quote:Op zondag 8 november 2015 09:53 schreef Razztwizzle het volgende:
A had een spooknacht. Veel huils, niks was goed. Nu heel vrolijk, ik iets minder. We kijken nu samen op de bank Poesjes (aanrader, echt hilarisch!). Mooi moment: Een poes in een hangmat liet een scheet en A riep heel hard "Papa!"
.
Poesjes is ook onze favorietquote:Op zondag 8 november 2015 09:53 schreef Razztwizzle het volgende:
A had een spooknacht. Veel huils, niks was goed. Nu heel vrolijk, ik iets minder. We kijken nu samen op de bank Poesjes (aanrader, echt hilarisch!). Mooi moment: Een poes in een hangmat liet een scheet en A riep heel hard "Papa!"
.
Had je al getest trouwens?quote:Op zondag 8 november 2015 11:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Kom een weekendje naar Oslo! Warm is het hier niet. Wel fijn
We hebben net een huisje geboekt in de Ardennenquote:Op zondag 8 november 2015 11:04 schreef Burdie het volgende:
Volgend weekend Fazz? Wat voor iets zoek je?
Wij zijn nog aan het bedenken wat we vandaag willen gaan doen, maar de inspiratie is een beetje op.
Dat geloof ik zekerquote:Op zondag 8 november 2015 11:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Kom een weekendje naar Oslo! Warm is het hier niet. Wel fijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
ohhh ja wij ook, maar dan Dusseldorf, en 2 nachtjesquote:Op zondag 8 november 2015 11:08 schreef kwakz0r het volgende:
Oh vakantiewij gaan met zijn tweetjes een nachtje en twee daagjes naar de kerstmarkt in Munster eind december/vlak voor kerst. Nu al ridiculously veel zin in
Komende zomer blijven we denk ik een jaartje thuis, sparen, huis laten schilderen enzo...
Nou, echt hč! Al die dreumesjes gisteren die in een boomhut klommen en zo. Wat?quote:Op zondag 8 november 2015 10:56 schreef kwakz0r het volgende:
Jullie pratende (tweetalige) kindjes
Het voelt weer een beetje net als toen ik vers binnen was bij de baby's, kan haast niet geloven dat mijn toastje dat soort dingen over minder dan een jaar ook gaat kunnen
Fotograaf schuine streep oppas mee?quote:Op zondag 8 november 2015 14:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nou, echt hč! Al die dreumesjes gisteren die in een boomhut klommen en zo. Wat?
Wij gaan net voor Kerst weer een paar nachtjes naar Hamburg.. Ergens willen we wel met zijn tweetjes, maar we willen niet zonder I. Hmm.
Pas je in een campingbedje?quote:Op zondag 8 november 2015 14:51 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Fotograaf schuine streep oppas mee?
Ik moet hier vaker meelezenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja het is zo fijn en gezellig.quote:Op zondag 8 november 2015 09:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat klinkt het fijn met jouw M. Mabawa! Leuk zo'n peuter, dat zingen
Wat goed dat het bij O ook zo goed aan het ontwikkelen is! Het blijft heel bijzonder ja, hoe ze dat voor zichzelf zo kunnen vertalen en begrijpen allemaal.quote:Op zondag 8 november 2015 09:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Mwaba!
Wat tof dat zijn (tweede) taal zich zo ontwikkelt! Ik merk de tweetaligheid bij O ook al wel. Als ik zeg "waar is je popje", dan loopt ze naar haar wagentje en zegt "bebi!" (zo noemen ze de popjes op het kdv). Vind ik toch bijzonder, ze vertaalt dan toch een soort
Ja hij schiet ineens de lengte in! Maar best dun en ook korte beentjes dus maar 80 van broek past vaak nogquote:Op zondag 8 november 2015 10:59 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Mabawa, wat is M lang! Goed zeg, die 2 taligheid! Super fijn ook dat hij het nu zoveel kan spreken met oma![]()
quote:Op zondag 8 november 2015 12:57 schreef Franny_G het volgende:
Leuk om weer van Mabawa te horen! En het klinkt allemaal super. Ah, mogen we nog een foto?
I heeft vandaag haar geboorteslinger gevonden.
[ afbeelding ]
De popjes kunnen eraf en I is er een halve ochtend mee zoet geweest. De popjes moeten slapen, eten, vervoerd worden in haar mandje, de kleurtjes benoemd worden (alles is blauw), en ze moeten op de stoel zitten met haar.
.
Ahhw I, wat ben je toch leuk! En die slinger, wat tof! En herkenbaar, hier is op het moment ook alles blauw.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige week was groen de eerste keus.
Enne u vraagt, wij draaien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beterschap Kwak!
Sicilia, dat is ook sneu, ik snap dat je daar een beetje verdrietig van wordt.
Jummie pompoensoep!! M at zaterdag voor het eerst erwtensoep, dat ging er goed in!
RazzJe lopende meisje! Hihi wat een talent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balen van het kdv zeg![]()
Wat tof Sicilia! Ik zie altijd die toffe dingen bij je en vraag me dan af waar je in hemelsnaam de tijd vandaan haaltIk zit erover te denken om een doek die niet verkoopt om te bouwen naar een aantal poppendragers. Kijken of die wel verkopen, want kan het geld wel goed gebruiken
![]()
Sterkte deze week RazzIk duim voor jullie!
Wat een lekker ventje Mabawa! En wat heerlijk dat hij zo blij is met oma in huis![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
En een kusje erop is dan niet genoeg? Of waren zn schoenen gewoon te klein?quote:Op maandag 9 november 2015 13:41 schreef Burdie het volgende:
Mja, hij blijft het soms roepen. Laatst stond ik op het station op mijn man te wachten, en toen riep hij de hele tijd: Pijn! Pijn! Pijn! en daarbij zijn voet omhoog houdend. Er was niks te zien aan dat voetje verder, hij stond er ook niet op... Ik vond het een beetje lijken op dat hij zegt dorst te hebben (en aan de borst wil drinken) als hij zich verveelt. Maar ik wil het ook niet bagatelliseren.
Saar heeft daar al een week last van...quote:Op maandag 9 november 2015 15:02 schreef BlueEyes het volgende:
Wat is dat met de stampotstamper?
Daar werd hier vanmorgen ook al een kat mee bewerkt![]()
En dag 2 drama van pieperietis
Sprong ofzo?
Hahahaha kleine divaquote:Op maandag 9 november 2015 14:43 schreef Franny_G het volgende:
I is momenteel in een beetje eenkennige fase en heeft ook wel wat peuterneigingen volgens mij. Vanochtend moest ik perse haar luier verschonen, papa mocht niet, en daar moest bij gezongen worden, namelijk 'roodkapje' en dan ook echt alleen het eerste couplet, toen ik aan het tweede couplet begon, stak ze haar vingertje op 'niet doen'..
Sorry maar ik vind het een beetje flauw dat dat niet magquote:Op maandag 9 november 2015 14:52 schreef Burdie het volgende:
Dreumesbuien
Kuiken was vanmorgen ook Heel Boos omdat hij de hond niet mocht slaan met de stampotstamper.
Hoeveel slaapt hij nu nog dan?quote:Op maandag 9 november 2015 15:57 schreef JufMariska het volgende:
Dreumesbuien, oempf![]()
![]()
Hier lijkt de overdag-slaaps-functie kaputOf er is iets. Of we gaan ineens naar 1 slaap..? Pfff... Schiet lekker op met de verhuisdozen zo
![]()
Net weleen leuke klets-/speeldate met LB & E
Ik denk het, kan niks zien of voelen. Maar hij heeft zijn twee bovenste kiezen al dus volgens het boekje zouden nu de onderste kiezen moeten komenquote:Op maandag 9 november 2015 16:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hahaha blue mooi he.. dat kijken of ze wel alle aandacht krijgen...
Mooi dat jullie weer opgeknapt zijn kwak, en fijn dat er niks is met melba.
