abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 november 2015 @ 18:33:20 #251
231633 Xummon
of toch niet?
pi_157767206
@rauw, ik heb momenteel siebe schrijvens gehuurd van Racing Genk.
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  maandag 23 november 2015 @ 18:44:19 #252
231633 Xummon
of toch niet?
pi_157767518
Zelf bezig met de voorbereiding in seizoen 3 met Fortuna Sittard.
1e seizoen kampioen van de JuupLeague geworden
2e seizoen plek 8 in de eredivisie

In de voorbereiding door diverse clubs uit Italië uitgenodigd, inmiddels met 2-1 en 4-2 gewonnen van Foggia en Cagliari.

huidige selectie
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  maandag 23 november 2015 @ 18:46:17 #253
231633 Xummon
of toch niet?
pi_157767570
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:01 schreef Rauw. het volgende:
heel verhaal
vind zulke stukken altijd tof om te lezen
Dusseldorf een club die ik ook in gedachte heb om in de toekomst eens mee te gaan starten
pi_157767787
Verdomme :').

Laat Ajax punten liggen tegen Twente en dan laat ik zelf ook punten liggen tegen Willem II :(
Feyenoord Rotterdam
  maandag 23 november 2015 @ 19:13:34 #255
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_157768466
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 17:31 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Al 4 jaar lang games met Telvanni manipuleren :')
_O-
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  Moderator / Redactie FP maandag 23 november 2015 @ 19:17:54 #256
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_157768630
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:53 schreef Fuszy het volgende:
Verdomme :').

Laat Ajax punten liggen tegen Twente en dan laat ik zelf ook punten liggen tegen Willem II :(
*O*
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_157769346
Zoals ik al dacht. Ajax maakt geen fout in de laatste wedstrijd. Uiteindelijk 2de geworden en de beker gewonnen in mijn eerste seizoen.

Ik weet dat ik volgend seizoen veel aan mijn tactiek moet doen. Het is momenteel heel wisselvallig en ik maak veel te veel overtredingen. Plus er moeten wat versterkingen komen :P

Edit:

Het bestuur is toch niet geheel tevreden met een tweede plek. Ze wilden dus per se dat je kampioen zou worden. Misschien volgend jaar dan maar :P

[ Bericht 24% gewijzigd door Fuszy op 23-11-2015 19:51:42 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_157770066
Ook maar eens een update: ben geen heel ervaren manager, maar ik ga het weer eens proberen met FM16.

Zit nu halverwege m'n eerste seizoen bij Tottenham. Officiële doelstelling is Europees voetbal halen, maar stiekem wil ik wel richting CL. Sta nu (halverwege januari) op de vierde plek, dus dat gaat prima. Chelsea is vrij ongenaakbaar dit seizoen, daarachter City en Arsenal, die ik nog wel in het vizier heb. Met een heel goede tweede seizoenshelft kan plek 2 nog wel, maar dat wordt lastig. Zaak is vooral om de ploegen die op mij jagen onder me te houden (waaronder ManU).

Verder Europees de groepsfase EL makkelijk overleefd (Rubin Kazan, AZ, en Midtjylland). Volgende ronde is PAOK (moet ook geen probleem zijn) en dan Benfica of Napoli :X
Demain, on roule
pi_157771492
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:01 schreef Rauw. het volgende:
FM2016, seizoen 1 met Fortuna Düsseldorf (2. Bundesliga).
[ afbeelding ]
Na een warm welkom van 't bestuur met de mededeling dat er nagenoeg geen transferbudget was, heb ik de selectie eens uitgeplozen en de conclusie getrokken dat ik het wellicht met wat free transfers moest doen, de linker flank was slap bezet dus daar heb ik een versterking voor gehaald (Christian Pander). Verder kon ik tevreden zijn met Joel Pohjanpalo (Finse spits gehuurd van Leverkusen) en Kemer Demirbay (Turkse AM gehuurd van HSV)
Op het middenveld was er prima bezetting met Sararer, Gartner en Sobottka.

