu binnenkomen, dus nog zo'n 500.000 erbij. De voorspelde 1,5 miljoen dit jaar dus.
In Duitsland gaat men daarbij nog uit van gemiddeld 5 familieleden die nakomen.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_157442349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 02:41 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Cijfers zijn gewoon openbaar, en na te lezen op de site van de BAMF Duitsland. (Bundesamt für Migration und Flüchtlinge)
http://www.bamf.de/Shared(...)atistik-oktober.html

Von Januar bis Oktober 2015 wurden im EASY-System 758.473 Zugänge von Asylsuchenden registriert.

Insgesamt halten sich nach Schätzungen des Bundesamts für Migration und Flüchtlinge (BAMF) von Ende September rund 290.000 nicht registrierte Flüchtlinge in Deutschland auf.

758.473 + 290.000 + 10.000 per dag die nu binnenkomen, dus nog zo'n 500.000 erbij. De voorspelde 1,5 miljoen dit jaar dus.
In Duitsland gaat men daarbij nog uit van gemiddeld 5 familieleden die nakomen.
Dit is alleen voor Duitsland, voor de hele EU is dat dus nog veel meer, ik schatte de migranten naar EU exclusief Duitsland op een half miljoen, dan gaat het dus dit jaar om 2 miljoen migranten naar de EU en wrs. is dit een conservatieve schatting :{
Exaudi orationem meam
  dinsdag 10 november 2015 @ 09:10:17 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157442654
Hoeveel asielzoekers had NL eigenlijk vorige week? Dat wordt toch telkens op maandag gemeld, maar blijft angstvallig stil deze keer. Zal wel geen goed teken zijn.
pi_157443929
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel asielzoekers had NL eigenlijk vorige week? Dat wordt toch telkens op maandag gemeld, maar blijft angstvallig stil deze keer. Zal wel geen goed teken zijn.
Ik meen dat er afgelopen week 1800 tot 2000 economische gelukzoekers Nederland zijn binnengekomen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 10:47:37 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157443975
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik meen dat er afgelopen week 1800 tot 2000 economische gelukzoekers asielzoekers Nederland zijn binnengekomen.
Verbeterd. Het is nog te vroeg voor een kwalificatie.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157444068
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Verbeterd. Het is nog te vroeg voor een kwalificatie.
Nee, het zijn economische gelukzoekers. Als je opgevangen bent in een veilig gebied en je besluit uit economische motieven de oversteek te maken dan ben je gewoon een economische gelukzoeker. Maar zeker géén vluchteling. Dat is echt een misplaatste term die op zeer grote schaal politiek wordt misbruikt.

Zoals ik al een keer eerder heb opschreven, de term economische gelukzoeker beschouw ik niet als een scheldwoord maar als een betere aanduiding. Macedonië is ook hartstikke veilig. Toch willen ze allemaal naar Zweden, Duitsland en Nederland omdat dit de meest welvarende landen zijn. Dan is economie in plaats van veiligheid het werkelijke motief. Niks mis mee om dat als zodanig te blijven benoemen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:12:33 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157444324
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, het zijn economische gelukzoekers. Als je opgevangen bent in een veilig gebied en je besluit uit economische motieven de oversteek te maken dan ben je gewoon een economische gelukzoeker. Maar zeker géén vluchteling. Dat is echt een misplaatste term die op zeer grote schaal politiek wordt misbruikt.

Zoals ik al een keer eerder heb opschreven, de term economische gelukzoeker beschouw ik niet als een scheldwoord maar als een betere aanduiding. Macedonië is ook hartstikke veilig. Toch willen ze allemaal naar Zweden, Duitsland en Nederland omdat dit de meest welvarende landen zijn. Dan is economie in plaats van veiligheid het werkelijke motief. Niks mis mee om dat als zodanig te blijven benoemen.
De mensen die bijvoorbeeld uit Turkije vertrokken deden dit ook omdat het eten en het water in de kampen op was. Dit zijn echter volgens jouw definitie ook economische gelukszoekers.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157444372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De mensen die bijvoorbeeld uit Turkije vertrokken deden dit ook omdat het eten en het water in de kampen op was. Dit zijn echter volgens jouw definitie ook economische gelukszoekers.
Nog geen 20% van de Syriërs zit in de opvangkampen in Turkije en verder zijn het leugens dat het eten helemaal op was. Dat is en was nooit de directe aanleiding om te vertrekken.
pi_157444564
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat zijn linkse sprookjesverhalen om zo de goodwill van de stroom van economische gelukzoekers te rechtvaardigen. Oorlogsjournalist Karstens heeft samen de oversteek gemaakt van Turkije naar Griekenland en de groep waarmee hij meeging zat gewoon in een hotel. Sterker nog, voordat ze gingen werd er door dit gezelschap nog gewoon gezwommen in het plaatselijke zwembad. Ook zitten ze niet allemaal in erbarmelijke tenten, maar vele wonen gewoon in huizen en kamers in landen als Turkije en Libanon. Tuurlijk zullen er misstanden zijn, maar het gros maakt de oversteek uit economisch motief. Turkije legt hun geen haarbreed in de weg en mensensmokkelaars kunnen gewoon hun gang gaan. Kinderen worden bewust meegenomen omdat dit de kans op betere voorzieningen groter maakt. Dat is het werkelijke verhaal. Maar dat scoort politiek natuurlijk niet lekker dus blijft men vasthouden aan de term vluchteling.
pi_157444628
Niveautje friet - patat dit. Zo ongeveer de 432e herhaling van zetten deze discussie. Dat jullie nog de moeite nemen :')
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:32:49 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157444701
Het Rode Kruis en Artsen zonder grenzen liegen?

Ok, man.
pi_157447091
quote:
Leraren schrikken van verharding asieldebat op school

Het debat over vluchtelingen leidt op scholen tot verharding van het debat. Leerlingen schrijven in werkstukken doodleuk dat buitenlanders banen inpikken en dat het land vol is. Leraren schrikken daarvan, zegt Rob Hommen van de Algemene Onderwijsbond.

Uit gesprekken die onderwijsbond AOb had georganiseerd over radicalisering op scholen, bleek dat leraren schrokken van rechtsextremistische uitspraken van leerlingen. "Het ergste voorbeeld dat ik hoorde was 'buitenlanders moeten het land uit, ze nemen onze banen en huizen in'", zegt Hommen. "Dat werd in een werkstuk ingeleverd bij een docent van allochtone afkomst."

Vrijheid van meningsuiting
Dat soort uitlatingen kunnen niet door de beugel, vindt Hommen. "Daarover moeten leraren met leerlingen in gesprek gaan", zegt hij. "Iedereen mag zeggen wat hij vindt, maar beargumenteer dat dan ook."

Zo'n gesprek aangaan is voor de ene docent makkelijker dan voor de andere, zegt Hommen. "De docenten hebben er het meeste moeite mee als leerlingen stellingen innemen die tegen de waarden en normen van de leraar indruisen. Dan vinden ze het moeilijk om professioneel te blijven en er geen waardeoordeel aan te hangen."

Leerlingen die zich afzetten tegen vluchtelingen, zijn vaak bang voor het onbekende, is de ervaring van Hommen. "Op het moment dat kinderen van vluchtelingen op school integreren, dan merk je dat als leerlingen elkaar leren kennen, elkaar ook eerder accepteren. Dan worden de leerlingen gematigder en is er meer respect voor elkaar."

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)asieldebat-op-school
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:04:43 #39
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157447853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 02:21 schreef Eufonie het volgende:

Duurt net geen twintig minuten. Interessante video. Even niet op de "chargerende" titel letten.
De "Chargerende titel" is echt het kleinste probleem met deze "interessante video" :')

pi_157448077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:29 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Het land is vol= een van de dichtstbevolkte landen in Europa.
Vluchtelingen pikken onze huizen in= is en blijft een feit dat al die Vluchtelingen huizen bezetten waar wij al jaren op wachten.

Natuurlijk zijn mensen wat genuanceerder als ze een asielzoeker in hun gezicht geduwd krijgen maar dan nog blijven die argumenten onweerlegbaar.
pi_157450098
quote:
Raalte wil bijna duizend vluchtelingen opnemen

Het college van B&W van Raalte heeft ingestemd met het opnemen van bijna duizend vluchtelingen. Dit maakt de gemeente dinsdag bekend. Er is, in overleg met het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), een bedrijventerrein aangewezen waarop een nieuw te realiseren asielzoekerscentrum moet worden gebouwd.

Wel moet de gemeenteraad van Raalte nog instemmen met het plan. Het voorstel van het college van B&W is om maximaal 950 mensen op te vangen in een nog te realiseren azc. Volgens een woordvoerder zal de capaciteit van het azc dan ook 950 bedden behelzen, waar asielzoekers maximaal vijf jaar kunnen blijven.

De burgemeester van Raalte, Martijn Dadema, laat via een persbericht weten dat mensen in nood op de betrokkenheid van Raalte kunnen rekenen. 'Wij hebben als gemeente onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om actief bij te dragen aan een oplossing voor deze urgente situatie', aldus de burgemeester.

Omwonenden geïnformeerd

Dinsdag, direct na de bekendmaking van het nieuws, zijn omwonenden en omliggende bedrijven geïnformeerd. Hoe zij op het nieuws reageerden, weet een woordvoerder van de gemeente Raalte nog niet te vertellen. Eveneens durft hij geen voorspelling te doen over de beslissing van de gemeenteraad.

Op 25 november komt er een zogeheten 'raadspleinsessie', waarin de gemeenteraad het voorstel inhoudelijk bespreekt en ook bewoners van Raalte hun zegje kunnen doen. Op 7 december, tijdens de raadsvergadering, wordt een definitief besluit genomen.

Vanwege de grote toestroom van vluchtelingen naar Nederland is het COA op zoek naar tijdelijke opvanglocaties. Daarvoor is ook de gemeente Raalte benaderd. Beschikbare gebouwen waren er niet, dus vroeg het COA de gemeente om een locatie aan te wijzen voor een nieuw te bouwen azc. Dat werd een industrieterrein.

http://www.volkskrant.nl/(...)en-opnemen~a4183145/
pi_157450328
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 11:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat zijn linkse sprookjesverhalen om zo de goodwill van de stroom van economische gelukzoekers te rechtvaardigen. Oorlogsjournalist Karstens heeft samen de oversteek gemaakt van Turkije naar Griekenland en de groep waarmee hij meeging zat gewoon in een hotel. Sterker nog, voordat ze gingen werd er door dit gezelschap nog gewoon gezwommen in het plaatselijke zwembad. Ook zitten ze niet allemaal in erbarmelijke tenten, maar vele wonen gewoon in huizen en kamers in landen als Turkije en Libanon. Tuurlijk zullen er misstanden zijn, maar het gros maakt de oversteek uit economisch motief. Turkije legt hun geen haarbreed in de weg en mensensmokkelaars kunnen gewoon hun gang gaan. Kinderen worden bewust meegenomen omdat dit de kans op betere voorzieningen groter maakt. Dat is het werkelijke verhaal. Maar dat scoort politiek natuurlijk niet lekker dus blijft men vasthouden aan de term vluchteling.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_157450792
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:17 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het land is vol= een van de dichtstbevolkte landen in Europa.
Vluchtelingen pikken onze huizen in= is en blijft een feit dat al die Vluchtelingen huizen bezetten waar wij al jaren op wachten.

Natuurlijk zijn mensen wat genuanceerder als ze een asielzoeker in hun gezicht geduwd krijgen maar dan nog blijven die argumenten onweerlegbaar.
Als je accepteert dat je 8 jaar op een wachtlijst komt te staan voor een huis ben je gewoon een slappe zak. Het huizenbeleid is de verantwoordelijkheid van de overheid, niet van de vluchtelingen.
pi_157451052
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 14:04 schreef watisdezen het volgende:

[..]

De "Chargerende titel" is echt het kleinste probleem met deze "interessante video" :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jezus, ik wist geeneens meer dat ik dit gepost had, zullen de pintjes wel geweest zijn.

Bij deze distantieer ik mijzelf even : 3
- Fernando Pessoa
  dinsdag 10 november 2015 @ 16:56:58 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157451216
Intussen lees ik dat Slovenië hekken gaat bouwen langs de grens met Kroatië en schakelt Zweden het leger in om de asielzoekerscrisis in goede banen te leiden.

Maar verder is er niks aan de hand.
pi_157451403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:01 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor zwakzinnig plan, als je dan toch van plan bent om een azc te bouwen dan is een industrie terrein misschien niet de meest geschikte plek
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:20:53 #47
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157451648
Duitsland stuurt ze nu toch maar netjes terug

quote:
Duitsland stuurt Syrische asielzoekers weer terug naar landen waar zij de EU zijn binnengereisd, zoals dat hoort volgens het akkoord van Dublin.
Sinds augustus gold vanwege de grote toestroom voor de Syriërs tijdelijk een uitzondering op die regel, maar die blijkt eind vorige maand te zijn ingetrokken.

Duitsland stuurt Syriërs en alle andere ontheemden weer terug naar alle EU landen, behalve Griekenland, zo maakte het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken dinsdag bekend.

Of er veel kunnen worden teruggestuurd valt te betwijfelen. Er zijn namelijk maar weinig vluchtelingen die zich bij binnenkomst in de EU in een ander land hebben laten registreren. Bovendien komen veruit de meeste vluchtelingen in eerste instantie via Griekenland de EU binnen.
Of niet je grens over laten komen.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:24:19 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157451712
quote:
En dit hebben ze ook even gecommuniceerd met de rest van de EU?

Geen wonder dat Nederland er de laatste 2 weken weer meer krijgt als dit echt zo is.
pi_157451730
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze schafft het dus duidelijk niet, en dit leidt dan Europa...
  dinsdag 10 november 2015 @ 17:31:18 #50
78780 deedeetee
pi_157451825
Er komt gaat vast ook nog iets aan de grens van de EU gedaan worden. Logisch toch, deze stormloop is niet bij te benen. Dat kunnen we niet en volgens mij willen de meeste mensen dit ook allang niet (meer).
pi_157451963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:31 schreef deedeetee het volgende:
Er komt gaat vast ook nog iets aan de grens van de EU gedaan worden. Logisch toch, deze stormloop is niet bij te benen. Dat kunnen we niet en volgens mij willen de meeste mensen dit ook allang niet (meer).
Slovenië gaat een hek bouwen langs de grens met Kroatië.
pi_157452012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:31 schreef deedeetee het volgende:
Het gegeven dat lidstaten nu willen gaan vergaderen over het huidige Schengenakkoord zegt voldoende. Tegenstanders en critici van het Schengenakkoord zien nu hun gelijk uitkomen. Dwaas idealisme is als gif voor een bestaande samenleving.
pi_157463627
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dus de asielzoekers die zich in eerste instantie wel netjes geregistreerd hebben bij het eerste land van binnenkomst zijn de sjaak. De geniepige figuren die gelijk doorgeglipt zijn naar Duitsland kunnen daar mooi blijven. Geniaal weer.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157464931
quote:
Brabantse gemeenten kijken weg voor vluchtelingenprobleem

Meer dan de helft van de Brabantse gemeenten heeft nog geen enkele rol gespeeld bij de opvang van asielzoekers, zo blijkt uit onderzoek van het Brabants Dagblad. Woordvoerder Robert Ploeg van het COA: ,,Veel gemeenten doen alsof hun neus bloedt.''

Nederland is het enige Europese land waar vluchtelingen nog niet op straat slapen. Door het nog altijd nijpende tekort aan opvanglocaties is dat echter steeds moeilijker te realiseren. Het aanbieden van een opvangplek is niet verplicht voor Nederlandse gemeenten, velen doen het dan ook niet, weet de krant.

Een van de gemeenten die geen locatie voorhanden zegt te hebben voor noodopvang is Boekel. Een gymzaal kan echter al een mogelijkheid voor opvang zijn, ondanks de aanwezigheid van verenigingen. De gemeente Goirle vond dat laatste bijvoorbeeld geen reden om sporthal de Haspel niet aan te bieden. Bijna een week lang konden asielzoekers er terecht, hoewel de zaal was volgeboekt. Ook in Oisterwijk konden kinderen even niet sporten in gymzaal de Kikkenduut.

Voor opvang voor een langere tijd komen leegstaande kantoorgebouwen of verzorgingstehuizen in aanmerking. ,,Maar we zijn maar een kleine gemeente, een locatie voor driehonderd mensen hebben we gewoon niet", aldus de gemeente Loon op Zand. Onzin, volgens COA-woordvoerder Robert Ploeg. ,,Er kan ook creatiever worden gedacht. Elke gemeente heeft wel vier hectare grond vrij. Wij bouwen er wel een tent. Iedereen heeft plek, maar niet iedereen wil."

http://www.ad.nl/ad/nl/36(...)lingenprobleem.dhtml
Brabant *O*
pi_157465517
quote:
"Hongarije neemt niet één Syrische vluchteling terug van Duitsland"

Hongarije zal nog niet eens één Syriër terugnemen van Duitsland. Berlijn liet gisteren weten Syrische vluchtelingen terug te sturen naar landen waar zij de Europese Unie zijn binnengekomen en zich hebben laten registreren voor asielaanvraag.

Duitsland zegt dat het daarmee de regels van het akkoord van Dublin uitvoert, wat de asielaanvragen van migranten regelt.

Maar de Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken Peter Szijjarto verklaarde dat akkoord vandaag failliet. "Los van wat uitzonderingen houdt niemand zich aan het akkoord", zei hij.

Hongarije heeft zijn grens al een tijd met een lang hek afgesloten en toont zich de felste tegenstander van de asielpolitiek van de Duitse kanselier Angela Merkel. Die politiek zet de deur open voor één miljoen vluchtelingen dit jaar, de meesten Syriërs.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-van-Duitsland.dhtml
  woensdag 11 november 2015 @ 10:29:56 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157465608
Ook mooi van Duitsland.. Eerst iedereen hartelijk uitnodigen, vervolgens ze doorsturen naar omringende landen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157465638
quote:
Hongerstaking in vluchtelingenopvang Tsjechië

Meer dan zestig vluchtelingen in een opvangcentrum in Tsjechië zijn in hongerstaking gegaan. Ze zijn het er niet mee eens dat ze tot negentig dagen worden vastgehouden, voordat ze mogen doorreizen naar andere landen in Europa.

Dat hebben vrijwilligers die het opvangcentrum hebben bezocht dinsdag gezegd.

Het centrum Drahonice ligt ongeveer 90 kilometer ten westen van Praag en is onlangs geopend. Er verblijven 144 mensen. Volgens vrijwilliger Petra Damms zijn vluchtelingen in hongerstaking gegaan nadat veertig mensen dinsdag uit het kamp zijn weggehaald. De vluchtelingen vrezen uitgezet te worden.

De meeste vluchtelingen hebben geen asiel aangevraagd in Tsjechië. Ze willen doorreizen naar Duitsland.

http://www.nu.nl/buitenla(...)opvang-tsjechie.html
  woensdag 11 november 2015 @ 10:33:15 #58
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_157465657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 09:43 schreef Houtenbeen het volgende:
Onzin, volgens COA-woordvoerder Robert Ploeg. ,,Er kan ook creatiever worden gedacht. Elke gemeente heeft wel vier hectare grond vrij. Wij bouwen er wel een tent. Iedereen heeft plek, maar niet iedereen wil."
Hoeveel ontzettend zielige mensen heeft Robert Ploeg al in zijn achtertuin? Daarnaast weten we allemaal hoe vluchtelingen reageren op tenten :').
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_157466078
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2015 10:33 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Hoeveel ontzettend zielige mensen heeft Robert Ploeg al in zijn achtertuin? Daarnaast weten we allemaal hoe vluchtelingen reageren op tenten :').
Dat soort mensen vinden dat we iedereen moeten opvangen zolang er nog een kubieke meter land vrijstaat in dit land.
pi_157467924
Dit wordt een werkloosheidsdrama van heb ik jou daar, lees dit artikel:

http://www.elsevier.nl/Bu(...)-2716004W/?cmpid=NLC|elsevier_dagelijks|2015-11-11|Rapport:_migranten_kosten_Duitsland_in_2015_20_miljard_euro

Bijna alle migranten de werkloosheid in, en een mega kostenpost erbij gecreeerd. Voor de komende jaren. Dit wordt een gigantisch probleem. Geen enkele politieke partij die hier wat zinnigs over zegt.
pi_157468046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 12:54 schreef Homey het volgende:
Dit wordt een werkloosheidsdrama van heb ik jou daar, lees dit artikel:

http://www.elsevier.nl/Bu(...)-2716004W/?cmpid=NLC|elsevier_dagelijks|2015-11-11|Rapport:_migranten_kosten_Duitsland_in_2015_20_miljard_euro

Bijna alle migranten de werkloosheid in, en een mega kostenpost erbij gecreeerd. Voor de komende jaren. Dit wordt een gigantisch probleem. Geen enkele politieke partij die hier wat zinnigs over zegt.
Alleen 21 miljard euro dit jaar al
Wir schaffen das 8)7
pi_157468197
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:01 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Alleen 21 miljard euro dit jaar al
Wir schaffen das 8)7
Daar gaat volgend jaar een multiple overheen, want de EU verwacht dat het aantal asielzoekers x4 gaat in 2016. Totaal onbetaalbaar, dus verwacht extreme bezuinigingen en forse belastingverhogingen. De rating zal ook dalen, wat lenen voor regeringen duurder maakt.

Intussen blijven al die asielzoekers werkloos, er is gewoon geen werk voor ze.
pi_157473172
De politiek heeft beloofd dat we geen lastenverzwaring krijgen door de vluchtelingen.
There are only 151 Pokémon.
pi_157478874
En jawel, Zweden is ook bezweken aan deze terreur.

quote:
Zweden gaat weer grenscontroles uitvoeren om het hoofd te bieden aan de onophoudelijke toestroom van migranten, 'die de openbare orde bedreigt' en het werk van de immigratiediensten bemoeilijkt, zo heeft de regering woensdag bekendgemaakt.

'Een recordaantal vluchtelingen komt in Zweden aan. De migratiedienst staat onder zware druk (...) en de politie meent dat de openbare orde bedreigd wordt', met honderden en zelfs duizenden migranten zonder onderdak en niet-begeleide kinderen die niet opgevangen worden, zei de minister van Binnenlandse Zaken, Anders Ygeman. 'We gaan morgen (donderdag) vanaf 12 uur dus de controles aan onze grenzen herinvoeren voor een periode van tien dagen.'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151111_01965502

Slaapt u rustig verder.
pi_157480538
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Slaapt u rustig verder.
Twintig jaar vrij reizen, twintig jaar niks gedaan aan de buitengrens, de afgelopen vijf jaar ontkennen dat het probleem te maken had met Schengen, en nu allemaal met de staart tussen de benen grenscontroles invoeren. Dit typeert de machthebbers binnen Europa.
pi_157484018
Zweden voert weer grenscontroles in

quote:
Zweden gaat weer grenscontroles invoeren om greep te krijgen op de vluchtelingenstroom. Dat heeft de Zweedse minister van Binnenlandse Zaken op een persconferentie bekendgemaakt. Volgens de immigratiedienst is de situatie nu zo alarmerend dat grenscontroles noodzakelijk zijn. Morgen moet een besluit daarover worden genomen als de regering bijeenkomt.

De eerste controleposten komen bij de brug tussen Denemarken en Zweden en bij de veerboten in Skane. De maatregel zou morgen om twaalf uur al in moeten gaan. Zulke grenscontroles heeft Zweden niet meer gehad sinds het land in 1995 toetrad tot de Europese Unie.

Voorlopig worden de grenscontroles ingevoerd voor een periode van tien dagen. Die kan worden verlengd, wanneer dat noodzakelijk blijkt.

Sinds september zijn 80.000 asielzoekers naar Zweden gereisd.
http://nos.nl/artikel/206(...)enscontroles-in.html
pi_157484069
Europese landen bouwen alvast de hekken en zetten controles in. Er is dan geen weg meer terug bij de miljoenmiljardste EU top. Dat en de eisen van cameron leggen een bom onder de huidige EU verdragen.

Eigenlijk zou de EU nu direct een top moeten houden en binnen 2 dagen verplicht een nieuw verdrag uit de grond moeten stampen die gebaseerd is op de huidige realiteit. Het uitstellen, niets doen en bureaucratisch geneuzel gaat nergens meer over.
pi_157484138
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 00:50 schreef Nintex het volgende:
Europese landen bouwen alvast de hekken en zetten controles in. Er is dan geen weg meer terug bij de miljoenmiljardste EU top. Dat en de eisen van cameron leggen een bom onder de huidige EU verdragen.

Eigenlijk zou de EU nu direct een top moeten houden en binnen 2 dagen verplicht een nieuw verdrag uit de grond moeten stampen die gebaseerd is op de huidige realiteit. Het uitstellen, niets doen en bureaucratisch geneuzel gaat nergens meer over.
De EU en 'direct' gaan niet samen. Moet eerst een aantal weken/maanden over geslapen worden.
pi_157484250
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 00:50 schreef Nintex het volgende:

60 regeringsleiders van Europa en Afrika in Malta. Oplossing voor de crisis?

1,2 miljard naar Afrika om op het fucking continent zo'n welvaart te creëren dat mensen daar blijven.

Je krijgt er tranen van in je ogen.
pi_157486639
Over een paar jaar zal blijken hoe geniaal de presidenten van Hongarije en Tsjechie waren om hun grenzen goed dicht te houden. En hoe achterlijk de regeringen van Zweden, Duitsland en Nederland hebben gehandeld....
  donderdag 12 november 2015 @ 09:51:16 #71
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157486705
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 00:44 schreef Infection het volgende:
Zweden voert weer grenscontroles in

[..]

http://nos.nl/artikel/206(...)enscontroles-in.html
Sweden NO!

Nou ja als dan zelfs Zweden bij zinnen komt kunnen we misschien naar een oplossing gaan werken.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 12 november 2015 @ 10:36:56 #72
78780 deedeetee
pi_157487594
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2015 01:00 schreef Infection het volgende:

[..]

De EU en 'direct' gaan niet samen. Moet eerst een aantal weken/maanden over geslapen worden.
Dat slapen dat hebben ze al gedaan toch ? Dit probleem ligt allang in alle openheid voor hun neus alleen doen ze er niks aan. Het was toch duidelijk dat het probleem van uit Griekenland en Italië onze kant op zou schuiven ?
pi_157487768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:43 schreef Eenskijken het volgende:
De politiek heeft beloofd dat we geen lastenverzwaring krijgen door de vluchtelingen.
Nu is "ons"kabinet aan het vergaderen hoe ze 5 miljard lastenverlichting moeten verdelen :'(
Iedereen weet dat de rekening van "de vluchtelingen" ook in Nederland gepresenteerd zal worden, dus in plaats van 5 miljard te verdelen zou het verstandig zijn te zeggen dat de belastingen pas in 2017 omhoog gaan, omdat we de kosten voor de vluchtelingen van 2015 en 2016 wrs,\. met deze 5 miljard kunnen dekken. Hebben ze tijd over om over echte problemen te vergaderen
Exaudi orationem meam
pi_157487791
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:43 schreef Eenskijken het volgende:
En elke domme policor linkse gans trapt daar natuurlijk in.
pi_157487804
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Slaapt u rustig verder.
Vroeger had je hier nog users (wrs. door de EU betaald) die ons uitlegden dat wat Zweden doet helemaal niet kan :) Waar zijn die nu gebleven :)
Exaudi orationem meam
  donderdag 12 november 2015 @ 10:52:54 #76
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_157487876
quote:
15s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:47 schreef Scorpie het volgende:
En elke domme policor linkse gans trapt daar natuurlijk in.
Die 'policor linkse gans' is nu aan het kwaken dat het ze geen geld overhouden voor een structurele oplossing in de landen van herkomst. Aangezien het (tot nog toe) uit potjes voor ontwikkelingshulp komt. :) Bestaande begroting, dus geen extra kosten.

Alleen het schuiven van geld.

Hoe lang dat goed gaat weet ik niet, maar voorlopig heeft de politiek nog gelijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_157488110
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die 'policor linkse gans' is nu aan het kwaken dat het ze geen geld overhouden voor een structurele oplossing in de landen van herkomst. Aangezien het (tot nog toe) uit potjes voor ontwikkelingshulp komt. :) Bestaande begroting, dus geen extra kosten.

Alleen het schuiven van geld.

Hoe lang dat goed gaat weet ik niet, maar voorlopig heeft de politiek nog gelijk.
Waarom moet Nederland geld pompen in landen van herkomst? Zijn die mensen daar zelf niet verantwoordelijk voor hun land? Dat hele ontwikkelingshulp werkt totaal niet. Als policor linkse figuren die landen willen 'helpen' doen ze dat toch lekker uit eigen portemonnee? Je mag best de moreel superieure Sinterklaas uithangen, maar wel graag op eigen kosten.

Bovendien is een motie onlangs aangenomen dat de kosten van de migratiecrisis niet meer uit het potje van ontwikkelingshulp mogen komen. Dat worden dus lastenverzwaringen of meer lenen...
  donderdag 12 november 2015 @ 11:15:24 #78
116015 SicSicSics
pi_157488326
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:05 schreef Homey het volgende:
Waarom moet Nederland geld pompen in landen van herkomst? Zijn die mensen daar zelf niet verantwoordelijk voor hun land? Dat hele ontwikkelingshulp werkt totaal niet. Als policor linkse figuren die landen willen 'helpen' doen ze dat toch lekker uit eigen portemonnee? Je mag best de moreel superieure Sinterklaas uithangen, maar wel graag op eigen kosten.
Verdiep je eens in wat ontwikkelingshulp is en doet, want je aannames zijn te sneu voor woorden.
quote:
Bovendien is een motie onlangs aangenomen dat de kosten van de migratiecrisis niet meer uit het potje van ontwikkelingshulp mogen komen. Dat worden dus lastenverzwaringen of meer lenen...
Het extra-geld (besproken in een motie van CU, welke partij verre van links is overigens) mag niet meer uit het ontiwkkelingshulppotje komen. Waar ze dat vandaan halen zijn ze nog niet duidelijk over, tenminste ik kon het zo snel ff niet vinden :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_157488383
quote:
6s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:15 schreef SicSicSics het volgende:

Verdiep je eens in wat ontwikkelingshulp is en doet, want je aannames zijn te sneu voor woorden.
We zien de resultaten van 10 tallen jaren ontwikkelingshulp :N :N :N :N
quote:
Het extra-geld (besproken in een motie van CU, welke partij verre van links is overigens) mag niet meer uit het ontiwkkelingshulppotje komen. Waar ze dat vandaan halen zijn ze nog niet duidelijk over, tenminste ik kon het zo snel ff niet vinden :)
Haha :)
Natuurlijk weten we allemaal wie het gaat betalen, niet de grachtengordel gutmensch maar de gewone burger:
- BTW verhoging
- Zorgpremies omhoog
- Allerlei andere diefstalbelastingen
Exaudi orationem meam
  donderdag 12 november 2015 @ 11:26:39 #80
116015 SicSicSics
pi_157488547
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:18 schreef Oud_student het volgende:
We zien de resultaten van 10 tallen jaren ontwikkelingshulp :N :N :N :N
Ja, want al het ontwikkelingsgeld is naar Syrië gegaan de afgelopen 10-tallen jaren en daar plukken we nu de vruchten van :')_!

Als je alleen maar ongefundeerd wil roepen vind ik het prima, maar doe niet alsof je weet hoe de wereld in elkaar zit.
quote:
Natuurlijk weten we allemaal wie het gaat betalen, niet de grachtengordel gutmensch maar de gewone burger:
- BTW verhoging
- Zorgpremies omhoog
haha ja, want de gutmensch betaald geen belasting. Heb jij je nog niet aangemeld? Maar wat fijn dat jij de begroting al kent. Gaat die 5 miljard lastenverlichting nog door, of komen ze er toch niet uit?
Fine, fuck you then!
pi_157488640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:18 schreef Oud_student het volgende:

- BTW verhoging
- Zorgpremies omhoog
Ik woon toevallig in de grachtengordel. En het klopt: Ik hoef bij de Appie Heijn geen BTW te betalen. Ik laat zien dat ik op de Prinsengracht woon, en dan gaat er 6/21% van mijn aankoop bedrag af :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_157488666
quote:
6s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:26 schreef SicSicSics het volgende:

Ja, want al het ontwikkelingsgeld is naar Syrië gegaan de afgelopen 10-tallen jaren en daar plukken we nu de vruchten van :')_!
Ik kijk alleen maar naar de resultaten, die zijn bedroevend, terwijl er gigamiljarden ingestoken zijn.
quote:
Als je alleen maar ongefundeerd wil roepen vind ik het prima, maar doe niet alsof je weet hoe de wereld in elkaar zit.

Jij claimt het wel, ik daarentegen niet
quote:
haha ja, want de gutmensch betaald geen belasting. Heb jij je nog niet aangemeld? Maar wat fijn dat jij de begroting al kent. Gaat die 5 miljard lastenverlichting nog door, of komen ze er toch niet uit?
Ik baseer mij op de ervaring uit het verleden, op de een of andere manier zal de bgroting weer sluitend gemaakt moeten worden. Extra gas oppompen mag niet meer, zo werden er vroeger leuke dingen voor linkse mensen gefinancieerd
Exaudi orationem meam
pi_157488736
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:30 schreef satecl het volgende:

[..]

Ik woon toevallig in de grachtengordel. En het klopt: Ik hoef bij de Appie Heijn geen BTW te betalen. Ik laat zien dat ik op de Prinsengracht woon, en dan gaat er 6/21% van mijn aankoop bedrag af :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
`Voor iemand die 1 miljoen per jaar verdient hakt die BTW verhoging er niet zo in als bij iemand die de eindjes maar net aan elkaar kan knopen, tenzij je natuurlijk veel in de PC gaat shoppen
:') man man man
Exaudi orationem meam
pi_157488778
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

`Voor iemand die 1 miljoen per jaar verdient hakt die BTW verhoging er niet zo in als bij iemand die de eindjes maar net aan elkaar kan knopen, tenzij je natuurlijk veel in de PC gaat shoppen
:') man man man
Want iedereen in de grachtengordel verdient 1 miljoen per jaar. Wat een misvatting is dat toch ook. Was het maar zo :D
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  donderdag 12 november 2015 @ 11:38:47 #85
116015 SicSicSics
pi_157488806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:32 schreef Oud_student het volgende:
Ik kijk alleen maar naar de resultaten, die zijn bedroevend, terwijl er gigamiljarden ingestoken zijn.
Naar welke 'resultaten' kijk je dan? Welke 'resultaten' zijn er zo bedroevend?

Noem eens één enkele geldstroom, van ministerie naar ontvanger, met het doel en het (bedroevende) resultaat. ^O^
quote:
Jij claimt het wel, ik daarentegen niet
Wat claim ik waar? :D
quote:
Ik baseer mij op de ervaring uit het verleden, op de een of andere manier zal de bgroting weer sluitend gemaakt moeten worden. Extra gas oppompen mag niet meer, zo werden er vroeger leuke dingen voor linkse mensen gefinancieerd
Alleen die laatste opmerking al :D Je hebt géén idee!

Wist je dat er veel ontwikkelingsgeld naar Shell gaat bijvoorbeeld? Dat is nou niet meteen een linkse hobby club te noemen :D
Fine, fuck you then!
pi_157488863
quote:
6s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Naar welke 'resultaten' kijk je dan? Welke 'resultaten' zijn er zo bedroevend?

Noem eens één enkele geldstroom, van ministerie naar ontvanger, met het doel en het (bedroevende) resultaat. ^O^

[..]

Wat claim ik waar? :D

[..]

Alleen die laatste opmerking al :D Je hebt géén idee!

Wist je dat er veel ontwikkelingsgeld naar Shell gaat bijvoorbeeld? Dat is nou niet meteen een linkse hobby club te noemen :D
Hier doe je het weer, jij weet blijkbaar hoe het inelkaar zit.
Waar zijn de aardgasbaten anders gebleven?
Exaudi orationem meam
  donderdag 12 november 2015 @ 11:50:17 #87
116015 SicSicSics
pi_157488999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:41 schreef Oud_student het volgende:
Hier doe je het weer, jij weet blijkbaar hoe het inelkaar zit.
Waar zijn de aardgasbaten anders gebleven?
Dat kun je netjes opzoeken in de jaarrekeningen :)
Maar ik doe eens een schot voor de boeg:
Sociale zekerheid
Infrastructuur
Veiligheid

Voorheen ook nog een stuk naar het FES...
Fine, fuck you then!
pi_157492365
Intussen op "Geenstijl"

Kennismaking met Nivea-crème.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157492419
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Intussen op "Geenstijl"
[ afbeelding ]

Kennismaking met Nivea-crème.
Ok?
  donderdag 12 november 2015 @ 15:15:23 #90
38496 Perrin
pi_157492498
Oud plaatje wel.
  donderdag 12 november 2015 @ 15:32:09 #91
38496 Perrin
pi_157492810
quote:
Bekende Nederlanders en anderen die zeiden dat ze een vluchteling in huis zouden halen, maken hun beloftes niet waar. Staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) wees vandaag in debat fijntjes op het verschil tussen woorden en daden van de BN’ers.
  donderdag 12 november 2015 @ 20:31:35 #92
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_157499159
quote:
9s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

hehehehe :D :')
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:13:50 #93
38496 Perrin
pi_157507060
quote:
Het vrije reizen door praktisch heel Europa, één van de grootste verworvenheden van 60 jaar Europese samenwerking, is in direct gevaar. Dat zegt Europees president Donald Tusk. De open binnengrenzen dreigen volgens hem te bezwijken onder de aanhoudende migratiedruk.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)e-open-grenzen.dhtml
pi_157508335
quote:
Minder vluchtelingen naar Zweden

ROSTOCK -
Het aantal vluchtelingen dat vanuit het noorden van Duitsland per veerboot Zweden probeert binnen te komen, is met de helft afgenomen. Dat is een gevolg van de invoering van tijdelijke grenscontroles door Zweden.