Razz, dikke knuffel voor jou.
Dad, het papiertje is toch het allerleukste...![]()
Is Lucas bezig met zijn kiezen chanty?
Nou saar is dus ook lekker de grenzen aan het opzoeken, ons aankijken en aan de lamp trekken, blokken naar de hond gooien, alles overhoop trekken en vooral gillen en krijsen als je iets niet mag van die stomme stomme mama.![]()
Maar ze komt ook veel kroelen, en gaat regelmatig even naar de buurvrouw zwaaien.
Ze heeft gisteren de club van sinterklaas gezien... ze zat er helemaal in, op tv was het dus niet eng, nu de echte even afwachten.
Tot eergister 's ochtends een uurtje en 's middags een uur of 1 1/2. Met uitschieters naar 2u soms. De nachten gaan meestal erg goed, uur of 7 / half 8 op bed en met hooguit 1 a 2x even wakker voor speen/konijn/slok water slaapt hij tot een uur of 7 / half 8.quote:Op maandag 9 november 2015 16:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoeveel slaapt hij nu nog dan?
Mijn kind is bang voor grover...quote:Op maandag 9 november 2015 16:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik denk het, kan niks zien of voelen. Maar hij heeft zijn twee bovenste kiezen al dus volgens het boekje zouden nu de onderste kiezen moeten komen![]()
Volgens mij is Saar vrij onverstoorbaar dus die is irl vast niet bang van Sint en PietMijn kind daarentegen...
Lekker zeg. Maar goed Saar was nog lang geen jaar toen ze naar 1 ging en nu slaapt ze van 13-15 ongeveer..quote:Op maandag 9 november 2015 16:06 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Tot eergister 's ochtends een uurtje en 's middags een uur of 1 1/2. Met uitschieters naar 2u soms. De nachten gaan meestal erg goed, uur of 7 / half 8 op bed en met hooguit 1 a 2x even wakker voor speen/konijn/slok water slaapt hij tot een uur of 7 / half 8.
Dat heeft mijn peuter nu idd met ziek zijn. Ze is de hele tijd ziek en dan moeten wij de dokter spelen en moet ze rusten en dan gaat t beter. Maar als ze écht ziek is dan zal ze dat ten allen tijden ontkennen..quote:Op maandag 9 november 2015 14:37 schreef Franny_G het volgende:
I doet dat soms ook. Als ze op op haar sokken loopt of blote voeten en ze gaat op een kruimeltje staan, dan kan ze ook dramatisch 'oh nee' roepen. Laatst had haar beer pijn aan z'n been (was van de stoel gevallen) en even later had zij ook ineens pijn aan haar been. Volgens mij is het onderdeel van spel, en ook inderdaad onderzoeken wat het betekent. Het grappige is dat als ze echt pijn heeft, ze het helemaal niet overdreven doet en snel weer doorgaat. Ik denk dat het een beetje is als met andere dingen waar ze in kunnen blijven hangen: wel even aandacht aan geven, maar dan proberen af te leiden met iets anders.
Awesome!!quote:Op maandag 9 november 2015 17:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik wandel nu ook veel vaker 's morgens met A om haar tot de lunch wakker te houden. Ze slaapt toch niet in de wagen, want dat is namelijk geen bed mam, dus dan kan ze mooi zingen en kijken en dan pas ergens halverwege haar tweede boterham instorten en naar bed
.
Ik was bij de huisarts, heb een doorverwijzing voor de bekkenfysio en de tips: traplopen en tillen vermijden. Ok. Met een kind van 1. Doen we!