Na een slappe voorbereiding waar ik veel met de tactieken speelde (3 gelijke spelen, 2 winst en 1 verlies) begon een 10 wedstrijden unbeaten run in de competitie met de geleende Mr. L 4-4-1 formatie van FM-Base, 28 punten uit de eerste 10 wedstrijden.
Bleek een behoorlijk veelbelovend seizoen te worden dus.

Helaas zakte ik lichtelijk in maar eigenlijk werd het nooit echt spannend, uiteindelijk 4 wedstrijden voor het einde van het seizoen kampioen geworden met 72 punten, maarliefst 13 punten voor RB Leipzig en 16 punten voor Bochum. In de beker de kwartfinale gehaald waarin ik met maar 1-0 eruit gezet werd door het grote Bayern München.
Topscorer is Joel Pohjanpalo geworden met 34 goals uit 30 wedstrijden _O_
6 spelers in team van het jaar (Rensing, Madlung, Strohdiek, Sobottka, Demirbay en Pohjanpalo)

2016/2017 dus op naar de 1. Bundesliga!

Na dit succesvolle seizoen heb ik een aantal dure contracten niet verlengd (oa. Pínto, 34 jaar oud) om de loonkosten te besparen zodat ik op zoek kon naar serieuze versterkingen.
Gezien ik Demirbay en Pohjanpalo weer terug moest laten gaan naar hun clubs was dat sterk nodig.
Ook heb ik Mike van Duinen en Bolly (toch 2 aardige spelers) moeten laten gaan ivm eeuwig gezanik over speeltijd, wat ik ze niet kon bieden in mijn formatie en met mijn visie.

Even later sloeg het noodlot toe en zag ik dat Schalke (de vorige club van Sobottka) geïntresseerd was om Sobottka terug te halen en dat er een Clausule in zijn contract zat dat hij voor 400K terug mocht, toen ik een bod kreeg van Wolfsburg van 7M heb ik dan ook geen moment getwijfeld en maar eieren voor mijn geld gekozen. Mooie aanvulling op mijn 11M prijzengeld van het afgelopen jaar.

Als vervanger voor Sobottka is 21-jarige Turk Kaan Akca doorgestroomd vanuit Düsseldorf II, als vervangers voor Demirbay en Pohjanpalo heb ik Maximillius Eggestein (AMC) overgenomen voor weinig van het gedegradeerde Werder Bremen. En als spits heb ik Tim Kleindienst gehuurd (lang, kopsterk, echte targetman/afmaker)
in de voorhoede zoek ik nog een versterking (vast dienstverband), maar helaas zijn de meesten te duur in maandelijks onderhoud of vragen de zaakwaarnemers de helft van de volledige transfersom. (tips welkom, 4m te besteden)

Met oog op de toekomst 2 Zuid-Afrikaanse talenten vastgelegd voor een paar ton, sluiten zich aan in de selectie zodra ze 18 zijn.

Het nieuwe seizoen is aangebroken;
na een aardige voorbereiding, waaronder een 2-1 overwinning op Galatasaray en een 7-0 op Panathrikos (5x Tim Kleindienst waarvan 3 op aangeven van Sararer, heerlijk) ben ik de eerste ronde beker begonnen met een 1-0 tegen FSV Frankfurt, en een 2-0 overwinning op Gladbach.

Het ziet er toch veelbelovend uit, nog een paar kleine versterkingen en ik vermoed dat handhaving/een middenmoot plaats goed mogelijk is in de Bundesliga, ook wil ik graag de DFB-Pokal omhoog houden dit seizoen (misschien ietwat ambitieus, maar we gaan ervoor *O* )
Altijd prima dit ^O^

quote:
10s.gif Op maandag 23 november 2015 13:27 schreef Rauw. het volgende:
Bedankt allen, in ieder geval het gevoel dat ik het niet voor niets uittyp ^O^

Maar zeker een club met potentie, met een verwachte 6e plaats niet uit de diepste krochten van de 2. Bundesliga maar het is gewoon een leuke uitdaging om in die competitie te beginnen.
Niveau vond ik nog verrassend hoog met teams als RB Leipzig, 1860 München, Kaiserslautern, Braunschweig en Nürnberg als tegenstanders.

Vergeet constant om screenshots te maken omdat ik bezig ben :')

FM2016 heeft mij weer zo te pakken gekregen dat ik ernaar uitkijk om vanavond weer verder te spelen, zitten in een week tijd al meer uren in dan Fallout 4 :')

Iemand nog een tip voor een spits van max. rond de 4miljoen?
Heel herkenbaar dit :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  maandag 23 november 2015 @ 21:11:13 #260
248821 Rauw.
op je bord.
pi_157772106
Pffff, de seizoen 2 dip is aangebroken.
Wat gaat handhaving in de Bundesliga ongelovelijk zwaar worden ;(
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_157772285
Is het spel nog ergens goedkoop te scoren?
pi_157772541
Feyenoord Rotterdam
  maandag 23 november 2015 @ 22:27:35 #263
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157774765
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:16 schreef NM. het volgende:
Is het spel nog ergens goedkoop te scoren?
Of anders lees je het topic.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157774830
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2015 22:27 schreef donroyco het volgende:

[..]

Of anders lees je het topic.
Of anders zet iemand een goede link in de OP? Makkelijker te vinden dan een topic doorspitten.
  maandag 23 november 2015 @ 22:31:07 #265
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157774877
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 22:29 schreef NM. het volgende:

[..]

Of anders zet iemand een goede link in de OP? Makkelijker te vinden dan een topic doorspitten.
Nee. Want de OP gaat over alle Football Manager, niet alleen dit jaar. Jouw vraag is al minimaal 5x langsgekomen. Dat jij geen moeite wil doen voor een beetje korting is jouw probleem.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157775112

:o
Feyenoord Rotterdam
  Moderator / Redactie FP maandag 23 november 2015 @ 22:49:53 #267
Rawr
pi_157775323
Met nog 3 eredivisieduels te gaan is PSV ongrijpbaar (ze staan 9 punten los en hebben een (veel) beter doelsaldo. Gelukkig sta ik zelf tweede, 10 los van nummer drie Ajax, met als gevolg directe plaatsing voor de groepsfase CL *O*

Tevens heb ik deze huurling van moederclub Juve voor 2M aan me kunnen binden. Het is van origine een VL/VVL/ML die ik omtrain tot balveroverende middenvelder (MC) als opvolger van Toornstra, die inmiddels ook alweer 30 is:

Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  dinsdag 24 november 2015 @ 08:13:37 #268
248821 Rauw.
op je bord.
pi_157778735
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 22:39 schreef Fuszy het volgende:
[ afbeelding ]

:o
_O_, dat lijkt mij wel een vruchtbaar samenwerkingsverband.

Had voor Düsseldorf nog steeds geen spits, kreeg ik op de laatste dag voor einde transferperiode Libor Kovak (Kopsterke Tsjech van Aston Villa) aangeboden voor een redelijk bedrag. Nog even snel binnen gehaald, net als Vaclav Kadlec, alleen sluit die op 1 Juli 2017 pas aan bij de selectie ivm uitleenbeurt (komt goed uit, dan gaat Tim Kleindienst ook terug naar eigen club).

Op het middenveld heb ik mij nog weten te versterken met Felix Kroos (Werder Bremen), ik was bang dat het gemis van Sobottka te groot werd en Sercan Sararer (mijn ster-rechtsmid) sprak ook zijn zorgen uit.
Transferbudget (7M) is nu schoon op, maar de versterkingen waren gewoon nodig.

Na de vliegende start in het seizoen met 2-0 winst tegen Gladbach en de brilstand tegen Stuttgart is er een behoorlijke inzinking geweest van 6 verloren wedstrijden op rij, ik had mijn tactiek aangepast naar een meer verdedigende/counterende 4-4-1-1 in plaats van de controlerende 4-4-1-1 die mij het kampioenschap gebracht heeft.
De droom van de beker is helaas ook al vervlogen in de 2e ronde, de penalty-loterij verloren na een spannende 1-1 tegen RB Leipzig (waar ik nog niet één keer van heb weten te winnen in de 5x dat ik ze getroffen heb)

Bungelend onderaan de Bundesliga, op de laatste positie, na een 0-3 nederlaag tegen Leverkusen en met Bochum en Eintracht Frankfurt in het vooruitzicht heb ik weer besloten terug te gaan naar de controlerende 4-4-1-1.
En verrek, tegen Gertjan Verbeek zijn Bochum win ik 2-1 en Frankfurt word relatief eenvoudig aan de kant gezet met 3-1 (Kozak zijn eerste 2 doelpunten na 7 wedstrijden droogstaan, blijven geloven *O* ).
Helaas kwam er aan deze goede reeks snel een eind, het grote FC Bayern kwam op bezoek, na een 0-1 achterstand in de 30e minuut hebben wij het ze de hele wedstrijd moeilijk gemaakt, relatief weinig steken laten vallen en waar er af en toe iets doorglipte stond mijn sluitpost Rensing geweldig te keepen. Helaas mocht het niet baten en kregen we nog een 0-2 tegen in de 91e minuut.
Al met al toch trots op de strijdlust, individuele prestaties en 14e plek waar ik nu sta.

Hierdoor ook besloten niet meer aan de tactiek te sleutelen, als we ten onder gaan gaan we strijdlustig ten onder en niet slap zoals in de slechte reeks in de dip. Om er een oud-Duits gezegde in te gooien; "Die tot oder die gladiolen"
Dát is hoe Fortuna Düsseldorf zich neer moet zetten dit seizoen.
pi_157780352
Gisteren crashte mijn FM waardoor ik een paar weken kwijt ben en dus ook dat samenwerkingsverband. Ik had Zivkovic (van Ajax) nog gekocht voor 5M. Was wel gelijk mijn budget er doorheen.

Op zich wel jammer, maar we gaan eens kijken wat we er weer van kunnen maken.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 24 november 2015 @ 10:30:51 #270
248821 Rauw.
op je bord.
pi_157780372
Bij mij is hij ook gecrasht gisteren (en begon steam ineens te installeren?), gelukkig was ik maar 5 dagen kwijt door mijn wekelijkse autosave.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 24 november 2015 @ 11:43:33 #271
Rawr
pi_157781876
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:29 schreef Fuszy het volgende:
Gisteren crashte mijn FM waardoor ik een paar weken kwijt ben en dus ook dat samenwerkingsverband. Ik had Zivkovic (van Ajax) nog gekocht voor 5M. Was wel gelijk mijn budget er doorheen.

Op zich wel jammer, maar we gaan eens kijken wat we er weer van kunnen maken.
Sla dan toch ook op voor en na het spelen van een duel, hoe moeilijk is dat nou? _O-
pi_157782027
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Sla dan toch ook op voor en na het spelen van een duel, hoe moeilijk is dat nou? _O-
Dat is niet zo moeilijk en dat doe ik vaak ook, maar nu zat ik net na het einde van het seizoen en was het vooral autosaves. Ik ben overigens maar een week kwijt. Dus zo erg was het uiteindelijk niet :)
Feyenoord Rotterdam
pi_157782077
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Bij-verlies-opnieuw-lader gespot.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 24 november 2015 @ 11:54:09 #274
248821 Rauw.
op je bord.
pi_157782089
Mijn eerste gedachte ook!
pi_157782119
Ik heb altijd een rolling save om de 3 maanden geloof ik, maar FM crasht bij mij vrijwel niet. Denk echt 1-2 keer gebeurd in de afgelopen 10 versies? :o

edit: trouwens in een mooie CL groep ingedeeld met FC Utrecht in seizoen 3, Bayern, Juventus en RB Salzburg. :')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')