Waren er donderdagochtend nog duizend vluchtelingen die wachtten op een overtocht naar Zweden, in de nacht van donderdag op vrijdag was dat geslonken tot 422, zei een woordvoerder van de Duitse stad Rostock.

Zweden voerde de grenscontrole donderdag in voor een periode van tien dagen, die kan worden verlengd naar twintig dagen. Vluchtelingen worden al gecontroleerd als ze een ticket willen kopen voor een veerboot naar Zweden. Wie geen papieren heeft, kan geen kaartje kopen.
Maar vooral blijven volhouden dat controles symboolpolitiek zijn jongens :')
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:06:50 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157509687
En na Hongarije en Slovenië bouwt nu ook Oostenrijk een hek:

quote:
Oostenrijk bouwt hek bij grens met Slovenië

WENEN - Oostenrijk bouwt een hek langs de grens met Slovenië om de stroom vluchtelingen in goede banen te leiden. Dat meldden Oostenrijkse media. Het hek bij de grensovergang bij Spielfeld wordt 3,7 kilometer lang en moet voor het eind van het jaar klaar zijn.
De Oostenrijkse regering maakte de plannen vrijdag bekend. Het gaat vooralsnog om een rasterhek. Voor noodgevallen worden rollen met prikkeldraad achter de hand gehouden, mochten er plotseling grote hordes ontheemden tegelijk de grens over willen steken.
Binnen de Oostenrijkse regering is heftig gediscussieerd over het hek en er is een compromis bereikt. Aanvankelijk was namelijk sprake van een hek van 25 kilometer.
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:54:16 #96
38496 Perrin
pi_157512229

Spanning neemt toe in opvang voor asielzoekers in Oost Nederland

Gaat alleen maar verder toenemen, vrees ik.
pi_157513425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Volgens vele users hier helpt dat niet, dus ze doen het waarschijnlijk om de prikkeldraadindustrie te sponseren :)
Exaudi orationem meam
  vrijdag 13 november 2015 @ 14:43:48 #98
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157513502
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:56 schreef Confetti het volgende:

[..]

Maar vooral blijven volhouden dat controles symboolpolitiek zijn jongens :')
Een individueel land zal het helpen, maar tegelijkertijd treedt er een soort waterbed-effect op waardoor andere landen meer last zullen hebben.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:31:01 #99
38496 Perrin
pi_157514415
Degene die als laatste een hek bouwt, verliest
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:41:16 #100
40150 Manke
'tis but a scratch
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:43:36 #101
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157514652
Ze komen langs alle grenzen, behalve die van Turkije - Bulgarije, waarom kiezen ze voor Lesbos, wat dichter bij Turkije ligt dan het Griekse vasteland?
pi_157514716
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:31 schreef Perrin het volgende:
Degene die als laatste een hek bouwt, verliest
En volgens timmerhans gaan we allemaal oorlog voeren als de EU kapot is. Idioot.
pi_157514728
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik hoor het de users hier nog zo zeggen dat dat helemaal niet kan.
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:13:11 #104
78780 deedeetee
pi_157516601
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En volgens timmerhans gaan we allemaal oorlog voeren als de EU kapot is. Idioot.
Hoogstens aan de grens van de EU waar die lui nu stormlopen. In Nederland echt niet hoor. Met wie gaan ze daar dan trouwens oorlog voeren ? Met die kerels die uit Syrië weglopen omdat ze te schijterig zijn om hun eigen land te verdedigen ? Met Turkije omdat die kerels daar door heen banjeren ?
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:41:59 #105
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157517078
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:43 schreef Manke het volgende:
Ze komen langs alle grenzen, behalve die van Turkije - Bulgarije, waarom kiezen ze voor Lesbos, wat dichter bij Turkije ligt dan het Griekse vasteland?
Omdat Lesbos een naam is met aantrekkingskracht.
pi_157517472
HLN_BE twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 17:58:37 Asielzoekers randen minderjarig Iraaks meisje aan https://t.co/5CTxJalHYa #hln https://t.co/tBPcCupEpc reageer retweet
pi_157517529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:03 schreef Houtenbeen het volgende:
HLN_BE twitterde op vrijdag 13-11-2015 om 17:58:37 Asielzoekers randen minderjarig Iraaks meisje aan https://t.co/5CTxJalHYa #hln https://t.co/tBPcCupEpc reageer retweet
Het wrange is dat dit waarschijnlijk onvoldoende reden is om iemand een verblijfsvergunning te weigeren :')
pi_157517637
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 15:43 schreef Manke het volgende:
Turkije - Bulgarije:

Turkije - Griekenland:

Misschien dat dit er mee te maken heeft?
pi_157517994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 18:06 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het wrange is dat dit waarschijnlijk onvoldoende reden is om iemand een verblijfsvergunning te weigeren :')
Tja, mensenrechten gelden zelfs voor terroristen laat staan verkrachters. De prijs van absolute en universele mensenrechten..
pi_157593351
HaraldDoornbos twitterde op maandag 16-11-2015 om 09:20:59 "De winter" zou migrantenstroom wel verkleinen, hoopten Merkel en consorten. Nee dus. Gisteren in Kroatie: https://t.co/QmtmKAVSu8 reageer retweet
BalkanNewsbeat twitterde op zondag 15-11-2015 om 14:17:16 Croatia records entry of 8,826 #migrants, #refugees and/or #asylumseekers in 24 hours to 0900 hours today, via mup.hr reageer retweet
En de invasie van gelukzoekers en terroristen gaat vrolijk door :')
  maandag 16 november 2015 @ 09:36:04 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157593490
Snel nog een paar vakantieparken ontruimen om ze allemaal te kunnen huisvesten.
  maandag 16 november 2015 @ 16:05:28 #113
78780 deedeetee
pi_157601007
Opvang niet goed genoeg ? Hij is juist veel te goed anders bleven ze hier wel weg. :{w
pi_157601479
Vorige week ook weer 1700 erbij. Wel grappig, ik kan me de paniek van Teeven nog herinneren van anderhalf jaar geleden toen de instroom hard steeg door Eritreers. Totale paniek in het kabinet. Het aantal asielzoekers toen? 1200 in een week. :')
  maandag 16 november 2015 @ 21:06:36 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157609274
Het volgende hek staat binnenkort langs de grens Griekenland-Macedonie:

http://www.telegraaf.nl/b(...)k_langs_grens__.html
  maandag 16 november 2015 @ 21:15:17 #116
78780 deedeetee
pi_157609560
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het volgende hek staat binnenkort langs de grens Griekenland-Macedonie:

http://www.telegraaf.nl/b(...)k_langs_grens__.html
Dat wilde ook net hier posten. Gewoon blijven bouwen die hekken. *O*

Hek tussen Macedonië en Griekenland.

Het zou wellicht ook effectief zijn als we gewoon stoppen met die lui onderdak en zo te geven. En geef ze dan wel een foonkaart om het thuisfront te informeren dat ze hier beter kunnen wegblijven.
  maandag 16 november 2015 @ 21:45:02 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157610524
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:15 schreef deedeetee het volgende:
Het zou wellicht ook effectief zijn als we gewoon stoppen met die lui onderdak en zo te geven. En geef ze dan wel een foonkaart om het thuisfront te informeren dat ze hier beter kunnen wegblijven.
Je vergeet de miljardenbelangen van de lobby, advocaten en de rest van de zieligheidsindustrie... Natuurlijk zou het beter zijn om ze in tentenkampen ergens in de Spaanse woestijn op te bergen tot hun thuisland weer veilig is! Dat zou ook een fantastisch eenvoudige methode zijn om de weinige echte vluchtelingen van de miljoenen uitkeringszoekers te scheiden. Want 10 jaar in een veilige tent is beter dan dood zijn, maar niet beter dan het toch leven dat ze hadden in Afrika.
censuur :O
  Moderator dinsdag 17 november 2015 @ 09:44:34 #118
8781 crew  Frutsel
pi_157618024
quote:
Kamer wil betere controle op identiteit asielzoekers

De Tweede Kamer wil dat de controle op de identiteit van asielzoekers die naar Nederland komen, wordt verbeterd. De Inspectie Veiligheid en Justitie concludeerde vorige week dat er onvoldoende inzicht is in de identiteit en achtergrond van asielaanvragers.

In het rapport van de inspectie staat dat intensieve controles naar de echtheid van documenten nagenoeg niet plaatsvinden. Ook wordt er te weinig gekeken of een paspoort wel hoort bij de asielzoeker die het document laat zien, zegt een medewerker van de vreemdelingenpolitie: "Over het algemeen zijn er niet zo zeer twijfels over de echtheid van documenten, maar meer over de vraag of de persoon die het in bezit heeft ook bij het document hoort."

De inspectie concludeerde dat bij vluchtelingen zonder papieren niet wordt doorgevraagd waar ze precies vandaan komen. De vreemdelingenpolitie heeft daarnaast te weinig tijd om mensen een tweede keer te verhoren als er twijfels zijn.

Schokkend

VVD-Kamerlid Azmani vindt de conclusies schokkend en wil dat er zo snel mogelijk verbetering komt. Ook PvdA-Kamerlid Recourt vindt de huidige situatie onacceptabel. Hij wil dat ook andere EU-landen maatregelen nemen.

De Tweede Kamer debatteert nog deze week over de aanslagen in Parijs. De controle van asielzoekers komt daar ook ter sprake.
M.a.w. we doen op dit moment maar wat? :{
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:48:56 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157618088
Hoe moeilijk kan het zijn om te zeggen 'we hebben onze handen vol met de huidige groep, er komt niks meer in'. Las gisteren weer een bericht van een burgemeester die het 'beleid' van de regering hekelt, omdat er nog steeds met groepen asielzoekers van sportzaal naar sportzaal gesleept wordt.
Communiceer met Duitsland en België dat zij geen treinen en bussen met extra asielzoekers onze kant op sturen.

De grenzen hoeven helemaal niet letterlijk dicht, die asielzoekers komen helemaal niet over landweggetjes Nederland binnengelopen, maar worden gewoon netjes per bus/trein de grens over gereden. Maak afspraken met je buurlanden, maak wat extra mensen vrij voor die controles en je bent al een heel eind.
pi_157618901
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
De grenzen hoeven helemaal niet letterlijk dicht, die asielzoekers komen helemaal niet over landweggetjes Nederland binnengelopen, maar worden gewoon netjes per bus/trein de grens over gereden. Maak afspraken met je buurlanden, maak wat extra mensen vrij voor die controles en je bent al een heel eind.
Uiteindelijk moet dat wel. Als ze op de drukkere overgangen worden tegengehouden, gaan ze over de rustige weggetjes. Dat zag je ook toen ze in Hongarije de boel gingen sluiten. Ze liepen op een gegeven moment gewoon over de spoorlijn.

Grenscontroles invoeren betekent ook landweggetjes afsluiten. Het is niet anders. Geen probleem. Die weggetjes liepen vroeger ook gewoon dood.

Veel mensen roepen dat terroristen niet worden tegengehouden door grenscontroles. Dat klopt. Die zijn slim genoeg om er doorheen te glippen. Waar het om gaat is dat we alle asielzoekers tegen moeten houden. De aanslagen zijn veroorzaakt doordat wij het geweld uit achterlijke landen hebben geïmporteerd.

Als we asielzoekers bij de grens al tegenhouden, dan hoeven we geen aanvragen te behandelen: Ze kunnen direct naar de grenspost van onze Duitse of Belgische buren terug. Aangezien dat voor de Duitsers en Belgen een hoop gedoe geeft, gaan zij hun grenzen ook bewaken, enz.. en uiteindelijk komt er geen illegaal Europa maar binnen. Probleem is nu dat landen de illegalen gewoon kunnen doorlaten zonder er zelf last van te hebben. Nederland, Zweden en Duitsland zijn de pineut.

[ Bericht 8% gewijzigd door JanKorteachternaam op 17-11-2015 10:53:52 ]
  dinsdag 17 november 2015 @ 12:07:04 #121
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157620493
Het zal er uiteindelijk wel op uit draaien dat de Oost-Europese landen de grenzen dichtgooien en de stroom zodoende indamt.
Fade to Black
pi_157622016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:07 schreef Achterhoker het volgende:
Het zal er uiteindelijk wel op uit draaien dat de Oost-Europese landen de grenzen dichtgooien en de stroom zodoende indamt.
Klopt. Het is typisch voor West-Europa. Ze weten dat harde maatregelen genomen moeten worden maar willen zelf niet de handen vuil maken. Daarom betalen ze ook Erdogan om wel een groot hek neer te zetten maar willen ze zelf geen hek bouwen want dat is onmenselijk.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:23:07 #123
38496 Perrin
pi_157622120
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

Klopt. Het is typisch voor West-Europa. Ze weten dat harde maatregelen genomen moeten worden maar willen zelf niet de handen vuil maken. Daarom betalen ze ook Erdogan om wel een groot hek neer te zetten maar willen ze zelf geen hek bouwen want dat is onmenselijk.
Slappe ruggengraat en wapperend vingertje.
  Forum Admin dinsdag 17 november 2015 @ 13:25:19 #124
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_157622165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

En al die wereldverbeteraars hier op het forum maar janken dat dat onmenselijk is, niet mag, oneerlijk is terwijl ze zelf rondlopen met telefoons/kledij/elektronica die geproduceerd is mede dankzij uitbuiting en oneerlijk gedrag :')

We zijn een hypocriet zooitje. Laten we gewoon eerlijk zijn, andere mensen boeit ons geen hol ^O^
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:28:11 #125
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157622218
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

We zijn een hypocriet zooitje. Laten we gewoon eerlijk zijn, andere mensen boeit ons geen hol ^O^
Wat mij betreft bouwen ze dan ook een chinese muur om de hordes tegen te houden. Er is altijd wel ergens leed op aarde
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_157622256
http://www.dumpert.nl/med(...)e_faalt_keihard.html

Mooi fragment van dumpert. Directeur AIVD zegt documenten te controleren en dingen uit te zoeken. Maar kan niets garanderen qua terrorisme.

Deskundige zegt dat een piloot onder Assad of een terrorist van IS zich voor kan doen als kok en dat het vrijwel onmogelijk is om uit te zoeken of het klopt.
  Forum Admin dinsdag 17 november 2015 @ 13:36:24 #127
pi_157622353
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:30 schreef luxerobots het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_faalt_keihard.html

Mooi fragment van dumpert. Directeur AIVD zegt documenten te controleren en dingen uit te zoeken. Maar kan niets garanderen qua terrorisme.

Deskundige zegt dat een piloot onder Assad of een terrorist van IS zich voor kan doen als kok en dat het vrijwel onmogelijk is om uit te zoeken of het klopt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:28 schreef Proximo het volgende:

[..]

Wat mij betreft bouwen ze dan ook een chinese muur om de hordes tegen te houden. Er is altijd wel ergens leed op aarde
Daarom dus, maar zelfs na een aanslag waarbij blijkbaar een van de daders als vluchteling binnen gekomen is nemen we nog hordes kansloze jonge islamitische mannen op. Los van de andere problemen die ze veroorzaken.

Men wil niet. En allemaal ''geschokt'' zijn als er straks tegengeluiden gaan komen in de vorm van rechts extremisme (lees, kant en klaar racisme tegen alles wat een kleurtje heeft)

De polarisatie vormen we zelf.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_157622424
Dus IND, COA en politie zeggen dat ze "alle mensen zorgvuldig controleren" terwijl de tweede kamer zegt dat dat onzin is. Dit zag je al van mijlenver aankomen natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobbieRonald op 17-11-2015 13:47:15 ]
pi_157622429
Ik vind die discussie over grenscontroles populistisch. De grenzen kunnen helemaal niet meer dicht. We hebben meer dan duizend kilometer grens. Wil je dat allemaal afsluiten?

Douaniers naar weilanden, bossen, landweggetjes en dorpjes sturen? Iedereen die de grens over wil in de file? Nederlanders die in Duitsland werken of Belgen die een kop koffie komen drinken in ons land ook maar controleren?

Natuurlijk kan je slimme grenscontroles houden. Patrouilleren op basis van inlichtingen. En de grenzen sluiten als je een belangrijke terrorist op wil sporen.

Asielzoekers komen hier toch wel binnen. We nodigen ze eigenlijk zelf uit. Ze krijgen hier een procedure, en de meerderheid krijgt vervolgens een uitkering en voorrang op een sociale huurwoning. Ze komen hier voor onze welvaart, uitkeringen, huurhuizen en prima gezondheidszorg. En ik geef ze geen ongelijk, ik zit ook liever veilig in Nederland dan veilig in Turkije.

In Tsjechië kloppen 2.000 asielzoekers aan. In Nederland meer dan 66.000. Verklaar dat verschil maar eens. Als er geen sociale voorzieningen zijn, of als ze er geen recht op hebben, komen ze helemaal niet. Het klinkt hard, maar zo werkt het in de hele wereld.
pi_157623111
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:41 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind die discussie over grenscontroles populistisch. De grenzen kunnen helemaal niet meer dicht. We hebben meer dan duizend kilometer grens. Wil je dat allemaal afsluiten?
Waarom is de grenzen dicht populistisch, tuurlijk kunnen de grens dicht.
25 jaar geleden stonden er bij de grensovergangen met Duitsland ook nog slagbomen hoor.
Ik heb dat nog meegemaakt, de bomen stonden omhoog en de douanier zwaaide vanachter zijn raam dat je mocht doorrijden, maar er was wel volk aanwezig.

Hele grote delen van de grens kun je natuurlijk gewoon over een slootje springen of het is een aaneengesloten natuurgebied.
Maar als je controle hebt op de snelwegen, provinciale wegen en bij de internationale treinen dan pak je er al heel wat uit.
Dan is de drempel om NL in te gaan al weer wat groter.

Je hebt natuurlijk ook gelijk dat de voorzieningen die ze krijgen ook als een rode lap op een stier werken.
Het klimaat in Griekenland, Spanje of Portugal is flink beter voor de gemiddelde Eritreer, Irakees, Syrier of Afghaan, maar daar krijgen ze niet zo veel natuurlijk.
pi_157624491
quote:
Asielzoekers zijn het zat: demonstratie op Markt Den Bosch vanwege ‘slechte omstandigheden’

DEN BOSCH - Meer dan veertig asielzoekers demonstreren dinsdag op de Markt in Den Bosch uit ontevredenheid over de ‘slechte leefomstandigheden’ in het asielzoekerscentrum in Rosmalen. De politie staat uit voorzorg op linie voor het stadhuis.