We hebben een soort van poging gedaanquote:Op maandag 9 november 2015 16:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Met inpakken van dozen heb ik saar trouwen laten "helpen" bak met speelgoed neergezet en een lege doos en daar is ze lekker mee bezig geweest.
oh, ik lig daar niet zo wakker van... Melba eet op t KDV ook wel anders dan thuis. Vaker smeerkaas en af en toe dixap enzo. Daar zit meer suiker in dan in een likje ijs (ik vermoed dat hij echt niet half half op ging)...quote:Op maandag 9 november 2015 17:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
I gaat trouwens deze week naar een andere gastouder (of eigenlijk is het een kleinschalig kinderdagverblijf: wel bij iemand thuis, maar negen kindjes en een extra begeleidster). Hij viel met zijn neus in de boter, want ter ere van het afscheid van twee kindjes gingen ze naar de binnenspeeltuin. Om 16 uur waren ze daar nog, dus ik haalde I daar op. Toen ik binnenkwam, zag ik net hoe een begeleidster haar ijsje deelde (om de beurt een likje) met één van de kindjes. Sorry, maar wát?.
Goed advies, Razz..
eeehhh, bah, dat zou ik ook echt niet waarderen (wat als die leidster een koortlip heeft/of bijna krijgt, bahbah. eten delen doe ik wel zelf)quote:Op maandag 9 november 2015 17:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Om 16 uur waren ze daar nog, dus ik haalde I daar op. Toen ik binnenkwam, zag ik net hoe een begeleidster haar ijsje deelde (om de beurt een likje) met één van de kindjes. Sorry, maar wát?.
Goed advies, Razz..
oh, ja ach, speeksel zal ie in zijn leven nog genoeg uitwisselen met deze of genequote:Op maandag 9 november 2015 17:07 schreef JufMariska het volgende:
DaD neeee, dat meen je nietDat is eh... Apart
![]()
Edit: Kwak, het gaat misschien niet eens zo zeer om het soort voedsel, maar ook om het delen met een 'vreemde'?
Lucas lust ook frietjes.. Kuch..
Op het kdv van vanmorgen liep minstens 1 leidster met nicotinewolk
En Razz, good luck with that![]()
Jaaaa een lopende Bquote:Op maandag 9 november 2015 18:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik werd net, vlak voordat ik ging werken, even getrakteerd op de ECHTE eerste eigen stapjes van Boaz![]()
Ik had hem bij een tafel neergezet zodat ie zich daar aan vast kon houden. En ondertussen zit ik met mijn man een beetje de dag door te spreken enzo. En Boaz komt voorbij gewandeld .. Khad in eerste instantie niks in de gaten... en ineens viel het kwartje bij mij. Ik zeg OMG OMG OMG kijk nou HIJ LOOPT HIJ LOOPT NU ECHT
![]()
![]()
Daarna nog een keer voor de film (zie facebook)![]()
Boaz zit hier ook op 1 slaapje, meestal zo rond 12 uur en dan slaapt ie tot een uurtje of 14. En dan gaat grote zus naar bed. Dus als het effe kan plannen we vanaf 12 uur tot een uur of 16 niks
.. Want ja nie slape nie betekent chagrijnig kind en da's ook niet fijn
![]()
Razz had je bij nr 1 ook zo'n last van je bekken?
Geen kiezen- of tandenpijn? A. heeft het hier ook weer meer de laatste dagen, huilend wakker worden, ontroostbaar tot zetpil. En ik zag net voor het slapen gaan dat de voortand aan de bovenkant op doorkomen staat.quote:Op maandag 9 november 2015 18:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh, ja ach, speeksel zal ie in zijn leven nog genoeg uitwisselen met deze of gene
ik was zelf als kind enorm smetvrezerig, tot huilbuien als dertienjarige aan toe omdat ik toch nooit kon tongzoenen met al dat vieze speeksel van een andermaar wb Melba ben ik daar blijkbaar heel makkelijk in (al eet ik zijn afgelebberde cadeautjes liever niet op
)
Hm, volgens de dokter was er dus niks zichtbaar mis met melba maar na de middagslaap weer ontroostbaar en echt pijnpaniek, als een banaantje, schoppen, rollen, hoofd in zn nek, schudden, gillen.....
en nu kwartiertje na de zetpil zit hij vrolijk te eten. kind heeft echt pijn en ik vind het zo rot dat ik niet weet waar en waarom
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |