Op maandag 23 november 2015 10:01 schreef Rauw. het volgende:FM2016, seizoen 1 met Fortuna Düsseldorf (2. Bundesliga).
[
afbeelding ]
Na een warm welkom van 't bestuur met de mededeling dat er nagenoeg geen transferbudget was, heb ik de selectie eens uitgeplozen en de conclusie getrokken dat ik het wellicht met wat free transfers moest doen, de linker flank was slap bezet dus daar heb ik een versterking voor gehaald (Christian Pander). Verder kon ik tevreden zijn met Joel Pohjanpalo (Finse spits gehuurd van Leverkusen) en Kemer Demirbay (Turkse AM gehuurd van HSV)
Op het middenveld was er prima bezetting met Sararer, Gartner en Sobottka.
Na een slappe voorbereiding waar ik veel met de tactieken speelde (3 gelijke spelen, 2 winst en 1 verlies) begon een 10 wedstrijden unbeaten run in de competitie met de geleende Mr. L 4-4-1 formatie van FM-Base, 28 punten uit de eerste 10 wedstrijden.
Bleek een behoorlijk veelbelovend seizoen te worden dus.
Helaas zakte ik lichtelijk in maar eigenlijk werd het nooit echt spannend, uiteindelijk 4 wedstrijden voor het einde van het seizoen kampioen geworden met 72 punten, maarliefst 13 punten voor RB Leipzig en 16 punten voor Bochum. In de beker de kwartfinale gehaald waarin ik met maar 1-0 eruit gezet werd door het grote Bayern München.
Topscorer is Joel Pohjanpalo geworden met 34 goals uit 30 wedstrijden
6 spelers in team van het jaar (Rensing, Madlung, Strohdiek, Sobottka, Demirbay en Pohjanpalo)
2016/2017 dus op naar de 1. Bundesliga!
Na dit succesvolle seizoen heb ik een aantal dure contracten niet verlengd (oa. Pínto, 34 jaar oud) om de loonkosten te besparen zodat ik op zoek kon naar serieuze versterkingen.
Gezien ik Demirbay en Pohjanpalo weer terug moest laten gaan naar hun clubs was dat sterk nodig.
Ook heb ik Mike van Duinen en Bolly (toch 2 aardige spelers) moeten laten gaan ivm eeuwig gezanik over speeltijd, wat ik ze niet kon bieden in mijn formatie en met mijn visie.
Even later sloeg het noodlot toe en zag ik dat Schalke (de vorige club van Sobottka) geïntresseerd was om Sobottka terug te halen en dat er een Clausule in zijn contract zat dat hij voor 400K terug mocht, toen ik een bod kreeg van Wolfsburg van 7M heb ik dan ook geen moment getwijfeld en maar eieren voor mijn geld gekozen. Mooie aanvulling op mijn 11M prijzengeld van het afgelopen jaar.
Als vervanger voor Sobottka is 21-jarige Turk Kaan Akca doorgestroomd vanuit Düsseldorf II, als vervangers voor Demirbay en Pohjanpalo heb ik Maximillius Eggestein (AMC) overgenomen voor weinig van het gedegradeerde Werder Bremen. En als spits heb ik Tim Kleindienst gehuurd (lang, kopsterk, echte targetman/afmaker)
in de voorhoede zoek ik nog een versterking (vast dienstverband), maar helaas zijn de meesten te duur in maandelijks onderhoud of vragen de zaakwaarnemers de helft van de volledige transfersom. (tips welkom, 4m te besteden)
Met oog op de toekomst 2 Zuid-Afrikaanse talenten vastgelegd voor een paar ton, sluiten zich aan in de selectie zodra ze 18 zijn.
Het nieuwe seizoen is aangebroken;
na een aardige voorbereiding, waaronder een 2-1 overwinning op Galatasaray en een 7-0 op Panathrikos (5x Tim Kleindienst waarvan 3 op aangeven van Sararer, heerlijk) ben ik de eerste ronde beker begonnen met een 1-0 tegen FSV Frankfurt, en een 2-0 overwinning op Gladbach.
Het ziet er toch veelbelovend uit, nog een paar kleine versterkingen en ik vermoed dat handhaving/een middenmoot plaats goed mogelijk is in de Bundesliga, ook wil ik graag de DFB-Pokal omhoog houden dit seizoen (misschien ietwat ambitieus, maar we gaan ervoor

)