De asielzoekers klagen al weken over de voorzieningen in het noodopvangcentrum op het terrein van Autotron in Rosmalen. Ze vinden dat het er te koud is, dat ze weinig te eten krijgen en dat ze niets te doen hebben.

http://www.omroepbrabant.(...)Bosch+vanwege+‘slechte+omstandigheden’.aspx
:W :W
  dinsdag 17 november 2015 @ 16:46:41 #132
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157626104
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 15:35 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Te koud en *kans* op verveling

:')
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:34:59 #133
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157627021
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:44 schreef Frutsel het volgende:
De inspectie concludeerde dat bij vluchtelingen zonder papieren niet wordt doorgevraagd waar ze precies vandaan komen. De vreemdelingenpolitie heeft daarnaast te weinig tijd om mensen een tweede keer te verhoren als er twijfels zijn.
Dus omdat ze te weinig mankracht hebben om ook maar een paar uur aan die lui te besteden, mogen ze blijven? Dat ze de komende decennia per persoon vele honderdduizenden euro's kosten aan uitkeringen en toeslagen maakt blijkbaar niet uit? Ik zou zeggen, als je de mankracht al niet hebt om te controleren wie er binnenkomt, laat ze dan niet binnen!
pi_157634968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:07 schreef Achterhoker het volgende:
Dat denk ik niet. Zonder open grenzen in Oost-Europa worden wij nog steeds overspoeld door illegalen. Ze hoeven namelijk niet door Oost-Europa. Nu Hongarije de grens dicht heeft, zijn alle routes door Oost-Europa al niet meer aantrekkelijk. Ik bedoel dan het voormalig Warschaupact.

Als ook de landen van het voormalig Joegoslavië het tuig tegenhouden, dan wordt het een ander verhaal: Dan wordt de route via Griekenland onmogelijk. Servië stuurt ze vooralsnog door. Een geniale actie: Wij zijn medeplichtig aan een ongekende misdaad tegen het Servische volk, namelijk hun hoofdstad bombarderen omwille van islamitisch tuig in de opstandige provincie Kosovo. De Serviërs geven ons nu een koekje van eigen deeg door hetzelfde soort tuig, hordes jonge islamitische mannen, door te sturen naar West-Europa. Voor ons rampzalig, vanuit de Serviërs gezien begrijpelijk.

Het kan wel veranderen als Slovenië de boel gaat afsluiten. Dan blijven ze in Kroatië hangen, zal Kroatië noodgedwongen de grenzen sluiten en dan zit er voor Servië niets anders op dan hetzelfde doen. Dat zou heel positief wezen. Maar dan nog blijft de route over zee naar Italië en Spanje over. Zolang Frontex als een loods-dienst fungeert, en die zgn. 'vluchtelingen' niet onmiddellijk terug op de Afrikaanse kust worden gedumpt, houdt het niet op.

Wat wel het voordeel is van de gesloten grenzen in Oost-Europa is dat ze een stevig statement maken, dat ze bijdragen aan het uiteenvallen van de EU en Schengen en het belangrijkst: Dat Oost-Europa islam-vrij en monocultureel blijft.

NB. Met "grenzen dichtgooien" en "gesloten grenzen" wordt eigenlijk bedoeld gecontroleerde grenzen. Met geldige papieren kun je de grens gewoon passeren. Gesloten grenzen zijn bijna nergens, en zeker niet in Europa.

[ Bericht 2% gewijzigd door JanKorteachternaam op 17-11-2015 21:56:12 ]
pi_157635569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 15:35 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Het zoveelste bewijs dat we hier niet met vluchtelingen te maken hebben.
pi_157635661
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus omdat ze te weinig mankracht hebben om ook maar een paar uur aan die lui te besteden, mogen ze blijven? Dat ze de komende decennia per persoon vele honderdduizenden euro's kosten aan uitkeringen en toeslagen maakt blijkbaar niet uit? Ik zou zeggen, als je de mankracht al niet hebt om te controleren wie er binnenkomt, laat ze dan niet binnen!
Ook al doe je de controles goed, mensen zonder papieren kun je niet controleren. En veel vluchtverhalen kun je niet checken. En hoe bewijs je of iemand echt homo is?

Daarom: Opvang uitsluitend in de regio. Dan is er geen reden om te liegen, want opvang in de regio zoek je alleen op als je echt in gevaar bent. En na de tijd ga je weer weg. Dat we in Nederland al 70 jaar geen conflicten nabij onze grenzen hebben, betekent ook dat we hier al 70 jaar geen vluchtelingen hoeven op te vangen. Mazzeltje voor ons. Jammer dat regeringen toch al die uitvreters hebben binnen gelaten, die hier niets te zoeken hebben, want vluchten doe je niet naar een land dat duizenden kilometers verderop ligt.
pi_157635789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hele grote delen van de grens kun je natuurlijk gewoon over een slootje springen of het is een aaneengesloten natuurgebied.
Maar als je controle hebt op de snelwegen, provinciale wegen en bij de internationale treinen dan pak je er al heel wat uit.
Dan is de drempel om NL in te gaan al weer wat groter.
Je zult zien dat ze dan door die natuurgebieden ons lang binnendringen. Maar met een hek en patrouilles kom je een heel eind.

quote:
Je hebt natuurlijk ook gelijk dat de voorzieningen die ze krijgen ook als een rode lap op een stier werken.
Het klimaat in Griekenland, Spanje of Portugal is flink beter voor de gemiddelde Eritreer, Irakees, Syrier of Afghaan, maar daar krijgen ze niet zo veel natuurlijk.
Immigranten uitsluiten van sociale zekerheid. De uit algemene middelen betaalde voorzieningen alleen voor Nederlanders. En Nederlander kun je alleen worden als je minstens 15 jaar in Nederland belasting betaalt en je dubbele paspoort inlevert.
pi_157636684
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Dus IND, COA en politie zeggen dat ze "alle mensen zorgvuldig controleren" terwijl de tweede kamer zegt dat dat onzin is. Dit zag je al van mijlenver aankomen natuurlijk.
Bijna 12.000 asielzoekers zonder papieren

In de eerste negen maanden van dit jaar konden 11.620 asielzoekers geen identiteitsbewijs overleggen. Dat staat in antwoorden van het ministerie van Veiligheid en Justitie op vragen uit de Tweede Kamer.

Van alle asielaanvragen die worden gedaan, wordt 70 procent ingewilligd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)nder_papieren__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157637048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Van alle asielaanvragen die worden gedaan, wordt 70 procent ingewilligd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)nder_papieren__.html
Er wordt regelmatig op dit forum geroepen dat Nederland heel streng is. Dit bericht toont het tegenovergestelde.
pi_157649719
Otterlo stemt over komst asielzoekers: 1445 tegen, 20 voor

De verhoudingen in Otterlo over de komst van 600 asielzoekers zijn duidelijk, voor wie afgaat op de enquête die dinsdag werd gehouden. Vrijwel iedereen die kwam stemmen in het dorpshuis koos voor 'oneens'. Einduitslag: 1445 stemmen tegen, 20 voor.

De inwoners van het Veluwse dorp konden hun mening geven over de plannen voor het huisvesten van 600 asielzoekers op recreatiepark De Lindehof. Veel bewoners vinden het aantal asielzoekers te hoog.

De peiling werd georganiseerd door Dorpsvereniging Otterlo's Belang en de ondernemersvereniging. De uitslag van de enquête wordt woensdagavond tijdens de bewonersbijeenkomst aangeboden aan de gemeente.

Andere locatie
De organisatie zegt dat zo'n grote opkomst wel was verwacht en dat zoveel mensen ook naar de bewonersavond in Ede komen. Die zou aanvankelijk worden gehouden in Otterlo, maar de gemeente besloot vanwege de verwachte opkomst uit te wijken naar De Schuilplaats in Ede. Voor de bewoners worden pendelbussen ingezet.
http://www.omroepgelderla(...)s-1445-tegen-20-voor
pi_157649791
Dit is hoeveel draagvlak er dus is in Nederland voor opvang van asielzoekers. Duidelijker kan niet.

En het gaat hier dus gewoon om een stemming onder alle bewoners. Geen enkele stem komt van buiten het dorp.
pi_157649794
quote:
Asielzoeker dreigde uit telefoonmast te springen

Op vluchtelingenkamp Heumensoord (bij Nijmegen) is woensdagmiddag een man in een telefoonmast geklommen waarna hij dreigde naar beneden te springen. Bewakers van het kamp konden voorkomen dat de man daadwerkelijk sprong door op hem in te praten.

Volgens omstanders zou de actie van de man een wanhoopsdaad zijn.Hij zou aandacht willen voor zijn situatie en voor het feit dat hij al enige tijd aan het wachten was op een verblijfsvergunning.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers is met de man in gesprek om te horen wat er aan de hand is er wat er aan gedaan kan worden

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)st-te-springen.dhtml
pi_157651035
NOS twitterde op woensdag 18-11-2015 om 16:52:36 Als er echt geen ruimte meer is voor asielzoekers, zou een uiterste noodmaatregel zijn om ze op straat te zetten: https://t.co/VExaJvWbgb reageer retweet
  woensdag 18 november 2015 @ 17:52:27 #144
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157652336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:03 schreef Houtenbeen het volgende:
Op vluchtelingenkamp Heumensoord (bij Nijmegen) is woensdagmiddag een man in een telefoonmast geklommen waarna hij dreigde naar beneden te springen
Dreigementen van illegalen zouden in alle gevallen met geweld beantwoord moeten worden. En chantage zou direct uitzetting moeten betekenen.
  woensdag 18 november 2015 @ 17:56:26 #145
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157652413
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:03 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

In een rechtvaardige samenleving zou dit sujet al zijn kansen hebben verspeeld op een verblijfsvergunning. In Nederland heeft de beste man zojuist een nieuwe televisie en extra zakgeld gewonnen.
pi_157652474
quote:
Polen wil geen migranten meer vanwege 'Parijs

Polen wil zich niet langer houden aan de afspraak met Brussel om vluchtelingen op te nemen, nu Parijs is getroffen door een reeks terroristische aanslagen. Dat heeft de aankomend minister van Europese Zaken, Konrad Szymanski, gezegd in een commentaar in Poolse media.

Maandag treedt de nieuwe Poolse regering aan van de conservatieve, eurosceptische partij Recht en Rechtvaardigheid, die bij de verkiezingen eerder deze maand de meerderheid veroverde.

"Geen politieke mogelijkheid"

Szymanski schrijft dat hij het niet eens is met de toezegging van de huidige regering om 6500 migranten onderdak te verlenen. "Nu, in het licht van de tragische gebeurtenissen in Parijs, zien we geen politieke mogelijkheden om de afspraak na te komen", aldus de minister-in-spé.

Bij meer lidstaten in Midden-en Oost-Europa bestaat weerstand tegen de verplichte quota waarmee Brussel vluchtelingen wil herverdelen over Europa.

Bron: http://nos.nl/artikel/206(...)-vanwege-parijs.html

Eat that Merkel.. :W Niet alle moslims zijn terroristen, maar met alle mogelijk grote problemen die je kan binnen halen begrijp ik het volkomen als landen waar nauwelijks moslims wonen dat graag zo willen houden.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 19 november 2015 @ 11:13:12 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157666283
Servie en Macedonie willen gaan schiften aan hun grens.

http://www.telegraaf.nl/b(...)oom_migranten__.html
  donderdag 19 november 2015 @ 11:18:36 #148
78780 deedeetee
pi_157666350
We komen er wel, iedereen begint ze spuugzat te worden. En door hun eigen (wan)gedrag durven steeds meer mensen er voor uit te komen dat ze hier beslist NIET welkom zijn.
pi_157691175
Geen vluchtelingen bij premier in de wijk

De gemeente Den Haag ziet voorlopig af van vluchtelingenopvang in de voormalige Prinses Julianakazerne in de deftige wijk Benoordenhout.

Dat heeft wethouder Joris Wijsmuller bekendgemaakt. Hij laat weten dat Den Haag zich nu volledig richt op huisvesting van statushouders in het oude ministerie van Sociale Zaken.

De eventuele komst van vluchtelingen naar de Julianakazerne, gelegen in de wijk van onder andere minister-president Rutte en oud-minister Brinkhorst, stuitte op fel verzet van de VVD binnen het college en de gemeenteraad.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_bij_premier__.html
  Forum Admin vrijdag 20 november 2015 @ 13:51:47 #150
pi_157691662
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geen vluchtelingen bij premier in de wijk

De gemeente Den Haag ziet voorlopig af van vluchtelingenopvang in de voormalige Prinses Julianakazerne in de deftige wijk Benoordenhout.

Dat heeft wethouder Joris Wijsmuller bekendgemaakt. Hij laat weten dat Den Haag zich nu volledig richt op huisvesting van statushouders in het oude ministerie van Sociale Zaken.

[ afbeelding ]

De eventuele komst van vluchtelingen naar de Julianakazerne, gelegen in de wijk van onder andere minister-president Rutte en oud-minister Brinkhorst, stuitte op fel verzet van de VVD binnen het college en de gemeenteraad.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_bij_premier__.html
Typisch. Stelletje flikkers. Volksverraad, verlakkerij en dommigheid. Kutpartij :r
pi_157691832
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Typisch. Stelletje flikkers. Volksverraad, verlakkerij en dommigheid. Kutpartij :r
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:41:51 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157692770
900.000 migranten naar Duitsland. Maar Merkel schafft das! ^O^

http://www.telegraaf.nl/b(...)ten_Duitsland__.html
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:47:47 #153
78780 deedeetee
pi_157694345
houd alles tegen anders heeft het geen zin
Alsof er geen valse paspoorten bestaan. Alsof er geen sluipwegen zijn. Alsof we de terroristen niet allang binnen de EU hebben.
Geld verspillen.....
pi_157694413
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:47 schreef deedeetee het volgende:
Alsof er geen valse paspoorten bestaan. Alsof er geen sluipwegen zijn. Alsof we de terroristen niet allang binnen de EU hebben.
Geld verspillen.....
De landsgrenzen van alle EU-landen zijn dus even sterk als de zwakste schakel. Zolang de binnengrenzen een gatenkaas blijven heeft dit plan geen effect.
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:56:55 #155
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157702254
quote:
Geld verspillen.....
"''Het is belangrijk dat we veel beter te weten komen wie het Schengengebied binnenkomt'', zei Van der Steur na de vergadering. ''Nu gaan mensen onopgemerkt heen en weer over de grens.'' Het gaat overigens niet alleen om criminelen en terroristen. Ook de screening van vluchtelingen schiet volgens de minister tekort."
Hoe kan het toch dat ze moeten "vergaderen" over grensbewaking? :N :N
Dat had er allang moeten zijn! En het heeft ook bar weinig zin om eerst enkele miljoenen ongeregistreerde illegalen binnen te laten en vervolgens wel te controleren, dan moeten die miljoenen illegalen nog worden opgespoort en gedeporteerd.
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:11:20 #156
78780 deedeetee
pi_157702775
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"''Het is belangrijk dat we veel beter te weten komen wie het Schengengebied binnenkomt'', zei Van der Steur na de vergadering. ''Nu gaan mensen onopgemerkt heen en weer over de grens.'' Het gaat overigens niet alleen om criminelen en terroristen. Ook de screening van vluchtelingen schiet volgens de minister tekort."
Hoe kan het toch dat ze moeten "vergaderen" over grensbewaking? :N :N
Dat had er allang moeten zijn! En het heeft ook bar weinig zin om eerst enkele miljoenen ongeregistreerde illegalen binnen te laten en vervolgens wel te controleren, dan moeten die miljoenen illegalen nog worden opgespoort en gedeporteerd.
Ze kunnen het geld veel beter gebruiken om migranten tegen te houden/ bij de grens terug te sturen. . Dát is IMO grensbewaking. Niet valse paspoortjes gaan bekijken of de foto gaan vergelijken met de persoon en dat soort zinloze bezigheden. Met die grote toestroom is dat immers onbegonnen werk. Dweilen met de kraan wijd open.
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:14:06 #157
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157702892
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze kunnen het geld veel beter gebruiken om migranten tegen te houden/ bij de grens terug te sturen. . Dát is IMO grensbewaking. Niet valse paspoortjes gaan bekijken of de foto gaan vergelijken met de persoon en dat soort zinloze bezigheden. Met die grote toestroom is dat immers onbegonnen werk. Dweilen met de kraan wijd open.
Het zijn uiteindelijk nog de Balkan- en Oostbloklanden die nog iets doen. Die doen tenminste alvast een soort van voorselectie aan de poort.
Fade to Black
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:21:47 #158
78780 deedeetee
pi_157703272
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:14 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Het zijn uiteindelijk nog de Balkan- en Oostbloklanden die nog iets doen. Die doen tenminste alvast een soort van voorselectie aan de poort.
En die zijn niet bang om op te treden. Het is me een raadsel waarom de migranten hier met fluwelen handschoentjes moeten worden aangepakt.
pi_157704906
Mensen komen nu uit alle windstreken, van Pakistan tot Iran tot Bangladesh. Grote groepen mensen uit landen die niet verder mogen, staan voor de Macedonische grens en ze weigeren terug te gaan.
  vrijdag 20 november 2015 @ 22:41:18 #160
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157706018
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:11 schreef deedeetee het volgende:
Sowieso zouden de enige mensen die daar de grens over komen lokale bewoners mogen zijn. Zeg maar zoals een Noor die naar Zweden rijdt, of een Rus die even in Finland gaat winkelen. Zodra ze vanuit 12 landen verder komen weet je gewoon dat ze niet meer opdonderen als ze geen retourticket hebben en niet per vliegtuig komen.
  zaterdag 21 november 2015 @ 09:35:42 #161
78780 deedeetee
pi_157711465
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 22:07 schreef Loekie1 het volgende:
Mensen komen nu uit alle windstreken, van Pakistan tot Iran tot Bangladesh. Grote groepen mensen uit landen die niet verder mogen, staan voor de Macedonische grens en ze weigeren terug te gaan.
Gewoon laten staan en negeren. Als ze honger krijgen vertrekken ze wel weer.
pi_157716261
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 09:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Een harde optie, maar de enige die werkt. Ik zou wel proberen te adverteren in de landen van herkomst dat het geen zin heeft om hierheen te komen. Voorkomen is beter dan genezen.

Ik blijf het debiel vinden dat het slappe beleid een grote inkomstenbron vormt voor de mensensmokkelaars. Ik denk dat ze Merkel zeer dankbaar zijn voor de handel die ze nu hebben kunnen opzetten.
pi_157731724
Net op NOS journaal, reportage bij een of andere oost-europese grens.
Een Pakistaanse vluchteling migrant, aan het woord.

Het word steeds gekker, Pakistan, India, Bangladesh, ze komen overal weg 8)7
  zondag 22 november 2015 @ 01:35:29 #164
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157732755
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 00:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Net op NOS journaal, reportage bij een of andere oost-europese grens.
Een Pakistaanse vluchteling migrant, aan het woord.

Het word steeds gekker, Pakistan, India, Bangladesh, ze komen overal weg 8)7
Niets aan de hand mensen, aldus links.
Fade to Black
pi_157733325
quote:
Geld verspillen.....
Ze komen nu pas met controles van buitengrenzen? Dat had allang gemoeten, daar is het hele idee van :r Schengen :r op gebaseerd.

Ze lopen hopeloos achter de feiten aan. De enige oplossing is geen enkele niet-westerse allochtoon nog binnenlaten en alle niet-westerse allochtonen zonder verblijfsstatus onmiddellijk deporteren uit Europa.
pi_157733338
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 01:35 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Niets aan de hand mensen, aldus links.
Het komt door
- Wilders
- Kolonisatie
- Slavernij
- Zwarte Piet
- Het kapitalisme
- Klimaatverandering
- Vleesteters
- Blanken
- White privilege
- Wilders
- Amerika
- Militaire operaties
- Discriminatie
- Racisme
- Geen trapveldje
- Geen buurthuis
- De banken
- Te lage uitkeringen
- Rita Verdonk
- Harteloos asielbeleid

En dus is de hele wereld welkom.

Aldus links.
pi_157733346
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 09:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Exact! Dat kunnen wij ook doen bij de lieden die onze grens bereiken. Grensposten bouwen, alles controleren en geen niet-westerse mensen doorlaten. Ze gaan vanzelf terug. Als je illegaal naar Nederland kunt reizen, dan kun je ook illegaal terug in je thuisland komen.
pi_157733770

Geen of valse papieren, dit is toch nooit meer goed te controleren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 22 november 2015 @ 08:37:21 #169
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157733960
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 03:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ze komen nu pas met controles van buitengrenzen? Dat had allang gemoeten, daar is het hele idee van :r Schengen :r op gebaseerd.

Ze lopen hopeloos achter de feiten aan. De enige oplossing is geen enkele niet-westerse allochtoon nog binnenlaten en alle niet-westerse allochtonen zonder verblijfsstatus onmiddellijk deporteren uit Europa.
Gezond verstand ontbreekt bij politici... Als ze 15 jaar geleden grenscontroles hadden ingesteld, zouden ze nu niets hebben om zich belangrijk over te voelen :r

Het is hoog tijd om de bezem door Europa te halen, en alle illegalen, uitkeringszoekers en wannabe terroristen te deporteren. Bij twijfel: d'r uit!
pi_157734133
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 08:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gezond verstand ontbreekt bij politici... Als ze 15 jaar geleden grenscontroles hadden ingesteld, zouden ze nu niets hebben om zich belangrijk over te voelen :r

Het is hoog tijd om de bezem door Europa te halen, en alle illegalen, uitkeringszoekers en wannabe terroristen te deporteren. Bij twijfel: d'r uit!
Nazi! Fascist! Xenofoob! PVV'er! Vuile NSB'er! Racist!
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_157734294
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 08:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daarvoor is het al te laat. Het paard van Troje is binnengehaald, die krijg je er echt niet meer uit.

Het bewaken van de buitengrenzen is gebaseerd op een utopie. De verdeelsleutel heeft gefaald. Oost-Europese landen nemen uit veiligheidsrisico geen immigranten meer op terwijl politici als Samson onze grenzen onbeperkt open wil blijven zetten.
  zondag 22 november 2015 @ 10:00:52 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157734413
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 09:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarvoor is het al te laat. Het paard van Troje is binnengehaald, die krijg je er echt niet meer uit.

Het bewaken van de buitengrenzen is gebaseerd op een utopie. De verdeelsleutel heeft gefaald. Oost-Europese landen nemen uit veiligheidsrisico geen immigranten meer op terwijl politici als Samson onze grenzen onbeperkt open wil blijven zetten.
Samsom haalt er nog graag jaarlijks 60-100K kansloze onderlagen bij in een toch al overvol land. De sukkel.

Overstappen op een Greencard-systeem en alleen nog gecontroleerde (arbeids)migratie toestaan. Mensen uit Syrië, Iran en Pakistan mogen hier best naartoe komen, maar ze moeten wel aantoonbaar een opleiding/werk hebben of dat in elk geval heel snel weten te vinden. Weer massaal geld uitgeven aan allerlei zogenaamde integratietrajecten heeft geen enkele zin.
pi_157737496
Voor het eerst deze winter hevige sneeuwval in Duitsland

pi_157751562

Ze staan alweer te gillen op de grens Griekenland / Macedonië
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_157768212
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 09:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg. We kunnen alle mensen die nu nog geen (permanente) verblijfsvergunning hebben sowieso Europa uit deporteren. Daarnaast alle illegalen actief opsporen en uitzetten. Wat hier al wonen kunnen we niet uitzetten en levert onmenselijke situaties op. Wat wel kan is stoppen met de multiculturele samenleving, het verbieden van opvallende moskeeën en hoofddoekjes in openbare functies. Mensen die zich niet willen aanpassen worden zo geprikkeld om zelf te vertrekken. Kindregelingen en huurtoeslag voor grote woningen afschaffen om zo de gezinsgrootte van allochtonen terug te dringen. Wat er dan nog overblijft, daar valt prima mee (samen) te leven.
pi_157768237
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 21:48 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ]

Ze staan alweer te gillen op de grens Griekenland / Macedonië
De media zal ze wel weer neerzetten als vluchtelingen.
  maandag 23 november 2015 @ 19:17:07 #177
22565 asco
Los in deze tent
pi_157768597
Wat een achterlijke tijd is dit. Een hoop mensen zullen
duizelig zijn van het omdraaien in hun graf.
  maandag 23 november 2015 @ 19:50:06 #178
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157769623
Ik ben helemaal niet tegen het helpen van mensen, maar dit lijkt wel op exponentiële groei, sneeuwbaleffect totdat heel de derdewereld zijn koffers heeft gepakt. http://www.telegraaf.nl/b(...)ten_Duitsland__.html
  maandag 23 november 2015 @ 19:52:14 #179
38496 Perrin
pi_157769696
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 19:50 schreef tfors het volgende:
Ik ben helemaal niet tegen het helpen van mensen, maar dit lijkt wel op exponentiële groei, sneeuwbaleffect totdat heel de derdewereld zijn koffers heeft gepakt. http://www.telegraaf.nl/b(...)ten_Duitsland__.html
Bizar.
pi_157771610
Pakistan: vliegtuigen uit EU met asielzoekers mogen niet landen

De Pakistaanse autoriteiten staan niet langer toe dat asielzoekers die via Pakistan naar de EU zijn gereisd, weer teruggestuurd worden. Vliegtuigen uit EU-landen met afgewezen vluchtelingen aan boord mogen niet meer in Pakistan landen, heeft minister van Binnenlandse Zaken Nisar verklaard.

Als dat tóch gebeurt, zal de verantwoordelijke luchtvaartmaatschappij hard worden aangepakt, aldus Nisar.

Daarbij gaat het niet alleen om Pakistanen, maar bijvoorbeeld ook om Afghanen. Vorig jaar heeft de EU duizenden asielzoekers teruggestuurd naar Pakistan.

Minister Nisar deed zijn scherpe uitspraken na een onderhoud met Europees Commissaris voor migratiezaken Avramopoulos. Die was naar Islamabad gereisd om Pakistan ertoe te bewegen zich te houden aan het terugkeerakkoord uit 2009.

Daarin beloofde Pakistan afgewezen vluchtelingen die via Pakistan waren gereisd, weer terug te nemen.

Geen grondig onderzoek
Vorige week werd duidelijk dat Pakistan deze afspraak heeft opgeschort. Volgens de Pakistaanse autoriteiten deporteert de EU Pakistanen, zonder dat er grondig onderzoek aan vooraf is gegaan.

Ook de kwalificatie 'potentiële terrorist' waarmee sommige afgewezen asielzoekers op het vliegtuig naar Pakistan zijn gezet, is volgens Nisar "onacceptabel".

Hij voegde eraan toe dat de EU-lidstaten deze mensen dan maar zelf moeten berechten.

Vanwege de vluchtelingencrisis is Brussel er veel aan gelegen om afgewezen asielzoekers snel terug te sturen naar hun land van herkomst.
http://nos.nl/artikel/207(...)gen-niet-landen.html
pi_157771735
Pakistan gooit gewoon de grenzen dicht en hier zijn er gewoon domme schapen die nog steeds met droge ogen beweren dat Nederland dat niet kan. Hoe fucking naief kan je zijn als linkse policor gutmensch.
  maandag 23 november 2015 @ 21:01:17 #182
78780 deedeetee
pi_157771748
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 20:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De Pakistaanse autoriteiten staan niet langer toe dat asielzoekers die via Pakistan naar de EU zijn gereisd, weer teruggestuurd worden. Vliegtuigen uit EU-landen met afgewezen vluchtelingen aan boord mogen niet meer in Pakistan landen, heeft minister van Binnenlandse Zaken Nisar verklaard.

Als dat tóch gebeurt, zal de verantwoordelijke luchtvaartmaatschappij hard worden aangepakt, aldus Nisar.

Daarbij gaat het niet alleen om Pakistanen, maar bijvoorbeeld ook om Afghanen. Vorig jaar heeft de EU duizenden asielzoekers teruggestuurd naar Pakistan.

Minister Nisar deed zijn scherpe uitspraken na een onderhoud met Europees Commissaris voor migratiezaken Avramopoulos. Die was naar Islamabad gereisd om Pakistan ertoe te bewegen zich te houden aan het terugkeerakkoord uit 2009.

Daarin beloofde Pakistan afgewezen vluchtelingen die via Pakistan waren gereisd, weer terug te nemen.

Geen grondig onderzoek
Vorige week werd duidelijk dat Pakistan deze afspraak heeft opgeschort. Volgens de Pakistaanse autoriteiten deporteert de EU Pakistanen, zonder dat er grondig onderzoek aan vooraf is gegaan.

Ook de kwalificatie 'potentiële terrorist' waarmee sommige afgewezen asielzoekers op het vliegtuig naar Pakistan zijn gezet, is volgens Nisar "onacceptabel".

Hij voegde eraan toe dat de EU-lidstaten deze mensen dan maar zelf moeten berechten.

Vanwege de vluchtelingencrisis is Brussel er veel aan gelegen om afgewezen asielzoekers snel terug te sturen naar hun land van herkomst.
Dat is wel heel vreemd. Het zijn hun eigen burgers, waarom zouden wij die hier moeten houden ?
We worden echt voor gekke Henkie versleten.....
pi_157771761
quote:
180.000 _O- x 6 voor de gezinshereniging _O-

Merkel _O- fucking doos.
  maandag 23 november 2015 @ 21:10:57 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157772093
quote:

Geen grondig onderzoek

De EU moet zich gewoon niet laten chanteren door dit soort praatjes. Zegt ook wel iets over de wijze waarop zo'n land haar eigen burgers behandelt. Ze beschuldigen de EU ervan deze asielzoekers 'potentiële toeristen' te noemen, maar tegelijk zijn ze ze zelf liever ook kwijt.

Gewoon keihard negeren dus en anders alle handelsbetrekkingen met zo'n arrogant kutland verbreken.
  maandag 23 november 2015 @ 21:14:01 #185
38496 Perrin
pi_157772201
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De EU moet zich gewoon niet laten chanteren door dit soort praatjes. Zegt ook wel iets over de wijze waarop zo'n land haar eigen burgers behandelt. Ze beschuldigen de EU ervan deze asielzoekers 'potentiële toeristen' te noemen, maar tegelijk zijn ze ze zelf liever ook kwijt.

Gewoon keihard negeren dus en anders alle handelsbetrekkingen met zo'n arrogant kutland verbreken.
Straks moeten we de mensensmokkelaars betalen om die lui allemaal weer terug te smokkelen
pi_157774335
Weinig nieuws m.b.t. vluchtelingen. Het wordt volledig ondergesneeuwd door terreurnieuws over Parijs en de maatregelen in Brussel.
pi_157775748
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Weinig nieuws m.b.t. vluchtelingen. Het wordt volledig ondergesneeuwd door terreurnieuws over Parijs en de maatregelen in Brussel.
Zo werken de media en de politiek profiteert ervan, zo zijn er natuurlijk nof steeds grote problemen met Griekenland, de Banken ,TTIP, falende EU etc. Doordat de media zo een dimensionaal zijn komen de politici er mee weg :{
Exaudi orationem meam
pi_157775941
quote:
Het feit dat er een aantal daders van Parijs als Syrische vluchteling Europa in kwam, maakt het onderdeel van het terreurnieuws.
pi_157776235

Bij de Macedonische grens gaan migranten in hongerstaking om toegang tot de EU af te dwingen.
Macedonië laat alleen nog mensen uit Irak, Syrië en Afghanistan toe.

Ik denk dat de EU wel door de knieën gaat.
  maandag 23 november 2015 @ 23:49:53 #190
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_157776957
Stel je voor dat een Mexicaan voor het grenshek in Tijuana gaat staan schreeuwen en vervolgens z'n mond dicht naait. Denk je dat hij dan meer kans heeft om de VS binnen te komen? Ik dacht het niet.
pi_157777038
quote:
Las ergens dat het vorige week weer 1700 waren in Nederland. Dus op een ongekend hoog niveau. Dijkhoff verwacht, voor wat het waard is, volgend jaar weer meer dan 50,000 asielzoekers.
pi_157777056
quote:

Geen grondig onderzoek

In bijna ieder land op deze wereld wordt er anders tegen humaniteit aangekeken dan in Noord-West-Europa.
pi_157777092
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 23:49 schreef MartijnUK het volgende:
Stel je voor dat een Mexicaan voor het grenshek in Tijuana gaat staan schreeuwen en vervolgens z'n mond dicht naait. Denk je dat hij dan meer kans heeft om de VS binnen te komen? Ik dacht het niet.
Nee, juist een teken dat je met een gestoorde te maken hebt. Lekker buiten laten staan.
pi_157777196
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 23:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Las ergens dat het vorige week weer 1700 waren in Nederland. Dus op een ongekend hoog niveau. Dijkhoff verwacht, voor wat het waard is, volgend jaar weer meer dan 50,000 asielzoekers.
66.000 asielzoekers kloppen hier naar alle waarschijnlijkheid aan. 70% mag blijven en dan komt er nog een uitgestelde stroom met gezinshereniging achteraan. En volgend jaar weer, en het jaar daarop weer en bij elk toekomstig conflict in het Midden-Oosten weer een nieuwe piek.

Dit beleid is niet houdbaar. Maarja, onze leiders hebben dit beleid opgezet en het past mooi bij de internationale verdragen en hun toekomstige carrières.
pi_157777273
quote:

Geen grondig onderzoek

We geven de piloten een parachute mee. Als ze niet mogen landen zijn ze dan alsnog het probleem van Pakistan. Als 3 van die kisten vol landgenoten na een paar uurtjes cirkelen op het land vallen zullen ze toch 'iets' moeten doen voor de eigen bevolking.
pi_157777304
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 23:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik verwacht wel meer :'). In Duitsland zijn er al een miljoen ofzo, niet iedereen krijgt daar asiel. Zou logisch zijn dat ze het dan hier proberen.

Achja tijd zal het zeggen ;)
Why stay small, if you can grow big..
pi_157777347
Het wordt tijd dat landen zaken tegen Duitsland gaan voorbereiden. Project X Germany is nogal uit de hand gelopen, een schadevergoeding voor de Balkanlanden, maar ook voor ons is op z'n plaats.
  dinsdag 24 november 2015 @ 00:55:30 #198
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157777639
  dinsdag 24 november 2015 @ 00:57:10 #199
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157777838
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:01 schreef deedeetee het volgende:
Dat is wel heel vreemd. Het zijn hun eigen burgers, waarom zouden wij die hier moeten houden ?
Ontzettend raar inderdaad, ze willen hun eigen burgers niet eens meer accepteren.
Gewoon chantage dit.
pi_157777848
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En uiteraard geen sancties.
Net zoals Afrika: Belonen met miljarden euro's in plaats van keihard aanpakken.
pi_157777927
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 23:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In bijna ieder land op deze wereld wordt er anders tegen humaniteit aangekeken dan in Noord-West-Europa.
Dat is onze grootste zwakte. Humaniteit is goed, maar gericht op het eigen volk en niet op het binnenhalen van mensen van elders.
pi_157777956
quote:
quote:
Met nog vijf weken dit jaar te gaan, zijn er momenteel al 938.000 mensen geregistreerd.
+290.000 ongeregistreerd.

quote:
Bundesamt ratlos: 290.000 unregistrierte Flüchtlinge in Deutschland
http://www.focus.de/polit(...)iert_id_4981771.html
pi_157778037
quote:
De derde wereld maakt een groot deel uit van de wereldbevolking.
Afrika stijgt de komende tijd van 1 miljard naar 4 miljard mensen. En Nederlanders maar denken dat we dat allemaal kunnen opvangen.

En wat krijgt Afrika als beloning voor dit konijnengedrag en het over de schutting gooien van het bevolkingsoverschot? Miljarden euro's!
pi_157782145
Gemeenten zijn opvang beu

Veel gemeenten willen geen vluchtelingen meer opvangen in crisislocaties, zoals sporthallen. Ze vinden het te duur, inhumaan of menen dat ze hun plicht hebben gedaan, blijkt uit onderzoek door deze krant. Vooral bij kleine gemeenten is de rek eruit.
Gemeenten zijn het schip ingegaan met de vergoeding die ze van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers krijgen voor crisisopvang van vluchtelingen (40 euro per persoon per nacht). Sommige gemeenten gaven tien keer zo veel uit. Driekwart wil de extra kosten op het rijk verhalen. Bij elkaar gaat dat om enkele miljoenen.

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) werd zo overvallen door de grote instroom van vluchtelingen, dat voor noodopvang een beroep is gedaan op gemeenten. Veel gemeenten voelen er weinig voor om nogmaals bij te springen. Welke conclusies kunnen er na een paar maanden worden getrokken?

Het COA loopt achter de feiten aan
,,Wij hebben de indruk dat het COA niet gesteld stond voor de explosieve groei in het aanbod van asielzoekers,'' (gemeente Kaag en Braassem). Er was 'weinig tot geen coördinatie', (Leiderdorp). Bijna iedere gemeente heeft wel iets te klagen over het COA. Een 'chaotische organisatie', aldus de gemeente Waalwijk. Tegelijkertijd is er ook wel begrip. De reactie van de gemeente Stichtse Vecht vat de algehele teneur aardig samen. ,,Wij constateren dat er zaken in de onderlinge afstemming en communicatie beter kunnen, maar begrijpen tegelijkertijd dat het COA haar werkzaamheden onder grote druk moet verrichten.''

Wees niet te nieuwsgierig
Gemeenten die graag willen weten waar ze aan toe zijn, als ze instemmen met een crisisopvang van een paar dagen, hebben pech. Voorspellen welke vluchtelingen er komen, Syriërs, Irakezen, Eritreeërs misschien? Dat lukt hoogstens een paar uur van tevoren, als het COA alle puzzelstukjes weer in elkaar heeft geschoven.

Ook zo'n vraag: wanneer ze komen. Sommige bussen hebben een track and trace- systeem, anders is het gissen. Nog een verrassing: bij aankomst blijken vluchtelingen soms nog geen hap te hebben gegeten. Zo kwamen asielzoekers in Middelburg pas halverwege de avond aan, met lege magen.

Wie denkt dat bellen naar het COA helpt, staat over het algemeen voor een pittig karwei. Zeker in de begindagen waren medewerkers daar vaak overbelast en totaal onbereikbaar. De klachten zijn gemeengoed onder de ondervraagde gemeentes. Of, zoals Maassluis samenvat: ,,De informatie vanuit het COA was slecht, laat en tegenstrijdig.''

Dit gaat geld kosten
Stel. Je bent een niet al te grote gemeente. En ineens moet er een crisisopvang komen. Dat slaat een gat in het ambtenarenapparaat, waardoor het normale werk blijft liggen. Met een beetje pech helpt het ook je begroting om zeep.

De vergoeding van 40 euro per persoon per dag blijkt bij lange na niet genoeg te zijn. Sommige gemeenten maken het wel érg bont, Waalwijk en Leiderdorp bijvoorbeeld. Die laatste gemeente was 1,5 ton kwijt voor de opvang van 120 vluchtelingen, 7 nachten lang. In Waalwijk was de vergoeding 5400 euro voor 45 personen, die 3 nachten bleven. Daadwerkelijke kosten - slik - 56.162 euro. Dat is ruim 400 euro per vluchteling per nacht.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de gebrekkige communicatie vanuit het COA daar een rol in speelde. Waalwijk hield rekening met de komst van 150 vluchtelingen, en stemde daar dus ook de inkoop op af. Uiteindelijk kwamen er maar 43. Een andere nuance is dat van het geld ook voor catering, beveiliging, tolken, EHBO en sanitair wordt betaald.

Voor de vluchtelingen is het geen pretje
Het voorbeeld van Middelburg is al genoemd, maar er zijn meer voorbeelden waaruit blijkt dat het voor de asielzoekers helemaal niet fijn is, van de ene crisislocatie naar de andere gaan, kriskras door het land. ,,Wij vinden deze situatie, het gesleep van mensen van sporthal naar sporthal, mensonterend,'' zegt een woordvoerder van de gemeente Hollands Kroon.

Zijn collega van Kaag en Braassem: ,,Het besluit om in de toekomst wel of geen crisisopvang in sporthallen meer te willen, is niet zozeer afhankelijk van de kosten, als wel van onze constatering dat het niet humaan is deze mensen zo rond te slepen van locatie naar locatie.''
Het COA hamert er overigens al langere tijd op dat kortdurende opvang niet ideaal is, maar noodzakelijk bij gebrek aan alternatieven.

Oftewel: laat maar zitten
Als je je plicht eenmaal hebt gedaan, dan is het wel mooi geweest. Dat is de conclusie van veel gemeenten nadat ze in allerijl een sporthal of andere plek hebben vrijgemaakt, om vluchtelingen een paar dagen lang te huisvesten. Om die vervolgens weer te zien vertrekken, op naar een nieuwe tijdelijke locatie en een andere gemeente die weer op zijn kop is komen te staan.

In Kaag en Braassem wordt de deur niet helemaal gesloten, maar, zo vat een woordvoerder de gevoelens samen: ,,Primair vindt onze regio dat we onze inspanningen hebben geleverd en dat de rest van het land aangesproken dient te worden.'' En, zo reageert de gemeente Zoeterwoude, waar zo veel medewerkers plots niet meer inzetbaar waren: ,,Gelet op de impact op onze kleine ambtelijke organisatie liever niet. Uit menselijk oogpunt zullen we het wel weer bespreekbaar maken.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ijn-opvang-beu.dhtml
pi_157782257
Dit gaat nog een heel moeilijk verhaal worden. Gemeenten zullen, tenzij er heel veel geld vanuit het rijk heen gaat, zoveel mogelijk stoppen met noodopvang. En we weten ook dat er onder de bevolking (98,6% stemde tegen laatst bij een stemming) totaal geen draagvlak is voor langdurige opvang.

Dit terwijl we pas aan het begin staan van de vluchtelingencrisis en we nog steeds record na record breken.
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:10:11 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157782422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit gaat nog een heel moeilijk verhaal worden. Gemeenten zullen, tenzij er heel veel geld vanuit het rijk heen gaat, zoveel mogelijk stoppen met noodopvang. En we weten ook dat er onder de bevolking (98,6% stemde tegen laatst bij een stemming) totaal geen draagvlak is voor langdurige opvang.

Dit terwijl we pas aan het begin staan van de vluchtelingencrisis en we nog steeds record na record breken.
Vind je het gek als je dit soort berichten leest

http://www.destentor.nl/r(...)chtelingen-1.5472358

Het is een puinhoop bij COA, ze kunnen het niet aan, onder de bevolking is allang geen draagvlak meer nu steeds duidelijker wordt dat 'vluchtelingen' uit alle mogelijke landen vooral vanwege het geld snel hier naartoe proberen te komen. Den Haag roept 'we kunnen het aan' terwijl ze openlijk filosoferen over asielzoekers op straat laten slapen.

Nederland moet nu gewoon zeggen: het is klaar, wij zitten vol, wij kunnen geen nieuwe mensen meer helpen, wij kunnen de huidige groep niet eens fatsoenlijk faciliteren. Bussen/treinen met asielzoekers vanuit België of Duitsland aan de grens tegenhouden. Evt. alleen nog mensen uit Syrië toelaten, alle andere nationaliteiten hebben pech gehad. Merkel wil het schaffen? Prima, schaft u het maar!
pi_157787257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit gaat geld kosten
In Waalwijk was de vergoeding 5400 euro voor 45 personen, die 3 nachten bleven. Daadwerkelijke kosten - slik - 56.162 euro. Dat is ruim 400 euro per vluchteling per nacht.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de gebrekkige communicatie vanuit het COA daar een rol in speelde. Waalwijk hield rekening met de komst van 150 vluchtelingen, en stemde daar dus ook de inkoop op af. Uiteindelijk kwamen er maar 43. Een andere nuance is dat van het geld ook voor catering, beveiliging, tolken, EHBO en sanitair wordt betaald.
Ruim 400 euro per vluchteling per nacht. Van dat geld kan je ze ook in een hotel stoppen.

De opvang levert natuurlijk allemaal problemen op. Het grotere probleem is echter het effect op de iets langere termijn. We krijgen er binnen enkele jaren een groep Syriërs bij even groot als de groep Turken of Marokkanen. En als bonusvangst krijgen we ook nog Somaliërs, Eritreeërs, Irakezen etc. etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 24-11-2015 15:57:15 ]
pi_157787701
De ongebreidelde migrantenstroom gaan enorme gaten in de begroting slaan. De meeste zullen afhankelijk blijven van gemeenschapsgeld, dus op langere termijn zullen de migranten zich echt niet 'terugverdienen', ook al heb je hier de beste bedoelingen mee. De arbeidsmarkt kan gewoon weinig met laagopgeleide mensen die de taal niet spreken. Daar zijn er helaas al meer dan genoeg van.
  dinsdag 24 november 2015 @ 16:16:54 #210
38496 Perrin
pi_157788131
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 15:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ruim 400 euro per vluchteling per nacht. Van dat geld kan je ze ook in een hotel stoppen.
Eentje met een uitgebreide minibar, zelfs.
pi_157788907
Ik zag vorige week een item op het nieuws over kinderen van immigranten die niet tevreden zijn over hun opvang in dit land.

En volgens sommige "experts" lopen ze allerlei gevaren en zijn ze heel zielig. Ik geloof dat Europa ons ook al op de vingers aan tikken was over deze vreselijke wantoestanden.

Er waren ook beelden bij van die kinderen in hun opvang.

Ik zag schone , moderne ruimtes met genoeg nieuwe meubelen en voorzieningen.

Ik zag goedgeklede , gezonde kinderen met telefoontjes spelen en zo te zien hadden ze alle luxe wensbaar.

Maar nee , er was van alles verkeerd

Er was er een die klaagde over het aantal keren verhuizen.

Er was er een die klaagde over het feit dat hij onderwijs / scholing had gemist.

Klagen , klagen , klagen, klagen.

En volgens sommige "experts" klagen ze terecht , want ze zijn zielig.

Met m'n mond open van verbazing zag ik dit aan, dit schoolwerkstukje van de NOS , de beelden van deze vreselijk lijdende kinderen.

Van mij mogen ze allemaal direct en linea recta terug.

Ben er helemaal klaar mee dit soort klaagvolk.

Fijn weer terug, oprotten naar je eigen land
pi_157789223
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:47 schreef DrMabuse het volgende:
Ik zag vorige week een item op het nieuws over kinderen van immigranten die niet tevreden zijn over hun opvang in dit land.

En volgens sommige "experts" lopen ze allerlei gevaren en zijn ze heel zielig. Ik geloof dat Europa ons ook al op de vingers aan tikken was over deze vreselijke wantoestanden.

Er waren ook beelden bij van die kinderen in hun opvang.

Ik zag schone , moderne ruimtes met genoeg nieuwe meubelen en voorzieningen.

Ik zag goedgeklede , gezonde kinderen met telefoontjes spelen en zo te zien hadden ze alle luxe wensbaar.

Maar nee , er was van alles verkeerd

Er was er een die klaagde over het aantal keren verhuizen.

Er was er een die klaagde over het feit dat hij onderwijs / scholing had gemist.

Klagen , klagen , klagen, klagen.

En volgens sommige "experts" klagen ze terecht , want ze zijn zielig.

Met m'n mond open van verbazing zag ik dit aan, dit schoolwerkstukje van de NOS , de beelden van deze vreselijk lijdende kinderen.

Van mij mogen ze allemaal direct en linea recta terug.

Ben er helemaal klaar mee dit soort klaagvolk.

Fijn weer terug, oprotten naar je eigen land
NOS doet aan manipulatie. Ze doen het waarschijnlijk niet eens bewust, hun redactie bestaat waarschijnlijk gewoon uit journalisten die qua blik niet verder komen dan het spectrum PvdA, D66 en GroenLinks. Misschien een verdwaalde VVD'er.

Neem ook dit item:
http://nos.nl/artikel/205(...)ldoorners-thuis.html
''Van natuurkundedocent aan de universiteit van Aleppo tot vluchteling in Apeldoorn (...)'' Dat is echt niet de doorsnee vluchteling.

Ik neem het de vluchtelingen niet eens kwalijk, gewoon een gemiddelde onderlaag uit een Arabisch land dat hier naartoe komt. Ze willen het beste voor zichzelf en hun kinderen. In Syrië ga je niet klagen, terwijl het in Nederland wél zin heeft.
pi_157789952
Vluchtelingen krijgen gratis internet in Duitsland.

*O*
pi_157790153
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:38 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

*O*
Toch wel dat snelle internet, mag ik hopen?
pi_157791097
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:38 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

*O*
En policor links zag dat het goed was.
pi_157791452
Nieuw filmpje van de Zweedse Democraten:

:)
- Fernando Pessoa
pi_157791675
quote:

[..]

Nee, want van die 400 euro wordt ook begeleiding om maar een voorbeeld te noemen betaald. En er staat in hetzelfde bericht nog een verklaring voor de hoogte van het bedrag.
  dinsdag 24 november 2015 @ 18:43:33 #218
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157791678
quote:
Op maandag 23 november 2015 20:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De Pakistaanse autoriteiten staan niet langer toe dat asielzoekers die via Pakistan naar de EU zijn gereisd, weer teruggestuurd worden.
We zijn echt het afvoerputje van de wereld :r
Schop ze de EU-grens over, en laat ze maar terug lopen. Ze kunnen hier komen, dan kunnen ze ook weer vertrekken.

Ik ben wel benieuwd wat dergelijke landen zouden doen als blijkt dat we ze hier gewoon laten verhongeren of in een donker hol wegstoppen... Ze gaan er gewoon vanuit dat wij humaner zijn dan zijzelf, en maken daar grondig misbruik van. Het interesseert ze werkelijk helemaal niets wat er met hun eigen volk gebeurt, waarom zouden wij ons dan het lot van de wereld moeten aantrekken?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gemeenten zijn het schip ingegaan met de vergoeding die ze van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers krijgen voor crisisopvang van vluchtelingen (40 euro per persoon per nacht). Sommige gemeenten gaven tien keer zo veel uit.
400 euro per uitvreter per nacht uitgeven? Is dat incl. escorts in het 5-sterren-hotel of zo? Deze vernietig-ons-industrie krijgt veel te veel geld, voor 400 euro moet je ze geen nachtje hotel geven, maar een enkele reis Afrika.
  dinsdag 24 november 2015 @ 18:53:03 #219
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157792020
quote:

[..]

De opvang levert natuurlijk allemaal problemen op. Het grotere probleem is echter het effect op de iets langere termijn. We krijgen er binnen enkele jaren een groep Syriërs bij even groot als de groep Turken of Marokkanen. En als bonusvangst krijgen we ook nog Somaliërs, Eritreeërs, Irakezen etc. etc.
Vooral de Oost-Afrikanen voegen helemaal niets toe. Slome moeders volkomen bedekt die als een soort pinguïn rondwaggelen met tig kinderen om haar heen waarbij alle vrouwelijke exemplaren boven de 6 waarschijnlijk geen clitoris meer hebben maar wel een hijab. Het is echt godgeklaagd.
pi_157792224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Het interesseert ze werkelijk helemaal niets wat er met hun eigen volk gebeurt
Goeie reden om dat dan wel te doen. Zou een leuke teringbende worden als niemand dat dan maar meer deed.
pi_157792378
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:36 schreef Eufonie het volgende:

Grandioos :Y
  dinsdag 24 november 2015 @ 19:41:45 #222
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_157793819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:36 schreef Eufonie het volgende:

Die troosteloze wijken ook in Zweden, elk willekeurig dorp heeft wel van die commiebloks. En het wordt alleen maar erger als er nog meer woningen moeten komen. Op naar de 250.000 vluchtelingen :')
pi_157794490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Die troosteloze wijken ook in Zweden, elk willekeurig dorp heeft wel van die commiebloks. En het wordt alleen maar erger als er nog meer woningen moeten komen. Op naar de 250.000 vluchtelingen :')
Prachtig toch, de mooie natuur omvormen tot betonnen werelden met graffiti en verloedering om zo tienduizenden immigranten zonder banenkans te kunnen huisvesten? :')
- Fernando Pessoa
pi_157794879
Op de foto migranten aan de grens bij Griekenland en Macedonië, uit protest (waar de heck menen ze recht op te hebben?) hebben ze hun mond dicht genaaid. Dit soort stakkers wil je toch onder geen beding in je continent opnemen. Laat ze lekker in het Midden-Oosten blijven, daar horen ze thuis. Niet hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlauweSporttas op 24-11-2015 23:50:24 ]
pi_157795079
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:08 schreef BlauweSporttas het volgende:
Op de foto migranten aan de grens bij Griekenland en Macedonië, uit protest (waar de heck menen ze recht op te hebben?) hebben ze hun mond dicht getaped. Dit soort stakkers wil je toch onder geen beding in je continent opnemen. Laat ze lekker in het Midden-Oosten blijven, daar horen ze thuis. Niet hier.

[ afbeelding ]
Ik krijg veel gevoelens bij het zien van dit soort foto's maar empathie en sympathie zijn wel het laatste waar ik aan zou denken als ik dit volk zie.
pi_157795939
Guards at Berlin refugee office 'used Nazi language and called for asylum-seekers to be sent to concentration camps'
http://www.telegraph.co.u(...)entration-camps.html

quote:
Germany security guards at the main government office for refugees in Berlin have reportedly been caught on camera using openly Nazi language.
Bild newspaper has released video footage in which it alleges the guards call for asylum-seekers to be put in concentration camps.
One recording purports to show a uniformed security guard speaking of getting “swastikas in my eyes”.
“In two years, there will be a revolution here and there will be no more of all this shit. We’ll clean it all out,” the guard, who has not been named, appears to say.
“We have plenty of summer camps, and I swear to you they can be used again. On the gate: work makes you free,” he says.
- Fernando Pessoa
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:37:31 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157796055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik krijg veel gevoelens bij het zien van dit soort foto's maar empathie en sympathie zijn wel het laatste waar ik aan zou denken als ik dit volk zie.
Die jongens hebben de broodplank niet uitgevonden in elk geval :')
pi_157800379
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

NOS doet aan manipulatie. Ze doen het waarschijnlijk niet eens bewust, hun redactie bestaat waarschijnlijk gewoon uit journalisten die qua blik niet verder komen dan het spectrum PvdA, D66 en GroenLinks. Misschien een verdwaalde VVD'er.

Neem ook dit item:
http://nos.nl/artikel/205(...)ldoorners-thuis.html
''Van natuurkundedocent aan de universiteit van Aleppo tot vluchteling in Apeldoorn (...)'' Dat is echt niet de doorsnee vluchteling.

Ik neem het de vluchtelingen niet eens kwalijk, gewoon een gemiddelde onderlaag uit een Arabisch land dat hier naartoe komt. Ze willen het beste voor zichzelf en hun kinderen. In Syrië ga je niet klagen, terwijl het in Nederland wél zin heeft.
Het is gewoon grotendeels grote shit die Europa en ook dit land binnenkomt.

Alle onderlagen die we al hebben worden nu simpelweg bedolven onder nog meer onderlagen.

Waar je je dan ook in het politiek spectrum bevindt de conclusie moet toch zijn dat dit niet vol te houden is?

En ik spreek uit ervaring, als Hagenaar en wat ik zie wat deze "verrijking" in werkelijkheid nu al betekent voor mijn stad.

Kansloze shit waar we vooral minder van moeten toelaten.

Welke kleur / ras / religie dan ook.

Minder is beter.

En zoals een verstokt PvdA stemmer me gisteren zei : dit gaat inderdaad niet goed.
pi_157800426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:13 schreef Confetti het volgende:

[..]

Net op het journaal een Marokkaan die uitlegde waarom hij naar Europa wil, voor werk.
pi_157800435
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:34 schreef Eufonie het volgende:
Guards at Berlin refugee office 'used Nazi language and called for asylum-seekers to be sent to concentration camps'
http://www.telegraph.co.u(...)entration-camps.html

Nog even en het wordt werkelijkheid. Het blijkt precies omgekeerd te zijn van wat ons voorgespiegeld is:
Door de EU zouden we door vrij verkeer van goederen en diensten welvaart krijgen en als je tegen de EU zou stemmen dan zou het licht uitgaan en zouden er weer concentratiekampen komen.
Het is precies omgekeerd, juist door de EU gaan we gigantische problemen krijgen en zal het rechts extremisme winnen, want dat is straks de enige politieke stroming die de problemen nog wil en kan oplossen, de Endlösung zeg maar :{
Exaudi orationem meam
pi_157800579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:46 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nog even en het wordt werkelijkheid. Het blijkt precies omgekeerd te zijn van wat ons voorgespiegeld is:
Door de EU zouden we door vrij verkeer van goederen en diensten welvaart krijgen en als je tegen de EU zou stemmen dan zou het licht uitgaan en zouden er weer concentratiekampen komen.
Het is precies omgekeerd, juist door de EU gaan we gigantische problemen krijgen en zal het rechts extremisme winnen, want dat is straks de enige politieke stroming die de problemen nog wil en kan oplossen, de Endlösung zeg maar :{
Als Geert Wilders slimmer zou zijn en een gematigder gezicht zou tonen, zou hij mijns inziens allang de grootste zijn.
  dinsdag 24 november 2015 @ 22:52:18 #232
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157800605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:45 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Net op het journaal een Marokkaan die uitlegde waarom hij naar Europa wil, voor werk.
Tuurlijk.
Fade to Black
pi_157800627
quote:

Geen grondig onderzoek

Niet mogen landen? Gaat een beetje moeilijk als de kerosine op is na zo'n lange vlucht. Andersom kunnen we exact hetzelfde trucje flikken. Vliegtuigen die door Pakistan geweigerd worden ook hier niet laten landen. Of op zijn minst de mensen in het vliegtuig niet het vliegtuig laten verlaten.

We zullen toch echt wat creatiever moeten zijn bij het terugsturen van mensen.
pi_157800637
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:45 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Er komt ook geld voor 3600 woningen voor de 16.000 asielzoekers die op een woning wachten.
pi_157800668
quote:

[..]

dinsdag 24 november 2015 @ 23:07:46 #236
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_157801003
Waarom is het Europese beleid zo ontzettend slap?
Australië beschermt haar burgers, Amerika, China, Rusland, alleen in Europa is iedereen maar welkom....

Ik ben laatst in Brussel geweest, en buiten het centrum om waar alle toeristen lopen is er weinig europees meer aan, in de avond zie je alleen mannen op het terras, jongeren en ouderen in djellaba's, somaliers die alles van zich afgooien, Marokkanen en anderen types die zo slecht rijden dat je continu op de toeter moet drukken..... Ik vrees dat het met Parijs niet veel beter is, Amsterdam valt gelukkig nog wel mee, maar goed, met zoveel vluchtelingen erbij per dag zal het een kwestie van tijd zijn, voor alle steden er zo uit zien....

Zijn er al concrete wijzigingen na de aanslagen in Parijs?
En nu landen uit de Balkan hun hekken sluiten, is sinds dien al een vermindering van het aantal mensen?
Of worden ze nu gewoon vanuit Griekenland alsnog verdeeld...

Trouwens Somaliërs hebben nog de minste normen en waarde, samen met Irakezen... Heb ze vaak in de supermarkt, laatst was er een jongetje van 6 die uit het niets een Nederlands meisje duwde van ook die leeftijd en die moeder deed er niets aan.. Zo zie je maar weer dat het van kleins af aan eral inzit.. die agressie
Sowieso zeggen veel allochtonen vaak totaal niets bij de kassa geen dankjewel, nada. De sociale omgang ligt een stuk lager denk ik
  dinsdag 24 november 2015 @ 23:14:19 #237
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_157801127
Massaal politie aanwezig, AZC de koepel
http://www.telegraaf.nl/b(...)ij_azc_Koepel__.html
pi_157801455
Onze nieuw binnen gekomen ingenieurs en chirurgen gaan weer eens uit hun dak: http://www.omroepgelderla(...)-de-Koepel-in-Arnhem
pi_157801927
quote:

[..]

Op een zeker moment bereikt men inderdaad een punt waar een gematigde en lieflijke oplossing geen optie meer is denk ik ergens. Ten dele is de vlucht naar conservatisme, nationalisme en traditionalisme ook een gevolg van het hedendaagse beleid.
- Fernando Pessoa
pi_157801949
quote:

[..]

Oh, en meisjes in traditionele klederdracht O+

- Fernando Pessoa
pi_157802259

(schaamteloos gepikt uit ander topic, maar het plaatje laat precies zien waarom de grenzen onmiddellijk dicht moeten voor niet-westerse mensen).
pi_157802322
quote:

[..]

De keuze tussen het verval van Europa tot een tweede Afrika en een "Endlösung" zal niet zo moeilijk zijn... Jammer dat de politici maar ook de media en het onderwijs het zo ver heeft laten komen de afgelopen 30 jaar. Ook niets geleerd van de WO2 die het gevolg was van een vernederd en berooid volk. Blijkbaar was een Europees Europa niet goed genoeg.
  woensdag 25 november 2015 @ 00:32:16 #243
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157802600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[ afbeelding ]
(schaamteloos gepikt uit ander topic, maar het plaatje laat precies zien waarom de grenzen onmiddellijk dicht moeten voor niet-westerse mensen).
Het plaatje laat ook precies zien wanneer wij begonnen zijn met massale voedseltransporten naar Afrika. Dat is de enige reden dat ze zo in aantal toenemen: voedsel zonder geboortebeperking is exponentiele groei.
pi_157802694
Kabinet creëert woonruimte voor 14.000 vluchtelingen

Het kabinet werkt samen met gemeenten aan plannen om woonruimte te creëren voor 14.000 vluchtelingen. Het gaat om 3500 (prefab-) woningen of omgebouwde kantoorruimtes waar per voorziening vier asielzoekers met een verblijfsstatus terecht kunnen.

Bronnen in Den Haag bevestigen berichtgeving daarover in Nieuwsuur. De woningen zijn nodig omdat de noodopvang en de asielzoekerscentra overvol zijn. Zo'n 16.000 vluchtelingen hebben een asielzoekersstatus en recht op een huis. Omdat die er nog te weinig zijn, houden de vluchtelingen plaatsten bezet in de opvang of de azc's.

De woningen zijn onderdeel van een akkoord dat het kabinet wil sluiten met provincies en gemeenten. Het streven is om het akkoord volgende week te presenteren.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-vluchtelingen.dhtml
pi_157802715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Het kabinet werkt samen met gemeenten aan plannen om woonruimte te creëren voor 14.000 vluchtelingen. Het gaat om 3500 (prefab-) woningen of omgebouwde kantoorruimtes waar per voorziening vier asielzoekers met een verblijfsstatus terecht kunnen.

Bronnen in Den Haag bevestigen berichtgeving daarover in Nieuwsuur. De woningen zijn nodig omdat de noodopvang en de asielzoekerscentra overvol zijn. Zo'n 16.000 vluchtelingen hebben een asielzoekersstatus en recht op een huis. Omdat die er nog te weinig zijn, houden de vluchtelingen plaatsten bezet in de opvang of de azc's.

De woningen zijn onderdeel van een akkoord dat het kabinet wil sluiten met provincies en gemeenten. Het streven is om het akkoord volgende week te presenteren.
Het is te zot voor woorden dat je met een asielzoekersstatus recht hebt op een huis.
pi_157802753
quote:

Dus ze persen er met zijn allen 3,500 huizen uit. Wat leuk, dat is net genoeg voor zo'n beetje 10 weken instroom. Daarna mag God het weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2015 00:48:39 ]
  woensdag 25 november 2015 @ 00:52:15 #247
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157802775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:44 schreef Nintex het volgende:
Het is te zot voor woorden dat je met een asielzoekersstatus recht hebt op een huis.
Als enige "verdienste" hebben illegaal het land binnenkomen is blijkbaar genoeg reden voor de politiek om zo iemand de rest van z'n leven alles gratis te geven...
Het wordt zo tijd voor a. een referendum hierover en b. daarna gewoon naar Japans voorbeeld uitsluitend nog POLITIEK VLUCHTELINGEN op te nemen. Dus niet alles en iedereen die elders armer is, maar gewoon alleen die paar daadwerkelijke activisten die na 15 jaar strijden voor een beter Zimbabwe opeens door de dictator te grazen worden genomen en hiervandaan hun strijd voor een beter Zimbabwe voortzetten. Als dat na 35 jaar gelukt is vertrekken ze blij terug. Daar zou draagvlak voor zijn.
pi_157802781
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dus ze persen er met zijn allen 3,500 huizen uit. Wat leuk, dat is net genoeg voor zo'n beetje 10 weken instroom. Daarna mag God het weten.
En waren willen ze die woningen gaan neerplanten?
  woensdag 25 november 2015 @ 00:57:12 #249
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_157802817
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:07 schreef Charleville het volgende:
Waarom is het Europese beleid zo ontzettend slap?
Australië beschermt haar burgers, Amerika, China, Rusland, alleen in Europa is iedereen maar welkom....
Dit is een vraag die vrijwel iedere dag door m'n hoofd gaat. Met name als ik Europese kranten/nieuws lees, want de situatie wordt niet echt heel gedetailleerd besproken in de lokale media in Aus/NZ.

Ik woon nu 7 jaar buiten Nederland en volg deze ontwikkelingen op de voet. Ik vind het heel erg triest en beschamend om te zien hoe mijn vaderland wordt verkwanseld door ontzettend slecht beleid. En dan heb ik het niet alleen over Nederland en de huidige regering, maar ook de interregionale EU politiek die bedreven wordt om maar zo veel mogelijk mensen binnen te laten zonder enige controle.

Eerder heb ik in dit topic al gezegd dat dit aan deze kant van de wereld ondenkbaar zou zijn.
Om een verblijfsvergunning te krijgen hier of in Australië, zelfs al ben je daadwerkelijk oorlogsslachtoffer en is je leven in gevaar, wordt je helemaal binnenstebuiten gekeerd. Medische controles (bloed, TBC, röntgenfoto's). Achtergrond checks, noem het maar op.
In de EU kunnen mensen gewoon de grens over wandelen zonder te worden aangesproken en als ze zich per se niet willen registreren dan kan men daar ook gemakkelijk onderuit komen, het is gewoon onvoorstelbaar.

De uitwerking van deze laksheid merk je nu op kleinere schaal door de problemen bij de opvang enzovoorts, maar de echte knal die gaat pas over 1 of 2 decennia komen, als de gezinnen compleet zijn, er veel kanslozen zijn op de arbeidsmarkt en het sociale stelsel volledig op zijn gat gaat. Ik heb er echt zwaar de pee over in, om te zien hoe mijn vrienden en familie in Nederland hier over een x aantal jaren klappen van krijgen.

Het kan niet anders dan dat de zorg (die al schrikbarend duur is) NOG duurder wordt, de pensioenleeftijd nog verder omhoog gaat, en dingen zoals de AOW en andere diverse uitkeringen nog verder worden gekort. Om het probleem over de sociale woningen nog maar niet eens te benoemen. Snap echt totaal niet waar de regering(en) mee bezig zijn.
pi_157802833
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:52 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En waren willen ze die woningen gaan neerplanten?
Wat containers hier en daar, maar voornamelijk gaan ze al die lege zinloze kantoorpanden ombouwen tot woonruimte voor asielzoekers. De RABO, ING, ABN en menig projectontwikkelaar hebben heel Nederland voorzien van zinloze, grauwe kantoren.
  woensdag 25 november 2015 @ 01:06:44 #251
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157802883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:57 schreef MartijnUK het volgende:
Dit is een vraag die vrijwel iedere dag door m'n hoofd gaat. Met name als ik Europese kranten/nieuws lees, want de situatie wordt niet echt heel gedetailleerd besproken in de lokale media in Aus/NZ.

Ik woon nu 7 jaar buiten Nederland en volg deze ontwikkelingen op de voet. Ik vind het heel erg triest en beschamend om te zien hoe mijn vaderland wordt verkwanseld door ontzettend slecht beleid. En dan heb ik het niet alleen over Nederland en de huidige regering, maar ook de interregionale EU politiek die bedreven wordt om maar zo veel mogelijk mensen binnen te laten zonder enige controle.

Eerder heb ik in dit topic al gezegd dat dit aan deze kant van de wereld ondenkbaar zou zijn.
Om een verblijfsvergunning te krijgen hier of in Australië, zelfs al ben je daadwerkelijk oorlogsslachtoffer en is je leven in gevaar, wordt je helemaal binnenstebuiten gekeerd. Medische controles (bloed, TBC, röntgenfoto's). Achtergrond checks, noem het maar op.
In de EU kunnen mensen gewoon de grens over wandelen zonder te worden aangesproken en als ze zich per se niet willen registreren dan kan men daar ook gemakkelijk onderuit komen, het is gewoon onvoorstelbaar.
^^ Helemaal mee eens. Er is werkelijk geen enkel zinnig argument om ze binnen te laten, ander dan "ja maar we zijn toch menselijk" en "het is onze plicht" |:(
Over enkele decennia wordt het inderdaad nog veel slechter in Nederland, vergelijk de ghetto's van nu eens met hoe het 30-40-50 jaar geleden was. Die problematiek met criminele allochtonen bestond toen totaal niet! In enkele decennia is dat compleet uit de hand gelopen, en het wordt exponentieel erger.
  woensdag 25 november 2015 @ 11:00:00 #252
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157805909
SPOILER
Ik wist niet dat al die vluchtelingen al Duits kunnen praten, doen ze toch netjes.
Fade to Black
pi_157805929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:00 schreef Achterhoker het volgende:
SPOILER
Ik wist niet dat al die vluchtelingen al Duits kunnen praten, doen ze toch netjes.
In de wetenschap is Duits een belangrijke taal. Daar zal het wel door komen.
pi_157809816
quote:

Het woord "vluchtelingen" klopt al niet, want sinds 1940 zijn er in Nederland geen vluchtelingen meer.

Meer dan 10 jaar laat de Nederlandse regering Nederlanders die zijn aangewezen op een sociale huurwoning in de kou staan. Zelfs als je geen dak boven je hoofd hebt na een scheiding ben je niet meer urgent (want geen huizen, alleen voor gezinnen met kinderen wordt nog wat geregeld). Maar voor zgn. "vluchtelingen" wordt alles uit de kast getrokken.

Om te kotsen dit! :r :r :r
pi_157812291
VVD wil ook crimineel kind van migrant uitzetten

De VVD wil dat criminele vreemdelingen of hun criminele kinderen Nederland uitgezet worden als zij ernstige misdrijven plegen. Het maakt daarbij niet uit of ze in Nederland geboren of getogen zijn. Voor zover ze nog niet de Nederlandse nationaliteit hebben, moeten ze hun verblijfsrecht verliezen.

VVD-Kamerlid Malik Azmani heeft woensdag aan staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) gevraagd om de wet op dat punt aan te passen.

Dijkhoff heeft al aangekondigd om het makkelijker te maken om asielzoekers of erkende vluchtelingen die de fout ingaan, te kunnen uitzetten. Azmani is daar blij mee, maar gaat verder.

Migrantenkinderen kunnen hun verblijfsstatus al verliezen. Dan moet er sprake zijn van een veroordeling tot een straf van zeker zestig maanden wegens handel in verdovende middelen. Deze bepaling is volgens de VVD niet meer van deze tijd. Ook roofovervallen, gewelds- en zedendelicten moeten er wat Malik betreft onder vallen.
http://www.ad.nl/ad/nl/36(...)rant-uitzetten.dhtml
pi_157812532
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
VVD wil ook crimineel kind van migrant uitzetten

De VVD wil dat criminele vreemdelingen of hun criminele kinderen Nederland uitgezet worden als zij ernstige misdrijven plegen. Het maakt daarbij niet uit of ze in Nederland geboren of getogen zijn. Voor zover ze nog niet de Nederlandse nationaliteit hebben, moeten ze hun verblijfsrecht verliezen.

VVD-Kamerlid Malik Azmani heeft woensdag aan staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) gevraagd om de wet op dat punt aan te passen.

Dijkhoff heeft al aangekondigd om het makkelijker te maken om asielzoekers of erkende vluchtelingen die de fout ingaan, te kunnen uitzetten. Azmani is daar blij mee, maar gaat verder.

Migrantenkinderen kunnen hun verblijfsstatus al verliezen. Dan moet er sprake zijn van een veroordeling tot een straf van zeker zestig maanden wegens handel in verdovende middelen. Deze bepaling is volgens de VVD niet meer van deze tijd. Ook roofovervallen, gewelds- en zedendelicten moeten er wat Malik betreft onder vallen.
http://www.ad.nl/ad/nl/36(...)rant-uitzetten.dhtml
De VVD is druk bezig met stoer doen. Om zo stemmen terug te winnen van mensen die voor de PVV gaan. Holle taal. De VVD zit in het kabinet en had allang de grenzen kunnen bewaken en IEDERE "vluchteling" gelijk terug kunnen sturen naar Duitsland of België. Dat zijn immers veilige landen.

Criminele asielzoekers terugsturen lijkt mij een open deur.

Maar het plan maakt pijnlijk duidelijk dat het beleid niet deugt.

Men redeneert als volgt: Stel een asielzoeker of iemand die pas een verblijfsstatus heeft, wordt veroordeeld voor tenminste 6 maanden cel. Dan wordt hij of zij uitgezet. Maar de vraag is dan waarheen? Als het thuisland veilig is, dan wordt de delinquent uitgezet naar het land van herkomst. Als het thuisland niet veilig is, dan wordt gekeken of er een ander land is en anders zonder recht op voorzieningen in Nederland blijven (waren letterlijk de woorden van Dijkhoff op BNR tussen de middag vandaag).

Het vet gedrukte deel is waar het rammelt. Moet niet ELKE asielzoeker uitgezet worden als blijkt dat het thuisland veilig is? "Vluchten" is toch tijdelijk?

De VVD moet kappen met stoer doen en eens met echte maatregelen komen: Uitsluitend tijdelijke verblijfsvergunningen. Zodra een land veilig is, of zodra een "vluchteling" op vakantie gaat in het thuis land, direct uitzetten. Ook met kinderen. Vluchten doe je immers tijdelijk, toch?

Maar als de VVD echt wil scoren: Vluchtelingenverdrag opschorten (totdat het gemoderniseerd is) en geen enkele asielzoeker meer toelaten. Sinds 1940 zijn er in Nederland geen vluchtelingen meer.

Een asieladvocaat maakte gehakt van het plan van Dijkhoff, op BNR tijdens "de topic". Gaat tegen het Vluchtelingenverdrag in. Nederland kan deze maatregel alleen doorvoeren als het Vluchtelingenverdrag wordt opgezegd. Maar als Nederland het verdrag opzegt, dan hoeven we niemand meer toe te laten. Een prima maatregel, maar dat lef heeft alleen de PVV.
  woensdag 25 november 2015 @ 16:19:54 #257
38496 Perrin
pi_157813113
  woensdag 25 november 2015 @ 17:07:03 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157814303
quote:
Befehl ist Befehl!

Dus colleges en gemeenteraden mogen boeten voor een probleem dat Den Haag zelf gecreëerd heeft. En maar volhouden dat we in een fijne democratie leven :')
pi_157814459
quote:
Recht op een sociale huurwoning? Wat is er mis met een tentenkamp op Terschelling? We moeten echt af van het idiote idee dat iedereen die hier aan klopt de volledige rechten van een Nederlands / EU staatsburger heeft. Het is allemaal niet zo moeilijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlauweSporttas op 25-11-2015 17:23:45 ]
pi_157814497
Fuck de nederlanders het liefst schoppen ze je het huis uit om op straat te leven. Alles voor die lieve asielzoekers.
pi_157814601
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:13 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Recht op een sociale huurwoning? Wat is er mis met een tentenkamp op Terschelling? We moeten echt af van het waanidee dat iedereen die hier aan klopt de volledige rechten van een Nederlands / EU staatsburger heeft. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Een Nederlander heeft geen recht op een sociale huurwoning. Daarom zijn er wachtlijsten, in Amsterdam kan je 17 jaar wachten en in Purmerend 21 jaar.

Een asielzoeker met verblijfsvergunning krijgt voorrang, dezelfde status als een moeder met kind die dreigt op straat te belanden of iemand die thuis mishandeld wordt.

Ja, dit woningbeleid is tevens een mooie voor onder het kopje 'aanzuigende werking'.
  woensdag 25 november 2015 @ 17:24:30 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157814674
Gewoon met 50 man in een leeg kantoorpand, gedeelde woonruimte, keuken, toilet en douche, weinig privacy, geen recht op gezinshereniging.

Dan zoeken ze wel een ander land uit.
  woensdag 25 november 2015 @ 17:49:54 #263
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157815126
Even ter vergelijking, de Verenigde Staten:

Een plafond van grofweg 70.000 "vluchtelingen" per jaar, waarbij ze zelf na uitvoerige screening uitkiezen wie ze binnenlaten. En hier komt geen "gezinshereniging" bovenop, dit is inclusief alles.
Qua economie, afmetingen en inwoners is de VS redelijk gelijk aan Europa. Het zou dan ook heel goed zijn als Europa een vergelijkbaar aantal toelaat, dan zou er zelfs draagvlak voor kunnen zijn onder de bevolking!

Orde-grootte krijgt Nederland er dit jaar net zo veel te verduren als de VS. In verhouding tot het aantal inwoners is dat 20 keer zo veel, in verhouding tot het landoppervlak is het 200 keer zo veel... Oh, en wij kiezen ze niet uit, zonder screening binnenlopen is genoeg....
En nog steeds durven politici zich nog niet uit te spreken over een "plafond"! In verhouding tot het aantal inwoners zouden we ons gewoon moeten beperken tot de 500 per jaar die er nu via de VN binnenkomen, niet de miljoenen illegalen die nu Europa binnenstromen en voordringen op de reguliere vluchtelingen!

[ Bericht 64% gewijzigd door RemcoDelft op 25-11-2015 18:27:40 ]
  woensdag 25 november 2015 @ 18:25:20 #264
22565 asco
Los in deze tent
pi_157815786
Wilders heeft natuurlijk ook geen oplossing (want deze problemen zijn niet meer op te lossen, NOOIT MEER) maar eigenlijk zou hij op 90 zetels moeten komen te staan in de peilingen om toch duidelijk te maken dat dit allemaal te gek voor woorden is. Op een paar totaal-malloten na komt bij dit gebeuren allemaal toch ondertussen bij iedereen stoom uit de oren?

Wát een land, wát een continent. |:(
pi_157816352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Even ter vergelijking, de Verenigde Staten:

[ afbeelding ]

Een plafond van grofweg 70.000 "vluchtelingen" per jaar, waarbij ze zelf na uitvoerige screening uitkiezen wie ze binnenlaten. En hier komt geen "gezinshereniging" bovenop, dit is inclusief alles.
Qua economie, afmetingen en inwoners is de VS redelijk gelijk aan Europa. Het zou dan ook heel goed zijn als Europa een vergelijkbaar aantal toelaat, dan zou er zelfs draagvlak voor kunnen zijn onder de bevolking!

Orde-grootte krijgt Nederland er dit jaar net zo veel te verduren als de VS. In verhouding tot het aantal inwoners is dat 20 keer zo veel, in verhouding tot het landoppervlak is het 200 keer zo veel... Oh, en wij kiezen ze niet uit, zonder screening binnenlopen is genoeg....
En nog steeds durven politici zich nog niet uit te spreken over een "plafond"! In verhouding tot het aantal inwoners zouden we ons gewoon moeten beperken tot de 500 per jaar die er nu via de VN binnenkomen, niet de miljoenen illegalen die nu Europa binnenstromen en voordringen op de reguliere vluchtelingen!
Om dichter bij huis te blijven. Tsjechië vangt 2.000 vluchtelingen op. Portugal 1.500. Nederland 60.000.
pi_157816400
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 18:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Om dichter bij huis te blijven. Tsjechië vangt 2.000 vluchtelingen op. Portugal 1.500. Nederland 60.000.
Echt te bizar voor woorden idd.
  woensdag 25 november 2015 @ 18:56:39 #267
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157816590
quote:

[..]

De Tsjechen zorgen er wel voor dat ze bij ons belanden
pi_157816639
quote:

[..]

Spanje trouwens ook maar een paar duizend. Het VK ook heel weinig.

Maar wij zijn wel sociaal, lekker puh.
  woensdag 25 november 2015 @ 19:14:55 #269
22565 asco
Los in deze tent
pi_157817124
quote:
9s.gif Op woensdag 25 november 2015 18:58 schreef Confetti het volgende:

[..]

Spanje trouwens ook maar een paar duizend. Het VK ook heel weinig.

Maar wij zijn wel sociaal, lekker puh.
Die zogenaamde socialisten gaan komende jaren het hardst janken want er zal (wederom) keihard bezuinigd gaan (moeten) worden.
pi_157818880

Opgepakt worden voor dit bordje :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Houtenbeen op 25-11-2015 20:13:53 ]
  woensdag 25 november 2015 @ 20:38:19 #271
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157819656
quote:
Dat is een mooie regeling. Je kunt het dus afkopen. Hoeveel kost het om geen migranten in je gemeente te willen hebben?
pi_157822476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:38 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is een mooie regeling. Je kunt het dus afkopen. Hoeveel kost het om geen migranten in je gemeente te willen hebben?
pi_157822488

De Marokkaan is geïnterviewd op de Balkanroute

Nu is er eindelijk een schifting aan de grens met Macedonië maar hoeveel fortuin zoekers zijn er al niet binnen gewandeld en verstoppen de Europese asielindustrie.
  woensdag 25 november 2015 @ 22:05:20 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157822791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:56 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Nu is er eindelijk een schifting aan de grens met Macedonië maar hoeveel fortuin zoekers zijn er al niet binnen gewandeld en verstoppen de Europese asielindustrie.
Dit soort figuren moet je dus weren.

Wonen en werken in Europa? Prima, maar dan kom je maar lekker binnen via de normale immigratieprocedures en niet door je voor te doen als zielige vluchteling.
pi_157823937
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

Dit soort figuren moet je dus weren.

Wonen en werken in Europa? Prima, maar dan kom je maar lekker binnen via de normale immigratieprocedures en niet door je voor te doen als zielige vluchteling.
Het is een heel eerlijke Marokkaan, maar tegelijkertijd ook een domme.
Wat hij moet doen is zijn paspoort weggooien en een Syrisch paspoort aanschaffen voor 750 euro en een zielig verhaal ophangen: huis, uitkering, medische zorg enz.
Exaudi orationem meam
pi_157825010
NOS twitterde op woensdag 25-11-2015 om 23:15:44 Premier Rutte neemt aan dat Turkije de waarheid spreekt. En de 3 miljard voor vluchtelingen gaan niet naar Erdogan. https://t.co/FjIoHe7HGC reageer retweet
pi_157825442
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:56 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Respect voor deze eerlijke vent. Maar de ogen in Nederland willen maar niet openen en morgenochtend op BNR en Radio1 valt het woord "vluchtelingen" weer minstens 10 keer per uur.
pi_157825471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 18:56 schreef watisdezen het volgende:

[..]

De Tsjechen zorgen er wel voor dat ze bij ons belanden
[ afbeelding ]
Ze gaan lekker daar in Oost-Europa ^O^ . Mogen wij niet wat van hun politici lenen? Zelfs als we maar een fractie van het gezondverstand uit Oost-Europa halen gaat het al beter hier.
pi_157826360
De aap is eindelijk uit de mouw gekropen: De Christen Unie wil 800 miljoen van de 5 miljard die naar lastenverlichting zou gaan gebruiken voor opvang van asielzoekers.

De lastenverlichting is ons door de neus geboord omdat Nederland zo nodig de hele wereld moet opvangen. En zo kost deze ellende de gewone Nederlander niet alleen zijn land maar ook nog eens heel veel geld.
pi_157826528
Ik heb trouwens het idee dat Frankrijk ook niet heel erg intrek is bij de vluchtelingen..
Maar goed ook, dat land heeft op dit moment al problemen zat..

Is er trouwens al een dalende trend te zien van het aantal vluchtelingen? Ik hoop dat het een erg koude winter gaat worden zodat we eindelijk de huidige stroom goed kunnen verwerken, en ondertussen plannen maken, om de stroom in te dammen..
pi_157826582
Het zijn geen vluchtelingen, maar illegale migranten. Noem het beestje wel bij de juiste naam.

Vluchtelingen bevinden zich in de regio en dus niet in de EU.
  donderdag 26 november 2015 @ 00:47:52 #282
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157826603
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ze gaan lekker daar in Oost-Europa ^O^ . Mogen wij niet wat van hun politici lenen? Zelfs als we maar een fractie van het gezondverstand uit Oost-Europa halen gaat het al beter hier.
Ik heb het idee dat ze daar nu reageren zoals Nederlanders 40-50 jaar geleden reageerden op de grote groepen buitenlanders. Met als verschil dat Nederlanders het niet mochten zeggen, en zij wel gewoon hun mond open mogen doen en zeggen dat ze het niet willen!

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De aap is eindelijk uit de mouw gekropen: De Christen Unie wil 800 miljoen van de 5 miljard die naar lastenverlichting zou gaan gebruiken voor opvang van asielzoekers.
Fijn he, geld lenen om heel Afrika te helpen. Onze kinderen en kleinkinderen zullen niet alleen met de ellende in het land zitten, maar ook de rekening nog eens krijgen.
pi_157827908
Weer een staaltje van oplichting, dit keer door afghaanse profiteurs:

https://www.rt.com/news/323274-taliban-letters-victims-asylum/
Leipe shit ouwe
pi_157828121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 04:48 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Weer een staaltje van oplichting, dit keer door afghaanse profiteurs:

https://www.rt.com/news/323274-taliban-letters-victims-asylum/
Gelukkig pakt de Christen Unie 800 miljoen van de werkenden af om deze mensen goede opvang te geven. Geen tent of kille sporthal, maar gewoon menswaardig met snel internet en televisie.

:r :r :r
pi_157828756
Rutte: migrantenstroom naar Europa wordt ingedamd

De pogingen die de Europese Unie heeft ondernomen om de migrantenstroom naar Europa in te dammen, waren vooralsnog weinig succesvol. Premier Mark Rutte (VVD) denkt dat daar op korte termijn verandering in zal komen.

Rutte benadrukt dat er de grens tussen Griekenland en Turkije beter bewaakt zal worden en alle asielzoekers geregistreerd zullen worden. 'Het gaat om hele intensieve gesprekken om te zorgen dat er nu echt een versnelling komt,' zegt hij donderdag tegen de Volkskrant.

Frustratie
'Ik heb de indruk dat er zoveel push achter zit, dat we de komende weken belangrijke stappen kunnen nemen.' De premier erkent de onhoudbare situatie voor Europa in de migratiecrisis. De wijze waarop de EU de crisis aanpakt, noemt hij 'frustrerend'.

'We zitten nu verdorie al acht, negen maanden te kletsen op weet ik hoeveel Europese toppen over de hotspots en een betere bewaking van de buitengrenzen. En het gebeurt niet.' De premier hekelt de Europese regeringsleiders die de gemaakte afspraken niet nakomen, terwijl Nederland wel de helpende hand biedt.

Dichte grens
De bewindsman was vooral kritisch op het grensbeleid op de plek waar de meeste asielzoekers Europa binnenkomen. 'We hebben op dit moment een volstrekt poreuze grens tussen Turkije en Griekenland, ik wil dat die dichtgaat. Het maakt me niet uit hoe.'

Volgens Rutte vluchten de meeste asielzoekers niet meer voor de oorlog in Syrië, maar voor de onprettige situatie in de opvanglocaties in de regio. Om daar een einde aan te maken, investeert de EU 3 miljard euro.

Zondag hopen de Europese leiders een akkoord te bereiken met Turkije. In ruil voor de financiële steun moet Ankara de opvanglocaties en grensbewaking verbeteren. Dat moet er onder meer voor zorgen dat minder asielzoekers de Middellandse Zee zullen oversteken.

Zorgen in Kamer
Bij het Kamerdebat maakten verschillende fracties zich zorgen over de EU-steun voor Turkije. Ze zien grote risico's in het ineens overmaken van het miljardenbedrag. Rutte reageerde dat het bedrag niet in een keer zal worden betaald en dat de EU continu de vinger aan de pols houdt.

Hoe de financiële constructie er precies uit komt te zien, wordt nog uitgewerkt. Maar er zal volgens Rutte geen geld naar VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR gaan.
http://www.elsevier.nl/Ne(...)?masterpageid=158493
  donderdag 26 november 2015 @ 09:14:33 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157828972
10.000 per dag ook echt in Griekenland...

Al zouden we willen, we hebben niet ineens genoeg woningen en werk voor al die extra mensen in de EU
  donderdag 26 november 2015 @ 09:49:05 #287
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_157829359
Als Rutte serieus is dat die grens hoe dan ook dicht moet, dan moet hij Jeanine even vertellen dat ze wat van die mooie grijze schepen naar Griekenland stuurt om bootjes tegen te houden. Kunnen Turkije en Griekenland toch ook geen bezwaar tegen maken, want we zijn toch allemaal NAVO vriendjes....

Het is dus gewoon weer loos geklets.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 26 november 2015 @ 10:48:27 #288
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157830352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 08:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Rutte: Het gaat om hele intensieve gesprekken
Blablabla!
Als je niet wil dat die lui hierheen komen, moet je geen duizenden woningen voor ze gaan bouwen maar ze in veilige zeer onaantrekkelijke kampen stoppen. En ze daar laten zitten tot ze weer teruggaan, verplicht aan de anticonceptie, zonder hoop om hier ooit een bestaan op te bouwen cadeau te krijgen.
Maar dat doet Rutte niet, er worden miljarden euro's belastinggeld en leningen uitgegeven aan die lui.

Student gaat studeren: hier mag je geld lenen.
Illegaal komt naar Nederland: hier is een half miljoen euro verspreid over de rest van je leven.
  donderdag 26 november 2015 @ 10:55:06 #289
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157830460
Ik ben benieuwd hoe de EU ervoor gaat zorgen dat de Turkije mensen niet laat oversteken. Want het is fysiek onmogelijk om de Griekse eilanden af te schermen. Of gaat er met Turkije afgesproken worden dat Griekenland iedereen kan en mag terugsturen naar Turkije?
  donderdag 26 november 2015 @ 12:14:30 #290
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157831811
pi_157832447
quote:
Kunnen beter wat scholen neerzetten zodat het lachwekkende lage gemiddelde IQ wat wordt opgekrikt. :D
Why stay small, if you can grow big..
pi_157832448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 06:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gelukkig pakt de Christen Unie 800 miljoen van de werkenden af om deze mensen goede opvang te geven. Geen tent of kille sporthal, maar gewoon menswaardig met snel internet en televisie.

:r :r :r
Wat weinig, er zou veel meer geld voor gereserveerd moeten worden.
pi_157832899
Ik sprak iemand die werkt bij het IND, die krijgt zelfs migranten aan het loket die vragen naar een gratis auto lol.
  donderdag 26 november 2015 @ 13:25:40 #294
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157833053
De enige manier om deze stroom effectief in te dammen is door de grenzen te bewaken op een manier zoals men dat in de USA ook doet. Hooguit 50% zal echt vluchteling zijn de rest is enkel uitschot vanuit die gebieden. En wij laten het allemaal maar binnenlopen.
Fade to Black
pi_157833806
alexanderbakker twitterde op donderdag 26-11-2015 om 14:07:35 Instanties krijgen steeds meer signalen van asielzoekers die uit Nederland willen vertrekken #vluchtelingen https://t.co/KZ9uTOTgYQ reageer retweet
*O*
pi_157833937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:10 schreef Houtenbeen het volgende:
alexanderbakker twitterde op donderdag 26-11-2015 om 14:07:35 Instanties krijgen steeds meer signalen van asielzoekers die uit Nederland willen vertrekken #vluchtelingen https://t.co/KZ9uTOTgYQ reageer retweet
*O*
Je moet je voorstellen hoe boos en teleurgesteld die mensen zijn die duizenden euro's betalen voor een lange reis met de verwachting dat ze hier een gratis huis, uitkering en weetikwat gratis zouden krijgen. Die verwachting hebben ze echt, aangewakkerd door onze media en de mensensmokkelaars. Hier komen ze erachter dat ze er wellicht geen recht op hebben, of dat ze een poos moeten wachten. Sommige zullen eieren voor hun geld kiezen en teruggaan.
  donderdag 26 november 2015 @ 15:35:39 #297
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157835666
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 14:10 schreef Houtenbeen het volgende:
*O*
"Willen vertrekken" is wat anders dan daadwerkelijk vertrekken. Ik kan me nog voorstellen dat het werkt ook, als ze dreigen weg te gaan krijgen ze opeens meer goodies van de Sjakie van Kootens bij de overheid.
pi_157837615
quote:
Vluchtelingen bestormen hek op grens Griekenland met Macedonië

Honderden vluchtelingen uit Marokko, Algerije en Pakistan hebben het hek tussen Griekenland en Macedonië bestormd. Ze haalden een deel van de prikkeldraad weg om hun reis naar Noord-Europa te vervolgen.

De bestormers maken deel uit van een groep van zo'n 1500 migranten die zijn gestrand in Idomeni. Alleen mensen die op de vlucht zijn voor conflicten in Syrië, Afghanistan en Irak mogen de oversteek naar Macedonië maken.

Sommige demonstranten gooiden stenen naar de politie, terwijl anderen op hun knieën vielen en schreeuwden: "We willen naar Duitsland".

Een paar vluchtelingen die Macedonië wisten te bereiken werd snel door de politie aangehouden. Zo'n 30 tot 40 meter van het hek is nu deels kapot. Politie bewaakt dat deel extra.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-met-Macedonie.dhtml
  donderdag 26 november 2015 @ 17:12:15 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157837758
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:07 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Tijd voor gepaste represailles me dunkt.

Marokko, Algerije, Pakistan ook echt. Zijn gewoon mensen die illegaal grenzen bestormen.
  donderdag 26 november 2015 @ 17:12:56 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157837775
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tijd voor gepaste represailles me dunkt.

Marokko, Algerije, Pakistan ook echt. Zijn gewoon mensen die illegaal grenzen bestormen. En wij moeten onze schoenen uitdoen op het vliegveld als we naar Madrid of Lissabon willen vliegen :')

donderdag 26 november 2015 @ 17:32:44 #301
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157838194
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:41 schreef Charleville het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat Frankrijk ook niet heel erg intrek is bij de vluchtelingen..
Maar goed ook, dat land heeft op dit moment al problemen zat..

Is er trouwens al een dalende trend te zien van het aantal vluchtelingen? Ik hoop dat het een erg koude winter gaat worden zodat we eindelijk de huidige stroom goed kunnen verwerken, en ondertussen plannen maken, om de stroom in te dammen..
Tot nu worden het er alleen maar meer, eerste 3 weken van oktober nieuw record in Duitsland: http://www.welt.de/politi(...)nen-drei-Wochen.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')