Bronquote:Rotterdam krijgt 'uniek' openbaar kunstdepotom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dit bouwwerk in de vorm van een enorme bloempot wordt opgeleverd in 2018. Depot (leuke woordspeling) Rotterdam is een openbare kunstopslag met daarin tentoonstellingsruimten, een dakterras met planten, sculpturen en een restaurant. De buitenkant van het Collectiegebouw Rotterdam is uitgevoerd met spiegels en heeft veel weg van de beroemde Silver Bean in Chicago. Dankzij de glimmende buitenkant is Depot Rotterdam bij voorbaat al een fotohotspot in Rotterdam!
Het Rotterdamse museum Boijmans Van Beuningen krijgt een openbaar kunstdepot in het Museumpark. De aanleg van het zogeheten Collectiegebouw kan rekenen op de steun van een meerderheid van de gemeenteraad.
Dat melden het museum, de gemeente Rotterdam en de filantropische Stichting De Verre Bergen in de nacht van donderdag op vrijdag.
Het depot met de kunstverzameling van de stad opent waarschijnlijk eind 2018 de deuren. Volgens de betrokken partijen gaat het om een uniek initiatief. Zo kunnen particuliere verzamelaars ruimtes in het gebouw huren om hun collecties op te slaan. Zij kunnen daarbij tegen betaling gebruik maken van de expertise van het kunstmuseum. Het publiek krijgt daarbij de kans de particuliere verzamelingen te bekijken.
De gemeente reageert opgetogen op de komst van het Collectiegebouw. Wethouder Adriaan Visser (Binnenstad) spreekt over een ''nieuw icoon waar de stad van gaat profiteren.'' Het ontwerp van het gebouw is in handen van de architecten van MVRDV, die eerder ook de Rotterdamse Markthal ontwierpen.
quote:Op zondag 8 november 2015 05:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is een mooi initiatief! Laatst was ik hier nog erg kritisch over het miljarden Euro's kostende metrotunneltje in Amsterdam (voor pak hem beet 10 km.), dit lijkt mij daarentegen goed besteed geld. Een fraai gebouw wat lang kan blijven staan (je moet af en toe bouwen voor de eeuwigheid), het toegankelijker maken van kunst en restaureren van kunst, promotie voor de Nederlandse architecten en Rotterdam.
Het is nog niet voorbij. Het EMC Rotterdam heeft bezwaar en daarmee moet de gemeente eerst in gesprek gaan. Dan kan het EMC nog altijd naar de Raad van State stappen als ze niet met de gemeente uit komt. Geen idee wanneer het besluit formeel op papier wordt gezet maar daarna heb je nog een bezwaartermijn van 6 weken en daarna kan men naar de rechter stappen. Men kan in de tussentijd van alles veranderen aan het ontwerp. Voor nu zullen de eerste bouwvakkers eind 2016 beginnen met de bouw van dit depot.quote:Op zondag 8 november 2015 06:12 schreef Metalfrost het volgende:
Oftewel een hele grote spiegel voor het langskomende verkeer. Zal leuk worden als het spitsuur is en de zon op zijn laagst. Dan heb je er zowel voor- als achter last van. Ik voorzie een veelvoud aan ongelukken.
Beter maken ze de gehele omvattende muur wit, zoeken ze wat plaatselijke (goede) graffiti-kunstenaars en laten deze hun kunsten op het witte stenen doek zien. Zo krijgt het gebouw ook een enorme affiniteit met de al levende kunst in Rotterdam.
En gesmolten auto's en meer van dat soort ongeinquote:Op zondag 8 november 2015 06:12 schreef Metalfrost het volgende:
Oftewel een hele grote spiegel voor het langskomende verkeer. Zal leuk worden als het spitsuur is en de zon op zijn laagst. Dan heb je er zowel voor- als achter last van. Ik voorzie een veelvoud aan ongelukken.
Beter maken ze de gehele omvattende muur wit, zoeken ze wat plaatselijke (goede) graffiti-kunstenaars en laten deze hun kunsten op het witte stenen doek zien. Zo krijgt het gebouw ook een enorme affiniteit met de al levende kunst in Rotterdam.
Dat betreffende gebouw veroorzaakt deze bundeling van hitte doordat het een concave (holle) vorm heeft volgens het artikel. Dat gebouw op die CAD-tekening lijkt mij toch bolvormig.quote:Op zondag 8 november 2015 12:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En gesmolten auto's en meer van dat soort ongein
In de meeste auto's in Rotterdam zitten Rotterdammers. Dus wat extra ongelukken is eigenlijk alleen maar goed.quote:Op zondag 8 november 2015 06:12 schreef Metalfrost het volgende:
Wat moet dan met het park gebeuren?quote:Op zondag 8 november 2015 14:00 schreef Tem het volgende:
Zonde van het park. Ik vind het echt veel te groot en megalomaan.
Dit dus, zonde van het geld en vind het nog een lelijk ding ookquote:Op zondag 8 november 2015 14:00 schreef Tem het volgende:
Zonde van het park. Ik vind het echt veel te groot en megalomaan.
Al sla je mij dood, Nibb-it.quote:Op zondag 8 november 2015 16:54 schreef Nibb-it het volgende:
Maar hoe gaat dat dan qua conservering?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop